Ik poste gister dit al:quote:Op vrijdag 20 december 2013 12:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zou al wat duidelijker maken dat Wilders een radicale extremist is die de Koran nogal extremistisch interpreteert.
En jezelf dan vernoemen naar Richard Dawkins, het toonbeeld vwb onwetendheid wat betreft theologie en die toch maar al te graag tegen religies probeert aan te trappenquote:Op vrijdag 20 december 2013 13:02 schreef RichardDawkins het volgende:
Altijd hetzelfde. Wilders doet wat dan ook en daar zijn weer de slecht geínformeerde discussies over islam/religie/etc. Voordat hier een discussie kan ontstaan waar een redelijke conclusie uit voort kan vloeien moeten een hoop users eerst eens zich gaan verdiepen in de psychologie achter religie en hoe dat gemiddeld per individu werkt.
Het is om te janken zo waardeloos zijn die discussies hier zonder echt goed geïnformeerde mensen.
Maarja, zoals vaak weet men niet wat men niet weet.
Helaas, anders was er wat meer ruimte voor verbetering.
alsof je zou moeten luisteren naar een user met een wel heel erg schizofrene usernaamquote:Op vrijdag 20 december 2013 13:04 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
En jezelf dan vernoemen naar Richard Dawkins, het toonbeeld vwb onwetendheid wat betreft theologie en die toch maar al te graag tegen religies probeert aan te trappen. Bioloog, blijf bij je les.
Naar mij luisteren houd 't juist interessant. Elke dag weer een andere (vage, incoherente) meningquote:Op vrijdag 20 december 2013 13:08 schreef Re het volgende:
alsof je zou moeten luisteren naar een user met een wel heel erg schizofrene usernaam
Ja, want als moslims geen verantwoordelijkheid hebben t.a.v. hun interpretatie, wie heeft dat dan wel?quote:Op vrijdag 20 december 2013 12:51 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Vrij *van* verantwoordelijkheid.
Eerste kopje koffie moet nog gezet worden.
Waarom heb je het dan over 'de islam' en laat je de invulling van dat woord over aan een 10% van de moslims.quote:Op vrijdag 20 december 2013 12:57 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Daar is geen mens of moslim over uit.
Tuurlijk! Gewoon terug doen, zoals op de kleuterschool gebruikelijk is.quote:Op vrijdag 20 december 2013 01:51 schreef Kees22 het volgende:
Tjongejongejonge. Wat een actie.
Het christendom is een leugen. Jezus is was een boef. De bijbel is gif.
OK, bij nader inzien een verbeterde versie:
Het christendom is een leugen. Jezus was een boef. De bijbel is gif.
Het jodendom is een leugen. De Thora is gif.
En dan?
Zullen we stickers gaan plakken de vele christelijke en de weinige joodse gebedshuizen?
Volgens mij kan jij beter aan de koffie gaan....quote:Op vrijdag 20 december 2013 13:26 schreef Xa1pt het volgende:
Waarom heb je het dan over 'de islam' en laat je de invulling van dat woord over aan een 10% van de moslims.
Dat doen ze wel degelijk. Christenen en vooral Joden trouwens ook - het "ubermensch" of "uitverkoren volk" idee is een centraal thema in de godsdiensten van Abraham.quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Omdat ze niet hardop zeggen "Wij zijn moslims en staan boven jullie".
Nee als Wilder premier is geweest zullen dit soort maatregelen moeten.quote:Op vrijdag 20 december 2013 02:26 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Als dit pakket in Nederland zou moeten, dan was Wilders allang premier.
Oh... dus drones zijn een vrijbrief voor moslims om rotzooi te trappen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 12:24 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nee doen we niet, daarvoor hebben we drones.
Toen was er niks aan de hand. De moslims waren tevreden want die hadden geen last van ons.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Oh... dus drones zijn een vrijbrief voor moslims om rotzooi te trappen.
Zo leer ik nog eens wat.
Hoe zat dat trouwens voor het tijdperk drones/inmenging moslimlanden?
Nee, het gezeik is pas echt begonnen sinds we (het westen) in de regio gingen bemoeien.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Oh... dus drones zijn een vrijbrief voor moslims om rotzooi te trappen.
Zo leer ik nog eens wat.
Hoe zat dat trouwens voor het tijdperk drones/inmenging moslimlanden?
Van al die oorlogen hadden ze geen last? Rare moslims dan.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:07 schreef Goldar het volgende:
[..]
Toen was er niks aan de hand. De moslims waren tevreden want die hadden geen last van ons.
Welke oorlogen?quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:14 schreef waht het volgende:
[..]
Van al die oorlogen hadden ze geen last? Rare moslims dan.
quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:07 schreef Goldar het volgende:
[..]
Toen was er niks aan de hand. De moslims waren tevreden want die hadden geen last van ons.
Wauw. Zo'n grote duim wil ik ook. Kun je de A2 compleet mee ontregelen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:11 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nee, het gezeik is pas echt begonnen sinds we (het westen) in de regio gingen bemoeien.
Er was altijd wel een beetje onrust maar, het gezeik werd pas erger na de 1ste golfoorlog in 1990/1991
Daarvoor waren er wel een paar incidenten maar niet van een grote omvang, zoals we de afgelopen jaren horen.
Ik zou willen stellen dat het probleem is ontstaan na de eerste wereld oorlog met valse beloftes van de Engelsen en Fransen. Het is verergert door de VS en SU die invloed en olie wilden in dat gebied en dat deden door hele foute types aan de macht te helpen. En de reacties daarop worden steeds extremer.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:28 schreef 3-voud het volgende:
[..]
[..]
Wauw. Zo'n grote duim wil ik ook. Kun je de A2 compleet mee ontregelen.
Oh juist ja.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:07 schreef Goldar het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:21 schreef Goldar het volgende:
[..]
Welke oorlogen?
De Moslims woonden in het Ottomaanse rijk of andere landen. De westerlingen bemoeide zich nog amper met de Arabische wereld. Maar toen ze er achter kwamen dat het daar vol met olie zit.... toen ging het fout.
Doen we, noem even een paar grote incidenten puur religie conflict van voor die periode.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:28 schreef 3-voud het volgende:
[..]
[..]
Wauw. Zo'n grote duim wil ik ook. Kun je de A2 compleet mee ontregelen.
Nee ik ben juist niet selectief. Dergelijk extremisme is iets van de laatste jaren.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]![]()
Selectief ben je wel. Wat is je afkomst als ik vragen mag?
Waarom alleen de grote?quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
Doen we, noem even een paar grote incidenten puur religie conflict van voor die periode.
quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Waarom alleen de grote?
Het gaat er juist om dat waar ze "landen" het dorp, de stad, het land in een rap tempo in verderf zakt door alle conflicten die ze met zich meebrengen.
Er is geen vierkante meter buiten het MO waar ze zich niet verongelijkt voelen. Of dat nu in 2013 is of in 1960.
Dat is niet waar.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Waarom alleen de grote?
Het gaat er juist om dat waar ze "landen" het dorp, de stad, het land in een rap tempo in verderf zakt door alle conflicten die ze met zich meebrengen.
Er is geen vierkante meter buiten het MO waar ze zich niet verongelijkt voelen. Of dat nu in 2013 is of in 1960.
Die zijn niet religieus, maar dat expansie oorlogen. Iets dat ieder volk doet.quote:
Oh, het is niet waar. Nou, vooruit. Omdat jij het zegt.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:36 schreef Goldar het volgende:
[..]
[..]
Dat is niet waar.
Het probleem is dat wat wij te zien krijgen alleen het extremisme is. Achmet met de pet die iedere dag netjes naar zijn werk gaat is niet zo interessant voor ons.
quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:37 schreef Goldar het volgende:
[..]
Die zijn niet religieus, maar dat expansie oorlogen. Iets dat ieder volk doet.
Het extremisme van nu heeft niks met expansie te maken.
Die houden we erin.quote:Het extremisme van nu heeft niks met expansie te maken.
aanslagen madrid, new york , washington , londen, westerse landen die gewoon een land bezetten etc, want dat is toch echt iets van de afgelopen 25 jaar ow en niet te vergeten miljoenen slachtoffers.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Waarom alleen de grote?
Ga eens boeken lezen in plaats van dit soort onzin de spuwen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:37 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Oh, het is niet waar. Nou, vooruit. Omdat jij het zegt.
... en nu terug naar de realiteit.
Dat je over boeken begint maakt je niet geletterd hoor.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:42 schreef Goldar het volgende:
[..]
Ga eens boeken lezen in plaats van dit soort onzin de spuwen.
Ik zie dat je geen tegen argumenten hebt?quote:
Dat jij one liners kan ophoesten maakt niet dat je iets te zeggen hebt.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:43 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat je over boeken begint maakt je niet geletterd hoor.
Bezetten nog wel. Mja, kun je over miauwen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:38 schreef theguyver het volgende:
[..]
aanslagen madrid, new york , washington , londen, westerse landen die gewoon een land bezetten etc, want dat is toch echt iets van de afgelopen 25 jaar ow en niet te vergeten miljoenen slachtoffers.
Stel dat jij in een dictatuur woont waar je vanwege je kleding, kapsel, sexuele voorkeur, religie enz, vermoord wordt. Zou je dan niet willen dat andere landen dan ingrijpen?quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:11 schreef theguyver het volgende:
Nee, het gezeik is pas echt begonnen sinds we (het westen) in de regio gingen bemoeien.
Er was altijd wel een beetje onrust maar, het gezeik werd pas erger na de 1ste golfoorlog in 1990/1991
Daarvoor waren er wel een paar incidenten maar niet van een grote omvang, zoals we de afgelopen jaren horen.
Zou jij niet boos zijn op de landen die de dictator helpen? Ik wel.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Stel dat jij in een dictatuur woont waar je vanwege je kleding, kapsel, sexuele voorkeur, religie enz, vermoord wordt. Zou je dan niet willen dat andere landen dan ingrijpen?
Ik wel!
Hij gaat je proberen te vertellen dat de islam het voorschrijft, maar niet aan de islam ligt.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Stel dat jij in een dictatuur woont waar je vanwege je kleding, kapsel, sexuele voorkeur, religie enz, vermoord wordt. Zou je dan niet willen dat andere landen dan ingrijpen?
Ik wel!
Eh ja ... Irak Afghanistan?quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Bezetten nog wel. Mja, kun je over miauwen.
Punt is de moslims die naar andere landen vertrekken om zich daar te vestigen en een leven op willen bouwen. Dat gaat altijd verkeerd. Overal.
Zodra de moslimgroep aldaar groeit, kun je erop wachten.
Wie zegt dat de Islam het voorschrijft?quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:46 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hij gaat je proberen te vertellen dat de islam het voorschrijft, maar niet aan de islam ligt.
Ik niet, waarom niet, simpel wtf bemoei ik me mee, ik ga niet mijn wil aan iemand anders opleggen omdat ik vind dat hij zich moet gedragen als mij, als ik dat ga doen verlaag ik me aan hun niveau ik mag er misschien van walgen maar het is niet onze taak om daar verandering in te brengen dat moeten ze zelf doen. dat hebben wij ook gedaan!quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik wel!
Is het dan wel onze taak om die dictator te steunen voor wat olie?quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:50 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik niet, waarom niet, simpel wtf bemoei ik me mee, ik ga niet mijn wil aan iemand anders opleggen omdat ik vind dat hij zich moet gedragen als mij, als ik dat ga doen verlaag ik me aan hun niveau ik mag er misschien van walgen maar het is niet onze taak om daar verandering in te brengen dat moeten ze zelf doen. dat hebben wij ook gedaan!
Net ging het nog over extremisten en nu ineensover willekeurige moslims. Die verhuizen ten dienste van de expansiedrift van extremisten. Ofzo.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Bezetten nog wel. Mja, kun je over miauwen.
Punt is de moslims die naar andere landen vertrekken om zich daar te vestigen en een leven op willen bouwen. Dat gaat altijd verkeerd. Overal.
Zodra de moslimgroep aldaar groeit, kun je erop wachten.
laat het volk zelf ingrijpen, zie egypte hebben ze ook zelf voor gezorgd.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:51 schreef Goldar het volgende:
[..]
Is het dan wel onze taak om die dictator te steunen voor wat olie?
Die waardes zijn voor een groot deel over komen waaien uit het Midden Oosten.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:50 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik niet, waarom niet, simpel wtf bemoei ik me mee, ik ga niet mijn wil aan iemand anders opleggen omdat ik vind dat hij zich moet gedragen als mij, als ik dat ga doen verlaag ik me aan hun niveau ik mag er misschien van walgen maar het is niet onze taak om daar verandering in te brengen dat moeten ze zelf doen. dat hebben wij ook gedaan!
wij hebben ook de middel eeuwen gehad slaven iemand berechten voor ander geloof hekserij etc.
Maar we hebben onszelf aangeleerd dat het niet correct is en we hebben er van geleerd.
We kunnen wel een leermeester zijn door te praten, maar niet doormiddel van wapens!!!!
Moeten wij dan niet stoppen met die dictators te steunen?quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:53 schreef theguyver het volgende:
[..]
laat het volk zelf ingrijpen, zie egypte hebben ze ook zelf voor gezorgd.
true, maar goed we kunnen ook gewoon door praten hun daar weer van op de hoogte brengen ipv geweld, en willen ze niet luisteren ... nou ajuus niet mee bemoeien verderquote:Op vrijdag 20 december 2013 15:53 schreef Goldar het volgende:
[..]
Die waardes zijn voor een groot deel over komen waaien uit het Midden Oosten.
Handel drijven en een regime steunen vind ik heel wat anders.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:54 schreef Goldar het volgende:
[..]
Moeten wij dan niet stoppen met die dictators te steunen?
Wij hebben de situatie daar zo erg verpest. Als het westen niet zo gierig was naar olie en die landen een natuurlijk opbouw hadden gegund. Was het nooit zo uit de hand gelopen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:55 schreef theguyver het volgende:
[..]
true, maar goed we kunnen ook gewoon door praten hun daar weer van op de hoogte brengen ipv geweld, en willen ze niet luisteren ... nou ajuus niet mee bemoeien verder
Dit dus!quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:56 schreef Goldar het volgende:
[..]
Wij hebben de situatie daar zo erg verpest. Als het westen niet zo gierig was naar olie en die landen een natuurlijk opbouw hadden gegund. Was het nooit zo uit de hand gelopen.
Het is meer dan handel drijven. Alle dictators daar van Saddam tot Khadaffi tot Mubarak tot Komeini zijn door westerse steun aan de macht geholpen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:56 schreef theguyver het volgende:
[..]
Handel drijven en een regime steunen vind ik heel wat anders.
Och, dat anderen de focus leggen op extremisten om de boel onder te sneeuwen heb ik geen boodschap aan. Net zo min dat jij het ook aangrijpt.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Net ging het nog over extremisten en nu ineensover willekeurige moslims. Die verhuizen ten dienste van de expansiedrift van extremisten. Ofzo.
Ze hebben er ook niets aan verdiend inderdaad.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:56 schreef Goldar het volgende:
[..]
Wij hebben de situatie daar zo erg verpest. Als het westen niet zo gierig was naar olie en die landen een natuurlijk opbouw hadden gegund. Was het nooit zo uit de hand gelopen.
Ik snap niet wat de lol er aan is, laat die lui lekker in de paas haas geloven for all i care, loop ze alleen niet belachelijk te maken er over.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:59 schreef TweeGrolsch het volgende:
Wat word er overdreven op gereageerd zeg.
"De islam is een leugen. Mohammed is een boef. De koran is gif."
"Het christendom is een leugen. Jezus is een boef. De bijbel is gif."
Beide niet ver van de waarheid. In de VS lopen er volgens mij duizenden atheïsten rond met dit soort stickertjes tegen christenen.
Weinig denk ik. Maar waarom zou je je druk maken om een paar onschuldige stickertjes.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:01 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik snap niet wat de lol er aan is, laat die lui lekker in de paas haas geloven for all i care, loop ze alleen niet belachelijk te maken er over.
Wat heeft het voor nut?
Haha lezen is moeilijk merk ik.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ze hebben er ook niets aan verdiend inderdaad.
En huizen bouw je met olie, niet met dollars.
... en dat rept over boeken lezen
Welja, dat jij van de hak op de tak springt sneeuwen we ook maar snel onder dan.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Och, dat anderen de focus leggen op extremisten om de boel onder te sneeuwen heb ik geen boodschap aan.
Knul toch. We hebben het de hele tijd al over de islam ansich.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Welja, dat jij van de hak op de tak springt sneeuwen we ook maar snel onder dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |