http://www.tvgids.nl/artikel/60872/De_Kwis_op_eigen_benen/quote:Het succesvolle satirische onderdeel De Kwis uit het VARA-programma Langs de Leeuw gaat verder als zelfstandig programma. Zaterdag is de eerste aflevering. Volgens Rob Urgert, een van de kwismasters, is dat een spannend moment.
“Als het nu niet leuk is, dan is het onze eigen schuld. We zaten altijd onder de veilige vleugels van Paul, maar nu zijn we zelf verantwoordelijk. We kunnen natuurlijk elkaar de schuld geven als het niet goed gaat. Maar aan mij als kijkcijferkanon zal het niet liggen."
Vuurpeloton
Net als in Langs de Leeuw zijn Joep van Deudekom, Rob Urgert, Niels van der Laan en Jeroen Woe de kwismasters. Zij leggen een bekende Nederlander het vuur aan de schenen met actuele vragen, satirische weekoverzichten en muzikale parodieën. De kandidaat wordt als vanouds bijgestaan door Paul de Leeuw. “Hij is de gastheer en introduceert de gast. Wij zijn het vuurpeloton.”
Machine
Rob Urgert vindt het geweldig om te doen. “Ik heb nooit eerder met zo’n leuk team samengewerkt. Als ik straks oud ben dan denk ik dat ik dit het leukste vind wat ik ooit gedaan heb. Samen met Edo Schoonbeek en Hans Riemens zijn we echt een machine. Die gaat draaien en vier dagen later hebben we een nieuwe aflevering.”
Panfluit
Hoewel het team niet beter kan, zijn er zeker dingen waar de anderen beter in zijn dan Rob. “Ik ben de minst muzikale, maar ik kan heel goed panfluit spelen." Lachend voegt hij hieraan toe: "Daar hebben we al heel veel aan gehad.”
quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:20 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Doventolk bij de Mandela ceremonie
Ok...tot de volgende keer maar weer.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:21 schreef widmfan7 het volgende:
Standaard elke week anti VVD en PVV grappen en dan ook nog eens die pedante zak van een Pechtold erbij. Ik sla het maar eens over
Zekerquote:Op zaterdag 21 december 2013 21:24 schreef tijdelijk_hier het volgende:
jammer dat het alweer de laatste is
Klopt, zou zo maar kunnen gebeuren. Paul de Leeuw past best bij RTL4.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:26 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Er is een satirische nieuwsshow die die overstap wel heeft gemaakt.
dwhn?quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:26 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Er is een satirische nieuwsshow die die overstap wel heeft gemaakt.
Groot nationaal dinerquote:
ja maar die reclames verpesten het wel flink, terwijl het zo leuk isquote:Op zaterdag 21 december 2013 21:28 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Klopt...maargoed, die hadden ook geen andere keuze. De TROS trok de stekker eruit.
In de laatste aflevering zeiden ze dat ze 1 maart weer beginnen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:54 schreef Cynix ® het volgende:
Is dit seizoen eigenlijk al weer afgelopen na 8 afleveringen? Wat weinig!
Dat staat ook op de site idd.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:00 schreef BobW het volgende:
[..]
In de laatste aflevering zeiden ze dat ze 1 maart weer beginnen.
Why?quote:
Viel me ook op jaquote:
Doe lekker mee, eerste 10 minuutjes was intro door Paul.quote:
Het liedje is vrijwel altijd het hoogtepunt van de Kwisquote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:24 schreef StephanL het volgende:
[..]
Bijna elke week is het centraal liedje, het beste van de uitzending
Dat weet ik niet, maar politici zijn soms net mensen als ze de Binnenhof verlaten. Zie je ook veel aan oud politici, die worden dan opeens veel menselijker als ze niet het hele riedeltje hoeven af te draaien en zich niet aan het protocol hoeven te houden.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:04 schreef Cynix ® het volgende:
Nog een van de vlottere CDA-ers. Voor zover je daarbij van 'vlot' kunt spreken natuurlijk.
twitter:Robstenders twitterde op zaterdag 08-03-2014 om 21:28:43Is het Paul de Leeuw of Sugar Lee Hooper? Inzendingen kunnen naar postbus 175, 1200AD in Hilversum! http://t.co/IKRQU7qnIL reageer retweet
Ik zag je smilie! o:quote:
KOM JE MORGEN NAAR DE FOK MEET IN UTRECHT?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:01 schreef Cynix ® het volgende:
Ach, de gast speelt niet zo'n grote rol.
Vanwege zijn bril?quote:
Eeh, ik denk het niet. Geen idee dat er een meet was eigenlijk.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:02 schreef Paul het volgende:
[..]
KOM JE MORGEN NAAR DE FOK MEET IN UTRECHT?
GC / Exclusieve voorpremière 3 Days to Kill - 16 maart te Utrechtquote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:03 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Eeh, ik denk het niet. Geen idee dat er een meet was eigenlijk.
Dat jaquote:
Straks eens bestuderen, thnx.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:04 schreef Paul het volgende:
[..]
GC / Exclusieve voorpremière 3 Days to Kill - 16 maart te Utrecht
Rob Stendersquote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:34 schreef Evertjan het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Robstenders twitterde op zaterdag 08-03-2014 om 21:28:43Is het Paul de Leeuw of Sugar Lee Hooper? Inzendingen kunnen naar postbus 175, 1200AD in Hilversum! http://t.co/IKRQU7qnIL reageer retweet
Alleen maaktie kutmuziekquote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:05 schreef StephanL het volgende:
Guus is wel sympathiek, en draait toch wel enige tijd al weer mee en zal ook nog wel even mee gaan denk
Eens.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:06 schreef Homijn het volgende:
[..]
Rob StendersEen grotere sukkel loopt er in Nederland niet rond. Beetje grappen gaan maken over iemand die allang dood is. En dan ook nog over een oud-VARA-collega. De VARA die hem opving na zijn mislukte commerciële avontuur.
Het stomme is dat Kruidvat in Chinese handen is.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:11 schreef PeterKelder het volgende:
Kruidvat, tegen rassen altijd vervelend
Oké, weer wat geleerdquote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:15 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja, zie Google. Tatoeëerder en "mascotte" van Peter Pan Speedrock
Wie?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:18 schreef PeterKelder het volgende:
Het enige goede aan dat Songfestivalnummer is JB Meijers
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:19 schreef SecretStoryWous het volgende:
Whaha dit klinkt al stukken beter idd
Dit onthou ik wel.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
Maar De Kneus rekenen we ook goed.quote:
Die was mooi.quote:
Zonder Lex Immers worden we geen wereldkampioen.quote:
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:33 schreef OProg het volgende:
[..]
Zonder Lex Immers worden we geen wereldkampioen.
Heleen Mees.quote:
Nadat-ie is overreden door een truck.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:36 schreef Homijn het volgende:
Het lijkt Meat Loaf wel, maar dan anders
Vooral omdat het afwisselender isquote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:38 schreef Cynix ® het volgende:
Was weer leuk!
Dit is gewoon beter dan DWHN.
Geheel mee eens! Was weer erg leukquote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:44 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Na Kopspijkers eindelijk weer een goed humoristisch programma op zaterdagavond.
Gewaagde voorspellingquote:
T zijn toch altijd Lelystadgrappen?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 21:03 schreef PeterKelder het volgende:
En nu ben ik pas echt benieuwd naar de Almere-grappen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |