Jawel, gedeeltelijk waar. Massa's mensen zijn niet verzekerd of de dokter weet geen raad.quote:Op maandag 23 december 2013 02:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is, als je rugpijn hebt, en het hindert je, dan kun je naar de dokter gaan, daarvoor ben je verzekerd.
Als je arm bent, naar de dokter gaan?
quote:
Corrigeren naar inflatie?quote:
Nee, dat heb ik niet. Je zuigt het allemaal uit je dikke duim.quote:Op maandag 23 december 2013 17:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij hebt zelf dergelijke dingen lopen beweren. Over Amerikaanse prinsesjes enzo
Als je dit onderzoek voor waar aanneemt. Zo zul je bijvoorbeeld als arme Amerikaan niet snel een rekening van $1500 voor je neus krijgen, simpelweg omdat je niets hebt dat zo veel waard is.quote:Op dinsdag 24 december 2013 10:23 schreef Klopkoek het volgende:
Enfin, het blijkt weer dat arme mensen niet dom zijn maar dat een armoedige (en opgesloten) situatie mensen ook dommer maakt. Geen verbazingwekkende constatering maar bij rechts Nederland moet je er niet mee aan komen.
Ik vraag me bij dit soort verhalen dan altijd af wat dom is. Wat is domheid en wat zijn domme beslissingen?quote:Op dinsdag 24 december 2013 10:23 schreef Klopkoek het volgende:
Enfin, het blijkt weer dat arme mensen niet dom zijn maar dat een armoedige (en opgesloten) situatie mensen ook dommer maakt. Geen verbazingwekkende constatering maar bij rechts Nederland moet je er niet mee aan komen.
Wat als je je been had gebroken?quote:Op dinsdag 24 december 2013 10:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als je dit onderzoek voor waar aanneemt. Zo zul je bijvoorbeeld als arme Amerikaan niet snel een rekening van $1500 voor je neus krijgen, simpelweg omdat je niets hebt dat zo veel waard is.
Ik ben namelijk zelf wel een paar jaar arm in de VS geweest, en toen huurden wij, hadden we geen auto, wasmachine of zelfs TV. De was draaiden we in een wasserette. Zo eentje waarbij je muntjes in het apparaat moet gooien. Een onverwachte rekening van $1500 zat er gewoonweg niet in.
Nee, ipv dat neem je graag de Nazional Review voor waar aan.quote:Op dinsdag 24 december 2013 10:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als je dit onderzoek voor waar aanneemt.
Doe ik dat. KK, ben je nu ook al helderziend en alwetend?quote:Op woensdag 25 december 2013 11:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, ipv dat neem je graag de Nazional Review voor waar aan.
Dit is ook wel aardig over de biologische (psychische?) effecten van armoede:
http://www.kennislink.nl/publicaties/acht-jaar-en-al-borsten
Blijf het lekker herhalen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 10:23 schreef Klopkoek het volgende:
Omdat het waar is.quote:
Ik vraag me bij dit soort verhalen dan altijd af wat dom is. Wat is domheid en wat zijn domme beslissingen?quote:
Die generalisering over rechts niet.quote:
Het idee circuleert inmiddels rond in Washington...quote:Daily Kos: Free Money for the Poor--Could This Approach Work in the United States?
This morning’s op-ed page of The Washington Post published an unusually interesting article by Rutger Bregman, a Dutch journalist. Essentially, the article reported the unexpected results of a social experiment conducted by a charity. In 2009, 13 homeless men in London were each given £3,000 ($4,500) with no strings attached in exchange for answering one question: What do you think would be best for you?
It turned out that poor, homeless people are capable of making intelligent decisions about their futures. Eleven of the original 13 men now have shelter and have improved their lives in various ways. Not one of them spent the money on drugs, gambling, or alcohol.
The longer version of the article can be found here:
http://www.arjennijeboer.(...)ij-het-basisinkomen/quote:Op maandag 30 december 2013 22:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het idee circuleert inmiddels rond in Washington...
quote:Het basisinkomen lijkt een goed idee. Zeker gezien de onderzoeken die er gedaan zijn in het verleden zoals Rutger Bregman laat zien. Hieruit blijkt practisch unaniem dat het geven van geld inderdaad helpt. De enige reden voor deze goede resultaten is echter dat de, relatief, kleine groepen mensen, die het gratis geld gekregen hebben, de reden zijn dat dit werkt. Zij worden in het bestaande systeem bevoordeeld ten opzichte van de overigen in de samenleving, die niet het geld krijgen. Het is hetzelfde als winnen van een loterij. Iedereen om de winnaar heen blijft op hetzelfde niveau, terwijl de winnaar zelf er op vooruit gaat. Het is dan ook logisch dat het met de mensen die gratis geld krijgen beter gaat. Krijgt iedereen een basisinkomen dan wordt daarmee het inkomensverhogende element teniet gedaan dat nu zo evident is. Uit diezelfde onderzoeken komt ook naar voren dat het de onafhankelijkheid die mens sterk maakt. Waarom zou dan gekozen dienen te worden voor totale afhankelijkheid van de overheid door middel van een basisinkomen waar de mens zelf niets over te zeggen heeft?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |