abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134593984
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 02:20 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Maar gewone mensen moeten wel achter een oorlog staan. En tegenwoordig is die motivatie extreem laag. Vooral ook omdat je meer connecties hebt met de mensen uit andere landen en er veel minder sterk propaganda mogelijk is.
Minder propaganda? We leven in een gescripte keten van gebeurtenissen.
Trouwens je hoeft niet achter te staan. Je betaalt alleen ene Maurice de Hond om even een enquête te houden en toevallig staat een groot percentage achter de regering om wat voor reden dan ook ten strijde te trekken. Het is heel simpel. Mensen zijn helaas meelopers getuige vele voorbeelden in de geschiedenis.

[ Bericht 0% gewijzigd door thom_05 op 23-12-2013 02:41:50 ]
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_134594063
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 02:23 schreef MouzurX het volgende:
Je moet je ook realiseren dat tegenwoordig de jeugd voor hun 25ste vaker dan niet naar een 10 tal landen is geweest. Dat was wel even anders 100 jaar geleden. Toen kwam je niet eens in Duitsland.
Joegoslavië: een land, meerdere etnische volkeren. Tot 1989 was er niks aan de hand. Het leven was zelfs heem goed te noemen. Serviërs gingen naar Kroatië, slovenen naar macedonie en bosniers naar Montenegro. Nou kijk nu even naar de kaart mocht je die hebben.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_134594103
quote:
Je moet je ook realiseren dat tegenwoordig de jeugd voor hun 25ste vaker dan niet naar een 10 tal landen is geweest. Dat was wel even anders 100 jaar geleden. Toen kwam je niet eens in Duitsland.
Grappig, maar je had toen niet eens een paspoort nodig om alle landen van Europa te zien, echter het reizen/toerisme was het uitverkoren speeltje van slechts de happy few.
I´m back.
pi_134594174
quote:
Het is eigenlijk eerder zo dat de jeugd van tegenwoordig minder reismogelijkheden kent ivm een drukkende economie en de toenemende behoefte, in het eigen levensbehoefte te voorzien.

Vliegreiskosten zijn gestegen en ook is het levensonderhoud in vele landen met hand boven hand gestegen.
  maandag 23 december 2013 @ 02:48:56 #55
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_134594377
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 02:21 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Maar niet tot een grootschalige oorlog, die gebeuren niet meer door:
1. Nukes
2. Geen draagkracht.

De draagkracht is alleen te vinden voor de proxy-oorlogen, waar die nu zelfs al tot een dieptepunt is afgenomen, zie Syrië.
Grootschalige oorlogen gaan niet vaak gebeuren. We zullen het meer hebben van aanslagen, wellicht biochemische in de toekomst? en oorlogjes zoals bv in Syrie waar handlangers ingehuurd worden.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_134594389
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 02:48 schreef rakotto het volgende:

[..]

Grootschalige oorlogen gaan niet vaak gebeuren. We zullen het meer hebben van aanslagen, wellicht biochemische in de toekomst? en oorlogjes zoals bv in Syrie waar handlangers ingehuurd worden.
Regionale oorlogen idd.
I´m back.
pi_134594415
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 02:48 schreef rakotto het volgende:

[..]

De wereld is te geglobaliseerd/gestandaardiseerd daarvoor. We zijn naar elkaar toegegroeid en van elkaar te afhankelijk.
pi_134594441
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 02:51 schreef De_uitblinker het volgende:

[..]

De wereld is te geglobaliseerd/gestandaardiseerd daarvoor. We zijn naar elkaar toegegroeid en van elkaar te afhankelijk.
Ja, en we zien elkaar in toenemende mate als gelijke, met dezelfde behoeften.
Wereldoorlogen zijn wrs echt wel van het verleden toch.
I´m back.
pi_134594474
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 02:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en we zien elkaar in toenemende mate als gelijke, met dezelfde behoeften.
Wereldoorlogen zijn wrs echt wel van het verleden toch.
Ik mag het tenminste hopen. Als een oorlog regionaal is, kun je tenminste daar de fok vandaan opdonderen naar een veilig gebied, met mondiale oorlogen niet echt.
  maandag 23 december 2013 @ 02:57:05 #60
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_134594537
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 00:30 schreef cjan het volgende:

Het enige wat nog steeds onze zwakheid is, is dat mensen nog steeds onmenselijke schoften kunnen worden als er geen Hiërarchie of sociale druk meer is. Of als ze ineens heel ongelukkig worden ineens en daarvoor een betrekking vinden, bijvoorbeeld een ander land.

Maar vooralsnog weet je het niet. Tot nu toe zijn er in elk decennium kleine en grote oorlogen dus zullen er ook de komende 10 tot 20 jaar zeker nog oorlogen komen. Bijvoorbeeld tussen China en Japan. Daar geloof ik echt in, de Chinezen hebben nog steeds haatgevoelens door de Japanse bezetting en de troostmeisjes die er waren, wat Japan ontkent.
Ik denk het niet eigenlijk. De jeugd in China is helemaal niet zo negatief over Japan (evenals Amerika trouwens). Naarmate de tijd verstrijkt ebt die oude haat tegen Japan steeds meer weg.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_134594566
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 02:54 schreef De_uitblinker het volgende:

[..]

Ik mag het tenminste hopen. Als een oorlog regionaal is, kun je tenminste daar de fok vandaan opdonderen naar een veilig gebied, met mondiale oorlogen niet echt.
En/of ingrijpen als mondiale gemeenschap.
I´m back.
  maandag 23 december 2013 @ 03:05:07 #62
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_134594634
quote:
Helemaal mee eens. Het is niet DE reden, maar het helpt zeker mee.

Als ik zo kijk naar afgelopen week dan heb ik contact gehad met kennis in Zuid-Korea, een vriendin in Rusland, een andere vriendin in China en een vriend in Engeland.

Ik lees dagelijks negatieve berichten over die landen maar je kan nu beter relativeren. Je bent er zelf geweest en je hoort verhalen van de andere kant. Propaganda werkt op die manier bijna niet meer.

Het internet heeft er ook voor gezorgd dat mensen de minder frisse kanten van hun EIGEN land beter zien waardoor echt patriotisme volgens mij ook steeds minder voorkomt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_134595346
Het verschil is dat oorlogen op dit moment anders worden gevochten, grootmachten weten nu dat het veel slimmer is om kleine landjes op te rapen, China gaat echt niet aanvallen inzetten tegen de VS, ik vermoed dat komende 2 decennia Afrika wel eens aan de beurt kan zijn, onder het mom van "vredesmissies".
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_134595495
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 04:16 schreef raptorix het volgende:
Het verschil is dat oorlogen op dit moment anders worden gevochten, grootmachten weten nu dat het veel slimmer is om kleine landjes op te rapen, China gaat echt niet aanvallen inzetten tegen de VS, ik vermoed dat komende 2 decennia Afrika wel eens aan de beurt kan zijn, onder het mom van "vredesmissies".
Onder het mom van vredesmissies wat?
I´m back.
pi_134595509
quote:
15s.gif Op maandag 23 december 2013 04:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Onder het mom van vredesmissies wat?
Alle olie wegsluizen en natuurlijk mooie lucratieve deals met wapen lobbyisten, of had je echt het idee dat het voeren van oorlog rendabel is?
pi_134595523
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 04:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Alle olie wegsluizen en natuurlijk mooie lucratieve deals met wapen lobbyisten, of had je echt het idee dat het voeren van oorlog rendabel is?
Oorlog is sws niet rendabel, maar vredesmissies worden door de Verenigde Naties ingesteld, dacht ik.
I´m back.
pi_134595527
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 04:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Oorlog is sws niet rendabel, maar vredesmissies worden door de Verenigde Naties ingesteld, dacht ik.
Gelukkig hebben grote landen geen invloed in de VN ;)
pi_134595530
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 04:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Gelukkig hebben grote landen geen invloed in de VN ;)
De permanente leden van de VR zijn het dan wel met elkaar eens, toch?
I´m back.
pi_134595557
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 04:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De permanente leden van de VR zijn het dan wel met elkaar eens, toch?
Tuurlijk, je ziet toch dagelijks hoe ze rollen.
pi_134595564
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 04:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Tuurlijk, je ziet toch dagelijks hoe ze rollen.
Hoe kan dat dan eh via vredesmissies worden uitgevochten?
I´m back.
pi_134595593
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 04:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoe kan dat dan eh via vredesmissies worden uitgevochten?
Kijk hoe het werkt in Afghanistan, wie zijn de grote winnaars?
  maandag 23 december 2013 @ 04:44:10 #72
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_134595596
quote:
2s.gif Op zondag 22 december 2013 23:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Staan er nog serieuze argumenten in dat artikel of is het allemaal 'nu lijkt allemaal een beetje op toen'?

Want volgens mij is de wereld juist vrij stabiel op dit moment. Ja midden-oosten is deels in chaos maar wat else is new.
Als we even naar de EU kijken denk ik dat de EU ver van stabiel is toenemende armoede met name in de zuidelijke landen. Doet me denken aan de jaren vlak voor WO2. Een WO3 komt er denk ik wel aan zeker als de grondstoffen opraken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_134595604
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 04:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Kijk hoe het werkt in Afghanistan, wie zijn de grote winnaars?
Toen ging de VS buiten de VN om, was ook geen vredesmissie.
I´m back.
pi_134595615
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 04:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Toen ging de VS buiten de VN om, was ook geen vredesmissie.
Call it what you want, het gaat om het gevolg, zo zal het met wat nog meer landen gaan de komende tijd, let maar goed op Nigeria de komende tijd.
pi_134595624
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 04:44 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als we even naar de EU kijken denk ik dat de EU ver van stabiel is toenemende armoede met name in de zuidelijke landen. Doet me denken aan de jaren vlak voor WO2. Een WO3 komt er denk ik wel aan zeker als de grondstoffen opraken.
Ja, maar als het aan de club van Rome had gelegen was er in 2015 al geen olie meer hè.
Dat weet ik nog, want ik zat in de jaren 70 op de middelbare school. :D.
2015 was wel zo ongeveer het armageddon.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')