quote:
Roberto Carlos.quote:Op zondag 22 december 2013 14:21 schreef Insomnia_ het volgende:
NIEUWE ... (vul op de stippellijn in)
Met Louis van God aan het roerquote:Op zondag 22 december 2013 14:29 schreef kurk_droog het volgende:
Verdediging op het WK:
Riedgod - Densgod - Veltgod - Wiel
Cillgod
twitter:Gvanderwiel twitterde op zondag 22-12-2013 om 14:20:52Heeerlijk Riedewald is die hele man! #rodAja reageer retweet
twitter:NicoBoilesen twitterde op zondag 22-12-2013 om 14:20:39Jairo Riedewald!!!!!!! Ongelooflijk! reageer retweet
twitter:ELJERO11ELIA twitterde op zondag 22-12-2013 om 14:29:06Riedewald is de hele baas #strong 17 jaar heel knap #respect reageer retweet
quote:
quote:Op zondag 22 december 2013 14:37 schreef j0rdiiii het volgende:
twitter:Gvanderwiel twitterde op zondag 22-12-2013 om 14:20:52Heeerlijk Riedewald is die hele man! #rodAja reageer retweet
twitter:NicoBoilesen twitterde op zondag 22-12-2013 om 14:20:39Jairo Riedewald!!!!!!! Ongelooflijk! reageer retweet
twitter:ELJERO11ELIA twitterde op zondag 22-12-2013 om 14:29:06Riedewald is de hele baas #strong 17 jaar heel knap #respect reageer retweet
Ik zou Riedgod niet boos maken hoor..quote:Op zondag 22 december 2013 14:40 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Dit is dus typisch zo'n speler waar je later niets meer van hoort
Want?quote:Op zondag 22 december 2013 14:40 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Kneus.quote:Op zondag 22 december 2013 14:40 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
https://www.google.nl/#q=riedewald+hoofddorp&safe=offquote:Op zondag 22 december 2013 14:53 schreef davyleiden het volgende:
Weet iemand waar deze jongen woont? Ik kom even 10 Big Mac's bij hem langs brengen
twitter:ajaxnetwerk twitterde op zondag 22-12-2013 om 14:58:05Riedewald voegt zich in uniek rijtje van o.a. Cruijff, Bergkamp en Klaassen die twee keer wisten te scoren bij hun debuut in eredivisie #fox reageer retweet
Toekomstig topscorer van de eredivisie dus.quote:Op zondag 22 december 2013 15:02 schreef Karina het volgende:
twitter:ajaxnetwerk twitterde op zondag 22-12-2013 om 14:58:05Riedewald voegt zich in uniek rijtje van o.a. Cruijff, Bergkamp en Klaassen die twee keer wisten te scoren bij hun debuut in eredivisie #fox reageer retweet
dat klopt nietquote:Op zondag 22 december 2013 15:02 schreef Karina het volgende:
Goede buurt woont iequote:Op zondag 22 december 2013 15:00 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
https://www.google.nl/#q=riedewald+hoofddorp&safe=off
Zwak bodquote:Op zondag 22 december 2013 14:33 schreef Yi-Long het volgende:
Barcelona heeft zojuist een bod uitgebracht: 200 miljoen plus Messi en Neymar!
En jij support wie ook al weer?quote:Op zondag 22 december 2013 14:40 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
...Het gerucht gaat dat El Hasnaoui de stoeltjes heeft gestolen...quote:Op zondag 22 december 2013 14:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
... Dat zal Mark ook niet vaak meemaken, naast iemand zitten die kleiner is dan hij...
wie?quote:Op zondag 22 december 2013 16:09 schreef Haringkop het volgende:
Diego Bisewar maakte ook op 17 jarige leeftijd de winnende in Kerkrade tegen Roda jc...
Verbaast me niks.quote:Op zondag 22 december 2013 15:00 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
https://www.google.nl/#q=riedewald+hoofddorp&safe=off
Wat maakt dat uit?quote:Op zondag 22 december 2013 15:19 schreef iketurnerjr het volgende:
[..]
En jij support wie ook al weer?
twitter:AFCAjax twitterde op zondag 22-12-2013 om 21:36:31[VIDEO] '#Riedewald, wie kent hem niet?' Uniek filmpje van de 17-jarige matchwinner. http://t.co/ix5LVoeVtq #rodaja reageer retweet
Bazenfilmpje.twitter:AFCAjax twitterde op zondag 22-12-2013 om 21:42:37#Riedewald heeft maandag schoolexamen. 'Maar ik denk dat ik uitstel ga vragen.' http://t.co/EonKKFss53 #rodaja reageer retweet
jij snapt hetquote:Op zondag 22 december 2013 14:29 schreef kurk_droog het volgende:
Verdediging op het WK:
Cillgod
Dit! met Robben en van Persie fit maken we Spanje zo in. Als ze fit zijnquote:Op zondag 22 december 2013 14:29 schreef kurk_droog het volgende:
Verdediging op het WK:
Cillgod
3 jaar tot 2016.quote:Op maandag 23 december 2013 19:59 schreef DaveDave09 het volgende:
Voor hoelang heeft riedewald eig een contract?
quote:"Ik vond het vrij goed gaan, voor de eerste keer", oordeelde De Boer tegenover FOX Sports over Riedewald. "Ik denk dat hij terug kan kijken op een goed debuut in de basis. Het is een verschrikkelijk moeilijke positie, ik zeg altijd: je moet daar kunnen verdedigen én kunnen aanvallen."
quote:'Riedewald een ruwe Rijkaard'
Jairo Riedewald (18) kreeg het grootst denkbare compliment van Frank de Boer, die het product van de Ajax-opleiding met Frank Rijkaard vergeleek. Tegen Go Ahead Eagles (3-1) liet de verdedigende middenvelder zien inderdaad een ruwe diamant, een ruwe Rijkaard te zijn.
De bescheiden Hoofddorper kende op 22 december 2013 een onvergetelijk debuut in Ajax 1 door als invaller in de slotfase van Roda JC-Ajax met twee treffers een achterstand eigenhandig om te buigen in een zege (1-2). Sindsdien pendelde de jeugdinternational (onder 19 jaar) niet alleen tussen het eerste, Jong Ajax en de A1. Ook werd hij op verschillende posities geposteerd: links in het verdedigingshart, linksback en met de punt naar achter op het middenveld.
Omdat de trainer van Ajax zijn elftal na de kansloze missie in Barcelona op de schop gooide, kregen Arek Milik, Stefano Denswil én Riedewald de kans zich te bewijzen.
Vind je het een compliment dat je trainer je met Rijkaard vergelijkt?
„Ja, heel erg. Hij noemde een aantal kwaliteiten, dat ik ook wel heb: wenden, keren, kracht en snelheid. De woorden van de trainer geven me vertrouwen.”
Ken je de speler Rijkaard?
„Ik heb hem niet veel zien spelen, maar mijn broer wel. Die heeft veel over hem verteld. Dat hij bij AC Milan onderdeel was van het gouden trio. Echt, een sterke speler op het middenveld, met een drive naar voren. En heel rustig.”
Zie je jezelf ook als middenvelder?
„Meer als linker centrale verdediger. Dat is gewenning, denk ik. Ik heb nu twee wedstrijden ’op zes’ gespeeld en zie wel wat daar uitkomt. Het ging als invaller tegen FC Barcelona en nu wel goed.”
Wat is er wennen op deze plek?
„Je bent geen aanvallende middenvelder en geen verdediger, waardoor je een balans moet vinden tussen niet te veel naar voren en niet te veel terug. Je moet er als schakelspeler echt tussen gaan spelen om de bal uit de achterhoede naar de aanval te brengen.”
Het lijkt je opvallend makkelijk af te gaan. Is dat ook zo?
„Ik ben wel een speler die er van houdt om de bal te hebben. En op die positie kun je vaak ’in de bal’ komen en je driehoekjes maken.”
Je zou haast vergeten dat je pas 18 jaar bent.
„Nee hoor, dat besef ik wel. In het veld merk ik dat ik jonger ben dan de rest. Dan heb ik zware benen en zie ik Ricardo van Rhijn nog een sprint trekken. Ik speel in veel competities, met veel elftallen en nu dus in de eredivisie. Dat is schakelen. In de A1 heb ik minder longinhoud nodig dan bij Ajax 1.”
Daley Blind en Vurnon Anita gingen je voor.
„Blind is tactisch heel sterk, weet waar hij moet staan en heeft zich daar super ontwikkeld. Verdedigend was Anita heel goed: kort op de man, fel, maar ook met een drive naar voren. Ikzelf herken me wel in Daley, dus denk dat het voor mij een leuke positie kan zijn.”
http://www.telegraaf.nl/t(...)oetbal/159/fixtures/quote:Riedewald langer bij Ajax
AMSTERDAM -
Verdediger Jaïro Riedewald heeft maandag zijn contract bij Ajax verlengd. De achttienjarige speler tekende bij tot medio 2019. De nieuwe verbintenis gaat met terugwerkende kracht op 1 maart van dit jaar in. Zijn oude contract had een looptijd tot de zomer van 2018.
De geboren Haarlemmer meldde zich in 2007 bij de jeugdopleiding van Ajax. In december 2013 maakte hij zijn debuut in de hoofdmacht in de bekerwedstrijd bij IJsselmeervogels (0-3). Riedewald kwam tot dusver 31 keer in het eerste elftal van Ajax uit.
quote:Op maandag 18 mei 2015 18:17 schreef GGMM het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/t(...)oetbal/159/fixtures/
quote:Op zondag 22 december 2013 14:40 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Wat een inzicht.quote:Op maandag 23 december 2013 00:47 schreef Pascalus het volgende:
Oh, weer een topic over een totaal onbekende speler die het leuk doet tijdens zijn debuut bij Ajax.![]()
Over twee jaar speelt die gozer gewoon bij RKC of NEC hoor.
twitter:OptaJohan twitterde op dinsdag 25-08-2015 om 14:52:08228 - Jaïro Riedewald has made more passes (228, incl. crosses) than any other player this Eredivisie season, completing 95%. Smooth. reageer retweet
tikkie breed, tikkie terugquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 19:47 schreef j0rdiiii het volgende:
twitter:OptaJohan twitterde op dinsdag 25-08-2015 om 14:52:08228 - Jaïro Riedewald has made more passes (228, incl. crosses) than any other player this Eredivisie season, completing 95%. Smooth. reageer retweet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |