abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 december 2013 @ 16:51:29 #201
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134527255
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 16:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Met een vooringenomen persoon, met 1issue, die continu het laatste woord wil hebben en mensen die tegen hem blijft wegzetten als 'pvv'ers', valt weinig te discussieren.

Argumenten zijn er zat, maar geef mij iemand waarmee je een normale en inhoudelijke discussie kunt voeren.
Je hebt dus niks. Ik zet niet iedereen weg als PVV'ers, ik ben niet vooringenomen, of niet meer dan de gemiddelde forummer hier. En dat er geen normale inhoudelijke discussie is ligt aan jezelf. Je komt zelf niet met inhoud.
pi_134527418
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 16:51 schreef Goldar het volgende:

[..]

Je hebt dus niks. Ik zet niet iedereen weg als PVV'ers, ik ben niet vooringenomen, of niet meer dan de gemiddelde forummer hier.
Of je je hebt het niet door, of je bent aan het trollen.

quote:
En dat er geen normale inhoudelijke discussie is ligt aan jezelf. Je komt zelf niet met inhoud.
Vind je het gek dat niemand hier met inhoud komt als ze tegen jou iets willen zeggen? Je hebt 1 issue, iedereen tegen jou is tegen islam en/of direct een fascist/nazi en blind volk. Valt goed met argumenten te komen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_134527455
Inhoudelijke discussie graag heren.

Duik ik nog even de Caribische Zee in. *)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 21 december 2013 @ 17:02:33 #204
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134527561
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 16:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Of je je hebt het niet door, of je bent aan het trollen.

[..]

Vind je het gek dat niemand hier met inhoud komt als ze tegen jou iets willen zeggen? Je hebt 1 issue, iedereen tegen jou is tegen islam en/of direct een fascist/nazi en blind volk. Valt goed met argumenten te komen.
Ga eens lezen dan in plaats van trollen.
Ik heb al meerdere keren beargumenteerd waarom voor Europa te zijn. waarom de PVV fascistisch is en dat een gevaar is. (lijkt me relevant in een topic over anti EU krachten).
En jij komt niet met inhoud, want one liners roepen betekend niet dat je inhoud hebt,. Inhoud is als jij kan zeggen waarom Nederland beter af zou zijn zonder de EU. En one liners als dan hoeven we geen 3 miljars aan Brussel te betalen etc is geen inhoud.

Voor de rest denk ik echt niet dat iedereen tegen mij is.
pi_134527608
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 17:02 schreef Goldar het volgende:

[..]

Ga eens lezen dan in plaats van trollen.
Dat zeg je tegen mij?
quote:
Ik heb al meerdere keren beargumenteerd waarom voor Europa te zijn. waarom de PVV fascistisch is en dat een gevaar is. (lijkt me relevant in een topic over anti EU krachten).
Een persoonlijke mening is nog geen feit.
quote:
En jij komt niet met inhoud, want one liners roepen betekend niet dat je inhoud hebt,. Inhoud is als jij kan zeggen waarom Nederland beter af zou zijn zonder de EU. En one liners als dan hoeven we geen 3 miljars aan Brussel te betalen etc is geen inhoud.
Zwart-wit denkertje.
quote:
Voor de rest denk ik echt niet dat iedereen tegen mij is.
Je hebt echt nog heel veel te leren. Succes.
1947-2016
pi_134527615
quote:
9s.gif Op zaterdag 21 december 2013 16:58 schreef El_Matador het volgende:
Inhoudelijke discussie graag heren.

Duik ik nog even de Caribische Zee in. *)
Veel plezier daar, ga lekker hier aan het stoofvlees.
1947-2016
  zaterdag 21 december 2013 @ 17:08:19 #207
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134527695
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 17:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat zeg je tegen mij?
Ja, jij loopt te trollen.
quote:
[..]

Een persoonlijke mening is nog geen feit.

[..]
Dat kan je beter over jezelf zeggen.
Ik zeg ook niet dat ik met feiten kom, in dergelijke discussies zijn maar weinig feiten.

quote:
Zwart-wit denkertje.

[..]
Ja hoor, weer een verwijt.
Je kan dus niet met iets inhoudelijk komen dus ga je verwijten maken?
Als je het wilt weten ik sta in het grijze gebied. Ik ben voor Europese samenwerking, maar er moeten wel dingen veranderen.

quote:
Je hebt echt nog heel veel te leren. Succes.
Kan je beter over jezelf zeggen.
pi_134528716
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 17:08 schreef Goldar het volgende:
Ik ben voor Europese samenwerking, maar er moeten wel dingen veranderen.
Daar zijn de meeste eurosceptici ook voor, het gaat dan ook meer om de politieke unie.
  zaterdag 21 december 2013 @ 17:53:25 #209
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134528922
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 17:45 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Daar zijn de meeste eurosceptici ook voor, het gaat dan ook meer om de politieke unie.
Ik ben ook voor de politieke unie. Om een economie goed te laten verlopen op deze schaam moet je meer hebben dan alleen een paar verdragen.
Mijn grootste hekelpunt is dat de EU te snel wil uitbreiden.
Het is begonnen met een aantal landen die economisch dicht bij elkaar staan, het aan elkaar aanpassen heeft ook weinig tijd gekost. Nu komen er landen bij die verder van ons af staan. De EU moet zeggen die landen mogen er pas bij als ze gelijk gesteld zijn. Zeker voor de monetaire unie is dat belangrijk. Maar het is jaren goed gegaan en nu er crisis is komen de fouten naar boven, maar het dwingt men ook om de fouten op te lossen.

En andere punt is dat er een duidelijk bestuursvorm moet komen. Mij lijkt een raad van ministers die daar uit de Europese ministers kiezen het makkelijkste. Dan heb je de Europese raad als een senaat.

Het is gewoon dat in een tijd van snelle globalisering en economieën die in rap tempo met elkaar verweven worden je niet meer als klein handels landje je niet kan afsluiten daarvoor.
pi_134529357
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 17:53 schreef Goldar het volgende:

[..]

Ik ben ook voor de politieke unie. Om een economie goed te laten verlopen op deze schaam moet je meer hebben dan alleen een paar verdragen.
Volgens mij werkte het EEG model prima of zelfs beter dan de huidige vorm, daar heb je toch niet een politieke unie voor nodig?

quote:
Mijn grootste hekelpunt is dat de EU te snel wil uitbreiden.
Het is begonnen met een aantal landen die economisch dicht bij elkaar staan, het aan elkaar aanpassen heeft ook weinig tijd gekost. Nu komen er landen bij die verder van ons af staan. De EU moet zeggen die landen mogen er pas bij als ze gelijk gesteld zijn. Zeker voor de monetaire unie is dat belangrijk. Maar het is jaren goed gegaan en nu er crisis is komen de fouten naar boven, maar het dwingt men ook om de fouten op te lossen.
En die landen moeten hetzelfde beleid gaan uitvoeren, en dat betekent voor Nederland, Duitsland etc flink welvaartsverlies, wat je eigenlijk nu al ziet gebeuren. De verschillen op gebied van sociale zekerheid, taal en cultuur zijn veel te groot om een politieke unie te vormen itt bv de VS.

quote:
En andere punt is dat er een duidelijk bestuursvorm moet komen. Mij lijkt een raad van ministers die daar uit de Europese ministers kiezen het makkelijkste. Dan heb je de Europese raad als een senaat.

Het is gewoon dat in een tijd van snelle globalisering en economieën die in rap tempo met elkaar verweven worden je niet meer als klein handels landje je niet kan afsluiten daarvoor.
Gisteren voerden burgemeesters actie om te experimenteren met gereguleerde wietteelt, eigenlijk kansloos vanwege Europese regelgeving die dat niet toestaat. Brussel moet zich niet met zulke dingen bemoeien vind ik, we moeten zelf kunnen beslissen wat goed is voor ons land.
Hierdoor wordt mijn aversie tegen een politieke unie alleen maar groter.
  zaterdag 21 december 2013 @ 19:15:13 #211
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134530990
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 18:12 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Volgens mij werkte het EEG model prima of zelfs beter dan de huidige vorm, daar heb je toch niet een politieke unie voor nodig?

[..]
De EEG was afdoende voor zijn tijd. Met de globalisering en het belangrijke worden van het politieke spel is er meer nodig.

quote:
En die landen moeten hetzelfde beleid gaan uitvoeren, en dat betekent voor Nederland, Duitsland etc flink welvaartsverlies, wat je eigenlijk nu al ziet gebeuren. De verschillen op gebied van sociale zekerheid, taal en cultuur zijn veel te groot om een politieke unie te vormen itt bv de VS.

[..]
De welvaartsverlies komt door de crisis. Voor de crisis hadden we een gouden bloei periode dankzij de EU. De verschillen in sociale zekerheid en cultuur zie je in de VS ook. Denk maar aan de conservatieve Texanen tegen over de progressieve New Yorkers.
Maar het klopt de verschillen zijn. De EU moet een overkoepelende overheid worden die zorgt voor de economie op grote schaal, defensie, buitenlandse zaken etc.
quote:
Gisteren voerden burgemeesters actie om te experimenteren met gereguleerde wietteelt, eigenlijk kansloos vanwege Europese regelgeving die dat niet toestaat. Brussel moet zich niet met zulke dingen bemoeien vind ik, we moeten zelf kunnen beslissen wat goed is voor ons land.
Hierdoor wordt mijn aversie tegen een politieke unie alleen maar groter.
Hier ben ik het gedeeltelijk met je eens hoor. Brussel moet zich bezighouden met de grote lijnen.
Die grote lijnen kunnen wij als Nederland niet meer bepalen, in een grote unie kan dat wel.
Als je het voorbeeld van de VS pakt, de nationale overheid bepaald daar maar weinig, het zijn de staten zelf die het grootste gedeelte doen.
pi_134534343
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 19:15 schreef Goldar het volgende:

[..]

De EEG was afdoende voor zijn tijd. Met de globalisering en het belangrijke worden van het politieke spel is er meer nodig.

Hoe lost Singapore dat probleem dan op? Het is een land zonder noemenswaardige grondstoffen en nog kleiner dan Nederland. Desondanks zijn ze in staat om een van de welvarendste landen ter wereld te zijn en zijn ze compleet onafhankelijk.
In plaats van te kijken naar hoe we het beste in een unie moeten samenwerken met alle gevolgen van dien, is het dan niet eerlijker om te kijken hoe Nederland net als Singapore onafhankelijk en welvarend kan blijven zonder dat we vast zitten aan zo`n log bureaucratisch apparaat?
  zaterdag 21 december 2013 @ 20:45:26 #213
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134534447
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 20:43 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Hoe lost Singapore dat probleem dan op? Het is een land zonder noemenswaardige grondstoffen en nog kleiner dan Nederland. Desondanks zijn ze in staat om een van de welvarendste landen ter wereld te zijn en zijn ze compleet onafhankelijk.
In plaats van te kijken naar hoe we het beste in een unie moeten samenwerken met alle gevolgen van dien, is het dan niet eerlijker om te kijken hoe Nederland net als Singapore onafhankelijk en welvarend kan blijven zonder dat we vast zitten aan zo`n log bureaucratisch apparaat?
Appels met peren.
Singapore werkt heel erg samen met Maleisie en andere Aziatische landen. Een handels land als Nederland is heel erg afhankelijk van de rest van Europa. Onze welvaart komt uit de handel, met name de handel naar Duitsland. Waarom onze eigen ruiten ingooien voor symbool politiek?
pi_134534543
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 20:45 schreef Goldar het volgende:

[..]

Appels met peren.
Singapore werkt heel erg samen met Maleisie en andere Aziatische landen. Een handels land als Nederland is heel erg afhankelijk van de rest van Europa. Onze welvaart komt uit de handel, met name de handel naar Duitsland. Waarom onze eigen ruiten ingooien voor symbool politiek?
Hoezo appels met peren?
Je bewijst je eigen ongelijk door te stellen dat samenwerking wel degelijk mogelijk is zonder een politieke unie.
  zaterdag 21 december 2013 @ 20:47:49 #215
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134534554
Buiten dat is Singapore net als Monaco en Luxemburg een verzamelplaats geworden van banken en de rijken van de wereld.
  zaterdag 21 december 2013 @ 20:48:41 #216
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134534597
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 20:47 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Hoezo appels met peren?
Je bewijst je eigen ongelijk door te stellen dat samenwerking wel degelijk mogelijk is zonder een politieke unie.
Samenwerking ja, maar voordelige betere samenwerking nee.
Nogmaals als we uit de EU gaan moeten we dansen naar de pijpen van de EU zonder zelf er iets in te zeggen hebben. Hervormen binnen de EU is veel beter.
pi_134534602
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 20:47 schreef Goldar het volgende:
Buiten dat is Singapore net als Monaco en Luxemburg een verzamelplaats geworden van banken en de rijken van de wereld.
Dus buiten dat ze slim zijn met zaken doen, hebben ze ook een verstandig immigratiebeleid.
  zaterdag 21 december 2013 @ 20:49:24 #218
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134534625
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 20:48 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Dus buiten dat ze slim zijn met zaken doen, hebben ze ook een verstandig immigratiebeleid.
En is het een totaal ander land. Je kan stadstaten ook niet vergelijken met landen.
pi_134534677
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 20:48 schreef Goldar het volgende:

[..]

Samenwerking ja, maar voordelige betere samenwerking nee.
Nogmaals als we uit de EU gaan moeten we dansen naar de pijpen van de EU zonder zelf er iets in te zeggen hebben. Hervormen binnen de EU is veel beter.
Die samenwerking waar je over spreekt heeft Singapore vooralsnog geen windeieren gelegd. Ook hoeven hun naar niemands pijpen te dansen als ze daar geen trek in hebben. Binnen de EU heeft Nederland ook niet veel te vertellen tenzij we standaard de kant van de grote machten kiezen dan lijkt het natuurlijk heel wat.
  zaterdag 21 december 2013 @ 20:52:42 #220
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134534753
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 20:50 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Die samenwerking waar je over spreekt heeft Singapore vooralsnog geen windeieren gelegd. Ook hoeven hun naar niemands pijpen te dansen als ze daar geen trek in hebben. Binnen de EU heeft Nederland ook niet veel te vertellen tenzij we standaard de kant van de grote machten kiezen dan lijkt het natuurlijk heel wat.
Singapore is groot geworden dankzij een dictator die een efficiënt maar niet helemaal zuiver beleid uitvoerde.
Nederland zal altijd Duitsland moeten volgen, we zijn afhankelijk van de Duitse industrie. We zijn al tientallen jaren een soort van monetaire unie met de Duitsers.
Maar denk is aan de kosten die bespaard kunnen worden met verdere samenwerking. Laat ze maar eens beginnen aan een EU leger, of een Duits-Benelux leger.
pi_134534885
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 20:49 schreef Goldar het volgende:

[..]

En is het een totaal ander land. Je kan stadstaten ook niet vergelijken met landen.
Het ontloopt elkaar niet zoveel hoor, we hebben grof gezegd 3 maal zoveel inwoners en we hebben wat meer grond.
Het grootste verschil is denk ik de cultuur, maar Nederland meent altijd een hard werkend en ondernemend land te zijn dus ik vind de vergelijking niet zo mank gaan als jij durft te stellen.
pi_134534931
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 20:52 schreef Goldar het volgende:

[..]

Singapore is groot geworden dankzij een dictator die een efficiënt maar niet helemaal zuiver beleid uitvoerde.
Nederland zal altijd Duitsland moeten volgen, we zijn afhankelijk van de Duitse industrie. We zijn al tientallen jaren een soort van monetaire unie met de Duitsers.
Maar denk is aan de kosten die bespaard kunnen worden met verdere samenwerking. Laat ze maar eens beginnen aan een EU leger, of een Duits-Benelux leger.
Nog goedkoper is een militie naar Zwitsers model, hoeven we ook geen troepen meer te sturen naar landen die totaal geen bedreiging zijn voor Nederland.
  zaterdag 21 december 2013 @ 21:02:16 #223
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134535200
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 20:55 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Het ontloopt elkaar niet zoveel hoor, we hebben grof gezegd 3 maal zoveel inwoners en we hebben wat meer grond.
Het grootste verschil is denk ik de cultuur, maar Nederland meent altijd een hard werkend en ondernemend land te zijn dus ik vind de vergelijking niet zo mank gaan als jij durft te stellen.
Het scheelt wel in de zin dat je politiek en economie totaal anders in elkaar zit.
Wat ze gemeen hebben is dat het beide landen zijn die het van de handel moeten hebben. Singapore zit in een gebied waar de omgeving afhankelijker is van Singapore.

Hier zitten we in een gebied dat met wat slimme omleggingen Antwerpen het nieuwe Rotterdam is.
Het EU protectionisme zorgt ervoor dat onze landbouw kan bestaan, zonder stort het hier in.
De Euro en de EU zorgen voor een stabiele internet markt.

Om nog een vergelijking te maken heeft Singapore zijn munt ook gekoppeld aan andere munten.
  zaterdag 21 december 2013 @ 21:03:06 #224
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134535239
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 20:56 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Nog goedkoper is een militie naar Zwitsers model, hoeven we ook geen troepen meer te sturen naar landen die totaal geen bedreiging zijn voor Nederland.
Wij zijn niet eeuwig onafhankelijk.
pi_134535508
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 21:03 schreef Goldar het volgende:

[..]

Wij zijn niet eeuwig onafhankelijk.
Dat is te merken ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')