abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 december 2013 @ 14:45:11 #101
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_134606808
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 14:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik dacht dat engeland juist wel sociaal was. Dat stond namelijk in een artikel van die jonge opa die zijn kinderen vermoordde in een brand. Die hgad tig kinderen alleen voor de kinderbijslag.
Ik zal even de bron zoeken.
Dat is ook zo. De uitgaven in Nederland zijn weliswaar iets hoger maar het VK zit bij de topweggevers. Wij moeten alleen Zweden en Luxenburg voor ons dulden.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_134606910
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 14:45 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat is ook zo. De uitgaven in Nederland zijn weliswaar iets hoger maar het VK zit bij de topweggevers. Wij moeten alleen Zweden en Luxenburg voor ons dulden.
Je hebt het nu wel verpest bij Klopkoek omdat je met cijfers komt die haar verhaal ontkrachten. Nu reageert ze niet meer op jou.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 23 december 2013 @ 14:58:56 #103
379943 Paper_Tiger
pi_134607349
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 14:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je hebt het nu wel verpest bij Klopkoek omdat je met cijfers komt die haar verhaal ontkrachten. Nu reageert ze niet meer op jou.
Jij hebt het nog veel meer verpest omdat Klopkoek volgens mij een man is.
pi_134607490
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 14:58 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Jij hebt het nog veel meer verpest omdat Klopkoek volgens mij een man is.
oh :@
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 23 december 2013 @ 15:15:34 #105
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134607903
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 14:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik dacht dat engeland juist wel sociaal was. Dat stond namelijk in een artikel van die jonge opa die zijn kinderen vermoordde in een brand. Die hgad tig kinderen alleen voor de kinderbijslag.
Ik zal even de bron zoeken.
De UK is het schoolvoorbeeld van een liberale/minimalistische welvaartsstaat. Iedereen die anders beweert valt niet serieus te nemen.

Ik zal het nogmaals posten dan:
http://www.oecd.org/eco/public-finance/49417295.pdf
Pagina 7.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 23 december 2013 @ 15:37:43 #106
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134608902
Nog een laatste ding:
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 13:59 schreef drexciya het volgende:
Mij maak je niet wijs dat zoveel mensen het niet meer aankunnen.
De toegenomen zelfmoordpogingen sinds de jaren 70 in Nederland bewijzen het tegendeel. Een waargenomen stijging veroorzaakt dan telkens weer een ronde van tegenmaatregelen (hekken langs het spoor bijv.) maar de bron van onvrede wordt niet weggenomen. Het is vooral het steeds onmogelijker maken om het daadwerkelijk te doen.

Ik zou er trouwens voorstander van zijn om hier minder krampachtig mee om te gaan en zelfmoord te accepteren.
(Cynische gedachte, maar het voorkomen van zelfmoord neemt in zekere zin ook een soort onderhandelingsmacht weg, een exit option voor de verstotenen der aarde. Een reden waarom men zelfmoord niet accepteert is omdat velen ervan dromen om deze uit te buiten en te vernederen)

quote:
Ik zou eerder stellen dat het opvoeden als prinsjes en prinsesjes en niets verkeerd kunnen doen, een verkeerd beeld vormt, wat in de realiteit nogal tegenvalt wanneer je de echte wereld instapt. Een iets hardere opvoeding zou geen kwaad kunnen. Er is niets mee om onderaan te beginnen of jezelf eerst eens te bewijzen, maar dat mag blijkbaar ook al niet meer gezegd worden.
In de VS had je een tijdje terug die 'tijgermoeder' discussie als alternatief. Om als ouder een autoritaire tiran te spelen bleek niet echt een goede optie te zijn.

En het zijn natuurlijk vooral de rijken die hun kind opvoeden als prinsjes met privileges en een air van heb ik jou daar. Die overal recht op menen te hebben en waar anderen (vooral niet-soortgenootjes) voor moeten buigen of barsten.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_134612044
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 15:37 schreef Klopkoek het volgende:
Nog een laatste ding:

[..]

De toegenomen zelfmoordpogingen sinds de jaren 70 in Nederland bewijzen het tegendeel. Een waargenomen stijging veroorzaakt dan telkens weer een ronde van tegenmaatregelen (hekken langs het spoor bijv.) maar de bron van onvrede wordt niet weggenomen. Het is vooral het steeds onmogelijker maken om het daadwerkelijk te doen.
Het is wel iets meer dan enkel 'onvrede' waardoor mensen zelfmoord plegen. Het overgrote deel heeft sowieso psychische klachten, al dan niet tijdelijk. Zelfmoord door financiële omstandigheden zijn een uitzondering, maar het gebeurt wel. Zoals laatst bijvoorbeeld in Zwitserland toen twee bankiers er een einde aan maakten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_134612197
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 14:41 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je hebt natuurlijk weinig aan deze grafiek als niet duidelijk is wat er wordt weergegeven.

quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 15:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De UK is het schoolvoorbeeld van een liberale/minimalistische welvaartsstaat. Iedereen die anders beweert valt niet serieus te nemen.

Ik zal het nogmaals posten dan:
http://www.oecd.org/eco/public-finance/49417295.pdf
Pagina 7.
Als ik de grafiek op die pagina bekijk, zie ik niet waar het minimalistische van het VK uit blijkt.

Ja, in andere landen is het aandeel herverdeeld geld als percentage van het BBP groter, maar daar staat tegenover dat de landen niet een op een te vergelijken zijn. In Nederland wordt er bijvoorbeeld door werknemers zelf gespaard voor het pensioen, waardoor de Nederlandse overheid veel minder hoeft bij te dragen aan het levensonderhoud van gepensioneerden. Zo heeft elk land zijn eigen regels en bijzondere omstandigheden.
pi_134612501
Ik zit nog steeds die grafiek van het oecd uit te pluizen wat er nu precies staat en hoe ik het moet interpreteren.... Wellicht kan je even helpen klopkoek?
pi_134612535
quote:
Nog een laatste ding:

[..]

In de VS had je een tijdje terug die 'tijgermoeder' discussie als alternatief. Om als ouder een autoritaire tiran te spelen bleek niet echt een goede optie te zijn.

En het zijn natuurlijk vooral de rijken die hun kind opvoeden als prinsjes met privileges en een air van heb ik jou daar. Die overal recht op menen te hebben en waar anderen (vooral niet-soortgenootjes) voor moeten buigen of barsten.
Aan opvoeding ligt het volgens mij dan ook niet. Ik zie weinig wezenlijks verschil in grote lijnen....
pi_134612587
quote:
Jij was journalist? Of was dat KoosV?

Afijn, kun je het bovenstaande ook staven, of komt dit uit jouw onderbuik?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 23 december 2013 @ 17:06:40 #112
379943 Paper_Tiger
pi_134612729
quote:
Prachtig! Ongepolijste pure afgunst zoals je die slechts zelden ziet. Dank u voor uw eerlijkheid. Je kan niet iedere dag tot in de krochten van een linkse ziel kijken.
  maandag 23 december 2013 @ 17:20:36 #113
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134613374
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 17:03 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Jij was journalist? Of was dat KoosV?

Afijn, kun je het bovenstaande ook staven, of komt dit uit jouw onderbuik?
Jij hebt zelf dergelijke dingen lopen beweren. Over Amerikaanse prinsesjes enzo
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 23 december 2013 @ 17:22:52 #114
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134613445
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 16:54 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk weinig aan deze grafiek als niet duidelijk is wat er wordt weergegeven.

[..]

Als ik de grafiek op die pagina bekijk, zie ik niet waar het minimalistische van het VK uit blijkt.

Ja, in andere landen is het aandeel herverdeeld geld als percentage van het BBP groter, maar daar staat tegenover dat de landen niet een op een te vergelijken zijn. In Nederland wordt er bijvoorbeeld door werknemers zelf gespaard voor het pensioen, waardoor de Nederlandse overheid veel minder hoeft bij te dragen aan het levensonderhoud van gepensioneerden. Zo heeft elk land zijn eigen regels en bijzondere omstandigheden.
"Herverdeeld geld" is een rechtse spin.

quote:
waardoor de Nederlandse overheid veel minder hoeft bij te dragen aan het levensonderhoud van gepensioneerden.
Fijn dat je dit zegt want het beeld leeft dat er bakken met geld naar de babyboomers en bejaarden gaan. Laatst postte ik daarom dit grafiekje.

quote:
In Nederland wordt er bijvoorbeeld door werknemers zelf gespaard voor het pensioen, waardoor de Nederlandse overheid veel minder hoeft bij te dragen aan het levensonderhoud van gepensioneerden.
Maar als ze zelf moeten sparen, dan wordt er toch minder geld herverdeeld? Je kraakt nu een grafiekje nodeloos af. Inderdaad, in andere landen gelden de oudedagsvoorzieningen ook als een verkapte inkomensherverdeling, in een sterkere mate.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 23 december 2013 @ 17:23:24 #115
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134613465
quote:
14s.gif Op maandag 23 december 2013 17:06 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Prachtig! Ongepolijste pure afgunst zoals je die slechts zelden ziet. Dank u voor uw eerlijkheid. Je kan niet iedere dag tot in de krochten van een linkse ziel kijken.
Terechte afgunst. Kapitalisme drijft trouwens op afgunst en jaloezie.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 23 december 2013 @ 17:26:46 #116
379943 Paper_Tiger
pi_134613563
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 17:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Terechte afgunst. Kapitalisme drijft trouwens op afgunst en jaloezie.
Zonder je te kennen weet ik dat je het goed hebt en iedere dag dankbaar mag zijn dat je in dit land woont. Wil je het beter hebben? Doe er iets aan.
  maandag 23 december 2013 @ 17:29:10 #117
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134613637
quote:
14s.gif Op maandag 23 december 2013 17:26 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Zonder je te kennen weet ik dat je het goed hebt en iedere dag dankbaar mag zijn dat je in dit land woont. Wil je het beter hebben? Doe er iets aan.
Ga jij lekker in HongKong wonen dan. Onderdrukker en vernederaar.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 23 december 2013 @ 17:29:55 #118
379943 Paper_Tiger
pi_134613668
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 17:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ga jij lekker in HongKong wonen dan. Onderdrukker en vernederaar.
Hoe onderdruk en verneder ik dan? Toch zeker niet door elke dag te gaan werken?
  maandag 23 december 2013 @ 17:37:43 #119
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134613993
Overigens leeft in de UK ook een vertekend beeld:

quote:
The TUC poll reveals many misconceptions about welfare and benefit spending including:

On average people think that 41 per cent of the entire welfare budget goes on benefits to unemployed people, while the true figure is 3 per cent.
On average people think that 27 per cent of the welfare budget is claimed fraudulently, while the government's own figure is 0.7 per cent.
On average people think that almost half the people (48 per cent) who claim Jobseeker's Allowance go on to claim it for more than a year, while the true figure is just under 30 per cent (27.8 per cent).
On average people think that an unemployed couple with two school-age children would get £147 in Jobseeker's Allowance - more than 30 per cent higher than the £111.45 they would actually receive - a £35 over-calculation.
Only 21 per cent of people think that this family with two school-age children would be better off if one of the unemployed parents got a 30 hour a week minimum wage job, even though they would actually end up £138 a week better off. Even those who thought they would be better off only thought on average they would gain by £59.

The poll confirms that hostile attitudes to welfare are widespread - with over four-tenths (42 per cent) thinking that benefits are too generous and nearly three in five (59 per cent) agreeing that our current welfare system has created a culture of dependency.
Volgens de literatuur is de UK toch echt een liberale welvaartsstaat...

Maar de rijker wordende rijken zijn goed in beeldvorming te manipuleren.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 23 december 2013 @ 17:45:43 #120
379943 Paper_Tiger
pi_134614334
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 17:37 schreef Klopkoek het volgende:
Overigens leeft in de UK ook een vertekend beeld:

[..]

Volgens de literatuur is de UK toch echt een liberale welvaartsstaat...

Maar de rijker wordende rijken zijn goed in beeldvorming te manipuleren.
  maandag 23 december 2013 @ 17:53:02 #121
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134614610
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 16:51 schreef waht het volgende:

[..]

Het is wel iets meer dan enkel 'onvrede' waardoor mensen zelfmoord plegen. Het overgrote deel heeft sowieso psychische klachten, al dan niet tijdelijk. Zelfmoord door financiële omstandigheden zijn een uitzondering, maar het gebeurt wel. Zoals laatst bijvoorbeeld in Zwitserland toen twee bankiers er een einde aan maakten.
Wat jij wil. Dan hebben we dus meer zelfmoordpogingen (en tegenmaatregelen) dankzij psychische klachten.

Mensen van wie jij hun Wajong wil afpakken. Maar hé, het is maar een labeltje.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_134614757
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 17:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat jij wil. Dan hebben we dus meer zelfmoordpogingen (en tegenmaatregelen) dankzij psychische klachten.

Mensen van wie jij hun Wajong wil afpakken. Maar hé, het is maar een labeltje.
Nee, die mensen verdienen beter.
  maandag 23 december 2013 @ 18:27:05 #123
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134615695
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 17:57 schreef waht het volgende:

[..]

Nee, die mensen verdienen beter.
Wie zijn 'die mensen'. Welk labeltje moeten ze aan voldoen? ADHD is het niet volgens jou, dus...?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_134616840
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 18:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wie zijn 'die mensen'. Welk labeltje moeten ze aan voldoen? ADHD is het niet volgens jou, dus...?
Die hoef ik niet aan te wijzen, ze zitten immers al in het systeem dat veel te veel gericht was/is op het verzorgen en te weinig op het stimuleren.
  maandag 23 december 2013 @ 19:03:11 #125
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134616876
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 19:02 schreef waht het volgende:

[..]

Die hoef ik niet aan te wijzen, ze zitten immers al in het systeem dat veel te veel gericht was/is op het verzorgen en te weinig op het stimuleren.
Vandaar dat een ruime meerderheid al vrijwilligerswerk doet of betaald werk.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')