Enig idee hoeveel de Amerikanen wel niet verkocht hebben?quote:Op donderdag 19 december 2013 21:18 schreef expans het volgende:
Slayage, je zegt wel NAVO-bondgenoten maar dit zijn dezelfde bondgenoten die in het verleden ons geen militaire spullen verkochten als het ze niet uitkwam? Waarom denk je dat we pushen op zoveel mogelijk homegrown spullen (Voor zover onze spullen homegrown zijn) en er zoveel word geïnvesteerd in de defensie industrie?
Dit vreemd vindenquote:Die embargo's hebben opgezet (na Cyprus)?
 .
 .quote:Die Altay tank die we de Koreanen nu ontwikkelen is er met een reden hoor, anders zouden ze allang nog meer Leopard's gekocht hebben. Zelfde geld voor de AgustaWestland T-129, en de kleinere dingen zoals Chinese raketten.

dan is het goedquote:

Ik heb nog gezegd voor zover ze homegrown zijn, om je voor te zijnquote:Op donderdag 19 december 2013 21:23 schreef IPA35 het volgende:
Die Altay tank die we de Koreanen nu ontwikkelen is er met een reden hoor, anders zouden ze allang nog meer Leopard's gekocht hebben. Zelfde geld voor de AgustaWestland T-129, en de kleinere dingen zoals Chinese raketten.

Ja, maar kunnen we Gulen wel vertrouwen dan? Regering binnenin een regering.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
gulen/akp strijd is een machtsstrijd helaas, de grote boeman (het leger) is geruimd en nu beginnen ze in te hakken op elkaar
buitenlands beleid van welke land dan ook is gericht op het behartigen van de belangen van het zelf, dat is een feit en soms worden er tijdeljke coalties gesmeden (vs/saudi/turkije in het syrie geval) en soms worden er coalties gesmeden voor langere termijn turkije/vs (navo) dat betekent niet dat een land een speeltje is van de vs, nee er wordt gezocht altijd naar een win win situatie voor beide partijen

takfirisquote:Op donderdag 19 december 2013 21:16 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Niet iedereen die de Sahada doet is een Moslim. Saddam was de grootste Taghout(ongelovige leider) van de hele Islamitische wereld in zijn geschiedenis.
Hij was seculier en nationalistisch wat duidelijk kufr is.
En iedereen die hem Moslim niemt is zelf ook een kafir onthoud dat.

quote:Op donderdag 19 december 2013 21:18 schreef IPA35 het volgende:
[..]
"Goed zo mijn jongen!"
[ afbeelding ]

Daar is dat Turkse ding op gebaseerd, maar dan met een Duitse motor en eigen shit erin.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:28 schreef Peunage het volgende:
Zuid-Korea maakt wel epische tanks btw. De K1 bijvoorbeeld.

je eigen defensie sector ontwikkelen is een goede ontwikkeling uiteraard, daarnaast wij hebben de navo harder nodig dan de navo ons, dus daarom vond ik deze actie om dat chinese meuk te kopen niet een verstandige move, ik hoop dat het meer een onderhandelingstool isquote:Op donderdag 19 december 2013 21:18 schreef expans het volgende:
Slayage, je zegt wel NAVO-bondgenoten maar dit zijn dezelfde bondgenoten die in het verleden ons geen militaire spullen verkochten als het ze niet uitkwam? Waarom denk je dat we pushen op zoveel mogelijk homegrown spullen (Voor zover onze spullen homegrown zijn) en er zoveel word geïnvesteerd in de defensie industrie? Die embargo's hebben opgezet (na Cyprus)?
Die Altay tank die we nu ontwikkelen is er met een reden hoor, anders zouden ze allang Leopard's gekocht hebben. Zelfde geld voor de T-129, en de kleinere dingen zoals raketten.
Waarom is de NAVO zo hard gaan stressen nadat we het Chinese HQ-9 systeem wouden kopen? Terwijl andere NAVO landen ook Russisch spul geïntegreerd hebben in hun systemen?

Nee hoor, nergens voor nodig.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:33 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Jongen je moet zlef weleens takfir doen om je Moslim zijn te behouden.

Ja maar kijk, wat ik ervan begreep is;quote:Op donderdag 19 december 2013 21:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
je eigen defensie sector ontwikkelen is een goede ontwikkeling uiteraard, daarnaast wij hebben de navo harder nodig dan de navo ons, dus daarom vond ik deze actie om dat chinese meuk te kopen niet een verstandige move, ik hoop dat het meer een onderhandelingstool is

Ik denk het niet. Kijk naar de NAVO. De meeste Europese landen hebben geen krijgsmacht meer die in staat is tot conventionele oorlogsvoering. De meeste landen hebben nu mini legers die alleen geschikt zijn voor avonturen in het buitenland. Turkije is het land met een old school Koude Oorlogs krijgsmacht. In mindere mate hebben bijvoorbeeld Polen en misschien Roemenië dat ook nog wel maar verder is de NAVO een papieren tijger (behalve de Amerikanen dan).quote:Op donderdag 19 december 2013 21:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
je eigen defensie sector ontwikkelen is een goede ontwikkeling uiteraard, daarnaast wij hebben de navo harder nodig dan de navo ons, dus daarom vond ik deze actie om dat chinese meuk te kopen niet een verstandige move, ik hoop dat het meer een onderhandelingstool is

De buren van de meeste EU-landen en Turkije kun je ook niet echt vergelijken vind ik, liever paranoia dan naïef.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:34 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Kijk naar de NAVO. De meeste Europese landen hebben geen krijgsmacht meer die in staat is tot conventionele oorlogsvoering. De meeste landen hebben nu mini legers die alleen geschikt zijn voor avonturen in het buitenland. Turkije is het land met een old school Koude Oorlogs krijgsmacht. In mindere mate hebben bijvoorbeeld Polen en misschien Roemenië dat ook nog wel maar verder is de NAVO een papieren tijger (behalve de Amerikanen dan).

staat binnen een staat is iid niet wenselijk, daar hadden we afstand van genomen dacht ik, maar niet dus, de ene macht heeft de andere vervangen enkelt, gulen/erdogan was ook een gelegeheids coaltie, eigenlijk zoals heel de AKP een een coalitie is van het turkse midden electoraatquote:Op donderdag 19 december 2013 21:26 schreef expans het volgende:
[..]
Ja, maar kunnen we Gulen wel vertrouwen dan? Regering binnenin een regering.
Al die tapes, beschuldigingen die tevoorschijn komen en handig gespeeld worden via hun eigen media zijn er al jaren en de enige reden dat zij te voorschijn zijn gekomen is om te laten zien hoe slecht de andere kant wel niet is ipv schoon schip maken.
Owja, nog die 'geruchten' over de coupe die gezet zou zijn via de CIA, de moord van een generaal die sterk anti-vs/anti-nato was? In mijn ogen worden we gebruikt om te laten zien aan het M-O als 'kijk, zo kan het ook' en wanneer onze gebruiksduur op is, is het doei.
En het laatste hebben we in de praktijk gezien via Saddam.

thanks voor de fatwa broer! anders nog iets?quote:Op donderdag 19 december 2013 21:33 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Jongen je moet zlef weleens takfir doen om je Moslim zijn te behouden.

de langere termijn politiek snap ik wel, maar je ziet wat het heeft veroorzaakt, elk voordeel heet zijn nadeelquote:Op donderdag 19 december 2013 21:34 schreef expans het volgende:
[..]
Ja maar kijk, wat ik ervan begreep is;
voor de VS en consorten zijn wij een eindgebruiker, met andere woorden als wij krap bij kas zitten in een oorlog oid en de lobbyisten/VS wil het niet dan kunnen we fluiten naar extra onderdelen e.d
Bij de Chinezen krijgen we nog technologie erbij, waarop we verder kunnen borduren en onze eigen dingen ontwerpen.

Griekenland was ik vergeten te noemen.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:36 schreef expans het volgende:
[..]
De buren van de meeste EU-landen en Turkije kun je ook niet echt vergelijken vind ik, liever paranoia dan naïef.

in turkije zijn ze ook bezig met het verkleinen en professionaliseren van het leger, dus zij gaan ook die kant opquote:Op donderdag 19 december 2013 21:34 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Kijk naar de NAVO. De meeste Europese landen hebben geen krijgsmacht meer die in staat is tot conventionele oorlogsvoering. De meeste landen hebben nu mini legers die alleen geschikt zijn voor avonturen in het buitenland. Turkije is het land met een old school Koude Oorlogs krijgsmacht. In mindere mate hebben bijvoorbeeld Polen en misschien Roemenië dat ook nog wel maar verder is de NAVO een papieren tijger (behalve de Amerikanen dan).

turkije kan het zich idd niet veroorloven om zijn defensie te verzwakkenquote:Op donderdag 19 december 2013 21:36 schreef expans het volgende:
[..]
De buren van de meeste EU-landen en Turkije kun je ook niet echt vergelijken vind ik, liever paranoia dan naïef.

Ja pas op met je Saddam-verheerlijking. Anders kom ik je halen met mijn Salafisische huurlingen.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:38 schreef Slayage het volgende:
[..]
thanks voor de fatwa broer! anders nog iets?

Sonumuz hayir olaquote:Op donderdag 19 december 2013 21:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
de langere termijn politiek snap ik wel, maar je ziet wat het heeft veroorzaakt, elk voordeel heet zijn nadeel
 .
.Haha, in Turkije word er soms weleens gezegd dat de Grieken blut zijn gegaan door hun angst voor onsquote:Op donderdag 19 december 2013 21:40 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Griekenland was ik vergeten te noemen.
Gaat niet eens zozeer om de buurlanden die je hebt, meer waar je naartoe wilt met je krijgsmacht. Wil je een krijgsmacht die in staat is je land te verdedigen of wil je een krijgsmacht die alleen geschikt is voor safari's om louche geopolitieke belangen van andere landen te behartigen?
Overigens is het eerste type krijgsmacht ook geschikt voor dat tweede type missies maar andersom is dat natuurlijk niet het geval.
 . Maar die stomme Grieken, geef ze een zetje en ze staan te wemelen over enosis en groot Byzantium etc (ben ff hun term ervoor vergeten), dus ondanks alle broederschap en liefde boodschappen die door normale mensen gepromoot kan worden zal ik ze nooit afschrijven als potentiële vijand.
. Maar die stomme Grieken, geef ze een zetje en ze staan te wemelen over enosis en groot Byzantium etc (ben ff hun term ervoor vergeten), dus ondanks alle broederschap en liefde boodschappen die door normale mensen gepromoot kan worden zal ik ze nooit afschrijven als potentiële vijand. 

waarom haal je die laatste pica weg dan?quote:Op donderdag 19 december 2013 21:46 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja pas op met je Saddam-verheerlijking. Anders kom ik je halen met mijn Salafisische huurlingen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Misschien is het je niet opgevallen maar ik ben zelf zeer tegen het tweede type krijgsmachtquote:Op donderdag 19 december 2013 21:46 schreef expans het volgende:
Haha, in Turkije word er soms weleens gezegd dat de Grieken blut zijn gegaan door hun angst voor ons. Maar die stomme Grieken, geef ze een zetje en ze staan te wemelen over enosis en groot Byzantium etc (ben ff hun term ervoor vergeten), dus ondanks alle broederschap en liefde boodschappen die door normale mensen gepromoot kan worden zal ik ze nooit afschrijven als potentiële vijand.
Verder vind ik wel dat je gelijk hebt, daar niet van. Langzaamaan word er ook ingezet op modernisatie.
 .
 . .
 .

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |