SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan betaal je niet alleen voor de looks en het merkje maar voor een perfect zittende Italiaanse fietsschoen met stijl en een elegant voorkomen. Mja dat is aan een Groningse boer natuurlijk niet besteed die heeft liever een paar Japanse klompen.quote:Op maandag 23 december 2013 13:51 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zegt iemand die met Sidi Logo fietst. Die dingen zijn zo overpriced. 150 euro voor een schoen met kunststof zool en 3 klittenband strips...
Dan betaal je echt alleen maar voor de looks en het merkje.
Japanquote:Op maandag 23 december 2013 18:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan betaal je niet alleen voor de looks en het merkje maar voor een perfect zittende Italiaanse fietsschoen met stijl en een elegant voorkomen. Mja dat is aan een Groningse boer natuurlijk niet besteed die heeft liever een paar Japanse klompen.
Weet ik en je hebt een Japanse tuinquote:Op maandag 23 december 2013 18:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat overigens wel een heel tof land is, fromage was there.
Je hebt mijn Japan foto´s gezien hé?quote:Op maandag 23 december 2013 18:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Weet ik en je hebt een Japanse tuin
Ik heb nog ergens vrijwel identieke foto als jij, met die boom die over het pad groeit. In Kyoto.quote:Op maandag 23 december 2013 18:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat overigens wel een heel tof land is, fromage was there.
Jep.quote:Op maandag 23 december 2013 18:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je hebt mijn Japan foto´s gezien hé?
En binnenzooltjes van karton, veel te smal en geen bucklesluiting bovenop.quote:Op maandag 23 december 2013 18:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan betaal je niet alleen voor de looks en het merkje maar voor een perfect zittende Italiaanse fietsschoen met stijl en een elegant voorkomen. Mja dat is aan een Groningse boer natuurlijk niet besteed die heeft liever een paar Japanse klompen.
Dat heb je ook best snel met zoon enorme lengte.quote:Op maandag 23 december 2013 18:16 schreef Oksel het volgende:
Volgens mij is Kaas op z'n kale pik getrapt.
Misschien kunnen we af en toe afspreken als ik in Roffa woon om gezellig over Japan te keuvelen en ondertussen ook stiekem de loftrompet over Shimano steken.quote:Op maandag 23 december 2013 18:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je hebt mijn Japan foto´s gezien hé?
Veel te lang die ventielen, heb je compensatiedrang ofzo?quote:Op maandag 23 december 2013 18:20 schreef Patroon het volgende:
Tissue's bij de hand?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi! Al zo'n fietshaak in de slaapkamer gemonteerd?quote:Op maandag 23 december 2013 18:20 schreef Patroon het volgende:
Tissue's bij de hand?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
50mm. Idd, kan ook mooi zijn. Stickers kunnen er zo af, misschien eens voor later.quote:Op maandag 23 december 2013 19:28 schreef Yankee het volgende:
Mooi, zonder stickers nog mooier denk ik. Hoe hoog is die velg?
Ik wel, lekker rukken..quote:Op maandag 23 december 2013 19:29 schreef Oksel het volgende:
Leuk geheel. Maar wordt er niet heel geil van.
Ik ookquote:Op maandag 23 december 2013 20:31 schreef kaasplankje het volgende:
Morgen vroeg is het teringweer. En ik moet er extra vroeg uit. Hmpf.
Ik wilde hetzelfde tegen jou zeggen, maar kwam er toen net op tijd achter dat het idd de chick van Tom was. Haal die 2 steeds door elkaar, beide veel whatsappen.quote:Op maandag 23 december 2013 21:25 schreef Patroon het volgende:
Tommeke je vriendin blijft me steeds whatsappen
quote:Op maandag 23 december 2013 21:27 schreef Oksel het volgende:
Eerst uitslapen morgen (doe ik elke dag overigens, mijn wekker gaat meestal 08:50, dat ik m'n telefoon aan kan zetten).. Daarna eerst m'n hazepeper afmaken.. daar zit dit x 2,5 in:
Hmmm. Ze was vanmiddag nog in Leeuwardenquote:Op maandag 23 december 2013 21:25 schreef Patroon het volgende:
Tommeke je vriendin blijft me steeds whatsappen
quote:Op maandag 23 december 2013 21:27 schreef Oksel het volgende:
Eerst uitslapen morgen (doe ik elke dag overigens, mijn wekker gaat meestal 08:50, dat ik m'n telefoon aan kan zetten).. Daarna eerst m'n hazepeper afmaken.. daar zit dit x 2,5 in:
[ afbeelding ]
Daarna bieren in de kroeg, want kerstmiddag.
Daarna komen de schoonouders, JEUH. Krijg wel dure cadeau's, dus da's goed. Maar ben toch aangeschoten, en versta ze toch niet, dus ach.Dan niet neuken, want zwanger. Dus dan pak ik foto van de fiets van Patroon, en een foto van de chick van Tom, en dan ga ik, nouja, wat Patroon dus stelselmatig 5x per dag moet doen.
Fijne kerst.
quote:Op maandag 23 december 2013 21:57 schreef Patroon het volgende:
Ff quoten, kan die Puala-fucker 'm mooi bannen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oksel in Grip zijn Tipi
quote:Op maandag 23 december 2013 22:01 schreef Oksel het volgende:
Hier Patroon, om het goed te maken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kwam je quote nog ff van pasquote:Op maandag 23 december 2013 19:29 schreef Oksel het volgende:
Leuk geheel. Maar wordt er niet heel geil van.
En aan weer te zien buiten kan het slotje er nog wel even opblijven dan.quote:Op maandag 23 december 2013 22:07 schreef kaasplankje het volgende:
Doe er maar weer een slotje op tot morgenvroeg 7uur kanovinnie want het is wielrennersbedtijd.
En handen boven de dekens goeftedoeme.
Wel nodig met dit hondenweer buitenquote:Op maandag 23 december 2013 22:17 schreef Oksel het volgende:
Gelukkig kan ik wel voor mijzelf zorgen.
om 7 uur is het werktijd? Dan ben ik klaar met fietsen.quote:Op maandag 23 december 2013 22:07 schreef kaasplankje het volgende:
Doe er maar weer een slotje op tot morgenvroeg 7uur kanovinnie want het is wielrennersbedtijd.
En handen boven de dekens goeftedoeme.
Almachtige Kano, mij alsjeblieft niet bannen...zal het nooit meer doenquote:Op maandag 23 december 2013 22:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
om 7 uur is het werktijd? Dan ben ik klaar met fietsen.
quote:Op maandag 23 december 2013 22:03 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ff quoten, kan die Puala-fucker 'm mooi bannen.
Ik hoop voor je dat je kleine spruit op moeders gaat lijkenquote:Op maandag 23 december 2013 22:01 schreef Oksel het volgende:
Hier Patroon, om het goed te maken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het mooie is dat ze jou er keihard af fietst makkerquote:Op maandag 23 december 2013 23:25 schreef Oksel het volgende:
Ik stalk haar op Facebook.. vooral die foto met jullie 2 in de bakfiets doet mijn hartje sneller doen kloppen.
Right.quote:Op dinsdag 24 december 2013 05:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Het mooie is dat ze jou er keihard af fietst makker
quote:Op maandag 23 december 2013 21:27 schreef Oksel het volgende:
Eerst uitslapen morgen (doe ik elke dag overigens, mijn wekker gaat meestal 08:50, dat ik m'n telefoon aan kan zetten)
quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:48 schreef Oksel het volgende:
Goed nieuws, zo bij mijn ontbijt.
http://www.powned.tv/nieu(...)_gedood_in_amst.html
Kan 't ook ff een tandje minder? Ik neem aan dat je gister dronken was en daarom al die tyfusmeuk post, maar dit kan echt niet.quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:48 schreef Oksel het volgende:
Goed nieuws, zo bij mijn ontbijt.
http://www.powned.tv/nieu(...)_gedood_in_amst.html
Fietsen is juist wel leuk nuquote:Op dinsdag 24 december 2013 10:01 schreef Yankee het volgende:
Morgen en overmorgen schijnt het weer redelijk te worden, hopelijk even twee ritjes maken. Vandaag blijf ik maar even binnen
Zoals werkenquote:Op dinsdag 24 december 2013 10:06 schreef Yankee het volgende:
[..]ik kan met de huidige windstoten leukere dingen bedenken
Ja, m.u.v morgen inderdaad de hele week regen. Wordt nog een klus om die Rapha500 op strava te halen...quote:Op dinsdag 24 december 2013 10:01 schreef Yankee het volgende:
Morgen en overmorgen schijnt het weer redelijk te worden, hopelijk even twee ritjes maken. Vandaag blijf ik maar even binnen
Ik mot centen verdienenquote:Op dinsdag 24 december 2013 10:11 schreef Yankee het volgende:
[..]
Rustig wakker worden met een kopje koffie en tablet in bed
Vandaag anderhalf uur eerder weg, vrijdag vrijquote:Op dinsdag 24 december 2013 10:18 schreef Yankee het volgende:
[..]
Sterkte, ik heb twee weekjes vakantie genomen
quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:19 schreef Gripper het volgende:
Oh, ik dacht dat Patroons Prettige Babe. Maar daar ga ik ook naar kijken hoor.
Blij dat ze hier weg zijn. Triest gebeurenquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:26 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja inderdaad. En volgend jaar komt dat ding hier de stad vervuilen
Ik hou wel van gezelligheid, maar dat gejank om diarree, en de vorige keer moeders, er zijn wel betere dingen om je druk over te maken imoquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:34 schreef Patroon het volgende:
Ik moet zeggen dat dat glazenhuis mij niet zoveel doet. Maar man wat een activiteiten in de stad. Elke avond de kroeg in. Mensen doen de gekste dingen voor donaties. Onbekende en bekende goede bands. Erg gezellig en dat 500m van ons huis! Lijkt hier wel 6 dagen koninginnedag. Als je daar niet van houdt ben je een zuurpruim.
Leuk dat Grip en zijn meisje hier komen. + kerstontbijt en cadeautjes...ohhh cute
Ik word al kotsmisselijk als ik die kop van Giel op tv zie. Krijg er zelf diarree van.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik hou wel van gezelligheid, maar dat gejank om diarree, en de vorige keer moeders, er zijn wel betere dingen om je druk over te maken imo
Zijn het industrielagers? En kunnen er dan geen andere lagers in?quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:37 schreef Patroon het volgende:
Ja Easton lagers zijn ruk. Mijn FM wil er niks van weten. Zijn wel fullcarbon he, is altijd blokjes wisselen.
Dat gejank over diarree krijg je hier bij het huis weinig van mee, groot feest. En die kop van Giel zie je ook niet omdat er wel 5000mensen voor staan te dringen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik hou wel van gezelligheid, maar dat gejank om diarree, en de vorige keer moeders, er zijn wel betere dingen om je druk over te maken imo
Haha moet je eens zien wie hier komen met de Elfstedentocht. En hier met SR komen ze ook uit het hele land. Maar blijf vooral lekker zuur op de bank zitten.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Sowieso de hele stad overspoelt met provincialen. Die verpesten alle leuke feestjes. Koninginnedag in Amsterdam al helemaal kapot gemaakt en nu verspreidt het virus zich naar Utrecht. Het zou verboden moeten worden.
Maar als je nou een criterium rijdt met veel klinkers en bochten, dan neem je liever lage velgen. Of rij je die dan op de Giant?quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zijn het industrielagers? En kunnen er dan geen andere lagers in?
Ik zou dan de simplon alleen met full carbon wielen rijden, en daar gaan de blokjes dan op. Een echte mooiweerfiets![]()
Al mn wielen met alu remvlakken kunnen dan op de giant.
Yankee: da's duidelijk, thanks![]()
Oh Grip, kan dus prima!quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:45 schreef Yankee het volgende:
Er valt overigens nog wel mee te fietsen wanneer er een spaak doormidden gebroken is, dat was een meevaller
Nee, ik vlieg lekker naar de zon vriend Patroonquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha moet je eens zien wie hier komen met de Elfstedentocht. En hier met SR komen ze ook uit het hele land. Maar blijf vooral lekker zuur op de bank zitten.
Daar loop jij overigens ook regelmatig over te janken.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha moet je eens zien wie hier komen met de Elfstedentocht. En hier met SR komen ze ook uit het hele land. Maar blijf vooral lekker zuur op de bank zitten.
Ja, die zou ik op de giant doen denk ik. Met de ksyriums.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maar als je nou een criterium rijdt met veel klinkers en bochten, dan neem je liever lage velgen. Of rij je die dan op de Giant?
Lekker, geniet ervan!quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nee, ik vlieg lekker naar de zon vriend Patroon
Het is wel gewoon nieuws van een gesubsidieerde omroep op een van de publiekszenders. Dus waarom zou dit niet kunnen?quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kan 't ook ff een tandje minder? Ik neem aan dat je gister dronken was en daarom al die tyfusmeuk post, maar dit kan echt niet.
Veel last van loslopende body's, als je de verhalen op Amerikaanse forums mag geloven.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:36 schreef Gripper het volgende:
best nette wielen voor weinig, en ook nog eens heel dichtbij mij: http://link.marktplaats.nl/759170527
Maar was er niet wat mis met die Easton wielen? Ik hoor Eentwee wel eens mopperen dat ze overpriced zijn, en constructie-technisch niet zo deugdelijk.
Nieuwprijs is rond de 800 ¤, dus vergelijkbaar met bora's, redwind xlr?
Zijn geen Eastons, alleen Easton stickers. Zij hebben nooit full carbon EC90 clinchers gemaakt en gebruiken ook niet zulke dikke spaken.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:36 schreef Gripper het volgende:
best nette wielen voor weinig, en ook nog eens heel dichtbij mij: http://link.marktplaats.nl/759170527
Maar was er niet wat mis met die Easton wielen? Ik hoor Eentwee wel eens mopperen dat ze overpriced zijn, en constructie-technisch niet zo deugdelijk.
Nieuwprijs is rond de 800 ¤, dus vergelijkbaar met bora's, redwind xlr?
pas op he kano , mijn vrouw werkt voor het rode kruis.quote:
beetje de vraag wat je doet, gewicht in de wielen merk je vooral bij het aanzetten en uitversnellen, dan is 400gram niet het zelfde als 400 gram dood gewicht op fiets of lichaam.quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:02 schreef Aal321 het volgende:
Even een vraagje nu er toch zoveel over wielen wordt gepost. Mijn fiets is geleverd met DT Swiss Axis 2.0 wielen. Hierover is niet heel veel te vinden omdat deze wielset niet als aftermarket wielen te koop zijn. Gewicht van de 1.0 zijn 1950 gram en de 2.0 worden gelijkwaardig geschat. Reviews hierover zijn wisselend. De een vind het stevige maar zware wielen, de ander wil er geen km. op fietsen. Ik heb natuurlijk geen referentiekader omdat dit mijn eerste fiets en dus ook wielset is. Nu zit ik een beetje naar bijvoorbeeld een setje fullcrum racing 3's te kijken, gewicht daarvan is toch zo'n 400 gram minder. Mijn vraag is: Ga ik dit merken? En is dit verschil plm. ¤ 350,= waard?
Makkelijk om te zeggen dat ik makkelijker 400 gram aan vet kwijt zou kunnen raken. Dat is natuurlijk zo, ik weeg zo'n 75 kg bij 184 cm en er gaat vast nog wel iets af, maar het heeft natuurlijk meer met rolweerstand en zulks te maken.
Hangt er ook weer vanaf of het gewichtsverschil in de naven of in de velgen zit.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:48 schreef dop het volgende:
[..]
beetje de vraag wat je doet, gewicht in de wielen merk je vooral bij het aanzetten en uitversnellen, dan is 400gram niet het zelfde als 400 gram dood gewicht op fiets of lichaam.
(middelpuntsvliegende kracht)
als eenmaal het gewicht van het wiel op gang is kost het geen extra kracht om de boel op gang te houden , dan is aerodynamica weer belangrijker
Baasquote:Op dinsdag 24 december 2013 14:39 schreef eentwee het volgende:
[..]
Zijn geen Eastons, alleen Easton stickers. Zij hebben nooit full carbon EC90 clinchers gemaakt en gebruiken ook niet zulke dikke spaken.
De verkoper weet dit trouwens ook want hij gebruikt zelf nergens die merknaamEnigszins misleidend om niet gewoon het hele verhaal te vertellen. En zwaar overpriced natuurlijk. En als het wel Eastons waren moest je ze ook niet kopen want dat zijn kutwielen.
dat klopt maar de winst zal normaal verdeeld zitten over het gehele wiel.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hangt er ook weer vanaf of het gewichtsverschil in de naven of in de velgen zit.
Klopt. Het hangt er net vanaf wat je wil doen met je wielen, wil je snelle wielen dan is aero belangrijker dan gewicht. Wil je een setje om te klimmen, dan juist is gewicht weer belangrijker. Allround setjes bestaan niet.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:58 schreef dop het volgende:
[..]
dat klopt maar de winst zal normaal verdeeld zitten over het gehele wiel.
je moet je in elk geval niet blind staren op gewicht want in aerodynamica is de meeste winst te halen
200 gram alleen in de naven is toch vrij veel verschil , zit er ook niet een deel van dat gewicht in spaken en nippels ?quote:Op dinsdag 24 december 2013 15:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klopt. Het hangt er net vanaf wat je wil doen met je wielen, wil je snelle wielen dan is aero belangrijker dan gewicht. Wil je een setje om te klimmen, dan juist is gewicht weer belangrijker. Allround setjes bestaan niet.
Ik de gewone Red Wind (die ik heb) zijn 200gram zwaarder dan de XLR versie. Dit verschil zit in de naven, omdat de velgen gelijk zijn. Dus hierbij geldt niet zozeer het verschil in centrifugaal kracht.
Het is om precies te zijn 150gram. Is een heel ander soort naaf. cup-conus vs industrielagers. Als ik de handleidingen zo lees op de site, zit er enkel verschil in de naven.quote:Op dinsdag 24 december 2013 15:04 schreef dop het volgende:
[..]
200 gram alleen in de naven is toch vrij veel verschil , zit er ook niet een deel van dat gewicht in spaken en nippels ?
Ik had nog bijna een Bianchi crosser gekocht. Wel een alu. Vond het wel een mooi fiets! Helemaal zwart. En natuurlijk best praktisch. Na het fietsen vouw je 'm dubbel en leg je 'm boven op de kast neer.quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:12 schreef Oksel het volgende:
Leuke crosser gezien!
http://petercycle.com/products/Bianchi-Cavaria-2013.html
Tof ding. Wist niet eens dat ze bestond. Full carbon, betaalbaar. Alleen die shop zit in Indonesie..
Jij bent een verstandige man. Bij m'n collega gingen wat dingen fout, en ik mocht het oplossen haha. Heb me wel aardig kapot gefietst. Helaas geen telefoon mee dus geen stravaquote:Op dinsdag 24 december 2013 10:06 schreef Yankee het volgende:
[..]ik kan met de huidige windstoten leukere dingen bedenken
Gewone hebben messing nippels inderdaad. Dus dat scheelt nog 0,7 gram per spaak. De stalen body's wegen nogal wat (125g ofzo) terwijl de alu body's een stuk lichter zijn (70-80g). Ik weet alleen niet zeker of er ook alu Shimano body's zijn voor 8/9/10 speed. De 10-sp only body is wel van alu. Daar passen dan zelfs geen Tiagra en Sram cassettes op, zo uit m'n hoofd. De 11sp Shimano body zal ook wel van alu zijn, want tegenwoordig is het gewichtsverschil van Campagnolo wielen met Campa body's niet meer zo groot.quote:Op dinsdag 24 december 2013 15:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het is om precies te zijn 150gram. Is een heel ander soort naaf. cup-conus vs industrielagers. Als ik de handleidingen zo lees op de site, zit er enkel verschil in de naven.
edit: zie dat xlr alu nippels heeft, daar wordt bij de gewone versie niet over gesproken. En de hub body is bij xlr ook van alu.
Er is een fulcrum 11sp body opgezet. (RS113). Weet niet of die van staal is.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:27 schreef eentwee het volgende:
[..]
Gewone hebben messing nippels inderdaad. Dus dat scheelt nog 0,7 gram per spaak. De stalen body's wegen nogal wat (125g ofzo) terwijl de alu body's een stuk lichter zijn (70-80g). Ik weet alleen niet zeker of er ook alu Shimano body's zijn voor 8/9/10 speed. De 10-sp only body is wel van alu. Daar passen dan zelfs geen Tiagra en Sram cassettes op, zo uit m'n hoofd. De 11sp Shimano body zal ook wel van alu zijn, want tegenwoordig is het gewichtsverschil van Campagnolo wielen met Campa body's niet meer zo groot.
Dit verhaal gaat trouwens alleen op voor de cupcone naven. Met industrielagers en 10mm as heb je alleen stalen Shimano body's voor zover ik weet.
Done, je kon de weg niet vinden ?quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:25 schreef kaasplankje het volgende:
http://app.strava.com/activities/101714017
Kom maar op met die kudos.
Budget setquote:Op dinsdag 24 december 2013 17:17 schreef buzz1291 het volgende:
Laat maar, was al genoeg commentaar waar dat gewichtsverschil tussen een top- en budgetsetje Fulcrum's vandaan kwam.
En iedereen een zalig kerstfeest toegewenst. Houdoe!
Klopt. Het prijsverschil moet toch ergens wegkomen. Fijne dagen!quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:15 schreef kaasplankje het volgende:
Die gewone Red wind had de as van staal hé Patroon, en de XLR de oversized alloy as. Dat maakt veel verschil.
Veel plezier met mijn trainingssletje, en doe ze de groeten uit de Maasstad.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klopt. Het prijsverschil moet toch ergens wegkomen. Fijne dagen!
hij zegt dat hij met een duitse neukt (nu ff niet) dus wat wil jequote:
Nice er tres soignee!quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:39 schreef muzas het volgende:
Familie begrijpt het al.
Castelli sokken, handschoenen en koerspet onder de boom
quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:39 schreef muzas het volgende:
Familie begrijpt het al.
Castelli sokken, handschoenen en koerspet onder de boom
Duitsersquote:Op woensdag 25 december 2013 00:49 schreef Oksel het volgende:
Ik kreeg een kinderstoel twv. een mooie set carbonwielen. Gvd.
En mn schoonbroer heeft de auto van zn ouders afgesloten met de sleutel er nog in.
Zo heb je die rapha 500 in 1x binnen.quote:Op woensdag 25 december 2013 08:40 schreef ddx het volgende:
En dan dacht ik dat ik gisteren gek was om te gaan fietsen, kom je dit soort mensen op strava tegen :
http://www.strava.com/activities/101798897
Bedankt voor de hagelwitte sokjes kerstman!quote:Op woensdag 25 december 2013 11:06 schreef Patroon het volgende:
Fijne kerst namens Grip en Patron
[ afbeelding ]
Doen wij niet aan mee hé Buzz, dat rare moderne gedoe.quote:Op woensdag 25 december 2013 13:41 schreef buzz1291 het volgende:
Wiggo length socks! Of is dat modern tegenwoordig?
Heerlijk he? Ik ook met de baas op stap geweest. 80 km en een paar keer de Holterberg op.quote:Op woensdag 25 december 2013 15:34 schreef Yankee het volgende:
Lekker weertjeRondje van 103km gemaakt met de baas
nu met de beentjes omhoog
Bij mij om de hoek!! ik was er alleen niet,...quote:Op woensdag 25 december 2013 15:47 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Heerlijk he? Ik ook met de baas op stap geweest. 80 km en een paar keer de Holterberg op.
Nu helaas niet met de beentjes omhoog maar verplicht borrelen met de kouwe kant
Ik heb je ook niet gezien iddquote:Op donderdag 26 december 2013 01:20 schreef Oksel het volgende:
[..]
Bij mij om de hoek!! ik was er alleen niet,...
Serieus?quote:Op donderdag 26 december 2013 01:23 schreef Oksel het volgende:
233 hm's over 30km, da's best knap in Nederland. Was verder ook flink - erg soppig in 't bos.
In Limboland niet, in Nederland wel.quote:
Dat kunnen mijn hersenen niet, Sorry.quote:Op donderdag 26 december 2013 01:30 schreef kanovinnie het volgende:
Pas je posts eens aan ipv voor elke hersenscheet een nieuwe post te maken
ja maar hij heeft meer spier dus het is geen weggegooid geld.quote:
Knap hoor, en dat in deze tijd. Maar wanneer ben je opgebrand als je zoveel fietst in deze donkere dagen? Of alvast in training voor de RVV begin april?quote:Op donderdag 26 december 2013 15:24 schreef ddx het volgende:
Zo dag 3 zit er ook weer op, paar buitjes gehad onderweg maar ook zon
http://www.strava.com/activities/101987373
Opgebrand hoeft helemaal niet. Het ligt er vooral aan wat je gewend bent. Rij je nooit meer dan 150km in de zomer dan is 150 in de winter erg veel, is 400-500km behoorlijk normaal in het late voorjaar/zomer, dan is 150 nu gewoon een rustig ritje. Alles is relatiefquote:Op donderdag 26 december 2013 17:21 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Knap hoor, en dat in deze tijd. Maar wanneer ben je opgebrand als je zoveel fietst in deze donkere dagen? Of alvast in training voor de RVV begin april?
Het is maar net wat je doel is. Rij je koersen van max 1,5u dan voegt een 150km rit niks toe en kost het je alleen maar veel power/snelheid. Ben je prof en rij je koersen van 200+ dan is het wel erg zinvol. Vind je het erg leuk om te doen in deze kou dan is het ook erg zinvol.quote:Op donderdag 26 december 2013 21:06 schreef kaasplankje het volgende:
150km in deze tijd van het jaar trainen zorgt er juist voor dat als het straks mei/juni is je deze afstand met 2 vingers in je neus rijdt.
ah onze trainingsgoeroe is ook weer aanwezigquote:Op donderdag 26 december 2013 21:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het is maar net wat je doel is. Rij je koersen van max 1,5u dan voegt een 150km rit niks toe en kost het je alleen maar veel power/snelheid. Ben je prof en rij je koersen van 200+ dan is het wel erg zinvol. Vind je het erg leuk om te doen in deze kou dan is het ook erg zinvol.
Maar het is echt niet meer van deze tijd om in het voorjaar ontzettend veel duurritten te maken die veel langer zijn dan de koers. Trainen is tegenwoordig een stuk efficiënter geworden dan alleen maar ver en hard fietsen.
Haiquote:Op donderdag 26 december 2013 21:35 schreef Yankee het volgende:
[..]
ah onze trainingsgoeroe is ook weer aanwezig
Goedenavondquote:Op donderdag 26 december 2013 21:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hai
Net goed gegeten, nu lekker uitbuiken op de bank.
[ afbeelding ]
Maar wat is je doel precies? Wil je gewoon lekker ver fietsen of wil je volgend jaar ergens in het seizoen ergens pieken?quote:Op donderdag 26 december 2013 21:35 schreef ddx het volgende:
Ach 150km doe ik wel vaker, maar nu iedere dag (en met veel wind) voel ik het wel in m'n benen.
Maargoed dat mag ook wel. (zit deze week totaal op 510) moet morgen nog ff kijken of ik tussen buien door goede 70km kan fietsen, dan is de challenge iig binnen.
Omhoog ga ik het van de goede toch nooit winnen, lastig ook om te trainen met duintjes die we hier hebben. (al is kopje met stukje 10% ook best leuk)quote:Op donderdag 26 december 2013 18:00 schreef Patroon het volgende:
Ach een paar keer goed het tempo omhoog raggen en die randonneurtjes zijn er zo af..
Gewoon lekker fietsen en deze week gewoon ff de challenge halen.quote:Op donderdag 26 december 2013 21:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maar wat is je doel precies? Wil je gewoon lekker ver fietsen of wil je volgend jaar ergens in het seizoen ergens pieken?
Tja ik ben meer van de oude school. Ik denk dat je een zware trainingsbelasting in het voorjaar alleen aankan als je in de winter veel uren op de fiets hebt gezeten. Hoe breder de fundering hoe groter het gebouw wat er op komt.quote:Op donderdag 26 december 2013 21:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het is maar net wat je doel is. Rij je koersen van max 1,5u dan voegt een 150km rit niks toe en kost het je alleen maar veel power/snelheid. Ben je prof en rij je koersen van 200+ dan is het wel erg zinvol. Vind je het erg leuk om te doen in deze kou dan is het ook erg zinvol.
Maar het is echt niet meer van deze tijd om in het voorjaar ontzettend veel duurritten te maken die veel langer zijn dan de koers. Trainen is tegenwoordig een stuk efficiënter geworden dan alleen maar ver en hard fietsen.
Wat doe je in het dagelijks leven dat je een dergelijk gemiddelde kunt halen?quote:Op donderdag 26 december 2013 21:39 schreef ddx het volgende:
[..]
Gewoon lekker fietsen en deze week gewoon ff de challenge halen.
Normaal zit ik gemiddeld op zo'n 300km in de week.
Heb niemand thuis zitten om rekening mee te houdenquote:Op donderdag 26 december 2013 21:40 schreef Yankee het volgende:
[..]
Wat doe je in het dagelijks leven dat je een dergelijk gemiddelde kunt halen?
Ja ik denk ook dat er een goede fundering moet zijn. Maar wel in verhouding tot het doel en tijd van het jaar. Rij je koersen van 1,5u dan zijn duurritten van 3-4u lang genoeg. En dan kan je beter 4x in de week 2u trainen dan 2x in de week 4u. en die 2u dan uitbouwen in jan t/m maart naar 4u. Ik denk dat je dus met meerdere korte ritten en af en toe een 4u duur ook een goede basis kan leggen. Ik heb het nu dan wel over iemand die koersen rijdt. Iemand die in de zomer 400km wil fietsen zal wel wat langer moeten fietsen denk ik.quote:Op donderdag 26 december 2013 21:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tja ik ben meer van de oude school. Ik denk dat je een zware trainingsbelasting in het voorjaar alleen aankan als je in de winter veel uren op de fiets hebt gezeten. Hoe breder de fundering hoe groter het gebouw wat er op komt.
Ik kwam laatst een artikel van Adrie van Diemen tegen die beweerde dat door duurtraining je snelle spiervezels worden afgebroken en daar voor in plaats komen langzame (duur) spiervezels. Hij beweert dus dat je er minder snel van wordt. En ik moet zeggen dat ik dat afgelopen jaar ook wel merkte in de trainingswedstrijden, toen ik veel lange ritten deed voor de cyclo's.quote:Op donderdag 26 december 2013 21:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat het je power of snelheid kost vind ik bullshit.
Jep als je daarna wat moois bouwt op die fundering (met interval) wel.quote:Op donderdag 26 december 2013 21:46 schreef kaasplankje het volgende:
Tijdelijk kost je veel duurwerk wel snelheid ja. Net zoals krachttraiing je trager maakt als je in een zware sessie zit. Maar uiteindelijk pluk je de vruchten.
cool doelquote:Op donderdag 26 december 2013 21:46 schreef ddx het volgende:
En doel voor volgend jaar is iig rondje Ijsselmeer, maar moeten dagen wel ff wat langer zijn.
Kwa afstand lukt het wel, maar om nou uren in het donker te fietsen nee dankje.
Even afwachten hoe de regen morgen is, ze geven nu voor hele dag 'light rain' aan.quote:Op donderdag 26 december 2013 16:59 schreef keesfietst het volgende:
Ddx is de tweede ivo, wat een afstanden man! Morgen rust of maar ff uitrijden?
Wat voor licentie heb jij in '14 en krijgen we dan ook een beetje resultaten hier in de draad want ik lees er nooit iets van.quote:Op donderdag 26 december 2013 21:51 schreef Yankee het volgende:
Ik probeer de kaas- en patroonleer te combineren. Mocht dit komend seizoen geen succes opleveren dat weet ik jullie te vinden
Die snap ik toch niet helemaal. Moet je toch eens uitleggen waarom profs dan vóór half maart al vaak meer dan 10.000 km op de teller hebben staan, en dat is dus 13 weken trainen en dus iets van 60 - 65 trainings dagenquote:Op donderdag 26 december 2013 21:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Vind je het erg leuk om te doen in deze kou dan is het ook erg zinvol.
Maar het is echt niet meer van deze tijd om in het voorjaar ontzettend veel duurritten te maken die veel langer zijn dan de koers. Trainen is tegenwoordig een stuk efficiënter geworden dan alleen maar ver en hard fietsen.
Ik ga komend jaar misschien aan het begin wat trainingskoersjes rijden en mij verder wat richten op cyclo's. Op dit moment heb ik nog geen licentie voor het komende jaarquote:Op donderdag 26 december 2013 21:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat voor licentie heb jij in '14 en krijgen we dan ook een beetje resultaten hier in de draad want ik lees er nooit iets van.
Ik ook die combi omdat ik natuurlijk ook wel wat duurtrainingen in het voorjaar ga doen, maar het zullen er geen 150+ km zijn.quote:Op donderdag 26 december 2013 21:51 schreef Yankee het volgende:
Ik probeer de kaas- en patroonleer te combineren. Mocht dit komend seizoen geen succes opleveren dat weet ik jullie te vinden
Volgens mij zeg ik hierboven ook dat het voor profs wel zinvol is omdat die koersen van 200-300km rijden. Die moeten dus ook een veel bredere basis leggen. Als je koersen van 1,5-2u rijdt heeft het echt geen zin om trainingen van 6u te doen.quote:Op donderdag 26 december 2013 21:59 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die snap ik toch niet helemaal. Moet je toch eens uitleggen waarom profs dan vóór half maart al vaak meer dan 10.000 km op de teller hebben staan, en dat is dus 13 weken trainen en dus iets van 60 - 65 trainings dagen
quote:Op donderdag 26 december 2013 21:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het is maar net wat je doel is. Rij je koersen van max 1,5u dan voegt een 150km rit niks toe en kost het je alleen maar veel power/snelheid. Ben je prof en rij je koersen van 200+ dan is het wel erg zinvol. Vind je het erg leuk om te doen in deze kou dan is het ook erg zinvol.
Maar het is echt niet meer van deze tijd om in het voorjaar ontzettend veel duurritten te maken die veel langer zijn dan de koers. Trainen is tegenwoordig een stuk efficiënter geworden dan alleen maar ver en hard fietsen.
Het zal allemaal wel. van 6u duur wordt je echt niks beter van dan 4u duur (en dan heb ik het over als je koersen bij de amateurs rijdt). En die pezen voorkom ik echt niet door 6u te gaan trainen. Ik moet gewoon niet met spierpijn van KT tegen windkracht 6-7 aan gaan beuken begin december. Dat is vragen om problemen.quote:Op donderdag 26 december 2013 22:03 schreef kaasplankje het volgende:
Lang trainen daar wordt je hard van Patroon, ik spreek jou nog wel als je straks int voorjaar overbelaste peesaanhechtingen hebt omdat je 't program niet aankan.
Mijn gedachte. Met een paar hyper gevoelige knieen die nog meer vocht opnemen dan een Enka spons zal het niet gauw wat worden. Want het kan allemaal wel in 't koppie zitten, maar om dat dan ook nog eens op de weg over te brengen is er meer voor nodig dan een paar sprintjes in de week. Duurtraining blijft voor mij nog steeds de basis.quote:Op donderdag 26 december 2013 22:03 schreef kaasplankje het volgende:
Lang trainen daar wordt je hard van Patroon, ik spreek jou nog wel als je straks int voorjaar overbelaste peesaanhechtingen hebt omdat je 't program niet aankan.
Ja leuk ik zie er wel naar uit. Ik kom die kleine hein fietsen en verder ga ik lekker op de club koersen. Als het echte voorjaar begint dan kijken we wel waar ik sta.quote:Op donderdag 26 december 2013 22:08 schreef Patroon het volgende:
We zullen het komende jaar zien in de koersen Kaas. Hoop regelmatig met jou in dezelfde koersen te starten.
Wie zegt dat er vocht in mijn knieën zit? De fysio iig niet. Heb afgelopen jaar best wat leuke uitslagen gereden, alleen ik moet er soms om denken dat ik niet over de grens ga, dat komt ook omdat ik nog maar 2 jaar fiets en regelmatig de grens opzoek, dan is de gewenning van de pezen nou eenmaal wat minder dan iemand die al 10 jaar fietst.quote:Op donderdag 26 december 2013 22:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mijn gedachte. Met een paar hyper gevoelige knieen die nog meer vocht opnemen dan een Enka spons zal het niet gauw wat worden. Want het kan allemaal wel in 't koppie zitten, maar om dat dan ook nog eens op de weg over te brengen is er meer voor nodig dan een paar sprintjes in de week. Duurtraining blijft voor mij nog steeds de basis.
Ja mooi, kom je hier maar overnachten. Ga je verder geen criteriums pakken dan?quote:Op donderdag 26 december 2013 22:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja leuk ik zie er wel naar uit. Ik kom die kleine hein fietsen en verder ga ik lekker op de club koersen. Als het echte voorjaar begint dan kijken we wel waar ik sta.
Ach Okkie, nog een paar dagen en dan kun je weer zeggen "volgend jaar behoorlijk wat meer dan dit jaar".quote:Op donderdag 26 december 2013 22:06 schreef Oksel het volgende:
Dit jaar 8000km gemaakt. Opzich aardig. Volgend jaar minder.
Zo doe ik het ook. Nu veel uren maken en wat krachttraining en dan straks intensief trainen. Een vriend en trainingsmaat van me doet dat ook en hij heeft meerdere eliteklassiekers en criteriums gewonnen dus dat zit wel snorquote:Op donderdag 26 december 2013 21:50 schreef kaasplankje het volgende:
Hmm ik ge gewoon op safe. Ik bouw een brede basis van veel uren duurtraining en krachttraining en vanaf februari maart ga ik koersen. Misschien wat intervalwerk maar het zal niet veel zijn.
Nog niet in maart denk ik. Eerst maar eens op de club rijden. In februari kan ik op zaterdag voorjaarscompetitie rijden bij De Mol. Daar komen veel goede renners. In april kan ik criteriums inschrijven maar dan moet 't eerst lekker gaan.quote:Op donderdag 26 december 2013 22:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja mooi, kom je hier maar overnachten. Ga je verder geen criteriums pakken dan?
Ja,maar dat is dat ook een fietsmallootquote:Op donderdag 26 december 2013 22:12 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zo doe ik het ook. Nu veel uren maken en wat krachttraining en dan straks intensief trainen. Een vriend en trainingsmaat van me doet dat ook en hij heeft meerdere eliteklassiekers en criteriums gewonnen dus dat zit wel snor
Ja oke, ik pas ook vanaf mei ofzo criteriums. Kleine Hein is de 1e echte koers en pas halverwege april. Amateurs beginnen altijd laat.quote:Op donderdag 26 december 2013 22:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nog niet in maart denk ik. Eerst maar eens op de club rijden. In februari kan ik op zaterdag voorjaarscompetitie rijden bij De Mol. Daar komen veel goede renners. In april kan ik criteriums inschrijven maar dan moet 't eerst lekker gaan.
Ekehaar vanaf eerste weekend februari toch?quote:Op donderdag 26 december 2013 22:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja oke, ik pas ook vanaf mei ofzo criteriums. Kleine Hein is de 1e echte koers en pas halverwege april. Amateurs beginnen altijd laat.
Wanneer is de Ster van Zwolle ook al weer?quote:Op donderdag 26 december 2013 22:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja oke, ik pas ook vanaf mei ofzo criteriums. Kleine Hein is de 1e echte koers en pas halverwege april. Amateurs beginnen altijd laat.
Ja maar dat zijn trainingskoersen.quote:Op donderdag 26 december 2013 22:16 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ekehaar vanaf eerste weekend februari toch?
das elite koekwausquote:Op donderdag 26 december 2013 22:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wanneer is de Ster van Zwolle ook al weer?
Die is veel eerder. Begin maart.quote:Op donderdag 26 december 2013 22:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wanneer is de Ster van Zwolle ook al weer?
Oh ja, zo heet dat tegenwoordig. Sorry, ben in deze tijd ook alleen op het veldrijden gefocust.quote:
Ja en zelfs niet eens voor alle elite. Zoals onze elite ploeg mag daar niet starten. Meer conti-ploegen en echte goede elite teams.quote:
Ik heb het over die kleine he?quote:Op donderdag 26 december 2013 22:13 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ja,maar dat is dat ook een fietsmalloot
Maak je niet druk, zijn nog maar eind dec. Ik moet er pas halverwege april staan, dus nog tijd zat. Moet het ook ff beperken tot korte ritjes om de pees te laten herstellen, maar daar wil ik het hier niet over hebbenquote:Op donderdag 26 december 2013 22:31 schreef kaasplankje het volgende:
Maarre Patroon lieffie, ik kijk efkes op je Strava stats en ik zie een av/week van 88km en 3uur 11min. Hoog tijd dat je es wat lange ritten gaat maken want zo ga je der niet geraken eh?
Haha, ja.quote:Op donderdag 26 december 2013 22:12 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ach Okkie, nog een paar dagen en dan kun je weer zeggen "volgend jaar behoorlijk wat meer dan dit jaar".
Maaruh met jouw vrije tijd vind ik 8k niet echt heel bijzonder maar wel heel netjes.
Scherp idd ben er 9-10 jaar tussenuit geweest. Heb nog als 1e jaars junior gereden en ben op 27e weer begonnen.quote:Op donderdag 26 december 2013 23:27 schreef KolonelBroodje het volgende:
Afgelopen 4 weken 0 km gefietst, vanaf 1 januari wil ik weer beginnen en dan binnen een maand It ik ongeveer weer op mijn oude niveau denk ik. Ik wil wat meer trainen op explosiviteit, dat lijkt me wel leuk.
@patroon, in je sommige posts zeg je dat je nog maar 2 jaar fietst en in andere lees ik dat je al bij de nieuwelingen fietste, hoe zit dit of ben je er een paar jaar tussenuit geweest?
Niet goed voor de km's, kan je beter racefietsenquote:Op donderdag 26 december 2013 23:57 schreef Gripper het volgende:
Poeh, nog niet veel km voor die strava feestdagen shizzle kunnen maken, ongeveer nul. Gisteren terugrijden vanuit Leeuwarden en wat prutsen met een haas als kerstdiner. Middag verkeken.
Vandaag veel voorbereiden voor eten met de ouders: 5 gangen met alles erop en eraan. Middag weer om. k snap steeds meer dat koken voor je beroep hard werken is!
Maar morgen een tof MTB tochtje in Wageningen, lekker door de storm en regen ploegen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |