abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 december 2013 @ 10:24:41 #1
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_134441967
Ho ho ho ofzo
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 19 december 2013 @ 10:25:41 #2
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_134441996
Djuu die S moest er niet bij :(
pi_134442039
Maar dingen zijn toch niet per definitie minder goed omdat het vroeger anders was en dus beter en tegenwoordig soms wat drukker?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_134442054
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:22 schreef PureEvil het volgende:
Tegenwoordig is het volgens mij bijna overal met die 'hapjes', dat iedereen dus wat 'moet' maken.

Wij kregen vroeger op school boerenkool :Y)
Het gaat me niet om dat fokking kerstdiner, maar die kinderen er al vanaf half november de stress in zitten vanwege de Sint, dan die hele aanloop naar de kerst, vanavond kerstdiner, morgen kerstvoorstelling (wat de neuk dat ook moge zijn), 's avonds kerstkijkles voor de dansles en weet ik veel wat allemaal. We projecteren onze grote mensen drukte op hele kleine kinderen en dat vind ik gewoon een hele slechte zaak.

En kom er niet mee aan dat het allemaal een keuze is, dat is te makkelijk.
  donderdag 19 december 2013 @ 10:30:24 #5
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_134442119
Wel met Luigi eens tegenwoordig "moet" zoveel en doe je niets krijg je al snel social suicide.

Hier valt het grlukkig mee :)
pi_134442120
quote:
8s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:28 schreef Luigi het volgende:

[..]

Het gaat me niet om dat fokking kerstdiner, maar die kinderen er al vanaf half november de stress in zitten vanwege de Sint, dan die hele aanloop naar de kerst, vanavond kerstdiner, morgen kerstvoorstelling (wat de neuk dat ook moge zijn), 's avonds kerstkijkles voor de dansles en weet ik veel wat allemaal. We projecteren onze grote mensen drukte op hele kleine kinderen en dat vind ik gewoon een hele slechte zaak.

Maar je gaat braaf overal naar toe ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_134442137
Jouw kind misschien. Die van mij niet, en in mijn klas ook niet. Op een na dan, maar das een dramaking. "Ik heb zoveel stressssss"
pi_134442143
quote:
14s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:30 schreef Joene het volgende:

[..]

Maar je gaat braaf overal naar toe ?
Meeste wel ja. Omdat het uiteindelijk helemaal geen keuze is, dus.
  donderdag 19 december 2013 @ 10:32:08 #9
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134442165
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:27 schreef miss_sly het volgende:
Maar dingen zijn toch niet per definitie minder goed omdat het vroeger anders was en dus beter en tegenwoordig soms wat drukker?
Wat drukker? Je MOET gewoon te veel lijkt het wel tegenwoordig. En als ik ergens een hekel aan heb, dan is het iets MOETEN. :r

quote:
8s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:28 schreef Luigi het volgende:

[..]

Het is een keuze :P })

En die stress hebben ze hier geen last van. Sint was wel een beeje spannend, maar daarna was het ook gauw weer over. Kerst is niet boeiend genoeg ofzo...Vanavond dan die kerst 'borrel' :P (heb ik nodig :@ :+ ) En morgen de kerstbrunch, ik vind het niet stressen hoor...en de kids ook niet.
pi_134442174
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:31 schreef amaranta het volgende:
Jouw kind misschien. Die van mij niet, en in mijn klas ook niet. Op een na dan, maar das een dramaking. "Ik heb zoveel stressssss"
OK.
pi_134442267
Ach, moeten vind ik echt nogal overdreven. Als ik het idee zou hebben dat S iets niet trekt, dat het te druk wordt, hou ik haar ergens van thuis. Maar ze vindt het leuk, we bouwen rustige overige dagen in waarin niet te veel gebeurt, en zo is het goed te doen.

Stress had S ook niet van Sinterklaas, trouwens, dus ik ervaar het gewoon niet zo, omdat mijn kind er kennelijk ook rustig en genietend onder is.
pi_134442271
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:31 schreef Luigi het volgende:

[..]

Meeste wel ja. Omdat het uiteindelijk helemaal geen keuze is, dus.
ik ken dat ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_134442280
Zoals vanavond de kerstborrel van mn werk.
pi_134442297
Maar wat is er nou erg aan het wél een tandje kalmer te doen? Om níet 100 dingen in die laatste week te plannen en om het wél wat simpeler te houden? Waarom zoeken we toch zo graag die randjes op, die drukte? Waarom moet het elke keer weer leuker en mooier en uitbundiger dan vorig jaar?

Nog een voorbeeldje. De sinterklaas intocht hier in het dorp. Toen wij er 5 jaar geleden kwamen wonen een prachtig, lief, leuk en intiem feestje in het dorpshuis. Sint ontvangen, klein showtje, beetje dansen en hop naar huis. Tegenwoordig is het een middagvullend programma en hebben ze daar dit jaar ook nog een kinderbingo aan vastgeplakt. Aan het eind van de ontvangst is iedereen al naar huis toe omdat kinderen gewoon zo lang hun aandacht niet vast kunnen houden en ze al kapot zijn van die hele middag, dus gut, er komt niemand op die bingo, waar doen we het allemaal voor, mopper mopper, sociaal evenement, mensen van tegenwoordig ook. Nee, denk ik dan, je hebt weer eens geen maat kunnen houden.

Keep it simple, stupid.
pi_134442304
Wij hadden een heerlijk kerstdiner met kantoor bij Ciel Blue, een van de 2-michelinsterren restaurants in Amsterdam O+
pi_134442339
quote:
5s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:37 schreef Luigi het volgende:
Maar wat is er nou erg aan het wél een tandje kalmer te doen? Om níet 100 dingen in die laatste week te plannen en om het wél wat simpeler te houden? Waarom zoeken we toch zo graag die randjes op, die drukte? Waarom moet het elke keer weer leuker en mooier en uitbundiger dan vorig jaar?

Nog een voorbeeldje. De sinterklaas intocht hier in het dorp. Toen wij er 5 jaar geleden kwamen wonen een prachtig, lief, leuk en intiem feestje in het dorpshuis. Sint ontvangen, klein showtje, beetje dansen en hop naar huis. Tegenwoordig is het een middagvullend programma en hebben ze daar dit jaar ook nog een kinderbingo aan vastgeplakt. Aan het eind van de ontvangst is iedereen al naar huis toe omdat kinderen gewoon zo lang hun aandacht niet vast kunnen houden en ze al kapot zijn van die hele middag, dus gut, er komt niemand op die bingo, waar doen we het allemaal voor, mopper mopper, sociaal evenement, mensen van tegenwoordig ook. Nee, denk ik dan, je hebt weer eens geen maat kunnen houden.

Keep it simple, stupid.
Wij zijn simpelweg niet naar een intocht geweest. Dat vond ik dan weer wel te druk voor mijn kleine uk die waarschijnlijk toch niets zou kunnen zien. Op tv is een prima intocht te zien.

Het is toch ook een kwestie van keuzes maken. Je hoeft echt niet overal bij te zijn en aan mee te doen.
pi_134442376
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:39 schreef miss_sly het volgende:

Het is toch ook een kwestie van keuzes maken. Je hoeft echt niet overal bij te zijn en aan mee te doen.
Ik maak ook de keuze om eerder weg te gaan dan maar waarom gebéurt het? Waarom kunnen mensen geen maat houden?
pi_134442383
quote:
5s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:37 schreef Luigi het volgende:

Keep it simple, stupid.
Sint intocht bij ons in het dorp , duurt 45 mins :D Lang zat :D
pi_134442406
quote:
8s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:41 schreef Joene het volgende:

[..]

Sint intocht bij ons in het dorp , duurt 45 mins :D Lang zat :D
Ja dat dus!!! Echt het is goedbedoelde bezigheidstherapie voor mensen die helemaal op gaan in het verzinnen en organiseren. En niet doorhebben dat er een wereld om hen heen is.

Ander voorbeeldje. Schoolreis vorig jaar. Met groep 3 dus, he. Leraren en ouders konden het kennelijk niet eens worden ofzo, weet ik veel, hele strijd, de ene groep wou 'iets leuks' en de andere iets leerzaams. Kwamen ze niet uit, weet je wat we doen, we gaan gewoon naar 2 dingen. Die -tig kilometers uit elkaar liggen. Zodat we kinderen eerst naar het ene en dan naar het andere kunnen slepen. Knappen ze vast van op! Hele klas gesloopt, tig zieken de volgende dagen, bussen die te laat terug zijn... allemaal omdat het meer, groter, uitgebreider, leuker en extrasuperhyper moet zijn dan het jaar daarvoor.
pi_134442425
Kerstfeest hier op school is gekoppeld aan een goed doel. En dat vind ik goed, daar moet aandacht voor zijn. Maar mijn kind ligt dus al een week wakker omdat die arme straatkindjes in Colombia geen huis hebben. Ze trekt het zich zo enorm aan en dan denk ik, misschien een beetje voor voor kinderen van 5/6. Zeker meteen na die drukke Sint weken.
Met een meidenkwartet
  donderdag 19 december 2013 @ 10:44:51 #21
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134442442
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:22 schreef PureEvil het volgende:
Tegenwoordig is het volgens mij bijna overal met die 'hapjes', dat iedereen dus wat 'moet' maken.

Wij kregen vroeger op school boerenkool :Y)
Ja, nou je het zegt, ik ook. Was het bijna vergeten.
Ik mag vandaag 5 x naar de school van mn kinderen, plus 2 x psz.
Morgen is het weer achter de rug 8-)
pi_134442475
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:41 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik maak ook de keuze om eerder weg te gaan dan maar waarom gebéurt het? Waarom kunnen mensen geen maat houden?
Dat kunnen veel mensen niet, maar daar hoef ik me toch niet in mee te laten slepen? Ik maak keuzes die bij ons en bij ons kind passen, wat anderen daarvan denken zal me dan verder worst wezen.

En ik ben in de oudervereniging gegaan, juist om te kijken of ik dingen mede in goede banen kan leiden. Altijd maar opmerken dat dingen niet goed gaan, is één ding ;)
  donderdag 19 december 2013 @ 10:46:27 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134442481
quote:
14s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:43 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja dat dus!!! Echt het is goedbedoelde bezigheidstherapie voor mensen die helemaal op gaan in het verzinnen en organiseren. En niet doorhebben dat er een wereld om hen heen is.

Ander voorbeeldje. Schoolreis vorig jaar. Met groep 3 dus, he. Leraren en ouders konden het kennelijk niet eens worden ofzo, weet ik veel, hele strijd, de ene groep wou 'iets leuks' en de andere iets leerzaams. Kwamen ze niet uit, weet je wat we doen, we gaan gewoon naar 2 dingen. Die -tig kilometers uit elkaar liggen. Zodat we kinderen eerst naar het ene en dan naar het andere kunnen slepen. Knappen ze vast van op! Hele klas gesloopt, tig zieken de volgende dagen, bussen die te laat terug zijn... allemaal omdat het meer, groter, uitgebreider, leuker en extrasuperhyper moet zijn dan het jaar daarvoor.
Als je nou niet steeds deze rant opnieuw zou houden zou je zeeën van tijd overhouden volgens mij! :Y

*duikt
pi_134442562
quote:
12s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:46 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Als je nou niet steeds deze rant opnieuw zou houden zou je zeeën van tijd overhouden volgens mij! :Y

*duikt
Ik heb genoeg tijd hoor. Maar het is toch een normale discussie? Jij reageert er elke keer zo op, vraag me toch af wat daar achter zit. Ben zelf een fröbelmoeder ofzo? Ik merk iets op, plaats het op een forum (op een redelijk normale manier geloof ik) en daar kunnen we het over hebben. Of niet. Ook goed.

Ik heb een hysterische 2 weken achter de rug en ben blij dat ik even achter m'n laptop kan zitten en op FOK! kan ranten terwijl ik documentatie uittik en controleer. :). Heb mijn tijdsbesteding verder prima onder controle, dankje.
  donderdag 19 december 2013 @ 10:49:25 #25
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134442571
Ik heb gisteravond expres de broodtrommels voor vandaag al gemaakt en de setjes beker/bord/bestek klaar gezet. En ook alvast de takjes voor het kerststukje wat bijgesneden. Smorgens heb ik het druk genoeg zonder die extra dingen. Alleen nog even de oase ondergedompeld vanmorgen. En het vooruitzicht dat ik 5 x op en neer kan naar die school plus 2 x psz,zorgde toch wel lichtelijk voor een stressgevoel, wat ik de kop inprobeer te drukken met 'sommige dingen komen echt niet op de minuut aan'.
pi_134442607
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:46 schreef miss_sly het volgende:

En ik ben in de oudervereniging gegaan, juist om te kijken of ik dingen mede in goede banen kan leiden. Altijd maar opmerken dat dingen niet goed gaan, is één ding ;)
Ja, daar ben ik dan weer niet sociaal genoeg voor. Plus het gaat me niet om een effect ofzo hoor, ik verbaas me gewoon over dingen en ben oprecht geinteresseerd in die sociale dynamiek. Maar dan als toeschouwer. Wat joene ook al zei, ik sla me er verder wel met een glimlach doorheen, maar soms (vaak) denk ik mensen, wat doen we onszelf toch allemaal aan... en waarom.
pi_134442627
quote:
14s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:43 schreef Luigi het volgende:

[..]

Logisch ! :D
  donderdag 19 december 2013 @ 10:53:13 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134442688
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:49 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik heb genoeg tijd hoor. Maar het is toch een normale discussie? Jij reageert er elke keer zo op, vraag me toch af wat daar achter zit. Ben zelf een fröbelmoeder ofzo? Ik merk iets op, plaats het op een forum (op een redelijk normale manier geloof ik) en daar kunnen we het over hebben. Of niet. Ook goed.

Ik heb een hysterische 2 weken achter de rug en ben blij dat ik even achter m'n laptop kan zitten en op FOK! kan ranten terwijl ik documentatie uittik en controleer. :). Heb mijn tijdsbesteding verder prima onder controle, dankje.
:o Wauw! Lange tenen much? Ik ga niet eens de discussie met je aan deze ronde, ik maak een grapje.

En waarom? Omdat ik echt zo ongelofelijk flauw ben van elke keer weer hetzelfde gezever erover.
En nee, ik ben geen fröbelmoeder, mijn inbreng dit jaar was 2 pakken appelsap en ik zal dolblij zijn als het straks 1 januari is en we de hele heisa achter de rug hebben. Maar echt... ik snap niet dat je lol beleefd aan steeds maar weer hetzelfde riedeltje af te draaien... :{ Tering wat een gezeik zeg. Het is net zo flauw als al die mensen die maar steeds weer ingezonden brieven naar de krant sturen over die treinen die steeds maar weer te laat zijn.

En ja, dan moet ik het maar niet lezen. En dat is dan ook precies wat ik nu weer ga doen, dit topic weer uit mijn AT kieperen. Beter voor mijn bloeddruk. ;)
pi_134442744
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:53 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

:o Wauw! Lange tenen much? Ik ga niet eens de discussie met je aan deze ronde, ik maak een grapje.

En waarom? Omdat ik echt zo ongelofelijk flauw ben van elke keer weer hetzelfde gezever erover.
En nee, ik ben geen fröbelmoeder, mijn inbreng dit jaar was 2 pakken appelsap en ik zal dolblij zijn als het straks 1 januari is en we de hele heisa achter de rug hebben. Maar echt... ik snap niet dat je lol beleefd aan steeds maar weer hetzelfde riedeltje af te draaien... :{ Tering wat een gezeik zeg. Het is net zo flauw als al die mensen die maar steeds weer ingezonden brieven naar de krant sturen over die treinen die steeds maar weer te laat zijn.

En ja, dan moet ik het maar niet lezen. En dat is dan ook precies wat ik nu weer ga doen, dit topic weer uit mijn AT kieperen. Beter voor mijn bloeddruk. ;)
Over lange tenen gesproken :D
pi_134442812
Ik vind het ook te! Dat hele kerstgedoe. Eerder namen ze allemaal hun eigen bordje met iets mee. Nu moet er inderdaad een buffet gemaakt worden en moet iedereen wat meenemen. Dit jaar heb ik geluk en hoef ik alleen plakjes worst mee te nemen. Maar er zijn ouders die bladerdeeghapjes mee moeten nemen. Wat was er mis om zelf een bordje voor je kind samen te stellen denk ik dan.
en kerststukjes maken ook prima maar niet op woensdag mee aan komen dat het vrijdag mee moet. niet iedereen heeft die meuk in huis.
Ik ben meer voor gezellig een kerstontbijt op school met en broodje en een plak krentewegge ofzo en dan spelletjes doen.
En je doet het allemaal want tja je wil ook niet dat je kind met lege handen staat.
pi_134442857
Hier staan de kinderen er hetzelfde in als S van missly. Vooral volwassenen hyperen in deze tijd. Vanavond moet ze om 17 u op school zijn en om dan daarna met fakkel naar de kerk te lopen. Daar kerst spel en dan weer naar huis. Ze heeft er zoveel zin in! En daardoor wij ook. ~:) :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  donderdag 19 december 2013 @ 11:03:29 #32
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134442993
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:57 schreef Lenaatje het volgende:
Ik vind het ook te! Dat hele kerstgedoe. Eerder namen ze allemaal hun eigen bordje met iets mee. Nu moet er inderdaad een buffet gemaakt worden en moet iedereen wat meenemen. Dit jaar heb ik geluk en hoef ik alleen plakjes worst mee te nemen. Maar er zijn ouders die bladerdeeghapjes mee moeten nemen. Wat was er mis om zelf een bordje voor je kind samen te stellen denk ik dan.
en kerststukjes maken ook prima maar niet op woensdag mee aan komen dat het vrijdag mee moet. niet iedereen heeft die meuk in huis.
Ik ben meer voor gezellig een kerstontbijt op school met en broodje en een plak krentewegge ofzo en dan spelletjes doen.
En je doet het allemaal want tja je wil ook niet dat je kind met lege handen staat.
Hier is dat gelukkig ruim op tijd aangekondigd en ook kun je de dag ervoor en op de dag zelf nog alles kopen in de hal van de school. Wat dat betreft is het wel goed geregeld.
pi_134443013
Hier valt het ook wel mee hoor met Mahre. Maar het is meer het moeten voor ouders volgens mij. Maar ik vind het vooral veel. Nu werk ik overdag niet dus heb ik op zich wel tijd om dingen te doen, maar alles wordt op het laatste moment hier doorgegeven, dat is het punt voor mij.
Dat bij jullie klinkt leuk flowerbox en dat zou ik leuker vinden dat dat iedereen voor hapjes moet zorgen zeg maar. Lekker simpel en leuk.
pi_134443053
Oh, Be dan heb je meer ingebracht voor maaltijd dan ik. Niks ingeleverd maar wel lekker consumeren. ;) :9
pi_134443063
Hier dus niet Marije, dit schooljaar is wat dat betreft echt waardeloos! kreeg een kaartje mee waar alleen op stond 26 plakjes worst..... Ik naar de juf wat de bedoeling was. Ja dat is voor het kerstdiner. Euh wanneer dan? Helemaal niets van gehoord. Was er een mail verzonden maar bij een heleboel niet aangekomen..... Kerstukjes maken is waarschijnlijk op het laatst bedacht ofzo door een fanatieke juf.
En op zich tijd zat overdag hoor maar ja op het laatste moment stad en land af voor spullen, daar baal ik dan gewoon van.
pi_134443202
Ik denk alleen dat een school het nooit goed zal kunnen doen voor alle ouders. Als ik hier zo meelees, is het schier onmogelijk om het iedereen naar de zin te maken. het is te druk of er wordt niet voldoende aan gedaan, wel of geen kerstdiner, hoe dat aan te pakken.

Ik kijk naar S, en als zij geniet, vind ik het prima en ga ik voor zover mogelijk ervoor zorgen dat het allemaal lukt. Voor het kerstdiner moest ik ook iets maken, en ik moest het gisteravond maken, want vandaag had ik echt nergens tijd voor. Dus heb ik iets uitgezocht en staat dat in de koelkast te wachten.
Als het voor S allemaal te veel wordt, plan ik rustiger momenten in of hou ik haar thuis van dingen die geen plezier meer opleveren.
pi_134443240
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:55 schreef Joene het volgende:

[..]

Over lange tenen gesproken :D
Ja, dit dus :'). Als het ergens over gaat in OUD dan is het weer niet goed ofzo. Nou, doei he, denk ik dan.
pi_134443243
Ik ben ook blij als het 1 januari is! Kim die stresst heel snel. Eerst sintmaarten,sint, verjaardagen, feestje (omdat we gescheiden zijn is alles ook nog eens dubbel) en nu de kerstlunch. Wel lekker makkelijk komkommer uitgekozen. Kim is er gek op en lekker snel klaar. Maar ik kan dan wel merken dat ze dagen van tevoren al in spanning zit. Er zitten een paar moslim kindjes in de klas en die hadden het over halal eten. Was ze bang dat de komkommer niet halal is. Kon haar daarover iig gerust stellen. :) Tyler heeft vanavond kerstdiner, ik geloof met broodjesbuffet.
pi_134443273
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:11 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk alleen dat een school het nooit goed zal kunnen doen voor alle ouders. Als ik hier zo meelees, is het schier onmogelijk om het iedereen naar de zin te maken. het is te druk of er wordt niet voldoende aan gedaan, wel of geen kerstdiner, hoe dat aan te pakken.
Zouden er echt mensen zijn die vinden dat ergens 'te weinig' aan wordt gedaan als je 1 dingetje schrapt of gewoon wat terugbrengt naar iets simpelers? Ik vraag het me af. Ik denk dat heel veel ouders stiekem heel blij zullen zijn.
pi_134443308
Is ook zo hoor Miss sly. En Mahre vind het prima is wel iets onmogelijker dan anders, maar dat hoort er maar gewoon bij vind ik. Het is dit jaar vooral mijn irritatie dat dingen niet aankomen of op het laatste moment. Want ik ga er altijd in mee hoor. Maar het opgelegde hapjes maken en daar geen keus in hebben vind ik raar. ze trekken zeg maar lootjes en daar staat wat op. En nu heb ik het makkelijk hoor dus mij hoor je niet klagen maar en zijn genoeg moeders die werken en dan maar moeten zien hoe ze die hapjes op school krijgen.
Maar goed!
pi_134443390
quote:
5s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:13 schreef Luigi het volgende:

[..]

Zouden er echt mensen zijn die vinden dat ergens 'te weinig' aan wordt gedaan als je 1 dingetje schrapt of gewoon wat terugbrengt naar iets simpelers? Ik vraag het me af. Ik denk dat heel veel ouders stiekem heel blij zullen zijn.
Of gewoon December afschaffen ?
pi_134443408
quote:
5s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:16 schreef Joene het volgende:

[..]

Of gewoon December afschaffen ?
Vanaf half november zo in 1x door naar half januari?
  donderdag 19 december 2013 @ 11:17:27 #43
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134443409
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:06 schreef Lenaatje het volgende:
Hier dus niet Marije, dit schooljaar is wat dat betreft echt waardeloos! kreeg een kaartje mee waar alleen op stond 26 plakjes worst..... Ik naar de juf wat de bedoeling was. Ja dat is voor het kerstdiner. Euh wanneer dan? Helemaal niets van gehoord. Was er een mail verzonden maar bij een heleboel niet aangekomen..... Kerstukjes maken is waarschijnlijk op het laatst bedacht ofzo door een fanatieke juf.
En op zich tijd zat overdag hoor maar ja op het laatste moment stad en land af voor spullen, daar baal ik dan gewoon van.
Daar zou ik wat zenuwachtig van worden, maar hier was het en is het ook ziek zwak en misselijk met sommige kinderen dus dan ben ik ook wat minder flexibel. Het stond allemaal wel in de normale digitale nieuwsbrief, maar dan vind ik het altijd zo lastig met terugzoeken, in welke stond het nou, want weken van tevoren aangekondigd, dat zoeken was nu dus ook niet nodig omdat er een aparte nieuwsbrief was omtrent kerstactiviteiten. Daarin werd dus ook gemeld dat er een lijst zou hangen naast de klasdeur waarop je kon aangeven wat (en hoeveel) je wilde maken voor de kerstmaaltijd.

Nou ja, morgen is het weer normaal.
pi_134443451
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:14 schreef Lenaatje het volgende:
Is ook zo hoor Miss sly. En Mahre vind het prima is wel iets onmogelijker dan anders, maar dat hoort er maar gewoon bij vind ik. Het is dit jaar vooral mijn irritatie dat dingen niet aankomen of op het laatste moment. Want ik ga er altijd in mee hoor. Maar het opgelegde hapjes maken en daar geen keus in hebben vind ik raar. ze trekken zeg maar lootjes en daar staat wat op. En nu heb ik het makkelijk hoor dus mij hoor je niet klagen maar en zijn genoeg moeders die werken en dan maar moeten zien hoe ze die hapjes op school krijgen.
Maar goed!
Dat vind ik dus wel een pijnpuntje, maar dat ligt aan mij, dus daar moet ik zelf even een keer een gesprek over aangaan: al die dingen zijn inderdaad in 99% van de gevallen taken voor de moeders. En ik doe het ook allemaal, maar B kan daar net zo goed zijn aandeel in nemen. Hij is nu degene die acte de presence geeft omdat ik nu eenmaal al andere afspraken heb die ik niet af kan en wil zeggen, maar normaal zou ik alles regelen en aanwezig zijn en zou hij gewoon werken.

En ja, Luigi, jij hebt het dit jaar extra zwaar, want alles komt jouw schouders terecht. Kusjekroel enzo :+
pi_134443455
quote:
6s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:17 schreef Luigi het volgende:

[..]

Vanaf half november zo in 1x door naar half januari?
Eigenlijk sla dat ook maar over, 31 oktober , naar 1 april lijkt mij een mooie timewarp.
pi_134443472
Hier krijgen we een gewone nieuwsbrief waar het beknopt in staat en daarna nog eentje speciaal voor de gelegenheid.
Maar goed ik ga na alle drukte maar eens aangeven of dingen niet iets eerder kunnen, dit was niet de eerste keer nl. en ik ben vast niet de enige die erover valt!
Gelukkig hier vanavond en dan gaan ze morgen kerstbakjes maken en dan heerlijk vakantie!
pi_134443555
Bij ons gingen ze vanmorgen naar de kerk.
Morgen hebben ze een of andere sponsordans voor een goed doel en daarna krijgen ze een lunch op school, verzorgd door de bakker en de supermarkt.

en toch vind ik het heel jammer dat erg geen kerstdiner bij ons op school is. Ik vond dat vroeger echt geweldig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_134443565
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En ja, Luigi, jij hebt het dit jaar extra zwaar, want alles komt jouw schouders terecht. Kusjekroel enzo :+
Nee nee, begrijp me niet verkeerd. Ik klaag echt niet om die reden ofzo. Ik ben echt oprecht geinteresseerd in wat mensen doen en vooral wáárom ze dingen doen. Het verbaast me echt heel erg. Daarnaast heb ik zelf een redelijke aversie tegen dit soort dingen dus dat kan klagerig overkomen maar ik gun iedereen zijn december feestje, gourmetstelletje of kerststukje. Echt. Als je dat leuk vind, doen. Honderd keer! Of duizend!

Maar juist omdat ik niet snel deelneem aan dat soort dingen maar er wel bij aanwezig ben (snap je? :P ) ga ik me altijd zitten verwonderen. Van een afstandje. Ik had antropologie moeten gaan doen ofzo denk ik :P.
pi_134443625
Ik snap je wel Luigi. Ik heb een soort haat liefde verhouding met deze dingen.....
Eigenlijk vind ik er niets aan maar toch ook wel.
pi_134443685
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:23 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nee nee, begrijp me niet verkeerd. Ik klaag echt niet om die reden ofzo. Ik ben echt oprecht geinteresseerd in wat mensen doen en vooral wáárom ze dingen doen. Het verbaast me echt heel erg. Daarnaast heb ik zelf een redelijke aversie tegen dit soort dingen dus dat kan klagerig overkomen maar ik gun iedereen zijn december feestje, gourmetstelletje of kerststukje. Echt. Als je dat leuk vind, doen. Honderd keer! Of duizend!

Maar juist omdat ik niet snel deelneem aan dat soort dingen maar er wel bij aanwezig ben (snap je? :P ) ga ik me altijd zitten verwonderen. Van een afstandje. Ik had antropologie moeten gaan doen ofzo denk ik :P.
Hoe vindt je dochter het?

Voor mij hoeft het ook allemaal niet zo, groots en met school en familie van beide kanten en noem maar op. Ik heb ook zo mijn voorkeuren. Maar we zijn niet alleen op de wereld, he? En ik zie dat S echt met volle teugen geniet, al vanaf het eerste sinterklaasjournaal tot nu toe. Dus tja, ik heb het misschien wat drukker omdat ik wat dingen moet regelen, maar dat is dan maar zo. En onze eigen feestdagen heb ik al een paar jaar geleden gewijzigd, dus dat is ook beter te behappen, hoewel het wel redelijk druk wordt volgende week. Gelukkig doet B de boodschappen, dus ik hoef alleen een lijstje te maken *O*
pi_134443787
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoe vindt je dochter het?
Aan de ene kant leuk, aan de andere kant ook erg spannend. Wilde maandag dus al niet d'r bed uit omdat ze buikpijn had ;). Maar goed, ik ben niet zo van de 'als mijn kind geniet, geniet ik ook' gedachte. Dat ik dus geheel tegen mijn zin op een camping in een tentje in Zuid-Frankrijk kan gaan zitten. Dat je als ouder je eigen ik opzij moet zetten, ik laat best merken dat dat hele kerst gebeuren van mij niet zo hoeft (maar ga wel met haar kerstboom halen en versieren enzo).
  donderdag 19 december 2013 @ 11:33:27 #52
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134443850
Mja, voor mijn (oudste) zoon hoeft het niet.
Ik vroeg hoe hij het vond, een kerststukje gaan maken, 'ik doe het gewoon mama'. Nou ok dan. Maar klagen dat ie zich niet lekker voelt vanmorgen, dus ik nog proberen met 'vandaag is toch een feestje, met het kerstdiner, anders mis je dat'. Zegt ie 'vind ik echt niet erg hoor'.
Maar ja leuk of niet, go with the flow.
pi_134443919
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:31 schreef Luigi het volgende:

[..]

Aan de ene kant leuk, aan de andere kant ook erg spannend. Wilde maandag dus al niet d'r bed uit omdat ze buikpijn had ;). Maar goed, ik ben niet zo van de 'als mijn kind geniet, geniet ik ook' gedachte. Dat ik dus geheel tegen mijn zin op een camping in een tentje in Zuid-Frankrijk kan gaan zitten. Dat je als ouder je eigen ik opzij moet zetten, ik laat best merken dat dat hele kerst gebeuren van mij niet zo hoeft (maar ga wel met haar kerstboom halen en versieren enzo).
Ik vind ook niet dat ik mijn eigen ik opzij moet zetten. Er is zoiets als een gulden middenweg. Ik laat dus niet merken dat dat hele kerstgebeuren van mij niet zo nodig hoeft, maar probeer zo neutraal mogelijk te doen. Ik vind dat ze haar eigen voorkeuren moet ontwikkelen, niet de mijne ;)
pi_134443971
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind ook niet dat ik mijn eigen ik opzij moet zetten. Er is zoiets als een gulden middenweg. Ik laat dus niet merken dat dat hele kerstgebeuren van mij niet zo nodig hoeft, maar probeer zo neutraal mogelijk te doen. Ik vind dat ze haar eigen voorkeuren moet ontwikkelen, niet de mijne ;)
Ik laat vooral merken dat ik ook een mens ben met meningen en voorkeuren (maar stimuleer daarbij altijd dat ze zelf mag beslissen en bepalen wat zij leuk en niet leuk vind uiteraard).
  † In Memoriam † donderdag 19 december 2013 @ 12:00:27 #55
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134444636
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:49 schreef Luigi het volgende:

[..]

volgens mij trek jij alle sint en kerststress slechter dan je kind.
hou je je er dan gewoon ver van, en laat het aan anderen over die er wel lol in hebben.
pi_134444860
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 12:00 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

volgens mij trek jij alle sint en kerststress slechter dan je kind.
hou je je er dan gewoon ver van, en laat het aan anderen over die er wel lol in hebben.
Ah, de gezelligheidsmaffia in actie ;). Meedoen of muil houden...
  † In Memoriam † donderdag 19 december 2013 @ 12:07:39 #57
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134444864
maar goed, shoot me, ik ben zo'n fröbelmoeder :)
oké, niet in groepsverband, ik hou niet van dat roddelgedoe dat daar dan ook weer bij schijnt te horen.
maar ik heb het altijd heerlijk gevonden om voor het kerstdiner iets leuks te maken.
over hoe school het regelde was ik dan weer wat minder enthousiast, maar dat ter zijde.
helaas blijft het dit jaar bij een bananenbrood waar weinig creativiteit bij nodig is.
  † In Memoriam † donderdag 19 december 2013 @ 12:09:14 #58
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134444898
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 12:07 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ah, de gezelligheidsmaffia in actie ;). Meedoen of muil houden...
pardon? ik ben helemaal niet van de gezelligheidsmaffia, maar jij ziet werkelijk nergens iets positiefs, lijkt het
pi_134444935
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 12:09 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

pardon? ik ben helemaal niet van de gezelligheidsmaffia, maar jij ziet werkelijk nergens iets positiefs, lijkt het
Ik zie niet hoe ik je post anders moet interpreteren.
  † In Memoriam † donderdag 19 december 2013 @ 12:11:44 #60
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134444952
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 12:11 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik zie niet hoe ik je post anders moet interpreteren.
het is wel in stijl met de rest van je posts, dus wat kan ik er verder tegenin brengen? :+
  donderdag 19 december 2013 @ 12:19:58 #61
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134445135
Hier gister een enorm leuke kerstwandeling. Alleen jammer dat de ouders (die verplicht mee moesten) er een beetje achteraan sjokten. En dat het in groepen was ingedeeld. Heb dus niemand gesproken. Echt jammer want ik ben nooit meer op school. Vond het altijd wel gezellig even bijkletsen met andere ouders.

En ach, het wordt wel beter. Middelste heeft gister cakejesstaan bakken die hij morgen verkoopt voor serious request. Oudste heeft sponsoring losgeluld bij de lokale supermarkt _O- dus die gaan in C1000 kleding bitterballen verkopen.

Dat maakt het wel erg leuk hoor.en stukken rustiger dan toen de jongens nog kleiner waren. Die urenlange sessies zijn echt uit volwassen hoofden gekomen.

Jongste eet stamppotbuffet op school. Wat weer gesponsord wordt door een ouder met connecties. Da's wel echt mazzel :@
Ben wel blij dat ik gestopt ben met bemoeimoederen. :P
Al steekt me de discussie daarover. Als niemand zich aanmeldt komt het dus neer op de schouders van de ouders die schuldgevoel hebben daarover. Ik voel me niet 'schoolpleinmoeder' of maffia.
Laatst is er iets niet doorgegaan omdat er geen ouders voor te vinden waren.en ik ondertussen dusdanig narrig over het feit dat iedereen denkt dat ik 'niemand er tusenlaat' dat ik me ook niet heb aangemeld. Ik voelde me zo schuldig naar de kinderen. Maar ja. Laat al die andere ouders het maar eens oppakken. Ga volgend jaar ook niet meer klaarover spelen. Een vader van jonge kinderen zei: daar ben ik niet voor in de wieg gelegd. Uhhu. Ik wel zeker?
Mijn kind steekt zelf wel over. Ze zoeken het maar uit. Met hun pleinmoeders. Of fröbelmoeders. Geen harses wil iets doen. En om hun schuldgevoel daarover te compenseren sabelen ze de ouders die het wel doen neer zo lijkt het..
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 19 december 2013 @ 12:20:19 #62
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134445147
[/rant]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 19 december 2013 @ 12:20:23 #63
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_134445150
Ik ben zo blij dat de kinderen geen kersthapjes hebben op school!
Ze hebben vanavond een kerstviering. Daarbij hebben ze in de klas e.e.a. voorbereid. Gelukkig zijn die vieringen vrij strak geregeld, waardoor het niet al te lang duurt (vooral voor de kleine kinderen prettig).
En de oudste heeft morgenavond een kerstgala, waarvoor ik zo 'even' kleren mag gaan kopen...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 19 december 2013 @ 12:23:08 #64
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134445217
Oh, en in bovenstaande rant bedoelde ik nergens iemand van hier. [/disclaimer]
  donderdag 19 december 2013 @ 12:24:44 #65
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_134445248
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 12:23 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik voelde me al aangesproken! :P
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_134445541
ik heb gewoon lekker mijn schoonmoeder laten rellen op het schoolplein gister :D

er moest maandag ingeleverd worden welke hapjes je maakt voor vanavond, dus had ik braaf gedaan, maandag en dinsdag werden de dubbele dingen eruit gevist en ik had niks gehoord over "niet goed" en had dus alles al in huis ervoor. stapte er gisterochtend een moeder naar mijn schoonmoeder 's ochtends dat het echt niet kon, want iemand anders maakte het al. dus mn schoonmoeder deed haar schoonmoederding *O*

die andere moeder gaat dus iets anders maken ^O^
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_134446663
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 12:23 schreef debuurvrouw het volgende:
Jammer. Mag wel hoor :P.
pi_134447830
Respect voor je schoonloeder dus Simmu ;-)
pi_134450791
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 13:46 schreef amaranta het volgende:
Respect voor je schoonloeder dus Simmu ;-)
ja, dat was voor die andere moeder geloof ik een tamelijk nare verrassing :+ ik ken die moeder wel en die weet best dat als ze zoiets direct bij mij geprobeerd had, ik gewoon direct "nee" gezegd had en klaar

de smerige blik vanmiddag loog er niet om *)
pi_134452275
Dat had ik ook op de vorige school.. En maar klagen en mopperen als iets niet doorging.
En maar klagen en mopperen dat het altijd dezelfde zijn. Ik heb toen niets meer gedaan.
Sprak de juf mij er nog op aan ook _O- :W :{w
  Licht Ontvlambaar donderdag 19 december 2013 @ 16:14:00 #71
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_134453374
Zoooo, weekend! Deze week koekjes gebakken voor de lampionnentocht van school vanavond. En de tuin van mijn werkgever gesnoeid voor het kerststukje op school. Ik heb niet zo'n probleem met fröbelen, ondanks een 32-urige werkweek. Maar ik heb ook geen probleem met het feit dat anderen het niet leuk vinden... Ik ga bijvoorbeeld niet met een oranje jasje aan de andere kant van school klaar-over spelen. Daar heb ik weer niets mee. Ieder zijn ding *)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 19 december 2013 @ 16:26:42 #72
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134453801
Nou..... Ik heb er ook niets mee. Dat is dus het hele idee. Dat mensen denken dat ik daar voor mijn lol sta. En níemand heeft dat blijkbaar. Maar ja, de kindjes dood laten rijden is het ook niet helemaal hè.
Maar goed, ik stop er dus mee. Als het zo makkelijk gaat. Maar dan zijn er dus gaten in het klaaroverrooster. En bij de luizenmoeders. Ik zit echt niet voor mijn lol aan zweterige ongewassen kinderhoofden hoor :r

Maar als iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt en dus een blokje klaarovert is er nooit een probleem. En hou je je vrijwilligers vers. :P
pi_134454021
En waar ik mij dan aan stoor is dat mensen ook gaan steigeren als ze het schoolgeld willen verhogen voor een vergoeding. Dan wil niemand dat betalen want hoezo krijgt die ene ouder geld voor zijn luizen klusje en blahblahblah..
  donderdag 19 december 2013 @ 17:05:41 #74
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_134455101
Ik heb al mijn energie gestoken in het naar school krijgen van mijn kind. Bij hem dus kerstontbijt. Vorig jaar werden we om 09.10 al gebeld dat we hem maar weer op moesten halen.
Dus deze hele week gestoken in het voorbereiden op een goed kerstontbijt. En het is gelukt!!
Maar helaas had ik geen energie meer over voor het kerstdiner van de oudste vanavond. Dat heeft manlief helemaal voor zijn rekening genomen O+
En de moeder van een schoolgenootje heeft haar haren helemaal mooi opgestoken en heeft haar opgemaakt, dus ondanks dat ik er niet voor haar was is het toch helemaal goed gekomen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 19 december 2013 @ 17:32:46 #75
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134456120
Wel fijn dat ze zo fijn geholpen is. En dat het diner door man is gedaan. Wat een energie kost het toch allemaal. Ik hoop dat medicatie dit allemaal wat makkelijker gaat maken.
  donderdag 19 december 2013 @ 18:18:45 #76
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134457679
Hier doet groep 8 dat, klaar overen.
  donderdag 19 december 2013 @ 18:40:16 #77
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134458474
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 18:18 schreef Marrije het volgende:
Hier doet groep 8 dat, klaar overen.
hier ook. Met een ouder/begeleider. En zoon heeft het nu gedaan. Het is 1 jaar verplicht. Die heeft ie nu gehad. Volgend jaar niet weer. ;)
  donderdag 19 december 2013 @ 18:47:24 #78
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_134458778
't Voordeel van een islamitisch land: het is zo lekker snel weekend. En in dit geval vakantie *O*

Mijn kinderen zijn dol op de feestdagen. Vooral oudste leeft helemaal op als kerst eraan komt: boom versieren, kamer versieren, kerstmenu, kadootjes…. ze vindt het allemaal geweldig. Dat is trouwens ook altijd zo geweest: ze legde al jaren zelfgemaakte kadootjes onder de boom. Jongste heeft meer met het consumerend gedeelte ervan ;) Ik vind het misschien allemaal net iets minder leuk dan oudste, maar haar zo intens verheugd zien is heel veel waard. Daar heb ik wel een paar te korte nachten voor over.

Maar ik heb -gedeeltelijk- makkelijk praten, want ik heb de hele familiestress er niet bij. Dit jaar komen een goede vriendin en haar zoon, en ze zijn gewaarschuwd: we hebben een kerstavonddiner, de volgende ochtend eten we kerstkoekjes en fruit, en de rest van de dag eten we alleen maar kliekjes. Kerst op je eigen voorwaarden is heerlijk, vind ik :)
  donderdag 19 december 2013 @ 19:57:22 #79
37150 livelink
pi_134461464
En het resultaat van de haar- en make-up sessie. Al had ik alle energie van de wereld gehad, dan had ik dit nooit gekund. Het is gedaan door een moeder die geen dochters heeft en het hardstikke leuk vindt om dit te doen.

pi_134461538
Wat mooi!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_134461738
Wow, livelink! Hou dr binnen! O+
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Jubileum moderator donderdag 19 december 2013 @ 20:18:09 #82
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_134462317
Wow wat een dame al :o ze is prachtig Livelink!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 19 december 2013 @ 20:25:37 #83
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_134462629
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 20:04 schreef YPPY het volgende:
Wow, livelink! Hou dr binnen! O+
Nou zeg dat wel ;) knappe meid zeg ^O^
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 19 december 2013 @ 20:31:52 #84
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134462917
Wauw! Wat een prachtige dochter heb je Livelink. En zo groot al.
pi_134464700
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:57 schreef livelink het volgende:
En het resultaat van de haar- en make-up sessie. Al had ik alle energie van de wereld gehad, dan had ik dit nooit gekund. Het is gedaan door een moeder die geen dochters heeft en het hardstikke leuk vindt om dit te doen.

[ afbeelding ]
O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  † In Memoriam † donderdag 19 december 2013 @ 21:15:56 #86
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134464946
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:57 schreef livelink het volgende:

[ afbeelding ]
wow, wat een mooie meid! _O_
pi_134465581
Mooie dame heb je daar, livelink.
pi_134465893
livelink, wat een mooierd!
en dat haar is zo mooi gedaan O+
  donderdag 19 december 2013 @ 22:04:19 #89
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_134467541
Livelink, wat een dame! :o
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 19 december 2013 @ 22:12:29 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134468019
O+

[ Bericht 85% gewijzigd door BE op 19-12-2013 22:27:24 ]
  Licht Ontvlambaar donderdag 19 december 2013 @ 22:23:50 #91
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_134468644
Wauw O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_134468826
Livelink O+
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_134469009
Oh, als we toch irritaties spuien over schooldingen :{ Laatst bij de Sintviering een moeder tegen mij: kan je een foto van mijn kind maken want ik moet naar mijn werk.
:r

[ Bericht 16% gewijzigd door snoopy op 19-12-2013 22:45:24 ]
pi_134469025
Sory.
pi_134469067
Maar het zit me dwars. Dat ik kennelijk overal voor mag opdraven omdat men er vanuit gaat dat ik daar tijd voor heb.
  donderdag 19 december 2013 @ 22:48:58 #96
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_134469818
Oh wauw! Wat een knappe dame!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 19 december 2013 @ 22:52:46 #97
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_134470000
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:32 schreef snoopy het volgende:
Maar het zit me dwars. Dat ik kennelijk overal voor mag opdraven omdat men er vanuit gaat dat ik daar tijd voor heb.
Dat is ook bloed irritant ja.
Juf van de psz tegen mij: 'oh maar jij blijft!'
Ik; nou nee.
'Ja maar jij moet blijven want anders hebben we ouders te kort en dan gaat het niet door!'
Ik: nee. Ik blijf niet. Ik moet weg vanmorgen. (En zo niet, dan moest ik spontaan werken/wegetc)
Gewoon even vrágen is er niet meer bij :X
Het is denk ik haar manier van communicatie maar wel een waar ik me ook zo aan erger :X
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_134470103
Nou dat idd saffier :{
  † In Memoriam † donderdag 19 december 2013 @ 22:55:32 #99
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134470139
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:52 schreef Saffier het volgende:

[..]

Dat is ook bloed irritant ja.
Juf van de psz tegen mij: 'oh maar jij blijft!'
Ik; nou nee.
'Ja maar jij moet blijven want anders hebben we ouders te kort en dan gaat het niet door!'
Ik: nee. Ik blijf niet. Ik moet weg vanmorgen. (En zo niet, dan moest ik spontaan werken/wegetc)
Gewoon even vrágen is er niet meer bij :X
Het is denk ik haar manier van communicatie maar wel een waar ik me ook zo aan erger :X
zo die gaat wel heel kort door de bocht :o

wat ging er eigenlijk niet door? :?
  donderdag 19 december 2013 @ 23:37:45 #100
37150 livelink
pi_134472082
Dank voor alle complimenten!

Ik kan me goed voorstellen dat je daar chagrijnig van wordt, Snoopy. En jij ook Saffier.
Ik blijf vinden dat we ook ergens als maatschappij iets niet helemaal goed voor elkaar hebben op dat punt. Je wordt geacht om te werken, om op school en clubs actief te zijn, om te (mantel)zorgen voor ouders, buren en kinderen en daarbij wordt er ook wel als eis gesteld dat je je kinderen perfect opvoedt.
Dat kan toch niet allemaal tegelijk 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')