abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 december 2013 @ 10:24:41 #1
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_134441967
Ho ho ho ofzo
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 19 december 2013 @ 10:25:41 #2
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_134441996
Djuu die S moest er niet bij :(
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_134442039
Maar dingen zijn toch niet per definitie minder goed omdat het vroeger anders was en dus beter en tegenwoordig soms wat drukker?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_134442054
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:22 schreef PureEvil het volgende:
Tegenwoordig is het volgens mij bijna overal met die 'hapjes', dat iedereen dus wat 'moet' maken.

Wij kregen vroeger op school boerenkool :Y)
Het gaat me niet om dat fokking kerstdiner, maar die kinderen er al vanaf half november de stress in zitten vanwege de Sint, dan die hele aanloop naar de kerst, vanavond kerstdiner, morgen kerstvoorstelling (wat de neuk dat ook moge zijn), 's avonds kerstkijkles voor de dansles en weet ik veel wat allemaal. We projecteren onze grote mensen drukte op hele kleine kinderen en dat vind ik gewoon een hele slechte zaak.

En kom er niet mee aan dat het allemaal een keuze is, dat is te makkelijk.
  donderdag 19 december 2013 @ 10:30:24 #5
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_134442119
Wel met Luigi eens tegenwoordig "moet" zoveel en doe je niets krijg je al snel social suicide.

Hier valt het grlukkig mee :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_134442120
quote:
8s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:28 schreef Luigi het volgende:

[..]

Het gaat me niet om dat fokking kerstdiner, maar die kinderen er al vanaf half november de stress in zitten vanwege de Sint, dan die hele aanloop naar de kerst, vanavond kerstdiner, morgen kerstvoorstelling (wat de neuk dat ook moge zijn), 's avonds kerstkijkles voor de dansles en weet ik veel wat allemaal. We projecteren onze grote mensen drukte op hele kleine kinderen en dat vind ik gewoon een hele slechte zaak.

En kom er niet mee aan dat het allemaal een keuze is, dat is te makkelijk.
Maar je gaat braaf overal naar toe ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_134442137
Jouw kind misschien. Die van mij niet, en in mijn klas ook niet. Op een na dan, maar das een dramaking. "Ik heb zoveel stressssss"
pi_134442143
quote:
14s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:30 schreef Joene het volgende:

[..]

Maar je gaat braaf overal naar toe ?
Meeste wel ja. Omdat het uiteindelijk helemaal geen keuze is, dus.
  donderdag 19 december 2013 @ 10:32:08 #9
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134442165
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:27 schreef miss_sly het volgende:
Maar dingen zijn toch niet per definitie minder goed omdat het vroeger anders was en dus beter en tegenwoordig soms wat drukker?
Wat drukker? Je MOET gewoon te veel lijkt het wel tegenwoordig. En als ik ergens een hekel aan heb, dan is het iets MOETEN. :r

quote:
8s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:28 schreef Luigi het volgende:

[..]

Het gaat me niet om dat fokking kerstdiner, maar die kinderen er al vanaf half november de stress in zitten vanwege de Sint, dan die hele aanloop naar de kerst, vanavond kerstdiner, morgen kerstvoorstelling (wat de neuk dat ook moge zijn), 's avonds kerstkijkles voor de dansles en weet ik veel wat allemaal. We projecteren onze grote mensen drukte op hele kleine kinderen en dat vind ik gewoon een hele slechte zaak.

En kom er niet mee aan dat het allemaal een keuze is, dat is te makkelijk.
Het is een keuze :P })

En die stress hebben ze hier geen last van. Sint was wel een beeje spannend, maar daarna was het ook gauw weer over. Kerst is niet boeiend genoeg ofzo...Vanavond dan die kerst 'borrel' :P (heb ik nodig :@ :+ ) En morgen de kerstbrunch, ik vind het niet stressen hoor...en de kids ook niet.
pi_134442174
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:31 schreef amaranta het volgende:
Jouw kind misschien. Die van mij niet, en in mijn klas ook niet. Op een na dan, maar das een dramaking. "Ik heb zoveel stressssss"
OK.
pi_134442267
Ach, moeten vind ik echt nogal overdreven. Als ik het idee zou hebben dat S iets niet trekt, dat het te druk wordt, hou ik haar ergens van thuis. Maar ze vindt het leuk, we bouwen rustige overige dagen in waarin niet te veel gebeurt, en zo is het goed te doen.

Stress had S ook niet van Sinterklaas, trouwens, dus ik ervaar het gewoon niet zo, omdat mijn kind er kennelijk ook rustig en genietend onder is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_134442271
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:31 schreef Luigi het volgende:

[..]

Meeste wel ja. Omdat het uiteindelijk helemaal geen keuze is, dus.
ik ken dat ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_134442280
Zoals vanavond de kerstborrel van mn werk.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_134442297
Maar wat is er nou erg aan het wél een tandje kalmer te doen? Om níet 100 dingen in die laatste week te plannen en om het wél wat simpeler te houden? Waarom zoeken we toch zo graag die randjes op, die drukte? Waarom moet het elke keer weer leuker en mooier en uitbundiger dan vorig jaar?

Nog een voorbeeldje. De sinterklaas intocht hier in het dorp. Toen wij er 5 jaar geleden kwamen wonen een prachtig, lief, leuk en intiem feestje in het dorpshuis. Sint ontvangen, klein showtje, beetje dansen en hop naar huis. Tegenwoordig is het een middagvullend programma en hebben ze daar dit jaar ook nog een kinderbingo aan vastgeplakt. Aan het eind van de ontvangst is iedereen al naar huis toe omdat kinderen gewoon zo lang hun aandacht niet vast kunnen houden en ze al kapot zijn van die hele middag, dus gut, er komt niemand op die bingo, waar doen we het allemaal voor, mopper mopper, sociaal evenement, mensen van tegenwoordig ook. Nee, denk ik dan, je hebt weer eens geen maat kunnen houden.

Keep it simple, stupid.
pi_134442304
Wij hadden een heerlijk kerstdiner met kantoor bij Ciel Blue, een van de 2-michelinsterren restaurants in Amsterdam O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_134442339
quote:
5s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:37 schreef Luigi het volgende:
Maar wat is er nou erg aan het wél een tandje kalmer te doen? Om níet 100 dingen in die laatste week te plannen en om het wél wat simpeler te houden? Waarom zoeken we toch zo graag die randjes op, die drukte? Waarom moet het elke keer weer leuker en mooier en uitbundiger dan vorig jaar?

Nog een voorbeeldje. De sinterklaas intocht hier in het dorp. Toen wij er 5 jaar geleden kwamen wonen een prachtig, lief, leuk en intiem feestje in het dorpshuis. Sint ontvangen, klein showtje, beetje dansen en hop naar huis. Tegenwoordig is het een middagvullend programma en hebben ze daar dit jaar ook nog een kinderbingo aan vastgeplakt. Aan het eind van de ontvangst is iedereen al naar huis toe omdat kinderen gewoon zo lang hun aandacht niet vast kunnen houden en ze al kapot zijn van die hele middag, dus gut, er komt niemand op die bingo, waar doen we het allemaal voor, mopper mopper, sociaal evenement, mensen van tegenwoordig ook. Nee, denk ik dan, je hebt weer eens geen maat kunnen houden.

Keep it simple, stupid.
Wij zijn simpelweg niet naar een intocht geweest. Dat vond ik dan weer wel te druk voor mijn kleine uk die waarschijnlijk toch niets zou kunnen zien. Op tv is een prima intocht te zien.

Het is toch ook een kwestie van keuzes maken. Je hoeft echt niet overal bij te zijn en aan mee te doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_134442376
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:39 schreef miss_sly het volgende:

Het is toch ook een kwestie van keuzes maken. Je hoeft echt niet overal bij te zijn en aan mee te doen.
Ik maak ook de keuze om eerder weg te gaan dan maar waarom gebéurt het? Waarom kunnen mensen geen maat houden?
pi_134442383
quote:
5s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:37 schreef Luigi het volgende:
Maar wat is er nou erg aan het wél een tandje kalmer te doen? Om níet 100 dingen in die laatste week te plannen en om het wél wat simpeler te houden? Waarom zoeken we toch zo graag die randjes op, die drukte? Waarom moet het elke keer weer leuker en mooier en uitbundiger dan vorig jaar?

Nog een voorbeeldje. De sinterklaas intocht hier in het dorp. Toen wij er 5 jaar geleden kwamen wonen een prachtig, lief, leuk en intiem feestje in het dorpshuis. Sint ontvangen, klein showtje, beetje dansen en hop naar huis. Tegenwoordig is het een middagvullend programma en hebben ze daar dit jaar ook nog een kinderbingo aan vastgeplakt. Aan het eind van de ontvangst is iedereen al naar huis toe omdat kinderen gewoon zo lang hun aandacht niet vast kunnen houden en ze al kapot zijn van die hele middag, dus gut, er komt niemand op die bingo, waar doen we het allemaal voor, mopper mopper, sociaal evenement, mensen van tegenwoordig ook. Nee, denk ik dan, je hebt weer eens geen maat kunnen houden.

Keep it simple, stupid.
Sint intocht bij ons in het dorp , duurt 45 mins :D Lang zat :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_134442406
quote:
8s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:41 schreef Joene het volgende:

[..]

Sint intocht bij ons in het dorp , duurt 45 mins :D Lang zat :D
Ja dat dus!!! Echt het is goedbedoelde bezigheidstherapie voor mensen die helemaal op gaan in het verzinnen en organiseren. En niet doorhebben dat er een wereld om hen heen is.

Ander voorbeeldje. Schoolreis vorig jaar. Met groep 3 dus, he. Leraren en ouders konden het kennelijk niet eens worden ofzo, weet ik veel, hele strijd, de ene groep wou 'iets leuks' en de andere iets leerzaams. Kwamen ze niet uit, weet je wat we doen, we gaan gewoon naar 2 dingen. Die -tig kilometers uit elkaar liggen. Zodat we kinderen eerst naar het ene en dan naar het andere kunnen slepen. Knappen ze vast van op! Hele klas gesloopt, tig zieken de volgende dagen, bussen die te laat terug zijn... allemaal omdat het meer, groter, uitgebreider, leuker en extrasuperhyper moet zijn dan het jaar daarvoor.
pi_134442425
Kerstfeest hier op school is gekoppeld aan een goed doel. En dat vind ik goed, daar moet aandacht voor zijn. Maar mijn kind ligt dus al een week wakker omdat die arme straatkindjes in Colombia geen huis hebben. Ze trekt het zich zo enorm aan en dan denk ik, misschien een beetje voor voor kinderen van 5/6. Zeker meteen na die drukke Sint weken.
Met een meidenkwartet
  donderdag 19 december 2013 @ 10:44:51 #21
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134442442
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:22 schreef PureEvil het volgende:
Tegenwoordig is het volgens mij bijna overal met die 'hapjes', dat iedereen dus wat 'moet' maken.

Wij kregen vroeger op school boerenkool :Y)
Ja, nou je het zegt, ik ook. Was het bijna vergeten.
Ik mag vandaag 5 x naar de school van mn kinderen, plus 2 x psz.
Morgen is het weer achter de rug 8-)
pi_134442475
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:41 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik maak ook de keuze om eerder weg te gaan dan maar waarom gebéurt het? Waarom kunnen mensen geen maat houden?
Dat kunnen veel mensen niet, maar daar hoef ik me toch niet in mee te laten slepen? Ik maak keuzes die bij ons en bij ons kind passen, wat anderen daarvan denken zal me dan verder worst wezen.

En ik ben in de oudervereniging gegaan, juist om te kijken of ik dingen mede in goede banen kan leiden. Altijd maar opmerken dat dingen niet goed gaan, is één ding ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 19 december 2013 @ 10:46:27 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134442481
quote:
14s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:43 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja dat dus!!! Echt het is goedbedoelde bezigheidstherapie voor mensen die helemaal op gaan in het verzinnen en organiseren. En niet doorhebben dat er een wereld om hen heen is.

Ander voorbeeldje. Schoolreis vorig jaar. Met groep 3 dus, he. Leraren en ouders konden het kennelijk niet eens worden ofzo, weet ik veel, hele strijd, de ene groep wou 'iets leuks' en de andere iets leerzaams. Kwamen ze niet uit, weet je wat we doen, we gaan gewoon naar 2 dingen. Die -tig kilometers uit elkaar liggen. Zodat we kinderen eerst naar het ene en dan naar het andere kunnen slepen. Knappen ze vast van op! Hele klas gesloopt, tig zieken de volgende dagen, bussen die te laat terug zijn... allemaal omdat het meer, groter, uitgebreider, leuker en extrasuperhyper moet zijn dan het jaar daarvoor.
Als je nou niet steeds deze rant opnieuw zou houden zou je zeeën van tijd overhouden volgens mij! :Y

*duikt
***
pi_134442562
quote:
12s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:46 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Als je nou niet steeds deze rant opnieuw zou houden zou je zeeën van tijd overhouden volgens mij! :Y

*duikt
Ik heb genoeg tijd hoor. Maar het is toch een normale discussie? Jij reageert er elke keer zo op, vraag me toch af wat daar achter zit. Ben zelf een fröbelmoeder ofzo? Ik merk iets op, plaats het op een forum (op een redelijk normale manier geloof ik) en daar kunnen we het over hebben. Of niet. Ook goed.

Ik heb een hysterische 2 weken achter de rug en ben blij dat ik even achter m'n laptop kan zitten en op FOK! kan ranten terwijl ik documentatie uittik en controleer. :). Heb mijn tijdsbesteding verder prima onder controle, dankje.
  donderdag 19 december 2013 @ 10:49:25 #25
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134442571
Ik heb gisteravond expres de broodtrommels voor vandaag al gemaakt en de setjes beker/bord/bestek klaar gezet. En ook alvast de takjes voor het kerststukje wat bijgesneden. Smorgens heb ik het druk genoeg zonder die extra dingen. Alleen nog even de oase ondergedompeld vanmorgen. En het vooruitzicht dat ik 5 x op en neer kan naar die school plus 2 x psz,zorgde toch wel lichtelijk voor een stressgevoel, wat ik de kop inprobeer te drukken met 'sommige dingen komen echt niet op de minuut aan'.
pi_134442607
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:46 schreef miss_sly het volgende:

En ik ben in de oudervereniging gegaan, juist om te kijken of ik dingen mede in goede banen kan leiden. Altijd maar opmerken dat dingen niet goed gaan, is één ding ;)
Ja, daar ben ik dan weer niet sociaal genoeg voor. Plus het gaat me niet om een effect ofzo hoor, ik verbaas me gewoon over dingen en ben oprecht geinteresseerd in die sociale dynamiek. Maar dan als toeschouwer. Wat joene ook al zei, ik sla me er verder wel met een glimlach doorheen, maar soms (vaak) denk ik mensen, wat doen we onszelf toch allemaal aan... en waarom.
pi_134442627
quote:
14s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:43 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ander voorbeeldje. Schoolreis vorig jaar. Met groep 3 dus, he. Leraren en ouders konden het kennelijk niet eens worden ofzo, weet ik veel, hele strijd, de ene groep wou 'iets leuks' en de andere iets leerzaams. Kwamen ze niet uit, weet je wat we doen, we gaan gewoon naar 2 dingen. Die -tig kilometers uit elkaar liggen. Zodat we kinderen eerst naar het ene en dan naar het andere kunnen slepen. Knappen ze vast van op! Hele klas gesloopt, tig zieken de volgende dagen, bussen die te laat terug zijn... allemaal omdat het meer, groter, uitgebreider, leuker en extrasuperhyper moet zijn dan het jaar daarvoor.
Logisch ! :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  donderdag 19 december 2013 @ 10:53:13 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134442688
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:49 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik heb genoeg tijd hoor. Maar het is toch een normale discussie? Jij reageert er elke keer zo op, vraag me toch af wat daar achter zit. Ben zelf een fröbelmoeder ofzo? Ik merk iets op, plaats het op een forum (op een redelijk normale manier geloof ik) en daar kunnen we het over hebben. Of niet. Ook goed.

Ik heb een hysterische 2 weken achter de rug en ben blij dat ik even achter m'n laptop kan zitten en op FOK! kan ranten terwijl ik documentatie uittik en controleer. :). Heb mijn tijdsbesteding verder prima onder controle, dankje.
:o Wauw! Lange tenen much? Ik ga niet eens de discussie met je aan deze ronde, ik maak een grapje.

En waarom? Omdat ik echt zo ongelofelijk flauw ben van elke keer weer hetzelfde gezever erover.
En nee, ik ben geen fröbelmoeder, mijn inbreng dit jaar was 2 pakken appelsap en ik zal dolblij zijn als het straks 1 januari is en we de hele heisa achter de rug hebben. Maar echt... ik snap niet dat je lol beleefd aan steeds maar weer hetzelfde riedeltje af te draaien... :{ Tering wat een gezeik zeg. Het is net zo flauw als al die mensen die maar steeds weer ingezonden brieven naar de krant sturen over die treinen die steeds maar weer te laat zijn.

En ja, dan moet ik het maar niet lezen. En dat is dan ook precies wat ik nu weer ga doen, dit topic weer uit mijn AT kieperen. Beter voor mijn bloeddruk. ;)
***
pi_134442744
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:53 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

:o Wauw! Lange tenen much? Ik ga niet eens de discussie met je aan deze ronde, ik maak een grapje.

En waarom? Omdat ik echt zo ongelofelijk flauw ben van elke keer weer hetzelfde gezever erover.
En nee, ik ben geen fröbelmoeder, mijn inbreng dit jaar was 2 pakken appelsap en ik zal dolblij zijn als het straks 1 januari is en we de hele heisa achter de rug hebben. Maar echt... ik snap niet dat je lol beleefd aan steeds maar weer hetzelfde riedeltje af te draaien... :{ Tering wat een gezeik zeg. Het is net zo flauw als al die mensen die maar steeds weer ingezonden brieven naar de krant sturen over die treinen die steeds maar weer te laat zijn.

En ja, dan moet ik het maar niet lezen. En dat is dan ook precies wat ik nu weer ga doen, dit topic weer uit mijn AT kieperen. Beter voor mijn bloeddruk. ;)
Over lange tenen gesproken :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_134442812
Ik vind het ook te! Dat hele kerstgedoe. Eerder namen ze allemaal hun eigen bordje met iets mee. Nu moet er inderdaad een buffet gemaakt worden en moet iedereen wat meenemen. Dit jaar heb ik geluk en hoef ik alleen plakjes worst mee te nemen. Maar er zijn ouders die bladerdeeghapjes mee moeten nemen. Wat was er mis om zelf een bordje voor je kind samen te stellen denk ik dan.
en kerststukjes maken ook prima maar niet op woensdag mee aan komen dat het vrijdag mee moet. niet iedereen heeft die meuk in huis.
Ik ben meer voor gezellig een kerstontbijt op school met en broodje en een plak krentewegge ofzo en dan spelletjes doen.
En je doet het allemaal want tja je wil ook niet dat je kind met lege handen staat.
pi_134442857
Hier staan de kinderen er hetzelfde in als S van missly. Vooral volwassenen hyperen in deze tijd. Vanavond moet ze om 17 u op school zijn en om dan daarna met fakkel naar de kerk te lopen. Daar kerst spel en dan weer naar huis. Ze heeft er zoveel zin in! En daardoor wij ook. ~:) :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  donderdag 19 december 2013 @ 11:03:29 #32
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134442993
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:57 schreef Lenaatje het volgende:
Ik vind het ook te! Dat hele kerstgedoe. Eerder namen ze allemaal hun eigen bordje met iets mee. Nu moet er inderdaad een buffet gemaakt worden en moet iedereen wat meenemen. Dit jaar heb ik geluk en hoef ik alleen plakjes worst mee te nemen. Maar er zijn ouders die bladerdeeghapjes mee moeten nemen. Wat was er mis om zelf een bordje voor je kind samen te stellen denk ik dan.
en kerststukjes maken ook prima maar niet op woensdag mee aan komen dat het vrijdag mee moet. niet iedereen heeft die meuk in huis.
Ik ben meer voor gezellig een kerstontbijt op school met en broodje en een plak krentewegge ofzo en dan spelletjes doen.
En je doet het allemaal want tja je wil ook niet dat je kind met lege handen staat.
Hier is dat gelukkig ruim op tijd aangekondigd en ook kun je de dag ervoor en op de dag zelf nog alles kopen in de hal van de school. Wat dat betreft is het wel goed geregeld.
pi_134443013
Hier valt het ook wel mee hoor met Mahre. Maar het is meer het moeten voor ouders volgens mij. Maar ik vind het vooral veel. Nu werk ik overdag niet dus heb ik op zich wel tijd om dingen te doen, maar alles wordt op het laatste moment hier doorgegeven, dat is het punt voor mij.
Dat bij jullie klinkt leuk flowerbox en dat zou ik leuker vinden dat dat iedereen voor hapjes moet zorgen zeg maar. Lekker simpel en leuk.
pi_134443053
Oh, Be dan heb je meer ingebracht voor maaltijd dan ik. Niks ingeleverd maar wel lekker consumeren. ;) :9
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_134443063
Hier dus niet Marije, dit schooljaar is wat dat betreft echt waardeloos! kreeg een kaartje mee waar alleen op stond 26 plakjes worst..... Ik naar de juf wat de bedoeling was. Ja dat is voor het kerstdiner. Euh wanneer dan? Helemaal niets van gehoord. Was er een mail verzonden maar bij een heleboel niet aangekomen..... Kerstukjes maken is waarschijnlijk op het laatst bedacht ofzo door een fanatieke juf.
En op zich tijd zat overdag hoor maar ja op het laatste moment stad en land af voor spullen, daar baal ik dan gewoon van.
pi_134443202
Ik denk alleen dat een school het nooit goed zal kunnen doen voor alle ouders. Als ik hier zo meelees, is het schier onmogelijk om het iedereen naar de zin te maken. het is te druk of er wordt niet voldoende aan gedaan, wel of geen kerstdiner, hoe dat aan te pakken.

Ik kijk naar S, en als zij geniet, vind ik het prima en ga ik voor zover mogelijk ervoor zorgen dat het allemaal lukt. Voor het kerstdiner moest ik ook iets maken, en ik moest het gisteravond maken, want vandaag had ik echt nergens tijd voor. Dus heb ik iets uitgezocht en staat dat in de koelkast te wachten.
Als het voor S allemaal te veel wordt, plan ik rustiger momenten in of hou ik haar thuis van dingen die geen plezier meer opleveren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_134443240
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:55 schreef Joene het volgende:

[..]

Over lange tenen gesproken :D
Ja, dit dus :'). Als het ergens over gaat in OUD dan is het weer niet goed ofzo. Nou, doei he, denk ik dan.
pi_134443243
Ik ben ook blij als het 1 januari is! Kim die stresst heel snel. Eerst sintmaarten,sint, verjaardagen, feestje (omdat we gescheiden zijn is alles ook nog eens dubbel) en nu de kerstlunch. Wel lekker makkelijk komkommer uitgekozen. Kim is er gek op en lekker snel klaar. Maar ik kan dan wel merken dat ze dagen van tevoren al in spanning zit. Er zitten een paar moslim kindjes in de klas en die hadden het over halal eten. Was ze bang dat de komkommer niet halal is. Kon haar daarover iig gerust stellen. :) Tyler heeft vanavond kerstdiner, ik geloof met broodjesbuffet.
pi_134443273
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:11 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk alleen dat een school het nooit goed zal kunnen doen voor alle ouders. Als ik hier zo meelees, is het schier onmogelijk om het iedereen naar de zin te maken. het is te druk of er wordt niet voldoende aan gedaan, wel of geen kerstdiner, hoe dat aan te pakken.
Zouden er echt mensen zijn die vinden dat ergens 'te weinig' aan wordt gedaan als je 1 dingetje schrapt of gewoon wat terugbrengt naar iets simpelers? Ik vraag het me af. Ik denk dat heel veel ouders stiekem heel blij zullen zijn.
pi_134443308
Is ook zo hoor Miss sly. En Mahre vind het prima is wel iets onmogelijker dan anders, maar dat hoort er maar gewoon bij vind ik. Het is dit jaar vooral mijn irritatie dat dingen niet aankomen of op het laatste moment. Want ik ga er altijd in mee hoor. Maar het opgelegde hapjes maken en daar geen keus in hebben vind ik raar. ze trekken zeg maar lootjes en daar staat wat op. En nu heb ik het makkelijk hoor dus mij hoor je niet klagen maar en zijn genoeg moeders die werken en dan maar moeten zien hoe ze die hapjes op school krijgen.
Maar goed!
pi_134443390
quote:
5s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:13 schreef Luigi het volgende:

[..]

Zouden er echt mensen zijn die vinden dat ergens 'te weinig' aan wordt gedaan als je 1 dingetje schrapt of gewoon wat terugbrengt naar iets simpelers? Ik vraag het me af. Ik denk dat heel veel ouders stiekem heel blij zullen zijn.
Of gewoon December afschaffen ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_134443408
quote:
5s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:16 schreef Joene het volgende:

[..]

Of gewoon December afschaffen ?
Vanaf half november zo in 1x door naar half januari?
  donderdag 19 december 2013 @ 11:17:27 #43
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134443409
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:06 schreef Lenaatje het volgende:
Hier dus niet Marije, dit schooljaar is wat dat betreft echt waardeloos! kreeg een kaartje mee waar alleen op stond 26 plakjes worst..... Ik naar de juf wat de bedoeling was. Ja dat is voor het kerstdiner. Euh wanneer dan? Helemaal niets van gehoord. Was er een mail verzonden maar bij een heleboel niet aangekomen..... Kerstukjes maken is waarschijnlijk op het laatst bedacht ofzo door een fanatieke juf.
En op zich tijd zat overdag hoor maar ja op het laatste moment stad en land af voor spullen, daar baal ik dan gewoon van.
Daar zou ik wat zenuwachtig van worden, maar hier was het en is het ook ziek zwak en misselijk met sommige kinderen dus dan ben ik ook wat minder flexibel. Het stond allemaal wel in de normale digitale nieuwsbrief, maar dan vind ik het altijd zo lastig met terugzoeken, in welke stond het nou, want weken van tevoren aangekondigd, dat zoeken was nu dus ook niet nodig omdat er een aparte nieuwsbrief was omtrent kerstactiviteiten. Daarin werd dus ook gemeld dat er een lijst zou hangen naast de klasdeur waarop je kon aangeven wat (en hoeveel) je wilde maken voor de kerstmaaltijd.

Nou ja, morgen is het weer normaal.
pi_134443451
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:14 schreef Lenaatje het volgende:
Is ook zo hoor Miss sly. En Mahre vind het prima is wel iets onmogelijker dan anders, maar dat hoort er maar gewoon bij vind ik. Het is dit jaar vooral mijn irritatie dat dingen niet aankomen of op het laatste moment. Want ik ga er altijd in mee hoor. Maar het opgelegde hapjes maken en daar geen keus in hebben vind ik raar. ze trekken zeg maar lootjes en daar staat wat op. En nu heb ik het makkelijk hoor dus mij hoor je niet klagen maar en zijn genoeg moeders die werken en dan maar moeten zien hoe ze die hapjes op school krijgen.
Maar goed!
Dat vind ik dus wel een pijnpuntje, maar dat ligt aan mij, dus daar moet ik zelf even een keer een gesprek over aangaan: al die dingen zijn inderdaad in 99% van de gevallen taken voor de moeders. En ik doe het ook allemaal, maar B kan daar net zo goed zijn aandeel in nemen. Hij is nu degene die acte de presence geeft omdat ik nu eenmaal al andere afspraken heb die ik niet af kan en wil zeggen, maar normaal zou ik alles regelen en aanwezig zijn en zou hij gewoon werken.

En ja, Luigi, jij hebt het dit jaar extra zwaar, want alles komt jouw schouders terecht. Kusjekroel enzo :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_134443455
quote:
6s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:17 schreef Luigi het volgende:

[..]

Vanaf half november zo in 1x door naar half januari?
Eigenlijk sla dat ook maar over, 31 oktober , naar 1 april lijkt mij een mooie timewarp.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_134443472
Hier krijgen we een gewone nieuwsbrief waar het beknopt in staat en daarna nog eentje speciaal voor de gelegenheid.
Maar goed ik ga na alle drukte maar eens aangeven of dingen niet iets eerder kunnen, dit was niet de eerste keer nl. en ik ben vast niet de enige die erover valt!
Gelukkig hier vanavond en dan gaan ze morgen kerstbakjes maken en dan heerlijk vakantie!
pi_134443555
Bij ons gingen ze vanmorgen naar de kerk.
Morgen hebben ze een of andere sponsordans voor een goed doel en daarna krijgen ze een lunch op school, verzorgd door de bakker en de supermarkt.

en toch vind ik het heel jammer dat erg geen kerstdiner bij ons op school is. Ik vond dat vroeger echt geweldig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_134443565
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En ja, Luigi, jij hebt het dit jaar extra zwaar, want alles komt jouw schouders terecht. Kusjekroel enzo :+
Nee nee, begrijp me niet verkeerd. Ik klaag echt niet om die reden ofzo. Ik ben echt oprecht geinteresseerd in wat mensen doen en vooral wáárom ze dingen doen. Het verbaast me echt heel erg. Daarnaast heb ik zelf een redelijke aversie tegen dit soort dingen dus dat kan klagerig overkomen maar ik gun iedereen zijn december feestje, gourmetstelletje of kerststukje. Echt. Als je dat leuk vind, doen. Honderd keer! Of duizend!

Maar juist omdat ik niet snel deelneem aan dat soort dingen maar er wel bij aanwezig ben (snap je? :P ) ga ik me altijd zitten verwonderen. Van een afstandje. Ik had antropologie moeten gaan doen ofzo denk ik :P.
pi_134443625
Ik snap je wel Luigi. Ik heb een soort haat liefde verhouding met deze dingen.....
Eigenlijk vind ik er niets aan maar toch ook wel.
pi_134443685
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:23 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nee nee, begrijp me niet verkeerd. Ik klaag echt niet om die reden ofzo. Ik ben echt oprecht geinteresseerd in wat mensen doen en vooral wáárom ze dingen doen. Het verbaast me echt heel erg. Daarnaast heb ik zelf een redelijke aversie tegen dit soort dingen dus dat kan klagerig overkomen maar ik gun iedereen zijn december feestje, gourmetstelletje of kerststukje. Echt. Als je dat leuk vind, doen. Honderd keer! Of duizend!

Maar juist omdat ik niet snel deelneem aan dat soort dingen maar er wel bij aanwezig ben (snap je? :P ) ga ik me altijd zitten verwonderen. Van een afstandje. Ik had antropologie moeten gaan doen ofzo denk ik :P.
Hoe vindt je dochter het?

Voor mij hoeft het ook allemaal niet zo, groots en met school en familie van beide kanten en noem maar op. Ik heb ook zo mijn voorkeuren. Maar we zijn niet alleen op de wereld, he? En ik zie dat S echt met volle teugen geniet, al vanaf het eerste sinterklaasjournaal tot nu toe. Dus tja, ik heb het misschien wat drukker omdat ik wat dingen moet regelen, maar dat is dan maar zo. En onze eigen feestdagen heb ik al een paar jaar geleden gewijzigd, dus dat is ook beter te behappen, hoewel het wel redelijk druk wordt volgende week. Gelukkig doet B de boodschappen, dus ik hoef alleen een lijstje te maken *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_134443787
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoe vindt je dochter het?
Aan de ene kant leuk, aan de andere kant ook erg spannend. Wilde maandag dus al niet d'r bed uit omdat ze buikpijn had ;). Maar goed, ik ben niet zo van de 'als mijn kind geniet, geniet ik ook' gedachte. Dat ik dus geheel tegen mijn zin op een camping in een tentje in Zuid-Frankrijk kan gaan zitten. Dat je als ouder je eigen ik opzij moet zetten, ik laat best merken dat dat hele kerst gebeuren van mij niet zo hoeft (maar ga wel met haar kerstboom halen en versieren enzo).
  donderdag 19 december 2013 @ 11:33:27 #52
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134443850
Mja, voor mijn (oudste) zoon hoeft het niet.
Ik vroeg hoe hij het vond, een kerststukje gaan maken, 'ik doe het gewoon mama'. Nou ok dan. Maar klagen dat ie zich niet lekker voelt vanmorgen, dus ik nog proberen met 'vandaag is toch een feestje, met het kerstdiner, anders mis je dat'. Zegt ie 'vind ik echt niet erg hoor'.
Maar ja leuk of niet, go with the flow.
pi_134443919
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:31 schreef Luigi het volgende:

[..]

Aan de ene kant leuk, aan de andere kant ook erg spannend. Wilde maandag dus al niet d'r bed uit omdat ze buikpijn had ;). Maar goed, ik ben niet zo van de 'als mijn kind geniet, geniet ik ook' gedachte. Dat ik dus geheel tegen mijn zin op een camping in een tentje in Zuid-Frankrijk kan gaan zitten. Dat je als ouder je eigen ik opzij moet zetten, ik laat best merken dat dat hele kerst gebeuren van mij niet zo hoeft (maar ga wel met haar kerstboom halen en versieren enzo).
Ik vind ook niet dat ik mijn eigen ik opzij moet zetten. Er is zoiets als een gulden middenweg. Ik laat dus niet merken dat dat hele kerstgebeuren van mij niet zo nodig hoeft, maar probeer zo neutraal mogelijk te doen. Ik vind dat ze haar eigen voorkeuren moet ontwikkelen, niet de mijne ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_134443971
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind ook niet dat ik mijn eigen ik opzij moet zetten. Er is zoiets als een gulden middenweg. Ik laat dus niet merken dat dat hele kerstgebeuren van mij niet zo nodig hoeft, maar probeer zo neutraal mogelijk te doen. Ik vind dat ze haar eigen voorkeuren moet ontwikkelen, niet de mijne ;)
Ik laat vooral merken dat ik ook een mens ben met meningen en voorkeuren (maar stimuleer daarbij altijd dat ze zelf mag beslissen en bepalen wat zij leuk en niet leuk vind uiteraard).
  † In Memoriam † donderdag 19 december 2013 @ 12:00:27 #55
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134444636
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:49 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik heb genoeg tijd hoor. Maar het is toch een normale discussie? Jij reageert er elke keer zo op, vraag me toch af wat daar achter zit. Ben zelf een fröbelmoeder ofzo? Ik merk iets op, plaats het op een forum (op een redelijk normale manier geloof ik) en daar kunnen we het over hebben. Of niet. Ook goed.

Ik heb een hysterische 2 weken achter de rug en ben blij dat ik even achter m'n laptop kan zitten en op FOK! kan ranten terwijl ik documentatie uittik en controleer. :). Heb mijn tijdsbesteding verder prima onder controle, dankje.
volgens mij trek jij alle sint en kerststress slechter dan je kind.
hou je je er dan gewoon ver van, en laat het aan anderen over die er wel lol in hebben.
pi_134444860
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 12:00 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

volgens mij trek jij alle sint en kerststress slechter dan je kind.
hou je je er dan gewoon ver van, en laat het aan anderen over die er wel lol in hebben.
Ah, de gezelligheidsmaffia in actie ;). Meedoen of muil houden...
  † In Memoriam † donderdag 19 december 2013 @ 12:07:39 #57
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134444864
maar goed, shoot me, ik ben zo'n fröbelmoeder :)
oké, niet in groepsverband, ik hou niet van dat roddelgedoe dat daar dan ook weer bij schijnt te horen.
maar ik heb het altijd heerlijk gevonden om voor het kerstdiner iets leuks te maken.
over hoe school het regelde was ik dan weer wat minder enthousiast, maar dat ter zijde.
helaas blijft het dit jaar bij een bananenbrood waar weinig creativiteit bij nodig is.
  † In Memoriam † donderdag 19 december 2013 @ 12:09:14 #58
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134444898
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 12:07 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ah, de gezelligheidsmaffia in actie ;). Meedoen of muil houden...
pardon? ik ben helemaal niet van de gezelligheidsmaffia, maar jij ziet werkelijk nergens iets positiefs, lijkt het
pi_134444935
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 12:09 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

pardon? ik ben helemaal niet van de gezelligheidsmaffia, maar jij ziet werkelijk nergens iets positiefs, lijkt het
Ik zie niet hoe ik je post anders moet interpreteren.
  † In Memoriam † donderdag 19 december 2013 @ 12:11:44 #60
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134444952
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 12:11 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik zie niet hoe ik je post anders moet interpreteren.
het is wel in stijl met de rest van je posts, dus wat kan ik er verder tegenin brengen? :+
  donderdag 19 december 2013 @ 12:19:58 #61
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134445135
Hier gister een enorm leuke kerstwandeling. Alleen jammer dat de ouders (die verplicht mee moesten) er een beetje achteraan sjokten. En dat het in groepen was ingedeeld. Heb dus niemand gesproken. Echt jammer want ik ben nooit meer op school. Vond het altijd wel gezellig even bijkletsen met andere ouders.

En ach, het wordt wel beter. Middelste heeft gister cakejesstaan bakken die hij morgen verkoopt voor serious request. Oudste heeft sponsoring losgeluld bij de lokale supermarkt _O- dus die gaan in C1000 kleding bitterballen verkopen.

Dat maakt het wel erg leuk hoor.en stukken rustiger dan toen de jongens nog kleiner waren. Die urenlange sessies zijn echt uit volwassen hoofden gekomen.

Jongste eet stamppotbuffet op school. Wat weer gesponsord wordt door een ouder met connecties. Da's wel echt mazzel :@
Ben wel blij dat ik gestopt ben met bemoeimoederen. :P
Al steekt me de discussie daarover. Als niemand zich aanmeldt komt het dus neer op de schouders van de ouders die schuldgevoel hebben daarover. Ik voel me niet 'schoolpleinmoeder' of maffia.
Laatst is er iets niet doorgegaan omdat er geen ouders voor te vinden waren.en ik ondertussen dusdanig narrig over het feit dat iedereen denkt dat ik 'niemand er tusenlaat' dat ik me ook niet heb aangemeld. Ik voelde me zo schuldig naar de kinderen. Maar ja. Laat al die andere ouders het maar eens oppakken. Ga volgend jaar ook niet meer klaarover spelen. Een vader van jonge kinderen zei: daar ben ik niet voor in de wieg gelegd. Uhhu. Ik wel zeker?
Mijn kind steekt zelf wel over. Ze zoeken het maar uit. Met hun pleinmoeders. Of fröbelmoeders. Geen harses wil iets doen. En om hun schuldgevoel daarover te compenseren sabelen ze de ouders die het wel doen neer zo lijkt het..
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 19 december 2013 @ 12:20:19 #62
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134445147
[/rant]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 19 december 2013 @ 12:20:23 #63
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_134445150
Ik ben zo blij dat de kinderen geen kersthapjes hebben op school!
Ze hebben vanavond een kerstviering. Daarbij hebben ze in de klas e.e.a. voorbereid. Gelukkig zijn die vieringen vrij strak geregeld, waardoor het niet al te lang duurt (vooral voor de kleine kinderen prettig).
En de oudste heeft morgenavond een kerstgala, waarvoor ik zo 'even' kleren mag gaan kopen...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 19 december 2013 @ 12:23:08 #64
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134445217
Oh, en in bovenstaande rant bedoelde ik nergens iemand van hier. [/disclaimer]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 19 december 2013 @ 12:24:44 #65
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_134445248
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 12:23 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh, en in bovenstaande rant bedoelde ik nergens iemand van hier. [/disclaimer]
Ik voelde me al aangesproken! :P
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_134445541
ik heb gewoon lekker mijn schoonmoeder laten rellen op het schoolplein gister :D

er moest maandag ingeleverd worden welke hapjes je maakt voor vanavond, dus had ik braaf gedaan, maandag en dinsdag werden de dubbele dingen eruit gevist en ik had niks gehoord over "niet goed" en had dus alles al in huis ervoor. stapte er gisterochtend een moeder naar mijn schoonmoeder 's ochtends dat het echt niet kon, want iemand anders maakte het al. dus mn schoonmoeder deed haar schoonmoederding *O*

die andere moeder gaat dus iets anders maken ^O^
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_134446663
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 12:23 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh, en in bovenstaande rant bedoelde ik nergens iemand van hier. [/disclaimer]
Jammer. Mag wel hoor :P.
pi_134447830
Respect voor je schoonloeder dus Simmu ;-)
pi_134450791
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 13:46 schreef amaranta het volgende:
Respect voor je schoonloeder dus Simmu ;-)
ja, dat was voor die andere moeder geloof ik een tamelijk nare verrassing :+ ik ken die moeder wel en die weet best dat als ze zoiets direct bij mij geprobeerd had, ik gewoon direct "nee" gezegd had en klaar

de smerige blik vanmiddag loog er niet om *)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_134452275
Dat had ik ook op de vorige school.. En maar klagen en mopperen als iets niet doorging.
En maar klagen en mopperen dat het altijd dezelfde zijn. Ik heb toen niets meer gedaan.
Sprak de juf mij er nog op aan ook _O- :W :{w
  Licht Ontvlambaar donderdag 19 december 2013 @ 16:14:00 #71
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_134453374
Zoooo, weekend! Deze week koekjes gebakken voor de lampionnentocht van school vanavond. En de tuin van mijn werkgever gesnoeid voor het kerststukje op school. Ik heb niet zo'n probleem met fröbelen, ondanks een 32-urige werkweek. Maar ik heb ook geen probleem met het feit dat anderen het niet leuk vinden... Ik ga bijvoorbeeld niet met een oranje jasje aan de andere kant van school klaar-over spelen. Daar heb ik weer niets mee. Ieder zijn ding *)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 19 december 2013 @ 16:26:42 #72
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134453801
Nou..... Ik heb er ook niets mee. Dat is dus het hele idee. Dat mensen denken dat ik daar voor mijn lol sta. En níemand heeft dat blijkbaar. Maar ja, de kindjes dood laten rijden is het ook niet helemaal hè.
Maar goed, ik stop er dus mee. Als het zo makkelijk gaat. Maar dan zijn er dus gaten in het klaaroverrooster. En bij de luizenmoeders. Ik zit echt niet voor mijn lol aan zweterige ongewassen kinderhoofden hoor :r

Maar als iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt en dus een blokje klaarovert is er nooit een probleem. En hou je je vrijwilligers vers. :P
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_134454021
En waar ik mij dan aan stoor is dat mensen ook gaan steigeren als ze het schoolgeld willen verhogen voor een vergoeding. Dan wil niemand dat betalen want hoezo krijgt die ene ouder geld voor zijn luizen klusje en blahblahblah..
  donderdag 19 december 2013 @ 17:05:41 #74
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_134455101
Ik heb al mijn energie gestoken in het naar school krijgen van mijn kind. Bij hem dus kerstontbijt. Vorig jaar werden we om 09.10 al gebeld dat we hem maar weer op moesten halen.
Dus deze hele week gestoken in het voorbereiden op een goed kerstontbijt. En het is gelukt!!
Maar helaas had ik geen energie meer over voor het kerstdiner van de oudste vanavond. Dat heeft manlief helemaal voor zijn rekening genomen O+
En de moeder van een schoolgenootje heeft haar haren helemaal mooi opgestoken en heeft haar opgemaakt, dus ondanks dat ik er niet voor haar was is het toch helemaal goed gekomen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 19 december 2013 @ 17:32:46 #75
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134456120
Wel fijn dat ze zo fijn geholpen is. En dat het diner door man is gedaan. Wat een energie kost het toch allemaal. Ik hoop dat medicatie dit allemaal wat makkelijker gaat maken.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 19 december 2013 @ 18:18:45 #76
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134457679
Hier doet groep 8 dat, klaar overen.
  donderdag 19 december 2013 @ 18:40:16 #77
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134458474
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 18:18 schreef Marrije het volgende:
Hier doet groep 8 dat, klaar overen.
hier ook. Met een ouder/begeleider. En zoon heeft het nu gedaan. Het is 1 jaar verplicht. Die heeft ie nu gehad. Volgend jaar niet weer. ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 19 december 2013 @ 18:47:24 #78
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_134458778
't Voordeel van een islamitisch land: het is zo lekker snel weekend. En in dit geval vakantie *O*

Mijn kinderen zijn dol op de feestdagen. Vooral oudste leeft helemaal op als kerst eraan komt: boom versieren, kamer versieren, kerstmenu, kadootjes…. ze vindt het allemaal geweldig. Dat is trouwens ook altijd zo geweest: ze legde al jaren zelfgemaakte kadootjes onder de boom. Jongste heeft meer met het consumerend gedeelte ervan ;) Ik vind het misschien allemaal net iets minder leuk dan oudste, maar haar zo intens verheugd zien is heel veel waard. Daar heb ik wel een paar te korte nachten voor over.

Maar ik heb -gedeeltelijk- makkelijk praten, want ik heb de hele familiestress er niet bij. Dit jaar komen een goede vriendin en haar zoon, en ze zijn gewaarschuwd: we hebben een kerstavonddiner, de volgende ochtend eten we kerstkoekjes en fruit, en de rest van de dag eten we alleen maar kliekjes. Kerst op je eigen voorwaarden is heerlijk, vind ik :)
  donderdag 19 december 2013 @ 19:57:22 #79
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_134461464
En het resultaat van de haar- en make-up sessie. Al had ik alle energie van de wereld gehad, dan had ik dit nooit gekund. Het is gedaan door een moeder die geen dochters heeft en het hardstikke leuk vindt om dit te doen.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_134461538
Wat mooi!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_134461738
Wow, livelink! Hou dr binnen! O+
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Jubileum moderator donderdag 19 december 2013 @ 20:18:09 #82
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_134462317
Wow wat een dame al :o ze is prachtig Livelink!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 19 december 2013 @ 20:25:37 #83
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_134462629
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 20:04 schreef YPPY het volgende:
Wow, livelink! Hou dr binnen! O+
Nou zeg dat wel ;) knappe meid zeg ^O^
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 19 december 2013 @ 20:31:52 #84
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134462917
Wauw! Wat een prachtige dochter heb je Livelink. En zo groot al.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_134464700
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:57 schreef livelink het volgende:
En het resultaat van de haar- en make-up sessie. Al had ik alle energie van de wereld gehad, dan had ik dit nooit gekund. Het is gedaan door een moeder die geen dochters heeft en het hardstikke leuk vindt om dit te doen.

[ afbeelding ]
O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  † In Memoriam † donderdag 19 december 2013 @ 21:15:56 #86
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134464946
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:57 schreef livelink het volgende:
En het resultaat van de haar- en make-up sessie. Al had ik alle energie van de wereld gehad, dan had ik dit nooit gekund. Het is gedaan door een moeder die geen dochters heeft en het hardstikke leuk vindt om dit te doen.

[ afbeelding ]
wow, wat een mooie meid! _O_
pi_134465581
Mooie dame heb je daar, livelink.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_134465893
livelink, wat een mooierd!
en dat haar is zo mooi gedaan O+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 19 december 2013 @ 22:04:19 #89
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_134467541
Livelink, wat een dame! :o
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 19 december 2013 @ 22:12:29 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134468019
O+

[ Bericht 85% gewijzigd door BE op 19-12-2013 22:27:24 ]
***
  Licht Ontvlambaar donderdag 19 december 2013 @ 22:23:50 #91
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_134468644
Wauw O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_134468826
Livelink O+
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_134469009
Oh, als we toch irritaties spuien over schooldingen :{ Laatst bij de Sintviering een moeder tegen mij: kan je een foto van mijn kind maken want ik moet naar mijn werk.
:r

[ Bericht 16% gewijzigd door snoopy op 19-12-2013 22:45:24 ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_134469025
Sory.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_134469067
Maar het zit me dwars. Dat ik kennelijk overal voor mag opdraven omdat men er vanuit gaat dat ik daar tijd voor heb.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 19 december 2013 @ 22:48:58 #96
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_134469818
Oh wauw! Wat een knappe dame!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 19 december 2013 @ 22:52:46 #97
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_134470000
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:32 schreef snoopy het volgende:
Maar het zit me dwars. Dat ik kennelijk overal voor mag opdraven omdat men er vanuit gaat dat ik daar tijd voor heb.
Dat is ook bloed irritant ja.
Juf van de psz tegen mij: 'oh maar jij blijft!'
Ik; nou nee.
'Ja maar jij moet blijven want anders hebben we ouders te kort en dan gaat het niet door!'
Ik: nee. Ik blijf niet. Ik moet weg vanmorgen. (En zo niet, dan moest ik spontaan werken/wegetc)
Gewoon even vrágen is er niet meer bij :X
Het is denk ik haar manier van communicatie maar wel een waar ik me ook zo aan erger :X
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_134470103
Nou dat idd saffier :{
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † donderdag 19 december 2013 @ 22:55:32 #99
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134470139
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:52 schreef Saffier het volgende:

[..]

Dat is ook bloed irritant ja.
Juf van de psz tegen mij: 'oh maar jij blijft!'
Ik; nou nee.
'Ja maar jij moet blijven want anders hebben we ouders te kort en dan gaat het niet door!'
Ik: nee. Ik blijf niet. Ik moet weg vanmorgen. (En zo niet, dan moest ik spontaan werken/wegetc)
Gewoon even vrágen is er niet meer bij :X
Het is denk ik haar manier van communicatie maar wel een waar ik me ook zo aan erger :X
zo die gaat wel heel kort door de bocht :o

wat ging er eigenlijk niet door? :?
  donderdag 19 december 2013 @ 23:37:45 #100
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_134472082
Dank voor alle complimenten!

Ik kan me goed voorstellen dat je daar chagrijnig van wordt, Snoopy. En jij ook Saffier.
Ik blijf vinden dat we ook ergens als maatschappij iets niet helemaal goed voor elkaar hebben op dat punt. Je wordt geacht om te werken, om op school en clubs actief te zijn, om te (mantel)zorgen voor ouders, buren en kinderen en daarbij wordt er ook wel als eis gesteld dat je je kinderen perfect opvoedt.
Dat kan toch niet allemaal tegelijk 8)7
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_134472519
Eigenlijk niet hè?
En ik participeer behoorlijk, al zeg ik het zelf, maar niet op die manier/toon ;)
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 19 december 2013 @ 23:56:30 #102
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_134472993
Soms denk ik wel eens dat we in een vorig leven te lui zijn geweest en daar nu voor gestraft worden of zo :P
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 19 december 2013 @ 23:56:44 #103
381212 Gulara
From the future
pi_134473002
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:26 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou..... Ik heb er ook niets mee. Dat is dus het hele idee. Dat mensen denken dat ik daar voor mijn lol sta. En níemand heeft dat blijkbaar. Maar ja, de kindjes dood laten rijden is het ook niet helemaal hè.
Maar goed, ik stop er dus mee. Als het zo makkelijk gaat. Maar dan zijn er dus gaten in het klaaroverrooster. En bij de luizenmoeders. Ik zit echt niet voor mijn lol aan zweterige ongewassen kinderhoofden hoor :r

Maar als iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt en dus een blokje klaarovert is er nooit een probleem. En hou je je vrijwilligers vers. :P
Helemaal mee eens. En wanneer het dan verplicht wordt om eens in de zoveel weken een keer verplicht te klaaroveren/luizenkammen. Dan staat iedereen op z'n achterste benen omdat dat zo betuttelend is. "Dat kunnen we toch ook zelf regelen." Terwijl het dus wel nodig is omdat het anders niet gebeurd.

Maar goed, de mijnes kan net rondjes langs de rand van de box stappen, dus klaaroveren is nog niet aan de orde. :7

Livelink, wat een beauty! O+
  donderdag 19 december 2013 @ 23:57:59 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134473059
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:37 schreef livelink het volgende:
Dank voor alle complimenten!

Ik kan me goed voorstellen dat je daar chagrijnig van wordt, Snoopy. En jij ook Saffier.
Ik blijf vinden dat we ook ergens als maatschappij iets niet helemaal goed voor elkaar hebben op dat punt. Je wordt geacht om te werken, om op school en clubs actief te zijn, om te (mantel)zorgen voor ouders, buren en kinderen en daarbij wordt er ook wel als eis gesteld dat je je kinderen perfect opvoedt.
Dat kan toch niet allemaal tegelijk 8)7
Mooi is dat hè, het sociale stelsel moet plaatsmaken voor de participatie maatschappij; dus omdat we minder bereid zijn bij te dragen aan het sociale stelsel, is het gevolg dat we ons socialer moeten gaan gedragen.
Nou, als ik kijk wat ik allerlei studentjes op FOK! zie posten, het liefst scheldend dat die bijstandspaupers van "hun zuurverdiende centen" gratis geld krijgen, dan verwacht ik niet dat de participatiemaatschappij een groot succes zal zijn, want ik heb niet de illusie dat men werkelijk die financiële bijdrage voor een fysieke bijdrage wil vervangen.

Hier was het vanmorgen kerstontbijt op de PSZ, en de moeders ouders hoefden er niet bij te zijn *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 20 december 2013 @ 07:42:24 #105
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_134478652
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:55 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

zo die gaat wel heel kort door de bocht :o

wat ging er eigenlijk niet door? :?
Geen idee meer... Herfstwandeling ofzo. Het ging overigens gewoon wel door.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 20 december 2013 @ 07:49:44 #106
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134478700
Nou, dat idd Snoop, alsof ik maar overal tijd voor heb. Laatst waren er weer te weinig luizen moeders en wel weer uitbraak. Waren we met twee. Zijn we weggegaan op de normale tijd. Halve school maar gedaan. *) de keer erna waren er wel weer genoeg.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 20 december 2013 @ 08:02:57 #107
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134478807
Ik kan ook maar weinig doen voor school, ik heb geen oppas voor mijn andere kinderen dus dan valt al een hoop af. Maar wat ik wel kan doen dat probeer ik zoveel mogelijk. Speelgoed schoonmaken (dat kan thuis of savonds op school) of plakboeken bijwerken. En op school kan ik dan geen luizenmoeder zijn, ik hou wel mijn eigen kinderen goed in de gaten. Niet dat daarmee de luiznmoeders overbodig zijn, maar ik doe wat ik kan.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 december 2013 @ 08:07:05 #108
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134478845
Ik doe geen flikker op school *)
E.T. daarentegen participeert als een malle en verklaar ik regelmatig voor gek als ze weer eens met hetzelfde groepje moeders bezig is.
  vrijdag 20 december 2013 @ 08:24:42 #109
35189 Troel
scherp en bot
pi_134478999
Hier op school is het ook altijd hetzelfde kliekje dat alles regelt. Maar daar kom je gewoon niet tussen, ook al wil je helpen :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 20 december 2013 @ 08:29:31 #110
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_134479062
Ik ben niet supersociaal, maar ik kwam er wel altijd tussen als het om helpen ging. Ik heb echter geleerd dat niemand er vrolijker van wordt als ik dingen doe waar ik eigenlijk niet goed in ben, zoals knutselen en zo.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 20 december 2013 @ 08:37:48 #111
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_134479170
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:57 schreef livelink het volgende:
En het resultaat van de haar- en make-up sessie. Al had ik alle energie van de wereld gehad, dan had ik dit nooit gekund. Het is gedaan door een moeder die geen dochters heeft en het hardstikke leuk vindt om dit te doen.

[ afbeelding ]
Oh, wow!
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 20 december 2013 @ 08:54:48 #112
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_134479390
Bij ons op school is heel duidelijk merkbaar dat de ouderparticipatie enorm afneemt. Met alles. Waren er vroeger verkiezingen nodig voor de ouderraad bijv. .. nu wordt er gesmeekt of er iemand bij komt.
Voor veel extra dingen moet een school het hebben van helpende ouders.. als iedereen het af laat weten kan er gewoon steeds minder.
Overigens wel typisch genoeg, op de eerste schooldag van zo'n kind weet je al meteen of ze wel of niet naar het lentefeest, kerstviering etc komen en of de ouder komt helpen bij oproepjes.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † vrijdag 20 december 2013 @ 08:54:56 #113
7074 moussy
kuttekop
pi_134479392
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 december 2013 08:24 schreef Troel het volgende:
Hier op school is het ook altijd hetzelfde kliekje dat alles regelt. Maar daar kom je gewoon niet tussen, ook al wil je helpen :')
Dat is nu ook op de school van Cas gaande, maar van mij mogen ze, ik heb de helpende hand al een jaar of 2 neer gelegd, ik was er opeens helemaal klaar mee.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_134479564
Ik heb bij ons nog geen helpkliekjes gezien. Het enige dat 'verplicht' wordt is drie tot vijf keer per jaar een half uurtje pleinwachten.

Woensdag vroeg de juf me of ik donderdag ff tijd had om samen met twee andere moeders het kerstdiner neer te zetten en toen ik L s avonds op kwam halen zag ik dat een aantal ouders uit zichzelf al was begonnen met opruimen.
pi_134479658
oh, hier is het een en al kliek op het schoolplein :P ik doe mee met waar ik zin in heb, maar ik ben hier in het dorp al zat met sociaal betrokken bezig hoor. we doen de redatie voor de psz, decogroep op de basisschool, ik ben penningmeester voor de lokale afdeling van een politieke partij en ik doe dingen voor het behoud van het dorpshuis. dikke mik, ik doe zat :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_134479810
Hier staan er wel her en der groepjes ouders op het schoolplein die het blijkbaar goed met elkaar kunnen vinden, maar ik zou hen niet omschrijven als 'kliekjes'. Als nieuweling word je ook gewoon voorgesteld en zo.

Wanneer worden groepjes kliekjes dan? Als ze roddelen en niemand anders toelaten?

[ Bericht 1% gewijzigd door -Spring op 20-12-2013 09:34:21 ]
  vrijdag 20 december 2013 @ 09:31:20 #117
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_134479880
het is ook een beetje hoe je het opvat volgens mij. ik heb niet het gevoel bij een kliekje te horen, maar help wel waar ik kan. bij ons is het principe 'klassenouder' sinds dit jaar opgeheven. nou, daar waren sommige mensen echt zeer door geschokt, dat was bijna een verworven recht oid. (ik vond altijd al dat het moest rouleren, maar daar denkt niet iedereen zo over). in de praktijk zijn er natuurlijk toch een paar ouders die wat actiever zijn dan andere. ik vind het bijv. leuk om mee te denken over een gezamenlijk cadeau van de klas voor de jarige juf/meester, dus daar doe ik wel veel in. en ik heb gisteravond ook even geholpen bij 't kerstdiner. verder ben ik er ooit 'ingeluisd' voor de luizencontrole, dus dat blijf ik ook braaf doen (alleen voor de klas van m'n dochter overigens, niet voor de hele school). maar ik kan bijna nooit helpen met rijden naar uitjes en dat soort overdag-activiteiten.
in de haak.
pi_134479893
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:25 schreef -Spring het volgende:
Wanneer worden groepjes kliekjes dan? Als ze roddelen en niemand anders toelaten?
ja dat. tis net de mavo bij ons op het schoolplein :P maar goed dat ik dat wel kan, been there, done that :D

dorpje verderop is het veel erger. daar ben je kom je als import en nieuweling domweg niet tussen. als je daar dan op dag 1 staat en je praat tegen moeder x aan de ene kant van het schoolplein, zit je daar dan de komende 8 jaar aan vast, aangezien alles daar netjes verdeeld is in 2 ploegjes die elk aan een kant van het schoolplein staan :') en je blijft dan uiteraard eeuwig "die import". (deze weet ik van de vrouw van een collega van manlief. die zijn inmiddels verhuisd omdat het echt niet wilde in dat dorp). hier is het alleen zo streng verdeeld tussen de openbare en met den bijbel. wie naar de openbare gaat speelt niet met een kind van met den bijbel. maar natuurlijk weiger ik me te conformeren, dus mijnesse wel :o
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator vrijdag 20 december 2013 @ 09:38:45 #119
5428 crew  miss_sly
pi_134480013
Ik vind de toon hier in het topic al niet erg prettig, als die op het schoolplein hetzelfde is :o

Nou ja, ik heb er weinig last van of het is niet bij ons op school. Ik voel ook geen druk om van alles te doen. Ik help graag mee als ik kan, en als ik niet kan, houdt het op. Voel ik me niet schuldig of rot over en dat zal ook niemand me aan kunnen praten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 20 december 2013 @ 09:39:03 #120
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_134480016
Kliekjes heb je nog al gauw toch, denk ik. Hier bij ons in het dorp heb je moeders die zelf nog op deze basisschool hebben gezeten en elkaar al jaren kennen omdat ze allemaal al heel hun leven hier wonen. Logisch dat die meer met elkaar hebben dan met mij, denk ik dan.

Ik help wel mee, als ik kan. Met rijden, hapjes maken voor het kerstdiner, soms helpen met handvaardigheid. Tot voor kort werkte ik iedere ochtend en 's middags had ik m''n jongste nog thuis, dan ben je wel een beetje beperkt in je tijd om te helpen. Nu heb ik sinds een week of twee geen (eigen) werk meer en zal ik wel proberen een beetje vaker mee te helpen. Vooral omdat mijn dochters het wel erg leuk vinden wanneer ik dit doe.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  Moderator vrijdag 20 december 2013 @ 09:46:13 #121
5428 crew  miss_sly
pi_134480130
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:39 schreef She-Wolf het volgende:
Kliekjes heb je nog al gauw toch, denk ik. Hier bij ons in het dorp heb je moeders die zelf nog op deze basisschool hebben gezeten en elkaar al jaren kennen omdat ze allemaal al heel hun leven hier wonen. Logisch dat die meer met elkaar hebben dan met mij, denk ik dan.

Ik help wel mee, als ik kan. Met rijden, hapjes maken voor het kerstdiner, soms helpen met handvaardigheid. Tot voor kort werkte ik iedere ochtend en 's middags had ik m''n jongste nog thuis, dan ben je wel een beetje beperkt in je tijd om te helpen. Nu heb ik sinds een week of twee geen (eigen) werk meer en zal ik wel proberen een beetje vaker mee te helpen. Vooral omdat mijn dochters het wel erg leuk vinden wanneer ik dit doe.
S vindt het ook erg leuk, dus die had gevraagd of ik afgelopen woensdagochtend wilde helpen met de kerststukjes. Aangezien haar juf het ook nog vroeg, kon het kennelijk en heb ik het gedaan. Ik vind het ook echt leuk om te doen en op woensdag heb ik er tijd voor.

En kliekjes, ik heb geen idee. Als ik het schoolplein opstap om S op te halen, ga ik staan bij ouders van kindjes uit haar klas en maak even een praatje. Geen idee of zij een kliekje zijn en ik er wel of niet bij hoor. Ik hou me er gewoonweg niet zo mee bezig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 20 december 2013 @ 09:47:21 #122
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_134480157
he she-wolf, wat balen van je werk!! al is het wel een bijkomend voordeel dat je dan meer tijd hebt voor dit soort dingen, want de kinderen genieten er inderdaad vaak erg van om te merken dat hun ouders betrokken zijn op school.
in de haak.
pi_134480191
Als ik er heel zuur en rationeel over nadenk vind ik het geeneens zo erg als er geen lentefeest, uitgebreide kerstviering, 36 uitstapjes per jaar en weet ik veel wat meer zou kunnen als er wat minder ouders meehelpen. Een school is daar in de basis niet voor bedoeld. Dan doe je het maar wat soberder of vier je geen lentefeest, zolang er maar onderwezen wordt. Uiteraard heeft school ook een sociale functie en dragen dit soort dingen er toe bij, maar je kunt toch als leraar/lerares wel een hele simpele kerstviering organiseren zonder 15 ouders daarbij nodig te hebben? Eén of twee fanatiekelingen blijf je toch wel houden dus die kunnen mooi een botervlootje en een kerststol meenemen.

De grens wordt wat troebeler bij iets als luizenchecks en klaarovers (aan de andere kant, waarom leren we kinderen niet gewoon goed uit hun doppen te kijken?), dat geef ik toe. Maar in de basis vind ik het 'raar' (hoewel ik het wel snap) dat een school kennelijk niet kan functioneren zonder een leger ouders. Maar dat ligt waarschijnlijk aan mij ;).

En goedemorgen dus!
pi_134480273
Oh en kennen jullie het verhaal van die dode hamster? :').
  vrijdag 20 december 2013 @ 09:53:58 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134480309
Die was in winterslaap?

[ Bericht 4% gewijzigd door Leandra op 20-12-2013 10:00:36 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_134480331
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:53 schreef Leandra het volgende:
Die wad in winterslaap?
Vermoedelijk wel dus :'). Heel gedoe, uk in tranen, hamster op schoot en hey... het beweegt! En gisteravond rende -ie weer rondjes in de kooi. Vanochtend ook weer, dus ik gok winterslaapje idd... man man man.
pi_134480348
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:55 schreef Luigi het volgende:

[..]

Vermoedelijk wel dus :'). Heel gedoe, uk in tranen, hamster op schoot en hey... het beweegt! En gisteravond rende -ie weer rondjes in de kooi. Vanochtend ook weer, dus ik gok winterslaapje idd... man man man.
ik moest lachen. sorrie :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_134480362
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:56 schreef simmu het volgende:

[..]

ik moest lachen. sorrie :*
Ik ook wel een beetje :D.
pi_134480387
ach, wij hadden gisterochtend om 6 uur (!) oma die opeens een babyfoto per whatsapp ontving en dus jubelde over der verse kleinzoon (sangdrax zn zus is 1 januari uitgerekend). dus de kinderen blij "JAAAAAAH! WE HEBBEN EEN NEEFJE *O* *O* *O* *O* ", verteld aan de juf, enzovoorts.

bleek het een foto te wezen van het kindje van de dochter van de vriend van oma :s) oops.....
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_134480409
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:59 schreef simmu het volgende:
ach, wij hadden gisterochtend om 6 uur (!) oma die opeens een babyfoto per whatsapp ontving en dus jubelde over der verse kleinzoon (sangdrax zn zus is 1 januari uitgerekend). dus de kinderen blij "JAAAAAAH! WE HEBBEN EEN NEEFJE *O* *O* *O* *O* ", verteld aan de juf, enzovoorts.

bleek het een foto te wezen van het kindje van de dochter van de vriend van oma :s) oops.....
Hahaha, ook bizar ja :D.
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:02:39 #131
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134480466
Nou ja, ik dacht dus heel naief dat iedereen doet wat ie kan. Maar blijkbaar denken mensen dat alles léuk moet zijn. En dat de klaarovers, de luizenouders, de leesouders en ga nog maar even door er voor hun lol staan.
Volgens mij vind niemand dat echt leuk. En als iedereen een klein beetje doet is het zo klaar.
En ja, ik val er dus over dat iemand blijkbaar denkt dat ik daar 'voor in de wieg gelegd ben' of onderdeel ben van een kliek waar niemand in wordt toegelaten.

En natuurlijk zit je met werk enzo. Logisch dat niet iedereen hetzelfde doet. Maar het is ook wel vaak een excuus. En het is voor je eigen schuldgevoel wel prettig om te denken dat je er niet bij mag ofzo. :') krijg mijn punt niet echt over. Mij valt op dat de ouders met de grootste banen er juist vaak wél zijn.

Maar goed. Ik had een ontspannen kerstwandeling want voor het eerst in 10 jaar niet gestrikt voor opbouwen/opruimen/chocomelwarmen/gluhwein stoken. Heerlijk!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:05:14 #132
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134480533
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:55 schreef Luigi het volgende:

[..]

Vermoedelijk wel dus :'). Heel gedoe, uk in tranen, hamster op schoot en hey... het beweegt! En gisteravond rende -ie weer rondjes in de kooi. Vanochtend ook weer, dus ik gok winterslaapje idd... man man man.
die Hamster was in de war met Pasen?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_134480593
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:05 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

die Hamster was in de war met Pasen?
Ik ga hem maar jezus noemen denk ik :D.
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:10:05 #134
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134480650
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:07 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik ga hem maar jezus noemen denk ik :D.
goeie naam! Ik zou nog iets proberen met water?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:10:59 #135
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134480667
Maar nu ga ik eerst bitterballen kopen bij mijn zoon. En cakejes bij de ander. Dus.

Diarree voor serieus request! *O* of snap ik het nou verkeerd?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:13:38 #136
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_134480733
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:02 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ja, ik dacht dus heel naief dat iedereen doet wat ie kan. Maar blijkbaar denken mensen dat alles léuk moet zijn. En dat de klaarovers, de luizenouders, de leesouders en ga nog maar even door er voor hun lol staan.
Volgens mij vind niemand dat echt leuk. En als iedereen een klein beetje doet is het zo klaar.
En ja, ik val er dus over dat iemand blijkbaar denkt dat ik daar 'voor in de wieg gelegd ben' of onderdeel ben van een kliek waar niemand in wordt toegelaten.

En natuurlijk zit je met werk enzo. Logisch dat niet iedereen hetzelfde doet. Maar het is ook wel vaak een excuus. En het is voor je eigen schuldgevoel wel prettig om te denken dat je er niet bij mag ofzo. :') krijg mijn punt niet echt over. Mij valt op dat de ouders met de grootste banen er juist vaak wél zijn.

ik snap je punt hoor! en fijn dat je zo'n gezellige kerstwandeling had!
in de haak.
pi_134480753
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:02 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar goed. Ik had een ontspannen kerstwandeling want voor het eerst in 10 jaar niet gestrikt voor opbouwen/opruimen/chocomelwarmen/gluhwein stoken. Heerlijk!
lekker toch dan? en zeker met alles wat je zo in de loop der jaren gedaan hebt, je dus mooi niet schuldig voelen en gewoon lekker genieten :* ^O^
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:15:53 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134480779
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:10 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

goeie naam! Ik zou nog iets proberen met water?
Voor de zekerheid niet te diep, zometeen blijkt hij niet alleen niet over water te kunnen lopen, maar ook niet te kunnen zwemmen :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_134480782
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:10 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar nu ga ik eerst bitterballen kopen bij mijn zoon. En cakejes bij de ander. Dus.

Diarree voor serieus request! *O* of snap ik het nou verkeerd?
als je het zo verteld doen wij hier al zeker 2 weken hard ons bessie voor serieus blabla :X
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:26:49 #140
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_134481020
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:49 schreef Luigi het volgende:Maar in de basis vind ik het 'raar' (hoewel ik het wel snap) dat een school kennelijk niet kan functioneren zonder een leger ouders. Maar dat ligt waarschijnlijk aan mij ;).

En goedemorgen dus!
Dat ligt niet aan jou, maar aan de overheid die jarenlang bezuinigd heeft in het onderwijs... Daarvoor zijn er blikken leesmoeders, bieb-ouders, begeleiders nodig bij ICT onderwijs...
"vroegah' was er idd alleen een kerstfeest waar ouders voor nodig waren en juist omdat dat die hulp maar af en toe ingeroepen werd was dat geen enkel probleem. Nu zijn voor hetzelfde pakket wel (veel) meer en vaker ouders nodig en dat wordt als 'druk' ervaren.
(al geef ik grif toe dat leerkrachten ook wel erg veel als werktijd mogen 'doen'.. daar waar mensen uit het bedrijfsleven ook gewoon 's avonds onbetaald dingen doen, wordt dat bij leerkrachten als 'onder werktijd' geschreven wat de druk bij leerkrachten ook hoog legt)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:26:56 #141
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_134481027
Oh maar wel fijn voor uk!

Hier is het de andere Kant uit op belachelijk, juffen mogen zelfs geen pleister plakken moet het kind zelf doen, luizencheck wordt niet gedaan mag zelfs geen briefje meegegeven worden, zonnebrandcreme smeren mag niet :')
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:39:08 #142
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_134481321
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:47 schreef trui het volgende:
he she-wolf, wat balen van je werk!! al is het wel een bijkomend voordeel dat je dan meer tijd hebt voor dit soort dingen, want de kinderen genieten er inderdaad vaak erg van om te merken dat hun ouders betrokken zijn op school.
Valt wel mee trui, het was mijn eigen beslissing. We hebben een schikking getroffen. Officieel ben ik pas per 1 maart werkloos. :)
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_134481329
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:02 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ja, ik dacht dus heel naief dat iedereen doet wat ie kan. Maar blijkbaar denken mensen dat alles léuk moet zijn. En dat de klaarovers, de luizenouders, de leesouders en ga nog maar even door er voor hun lol staan.
Volgens mij vind niemand dat echt leuk. En als iedereen een klein beetje doet is het zo klaar.
En ja, ik val er dus over dat iemand blijkbaar denkt dat ik daar 'voor in de wieg gelegd ben' of onderdeel ben van een kliek waar niemand in wordt toegelaten.

En natuurlijk zit je met werk enzo. Logisch dat niet iedereen hetzelfde doet. Maar het is ook wel vaak een excuus. En het is voor je eigen schuldgevoel wel prettig om te denken dat je er niet bij mag ofzo. :') krijg mijn punt niet echt over. Mij valt op dat de ouders met de grootste banen er juist vaak wél zijn.

Maar goed. Ik had een ontspannen kerstwandeling want voor het eerst in 10 jaar niet gestrikt voor opbouwen/opruimen/chocomelwarmen/gluhwein stoken. Heerlijk!
Snap ik, maar mijn punt was dus meer dat veel (let op, veel, niet alles) van die dingen van mij dus eigenlijk niet zo hoeven. Als ik gisteren ook weer zag hoe uitgebreid zo'n kerstdiner is, met stukjes en 100 soorten eten en weet ik veel wat dan snap ik wel dat je daar 10 ouders bij nodig hebt ja. Maar als je dat dus een stuk soberder doet (en dus gelijk aan kinderen overbrengt dat het niet altijd zo enorm over de top moet zijn) heb je gelijk die afhankelijkheid niet. Maar soms lijkt het er op dat mensen zelf die afhankelijkheid toch wel weer erg fijn vinden (maar dan met een scheef oog kijken naar degene die daar weer niks mee hebben). Erg krom wmb.
pi_134481643
Bij ons mochten de kleuters zelf bedenken wat ze wilden met het kerstontbijt. En ze kozen voor normale broodjes, gewoon beleg etc. Dus kleuter kreeg de opdracht op drie bakjes leverpastei mee te brengen.
Ik merk wel dat onze school een integraal kindcentrum is. Als er dus extra activiteiten zijn, worden er gewoon pedagogisch medewerkers van de BSO of het KDV ingezet. Daarnaast zijn er dan nog wel ouders nodig, maar dat is veel minder dan normaal. Kliekjes heb ik nog niet gemerkt, maar ik sta sowieso weinig op het schoolplein omdat uk of naar de BSO gaat of zijn vader hem haalt. Speelafspraakjes zijn er nog niet echt en het eerste verzoekje daarover ging via een briefje in zijn bakje. Dat krijg je in een nieuwbouwwijk met veel dubbel werkende ouders.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_134481690
Hoe hip trouwens, juffen twitteren, dus ik zie nu in mijn tl hoe oudjes uit de wijk (van de dementenopvang) met rolstoel en al tussen de kinderen aan het ontbijt zitten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 20 december 2013 @ 11:02:12 #146
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134482018
Tsss. wordt ik net teruggebeld...
Is mam ook thuis?
Ik :?
Ja, ging over zakken kleding.
Ik, oke, ik zal het doorgeven :+ :') :')
pi_134483041
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:38 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind de toon hier in het topic al niet erg prettig, als die op het schoolplein hetzelfde is :o

Nou ja, ik heb er weinig last van of het is niet bij ons op school. Ik voel ook geen druk om van alles te doen. Ik help graag mee als ik kan, en als ik niet kan, houdt het op. Voel ik me niet schuldig of rot over en dat zal ook niemand me aan kunnen praten.
Welke toon?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Moderator vrijdag 20 december 2013 @ 11:40:13 #148
5428 crew  miss_sly
pi_134483232
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:33 schreef snoopy het volgende:

[..]

Welke toon?
Het wijzen, het commentaar, het gedoe over kliekjes, wel of niet helpen. Blegh.
Ik doe wat ik kan en wil doen, en daarvoor ben ik alleen mezelf verantwoording schuldig. Zo ook alle andere ouders. Wat ik wel of niet doe heeft dan weer niets te maken met wat andere mensen wel of niet doen. Als ik het nou gewoon eens simpelweg bij mezelf hou, allemaal, zonder commentaar op en oordelen over anderen, heb ik verder ook geen problemen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_134483258
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het wijzen, het commentaar, het gedoe over kliekjes, wel of niet helpen. Blegh.
Ik doe wat ik kan en wil doen, en daarvoor ben ik alleen mezelf verantwoording schuldig. Zo ook alle andere ouders. Wat ik wel of niet doe heeft dan weer niets te maken met wat andere mensen wel of niet doen. Als ik het nou gewoon eens simpelweg bij mezelf hou, allemaal, zonder commentaar op en oordelen over anderen, heb ik verder ook geen problemen.
...maar kunnen we het forum verder wel sluiten ;).
  Moderator vrijdag 20 december 2013 @ 11:43:44 #150
5428 crew  miss_sly
pi_134483349
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:40 schreef Luigi het volgende:

[..]

...maar kunnen we het forum verder wel sluiten ;).
O, ik wist niet dat het forum alleen bedoeld was voor zanik & gezeur. Daar hebben we toch al een topic voor :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_134483350
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het wijzen, het commentaar, het gedoe over kliekjes, wel of niet helpen. Blegh.
Ik doe wat ik kan en wil doen, en daarvoor ben ik alleen mezelf verantwoording schuldig. Zo ook alle andere ouders. Wat ik wel of niet doe heeft dan weer niets te maken met wat andere mensen wel of niet doen. Als ik het nou gewoon eens simpelweg bij mezelf hou, allemaal, zonder commentaar op en oordelen over anderen, heb ik verder ook geen problemen.
maar of de sfeer zo is, hangt toch ook van je omgeving af? Ik loop nog niet zo heel lang rond op de school van oudste, maar ik heb niet het idee dat daar kliekjes oid zijn. Maar ik ken ook de verhalen van anderen waar dat wel zo is. Dat zegt niets over de situatie bij mij, alles over de situatie bij anderen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_134483423
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, ik wist niet dat het forum alleen bedoeld was voor zanik & gezeur. Daar hebben we toch al een topic voor :+
Neuh, maar het hoeft toch ook niet altijd een koffieslurptopic te zijn? Vind het altijd wel leuk een echt onderwerp (al had het zo ondertussen wel een eigen topicje verdiend, maar ben er eigenlijk alweer klaar mee :P ). Ik zie het niet als zanik en gezeur verder. Ik zie vooral veel meningen en ervaringen voorbij komen.
  Moderator vrijdag 20 december 2013 @ 11:48:38 #153
5428 crew  miss_sly
pi_134483507
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:46 schreef Luigi het volgende:

[..]

Neuh, maar het hoeft toch ook niet altijd een koffieslurptopic te zijn? Vind het altijd wel leuk een echt onderwerp (al had het zo ondertussen wel een eigen topicje verdiend, maar ben er eigenlijk alweer klaar mee :P ). Ik zie het niet als zanik en gezeur verder. Ik zie vooral veel meningen en ervaringen voorbij komen.
Ik vind vooral al dat wijzen naar anderen gewoon naar, dat is dan mijn ergernis. Hou het allemaal gewoon lekker bij jezelf, in plaats van wat anderen doen. En dat er bij die en die op de school in verweggistan echt heel erg kliekjes zijn en dat dat vervelend is en dat je er niet tussenkomt, en dat het bij die niet goed is als je wel helpt want dan ben je een kliekje en bij die is het niet goed als je niet helpt, want dan doe je niet voldoenden...het lijkt het schoolplein wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_134483517
Mwah, ik ben geïrriteerd over iemand die mij opdracht geeft voor iets. Hoef jij je niet voor te verdedigen toch?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_134483537
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind vooral al dat wijzen naar anderen gewoon naar, dat is dan mijn ergernis. Hou het allemaal gewoon lekker bij jezelf, in plaats van wat anderen doen. En dat er bij die en die op de school in verweggistan echt heel erg kliekjes zijn en dat dat vervelend is en dat je er niet tussenkomt, en dat het bij die niet goed is als je wel helpt want dan ben je een kliekje en bij die is het niet goed als je niet helpt, want dan doe je niet voldoenden...het lijkt het schoolplein wel.
Kusjekroel?
  Moderator vrijdag 20 december 2013 @ 11:50:24 #156
5428 crew  miss_sly
pi_134483574
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:48 schreef snoopy het volgende:
Mwah, ik ben geïrriteerd over iemand die mij opdracht geeft voor iets. Hoef jij je niet voor te verdedigen toch?
Nee, ik had het ook niet over jouw post :)
En ik hoef me sowieso nergens voor te verdedigen, vind ik zelf, dus dat doe ik dan ook niet :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 20 december 2013 @ 11:51:15 #157
5428 crew  miss_sly
pi_134483610
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:49 schreef Luigi het volgende:

[..]

Kusjekroel?
Nou, dat is weer het andere uiterste :P

Ik heb een baaldag, want er ging iets niet goed met kaartjes bestellen voor Pearl Jam en nu ben ik 121 euro lichter en geen kaartjes rijker. Ze zijn ook niet bereikbaar, dus ik moet nog maar eens even afwachten hoe dit gaat aflopen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_134483659
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou, dat is weer het andere uiterste :P

Ik heb een baaldag, want er ging iets niet goed met kaartjes bestellen voor Pearl Jam en nu ben ik 121 euro lichter en geen kaartjes rijker. Ze zijn ook niet bereikbaar, dus ik moet nog maar eens even afwachten hoe dit gaat aflopen.
Pearl Jam :9. Ziggo Dome toch? Maar bestelproces ging niet goed ofzo? Altijd kut, kaarten bestellen online. Vroeger kon je gewoon naar het postkantoor. Nog iets dat beter was vroeger! :P.
  vrijdag 20 december 2013 @ 11:53:03 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134483676
Wat een geluk dat onze kinderen niet allemaal op dezelfde school zitten, dan kon je hier helemaal niets meer zeggen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 20 december 2013 @ 11:53:57 #160
5428 crew  miss_sly
pi_134483707
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:52 schreef Luigi het volgende:

[..]

Pearl Jam :9. Ziggo Dome toch? Maar bestelproces ging niet goed ofzo? Altijd kut, kaarten bestellen online. Vroeger kon je gewoon naar het postkantoor. Nog iets dat beter was vroeger! :P.
Dat vond ik vroeger kut, want ik wilde helemaal niet in alle vroegte op het postkantoor staan :D
maar dit is ook kut, want nu heb ik niets en moet ik nog maar afwachten hoe het gaat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_134483716
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:53 schreef Leandra het volgende:
Wat een geluk dat onze kinderen niet allemaal op dezelfde school zitten, dan kon je hier helemaal niets meer zeggen :')
Haha, op zo'n forum is het al snel zo uitvergroot he. Ik dacht gisteren ook iets vergelijkbaars ;).
pi_134483758
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat vond ik vroeger kut, want ik wilde helemaal niet in alle vroegte op het postkantoor staan :D
maar dit is ook kut, want nu heb ik niets en moet ik nog maar afwachten hoe het gaat.
Neejoh, met allemaal liefhebbers op tijd bij zo'n postkantoor, lekker kletsen over muziek en het aanstaande concert, prachtig. Tegenwoordig is het zo'n solistische bezigheid allemaal. En dat zeg ik als halve autist dus :').
  vrijdag 20 december 2013 @ 11:58:22 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134483874
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:54 schreef Luigi het volgende:

[..]

Haha, op zo'n forum is het al snel zo uitvergroot he. Ik dacht gisteren ook iets vergelijkbaars ;).
Mensen lijken zich nu al aangesproken te voelen op kliekjes, er niet tussen komen of geen zin, geen tijd, laat staan as het letterlijk over die ouders zou gaan :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_134484216
Overstappen van stroomleverancier is toch zo makkelijk en fijn en simpel. Niemand die je even verteld dat en je oude leverancier en je nieuwe leverancier dan beide een voorschot willen over dezelfde maand. En ja, natuurlijk krijg je dat uiteindelijk heus wel een keer terug, maar effe 150 euro voorschieten is nou niet mijn hobby. En met een beetje pech volgende maand weer :'(
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 20 december 2013 @ 12:11:15 #165
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134484329
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:39 schreef Luigi het volgende:

[..]

Snap ik, maar mijn punt was dus meer dat veel (let op, veel, niet alles) van die dingen van mij dus eigenlijk niet zo hoeven. Als ik gisteren ook weer zag hoe uitgebreid zo'n kerstdiner is, met stukjes en 100 soorten eten en weet ik veel wat dan snap ik wel dat je daar 10 ouders bij nodig hebt ja. Maar als je dat dus een stuk soberder doet (en dus gelijk aan kinderen overbrengt dat het niet altijd zo enorm over de top moet zijn) heb je gelijk die afhankelijkheid niet. Maar soms lijkt het er op dat mensen zelf die afhankelijkheid toch wel weer erg fijn vinden (maar dan met een scheef oog kijken naar degene die daar weer niks mee hebben). Erg krom wmb.
oh ja, dat ben ik met je eens. De vereftelingisering :P maar dat neemt bij ons op school wel weer af. Prettig genoeg.
Waar ik me over verbaas is hoeveel ouders daadwerkelijk worden ingezet voor onderwijs. Heb al heel wat dyslectische kindjes of anderzins moeilijk lezenden begeleid. Hele vrijdagmiddagen les gegeven. Da's toch bizar? En dat je eigenlijk niet kan stoppen omdat er dan geen begeleiding is voor het lezen.

En dat die participatie met het stijgen van de leerjaren steeds groter wordt ook nog. Het begint met een bak speelgoed poetsen en eindigt met van hot naar haar reizen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 20 december 2013 @ 12:18:31 #166
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134484561
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 12:07 schreef mefke79 het volgende:
Overstappen van stroomleverancier is toch zo makkelijk en fijn en simpel. Niemand die je even verteld dat en je oude leverancier en je nieuwe leverancier dan beide een voorschot willen over dezelfde maand. En ja, natuurlijk krijg je dat uiteindelijk heus wel een keer terug, maar effe 150 euro voorschieten is nou niet mijn hobby. En met een beetje pech volgende maand weer :'(
daar heb ik niks van gemerkt bij overstappen? Maar wij zijn collectief overgestapt via de consumentenbond. Misschien dat dat scheelt?
Wel balen zeg. Ik zou er niet vrolijk van worden.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_134484761
Wij stappen over via Eigen Huis, dus ook collectief. Maar dit antwoord komt dan ook van Essent (oude leverancier). Ja bla bla eindafrekening binnen zes weken, dus valt mee bla bla. Zucht.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 20 december 2013 @ 12:32:32 #168
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134485005
Ja, leuk he overstappen. Zo blijven wij ook al jaren toch maar bij dezelfde zorgverzekeraar. Geen zin in gedoe enzo.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 20 december 2013 @ 12:36:12 #169
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134485103
Mijn oudste is nogal een 'lange zitter' en ik heb eindelijk de rest van het liedje gevonden wat ik dan voor hem zing. :P

Ik lig echt in een deuk om het volgende:

Ben je d'r doorheen gezakt
Of zit je d'r aan vastgeplakt
Doe je soms aan meditatie
Of wacht je soms op inspiratie
Train je voor de marathon
Of zit je vast in 't peleton
Blijf je op een wonder hopen
Of krijg je soms de deur niet open
Nee, ik wil je echt niet storen
Ik wil alleen je stem maar horen
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_134485163
Kinderen voor Kinderen. Ergens in de jaren 80, toch?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 20 december 2013 @ 12:56:02 #171
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134485695
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 12:38 schreef mefke79 het volgende:
Kinderen voor Kinderen. Ergens in de jaren 80, toch?
ja. Maar ik wist alleen nog beeeeeeeeeenn je er doorheen gezakt of ziiiiiiit je er aan vastgeplakt.
En die van de marathon en het peleton. (Ik moet echt hard lachen om die :@)

Je moet toch iets om ze met hun ogen te laten rollen :+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 20 december 2013 @ 13:14:35 #172
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_134486348
Oh, die ken ik ook uit mijn hoofd nog!
Ik trek me terug op het toilet.
Ik vind al die liedjes nog steeds leuk ook :@

Kliekjes op het schoolplein... Vooral op het kleuterplein is/was het duidelijk: 1 groepje alto's, groepje pesters (ja echt :O ) groepje gepesten, groepje dat zich nergens wat van aan trekt, groepje.... Echt je zag zó in welk kliekje ze op de middelbare school hoorden.
Op het grote plein is het meer een mengelmoes en sta je sneller bij de ouders van jouw kinds klas.

Met overstappen van energie hadden we geen problemen geloof ik.

He wat balen van je baan. Ook al is het per 1 maart, het is toch schrikken!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  † In Memoriam † vrijdag 20 december 2013 @ 13:19:04 #173
7074 moussy
kuttekop
pi_134486507
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 12:11 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

oh ja, dat ben ik met je eens. De vereftelingisering :P maar dat neemt bij ons op school wel weer af. Prettig genoeg.
Waar ik me over verbaas is hoeveel ouders daadwerkelijk worden ingezet voor onderwijs. Heb al heel wat dyslectische kindjes of anderzins moeilijk lezenden begeleid. Hele vrijdagmiddagen les gegeven. Da's toch bizar? En dat je eigenlijk niet kan stoppen omdat er dan geen begeleiding is voor het lezen.
Mijnes gaat "gewoon" naar logopedie daar voor, dat gekneuter met iedere week een andere moeder die het dan zus doet en weer een andere moeder die het zo doet, dat werkt echt niet :@
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 20 december 2013 @ 13:22:14 #174
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134486645
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 13:19 schreef moussy het volgende:

[..]

Mijnes gaat "gewoon" naar logopedie daar voor, dat gekneuter met iedere week een andere moeder die het dan zus doet en weer een andere moeder die het zo doet, dat werkt echt niet :@
nou ja, het leek mij ook niet zo waterdicht. En eigenlijk zegt school dat de pabo voor jan joker is? Als any given mum het kan?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † vrijdag 20 december 2013 @ 13:25:50 #175
7074 moussy
kuttekop
pi_134486785
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 13:22 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

nou ja, het leek mij ook niet zo waterdicht. En eigenlijk zegt school dat de pabo voor jan joker is? Als any given mum het kan?
Ik ben ook wel eens gevraagd, maar ik heb vriendelijk bedankt, ik kan dat echt niet, heb er ook geen geduld voor, ik moet al zo veel met mn eigen kind thuis doen, volgens de richtlijnen van logopedie en dus leek het ze wel handig dat we dat dan ook op school deden, ja dáág! De leraren werken er niet eens echt lekker aan mee om het op school ook op de logopedie manier te doen en dan zal ik de logopedistmoeder uit gaan hangen? Niet dus, ouders gaan zelf maar naar logopedie :+
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 20 december 2013 @ 13:27:57 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134486860
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 13:22 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

nou ja, het leek mij ook niet zo waterdicht. En eigenlijk zegt school dat de pabo voor jan joker is? Als any given mum het kan?
Je mag hopen dat de school dat eigenlijk niet zegt, en dat "any given mum" beperkt is tot de intelligentste moeders die de capaciteiten wel hebben ;)

Ik moet er toch ook niet aan denken dat mijn kind bijles krijgt van iemand die "hij wilt" gebruikt :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_134487396
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 13:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je mag hopen dat de school dat eigenlijk niet zegt, en dat "any given mum" beperkt is tot de intelligentste moeders die de capaciteiten wel hebben ;)

Ik moet er toch ook niet aan denken dat mijn kind bijles krijgt van iemand die "hij wilt" gebruikt :X
Ik ken een juf die dat gebruikt. :X

En nog meer tenenkrommende fouten maakt.
pi_134487792
Voorbeeldjes:

- Mijn lieve man kan ook niet zonder mij' nieuwe lampje opgehangen hij doet het niet zegt hij, kijk ik ernaar, heb je de knop aangezet.... Nee dus,.. Nu gelukkig weer licht in de koffiecorner...

- [Zoon] is druk aan het oefenen, we zeggen allemaal met kerst loop je.... Dus afwachten of hij het red, gisteren deed hij 7 stappen los!

Geeft les aan groep 4.
pi_134487895
:'( :o :X
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 20 december 2013 @ 13:56:59 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134487990
Mijn hemel... :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  † In Memoriam † vrijdag 20 december 2013 @ 14:04:45 #182
7074 moussy
kuttekop
pi_134488302
Ik las laatst bij een docent, "me dochter" :'(
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_134488382
'[Zoon] heeft vanmorgen een orentest gehad! wat blijkt!!! hij kan goed horen. rechts iets minder. maar dat kan geen problemen op leveren!!! linkerbuisje is er nu.ook uit. nu kijken of hij het zonder buisjes red! anders gaan.ze er weer in!'
pi_134488506
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 14:04 schreef moussy het volgende:
Ik las laatst bij een docent, "me dochter" :'(
Ik blijf dat zo irritant vinden. En het lijkt steeds normaler te worden ofzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 20 december 2013 @ 14:09:38 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134488511
Jezus, die zou zelfs in KLB afgeserveerd worden op haar taalgebruik :X
Ze heeft op haar telefoon nog niet ontdekt hoe de leestekens werken?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_134488561
'De mini,'s van ah zijn erg leuk! Weer eens een leuke actie! Wie ze niet wilt haha.... Ik hou me aanbevolen!'
pi_134488576
zo schijn je ook ineens 'hun' te mogen gebruiken waar eerst 'hen' de norm was (dus niet bij een bezittelijk voornaamwoord, maar als aanwijzend? voornaamwoord). Ik vind dat ook zo storend.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_134488600
Ik kreeg eens een dictee terug voor priscilla, geschreven door de juf, zodat ze kon leren voor de overhoring. Ik heb het dictee eerst maar eens verbeterd voordat ze ging leren.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_134488647
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 14:11 schreef mefke79 het volgende:
zo schijn je ook ineens 'hun' te mogen gebruiken waar eerst 'hen' de norm was (dus niet bij een bezittelijk voornaamwoord, maar als aanwijzend? voornaamwoord). Ik vind dat ook zo storend.
Straattaal wat de norm wordt ofzo. Zodat Henk en Ingrid het ook goed doen ofzo.

Ik snapte de wijziging van de spelling van cadeau naar kado ook nooit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 20 december 2013 @ 14:13:58 #190
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134488678
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 december 2013 13:59 schreef -Spring het volgende:
Doe mij de buurvrouw dan maar. :9
wait..whut?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_134488700
Voor mij is het ook bureau, cadeau etc. Dat buro en kado vind ik zo stom staan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_134488727
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 december 2013 14:13 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

wait..whut?
Als any given mum ipv juf. :P
  vrijdag 20 december 2013 @ 14:15:21 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134488730
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 december 2013 14:13 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

wait..whut?
Spring wil liever bijles van jou dan van de juf ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 20 december 2013 @ 14:17:45 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134488816
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 14:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Straattaal wat de norm wordt ofzo. Zodat Henk en Ingrid het ook goed doen ofzo.

Ik snapte de wijziging van de spelling van cadeau naar kado ook nooit.
Dat was typisch zo'n jaren 70 ding, direkteur, vakantie (die is gebleven), buro, kado enz.

M'n laptop weigert trouwens kado te typen en maakt er automagisch cadeau van :D _O-
Ik moest nu ka.do spatie doen en daarna de punt weghalen :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 20 december 2013 @ 14:18:52 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134488866
Overigens is het foeilelijke "je kan" ook een overblijfsel van de jaren 70 (en Ikea heeft erbij geholpen :'( )
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_134488958
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 14:18 schreef Leandra het volgende:
Overigens is het foeilelijke "je kan" ook een overblijfsel van de jaren 70 (en Ikea heeft erbij geholpen :'( )
Je kunt?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 20 december 2013 @ 14:21:36 #197
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134488976
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 14:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat was typisch zo'n jaren 70 ding, direkteur, vakantie (die is gebleven), buro, kado enz.

M'n laptop weigert trouwens kado te typen en maakt er automagisch cadeau van :D _O-
Ik moest nu ka.do spatie doen en daarna de punt weghalen :o
dat had ik laatst ook. :D maar nu mobiel kan ik wel kado schrijven. Op de pc niet.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 20 december 2013 @ 14:23:49 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134489063
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 14:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je kunt?
Ja, ik heb daar vroeger van mijn vader nogal voor op m'n duvel gehad, in de tijd dat "je kan" echt alleen nog maar spreektaal was.
Om over "je ken" helemaal niet te spreken :X

Ezelsbruggetje dat er ingestampt is:
Een archeoloog moet kannen kunnen kennen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_134489130
Kennelijk is de hun/hen discussie al uit de jaren 50.

En waaaarom doet die link zo raar en krijg ik dat niet goed?

[ Bericht 14% gewijzigd door debuurvrouw op 20-12-2013 15:30:06 ]
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 20 december 2013 @ 15:16:00 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134490662
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 14:25 schreef mefke79 het volgende:
Kennelijk is de [url= https://onzetaal.nl/taala(...)n-zij-hebben]hun/hen discussie[/url] al uit de jaren 50.

En waaaarom doet die link zo raar en krijg ik dat niet goed?
Deze?
Hun/hen discussie

Door de spatie tussen = en https denk ik ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_134490814
Ah, thanks! Ik had die s al eens weggehaald, maar helaas.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 20 december 2013 @ 15:24:06 #202
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_134490917
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 14:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Straattaal wat de norm wordt ofzo.
die. :P

En verder: tsja, taal is geen statisch gegeven, ik ben ook blij dat we nu niet meer op z'n Middeleeuws schrijven/praten.
in de haak.
  vrijdag 20 december 2013 @ 15:31:09 #203
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134491094
Nou, dat 'groter als' ineens wel correct nederlands is vind ik moeilijk te verkroppen hoor. ;(
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_134491340
Dat is er ook zo eentje buurvrouw, ik blijf consequent verbeteren 'groter DAN'.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 20 december 2013 @ 15:45:41 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134491458
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 15:24 schreef trui het volgende:

[..]

die. :P

En verder: tsja, taal is geen statisch gegeven, ik ben ook blij dat we nu niet meer op z'n Middeleeuws schrijven/praten.
Middeleeuws is ook wel leuk, vooral als ze in de je/u discussie "thou" uit het Engels als voorbeeld gebruiken, alsof dat "u" zou zijn, terwijl "you" gewoon "u" is, en "thou" het informele "je" was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_134491573
Ik vind de regionale verschillen ook zo grappig. Hier (Brabant) kennen we de kuus grens. De ene helft van de provincie vindt dat een jonge koe, de andere helft een varken. En het schijnt ook nog een vrij strikte lijn dwars door de provincie te zijn.
Of het verschil tussen patat en friet...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 20 december 2013 @ 16:28:25 #207
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_134492723
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 15:31 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou, dat 'groter als' ineens wel correct nederlands is vind ik moeilijk te verkroppen hoor. ;(
ik ook hoor, dus ik sta er heel dubbel in.
in de haak.
  vrijdag 20 december 2013 @ 17:16:13 #208
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_134494167
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 15:24 schreef trui het volgende:

[..]

En verder: tsja, taal is geen statisch gegeven, ik ben ook blij dat we nu niet meer op z'n Middeleeuws schrijven/praten.
Ach ende wee
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 20 december 2013 @ 18:05:53 #209
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134495683
Ik ga vandaag voor het eerst een zoon uit de disco ophalen. Euh.echt een prima manier om je stokoud te voelen. :D
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_134498721
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 15:24 schreef trui het volgende:

[..]

die. :P

En verder: tsja, taal is geen statisch gegeven, ik ben ook blij dat we nu niet meer op z'n Middeleeuws schrijven/praten.
Nee, ik snap dat je met je tijd mee moet. Maar ik moet er toch niet aan denken dat het straks gewoon correct is als je ff schrijft ipv even. Dat vindt ik gewoon zonde van de taal.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  † In Memoriam † vrijdag 20 december 2013 @ 20:30:53 #211
7074 moussy
kuttekop
pi_134500608
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 18:05 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik ga vandaag voor het eerst een zoon uit de disco ophalen. Euh.echt een prima manier om je stokoud te voelen. :D
*herkenning* ik zat te gumminekken toen ze thuis kwam :')
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 20 december 2013 @ 23:47:05 #212
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_134509968
Pffff wat een dag... Eerst naar het het uz met Roy dat was goed,toen naar huis...
dat ging mij nder goed,eenzijdig autoongeluk gehad,auto flink beschadigd maar wij alle 3 godzijdank niks alleen flink geschrokken.

:{
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 20 december 2013 @ 23:54:52 #213
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_134510386
jeetje, wat een schrik Bar. Hoe was Roy eronder? En hoe is het precies gebeurd?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 20 december 2013 @ 23:59:36 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134510639
Jeetje Bar... :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 21 december 2013 @ 00:37:33 #215
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_134512490
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 19:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee, ik snap dat je met je tijd mee moet. Maar ik moet er toch niet aan denken dat het straks gewoon correct is als je ff schrijft ipv even. Dat vindt ik gewoon zonde van de taal.
Sorry, u zei? :D

Bar jeetje :o Gelukkig geen persoonlijk letsel
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_134516982
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 23:54 schreef livelink het volgende:
jeetje, wat een schrik Bar. Hoe was Roy eronder? En hoe is het precies gebeurd?
laaghangende zon en een plots remmende auto voor ons en zonlicht dat in de achter lampen scheen.
peter moest daardoor nog harder remmen en de wielen blokkeerden,hij kom 2 dingen doen, of achterop de voorligger rijden,of de middenberm in.
hij koos het laatste dwars tussen boompjes en struiken.
het ging niet overdreven hard maar je schrikt behoorlijk.

Roy moest even brullen maar was al snel goed,hij zat stevig in de autostoel,verschrikt om zich heen kijken enzo. En ja hij mocht even in een politiebus zitten tot de auto weggesleept en opgetakeld werd.en mocht daarna in een grote takelauto zitten,die glom van oor tot oor.

auto zit onder flinke krassen,rijders portier kan niet meer Open,koplamp stuk,bumpers beide flink beschadigd,antenne eraf.en voorwielen staan wat scheef.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 21 december 2013 @ 08:48:23 #217
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_134517856
Dat is een behoorlijke schade Bar. Gelukkig zijn jullie ongedeerd!

'Groter als' wordt dat geaccepteerd tegenwoordig? *Ril* Ik blijf ook iedereen hier in huis verbeteren daarin. Hen/hun ook, net als kennen/kunnen. 'Je wilt' vind ik ook echt een verschrikking. :X
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_134518079
Bar. :o Wat zul je geschrokken zijn!

Kan de auto gerepareerd worden?

Ik heb vannacht even 13 uur liggen slapen. :o
  zaterdag 21 december 2013 @ 09:28:50 #219
35189 Troel
scherp en bot
pi_134518129
Ik probeer mezelf in te houden als ik een "hun kunnen" hoor, maar meestal floept er bij mij een "zij" uit.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_134518605
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 december 2013 00:37 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Sorry, u zei? :D

Bar jeetje :o Gelukkig geen persoonlijk letsel
Kut! :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_134518848
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 09:22 schreef -Spring het volgende:
Bar. :o Wat zul je geschrokken zijn!

Kan de auto gerepareerd worden?

Ik heb vannacht even 13 uur liggen slapen. :o
peter denkt van wel.

wij gaan zo om de auto van schoonouders en dan met zijn 3en naar plopsaland. Even ontspannen/uitwaaien.
begin van peter zijn vakantie,ik moet vanaf morgen alleen maar werken dus vandaag even iets met hey gezin. (dit stond al even gepland) en gelukkig mogen we hun auto gebruiken.

lekker spring zolang slapen,ik werd vannacht om 4uur wakker :')
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 21 december 2013 @ 10:29:58 #222
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_134518874
Bar, wat akelig! Sterkte met bijkomen van de schrik, en goddank zijn jullie zelf in orde.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 08:48 schreef Saffier het volgende:
'Groter als' wordt dat geaccepteerd tegenwoordig? *Ril* Ik blijf ook iedereen hier in huis verbeteren daarin. Hen/hun ook, net als kennen/kunnen. 'Je wilt' vind ik ook echt een verschrikking. :X
'Je wilt' mag gewoon hoor.
in de haak.
  zaterdag 21 december 2013 @ 10:40:30 #223
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_134519053
''Je wilt'' is toch gewoon correct? Nu laat ik, als Rotterdammer, geen kans onbenut om ergens een ''t'' achter te plakken, maar in dit geval is het toch ok?

En wat kennen/kunnen betreft...Kennen en leggen worden hier als spreektaal veel gezegd, ook door mij. Ik weet wel hoe het eigenlijk is en zal het niet zo schrijven.

Jee Bar, wat een schrik. Gelukkig zijn jullie allemaal ok.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  zaterdag 21 december 2013 @ 10:44:34 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134519122
Hij/zij wilt is fout, je wilt niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_134519154
Ik kom oorspronkelijk ook uit Rotterdam. De stad vind ik vreselijk, maar de taal vind ik geweldig. En de echte Rotterdamse humor. ♡
pi_134519193
Oh, en de scheldwoorden! :D

Met je roodkoperenfietspomplullengezichie.
pi_134519306
oei bar, gelukkig zijn jullie allemaal ok!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 21 december 2013 @ 11:08:28 #228
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_134519505
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 10:49 schreef -Spring het volgende:
Oh, en de scheldwoorden! :D

Met je roodkoperenfietspomplullengezichie.
:D Die ken ik niet. Wel ''Met je peen- en uien gezichie/muil'' ''Eigenwijze krotenkoker(t)''
Dat laatste zegt zelfs de middelste van 5 regelmatig. :)
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_134519829
Schrikken Bar!

Ultiem gelukkig met mijn eigen nieuwe laptop. Gewoon, helemaal van mij.
Gezien de halve hersenschudding die ik gisteren tijdens opbouwen van apekooi op de gym opgelopen heb (ijzeren balk tegen voorhoofd/slaap gehad), kan ik er vandaag uitgebreid van genieten. Liggen/hangen gaat prima, maar verder bewegen niet echt..baaaaal
  zaterdag 21 december 2013 @ 11:50:51 #230
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_134520182
Zo mrien, daar zit je ook niet op te wachten zo vlak voor Kerst. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt.
Maar wel helemaal het juiste moment voor een nieuwe laptop inderdaad.

Bar, veel plezier in Plopsaland. Fijn dat dat toch door kan gaan. Ik moet zeggen dat ik de afgelopen dagen ook erg veel last had van de laaghangende zon. Geen wonder dat er ongelukken gebeuren.

Heeft iemand nog een tip voor iets Kersterigs? Een leuke film of een leuke kerstmarkt of zo? Ik wil liever niet het hele weekend weer binnen hangen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † zaterdag 21 december 2013 @ 11:55:56 #231
7074 moussy
kuttekop
pi_134520259
Bar :o gelukkig zijn jullie nog heel! Ik heb ook een beetje moeite met die zon, zo parkeerde ik mn "overdekte fiets" van de week bijna in een stil staande vrachtwagen :@

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 11:50 schreef livelink het volgende:
.

Heeft iemand nog een tip voor iets Kersterigs? Een leuke film of een leuke kerstmarkt of zo? Ik wil liever niet het hele weekend weer binnen hangen.
Ik ga kerststukken in plantenpotten maken met mn grote, is dat een idee? Eerst spulletjes shoppen en buiten knippen en dan lekker fröbelen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zaterdag 21 december 2013 @ 12:14:32 #232
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_134520562
frobelen kan natuurlijk ook. Ik heb een kerststal in uitsteekvormpjes. Misschien ga ik wel met zoutdeeg daar iets van frobelen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_134520656
Een heel weekend binnen hangen zou ik zo ondertussen een kleine massamoord voor doen :'). :P.
pi_134520906
Wij zijn gisteren naar de kerstmarkt geweest in de grotten in Valkenburg. Deze is berucht in verband met drukte dus ik was behoorlijk huiverig maar het was helemaal niet druk en echt superleuk!
Ook de kinderen vonden het prachtig.

Vanavond kerstviering bij scouting. Open podium, hapjes, drankjes en daarna een bandje maar we zullen wel weer bijtijds naar huis gaan.

Morgen Leah jarig ( zo'n verjaardag in deze tijd is wel wat minder zeg).

Maandag en dinsdag werken.
pi_134520912
Oh, en Bar...dat zal echt schrikken zijn geweest zeg, boh. Die zon is de laatste tijd ook heavy ja...
  zaterdag 21 december 2013 @ 12:41:08 #236
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134521030
Bar, schrikken zeg! Gelukkig mankeren jullie niks! ...

Over scouting gesproken....Net kwamen er hier 4 kids aan de deur, die het friedeslicht von betlehem wilden doorgeven, nou ja prima joh....Dus nu staat er hier een theelichtje aan :P

Schrok me rot toen ze zeiden, we zijn van de scouting....want *OEPS* Mijn kinderen hadden ook mee 'moeten' doen....helemaal vergeten ! :X :X :X

Edit: Klinkt leuk Lily, zowel die grotten, als het scoutingprogramma vanavond :) Jammer dat ze zoiets hier niet doen
pi_134521035
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 december 2013 12:19 schreef Luigi het volgende:
Een heel weekend binnen hangen zou ik zo ondertussen een kleine massamoord voor doen :'). :P.
Je zou het kunnen overwegen... Zit je in ieder geval heel lang binnen :P
  zaterdag 21 december 2013 @ 12:45:25 #238
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_134521113
Ik hang juist elk weekend binnen. Een gulden middenweg zou mooi zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 21 december 2013 @ 12:54:22 #239
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134521317
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 12:45 schreef livelink het volgende:
Ik hang juist elk weekend binnen. Een gulden middenweg zou mooi zijn.
Daar heb ik ook last van.

Maar misschien ff lekker gaan shoppen ofzo? (Alleen :P )
Of een kerstkrans maken? Is ook wel leuk :)
pi_134521454
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 12:41 schreef lily het volgende:

[..]

Je zou het kunnen overwegen... Zit je in ieder geval heel lang binnen :P
Hmmm nah. Ik ga toch maar de was ophangen en de hamsterkooi schoonmaken denk ik. Is ook binnen.
  zaterdag 21 december 2013 @ 13:22:05 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134521983
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 08:48 schreef Saffier het volgende:
Dat is een behoorlijke schade Bar. Gelukkig zijn jullie ongedeerd!

'Groter als' wordt dat geaccepteerd tegenwoordig? *Ril* Ik blijf ook iedereen hier in huis verbeteren daarin. Hen/hun ook, net als kennen/kunnen. 'Je wilt' vind ik ook echt een verschrikking. :X
Ik krijg ook vlekken in mijn nek van het 'die' dat hier op FOK in plaats van hij gebruikt wordt. :X :'(

'Ik was gisteren met mijn broertje in de stad en toen ging die ineens op straat lopen dansen.' -O-
***
  zaterdag 21 december 2013 @ 13:23:17 #242
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_134522015
Je krijgt er in ieder geval een dankbare hamster voor terug. En daar doe je het toch allemaal voor. Ik kan nu sowieso de deur niet uit, want ik zit alleen thuis met Job en vriendinnetje.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 21 december 2013 @ 14:28:06 #243
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_134523730
Mijn man is naar de supermarkt voor boodschappen. Vrijwillig :o De held :D
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_134524344
Mijnes naar de voetbalclub. Vrijwillig :P
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_134525072
Ok, hamster schoon, gestofzuigd, was hangt, plee schoon, vaatwasser schoon, alles water gegeven, gestoft, etc etc.

Ik ga nu even out :').
pi_134525135
quote:
8s.gif Op zaterdag 21 december 2013 15:19 schreef Luigi het volgende:
Ok, hamster schoon, gestofzuigd, was hangt, plee schoon, vaatwasser schoon, alles water gegeven, gestoft, etc etc.

Ik ga nu even out :').
Dat. Precies hetzelfde.

Nu de kleine zeemeermin kijken. O+

En nog iets fijns: tweede kerst eten we met z'n drieën thuis een pizzaatje. :D
pi_134525307
Pizza! :9.

Tweede kerstdag maak ik een stoofpotje. Met frietjes. Denk ik. Eerste kd eten we 'van de plaat' omdat de uk daar lyrisch van wordt. :').
pi_134526166
De hamster was toch dood?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_134526188
2e kerstdag hertenbiefstuk. Is niet vervelend.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_134526242
2de kerstdag hebben de kinderen gekozen hier. en die willen graag een hamburger eten voor de tv. dus als die dan op bed liggen doen wij een diner voor 2. ik kan leven met hun keuze :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_134526471
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 16:08 schreef Ticootje het volgende:
De hamster was toch dood?
Nee, opletten, winterslaap :D :@.
  zaterdag 21 december 2013 @ 16:33:38 #252
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_134526758
1e kerstdag mogen mijn ouders bepalen wat er gegeten gaat worden. Ik eet het braaf op. Ze hebben me nog nooit teleurgesteld.

2e Kerstdag weten we nog niet. Hertenbiefstuk klinkt wel fijn, maar ik vrees dat ik de enige ben. Dat gaat het dus niet worden. Ik gok nu op rollade, maar we zien wel wat er dinsdag nog te koop is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_134527750
Gvd, buren hebben pakketje aangenomen, ben al 3 keer langs geweest om het op te halen. Zijn steeds niet thuis. Dat word dus mooi kiala punt volgende keer. Bah.
pi_134528072
Pfffff en ik maar denken dat een ballorig ofzo de hel op aarde is.
Freek Vonk was in het omniversum en met meet and greet hij nam even pauze en echt boze ouders :o geduw en getrek sloeeg echt nergens op. :'(
  zaterdag 21 december 2013 @ 18:49:23 #255
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134530266
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 17:10 schreef Risu het volgende:
Gvd, buren hebben pakketje aangenomen, ben al 3 keer langs geweest om het op te halen. Zijn steeds niet thuis. Dat word dus mooi kiala punt volgende keer. Bah.
Ja want stel je voor dat je buren een keer wat gaan doen.... Tsss, kan écht niet hoor :|W :r 8)7
  zaterdag 21 december 2013 @ 19:13:25 #256
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_134530948
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 10:29 schreef trui het volgende:
Bar, wat akelig! Sterkte met bijkomen van de schrik, en goddank zijn jullie zelf in orde.

[..]

'Je wilt' mag gewoon hoor.
:o ik bedoelde 'hij/zij wilt' :o
:@

Ik ben geboren onder de rook van Rotterdam. En ik ben echt allergisch voor die 't' die óveral achter geplakt wordt. Echt :X.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 21 december 2013 @ 19:19:08 #257
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_134531130
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2013 19:13 schreef Saffier het volgende:

[..]

:o ik bedoelde 'hij/zij wilt' :o
:@

Ik ben geboren onder de rook van Rotterdam. En ik ben echt allergisch voor die 't' die óveral achter geplakt wordt. Echt :X.
:D Ik vond het al niets voor jou!
pi_134532130
quote:
8s.gif Op zaterdag 21 december 2013 16:21 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nee, opletten, winterslaap :D :@.
:')

Kneus!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_134532317
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 18:49 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Ja want stel je voor dat je buren een keer wat gaan doen.... Tsss, kan écht niet hoor :|W :r 8)7
Dan moet je gewoon geen pakje aannemen. :X
Stel er zit iets in dat heel belangrijk is.. Dan haal ik het liever op bij het postkantoor dan dat ik 2 weken op de buren moet wachten.
pi_134532812
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 december 2013 19:51 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Dan moet je gewoon geen pakje aannemen. :X
Stel er zit iets in dat heel belangrijk is.. Dan haal ik het liever op bij het postkantoor dan dat ik 2 weken op de buren moet wachten.
Dan moet je het aangetekend laten verzenden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_134532883
quote:
8s.gif Op zaterdag 21 december 2013 16:21 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nee, opletten, winterslaap :D :@.
_O- _O-
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_134532908
Been there done that, ook als je aangeeft niet bij de buren doen ze het toch. -O-
pi_134532994
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 december 2013 20:08 schreef Pvoesss het volgende:
Been there done that, ook als je aangeeft niet bij de buren doen ze het toch. -O-
Ik kan me niet indenken dat ik iets zou aannemen voor m'n buren als ik ervoor moest tekenen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_134533060
Of ze beweren da het pakje gegeven is... Heb een week moeten wachten en toen kreeg ik pas geld terug.

1e kd eten we bij mijn ouders. Wij maken het nagerecht. 2e moeten we thuis. We gaan gourmetten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_134533130
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2013 20:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik kan me niet indenken dat ik iets zou aannemen voor m'n buren als ik ervoor moest tekenen.
Hier legt de postbode aangetekende pakjes onder de tuintafel in de achtertuin. :'D
  † In Memoriam † zaterdag 21 december 2013 @ 20:16:58 #266
7074 moussy
kuttekop
pi_134533285
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2013 20:13 schreef -Spring het volgende:

[..]

Hier legt de postbode aangetekende pakjes onder de tuintafel in de achtertuin. :'D
Of in je fietstas, met briefje door de brievenbus, pakketje zit in fietstas :')
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zaterdag 21 december 2013 @ 20:25:47 #267
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134533657
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 20:16 schreef moussy het volgende:

[..]

Of in je fietstas, met briefje door de brievenbus, pakketje zit in fietstas :')
wil je me nog eens uitleggen wat je bedoelde met gumminekken gister? :@

Ik heb me (inwendig!) rot zitten lachen met vier 12 jarigen in de auto. :') stoere praatjes, allevier de hele avond gedanst (wat een toffe ontwikkeling dat jongens ook lekker dansen) maar vooral het overleg alsof ik niet in de auto zat. :D helemaal schor. O+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_134533667
Kerstavond buffetje hier thuis met pa en stiefma.
1ste kerst etentje met schoonfam elk maakt een gang wij maken het voorgerecht.
2de kerst komen mijn opa en oma hier eten,brood met stukje vlees en salades.

en werken tussen door 8-) vanaf morgen er flink tegenaan en toch mag ik zeker niet klagen ik Open en geef door, op het middaguur ga ik alweer naar huis :Y)

plopsaland was weer gezellig,wel koud en later op de middag nat en meer wind.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_134535116
ik vraag het eerst maar hier, want hier zijn vast ervaringsdeskundigen. hoe zit dat nou met die ov chipkaart? kan je nog een kaartje kopen in de bus?

sjees, wat ben ik soms dom. nvm, ik bel mn moeder wel. die is chauffeur

:|W
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † zaterdag 21 december 2013 @ 21:06:10 #270
7074 moussy
kuttekop
pi_134535395
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2013 20:25 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

wil je me nog eens uitleggen wat je bedoelde met gumminekken gister? :@
knikkebollen ;)

quote:
Ik heb me (inwendig!) rot zitten lachen met vier 12 jarigen in de auto. :') stoere praatjes, allevier de hele avond gedanst (wat een toffe ontwikkeling dat jongens ook lekker dansen) maar vooral het overleg alsof ik niet in de auto zat. :D helemaal schor. O+
Leuk he?! René had het er ook al over, met de jongens op de dansvloer en dan niet eens schuifelen, meestal spelen de jongens toch muurbloempje? ;)
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_134536461
Naja, vind het niet erg dat ze pakketje aannemen, doe ik voor hun ook weleens. Maar ik ben eigenlijk altijd wel thuis, toevallig gisteren niet. En volgens mij waren ze gewoon thuis, want er stonden 2 auto's voor de deur. Dat vind ik dan gewoon vervelend. Dan haal ik het liever zelf op ergens.
  zaterdag 21 december 2013 @ 21:32:23 #272
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134536557
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 21:06 schreef moussy het volgende:

[..]

knikkebollen ;)

[..]

Leuk he?! René had het er ook al over, met de jongens op de dansvloer en dan niet eens schuifelen, meestal spelen de jongens toch muurbloempje? ;)
ja, goeie ontwikkeling! En niks muurbloempje. Telefoonnummers scoren! :o _O-
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_134536884
Andersom heb je ook trouwens..
Wij hebben wel eens een pakje aangenomen en dat je 3 weken met die enorme doos zit -O-
Wij hebben toevallig een bedje laten bezorgen deze week en de buren hebben dus 2 giga dozen voor ons aangenomen :o Dat vond ik zo enorm lief.. Halve huis vol met onze zooi *;

Maar hier heeft de postbezorger dus idd dikke schijt aan zijn werk.
pi_134537226
Ik heb juist een toppakketbezorger maar als je met je domme hersens het verkeerde adres opgeeft, krijg je ook geen pakketjes binnen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  † In Memoriam † zaterdag 21 december 2013 @ 21:53:44 #275
7074 moussy
kuttekop
pi_134537554
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2013 21:32 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ja, goeie ontwikkeling! En niks muurbloempje. Telefoonnummers scoren! :o _O-
Ja! Assepoester was wel boos, er had een jongen in dr kont geknepen en ze weet niet wie :')
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zaterdag 21 december 2013 @ 23:05:44 #276
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_134541033
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 21:53 schreef moussy het volgende:

[..]

Ja! Assepoester was wel boos, er had een jongen in dr kont geknepen en ze weet niet wie :')
:D
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 21 december 2013 @ 23:06:08 #277
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_134541047
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2013 19:19 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

:D Ik vond het al niets voor jou!
:D tnx!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_134541117
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 21:30 schreef Risu het volgende:
Naja, vind het niet erg dat ze pakketje aannemen, doe ik voor hun ook weleens. Maar ik ben eigenlijk altijd wel thuis, toevallig gisteren niet. En volgens mij waren ze gewoon thuis, want er stonden 2 auto's voor de deur. Dat vind ik dan gewoon vervelend. Dan haal ik het liever zelf op ergens.
Je woont niet toevallig ergens in Drenthe? Klinkt als mijn buren. Zijn thuis, zetten gewoon de bel uit of doen gewoon de deur niet open...

Ge-emmer over buur...:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 21 december 2013 @ 23:22:30 #279
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_134541747
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2013 19:19 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

:D Ik vond het al niets voor jou!
Nog zo'n ergernisje is het foutief spellen van 'sowieso'. Op hoeveel verschillende manieren ik dat voorbij zie komen :X tenenkrommend.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 21 december 2013 @ 23:24:16 #280
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_134541805
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 23:07 schreef Nijna het volgende:

[..]

Je woont niet toevallig ergens in Drenthe? Klinkt als mijn buren. Zijn thuis, zetten gewoon de bel uit of doen gewoon de deur niet open...

Ge-emmer over buur...:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh daar kan ik me ook heel lang druk om maken. Vooral 'wat heb ik verkeerd gedaan?' Blijft dan maar spoken door mijn hoofd. En het vragen durf ik dan eigenlijk ook niet want de confrontatie ga ik het liefst uit de weg.
:*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_134550967
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2013 23:22 schreef Saffier het volgende:

[..]

Nog zo'n ergernisje is het foutief spellen van 'sowieso'. Op hoeveel verschillende manieren ik dat voorbij zie komen :X tenenkrommend.
Of 'is' ipv 'eens'.
  zondag 22 december 2013 @ 08:55:50 #282
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_134551048
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 08:34 schreef -Spring het volgende:

[..]

Of 'is' ipv 'eens'.
'Me' ipv 'mijn'
:{
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zondag 22 december 2013 @ 09:52:28 #283
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_134551407
Of 'na' in plaats van 'naar'.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  † In Memoriam † zondag 22 december 2013 @ 10:54:19 #284
7074 moussy
kuttekop
pi_134552257
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2013 23:22 schreef Saffier het volgende:

[..]

Nog zo'n ergernisje is het foutief spellen van 'sowieso'. Op hoeveel verschillende manieren ik dat voorbij zie komen :X tenenkrommend.
mijn collega roept altijd zo en zo en ik haat, haat, haaaaaat dat
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 22 december 2013 @ 10:55:24 #285
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_134552285
+ 1,2,3,4
  zondag 22 december 2013 @ 11:43:12 #286
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_134553330
Ik had gisteren een kadootjes(jaren 70 ja)blunder: ik heb voor m'n man een dergelijke lamp gekocht:


Die ligt dus, ingepakt in wit papier, want het plan was om 'm tijdens het uitpakken met de afstandsbediening stiekem aan te doen, onder de boom. En blijkt ook op de ab van de televisie te reageren :D Dus er werd voorzichtig geinformeerd of 'dat kadootje licht hoort te geven'. Bummer, weer een verrassing naar z'n mallemoeren |:(
  zondag 22 december 2013 @ 11:46:13 #288
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_134553389
:D

Ach, dit blijft in ieder geval wel een cadeau met een goed verhaal.
Hebben jullie een grote vijver of zwembad waar hij in kan? Cool ding wel. Je moet er alleen wel duidelijk meer dan één hebben. Eén is geen in dit geval ;)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_134554549
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2013 23:24 schreef Saffier het volgende:

[..]

Oh daar kan ik me ook heel lang druk om maken. Vooral 'wat heb ik verkeerd gedaan?' Blijft dan maar spoken door mijn hoofd. En het vragen durf ik dan eigenlijk ook niet want de confrontatie ga ik het liefst uit de weg.
:*
Dat ja... ik durf het ook niet zo goed te vragen... misschien met een omweggetje aan haar wederhelft vragen, die kan namelijk wel redelijk normaal doen. Ik ben ook een beetje bang dat ik het er ineens uitgooi in reactie op het een of ander... (of het nu opzettelijk is of dat het domheid is, ze is een ster in het maken van rotopmerkingen).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_134558656
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 08:55 schreef Saffier het volgende:

[..]

'Me' ipv 'mijn'
:{
Ik voel me kut ;(
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  zondag 22 december 2013 @ 14:20:25 #291
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134558907
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 14:17 schreef easy-going het volgende:

[..]

Ik voel me kut ;(
haal je handen dan ook uit je zakken! :(
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_134559018
quote:
10s.gif Op zondag 22 december 2013 14:20 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

haal je handen dan ook uit je zakken! :(
Sowwy :@
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  zondag 22 december 2013 @ 16:29:54 #293
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_134564786
Hoe zat het ook alweer met nare geurtjes uit de wasmachine, schoonmaakazijn toch? Of chloor?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 22 december 2013 @ 16:31:09 #294
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_134564837
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 16:29 schreef _Bar_ het volgende:
Hoe zat het ook alweer met nare geurtjes uit de wasmachine, schoonmaakazijn toch? Of chloor?
azijn of soda
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  † In Memoriam † zondag 22 december 2013 @ 16:42:43 #295
7074 moussy
kuttekop
pi_134565386
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 16:29 schreef _Bar_ het volgende:
Hoe zat het ook alweer met nare geurtjes uit de wasmachine, schoonmaakazijn toch? Of chloor?
tabletje van de vaatwasser :P
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 22 december 2013 @ 16:43:39 #296
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134565428
Een keertje op de kookwas wassen helpt ook.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 22 december 2013 @ 17:53:12 #297
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_134568430
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 11:46 schreef livelink het volgende:
:D

Ach, dit blijft in ieder geval wel een cadeau met een goed verhaal.
Hebben jullie een grote vijver of zwembad waar hij in kan? Cool ding wel. Je moet er alleen wel duidelijk meer dan één hebben. Eén is geen in dit geval ;)
Nee, we hebben een buurt-zwembad, want het is hier vier maanden per jaar te koud om te zwemmen (nu vinden we het al snel koud ;) ), en vier maanden per jaar te warm om te zwemmen (letterlijk; ik gebruik in de zomer ook geen boiler om warm te douchen), dus dan zou ik me arm betalen aan klimaatbeheersing en water. Ik heb het nog altijd niet gechecked, maar een liter water schijnt duurder te zijn dan een liter benzine (die erg goedkoop is). Ik loop wel even 500 m ;)

Maar ze zijn ook leuk op tafel, en mijn man leest graag buiten.
pi_134573472
quote:
10s.gif Op zondag 22 december 2013 14:20 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

haal je handen dan ook uit je zakken! :(
:D
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  zondag 22 december 2013 @ 23:01:10 #299
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_134585457
haha, goeie blunder, Gao! :D

Nijna, kan 't niet zijn dat ze zich gewoon niet goed raad weet met het feit dat jij opgenomen bent geweest? Misschien schrikt dat haar toch wat af. Maar 't lijkt me wel vervelend ja, als je buurvrouw zich ineens zo afstandelijk opstelt. En best lastig, om dat ter sprake te brengen. Succes!
in de haak.
pi_134597716
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 16:43 schreef debuurvrouw het volgende:
Een keertje op de kookwas wassen helpt ook.
Dit doe ik met een kopje chloor…

Maar ik merk ook, dat als je gewoon af en toe je bende eens op 60 wast en niet alleen maar koude wasjes van 30 doet je er minder snel last van hebt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_134597723
ik maak m meteen wel even vol.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')