Bronquote:PVV-leider Wilders heeft anti-islamstickers laten drukken die mensen bij hem kunnen bestellen. Op de sticker staat: "De islam is een leugen. Mohammed is een boef. De koran is gif." Een van de stickers heeft hij op de deur van zijn werkkamer geplakt.
Wilders gebruikt voor zijn actie de vlag van Saudi-Arabië waar normaal gesproken de islamitische geloofsbelijdenis op staat. "Het is niet mijn intentie om rotzooi te trappen bij mensen die gelovig zijn maar het is wel mijn intentie om mensen te proberen te bevrijden, om ze los zien te krijgen van het juk van de islam," zegt Wilders in een interview met de NOS.
Wilders roept mensen op de sticker bij hem te bestellen en op te plakken waar ze willen, "zoals ik op de deur van mijn werkkamer". Op de sticker staat overigens niet het logo van de PVV. In 2010 gaf de Anti-Fascistische Actie gratis anti-Wilders stickers uit.
Haatzaaien
PvdA-voorzitter Hans Spekman vindt de sticker-actie van Wilders te ver gaan. "Ik geloof niet, maar een boek is nooit gif. Het echte gif is haatzaaien; en groepen op basis van geloof tegen elkaar opstoken", zegt hij in een tweet.
De regering heeft afstand genomen van de actie.
[quote]
Kabinet hekelt anti-islamactie
Het kabinet neemt de anti-islam stickeractie van PVV-leider Wilders hoog op. Minister Timmermans laat vanuit de Eurotop in Brussel weten dat de regering afstand neemt van de actie.
Timmermans wijst er verder op dat meer dan een miljard mensen op de wereld en honderdduizenden Nederlanders gelovige moslims zijn van goede wil en zonder radicale denkbeelden.
"Hun geloof beledigen is geen bijdrage aan de bestrijding van extremisme, maar speelt de extremisten juist in de kaart. Daar neemt de Nederlandse regering afstand van," zegt Timmermans.
"Een walgelijke actie", reageert ook vice-premier Asscher.
"Slecht middel"
Hij stelt dat de vrijheid van meningsuiting belangrijk is en dat kritiek op godsdienst altijd mogelijk moet zijn zonder bang te zijn voor geweld. "Maar als je doel is radicalisering, extremisme en terrorisme te bestrijden, is het beledigen van een godsdienst en het daarmee krenken van vele gelovigen een buitengewoon slecht en ineffectief middel."
De Nederlandse regering neemt ook afstand van het beschimpen of misbruiken van nationale symbolen, zoals een vlag. Wilders gebruikt voor zijn sticker de vlag van Saudi-Arabië waar normaal gesproken de islamitische geloofsbelijdenis op staat.
Dat hoeft ook niet, maar dat betekent niet dat je gelijk hebtquote:Op donderdag 19 december 2013 21:20 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Waarom?
Omdat ik niet meega in: JAMAAR DE ISLAM IS ECHT WEL GEMATIGD HOOR.
Exact, het standaardriedeltje wordt weer afgespeeld dus ik peer 'm maar weer.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet, maar dat betekent niet dat je gelijk hebt![]()
Damn, wat een gebrek aan gezond verstand kom je soms toch tegen zeg
De vraag gematigde stroming ja/nee is niet een kwestie van of ik het wil.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet, maar dat betekent niet dat je gelijk hebt![]()
Damn, wat een gebrek aan gezond verstand kom je soms toch tegen zeg
Volgens jou is er maar 1 stroming binnen de Islam. Ik denk dat dat wel genoeg zegt over jouw bijdragen en het nut daarop te reageren.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:27 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
De vraag gematigde stroming ja/nee is niet een kwestie van of ik het wil.
Gematigd = de extreme kantjes eraf halen.
Laten we helder zijn, zeg gewoon:quote:
Ik had het over gematigde stromingen. Ik zeg niet dat er maar 1 stroming is.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Volgens jou is er maar 1 stroming binnen de Islam. Ik denk dat dat wel genoeg zegt over jouw bijdragen en het nut daarop te reageren.
Dat was ik al. Succes iig verder.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:28 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Zijn wij in ieder geval klaar
Die bestaat volgens de tegenstanders niet. Islam is altijd beestachtig en gewelddadigquote:Op donderdag 19 december 2013 21:27 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
En voor we het weten zijn moslims allemaal extremistisch maar doen ze zich slechts voor de buitenwacht soms gematigd voor.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:27 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Jij zegt het, niet ikquote:Op donderdag 19 december 2013 21:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En voor we het weten zijn moslims allemaal extremistisch maar doen ze zich slechts voor de buitenwacht soms gematigd voor.
Nee, dat is het niet. Maar dat wil je niet zien. Mag hoor, ziende blind zijn is een keuze. Ik ga het je in ieder geval niet uitleggen. Je hebt namelijk in het vorige topic al laten zien dat je opzettelijk andere users verkeerd interpreteert, dus dat ga je bij mij ook doen. Je bent gewoon een troll, of je bent wel zo dom dat je medelijden oproept.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:27 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ja, gematigde pedoseksuelen ook. Heb je nog meer onzinnige vergelijkingen in petto?quote:Op donderdag 19 december 2013 21:28 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Laten we helder zijn, zeg gewoon:
Gematigd nazisme bestaat.
Zijn wij in ieder geval klaar
quote:Op donderdag 19 december 2013 21:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat was ik al. Succes iig verder.
Dat lijkt me geen ideologie, maar dat kan aan mij liggen.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, gematigde pedoseksuelen ook. Heb je nog meer onzinnige vergelijkingen in petto?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |