abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134509631
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 21:21 schreef TC03 het volgende:

[..]

Oh my, jij bent er zo één.

Ik weet dat de islam een religie is, dan weet ik voldoende. Religie is een hobby. Als iemand fanatiek badminton speelt bij een vereniging die steeds voor amok zorgt, hoef ik ook de regels niet te kennen om er een mening over te vormen. Dat is absoluut geen kromme vergelijking. De een gaat naar de sportschool, de ander naar dansles, de ander naar een moskee.

Religie is een hobby, meer niet.
Is dit een matige troll-poging of wat?

Ik ken je in het Feyenoord-topic als iemand die zinnige dingen zegt. Dus kan ik deze simpele, kort-door-de-bocht mening niet helemaal plaatsen.

Een hobby is een vrijetijdsbesteding. Een religie is voor de meeste mensen zingeving aan het bestaan, en een kader van leefregels en normen en waarden waar ze dag en nacht naar leven en handelen. Dat gaat veel verder dan een hobby natuurlijk.

In de meeste gevallen zijn dit onschuldige leefregels waarmee ze niemand kwaad doen en alleen hun eigen onzekerheid proberen te beheersen.

Ik zie dan ook niet hoe de constatering dat een religie meer is dan een hobby indirect of direct de vrijheid van anderen inperkt.

Dat er helaas religieuze fanaten zijn die er wel op uit zijn om de vrijheden van anderen te beperken doet daar niets aan af.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 20 december 2013 @ 23:45:57 #262
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_134509904
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 23:40 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Is dit een matige troll-poging of wat?

Ik ken je in het Feyenoord-topic als iemand die zinnige dingen zegt. Dus kan ik deze simpele, kort-door-de-bocht mening niet helemaal plaatsen.

Een hobby is een vrijetijdsbesteding. Een religie is voor de meeste mensen zingeving aan het bestaan, en een kader van leefregels en normen en waarden waar ze dag en nacht naar leven en handelen. Dat gaat veel verder dan een hobby natuurlijk.

In de meeste gevallen zijn dit onschuldige leefregels waarmee ze niemand kwaad doen en alleen hun eigen onzekerheid proberen te beheersen.

Ik zie dan ook niet hoe de constatering dat een religie meer is dan een hobby indirect of direct de vrijheid van anderen inperkt.

Dat er helaas religieuze fanaten zijn die er wel op uit zijn om de vrijheden van anderen te beperken doet daar niets aan af.
Noem het dan een vrij fanatieke hobby, maar het is een hobby. Topsporters leven ook volledig voor hun sport. Door religie niet consequent keihard te relativeren creeer je een voedingsbodem voor vele mensen om het te zien als een allesomvattend iets waar niemand kritiek op mag hebben, met alle gevolgen van dien.

Ik zeg niet dat religie verboden moet worden of wat dan ook, maar het moet van het voetstuk af, want zolang de maatschappij dat voetstuk in stand houdt is de drempel om dat voetstuk te misbruiken in het nadeel van andersdenkenden veel te laag.

Ik ben pro-vrijheid, ook voor moslims, maar vrijheid voor iedereen kan je alleen bereiken door zoveel mogelijk te relativeren zodat alles gelijkwaardig wordt.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 21 december 2013 @ 00:08:11 #263
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134511107
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 23:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wat weet jij van mijn theologische kennis v.d. Koran? Nada

Je zegt net zelf:

''Ik denk dat als je een zinnig iets wil zeggen over iets er kennis van hebben nogal noodzakelijk is. ''

Gebruik het dan ook zelf.
Aan wat je hier neerkwakt blijkt dat uit. Totaal geen nuance en het neigt naar het napraten van de voor oordelen.
pi_134511807
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 22:51 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dit zijn gewoon weer extra zetels voor Gerard.

Slim gedaan.
Denken dat moslimextremisten een grote PVV en sociale onrust erg vinden.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
  zaterdag 21 december 2013 @ 00:32:48 #265
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_134512244
quote:
9s.gif Op zaterdag 21 december 2013 00:23 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Daar zijn het extremisten voor.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 21 december 2013 @ 00:55:22 #266
3542 Gia
User under construction
pi_134513447
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 16:23 schreef Goldar het volgende:

haha wat een grap ben jij.
Ik ben geen moslim maar iemand door zijn studie zich verdiept in cultuur en religie.
Liegen is wat jij doet. Ik zeg niet dat ik de waarheid spreek, ik ontkracht alleen jouw leugens.
Krijg je bij die studie ook Nederlands, want je maakt nogal wat d/t fouten.
En dan noem je anderen 'dom'.
pi_134513895
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 01:56 schreef paddy het volgende:

[..]

Mmm. hoop dat iedereen hem gewoon negeert.

[..]

En dan deze ook maar meteen negeren
Ontvolgen maar! Niet interessant!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_134514118
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2013 00:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Krijg je bij die studie ook Nederlands, want je maakt nogal wat d/t fouten.
En dan noem je anderen 'dom'.
Mwa, valt nog wel mee, vergeleken met een aantal anderen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_134514709
Gezellig hier. Maar zijn die stickers nog ergens te verkrijgen?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_134514899
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 december 2013 22:25 schreef JerryLee het volgende:
De opponent vat het wel sportief op :

[ afbeelding ]
Zet er dan gewoon meteen dood aan de smerige kuffar (en dat gewoon in het Nederlands) in de vlag en een geldbedrag bij dat hoofd... Als je jezelf dan toch in de voet wilt schieten moet je het gewoon gelijk goed doen. :Y
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_134515671
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 00:08 schreef Goldar het volgende:

[..]

Aan wat je hier neerkwakt blijkt dat uit. Totaal geen nuance en het neigt naar het napraten van de voor oordelen.
Je lult maar wat in de rondte, he?
'Jij kan onmogelijk verstand hebben van X omdat je X als debiel beschouwd.'

Ik snap je angst voor degene die wel kennis bezitten en het alsnog, of juist daardoor, afwijzen. Dat zijn immers degene die je niet makkelijk kan weglullen met dit soort retoriek.

Moeilijke positie zit je in, moet ik zeggen.
pi_134515762
quote:
9s.gif Op zaterdag 21 december 2013 00:23 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

U is moslimextremist dus?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_134521001
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 december 2013 22:25 schreef JerryLee het volgende:
De opponent vat het wel sportief op :

[ afbeelding ]
Ten eerste: _O- @ plaatje.

Ten tweede: Wie is de opponent? En waar heb je dat plaatje vandaan?

De vertaling van de tekst op de vlag is: 3L8458Y89TGKFKGJ4TY4TUIIH4T (oftewel afkomstig van iemand die niet Arabisch kan schrijven).

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 22:51 schreef Specularium het volgende:
Dit zijn gewoon weer extra zetels voor Gerard.

Slim gedaan.
:')

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2013 01:37 schreef Ferdo het volgende:
Zet er dan gewoon meteen dood aan de smerige kuffar (en dat gewoon in het Nederlands) in de vlag en een geldbedrag bij dat hoofd... Als je jezelf dan toch in de voet wilt schieten moet je het gewoon gelijk goed doen. :Y
-
pi_134521160
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 02:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

U is moslimextremist dus?
Vreemde conclusie.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_134521269
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 12:39 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Ten eerste: _O- @ plaatje.

Ten tweede: Wie is de opponent? En waar heb je dat plaatje vandaan?

De vertaling van de tekst op de vlag is: 3L8458Y89TGKFKGJ4TY4TUIIH4T (oftewel afkomstig van iemand die niet Arabisch kan schrijven).

[..]

[..]

Opzoeken: opponent

opponent
de opponent zelfst.naamw. (m.) Uitspraak: [ɔpo'nɛnt] Verbuigingen: opponent|en (meerv.) de opponent|e zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [ɔpo'nɛnt|ə] Verbuigingen: opponente|n (meerv.) tegenstander in een debat ...

Bron :
https://twitter.com/RB54037524/status/414065424796762112/photo/1

Ik hou er zelf terdege rekening mee dat beide stickers van de hand zijn van Geert W. :@
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_134521772
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 12:39 schreef Charismatisch het volgende:
Jij kunt blijkbaar niet lezen: "Geert is gek geworden".
  zaterdag 21 december 2013 @ 13:13:29 #277
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_134521793
Ik kan echt niet begrijpen hoe niet-moslims zich door deze actie beledigd kunnen voelen, maar vervolgens geen problemen met het bekritiseren van het christendom. Volgens mij zegt dat al genoeg over de aard van de islam en de agressiviteit die in het geloof schuilt.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_134521889
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 13:13 schreef Leafeon672 het volgende:
Ik kan echt niet begrijpen hoe niet-moslims zich door deze actie beledigd kunnen voelen, maar vervolgens geen problemen met het bekritiseren van het christendom. Volgens mij zegt dat al genoeg over de aard van de islam en de agressiviteit die in het geloof schuilt.
Dat wordt wel een beetje een rare redenering hè, zo. Je dicht de islam kenmerken toe die het christendom of andere religies niet toegeschreven worden, en als niet-moslims dan reageren op de hetgeen je de islam toedicht, dan ligt dat aan de islam en zegt dat iets over de aard van de religie. Maar natuurlijk niet aan de verzinsels van die en gene om van leer te kunnen trekken tegen de kwaadaardige bron van al het slechts in deze wereld.
pi_134522129
Populisme is een leugen, Wilders een boef en de PVV is gif.
slotje
pi_134522133
Dit was trouwens ook nieuws voor mij:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)Henk-en-Ingrid.dhtml

Waarom zou dit zijn? Omdat hij er te allochtoon uit zou zien? Of een meer onschuldige uitstraling van zelfvoldoening met zijn vakantiegloed waar anderen het helemaal niet kunnen betalen, etc. etc.?
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')