abonnement Unibet Coolblue
pi_135050165
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 00:02 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Mwah, ik ben het wel met je eens dat een handbak 'meer' autorijden is. Maar het idee dat je een automaat niet kunt beinvloeden klopt niet. Ten eerste heb je kickdown. Gas vol intrappen en de bak trekt in iedere versnelling in de buurt van de redline en op de motor afremmen kun je doen door de hendel naar standje 3, 2 of (indien aanwezig) 1 te zetten. Als je de kans krijgt zou je een rondje automaat moeten rijden, al is het alleen om het gevoel te krijgen.
Dus als je een automaat vol gas geeft schakelt hij niet door? Dat zou het al een heel stuk beter maken! Ik trek regelmatig op in de 2e versnelling tot erg hoge toeren om beter in te kunnen voegen, dat zou dus theoretisch gezien in een automaat ook kunnen mits je je voet plat houd?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_135050209
Schakelt wel door maar wat later.
pi_135050685
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 00:04 schreef vannelle het volgende:
Schakelt wel door maar wat later.
Dus wat ik nu wel eens doe (in de 2 naar zijn 80) dat moet gewoon kunnen?

Ik doe dat mede omdat de turbo vrij laat inkickt bij mij dus als ik te snel schakel dan kom ik gewoon niet lekker met het verkeer mee.
Hoe werkt dat dan bij auto's waarvan de turbo pas laat inslaat, icm een automaat, word de turbo dan niet/nauwelijks gebruikt?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_135051251
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 00:03 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dus als je een automaat vol gas geeft schakelt hij niet door? Dat zou het al een heel stuk beter maken! Ik trek regelmatig op in de 2e versnelling tot erg hoge toeren om beter in te kunnen voegen, dat zou dus theoretisch gezien in een automaat ook kunnen mits je je voet plat houd?
Als je gas vol blijft intrappen gaat hij wel eens naar de 4000-5000 toeren. Daarna moet hij gewoon schakelen. Als je de druk laat zakken zal de auto een andere versnelling pakken. Als je echt snel wil optrekken kan je gas gewoon in blijven houden waardoor je van z'n 1 naar de 3 gaat oid. (met snel optrekken of iets heb je totaal geen problemen dus).

80 in z'n 2? Dat zal je motor fijn vinden. :')
★★★
pi_135051373
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 00:25 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Als je gas vol blijft intrappen gaat hij wel eens naar de 4000-5000 toeren. Daarna moet hij gewoon schakelen. Als je de druk laat zakken zal de auto een andere versnelling pakken. Als je echt snel wil optrekken kan je gas gewoon in blijven houden waardoor je van z'n 1 naar de 3 gaat oid. (met snel optrekken of iets heb je totaal geen problemen dus).

80 in z'n 2? Dat zal je motor fijn vinden. :')
Hangt heel erg van de motor af volgens mij, ik zit dan volgens mij net op 5000.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_135051892
Dat turbogat blijf je houden. Maar jij hebt een turbobenzine, tussen het schakelen valt de turbo altijd stil, ook in een handgeschakelde bak wil een blowoff helpen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_135052061
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 00:40 schreef Ridocar het volgende:
Dat turbogat blijf je houden. Maar jij hebt een turbobenzine, tussen het schakelen valt de turbo altijd stil, ook in een handgeschakelde bak wil een blowoff helpen.
Dat snap ik. Maar wat ik bedoel is, met een handbak kan je met opzet laat schakelen zodat je de turbo beter benut. Word een turbo dan uberhaubt niet benut bij een automaat?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_135053236
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 00:43 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar wat ik bedoel is, met een handbak kan je met opzet laat schakelen zodat je de turbo beter benut. Word een turbo dan uberhaubt niet benut bij een automaat?
Niet anders dan bij een handbak. Een klassieke automaat houdt echter geen rekening met een turbo. Maar ook bij minder gas doet een turbo gewoon mee, al is het enkel om onderdruk te voorkomen.

Gezien je posts ben je nogal een sportieve rijder. Toch zou je een keertje in een automaat moeten rijden. Niet dat ik je over wil halen, maar om niet met een mond vol tanden te staan als je een keertje in zo'n hok moet rijden. En om te leren je linkervoet thuis te laten. Je zult niet de eerste zijn die de niet-bestaande koppeling in wilt trappen en de rem meepakt. In dat geval: Gordel niet aan = tandjes in het stuur.

[ Bericht 14% gewijzigd door Ridocar op 04-01-2014 08:35:24 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 03:16:50 #109
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_135055842
Automaat rijdt best prima. Ik heb een C1 handgeschakeld en automaat gereden bij m'n lessen, en die automaat doet qua 'felheid' niks onder voor de handbak. Mijn vader heeft vandaag een rondje meegereden (nog in Suriname) en zegt nu zelfs, dat ik in principe ook gewoon een automaatexamen kan doen in Nederland, en dan gewoon rustig over een jaartje of 2-3 een examen op de schakel.
Jullie gaan het geld weggooien vinden, I know. Hoeven jullie niet meer te zeggen :).
Ik zit er serieus over na te denken het te doen.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_135057999
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 01:18 schreef Ridocar het volgende:
Je zult niet de eerste zijn die de niet-bestaande koppeling in wilt trappen en de rem meepakt. In dat geval: Gordel niet aan = tandjes in het stuur.
Haha, enigszins gerelateerd:

Heel soms tijdens het afremmen zet ik de versnelling in de vrij, en rem ik volledig tot stilstand bij een stoplicht oid. Omdat de versnelling dus vrij staat HOEF ik dan niet de koppeling in te trappen op het laatste moment. Maar het stomme is, dat voelt echt ontzettend vreemd om helemaal te stoppen zonder de koppeling in te trappen, dus dan ga ik het onbewust toch doen! Echt gek hoe vast dat gebakken zit.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator zaterdag 4 januari 2014 @ 10:31:55 #111
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_135058123
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 03:16 schreef OudeBok het volgende:
Automaat rijdt best prima. Ik heb een C1 handgeschakeld en automaat gereden bij m'n lessen, en die automaat doet qua 'felheid' niks onder voor de handbak. Mijn vader heeft vandaag een rondje meegereden (nog in Suriname) en zegt nu zelfs, dat ik in principe ook gewoon een automaatexamen kan doen in Nederland, en dan gewoon rustig over een jaartje of 2-3 een examen op de schakel.
Jullie gaan het geld weggooien vinden, I know. Hoeven jullie niet meer te zeggen :).
Ik zit er serieus over na te denken het te doen.
Waarom doe je het dan :')
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_135058894
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 03:16 schreef OudeBok het volgende:
Automaat rijdt best prima. Ik heb een C1 handgeschakeld en automaat gereden bij m'n lessen, en die automaat doet qua 'felheid' niks onder voor de handbak. Mijn vader heeft vandaag een rondje meegereden (nog in Suriname) en zegt nu zelfs, dat ik in principe ook gewoon een automaatexamen kan doen in Nederland, en dan gewoon rustig over een jaartje of 2-3 een examen op de schakel.
Jullie gaan het geld weggooien vinden, I know. Hoeven jullie niet meer te zeggen :).
Ik zit er serieus over na te denken het te doen.
Of je geld weggooit, moet je helemaal zelf weten natuurlijk. Wel vraag ik me af waarom je het zo zou doen als je blijkbaar uiteindelijk toch ook je rijbewijs voor een handgeschakelde auto wilt halen? Wat is de meerwaarde dan?
"The problem with common sense is that most people are morons."
  Moderator zaterdag 4 januari 2014 @ 11:33:38 #113
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135059074
Ja, want als je afrijdt in een automaat krijg je toch een rijbewijs waar dat op staat aangegeven?
Met andere woorden, dan mag je niet in een schakel rijden, toch?
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 4 januari 2014 @ 11:59:21 #114
414785 sirdanilot
pi_135059615
En wat doe je als je remmen uitvallen en je hebt een automaat? Dan ben je dus morsdood. In een handbak schakel je dan terug naar 1 en zodra je voldoende bent afgeremd trek je aan de handrem.

Nee, ik heb graag gewoon meer controle over mijn auto. Bovendien ben je dan ook meer met het autorijden bezig en minder met je smartphone, een dame die langsloopt op de stoep of je vechtende kinderen achterin.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_135059636
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 11:33 schreef dick_laurent het volgende:
Ja, want als je afrijdt in een automaat krijg je toch een rijbewijs waar dat op staat aangegeven?
Met andere woorden, dan mag je niet in een schakel rijden, toch?
Nevermind, dit is onzin. Je moet verplicht examen doen om schakel te mogen rijden.
pi_135059668
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:00 schreef portie het volgende:

[..]

Volgens mij mag je dan een aantal jaar geen schakel rijden. Die krijg je er later dus automatisch bij, hoef je geen examen voor te doen.
:')
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_135059671
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:00 schreef portie het volgende:

[..]

Volgens mij mag je dan een aantal jaar geen schakel rijden. Die krijg je er later dus automatisch bij, hoef je geen examen voor te doen.
Dacht het dus ff niet he. Aantekening automaat is permanent. Wil je die weghebben is toch echt een handbak examen nodig.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_135059727
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 11:59 schreef sirdanilot het volgende:
En wat doe je als je remmen uitvallen en je hebt een automaat? Dan ben je dus morsdood. In een handbak schakel je dan terug naar 1 en zodra je voldoende bent afgeremd trek je aan de handrem.

Nee, ik heb graag gewoon meer controle over mijn auto. Bovendien ben je dan ook meer met het autorijden bezig en minder met je smartphone, een dame die langsloopt op de stoep of je vechtende kinderen achterin.
Incapabele bestuurder gesignaleerd!
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 4 januari 2014 @ 12:05:17 #119
414785 sirdanilot
pi_135059758
^ Ik heb nog nooit in een automaat gereden en ben dat voorlopig niet van plan.

Misschien als ik in de randstad woon en werk en elke dag in de file moet gaan staan, dat ik dan uit ellende een automaat koop. Maar dan ga ik nog liever met de trein :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_135059907
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:05 schreef sirdanilot het volgende:
^ Ik heb nog nooit in een automaat gereden en ben dat voorlopig niet van plan.

Misschien als ik in de randstad woon en werk en elke dag in de file moet gaan staan, dat ik dan uit ellende een automaat koop. Maar dan ga ik nog liever met de trein :')
Ga dan asjeblieft met de trein, want stel je eens voor dat je remmen niet niet meer doen. Iedereen weet wat 'ie moet doen (remmen op de motor met de bergversnellingen, handrem) maar jij rijdt jezelf gewoon kapot. En al die afleiding die je opeens hebt als je niets te doen hebt in de auto. Iedereen let gewoon op het verkeer, maar jij moet dan op een of andere onverklaarbare reden met je smartphone kutten, of loeren naar vrouwen omdat je je verveelt ofzo.

Jij komt er wel.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_135060208
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 11:59 schreef sirdanilot het volgende:
En wat doe je als je remmen uitvallen en je hebt een automaat? Dan ben je dus morsdood. In een handbak schakel je dan terug naar 1 en zodra je voldoende bent afgeremd trek je aan de handrem.

Nee, ik heb graag gewoon meer controle over mijn auto. Bovendien ben je dan ook meer met het autorijden bezig en minder met je smartphone, een dame die langsloopt op de stoep of je vechtende kinderen achterin.
Jij bent wel heel bang dat je remmen uitvallen he? :')

Je hebt een handrem, ook op een automaat. Wil je niet meteen je handrem aantrekken, dan kan je ook in een automaat terugschakelen naar de 3-2-1. Dus dat wat je hierboven zegt gaat niet op.
★★★
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 4 januari 2014 @ 13:04:41 #122
414785 sirdanilot
pi_135061228
Ja ga jij maar lekker aan je handrem trekken terwijl je 80 rijdt. Dan raak je in een spin en ben je alsnog morsdood.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zaterdag 4 januari 2014 @ 13:10:17 #123
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_135061358
Mijn ouders hebben een automaat, dus bij gebrek aan beter (zou het fijner vinden om het schakelen niet 'af te leren') rij ik daar wel eens in rond. Rijdt lekker ontspannen. Geen last van irrationele angsten en concentratiegebrek.
Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 4 januari 2014 @ 13:12:26 #124
302853 themole
graaft totaal door.
pi_135061405
De automaat van mijn ouders rijdt prima en met plankgas schakelt hij terug als je even wat extra snelheid nodig hebt. Persoonlijk vind ik automaat heel erg relaxed rijden, helemaal in file.

Overigens hebben mijn ouders ook een schakelbak en ook daarin rij ik vaak, je moet bij het wisselen altijd heel even nadenken en daarna gaat alles weer goed qua schakelen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:04 schreef sirdanilot het volgende:
Ja ga jij maar lekker aan je handrem trekken terwijl je 80 rijdt. Dan raak je in een spin en ben je alsnog morsdood.
Daarom kan je een automaat ook op manueel zetten en terugschakelen zoals boven je ook al werd gezegd.
Niet altijd serieus
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 4 januari 2014 @ 13:13:40 #125
414785 sirdanilot
pi_135061444
Ik wist niet dat je hem ook op manueel kunt zetten. Volgens mij zou ik hem altijd op manueel laten, behalve als ik even geen zin heb, bijvoorbeeld in een file of zo.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_135066451
Ik wil niet modachtig overkomen oid maar kan deze discussie niet beter in het autorijtopic worden gevoerd?
  Moderator zaterdag 4 januari 2014 @ 16:24:14 #127
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135068458
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:38 schreef vannelle het volgende:
Ik wil niet modachtig overkomen oid maar kan deze discussie niet beter in het autorijtopic worden gevoerd?
Ok, nou aangezien ik soort van degene was die de hele schakel/automaat discussie begon zal ik dan ook maar van onderwerp veranderen :P

Net weer anderhalf uur heerlijk gereden. Ging goed, aantal verkeerssituaties die ik volgens mijn instructeur goed inschatte dus ik was blij met dat compliment.
Enige waar ik kritiek op kreeg was mijn besluitvaardigheid bij rotondes.
Er waren een paar momenten waar ik iets te lang bleef wachten terwijl ik al volgens mijn instructeur gewoon had kunnen gaan.

Ik blijf dat idd soms moeilijk vinden, dan komen auto's voor mijn gevoel best hard aangereden op zo'n rotonde en heb ik eerder zoiets van, laat ik maar even wachten.... maar soms moet ik dan dus iets meer durven zei hij.

Examen is inmiddels geprikt, 6 februari ga ik afrijden.... Ik heb er zin in! :)
pi_135068795
Dit jaar ook maar eens beginnen (zijnde 20 jaar). Ik hoop genoeg te hebben gespaard. :P
Theorie heb ik al met veel plezier doorgelezen, alleen de gevarenherkenning wil nog niet echt lukken, zo blijkt uit de oefen-cd's. Is al weer een paar maanden terug, dus voor de details (voertuigbreedte, uitsteeklengte, gebaren e.d.) zal ik het opnieuw moeten doorlezen.

Nu nog een rijschool vinden...
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 4 januari 2014 @ 18:32:11 #129
414785 sirdanilot
pi_135074168
Rotondes vind ik ook lastig inschatten, maar dan vooral die vreselijke turborotondes. Een gewone rotonde lukt inmiddels wel.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator zaterdag 4 januari 2014 @ 19:02:33 #130
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_135075476
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:32 schreef sirdanilot het volgende:
Rotondes vind ik ook lastig inschatten, maar dan vooral die vreselijke turborotondes. Een gewone rotonde lukt inmiddels wel.
Hier in Assen hebben we geeneens turborotondes :P
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_135075871
In Assen heb je überhaupt weinig lastige punten :P
"The problem with common sense is that most people are morons."
  Moderator zaterdag 4 januari 2014 @ 19:20:35 #132
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135076283
Haha ja dat is wel iets wat ik me nu opeens afvraag (niet lullig of kleinerend bedoeld naar de mensen die in kleinere steden/dorpen wonen :P) ...maar, is lessen en afrijden daar niet stukken gemakkelijker?
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 4 januari 2014 @ 19:30:31 #133
414785 sirdanilot
pi_135076727
^ Ja. Eigenlijk wel. Ik wilde het eerst ook doen waar ik vandaan kwam (Terneuzen) maar dat ging helaas niet om diverse praktische redenen.

Het is daar echt bizar makkelijk:

- Zeer weinig verkeer, vooral buiten de spits rijdt er geen kip
- Weinig lastige kruispunten, mede ook doordat het zo rustig is.
- Er ligt bij Terneuzen geen snelweg, dus je hoeft bij je examen ook niet op de snelweg te rijden; het kost een half uur om daar te komen dus dat gaat niet tijdens een examen.
- Men rijdt er ook rustiger dan in de randstad.

Wel zijn ze bij het examen daar natuurlijk extra streng, vooral qua kijktechniek en zo.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_135076746
Het is denk ik wel makkelijker, maar het nadeel vind ik dat je daardoor ook veel minder gewend bent. Ik vond het zelf wel fijn dat ik diverse lessen in Groningen gereden heb, daar is al wat drukker en kom je (in verhouding) iets moeilijkere punten tegen.

Dus ja, voor het afrijden zal het een voordeel zijn, maar voor je rijervaring niet zo zeer.
"The problem with common sense is that most people are morons."
  Moderator zaterdag 4 januari 2014 @ 19:42:03 #135
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135077210
Ahja inderdaad...

Nou goed, ik rijd dus in Utrecht en daar heb je wel redelijk wat drukte enzo om je heen. Maar ik ben 't er wel mee eens dat het voor je ervaring beter is om in een grotere stad te moeten rijden ja
  Moderator zaterdag 4 januari 2014 @ 20:48:05 #136
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_135080306
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:11 schreef Lolaatje het volgende:
In Assen heb je überhaupt weinig lastige punten :P
klopt _O_
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator zaterdag 4 januari 2014 @ 20:49:55 #137
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_135080373
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:42 schreef dick_laurent het volgende:
Ahja inderdaad...

Nou goed, ik rijd dus in Utrecht en daar heb je wel redelijk wat drukte enzo om je heen. Maar ik ben 't er wel mee eens dat het voor je ervaring beter is om in een grotere stad te moeten rijden ja
Mijn rijschool zegt dat noorderlingen meer lessen hebben dan mensen die bijvoorbeeld in de randstad wonen :P
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  zaterdag 4 januari 2014 @ 22:59:46 #138
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135086235
Haha ik les in de omgeving van Leiden, soms wel iets te druk maar wel heel leerzaam en gelukkig een snelweg in de buurt. Lijkt me niets als je dat jezelf moet aanleren zonder instructeur omdat het met lessen te ver was...
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 4 januari 2014 @ 23:10:35 #139
414785 sirdanilot
pi_135086781
Mwah zo moeilijk vind ik de snelweg niet hoor. De A44 is wel een wat moeilijkere snelweg door die korte invoegstrookjes, dat wel. Ik vind het vooral erg leuk omdat je lekker mag karren (120).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zaterdag 4 januari 2014 @ 23:19:28 #140
123170 alors
zlata1234
pi_135087199
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:49 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Mijn rijschool zegt dat noorderlingen meer lessen hebben dan mensen die bijvoorbeeld in de randstad wonen :P
Ik kan alleen maar een bron vinden die zegt dat Randstedelingen vaker moeten afrijden omdat ze het examen te vroeg aanvragen http://www.bnr.nl/nieuws/(...)-moet-vaker-afrijden
know'm sayin?
×
word? word.
  Moderator zaterdag 4 januari 2014 @ 23:44:53 #141
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135088597
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:19 schreef alors het volgende:

[..]

Ik kan alleen maar een bron vinden die zegt dat Randstedelingen vaker moeten afrijden omdat ze het examen te vroeg aanvragen http://www.bnr.nl/nieuws/(...)-moet-vaker-afrijden
Hmm interessant artikel....
Nou daar ben ik mooi klaar mee dan, met mijn 38,5% kans om de 1e keer te slagen :/

Maar ja, ik denk er niet zo over van "dat ga ik wel ff doen", ik neem het behoorlijk serieus. Anderzijds vind ik t ook weer onzin om maar 50 lessen te gaan nemen omdat ik dan pas er klaar voor zou zijn.
pi_135089088
Ik blijf maar falen met die Vekabest oefenexamens, vooral op het eerste deel waarin je moet zeggen van Remmen, gas loslaten of niets. Iemand tips hoe je dit kan verbeteren? Vaak snap ik ook niet hoe snel de auto voor je rijdt, is hier een vuistregel voor?
  Moderator zondag 5 januari 2014 @ 00:08:17 #143
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_135089449
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:59 schreef wihehin het volgende:
Ik blijf maar falen met die Vekabest oefenexamens, vooral op het eerste deel waarin je moet zeggen van Remmen, gas loslaten of niets. Iemand tips hoe je dit kan verbeteren? Vaak snap ik ook niet hoe snel de auto voor je rijdt, is hier een vuistregel voor?
Auto voor je is afhankelijk van de situatie. Maar het meeste is logisch nadenken in gevaarherkenning. Het kan soms verwarrend zijn maar misschien een kwestie van oefenen. Ken zelf niemand die zakt op gevaarherkenning.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_135090042
Dinsdag examen. Begin nu wel zenuwachtig te worden. :P
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
  Moderator zondag 5 januari 2014 @ 00:30:29 #145
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135090376
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:22 schreef Neraice het volgende:
Dinsdag examen. Begin nu wel zenuwachtig te worden. :P
Succes alvast en gewoon proberen relaxed te blijven :)
  zondag 5 januari 2014 @ 00:38:49 #146
123170 alors
zlata1234
pi_135090636
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:59 schreef wihehin het volgende:
Ik blijf maar falen met die Vekabest oefenexamens, vooral op het eerste deel waarin je moet zeggen van Remmen, gas loslaten of niets. Iemand tips hoe je dit kan verbeteren? Vaak snap ik ook niet hoe snel de auto voor je rijdt, is hier een vuistregel voor?
Troost je met de gedachte dat je 12 fout mag hebben op dat gedeelte.

Verder is het direct gevaar (dieren, kinderen, mensen die jou niet hebben gezien, wegen van rechts met voorrang waar een auto aankomt, dicht op fietsers met meer dan 30km/u, hele onoverzichtelijke situaties, etc) -> Remmen

Bochten waar je redelijk hard op komt afrijden, mogelijk gevaar, of gevaar op grote afstand, gevaar op de snelweg (mist, invoegers voor je, snelheidsvermindering, etc (snelweg is eigenlijk nooit remmen)) -> Gas los

En de rest is niets doen.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_135090638
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:30 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Succes alvast en gewoon proberen relaxed te blijven :)
Inderdaad en laat dat ook blijken. Tijdens mijn examen was ik aan het meezingen met de radio en die vrouw was helemaal onder de indruk dat ik "zo relaxed" aan het rijden/examen doen was :P Natuurlijk is dat niet de reden dat ik geslaagd was, maar het hielp mss wel een beetje mee! Zelfzekerheid enzo.
  zondag 5 januari 2014 @ 00:46:06 #148
375166 wihehin
V70 & C63
pi_135090851
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:38 schreef alors het volgende:

[..]

Troost je met de gedachte dat je 12 fout mag hebben op dat gedeelte.

Verder is het direct gevaar (dieren, kinderen, mensen die jou niet hebben gezien, wegen van rechts met voorrang waar een auto aankomt, dicht op fietsers met meer dan 30km/u, hele onoverzichtelijke situaties, etc) -> Remmen

Bochten waar je redelijk hard op komt afrijden, mogelijk gevaar, of gevaar op grote afstand, gevaar op de snelweg (mist, invoegers voor je, snelheidsvermindering, etc (snelweg is eigenlijk nooit remmen)) -> Gas los

En de rest is niets doen.
Thanks! Bij sommige vragen denk ik wel van WTF (als een vrachtwagen een andere vrachtwagen wilt inhalen moet jij gas loslaten terwijl ik in het echt extra gas zou geven bijvoorbeeld), maar het examen is de 18de van februari pas dus kan nog een tijdje oefenen gelukkig!
pi_135091308
Die Vekabest examens zijn ook wat moeilijker dan het echte examen. Ik faalde ook best vaak op die Vekabest toetsen, voor mij waren ze veel te inconsequent. Veel dezelfde situaties met net een andere snelheid en totaal andere antwoorden. Vooral gewoon het commentaar van die oefentoetsen lezen en dan krijg je er best wel wat handigheid in. In het echte examen hebben ze wat vaker heel logische dingen zoals ballonnen/fietsjes met vlaggetjes achter auto's of kinderen die de weg op kunnen komen. mensen met een paraplu die niet jou kant opkijken, of lege wegen.
  zondag 5 januari 2014 @ 10:43:21 #150
123170 alors
zlata1234
pi_135095644
Het blijft gewoon een raar iets wat je eigenlijk niet foutloos kunt maken omdat het zo inconsequent is. En het is idd moeilijk in te schatten hoe hard tegenliggers en voorgangers gaan op zo'n stilstaand beeld. Maar ik vond het echte examen ook gemakkelijker dan de oefenexamens die ik deed.
know'm sayin?
×
word? word.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')