Ze RUIKT het gewoon.quote:Op zondag 22 december 2013 00:51 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Waar heb jij het nou weer over? Azeri's zijn gewoon Oghuz Turken die 100 jaar terug de naam Azeri opgeplakt hebben gekregen. Vergelijk ze met de Macedonische Slaven.
En over welk DNA heb jij het?
http://en.wikipedia.org/w(...)f_Azerbaijani_peoplequote:Op zondag 22 december 2013 00:51 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Waar heb jij het nou weer over? Azeri's zijn gewoon Oghuz Turken die 100 jaar terug de naam Azeri opgeplakt hebben gekregen. Vergelijk ze met de Macedonische Slaven.
En over welk DNA heb jij het?
Nope, zelfs dat is niet zeker meer. Science bitch!quote:Op zondag 22 december 2013 00:42 schreef IPA35 het volgende:
[..]
`
Dat is de enige zekerheid in het leven...
Logisch ja wat daar staat.quote:Op zondag 22 december 2013 00:54 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)f_Azerbaijani_people
Wauw Wikipedia, jij wizkid.quote:Op zondag 22 december 2013 00:54 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)f_Azerbaijani_people
Nou nou, wat ik lees is dat er een verschil bestaat tussen etniciteit en genetische verwantschap. Meer niet.quote:Op zondag 22 december 2013 00:58 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wauw Wikipedia, jij wizkid.
In feite komt het erop neer dat Azeri's Turken zijn net zoals alle andere volken zijn wat zij zijn. Er is geen verschil in de manier waarop de Turkse etniciteit (en daar vallen de Azeri's ook onder) is gevormd in vergelijking tot de volkeren rondom. Overigens klopt er geen reet van dat stuk. Disregard of the vocalic harmony? Whut?
Ben geen expert, maar is dat niet gebaseerd op de Y-chromosoom? Van de vader-kant dus?quote:Op zondag 22 december 2013 00:59 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
1990 belde, ze willen hun plaatje terug. Heb je enig idee waar dit op is gebaseerd?
Dat geldt voor ALLE volkeren. Wil je soms beweren dat de Indo-Europese Perzen hetzelfde DNA delen als de Indo-Europese Germanen/Nederlanders?quote:Op zondag 22 december 2013 01:00 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Nou nou, wat ik lees is dat er een verschil bestaat tussen etniciteit en genetische verwantschap. Meer niet.
Weet ik. Maar we hadden het over Turken en Azeri's. Dat er ook verschillen bestaan bij andere volken lijkt mij evident. Was ook niet als een aanval bedoeld.quote:Op zondag 22 december 2013 01:03 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dat geldt voor ALLE volkeren. Wil je soms beweren dat de Indo-Europese Perzen hetzelfde DNA delen als de Indo-Europese Germanen/Nederlanders?
Overigens is er wel degelijk een genetisch verschil tussen Turken/Azeri's en de volkeren rondom. Een opvallend verschil is dat Turken en Azeri's Siberisch/Noord-Aziatisch bloed dragen in tegenstelling tot onze buren. Wat er heel duidelijk op wijst dat er meer aan de hand is dan alleen 'taal overnemen'.
Geen idee. Jij plaatst een plaatje zonder enige toelichting. Maar het lijkt mij wel ja.quote:Op zondag 22 december 2013 01:01 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ben geen expert, maar is dat niet gebaseerd op de Y-chromosoom? Van de vader-kant dus?
Je kunt de rollen ook omdraaien. Een Koerd staat in feite dichter bij een Turk dan bij zijn Iraanse soortgenoten in Pakistan en Afghanistan, of zelfs India.quote:Op zondag 22 december 2013 01:06 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Weet ik. Maar we hadden het over Turken en Azeri's. Dat er ook verschillen bestaan bij andere volken lijkt mij evident. Was ook niet als een aanval bedoeld.
Natuurlijk is er Centraal-Aziatisch bloed, want de voorouders van Turken komen uit dat gebied. Doet echter niets af aan het feit dat de verschillen tussen een Turk en een Koerd in Turkije kleiner zijn dan een Turk uit Turkije en een Turkmeen, Kazach of Uygur.
Klopt. Eigenlijk slaat nationalisme nergens op he?quote:Op zondag 22 december 2013 01:07 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Je kunt de rollen ook omdraaien. Een Koerd staat in feite dichter bij een Turk dan bij zijn Iraanse soortgenoten in Pakistan en Afghanistan, of zelfs India.
Het is niet perfect nee, maar het geeft wel een indicatie. Wat je er verder mee doet, mag je zelf weten.quote:Op zondag 22 december 2013 01:06 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Geen idee. Jij plaatst een plaatje zonder enige toelichting. Maar het lijkt mij wel ja.
Maar goed, verwantschap berekenen op basis van Y-DNA is echt oldskool. Als we dat gaan doen, dan kunnen we concluderen dat deze mensen genetisch gezien bijna hetzelfde zijn:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
You do the math.
Racisme slaat nergens op, nationalisme is weer iets anders. In Turkije iig.quote:Op zondag 22 december 2013 01:09 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Klopt. Eigenlijk slaat nationalisme nergens op he?
Dat er een verwantschap is? Sure. Alleen zegt hun Y-DNA dat ze voor zo'n 50-70% overeen komen terwijl hun autosomale DNA (wat telt) zegt dat het niet meer dan 5-30% is. Dus?quote:Op zondag 22 december 2013 01:10 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Het is niet perfect nee, maar het geeft wel een indicatie. Wat je er verder mee doet, mag je zelf weten.
Racisme slaat altijd nergens op, met of zonder deze discussie.quote:Op zondag 22 december 2013 01:11 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Racisme slaat nergens op, nationalisme is weer iets anders. In Turkije iig.
Een indicatie zoals ik al zei. Meer niet.quote:Op zondag 22 december 2013 01:12 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dat er een verwantschap is? Sure. Alleen zegt hun Y-DNA zegt dat ze voor zo'n 50-70% overeen komen terwijl hun autosomale DNA (wat telt) zegt dat het niet meer dan 5-30% is. Dus?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |