Er is wat scepsis tegen het MonkeyTown principe, zelf heb ik er wel wat ingestopt in het verleden. Maar dat was de franchise die gefund werd.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:49 schreef monkeytown het volgende:
Ik lees hier heel veel nuttige informatie en vind het leuk dat er zoveel interesse is in crowdfunding.
Sinds december staat mijn project monkey town op de site www.geldvoorelkaar.nl.
Uiteraard hoop ik mijn project vol te krijgen omdat ik geloof in mijn initiatief voor groot en klein. Na een redelijke start lijkt het nu helaas niet vlot te lopen. Ik probeer te achterhalen wat ik beter kan doen. Veel van jullie zijn actief met investeren via crowdfunding en hebben hier ervaring in. Ik ben benieuwd wat jullie vinden van mijn initiatief en wat potentiėle investeerders over de streep zou kunnen trekken?
Ik denk dat men een beetje huiverig is met het investeren in 'nieuwe' bedrijven. En ik heb persoonlijk niks met kinderspeelpaleizen. Er zijn klaarblijkelijk ook al andere Monkey Town vestigingen failliet gegaan. Ook komen er zo te zien 2 kinderspeelpaleizen in Helmond, iets wat de kansen voor Monkey Town uiteraard verkleind.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:49 schreef monkeytown het volgende:
Ik lees hier heel veel nuttige informatie en vind het leuk dat er zoveel interesse is in crowdfunding.
Uiteraard hoop ik mijn project vol te krijgen omdat ik geloof in mijn initiatief voor groot en klein. Na een redelijke start lijkt het nu helaas niet vlot te lopen. Ik probeer te achterhalen wat ik beter kan doen. Veel van jullie zijn actief met investeren via crowdfunding en hebben hier ervaring in. Ik ben benieuwd wat jullie vinden van mijn initiatief en wat potentiėle investeerders over de streep zou kunnen trekken?
Hier kan ik wel iets over zeggen. Er zijn zover ik weet geen Monkey Town vestigingen failliet. Wellicht doel je op Fris BV? De monkey town vestiging draait gewoon door. Zie hier het bericht hierover: http://www.faillissements(...)terdam-failliet.aspxquote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:04 schreef leolinedance het volgende:
Ik denk dat men een beetje huiverig is met het investeren in 'nieuwe' bedrijven. En ik heb persoonlijk niks met kinderspeelpaleizen. Er zijn klaarblijkelijk ook al andere Monkey Town vestigingen failliet gegaan. Ook komen er zo te zien 2 kinderspeelpaleizen in Helmond, iets wat de kansen voor Monkey Town uiteraard verkleind.
Ah, die informatie was mij niet bekend. Dat scheelt natuurlijk welquote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:30 schreef monkeytown het volgende:
[..]
Hier kan ik wel iets over zeggen. Er zijn zover ik weet geen Monkey Town vestigingen failliet. Wellicht doel je op Fris BV? De monkey town vestiging draait gewoon door. Zie hier het bericht hierover: http://www.faillissements(...)terdam-failliet.aspx
Het andere initiatief in Helmond komt er niet, omdat ze al vier jaar in een leisure project zitten wat niet van de grond komt.
Helaas heb ik geen invloed op de graydon rating. Eventueel wel op rente, looptijd en bedrag. Alleen moet het uiteraard wel haalbaar blijven. Wat bedoel je precies met het opsplitsen van het bedrag?.
Leuk dat je dit topic hebt gevonden!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:49 schreef monkeytown het volgende:
Kan ik iets doen aan de scepsis? Weet je waar dit vandaan komt?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:59 schreef Tha_Duck het volgende:
Er is wat scepsis tegen het MonkeyTown principe, zelf heb ik er wel wat ingestopt in het verleden. Maar dat was de franchise die gefund werd.
Tja. Ik heb in principe het gehele bedrag nodig en wil het niet direct aanpassen. wel heb ik nog een gesprek met leverancier van speeltoestellen. Hier komt het grootste deel vandaan.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:39 schreef leolinedance het volgende:
Stel dat je dan maar 1 ton los zou kunnen krijgen, zou dat een probleem zijn? Zijn er nog andere manieren om de rest te financieren?
Dankjewel:). In de huidige situatie kan het inderdaad niet veel anders. Alleen zou ik nog het rente% kunnen verhogen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:27 schreef AQuila360 het volgende:
Mijn inziens er niets mis met je project en aanvraag alleen is het bedrag wel fors en de looptijd ook en dat is vaak toch wel een nadeel. Maargoed met dat soort bedragen kan dat waarschijnlijk ook niet anders.
Stel dat ik het bedrag laat staan en in korte termijn een aantal grote investeerders het openstaand bedrag kan verlagen naar zo'n ¤ 200.000. Zou dat hetzelfde effect hebben?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:27 schreef AQuila360 het volgende:
Dus waarschijnlijk trekt het wel weer aan de komende tijd. Een lager benodigd bedrag en kortere looptijd zullen wel helpen maar dat moet wel mogelijk zijn.
Bedankt voor deze. Dit neem ik zeker mee!.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:27 schreef AQuila360 het volgende:
-edit- 2 Ik zie net wel die extra'tjes misschien daar wat aan veranderen? NU krijgt je vanaf 2000,- (wat bijna niemand doet) 10 kaarten wat misschie ook wel te veel is. MIsschien zou je vanaf 500,- en dan 4 kaartjes kunnen doen want ik kijk wel altijd naar de extra'tjes die maken een project toch wat sympathieker en wellicht komen ze nog een aantal keer terug.
Voor mij relevant maar niet in het algemeen: Ik heb geen affiniteit met kinderen en het is aan de andere kant van het land.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:49 schreef monkeytown het volgende:
Leuke project heb je! Alleen ik vind de rente iets aan de lage kant, waarom niet 10% p/j? Want andere soortgelijke projecten met omvangrijke kredietbedragen richten toch wel op 10% p/j. Kijk maar op GVE. Die worden toch wel sneller volgetekend. Want voor 60maandsproject met 10% vind ik wel erg aantrekkelijk om dan investeren in jouw project voor de lange termijn.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:49 schreef monkeytown het volgende:
Persoonlijk zou ik niets in een project van 10% stoppen, klinkt wel heel erg desperaat. Maar ik zie dat er wel een slag mensen is die dat wel doet. Ik wil gewoon een verdienmodel zien dat aantoont dat het bedrag terug betaald kan worden, verder moeten de cijfers realistisch zijn.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:59 schreef dmssn het volgende:
[..]
Leuke project heb je! Alleen ik vind de rente iets aan de lage kant, waarom niet 10% p/j? Want andere soortgelijke projecten met omvangrijke kredietbedragen richten toch wel op 10% p/j. Kijk maar op GVE. Die worden toch wel sneller volgetekend. Want voor 60maandsproject met 10% vind ik wel erg aantrekkelijk om dan investeren in jouw project voor de lange termijn.
Ik vraag mij af of een verhoging naar 10% gaat werken. Ik denk dat, indien mogelijk, de looptijd verkorten naar 48 maanden meer effect heeft. En zoals eerder gezegd de extra's bij lagere bedragen invoeren.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:08 schreef monkeytown het volgende:
Verhogen van het rente% is wat ik overweeg. Op basis van realistische cijfers en een verdienmodel waarbij ik ruimschoots kan voldoen aan de aflosverplichting is dit haalbaar.
Ik zou eerder investeren als het project korter loopt, ipv met een hogere rente. Dit ligt overigens ook sterk aan de mix van projecten die ik nu op het moment heb.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:08 schreef monkeytown het volgende:
Verhogen van het rente% is wat ik overweeg. Op basis van realistische cijfers en een verdienmodel waarbij ik ruimschoots kan voldoen aan de aflosverplichting is dit haalbaar.
Ben ermee eens en je kunt altijd even overleggen met GVE i.v.m. verhogen van het rente.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:08 schreef monkeytown het volgende:
Ik zou dat niet doen want hij is nu al hoog genoeg.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:08 schreef monkeytown het volgende:
Nee, dat denk ik niet. 60 maandslooptijd tegen 10% p/j vind ik beter dan nog korte looptijd met hoge kredietbedrag met lage rente. Met GVE kan men altijd overleggen over aanpassingen van jouw project. Succes!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:57 schreef monkeytown het volgende:
Rente en looptijd. Nu heb ik op basis van verwachtte omzetten en resultaat redelijk veel mogelijkheden. Ook aanpassing van de looptijd. Ik vraag me af of dat juist vragen gaat oproepen. Welke informatie zou je dan perse terug willen lezen?
Ik heb nu 60 maanden. Zal het uitmaken als ik deze zou verlagen naar 54 of 48 maanden?.
volgens mij is het echt een kwestie van gewoon geduld hebben, er staan in mijn lijstje projecten met ook dit soort bedragen en die staan al enkele maanden open en zijn nog steeds niet volgeschreven. Ik zou in ieder geval niet gaan rommelen met je eerder beoogde rente en termijnen. Crowdfunding bij dit soort bedragen is echt niet sneller dan een reguliere financiering via de bank. Reken gewoon op enkele maanden tot een jaar voordat deze is volgeschreven.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:49 schreef monkeytown het volgende:
@iedereen die gereageerd op mijn vraag omtrent de administratie van de bedragen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 08:56 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik gebruik om die reden een aparte rekening voor crowdfunden. Die rekening heb ik toch (en de kosten dus ook) omdat ik niet alles bij 1 bank wil hebben draaien. Heb het faillissement van DSB meegemaakt en moest toen met spoed van alles regelen bij logge en stugge banken. Heb daarom nu op "2 paarden gewed" met rekeningen.
Heb simpelweg een betaal en spaarrekening bij een tweede bank. Op de betaalrekening komt en gaat wel meer, maar voornamelijke geld van GvE. Vervolgens zet ik dat direct op de spaarrekening (die overigens kosteloos is). Door deze constructie is het bedrag op mijn spaarrekening gelijk aan de statistiek van GvE (bij mijn statistieken en dan Totaal Ontvangen). Als deze bedragen niet meer matchen dan is er iets aan de hand zoals bijvoorbeeld geld onderweg wat nog niet op mijn rekening staat.
Het maakt het allemaal redelijk overzichtelijk, op een simpele manier
Je kunt bij je projecten ook nog de losse betalingen zien van dat project dus dan heb je opzich alles bij elkaar genoeg info ja!quote:Op zondag 5 januari 2014 12:02 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
@iedereen die gereageerd op mijn vraag omtrent de administratie van de bedragen.
Stom dat ik was heb ik het kopje "Mijn statistiek" niet gezien heb. Dit maakt het al een stuk duidelijker, het bedrag klopt in ieder geval met wat er op mijn rekening is bijgeschreven. Mooi dat je hier je rendement, openstaande bedrag etc. kunt zien. En wat jullie ook zeggen de bedragen die bijgeschreven worden moeten overeenkomen met de projecten en zo zou je ze makkelijk kunnen onderscheiden
Voor de boekingen van Geldvoorelkaar heb ik een extra spaarrekening geopend waar ik de bedragen naartoe boek. Ook om eventueel te herinvesteren bij een mooi project. Ben nu wel wat secuurder aan het selecteren in het begin was het meer "spelen".
Dat wel ja maar als je 20 projecten of meer hebt dan wordt het wel heel veel heen en weer klikken wil je bij de betalingen uitkomen op de GvE site. Gaat mijn inziens toch makkelijker met een excel naast je bankinformatie. Maar ieder voor zich natuurlijk, voor mij is het ook beetje een leuk hobby gebeuren.quote:Op zondag 5 januari 2014 12:05 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Je kunt bij je projecten ook nog de losse betalingen zien van dat project dus dan heb je opzich alles bij elkaar genoeg info ja!
Ik geloof dat projecten bij geldvoorelkaar maximaal voor 120 dagen open staan. Maar dat moet ook haalbaar zijn:).quote:Op zondag 5 januari 2014 11:46 schreef RamboDirk het volgende:
Crowdfunding bij dit soort bedragen is echt niet sneller dan een reguliere financiering via de bank. Reken gewoon op enkele maanden tot een jaar voordat deze is volgeschreven.
Alvast veel succes met de onderneming in ieder geval.
Oke, wel netjes hoor. Ik zou gekozen hebben voor de looptijd, ik denk dat 48 maanden succesvoller zou zijn. Maar goed, ik weet niet wat voor jou makkelijker te realiseren is. Misschien leg ik nu wel wat inquote:Op maandag 6 januari 2014 19:48 schreef monkeytown het volgende:
[..]
Ik geloof dat projecten bij geldvoorelkaar maximaal voor 120 dagen open staan. Maar dat moet ook haalbaar zijn:).
Allen bedankt voor je reactie!. Op basis hiervan en mijn eigen afweging heb ik besloten om het rentepercentage te verhogen naar 10%. Daarnaast krijg je al een extra bij een bedrag vanaf ¤ 250. Zo kunnen bijna alle potentiėle investeerders in de toekomst kennis maken met Monkey Town.
Er zijn wel projecten geweest die een tweede termijn van 120 dagen zijn in gegaan, dus dat is zeker mogelijk hoor.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:48 schreef monkeytown het volgende:
[..]
Ik geloof dat projecten bij geldvoorelkaar maximaal voor 120 dagen open staan. Maar dat moet ook haalbaar zijn:).
Allen bedankt voor je reactie!. Op basis hiervan en mijn eigen afweging heb ik besloten om het rentepercentage te verhogen naar 10%. Daarnaast krijg je al een extra bij een bedrag vanaf ¤ 250. Zo kunnen bijna alle potentiėle investeerders in de toekomst kennis maken met Monkey Town.
Haha. Ja heel goed!quote:Op maandag 6 januari 2014 19:54 schreef leolinedance het volgende:
Oke, wel netjes hoor. Ik zou gekozen hebben voor de looptijd, ik denk dat 48 maanden succesvoller zou zijn. Maar goed, ik weet niet wat voor jou makkelijker te realiseren is. Misschien leg ik nu wel wat in
Ik wist niet dat deze verlenging mogelijk is. Ga ervan uit dat het niet nodig is.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:55 schreef RicDan het volgende:
Er zijn wel projecten geweest die een tweede termijn van 120 dagen zijn in gegaan, dus dat is zeker mogelijk hoor.
Trouwens een kaartje voor iedere 250 euro, dat zou je in theorie 1200 kaartjes kunnen kosten bij een investeringsbedrag van 3 ton. Die extraatjes zijn leuk, maar ze moeten je natuurlijk niet de kop gaan kosten.
Ach, om te beginnen moet er in veelvouden van 100 euro wordn geļnvesteerd dus is de werkelijke aanbieding een vrijkaartje bij 300 Euro :-) Niet elke investeerder zal het vrijkaartje claimen en daarnaast denk ik dat een geclaimd vrijkaartje gelijk ook een paar betaalde bezoekers binnenbrengt (of werkt dat niet zo met kinderen?).quote:Op maandag 6 januari 2014 19:55 schreef RicDan het volgende:
Trouwens een kaartje voor iedere 250 euro, dat zou je in theorie 1200 kaartjes kunnen kosten bij een investeringsbedrag van 3 ton. Die extraatjes zijn leuk, maar ze moeten je natuurlijk niet de kop gaan kosten.
Bedankt!. Ik hoop je dan te mogen verwelkomen in Helmond en anders in een van de andere vestigingen.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:50 schreef BartNH het volgende:
Ach, om te beginnen moet er in veelvouden van 100 euro wordn geļnvesteerd dus is de werkelijke aanbieding een vrijkaartje bij 300 Euro :-) Niet elke investeerder zal het vrijkaartje claimen en daarnaast denk ik dat een geclaimd vrijkaartje gelijk ook een paar betaalde bezoekers binnenbrengt (of werkt dat niet zo met kinderen?).
Alleen kinderen betalen entreekaartje. Naast entree hebben we ook horeca. En inderdaad hebben we uiteraard ook baat bij veel bezoekers.
Maar goed, ondanks mijn eerdere verklaring niet in dit soort projecten te investeren heb ik dat toch een beetje gedaan. De openheid van monketown hier op het forum waardeer ik zeker en dat mag best 'beloont' worden. Succes.
Die extra'tjes zien er zo al wel beter uit ja! Maar je ziet niet dat er iets aangepast is aan het project ofwel dat is wel weer een nadeel. Maar het zal nu wel vol gaan lopen langzaam maar zeker.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:48 schreef monkeytown het volgende:
[..]
Ik heb ook een (kleine) buit duit in het zakje gedaanquote:Op maandag 6 januari 2014 21:11 schreef monkeytown het volgende:
[..]
Bedankt!. Ik hoop je dan te mogen verwelkomen in Helmond en anders in een van de andere vestigingen.
Bedankt!. Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.quote:Op maandag 6 januari 2014 22:12 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb ook een (kleine) buit duit in het zakje gedaan
Net even dat nieuwsbericht gekeken ja, indrukwekkend hoe snel het groot aan het worden is.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:56 schreef Tikbalang het volgende:
Zo de 20 miljoen gepasseerd gaat allemaal de goede kant op met GvE. Er word nu 2 miljoen per maand geļnvesteerd en stijgende.
Net nog geļnvesteerd in dit project voornamelijk omdat ik zelf super graag mag kamperen en die kampwinkels zeer prettig vindt. Vooral als ik op de fiets aan het vakantie vieren ben.
Ja dat is wel het leuke er aan ja zoals ik dat ook had bij dat hotel.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:35 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb om persoonlijke redenen contact opgenomen met contactpersonen van enkele van mijn projecten. Erg leuk hoe ze reageren! Allemaal even enthousiast over GvE, dankbaar voor de investering etc. Tot nu toe vind ik het erg leuk gaan
Waarin?quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:52 schreef amp25 het volgende:
is het verstandig om hier in te investeren
Ik ga nu echt niet in vastgoedprojecten investeren.quote:Op donderdag 9 januari 2014 10:42 schreef Blik het volgende:
Nieuw project: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5655
Ik zet serieus mijn vraagtekens bij de cijfers die ik hier zie. omzet van nog geen 500k, winst van 155k (winstmarge van 30+%). 4 miljoen vreemd vermogen tov 1 miljoen eigen vermogen. Daarnaast rij ik regelmatig langs het pand wat ze bedoelen, is nog aardig wat leegstand, kleine appartementen. Ook niet bijzonder aantrekkelijk.
Welkom!quote:Op zaterdag 11 januari 2014 08:32 schreef Machello het volgende:
Goedemorgen allemaal,
Jullie hebben er een nieuwe bezoeker bij :-). Eind vorig jaar zat ik met de gedachte om ook eens wat meer met geld te doen dan alleen maar tegen een lage rente op de bank te zetten. Beleggen en dergelijke vind ik nog even net wat te lastig en moet ik me nog verder in verdiepen. Na wat verder speuren kwam ik terecht bij het concept 'crowdfunding' met in het bijzonder de site geldvoorelkaar.nl. Ik heb me ondertussen wat ingelezen en opgezocht en moet zeggen dat ik enthousiast ben geworden. Daarom heb ik gister besloten om hier deel aan te gaan nemen.
Om wat breder op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen en meningen / reacties over GvE heb ik dit draadje bij mijn favorieten gezet.
In de eerste post zie ik staan dat ik 'µ' een PM kan sturen als ik een mailtje wil ontvangen als er een nieuw project op geldvoorelkaar staat. Ik zou dit ook graag willen ontvangen alleen moet ik nog 7 dagen wachten omdat ik me vandaag pas geregistreerd heb. Is er een mogelijkheid dat ik al eerder de beschikking heb over het ontvangen van de mailtjes ?
Vriendelijke groet,
Machello
Ik stuur jou een PM met mijn mailadres, als je mij daar op mailt zet ik je op de lijstquote:Op zaterdag 11 januari 2014 08:32 schreef Machello het volgende:
Goedemorgen allemaal,
Jullie hebben er een nieuwe bezoeker bij :-). Eind vorig jaar zat ik met de gedachte om ook eens wat meer met geld te doen dan alleen maar tegen een lage rente op de bank te zetten. Beleggen en dergelijke vind ik nog even net wat te lastig en moet ik me nog verder in verdiepen. Na wat verder speuren kwam ik terecht bij het concept 'crowdfunding' met in het bijzonder de site geldvoorelkaar.nl. Ik heb me ondertussen wat ingelezen en opgezocht en moet zeggen dat ik enthousiast ben geworden. Daarom heb ik gister besloten om hier deel aan te gaan nemen.
Om wat breder op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen en meningen / reacties over GvE heb ik dit draadje bij mijn favorieten gezet.
In de eerste post zie ik staan dat ik 'µ' een PM kan sturen als ik een mailtje wil ontvangen als er een nieuw project op geldvoorelkaar staat. Ik zou dit ook graag willen ontvangen alleen moet ik nog 7 dagen wachten omdat ik me vandaag pas geregistreerd heb. Is er een mogelijkheid dat ik al eerder de beschikking heb over het ontvangen van de mailtjes ?
Vriendelijke groet,
Machello
Je moet naar de rating kijken. Ik zie andere bedrijven ook komen en gaan. Er zijn genoeg bedrijven op GvE met minder risico dan Noizezz naar mijn idee.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:01 schreef BliepTuut het volgende:
Hoi allen,
Na maanden lurken heb ik ook maar een profiel gemaakt - ik zit bij GvE tot nu toe in de Noizezz en de Jinas stallen, verder nog nergens in omdat ik dingen zoals restaurants niet helemaal aandurf. Die zie ik te veel verschijnen en weer gaan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |