abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134465306
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:18 schreef expans het volgende:
Slayage, je zegt wel NAVO-bondgenoten maar dit zijn dezelfde bondgenoten die in het verleden ons geen militaire spullen verkochten als het ze niet uitkwam? Waarom denk je dat we pushen op zoveel mogelijk homegrown spullen (Voor zover onze spullen homegrown zijn) en er zoveel word geïnvesteerd in de defensie industrie?
Enig idee hoeveel de Amerikanen wel niet verkocht hebben?

quote:
Die embargo's hebben opgezet (na Cyprus)?
Dit vreemd vinden :') .

quote:
Die Altay tank die we de Koreanen nu ontwikkelen is er met een reden hoor, anders zouden ze allang nog meer Leopard's gekocht hebben. Zelfde geld voor de AgustaWestland T-129, en de kleinere dingen zoals Chinese raketten.
:D
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_134465335
quote:
8s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:16 schreef Peunage het volgende:

[..]

Jij hemelt hem niet op toch?
dan is het goed
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_134465452
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:23 schreef IPA35 het volgende:
Die Altay tank die we de Koreanen nu ontwikkelen is er met een reden hoor, anders zouden ze allang nog meer Leopard's gekocht hebben. Zelfde geld voor de AgustaWestland T-129, en de kleinere dingen zoals Chinese raketten.

Ik heb nog gezegd voor zover ze homegrown zijn, om je voor te zijn :6
pi_134465523
quote:
99s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:21 schreef Slayage het volgende:

[..]

gulen/akp strijd is een machtsstrijd helaas, de grote boeman (het leger) is geruimd en nu beginnen ze in te hakken op elkaar

buitenlands beleid van welke land dan ook is gericht op het behartigen van de belangen van het zelf, dat is een feit en soms worden er tijdeljke coalties gesmeden (vs/saudi/turkije in het syrie geval) en soms worden er coalties gesmeden voor langere termijn turkije/vs (navo) dat betekent niet dat een land een speeltje is van de vs, nee er wordt gezocht altijd naar een win win situatie voor beide partijen
Ja, maar kunnen we Gulen wel vertrouwen dan? Regering binnenin een regering.

Al die tapes, beschuldigingen die tevoorschijn komen en handig gespeeld worden via hun eigen media zijn er al jaren en de enige reden dat zij te voorschijn zijn gekomen is om te laten zien hoe slecht de andere kant wel niet is ipv schoon schip maken.

Owja, nog die 'geruchten' over de coupe die gezet zou zijn via de CIA, de moord van een generaal die sterk anti-vs/anti-nato was? In mijn ogen worden we gebruikt om te laten zien aan het M-O als 'kijk, zo kan het ook' en wanneer onze gebruiksduur op is, is het doei.

En het laatste hebben we in de praktijk gezien via Saddam.
pi_134465588
Zuid-Korea maakt wel epische tanks btw. De K1 bijvoorbeeld.
pi_134465644
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:16 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Niet iedereen die de Sahada doet is een Moslim. Saddam was de grootste Taghout(ongelovige leider) van de hele Islamitische wereld in zijn geschiedenis.

Hij was seculier en nationalistisch wat duidelijk kufr is.

En iedereen die hem Moslim niemt is zelf ook een kafir onthoud dat.
takfiris :r :r :r
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_134465675
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:18 schreef IPA35 het volgende:

[..]

"Goed zo mijn jongen!"

[ afbeelding ]
_O-
-Rabia Al-Basri
pi_134465719
quote:
8s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:28 schreef Peunage het volgende:
Zuid-Korea maakt wel epische tanks btw. De K1 bijvoorbeeld.
Daar is dat Turkse ding op gebaseerd, maar dan met een Duitse motor en eigen shit erin.

Ik vind de K1 (en de K2 al helemaal niet) niet erg mooi, het is wel een goede tank verder maar de voorkant van de koepel is te plat.
Dat doet me denken aan oude Leopards. Vanaf de 2A6 werd de leopard 2 een mooie tank met die afgeplatte rand aan de voorkant van de koepel.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_134465732
Het maakt ook niet echt uit of hij een moslim of niet-moslim is hé. Zijn daden staan vast. En hij is dood.
pi_134465826
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:18 schreef expans het volgende:
Slayage, je zegt wel NAVO-bondgenoten maar dit zijn dezelfde bondgenoten die in het verleden ons geen militaire spullen verkochten als het ze niet uitkwam? Waarom denk je dat we pushen op zoveel mogelijk homegrown spullen (Voor zover onze spullen homegrown zijn) en er zoveel word geïnvesteerd in de defensie industrie? Die embargo's hebben opgezet (na Cyprus)?

Die Altay tank die we nu ontwikkelen is er met een reden hoor, anders zouden ze allang Leopard's gekocht hebben. Zelfde geld voor de T-129, en de kleinere dingen zoals raketten.

Waarom is de NAVO zo hard gaan stressen nadat we het Chinese HQ-9 systeem wouden kopen? Terwijl andere NAVO landen ook Russisch spul geïntegreerd hebben in hun systemen?
je eigen defensie sector ontwikkelen is een goede ontwikkeling uiteraard, daarnaast wij hebben de navo harder nodig dan de navo ons, dus daarom vond ik deze actie om dat chinese meuk te kopen niet een verstandige move, ik hoop dat het meer een onderhandelingstool is
-Rabia Al-Basri
  donderdag 19 december 2013 @ 21:33:21 #161
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_134465883
quote:
99s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

takfiris :r :r :r
Jongen je moet zlef weleens takfir doen om je Moslim zijn te behouden.
pi_134465931
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:33 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Nee hoor, nergens voor nodig.
pi_134465956
quote:
99s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

je eigen defensie sector ontwikkelen is een goede ontwikkeling uiteraard, daarnaast wij hebben de navo harder nodig dan de navo ons, dus daarom vond ik deze actie om dat chinese meuk te kopen niet een verstandige move, ik hoop dat het meer een onderhandelingstool is
Ja maar kijk, wat ik ervan begreep is;
voor de VS en consorten zijn wij een eindgebruiker, met andere woorden als wij krap bij kas zitten in een oorlog oid en de lobbyisten/VS wil het niet dan kunnen we fluiten naar extra onderdelen e.d

Bij de Chinezen krijgen we nog technologie erbij, waarop we verder kunnen borduren en onze eigen dingen ontwerpen.
pi_134465960
quote:
99s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Kijk naar de NAVO. De meeste Europese landen hebben geen krijgsmacht meer die in staat is tot conventionele oorlogsvoering. De meeste landen hebben nu mini legers die alleen geschikt zijn voor avonturen in het buitenland. Turkije is het land met een old school Koude Oorlogs krijgsmacht. In mindere mate hebben bijvoorbeeld Polen en misschien Roemenië dat ook nog wel maar verder is de NAVO een papieren tijger (behalve de Amerikanen dan).
pi_134466028
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:34 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Kijk naar de NAVO. De meeste Europese landen hebben geen krijgsmacht meer die in staat is tot conventionele oorlogsvoering. De meeste landen hebben nu mini legers die alleen geschikt zijn voor avonturen in het buitenland. Turkije is het land met een old school Koude Oorlogs krijgsmacht. In mindere mate hebben bijvoorbeeld Polen en misschien Roemenië dat ook nog wel maar verder is de NAVO een papieren tijger (behalve de Amerikanen dan).
De buren van de meeste EU-landen en Turkije kun je ook niet echt vergelijken vind ik, liever paranoia dan naïef.
pi_134466079
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:26 schreef expans het volgende:

[..]

Ja, maar kunnen we Gulen wel vertrouwen dan? Regering binnenin een regering.

Al die tapes, beschuldigingen die tevoorschijn komen en handig gespeeld worden via hun eigen media zijn er al jaren en de enige reden dat zij te voorschijn zijn gekomen is om te laten zien hoe slecht de andere kant wel niet is ipv schoon schip maken.

Owja, nog die 'geruchten' over de coupe die gezet zou zijn via de CIA, de moord van een generaal die sterk anti-vs/anti-nato was? In mijn ogen worden we gebruikt om te laten zien aan het M-O als 'kijk, zo kan het ook' en wanneer onze gebruiksduur op is, is het doei.

En het laatste hebben we in de praktijk gezien via Saddam.
staat binnen een staat is iid niet wenselijk, daar hadden we afstand van genomen dacht ik, maar niet dus, de ene macht heeft de andere vervangen enkelt, gulen/erdogan was ook een gelegeheids coaltie, eigenlijk zoals heel de AKP een een coalitie is van het turkse midden electoraat

daarom is het ook zo belangrijk dat je jezelf als economisch/militair/politiek vlak ontwikkeld en daar heb je nu eenmaal internationale coalities nodig (navo/eu), anno 2013 kan je daar niet omheen
-Rabia Al-Basri
pi_134466160
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:33 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

thanks voor de fatwa broer! anders nog iets? 8)7
-Rabia Al-Basri
pi_134466210
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:34 schreef expans het volgende:

[..]

Ja maar kijk, wat ik ervan begreep is;
voor de VS en consorten zijn wij een eindgebruiker, met andere woorden als wij krap bij kas zitten in een oorlog oid en de lobbyisten/VS wil het niet dan kunnen we fluiten naar extra onderdelen e.d

Bij de Chinezen krijgen we nog technologie erbij, waarop we verder kunnen borduren en onze eigen dingen ontwerpen.
de langere termijn politiek snap ik wel, maar je ziet wat het heeft veroorzaakt, elk voordeel heet zijn nadeel
-Rabia Al-Basri
pi_134466234
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:36 schreef expans het volgende:

[..]

De buren van de meeste EU-landen en Turkije kun je ook niet echt vergelijken vind ik, liever paranoia dan naïef.
Griekenland was ik vergeten te noemen.

Gaat niet eens zozeer om de buurlanden die je hebt, meer waar je naartoe wilt met je krijgsmacht. Wil je een krijgsmacht die in staat is je land te verdedigen of wil je een krijgsmacht die alleen geschikt is voor safari's om louche geopolitieke belangen van andere landen te behartigen?

Overigens is het eerste type krijgsmacht ook geschikt voor dat tweede type missies maar andersom is dat natuurlijk niet het geval.
pi_134466311
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:34 schreef IPA35 het volgende:

[..]

in turkije zijn ze ook bezig met het verkleinen en professionaliseren van het leger, dus zij gaan ook die kant op
-Rabia Al-Basri
pi_134466346
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:36 schreef expans het volgende:

[..]

turkije kan het zich idd niet veroorloven om zijn defensie te verzwakken
-Rabia Al-Basri
  donderdag 19 december 2013 @ 21:46:22 #172
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_134466548
quote:
99s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:38 schreef Slayage het volgende:

[..]

thanks voor de fatwa broer! anders nog iets? 8)7
Ja pas op met je Saddam-verheerlijking. Anders kom ik je halen met mijn Salafisische huurlingen.

pi_134466550
quote:
99s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

de langere termijn politiek snap ik wel, maar je ziet wat het heeft veroorzaakt, elk voordeel heet zijn nadeel
Sonumuz hayir ola :P.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:40 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Griekenland was ik vergeten te noemen.

Gaat niet eens zozeer om de buurlanden die je hebt, meer waar je naartoe wilt met je krijgsmacht. Wil je een krijgsmacht die in staat is je land te verdedigen of wil je een krijgsmacht die alleen geschikt is voor safari's om louche geopolitieke belangen van andere landen te behartigen?

Overigens is het eerste type krijgsmacht ook geschikt voor dat tweede type missies maar andersom is dat natuurlijk niet het geval.
Haha, in Turkije word er soms weleens gezegd dat de Grieken blut zijn gegaan door hun angst voor ons _O-. Maar die stomme Grieken, geef ze een zetje en ze staan te wemelen over enosis en groot Byzantium etc (ben ff hun term ervoor vergeten), dus ondanks alle broederschap en liefde boodschappen die door normale mensen gepromoot kan worden zal ik ze nooit afschrijven als potentiële vijand.

Verder vind ik wel dat je gelijk hebt, daar niet van. Langzaamaan word er ook ingezet op modernisatie.
pi_134466718
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:46 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ja pas op met je Saddam-verheerlijking. Anders kom ik je halen met mijn Salafisische huurlingen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

waarom haal je die laatste pica weg dan? :P
-Rabia Al-Basri
pi_134466777
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:46 schreef expans het volgende:
Haha, in Turkije word er soms weleens gezegd dat de Grieken blut zijn gegaan door hun angst voor ons _O-. Maar die stomme Grieken, geef ze een zetje en ze staan te wemelen over enosis en groot Byzantium etc (ben ff hun term ervoor vergeten), dus ondanks alle broederschap en liefde boodschappen die door normale mensen gepromoot kan worden zal ik ze nooit afschrijven als potentiële vijand.

Verder vind ik wel dat je gelijk hebt, daar niet van. Langzaamaan word er ook ingezet op modernisatie.
Misschien is het je niet opgevallen maar ik ben zelf zeer tegen het tweede type krijgsmacht _O- .
Niet dat ik denk dat Turkije haar krijgsmacht niet zo kunnen reduceren tot 200.000 man en nog steeds een regionale groot macht zou zijn maar iets als dienstplicht is nogal oneerlijk als je maar weinig mensen gaat oproepen en bovendien heeft het een sociale waarde.

Wat je bedoelt is het Megali Idee ;) .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')