Bronquote:PVV-leider Wilders heeft anti-islamstickers laten drukken die mensen bij hem kunnen bestellen. Op de sticker staat: "De islam is een leugen. Mohammed is een boef. De koran is gif." Een van de stickers heeft hij op de deur van zijn werkkamer geplakt.
Wilders gebruikt voor zijn actie de vlag van Saudi-Arabië waar normaal gesproken de islamitische geloofsbelijdenis op staat. "Het is niet mijn intentie om rotzooi te trappen bij mensen die gelovig zijn maar het is wel mijn intentie om mensen te proberen te bevrijden, om ze los zien te krijgen van het juk van de islam," zegt Wilders in een interview met de NOS.
Wilders roept mensen op de sticker bij hem te bestellen en op te plakken waar ze willen, "zoals ik op de deur van mijn werkkamer". Op de sticker staat overigens niet het logo van de PVV. In 2010 gaf de Anti-Fascistische Actie gratis anti-Wilders stickers uit.
Haatzaaien
PvdA-voorzitter Hans Spekman vindt de sticker-actie van Wilders te ver gaan. "Ik geloof niet, maar een boek is nooit gif. Het echte gif is haatzaaien; en groepen op basis van geloof tegen elkaar opstoken", zegt hij in een tweet.
De regering heeft afstand genomen van de actie.
[quote]
Kabinet hekelt anti-islamactie
Het kabinet neemt de anti-islam stickeractie van PVV-leider Wilders hoog op. Minister Timmermans laat vanuit de Eurotop in Brussel weten dat de regering afstand neemt van de actie.
Timmermans wijst er verder op dat meer dan een miljard mensen op de wereld en honderdduizenden Nederlanders gelovige moslims zijn van goede wil en zonder radicale denkbeelden.
"Hun geloof beledigen is geen bijdrage aan de bestrijding van extremisme, maar speelt de extremisten juist in de kaart. Daar neemt de Nederlandse regering afstand van," zegt Timmermans.
"Een walgelijke actie", reageert ook vice-premier Asscher.
"Slecht middel"
Hij stelt dat de vrijheid van meningsuiting belangrijk is en dat kritiek op godsdienst altijd mogelijk moet zijn zonder bang te zijn voor geweld. "Maar als je doel is radicalisering, extremisme en terrorisme te bestrijden, is het beledigen van een godsdienst en het daarmee krenken van vele gelovigen een buitengewoon slecht en ineffectief middel."
De Nederlandse regering neemt ook afstand van het beschimpen of misbruiken van nationale symbolen, zoals een vlag. Wilders gebruikt voor zijn sticker de vlag van Saudi-Arabië waar normaal gesproken de islamitische geloofsbelijdenis op staat.
Tjongejongejonge. Wat een actie.quote:
En heb jij denkbeelden die niet alleen egocentrisch gericht zijn en een periode langer dan een paar jaar behelzen?quote:Op vrijdag 20 december 2013 01:20 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Maar je hebt voor de rest ook wel eens punten die niet op stompzinnig naïeve utopische vergezichten gebaseerd zijn?
Mmm. hoop dat iedereen hem gewoon negeert.quote:Op vrijdag 20 december 2013 01:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ben benieuwd wanneer de eerste haatbaarden weer schuimbekkend de straat op zullen gaan en allerlei doodsverwensingen scanderen.
En dan deze ook maar meteen negerenquote:Op vrijdag 20 december 2013 01:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Tjongejongejonge. Wat een actie.
Het christendom is een leugen. Jezus is was een boef. De bijbel is gif.
OK, bij nader inzien een verbeterde versie:
Het christendom is een leugen. Jezus was een boef. De bijbel is gif.
Het jodendom is een leugen. De Thora is gif.
En dan?
Zullen we stickers gaan plakken de vele christelijke en de weinige joodse gebedshuizen?
Ga jij nou maar bidden dat de wereld één wordt door en via de Koran, Bijbel, Thora, het atheïsme, Boeddhisme en anti-vrijheid. Het is jammer dat je wrs niet langer mee gaat dan 50 jaar, want 't zal zo nog wel een jaartje of 5000 duren.quote:Op vrijdag 20 december 2013 01:56 schreef remlof het volgende:
[..]
En heb jij denkbeelden die niet alleen egocentrisch gericht zijn en een periode langer dan een paar jaar behelzen?
Ik heb niets met religie. Maar ik vind wel dat iedereen het recht heeft te geloven wat hij of zij wil.quote:Op vrijdag 20 december 2013 02:01 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ga jij nou maar bidden dat de wereld één wordt door en via de Koran, Bijbel, Thora, het atheïsme, Boeddhisme en anti-vrijheid. Het is jammer dat je wrs niet langer mee gaat dan 50 jaar, want 't zal zo nog wel een jaartje of 5000 duren.
Misschien is het daar te vroeg voor - hoe graag je dat ook wil. En dat het daar te vroeg voor is ligt geheel en alleen bij de religieuze medemens.quote:Op vrijdag 20 december 2013 02:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb niets met religie. Maar ik vind wel dat iedereen recht heeft te geloven wat hij of zij wil.
Misschien wel, maar tekeer gaan als een idioot als Wilders helpt in ieder geval niet het te versnellen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 02:03 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Misschien is het daar te vroeg voor - hoe graag je dat ook wil. En dat het daar te vroeg voor is ligt geheel en alleen bij de religieuze medemens.
Lees je nog maar eens in dan, de PvdA is nooit zo tekeer gegaan tegen het christendom als de PVV nu tegen de islam doet.quote:Op vrijdag 20 december 2013 02:05 schreef arjan1112 het volgende:
Het is vreemd fenomeen. Pvda'ers die jaren met succes hebben gestreden tegen de kerk en nu héél boos worden als iemand zich tegen de islam verzet
Dat snap ik nou niet. Kritiek op de islam mag alleen als het van een sociaal-democraat komt ofzo
Ik zou deze stompzinnige discussie F&L niet aandoen. Dat niveau is te hoog gegrepen voor de meeste deelnemers hier.quote:Op vrijdag 20 december 2013 02:06 schreef paddy het volgende:
Kolere. Deel 3! vanaf 18:07 en is die al rijp voor F&L?
Waarom kijk ik ook na een gezellige avond hier
Ik zou deelnemer zijn mening hierover anders graag horen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 02:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zou deze stompzinnige discussie F&L niet aandoen. Dat niveau is te hoog gegrepen voor de meeste deelnemers hier.
Het is dat Wilders in de TT staat maar ik vind m eigenlijk niet zo boeiend meer vwb het onderwerp.quote:Op vrijdag 20 december 2013 02:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Misschien wel, maar tekeer gaan als een idioot als Wilders helpt in ieder geval niet het te versnellen.
Geert Wilders bestrijdt in plaats van de extremen een hele groep en is daarmee zelf een extremist geworden.
Je wil het over anti-islam stickers in het algemeen hebben?quote:Op vrijdag 20 december 2013 02:13 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het is dat Wilders in de TT staat maar ik vind m eigenlijk niet zo boeiend meer vwb het onderwerp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |