Je moet naar de rating kijken. Ik zie andere bedrijven ook komen en gaan. Er zijn genoeg bedrijven op GvE met minder risico dan Noizezz naar mijn idee.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:01 schreef BliepTuut het volgende:
Hoi allen,
Na maanden lurken heb ik ook maar een profiel gemaakt - ik zit bij GvE tot nu toe in de Noizezz en de Jinas stallen, verder nog nergens in omdat ik dingen zoals restaurants niet helemaal aandurf. Die zie ik te veel verschijnen en weer gaan...
Thanks for the welcome :-) !quote:Op zaterdag 11 januari 2014 10:56 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Welkom!
Je emailadres moet op 1 of andere manier naar 'µ' en dan is PM wel het handigst ja!
Het is al geregeld
Dat is nog eens snel geregeld ! Wat cool dat je deze informatie deelt met 'the crowd'quote:Op zaterdag 11 januari 2014 10:57 schreef µ het volgende:
[..]
Ik stuur jou een PM met mijn mailadres, als je mij daar op mailt zet ik je op de lijst.
Zoveel wordt er in dit forum nou ook weer niet gepost, dus als je een apart forum alleen voor geldvoorelkaar doet, wordt dat nog minder. Daarnaast is het meeste wat wij hier bespreken wel degelijk over geldvoorelkaar.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:05 schreef Sparafucile het volgende:
Ik ben 3 maanden geleden begonnen met Geldvoorelkaar. Inmiddels heb ik in tien projecten voor steeds 500 euro geïnvesteerd. De werkwijze spreekt me aan en belangrijk is dat de groep investeerders groot genoeg is zodat projecten snel volgeschreven kunnen worden. Ik had de behoefte om investeringen en werkwijze te bespreken en ben blij dat ik deze topics op het fokforum gevonden heb. Wel vind ik het jammer dat hier alles door elkaar staat. Een eigen Geldvoorelkaar forum waarin met meerdere onderwerpen gewerkt kan worden zou ik prettiger vinden. Dan kan er ook een link op de website komen.
Inmiddels komen de eerste maandtermijnen binnen. Op de persoonlijke omgeving kan ik een aflossingsschema opzoeken. Met een groter aantal projecten wordt dat nogal onoverzichtelijk. Ik had gehoopt op een overzicht/tabel met alle projecten en hun maandbedrag. Nu moet ik dit zelf in excel gaan bijhouden wil ik er wat overzicht in houden.
Ik heb inderdaad een e-mail gestuurd, waarna mijn voicemail door Daphne werd volgesproken en ze me verwees naar Facebook en het Fok forum. De meeste gebruikers van Geldvoorelkaar stellen deze vraag wellicht niet en weten dit dan ook niet te vinden. Ik vind het Fok forum trouwens ook niet het meest voor de hand liggende forum om Crowdfunding te bespreken. Verder is het lastig zoeken in zeven sequentiele topics zonder sticky's. Je doet zo niets aan kennisopbouw. Dus iedere nieuwe gebruiker stelt weer dezelfde vragen. Ik heb al een (gratis) forum ingericht, dus we zouden zo over kunnen stappen. Maar dat werkt alleen als daar draagvlak voor is en we Geldvoorelkaar vragen om alle gebruikers daar via mail op te attenderen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 08:24 schreef mesaana het volgende:
[..]
Zoveel wordt er in dit forum nou ook weer niet gepost, dus als je een apart forum alleen voor geldvoorelkaar doet, wordt dat nog minder. Daarnaast is het meeste wat wij hier bespreken wel degelijk over geldvoorelkaar.
Maar als je bedoelt dat het fijn zou zijn als geldvoorelkaar een forum op de site had, ja, misschien wel. Het valt mij wel altijd op/tegen dat er op hun Facebook niet zoveel gepost wordt.
Dat betere overzicht zou handig zijn, ja! Ze zijn wel bezig met een app, dus goede hoop dat dit ook consequenties heeft voor de website. Voorlopig lukt het mij (met >20 projecten) nog best aardig om het overzicht te houden, maar ik heb er dan ook lol in om dat met een siteje en een databaseje op te lossen. :-)
Als ik jou was zou ik deze opmerkingen in ieder geval ook op hun Facebook zetten en/of naar ze mailen. Ze zijn druk bezig met verbeteringen, dus wie weet.
Verwees iemand van GVE je door naar dit topic?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:58 schreef Sparafucile het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad een e-mail gestuurd, waarna mijn voicemail door Daphne werd volgesproken en ze me verwees naar Facebook en het Fok forum. De meeste gebruikers van Geldvoorelkaar stellen deze vraag wellicht niet en weten dit dan ook niet te vinden. Ik vind het Fok forum trouwens ook niet het meest voor de hand liggende forum om Crowdfunding te bespreken. Verder is het lastig zoeken in zeven sequentiele topics zonder sticky's. Je doet zo niets aan kennisopbouw. Dus iedere nieuwe gebruiker stelt weer dezelfde vragen. Ik heb al een (gratis) forum ingericht, dus we zouden zo over kunnen stappen. Maar dat werkt alleen als daar draagvlak voor is en we Geldvoorelkaar vragen om alle gebruikers daar via mail op te attenderen.
Echt overzicht lukt je alleen als je het amortiseringsschema in excel overneemt en met wat formules rente en aflossing scheidt. Dat lukt me wel, maar betekent wel wat extra werk.
Volgens mij overschat je dit forum en deze topic reeksquote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:58 schreef Sparafucile het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad een e-mail gestuurd, waarna mijn voicemail door Daphne werd volgesproken en ze me verwees naar Facebook en het Fok forum. De meeste gebruikers van Geldvoorelkaar stellen deze vraag wellicht niet en weten dit dan ook niet te vinden. Ik vind het Fok forum trouwens ook niet het meest voor de hand liggende forum om Crowdfunding te bespreken. Verder is het lastig zoeken in zeven sequentiele topics zonder sticky's. Je doet zo niets aan kennisopbouw. Dus iedere nieuwe gebruiker stelt weer dezelfde vragen. Ik heb al een (gratis) forum ingericht, dus we zouden zo over kunnen stappen. Maar dat werkt alleen als daar draagvlak voor is en we Geldvoorelkaar vragen om alle gebruikers daar via mail op te attenderen.
Echt overzicht lukt je alleen als je het amortiseringsschema in excel overneemt en met wat formules rente en aflossing scheidt. Dat lukt me wel, maar betekent wel wat extra werk.
Ja, Daphne zei dat ik op het fokforum moest zoeken naar een topic over crowdfunding en toen ben ik hier uitgekomenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:00 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Verwees iemand van GVE je door naar dit topic?
Haha kennelijk volgen ze het daar ook...quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:36 schreef Sparafucile het volgende:
[..]
Daphne zei dat ik op het fokforum moest zoeken naar een topic over crowdfunding
Tja dat missen van niet 60 maanden projecten is een kwestie van vaak kijken. Of meedoen in het e-mail gebeuren van micro hier (weet ff niet hoe je dat u tekentje kunt krijgen). Waarom dan de ene een project riskant vind en een ander niet is mij ook niet duidelijk.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:13 schreef BliepTuut het volgende:
Wel lekker goedkoop van een bedrijf om naar het FOK forum te verwijzen. Aquila360, ben jij stiekem Daphne?
Maar zonder grappen: ik zou ook wel meer per project willen zeggen wat ik er wel of niet van vind. Zo vind ik het bijzonder dat sommige dingen die mij solide overkomen door anderen weer als riskant worden gezien. Plus ik baal dat ik steeds de niet-60-maanden-projecten misloop omdat die steeds meteen vol zitten...
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:13 schreef BliepTuut het volgende:
Wel lekker goedkoop van een bedrijf om naar het FOK forum te verwijzen. Aquila360, ben jij stiekem Daphne?
Precies. Elkaar lekker op de hoogte houden van nieuwe projectenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:02 schreef AQuila360 het volgende:
Wat mij betreft werkt zo'n topic als dit goed omdat die projecten toch altid maar even relevant zijn omdat ze daarna vol zitten en je er niets meer mee kunt.
Aantal standaard vragen zouden nog wel in de OP kunnen maar wie leest dat nu
Blijf dat maar onbegrijpelijk vinden. Waarom wel oneindig lang 36-48 maanden projecten kiezen maar geen 60 maanden project met een hogere rating?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:13 schreef BliepTuut het volgende:
Maar zonder grappen: ik zou ook wel meer per project willen zeggen wat ik er wel of niet van vind. Zo vind ik het bijzonder dat sommige dingen die mij solide overkomen door anderen weer als riskant worden gezien. Plus ik baal dat ik steeds de niet-60-maanden-projecten misloop omdat die steeds meteen vol zitten...
Risico, langere looptijd = hoger risico. Ook is het een stukje planning, wat makkelijker is met kortere looptijden.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Blijf dat maar onbegrijpelijk vinden. Waarom wel oneindig lang 36-48 maanden projecten kiezen maar geen 60 maanden project met een hogere rating?
Fout, het risico is helemaal niet hoger. Dat is nl. afhankelijk van de rating. Als jij geld dat je terugkrijgt continu zou investeren in kortlopende projecten met een lagere rating durf ik je te garanderen dat je slechter af bent. Snap wel dat het gevoelsmatig beter is voor jou, maar in werkelijkheid klopt het nietquote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:24 schreef Kirov het volgende:
[..]
Risico, langere looptijd = hoger risico. Ook is het een stukje planning, wat makkelijker is met kortere looptijden.
Was dat niet vooraf bekend dan?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:26 schreef leolinedance het volgende:
Kreeg mail van GvE ivm. project Domino's Tiel/Wijchen waar ik heb ingelegd. Eerst heel verhaal, vervolgens een kortingsbon van 10 euro voor iedereen die 1000 euro of meer heeft geinvesteerd.
23 van de 68 investeerders hebben dat gedaan, dus 2/3 van de investeerders krijgt niks. Stuur dan alleen de mensen die iets krijgen een mail? Dit is nogal kansloos...eerst lekker maken om vervolgens in de bijlage te lezen dat je niks krijgt...
Dat verschilt natuurlijk per project. kortere looptijd = hogere termijn -> kan hoger risico zijn.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:24 schreef Kirov het volgende:
[..]
Risico, langere looptijd = hoger risico. Ook is het een stukje planning, wat makkelijker is met kortere looptijden.
Het staat er (nu) wel bij bij het project. Weet niet of dat ook zo was. Indien het wel zo was is het helemaal overbodig die mail te sturen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |