abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134632415
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 02:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is, als je rugpijn hebt, en het hindert je, dan kun je naar de dokter gaan, daarvoor ben je verzekerd.
Als je arm bent, naar de dokter gaan?
Jawel, gedeeltelijk waar. Massa's mensen zijn niet verzekerd of de dokter weet geen raad.
Maar dat was mijn punt niet.

Misschien dat jij redeneert, dat je voor pijn naar de dokter kunt, en dat je voor armoede naar de overheid zou moeten kunnen gaan om een basisinkomen te krijgen.
Dat is een aardige vergelijking, maar voor veel problemen kun je geen oplossing vinden. Het zou fijn zijn als er een soort basisvoorziening voor geluk en goed voelen zou zijn, maar die is er niet.
Het leven is niet eerlijk. En eerlijk gezegd vind ik dat we hier in Nederland helemaal niks te zeiken hebben: wij wonen in het kasteel, terwijl er horigen en slaven buiten in de modder of het stof ploeteren. Misschien werken we in de stallen, maar we zitten wel in het kasteel.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_134633143
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 14:41 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:? Een stapel horizontale blauwe balkjes en een serie verticale grijze lijnen. Met wat getallen hier en daar en namen van landen.
Ja, en wat betekent dat?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_134633250
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 14:43 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Corrigeren naar inflatie?
pi_134639394
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 17:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jij hebt zelf dergelijke dingen lopen beweren. Over Amerikaanse prinsesjes enzo
Nee, dat heb ik niet. Je zuigt het allemaal uit je dikke duim.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:23:55 #130
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134642623
Enfin, het blijkt weer dat arme mensen niet dom zijn maar dat een armoedige (en opgesloten) situatie mensen ook dommer maakt. Geen verbazingwekkende constatering maar bij rechts Nederland moet je er niet mee aan komen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_134643169
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:23 schreef Klopkoek het volgende:
Enfin, het blijkt weer dat arme mensen niet dom zijn maar dat een armoedige (en opgesloten) situatie mensen ook dommer maakt. Geen verbazingwekkende constatering maar bij rechts Nederland moet je er niet mee aan komen.
Als je dit onderzoek voor waar aanneemt. Zo zul je bijvoorbeeld als arme Amerikaan niet snel een rekening van $1500 voor je neus krijgen, simpelweg omdat je niets hebt dat zo veel waard is.

Ik ben namelijk zelf wel een paar jaar arm in de VS geweest, en toen huurden wij, hadden we geen auto, wasmachine of zelfs TV. De was draaiden we in een wasserette. Zo eentje waarbij je muntjes in het apparaat moet gooien. Een onverwachte rekening van $1500 zat er gewoonweg niet in.

Overigens heb ik wel eens met arme Amerikanen gewerkt, maar die konden niet veel, wilden niet veel en deden niet veel. Dat ze niet dom zouden zijn, gaat er bij niet in.

Ik zit me nu te bedenken dat je eigen leven wel heel wat waard is, maar we gaan er van uit dat arme Amerikanen vanaf nu door Obamacare gedekt worden. Is wel niet zo, maar voor de vorm is dat toch een leuke aanname.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_134649504
quote:
Ik vraag me bij dit soort verhalen dan altijd af wat dom is. Wat is domheid en wat zijn domme beslissingen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_134660669
Het is geen domheid, maar domweg jezelf beschermen.
Anders krijg je meer gelazer.
pi_134678905
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:43 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Als je dit onderzoek voor waar aanneemt. Zo zul je bijvoorbeeld als arme Amerikaan niet snel een rekening van $1500 voor je neus krijgen, simpelweg omdat je niets hebt dat zo veel waard is.

Ik ben namelijk zelf wel een paar jaar arm in de VS geweest, en toen huurden wij, hadden we geen auto, wasmachine of zelfs TV. De was draaiden we in een wasserette. Zo eentje waarbij je muntjes in het apparaat moet gooien. Een onverwachte rekening van $1500 zat er gewoonweg niet in.
Wat als je je been had gebroken?
pi_134679245
Zie de laatste zin uit die bijdrage.
pi_134679359
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:43 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Als je dit onderzoek voor waar aanneemt.
Nee, ipv dat neem je graag de Nazional Review voor waar aan.

Dit is ook wel aardig over de biologische (psychische?) effecten van armoede:
http://www.kennislink.nl/publicaties/acht-jaar-en-al-borsten
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_134679394
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 11:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee, ipv dat neem je graag de Nazional Review voor waar aan.

Dit is ook wel aardig over de biologische (psychische?) effecten van armoede:
http://www.kennislink.nl/publicaties/acht-jaar-en-al-borsten
Doe ik dat. KK, ben je nu ook al helderziend en alwetend?
pi_134679778
quote:
Blijf het lekker herhalen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_134680223
quote:
9s.gif Op woensdag 25 december 2013 11:30 schreef waht het volgende:

[..]

Blijf het lekker herhalen.
Omdat het waar is.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_134680656
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 11:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Omdat het waar is.
Ik vraag me bij dit soort verhalen dan altijd af wat dom is. Wat is domheid en wat zijn domme beslissingen?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_134681144
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 11:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Omdat het waar is.
Die generalisering over rechts niet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_134898610
quote:
Daily Kos: Free Money for the Poor--Could This Approach Work in the United States?

This morning’s op-ed page of The Washington Post published an unusually interesting article by Rutger Bregman, a Dutch journalist. Essentially, the article reported the unexpected results of a social experiment conducted by a charity. In 2009, 13 homeless men in London were each given £3,000 ($4,500) with no strings attached in exchange for answering one question: What do you think would be best for you?

It turned out that poor, homeless people are capable of making intelligent decisions about their futures. Eleven of the original 13 men now have shelter and have improved their lives in various ways. Not one of them spent the money on drugs, gambling, or alcohol.

The longer version of the article can be found here:
Het idee circuleert inmiddels rond in Washington...
I´m back.
pi_134901633
quote:
14s.gif Op maandag 30 december 2013 22:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het idee circuleert inmiddels rond in Washington...
http://www.arjennijeboer.(...)ij-het-basisinkomen/
http://www.vrijspreker.nl/wp/2013/10/basisinkomen-als-oplossing/

quote:
Het basisinkomen lijkt een goed idee. Zeker gezien de onderzoeken die er gedaan zijn in het verleden zoals Rutger Bregman laat zien. Hieruit blijkt practisch unaniem dat het geven van geld inderdaad helpt. De enige reden voor deze goede resultaten is echter dat de, relatief, kleine groepen mensen, die het gratis geld gekregen hebben, de reden zijn dat dit werkt. Zij worden in het bestaande systeem bevoordeeld ten opzichte van de overigen in de samenleving, die niet het geld krijgen. Het is hetzelfde als winnen van een loterij. Iedereen om de winnaar heen blijft op hetzelfde niveau, terwijl de winnaar zelf er op vooruit gaat. Het is dan ook logisch dat het met de mensen die gratis geld krijgen beter gaat. Krijgt iedereen een basisinkomen dan wordt daarmee het inkomensverhogende element teniet gedaan dat nu zo evident is. Uit diezelfde onderzoeken komt ook naar voren dat het de onafhankelijkheid die mens sterk maakt. Waarom zou dan gekozen dienen te worden voor totale afhankelijkheid van de overheid door middel van een basisinkomen waar de mens zelf niets over te zeggen heeft?
pi_134944998
Dit laatst genoemde experiment is iets heel anders dan dat op de OP.
Het zou me niets verbazen als het vrij uitdelen van geld de intelligentie van de ontvangers naar beneden zou duwen. Immers: er is geen enkele intelligentie meer nodig voor wat dan ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')