Het was inderdaad wel apart om die scenes te zien. Vond ze eigenlijk ook weinig extra's toevoegen!quote:Op donderdag 19 december 2013 13:52 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Enkele onderwater-shots waren met een GoPro geschoten.
Stoorde me niet, las dat veel fans de POV-beelden niet leuk vonden, vond deze scene een van de leukste van de film, maar ik vind Tarien ook cute en Legolas op de hoofden van die dwergen was ook leukquote:Op donderdag 19 december 2013 13:49 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Is iemand de GoPro footage opgevallen tijdens ontsnapping met de tonnen? Zag een beetje knullig uit op een IMAX-scherm.
Taurielquote:
Op een wiki stond het als wind uit het westen, maar die kon ik niet letterlijk terugvinden inderdaad. Misschien dat dat weer in een ander boekje staat of dat de schrijver van dat artikel daar ook maar vanuit gegaan is.quote:Op donderdag 19 december 2013 13:13 schreef Litpho het volgende:
[..]
Punt. Alhoewel de verwijzing naar het westen wel Saruman was. Niet dat het heel waarschijnlijk is dat áls de windrichting genoemd was, dat het ook gewoon west was geweest. Zo rolde Tolkien.
Bosnimf! Prrrrrquote:
Ja, echt iets om je druk over te maken. Anders laat je je loze commentaar achterwege, maakt dit topic een stuk leukerquote:Op donderdag 19 december 2013 15:00 schreef SunChaser het volgende:
Overigens zat er een rare scene in
Tauriel wil die ork doden, gaat boos weg, paar minuten later zegt de bewaker, Tariel ging naar het bos en is nog niet terug, het duurt al langer om die brug af te lopen
Laag volk.quote:
In de eerste is PJ zijn cameo een dwerg die langsloopt vanuit Erebor, aan het beginquote:Op donderdag 19 december 2013 14:29 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Het was inderdaad wel apart om die scenes te zien. Vond ze eigenlijk ook weinig extra's toevoegen!
Moest trouwens wel lachen dat Peter Jackson in de eerste twee seconden voorbij banjert!(Heb hem pas gisteravond gezien)
Daar zit 60 jaar tussenquote:Op vrijdag 20 december 2013 09:31 schreef BaasBanaan het volgende:
Hmm, zou hij in de Hobbit 2 hetzelfde personage gespeeld hebben als in the Fellowship?
Jeetje, ik had niet verwacht dat die gast een van de Dúnedain was.quote:
Helemaal waard als in "de film en de verhaallijn hadden vaart,verhaallijn zat geloofwaardig in elkaar en je verveelde je geen moment" of meer "algemene popcornfilm waar jij je verstand op 0 moet zetten en alles - goed of slecht - maar over je heen moet laten komen. " Ik vond het eerste deel niet goed genoeg voor de bioscoop en heb deze later via dvd gezien en vond het wel aardig.quote:Op zondag 22 december 2013 00:50 schreef Evertjan het volgende:
ben net terug van de Cinemec in Ede De grote zaal zat helemaal stampvol. Maar de film was het helemaal waard, kan niet wachten op volgend jaar. Alleen de man die de film aankondigden vertelde dat deel 3 in tweeën opgesplitst gaat worden. Is dit waar?
Dat heb je uit de trailer kunnen halen of.. ?quote:Op zondag 22 december 2013 10:20 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Helemaal waard als in "de film en de verhaallijn hadden vaart,verhaallijn zat geloofwaardig in elkaar en je verveelde je geen moment" of meer "algemene popcornfilm waar jij je verstand op 0 moet zetten en alles - goed of slecht - maar over je heen moet laten komen. " Ik vond het eerste deel niet goed genoeg voor de bioscoop en heb deze later via dvd gezien en vond het wel aardig.
Ja, er komen in totaal drie delen.quote:Op zondag 22 december 2013 00:50 schreef Evertjan het volgende:
Alleen de man die de film aankondigden vertelde dat deel 3 in tweeën opgesplitst gaat worden. Is dit waar?
het 1e ben geen die hard Tolkien kenner maar het is gewoon een hele goed film. Alleen het einde is een beetje onverwacht en ben heel benieuwd wat Peter Jackson van deel 3 gaat makenquote:Op zondag 22 december 2013 10:20 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Helemaal waard als in "de film en de verhaallijn hadden vaart,verhaallijn zat geloofwaardig in elkaar en je verveelde je geen moment" of meer "algemene popcornfilm waar jij je verstand op 0 moet zetten en alles - goed of slecht - maar over je heen moet laten komen. " Ik vond het eerste deel niet goed genoeg voor de bioscoop en heb deze later via dvd gezien en vond het wel aardig.
Dat vond ik ook 'storend'.quote:Op donderdag 19 december 2013 15:00 schreef SunChaser het volgende:
Overigens zat er een rare scene in
Tauriel wil die ork doden, gaat boos weg, paar minuten later zegt de bewaker, Tariel ging naar het bos en is nog niet terug, het duurt al langer om die brug af te lopen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Prima film over het algemeen wel, het heeft wel echt de sfeer van Midden-Aarde en de natuur is prachtig in beeld gebracht. Redelijke acteerprestaties en ze hebben het verhaal wel goed naar het witte doek weten te vertalen, ook met drie films. Helaas is er ook bij deze film net als in het eerste deel niet echt een op zichzelf staand einde, zoals The Fellowship en Two Towers dat wel hadden.
Orks gaan dan ook makkelijker neer als de Uruk Hai die in LOTR te zien warenquote:Op maandag 23 december 2013 18:14 schreef Rosario het volgende:
weet nog dat ik de orks en Uruk-hai in LotR moddervet vond, prachtige grime en zo waren ze lekker vies en slijmerig, zoals het naar mijn mening hoort. De orks in de hobbit lijken van plastic en zo uit Toy Story gelopen.. De gevechten in LotR, zoals in Moria en in het bos aan het eind van The Fellowship vond ik destijds echt fantastisch, lekker hakken en stoten, in deze film is het alleen nog maar choreografie en het lijkt wel alsof de orks alleen maar een tikje nodig hebben om dood neer te vallen, waardoor het geheel ongeloofwaardig overkomt. Ook de slapstick in elke gevechtsscène
In Moria moesten ze nog wel daadwerkelijk moeite doen tegen de orks aldaar.quote:Op maandag 23 december 2013 18:56 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Orks gaan dan ook makkelijker neer als de Uruk Hai die in LOTR te zien waren
Klopt. Hoewel Tolkien zelf eigenlijk geen onderscheid maakt.quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:51 schreef Haikantje het volgende:
Dat waren geen orks toch maar goblins? (moesten het voorstellen aangezien ze via de muren omlaag klommen)
De trollen uit de 1e film bedoel je? Die zijn computergeanimeerd!quote:Op woensdag 25 december 2013 10:34 schreef Laura.b het volgende:
Ik vond deel 1 beter. Ik heb sowieso niks met onrealistische films, dus het is al een wonder dat ik deze films zo leuk vind. Het eerste deel ben ik min of meer gedwongen om te gaan en het bleek echt leuk.![]()
Hoe zijn die trollen nou eigenlijk gemaakt? Bewerkt of zijn het kostuums? Misschien achterlijke vraag, maargoed..
Ik bedoel die kwaadaardige wezens die samenwerken met 'het kwaad' en vaak iedereen aanvallen? Of is dat vragen naar de bekende weg?quote:Op woensdag 25 december 2013 11:08 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
De trollen uit de 1e film bedoel je? Die zijn computergeanimeerd!
Orks bedoel je. Verschilt per ork, die witte leider (Azog) is volledig computer, maar meestal is het grime.quote:Op woensdag 25 december 2013 11:19 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Ik bedoel die kwaadaardige wezens die samenwerken met 'het kwaad' en vaak iedereen aanvallen? Of is dat vragen naar de bekende weg?
Heb sowieso het idee dat de algehele anticipatie voor deze tweede film minder is omdat deel één zo matig was. Terwijl ik deze film echt heel goed vond.quote:Op woensdag 25 december 2013 12:48 schreef Rosario het volgende:
Vorig jaar liep dit topic trouwens echt storm..
Mwah, ik vond dat een begrijpelijke keuze. In deel twee Mirkwood, Lake Town en de uiteindelijke ontmoeting met Smaug, in het laatste deel de finale met Smaug en wat daarna nog komt met de hele Gandalf-verhaallijn.quote:Op woensdag 25 december 2013 12:54 schreef SunChaser het volgende:
De hele zaal hoorde je zuchten. what The Fuck toen het beeld zwart werd
Klopt wel idd, kan me echter niet voorstellen hoe ze dat met de characters hadden gedaan.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:57 schreef Buitendam het volgende:
Had het gewoon lekker in twee films van 2,5 uur gestopt. Dan heb je alle belangrijke dingen uit het boek wel te pakken.
Waar draait ie in imax hfr?quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:57 schreef Buitendam het volgende:
Net terug van deze. Wat is het mooi in Imax HFR! Ik wist niet dat het zo scherp en vloeiend zou zijn. Maar de lengte van de film is wel een minpunt, want wat is ie langdradig. Had het gewoon lekker in twee films van 2,5 uur gestopt. Dan heb je alle belangrijke dingen uit het boek wel te pakken.
Wat vond je daar slecht aan? Ik vond Smaug juist een van de hoogtepunten.quote:Op zaterdag 28 december 2013 01:30 schreef Arth_NL het volgende:
De pratende draak had van mij ook niet gehoeven
Ik vind beesten gelijk een stuk minder angstaanjagend worden als ze beginnen te praten.quote:Op zaterdag 28 december 2013 07:36 schreef Jivis het volgende:
[..]
Wat vond je daar slecht aan? Ik vond Smaug juist een van de hoogtepunten.
In het boek praat die ook gewoon, trouwens, zijn intelligentie is een van zijn belangrijkste kenmerken.
Ik vond dat HFR helemaal niksquote:Op zaterdag 28 december 2013 10:34 schreef Ryon het volgende:
Schitterende film om te kijken in HFR IMAX 3D.
Maar geef maar toe dat je wel deel 3 wilt zien?quote:Op zaterdag 28 december 2013 01:30 schreef Arth_NL het volgende:
Mooie film, met een paar nadelen. Drie delen is echt teveel, de films zouden veel meer vaart hebben als ze het in twee delen hadden gedaan. De pratende draak had van mij ook niet gehoeven en ik heb nog steeds geen idee wie die dwergen nu eigenlijk zijn.Maar verder maken de prachtige plaatjes natuurlijk heel veel goed.
Dus als ik je reactie goed begrepen heb is dit deel beter dat de vorige?quote:Op zaterdag 28 december 2013 01:30 schreef Arth_NL het volgende:
Mooie film, met een paar nadelen. Drie delen is echt teveel, de films zouden veel meer vaart hebben als ze het in twee delen hadden gedaan. De pratende draak had van mij ook niet gehoeven en ik heb nog steeds geen idee wie die dwergen nu eigenlijk zijn.Maar verder maken de prachtige plaatjes natuurlijk heel veel goed.
Absoluut.quote:Op zaterdag 28 december 2013 22:57 schreef Danielle83 het volgende:
[..]
Maar geef maar toe dat je wel deel 3 wilt zien?Ik vind het wel slim gedaan om het einde zo te doen.
Nee ik dacht dat het waargebeurd was.quote:Op zondag 29 december 2013 23:03 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Je weet dat het op een boek gebaseerd is?
Inderdaad! Het is een beperkt oppervlakte en ze waren met elf man ofzo. Het is niet alsof het sleutelgat opeens verdwijnt.quote:Op woensdag 25 december 2013 11:12 schreef SunChaser het volgende:
Vonden jullie t ook zo lame dat die dwergen meteen weer de berg afgingen toen het licht weg was. Nou we zijn voor niks gekomen, doei.
Als ze allemaal die rots hadden onderzocht hadden ze het ook wel gevonden
Als een sleutelgat alleen onder specifieke voorwaarden te vinden is, kun je die echt niet vinden door gewoon goed te zoeken. Ook al zit die er dan wel en laat je elke vierkante centimeter nagekeken worden.quote:Op woensdag 25 december 2013 11:12 schreef SunChaser het volgende:
Vonden jullie t ook zo lame dat die dwergen meteen weer de berg afgingen toen het licht weg was. Nou we zijn voor niks gekomen, doei.
Het verdwijnt niet, maar vinden ga je het ook niet.quote:Op maandag 30 december 2013 13:28 schreef Jehuty het volgende:
[..]
Inderdaad! Het is een beperkt oppervlakte en ze waren met elf man ofzo. Het is niet alsof het sleutelgat opeens verdwijnt.
Goblins is in Tolkien's wereld een vertaling van Orcs.quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:51 schreef Haikantje het volgende:
Dat waren geen orks toch maar goblins? (moesten het voorstellen aangezien ze via de muren omlaag klommen)
Dit. Smaug was echtquote:Op zondag 29 december 2013 23:32 schreef Hankster het volgende:
Mensen die klagen dat Smaug praat Ga het boek lezen zou ik zeggen. Dat is potdorie het enige element uit het boek dat ze in tact hebben gelaten
"There was also a strange Elf clad in green and brown, Legolas, a messenger from his father, Thranduil, the King of the Elves of Northern Mirkwood. And seated a little apart was a tall man with a fair and noble face, dark-haired and grey-eyed, proud and stern of glance."quote:Op maandag 30 december 2013 15:19 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Dit. Smaug was echt![]()
x 100.
Verder vond ik de verschijning van Sauron een beetje apart. En Legolas de zoon van Thrandruil?Dat heb ik in het boek even gemist volgens mij..
Ah vandaar. Ik heb zelf de boeken van LOTR niet gelezen. Wel The Hobbit.quote:Op maandag 30 december 2013 16:01 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
"There was also a strange Elf clad in green and brown, Legolas, a messenger from his father, Thranduil, the King of the Elves of Northern Mirkwood. And seated a little apart was a tall man with a fair and noble face, dark-haired and grey-eyed, proud and stern of glance."
-Fellowship of the Ring, Book 2, Chapter 2.
Zijn optreden in de Hobbitfilms is voor gekozen omdat hij bekender is bij het publiek dan een willekeurige elf.
Ach, erover zeuren zal ik misschien niet, maar ik had zelf een ander moment gekozen denk ik.quote:Op maandag 30 december 2013 16:08 schreef RipMcPants het volgende:
Al die mensen die zeuren om het eindePerfecte cliffhanger voor deel 3!
quote:Op maandag 30 december 2013 16:06 schreef BlauweTijger het volgende:
!
[..]
Ah vandaar. Ik heb zelf de boeken van LOTR niet gelezen. Wel The Hobbit.
Thx!
Natuurlijk is het frusterendquote:Op maandag 30 december 2013 16:23 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ach, erover zeuren zal ik misschien niet, maar ik had zelf een ander moment gekozen denk ik.
Maar ja, even wachten op het volgende deel. Wellicht bedenk ik me dan.
[..]
Ik moet ze ook nog eens uitlezen. Toen ik ze las, had ik echt even een Tolkien overkill. Ik had toen de Silmarillion, Children of Hurin, the Hobbit en Fellowship achter elkaar aan gelezen. Toen ik bij de Enten kwam, was ik er echt even klaar mee.
Doet me denken aan zo'n James Bond film waarin de bad guy eerst al z'n snode plannen aan m uitlegt en m daarna achterlaat zodat die kan ontsnappenquote:Op zaterdag 28 december 2013 10:47 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Ik vind beesten gelijk een stuk minder angstaanjagend worden als ze beginnen te praten.En dat hele "ik weet dat jij hier bent om iets van mij te stelen en dat wil ik niet maar voor ik je veras gaan we even wat bijkletsen" gedoe schoot niet op.
Het zag er gelukkig al beter uit dan ditquote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Was wel leuk, alleen vond ik die elfjes weinig toevoegen. Dat overdreven acrobatisch gedoe van Legolas begint echt zwaar vervelend te worden.
dit ja, en zo vond ik heel veel dingen niet helemaal ''kloppen''quote:Op woensdag 25 december 2013 11:12 schreef SunChaser het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:56 schreef Zipportal het volgende:
Vraagje over Gandalf en Dol GuldurHet boek lezen had je ook niet geholpen. Vraag het Jackson's duim.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Echt een vervelend cliché ja. Maar goed, als ze meteen doden is het verhaaltje natuurlijk uit.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:13 schreef Romanus het volgende:
Dat de 'slechterikken' altijd praten voor ze doden slaat natuurlijk nergens op maar ik vind Smaug toch echt wel een heel vet karakter. Goed gedaan vind ik.
Vraagje over Gandalf en Dol GuldurIk denkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
Dat is toch de rol die hij speelt?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
maar zelfs Bilbo had beter uitgediept kunnen worden. Hoe ze het nu brengen...een simpele hobbit die meegaat op een trektocht en af en toe wat ( potentieel interessante ) effecten van de ring ondervind. That's it.
Vraagje over Gandalf en Dol GuldurIk denkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helemaal super.
Eigenlijk zijn die dwergen best prutsers. Ik denk dat Bilbo ze ondertussen al een keer of 5 in zijn eentje heeft gered of verder geholpen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:36 schreef GroenePijl het volgende:
[..]
Dat is toch de rol die hij speelt?
Maar dat past ook wel bij dwergen, toch? Het zijn meer harde werkers en krachtpatsers dan gewiekste, doordachte wezens.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn die dwergen best prutsers. Ik denk dat Bilbo ze ondertussen al een keer of 5 in zijn eentje heeft gered of verder geholpen.
Je gaat de Hobbit kijken, dit weet je toch van tevoren?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:18 schreef SunChaser het volgende:
Jammer van de. Onzchtbaarhedmodus de hele tijd
Wat niet klopt is het idee dat ze dat sleutelgat zouden vinden als ze maar goed genoeg zoeken. Dat sleutelgat is alleen onder bepaalde omstandigheden te vinden.quote:Op zondag 5 januari 2014 12:30 schreef hoiallesgoed het volgende:
[..]
dit ja, en zo vond ik heel veel dingen niet helemaal ''kloppen''
Vraagje over Gandalf en Dol GuldurSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Klik nou maar gewoon nietOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denkOh, ik ben ruimschoots te laat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.![]()
Ik ken de hobbit nietquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:34 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Je gaat de Hobbit kijken, dit weet je toch van tevoren?![]()
We zitten hier in FTR niet in LIT. Flikker lekker op met je kinderboek. Dit is FILM. In Walking Dead mag ook niet gezeurd worden over de Comicsquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:24 schreef Godtje het volgende:
[..]
Misschien dat eerst lezen dan voor al je gezeik.![]()
Het is de verfilming van een kinderboek. Als je daar niet tegen kan dan moet je hem niet kijken. En vooral niet gaan zeiken dat de film op het boek lijkt.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:36 schreef SunChaser het volgende:
[..]
We zitten hier in FTR niet in LIT. Flikker lekker op met je kinderboek. Dit is FILM. In Walking Dead mag ook niet gezeurd worden over de Comics
Als je niet van bananen houdt bestel jij een bananenmilkshake om vervolgens te gaan zeiken dat die naar bananen smaakt?Zou wel bij je passen inderdaad.
![]()
Ik ga 100 procent uit van de film, het boek interesseert me niet, zeker niet nu Jackson 1000 paginaes onleesbare aanvullingen heeft gebruikt en zelf karakters heeft lopen verzinnenquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:41 schreef Godtje het volgende:
[..]
Het is de verfilming van een kinderboek. Als je daar niet tegen kan dan moet je hem niet kijken. En vooral niet gaan zeiken dat de film op het boek lijkt.
![]()
Als hij het boek niet zou volgen was het een enorme kutfilm geworden, Jackson kennende. Ik ben allang blij dat we nu 3 films vermaak hebben ipv 1 / 2 matige hollywood films.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:56 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik ga 100 procent uit van de film, het boek interesseert me niet, zeker niet nu Jackson 1000 paginaes onleesbare aanvullingen heeft gebruikt en zelf karakters heeft lopen verzinnen
Maar goed, zoals altijd trekt de sensatie eromheen ook mensen aan die het genre eigenlijk niks vinden. Die denken dan van "goh, toch maar eens proberen" om vervolgens teleurgesteld thuis te komen.Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken![]()
quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:43 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]Toch bedankt voor de antwoorden.SPOILER: Klik nou maar gewoon nietOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Oh, ik ben ruimschoots te laat.![]()
![]()
![]()
Je doet wel heel erg je best om duidelijk te maken dat dit eigenlijk niks voor jou is en dat je beter een bioscoopzaaltje verder kan binnenlopen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:56 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik ga 100 procent uit van de film, het boek interesseert me niet, zeker niet nu Jackson 1000 paginaes onleesbare aanvullingen heeft gebruikt en zelf karakters heeft lopen verzinnen
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.![]()
Ja, dat snapte ik. Maar ik vond, naast dat ze gewoon na een minuutje moedeloos wegliepen, meerdere dingen niet kloppen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:35 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Wat niet klopt is het idee dat ze dat sleutelgat zouden vinden als ze maar goed genoeg zoeken. Dat sleutelgat is alleen onder bepaalde omstandigheden te vinden.hoi![]()
Het sleutelgat zat gewoon op dwerghoogte, was zo gevondenquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:35 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Wat niet klopt is het idee dat ze dat sleutelgat zouden vinden als ze maar goed genoeg zoeken. Dat sleutelgat is alleen onder bepaalde omstandigheden te vinden.![]()
Niet onder normale omstandigheden. Het is een andere wereld dan de onze. Je hebt te maken met hele andere regels.quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:21 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Het sleutelgat zat gewoon op dwerghoogte, was zo gevondenIk heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.![]()
Niet in de film, daar zag je gewoon de maan op het gat schijnen en dat gat zat er ook zonder maanquote:Op woensdag 8 januari 2014 17:24 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Niet onder normale omstandigheden. Het is een andere wereld dan de onze. Je hebt te maken met hele andere regels.![]()
Dat gat zat er zonder maan, maar hadden ze niet gevonden zonder maan. Film of niet, het is nog steeds Midden-aarde waar het zich afspeelt.quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:25 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Niet in de film, daar zag je gewoon de maan op het gat schijnen en dat gat zat er ook zonder maanIk heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.![]()
Ik heb de film vantweekend pas gezien maar:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 20 januari 2014 10:50 schreef zeeuws_meisje het volgende:
Ik heb de film vantweekend pas gezien maar:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.![]()
quote:Op maandag 20 januari 2014 11:04 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]Okee! Ik heb al die aanhangsels (nog) niet gelezen, dus dat wist ik niet!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik mag graag een betweter zijn.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:34 schreef zeeuws_meisje het volgende:
[..]
Okee! Ik heb al die aanhangsels (nog) niet gelezen, dus dat wist ik niet!
quote:Op maandag 20 januari 2014 11:04 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lekker faxen heel de dag echt genot![]()
true, ze hadden beter de situatie uit het boek kunnen overnemen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:33 schreef SunChaser het volgende:
De scene was sowieso lame, ze probeerden het niet eens. Ze gingen meteen wegChickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken![]()
Ik kan maar niet wennen aan de cgi orcs... Bolg bijvoorbeeld lijkt erg fake... ik zie toch liever zoveel mogelijk verkleedde mensen. Smaug was daarentegen awesome.![]()
Klopt. Des te jammer is het dat Bolg eerst juist make-up zou worden:quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:50 schreef R_V_R het volgende:
Ik kan maar niet wennen aan de cgi orcs... Bolg bijvoorbeeld lijkt erg fake... ik zie toch liever zoveel mogelijk verkleedde mensen. Smaug was daarentegen awesome.
Azog vind ik helemaal verschrikkelijk, daar lijkt model-technisch ook gewoon weinig aandacht aan besteed. Volgensmij is hij ook later pas in de eerste film ingepast en moest Bolg eerst de grote orc-bad guy worden.Amen.![]()
Ik vond het een redelijk zwakke film. Weer veel over de top matige actie. Matige gevechten. Slecht camera werk.
Nou is het sowieso al geen verhaal dat zich leent voor iets anders dan een actiefilm.
Owja, en de gedwongen random romantiek.Peter plz.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Tja, ik vind de nieuwe films nog steeds leuk, maar had ook liever Del Toro gezien.quote:Op zondag 26 januari 2014 14:25 schreef Kaneelstokje het volgende:
Owja, en de gedwongen random romantiek.Peter plz.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Yeah! Vandaag de 3D blu-ray opgepikt!You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.![]()
Ik niet.quote:Op zondag 26 januari 2014 14:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
maar had ook liever Del Toro gezien.
Ik vind de films verrukkelijk. Mooi ook dat het in dezelfde stijl is als LotR.
Ik krijg nu al een stijfje om in december alle 6 de films achter elkaar te kijkenHobbit 1 + 2 thuis > Hobbit 3 bios > LotR 1, 2 en 3 thuis
Ik ga niet eens de moeite doen om zo'n haatfilmpje te kijken.quote:lekker faxen heel de dag echt genot![]()
Volgens mij was t plan deze zomer toch?quote:Op donderdag 17 april 2014 18:04 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ik niet.
Ik vind de films verrukkelijk. Mooi ook dat het in dezelfde stijl is als LotR.
Ik krijg nu al een stijfje om in december alle 6 de films achter elkaar te kijkenHobbit 1 + 2 thuis > Hobbit 3 bios > LotR 1, 2 en 3 thuis
Godfather Bodybuilding topic reeks![]()
'haatfilmpje'quote:Op vrijdag 18 april 2014 00:07 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ik ga niet eens de moeite doen om zo'n haatfilmpje te kijken.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 18 april 2014 00:21 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Volgens mij was t plan deze zomer toch?Het is al eeuwen geleden naar december doorgeschoven om niet te concurreren met X-Men
dat heet satire mijn beste Wolfrolfquote:Op vrijdag 18 april 2014 00:07 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
CinemaSins niet kennenquote:Op vrijdag 18 april 2014 00:07 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ik ga niet eens de moeite doen om zo'n haatfilmpje te kijken.
Top filmpje!![]()
![]()
Het is tegenovergestelde van een haatfilmpje. Het wordt juist gemaakt door filmliefhebbers en ze sparen niemandquote:Op vrijdag 18 april 2014 00:07 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Nou ik heb het gekeken en ik vind het maar een zeurfilmpje.quote:Op vrijdag 18 april 2014 08:42 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Het is tegenovergestelde van een haatfilmpje. Het wordt juist gemaakt door filmliefhebbers en ze sparen niemand
Wel leuk van die Steven Colbert cameo.
Zitten best wel grappige kritiekpunten inquote:![]()
![]()
There And Back Again wordt veranderd naar Battle Of The Five Armies.quote:Peter Jackson
Producer · 1,604,003 Likes · 2 hrs ·
Inside Information...
Our journey to make The Hobbit Trilogy has been in some ways like Bilbo's own, with hidden paths revealing their secrets to us as we've gone along. “There and Back Again” felt like the right name for the second of a two film telling of the quest to reclaim Erebor, when Bilbo’s arrival there, and departure, were both contained within the second film. But with three movies, it suddenly felt misplaced—after all, Bilbo has already arrived “there” in the "Desolation of Smaug".
When we did the premiere trip late last year, I had a quiet conversation with the studio about the idea of revisiting the title. We decided to keep an open mind until a cut of the film was ready to look at. We reached that point last week, and after viewing the movie, we all agreed there is now one title that feels completely appropriate.
And so: "The Hobbit: The Battle of the Five Armies" it is.
As Professor Tolkien intended, “There and Back Again” encompasses Bilbo’s entire adventure, so don’t be surprised if you see it used on a future box-set of all three movies.
Before then however, we have a film to finish, and much to share with you. It’s been a nice quiet time for us—Jabez and I happily editing away in a dark cave in Wellington—but those halcyon days are quickly coming to an end. It will soon be time to step into the light. Expect to see and hear much about The Hobbit: The Battle of the Five Armies in the coming months.
And there’s also The Hobbit: The Desolation of Smaug Extended Cut, which we’re in the process of finishing, with over 25 mins of new scenes, all scored with original music composed by Howard Shore.
It’ll be a fun year!![]()
Fokking mooi dat liedje van Merry of Pipin uit lotr erinquote:
Kan niet wachten
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Mooie trailer! 17 december in de bios. Ik heb er zin in!You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.![]()
Awesome!!
Die Dwarves of the Iron Hills zien er ook gaaf uit.
[ Bericht 22% gewijzigd door Catatafish op 29-07-2014 09:17:27 ]![]()
Ik vind PJ er trouwens wel erg bleek en slecht uitzien in dat filmpje
Zal wel weer 24/7 in de editing room zitten.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:27 schreef wolfrolf het volgende:
Ik vind PJ er trouwens wel erg bleek en slecht uitzien in dat filmpje
Die gast wil ook met elk proces van de filmproductie iets te maken hebben.
Amen.![]()
Dat viel mij ook gelijk negatief op. Deed me een beetje aan zo'n race-level in Prince of Persia/Assassin's Creed denkenquote:.
Amen.![]()
Ja, hij is wel de ultieme controlfreak hequote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:29 schreef Jivis het volgende:
[..]
Zal wel weer 24/7 in de editing room zitten.
Die gast wil ook met elk proces van de filmproductie iets te maken hebben.
quote:
Waarom is het nog geen december?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day
Rage, rage against the dying of the light![]()
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:46 schreef hafcfan het volgende:
Als ze die film niet verplaats hadden zaten we nu ongeveer in de bios![]()
Nu je het zegt, verdorie..A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ziet er wat mij betreft tof uit. Ben benieuwd![]()
wel vantevoren nog de eerste twee delen herkijken
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig![]()
Over 2 weken de extended cut![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En met een beetje mazzel komende week de 1080p bluray rip er van al downloaden(De EE van deel 1 stond ook al 2 weken tevoren op de diverse download kanalen
)
Uiteraard heb ik de bluray set keurig netjes in de pre order staan
Komt 21 oktober in de Amerikaanse iTunes Store. Dus tegen die tijd "even kopen".quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:36 schreef wolfrolf het volgende:
Over 2 weken de extended cut![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En met een beetje mazzel komende week de 1080p bluray rip er van al downloaden(De EE van deel 1 stond ook al 2 weken tevoren op de diverse download kanalen
)
Uiteraard heb ik de bluray set keurig netjes in de pre order staan![]()
Pre-order heb ik ook al staan.![]()
JA dan gaat ie ZEER ZEKER uitlekkenquote:Op maandag 20 oktober 2014 00:49 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Komt 21 oktober in de Amerikaanse iTunes Store.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:51 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
JA dan gaat ie ZEER ZEKER uitlekken![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day
Rage, rage against the dying of the light![]()
ik heb gekeken en heb nu een klein stijfjequote:Op maandag 20 oktober 2014 12:33 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ik ga niet kijken, want ik wil verrast worden![]()
Hoe ga je dit stijfje temmen? ;@quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:34 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik heb gekeken en heb nu een klein stijfjelekker faxen heel de dag echt genot![]()
Wel op laserdiscquote:Op maandag 20 oktober 2014 13:13 schreef Evertjan het volgende:
[..]
is nog niet uit op full hd bluray 1080p special edition disk
In 4:3 pan&scan SDlekker faxen heel de dag echt genot![]()
Heb je 'm al gezien? Ik gisteren al zoals het hoort meteen op de release dag.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:51 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
JA dan gaat ie ZEER ZEKER uitlekken![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De Thrain scenes.![]()
![]()
straxquote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:04 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Heb je 'm al gezien? Ik gisteren al zoals het hoort meteen op de release dag.![]()
De Thrain scenes.
wow zeker tof dat met Thrain.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:04 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Heb je 'm al gezien? Ik gisteren al zoals het hoort meteen op de release dag.![]()
De Thrain scenes.
Ik kan me de bioscoopversie even niet goed meer heugen, maar daar is Thrain geloof ik in zijn geheel niet te zien toch?lekker faxen heel de dag echt genot![]()
Dat klopt. Vind het best goedkoop. Precies dezelfde scenes.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:22 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
wow zeker tof dat met Thrain.
Ik kan me de bioscoopversie even niet goed meer heugen, maar daar is Thrain geloof ik in zijn geheel niet te zien toch?![]()
Ook wel een paar leuke dingen toegevoegd aan de Beorn scenes, Mirkwood en aan de Smaug scenes.
De film voelt wat minder gehaast aan.lekker faxen heel de dag echt genot![]()
Oh en nu is er dus al de 1080p bluray rip![]()
Ik wil zooooooooooo graag het doosje in mijn handen hebben. Maar dat duurt nog ruim anderhalve week
Die is er al tijden. De film staat ook al maanden op netflixquote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:12 schreef wolfrolf het volgende:
Oh en nu is er dus al de 1080p bluray rip![]()
Ik wil zooooooooooo graag het doosje in mijn handen hebben. Maar dat duurt nog ruim anderhalve week![]()
Niet van de Extended versie, koekwausquote:Op donderdag 23 oktober 2014 20:22 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Die is er al tijden. De film staat ook al maanden op netflixlekker faxen heel de dag echt genot![]()
Nee, dat had het niet.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 20:23 schreef SunChaser het volgende:
Extended echt
Deze hele trilogie is al Extended. Had makkelijk in 1 film gekund
Toegegeven, bij LotR was er echt véél meer materiaal wat toegevoegd werd, bij RotK zelfs 40 (!!) minuten.
Bij Hobbit merk ik dat ze wat extra dingetjes hebben achtergehouden, expres voor de EE. Terwijl het bij de LotR films echt meer diepgang uit de boeken is wat werd toegevoegd.lekker faxen heel de dag echt genot![]()
Ik vond de lotr Extended echt beter dan de theatre edit. Maar de hobbit trilogie vind ik saai. Kijk de films wel wat pathe pas. Hoewel ik nu heb gedowngrade en m alleen in 2D zal zien![]()
Ze kunnen beter shit er uitknippen dan nog meer naakte CGIdwergen toevoegen. Ik wacht met spanning op de fan edit waar Tauriël en Azog voor het grootste gedeelte uit zijn geknipt.Helemaal super.![]()
Haters zullen haten.
Het boeit mij niks, jullie "mening". Ik vind beide hobbit films tot nu toe absolute juweeltjes en ik geniet als een malle van de EE's.lekker faxen heel de dag echt genot![]()
Meest van deze scenes hadden absoluut niet misstaan in de originele versie. De ontmoeting met Beorn voelt inderdaad minder gehaast en laat een gave flashback zien naar the Witchking of Angmar.
Daarnaast ook erg vet dat Thrain zijn opwachting maakt, al komt hij een beetje abrupt aan zijn einde, zonder antwoorden over de dwarf-ring en waarom hij überhaupt gevangen is genomen en niet gedood.![]()
Oh!! Dat is echt heel erg tof!!!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:27 schreef Bienelientjee het volgende:
http://www.nu.nl/film/391(...)ingssong-zingen.html
Ik kijk nu al kwijlend uit naar de uber marathonquote:
Hobbit 1/2/3 EE, LotR 1/2/3 EE
Meer dan 24 uurquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:17 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ik kijk nu al kwijlend uit naar de uber marathon
Hobbit 1/2/3 EE, LotR 1/2/3 EE![]()
![]()
Dat zal mijn 3 keer wordenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:17 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ik kijk nu al kwijlend uit naar de uber marathon
Hobbit 1/2/3 EE, LotR 1/2/3 EEMaar dan helemaal compleet
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: