stel je niet zo aan zegquote:Op woensdag 18 december 2013 19:44 schreef benx het volgende:
Dus dan is het nu wachten op antwoord van de tegenpartij, ik kan niet zolang zonder auto, crap
Bel even die andere maatschappij, en probeer een leenauto te fixen.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:44 schreef benx het volgende:
Dus dan is het nu wachten op antwoord van de tegenpartij, ik kan niet zolang zonder auto, crap
Kan dat? Ga ik morgen proberen, bedankt!quote:Op woensdag 18 december 2013 19:56 schreef hottentot het volgende:
[..]
Bel even die andere maatschappij, en probeer een leenauto te fixen.
Niet altijd, wij weten ook niet hoe de ander precies verzekerd is.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:57 schreef benx het volgende:
[..]
Kan dat? Ga ik morgen proberen, bedankt!
Ik gok dat ze dit ook wel hebben gezegd tegen TS, maar dat TS ondanks dat hij hier niet voor verzekerd is, wel hoopte dat zijn verzekeraar de afhandeling van hem over zou nemen.quote:Op woensdag 18 december 2013 20:14 schreef Palomar het volgende:
Wel idioot dat jouw verzekeringsmaatschappij niet even uitlegt wat je moet doen. Ook al heb je alleen WA, het minste wat ze kunnen doen is zeggen dat je contact op moet nemen met de verzekering van de ander.
Welke verzekering heb je eigenlijk?
Natuurlijk kan dat, mits de andere partij de schade ook erkent. Het is namelijk zo dat ALLE schade vergoed moet worden, daar hoort ook de huur van vervangend vervoer bij voor de periode die je redelijkerwijs nodig hebt om de schade te laten taxeren (door de verz. van de tegenpartij) + auto laten repareren. Of, als de auto total-loss is, maximaal 1 maand om een andere auto uit te zoeken.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:58 schreef hottentot het volgende:
[..]
Niet altijd, wij weten ook niet hoe de ander precies verzekerd is.
Maar jij hebt schade door toedoen van een ander, lijkt mij logisch dat je dat wilt verhalen. Als jij twee weken een andere auto moet huren kost dat geld.
Eigenlijk niet eens. Je moet het regelen met de veroorzaker, en die moet z'n verzekering inschakelen.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:20 schreef Keith_Bakker het volgende:
Je moet dit ook regelen met de verzekering van degene die de schade veroorzaakt.
Klopt, maar naar mijn ervaring gaat het wel sneller als je zelf rechtstreeks met die verzekering kunt overleggen. Anders staat de veroorzaker er gewoon als een boodschapper tussen zonder toegevoegd nut.quote:Op woensdag 18 december 2013 20:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Eigenlijk niet eens. Je moet het regelen met de veroorzaker, en die moet z'n verzekering inschakelen.
Dat snap ik en ben ik met je eens. Maar dit is de formele weg. Als de verzekeraar van de tegenpartij zegt 'wij weten van niets', moet je toch weer terug. Uiteindelijk heb jij een geschil met de tegenpartij. Dat die iemand anders heeft om z'n schade te dekken, is niet jouw zaak.quote:Op woensdag 18 december 2013 20:59 schreef hottentot het volgende:
[..]
Klopt, maar naar mijn ervaring gaat het wel sneller als je zelf rechtstreeks met die verzekering kunt overleggen. Anders staat de veroorzaker er gewoon als een boodschapper tussen zonder toegevoegd nut.
De verzekeraar zou altijd als tussenpartij moeten dienen omdat er schade is aan 2 kanten. Er is dus een schade waarbij ts mogelijkerwijs aansprakelijk kan worden gesteld en wat dus onder zijn wa-deel valt. In zoverre is de verzekeraar dus zeker een partij. Dat ts aangeeft dat de schuldvraag zeer helder is, lijkt me niet voldoende voor de verzekeraar (al helemaal omdat ts niet de eerst zal zijn die dat aangeeft). Dit moet getoetst worden inclusief afstemming met de andere verzekeraar, zodat ts niet alsnog in de toekomst aansprakelijk wordt gesteld.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:06 schreef pussywillow het volgende:
^ Zo'n onzin is dat ook weer nietAls je alleen een WA-verzekering hebt dan ben je verzekerd voor schade die jij aan anderen toebrengt, niet voor schade die anderen aan jou toebrengen. De verzekeraar van TS is dus eigenlijk helemaal geen partij in deze kwestie, en TS heeft er dus ook niets aan als zijn verzekeraar contact gaat zoeken met de verzekeraar van de tegenpartij. Het enige dat er hoeft te gebeuren is dat die schade gemeld wordt bij de verzekeraar van tegenpartij. Dan krijgt TS vanzelf een brief van die verzekeraar dat hij de schade moet laten taxeren en even contact op moet nemen als herstel meer kost dan een bepaald bedrag.
Als je all-risk verzekerd bent dan is het inderdaad een ander verhaal, dan bel je gewoon je verzekeraar met de mededeling dat iemand je auto gesloopt heeft, en dan regelen zij verder alles.
Maar dit impliceert dat beide partijen een schade willen claimen. Dat er schade is aan twee kanten betekent niet dat beide verzekeraars betrokken dienen te worden.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:27 schreef Piger het volgende:
[..]
De verzekeraar zou altijd als tussenpartij moeten dienen omdat er schade is aan 2 kanten. Er is dus een schade waarbij ts mogelijkerwijs aansprakelijk kan worden gesteld en wat dus onder zijn wa-deel valt. In zoverre is de verzekeraar dus zeker een partij. Dat ts aangeeft dat de schuldvraag zeer helder is, lijkt me niet voldoende voor de verzekeraar (al helemaal omdat ts niet de eerst zal zijn die dat aangeeft). Dit moet getoetst worden inclusief afstemming met de andere verzekeraar, zodat ts niet alsnog in de toekomst aansprakelijk wordt gesteld.
En in de tussentijd staat TS zijn auto ergens te wachten op reparatie.quote:Op woensdag 18 december 2013 22:29 schreef Piger het volgende:
Natuurlijk grote onzin dat jij verzekeraar niet helpt. Gewoon aangeven aan de telefoon dat je twijfelt over wie schuldig/aansprakelijk is door het vaag te houden. Dan moeten ze jou opeens wel helpen. Komt het schadeformulier bij ze binnen, dan is het natuurlijk wel duidelijk maar dan zijn ze er ten minste al mee bezig en is er hoogstwaarschijnlijk al contact met verzekering van de tegenpartij.
De verzekeraar is enkel een tussenpartij als je voor de aktie verzekerd bent.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:27 schreef Piger het volgende:
De verzekeraar zou altijd als tussenpartij moeten dienen omdat er schade is aan 2 kanten.
Zolang ik mijn schadeauto in mijn bezit heb, gaan ook die kosten gewoon door. Alleen wanneer je in de betreffende periode héél veel kilometers zou maken, kun je stellen dat je eigen auto minder afschrijft of minder onderhoud nodig heeft. Maar voor de gemiddelde Nederlander die 350 kilometer per week rijdt (+/-18:000/jaar) gaat dat niet op.quote:Op donderdag 19 december 2013 07:29 schreef MetalMessiah het volgende:
Overigens krijg je niet het hele bedrag van het vervangend vervoer terug [vaak maar 75%]. Dit omdat je aan je eigen vervoer ook kosten zou maken.
quote:Op woensdag 18 december 2013 19:12 schreef Platina het volgende:
Heb er geen verstand van maar mag hopen dat je al op zoek bent naar een nieuwe verzekeraar.
Onzin. TS heeft een paar euro bespaard. Hij had ook een verhaalsbijstandsdekking kunnen afsluiten (nog goedkoper dan rechtsbijstandsdekking, want bedoeld voor mensen die alleen WA-verzekerd zijn). Dat heeft hij niet en dus doet z'n verzekeraar niets. Dit geldt voor elke verzekeraar.quote:
Als je niet zonder een auto kan is het handig om een verzekering af te sluiten waarbij een vervangende auto is inbegrepen. Dat zal uiteraard iets duurder kunnen zijn maar ook niet iedereen heeft dat nodig. Het is een keuze.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:44 schreef benx het volgende:
Maar dat maakt nog niets uit voor de vervangende auto die hij zelf moet regelen. Tegenpartij zal deze pas vergoeden als ze hun aansprakelijkheid bekennen. Het huren of voorschieten zal TS nog steeds zelf moeten doen.quote:Op donderdag 19 december 2013 20:16 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Onzin. TS heeft een paar euro bespaard. Hij had ook een verhaalsbijstandsdekking kunnen afsluiten (nog goedkoper dan rechtsbijstandsdekking, want bedoeld voor mensen die alleen WA-verzekerd zijn). Dat heeft hij niet en dus doet z'n verzekeraar niets. Dit geldt voor elke verzekeraar.
Dat maakt wel degelijk uit. Een verzekeraar gaat immers álle schade verhalen.quote:Op donderdag 19 december 2013 20:35 schreef Fer het volgende:
[..]
Maar dat maakt nog niets uit voor de vervangende auto die hij zelf moet regelen. Tegenpartij zal deze pas vergoeden als ze hun aansprakelijkheid bekennen. Het huren of voorschieten zal TS nog steeds zelf moeten doen.
En er zitten vaak beperkingen aan, daarom is het goed om het voor jezelf goed te regelen als je afhankelijk bent van de auto.quote:Op donderdag 19 december 2013 20:35 schreef Fer het volgende:
[..]
Maar dat maakt nog niets uit voor de vervangende auto die hij zelf moet regelen. Tegenpartij zal deze pas vergoeden als ze hun aansprakelijkheid bekennen. Het huren of voorschieten zal TS nog steeds zelf moeten doen.
Jawel, maar die regelt toch niet in 1x de vervangende auto?quote:Op donderdag 19 december 2013 20:38 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat maakt wel degelijk uit. Een verzekeraar gaat immers álle schade verhalen.
Maar wel die 25% als dat niet reëel isquote:Op donderdag 19 december 2013 20:40 schreef Fer het volgende:
[..]
Jawel, maar die regelt toch niet in 1x de vervangende auto?
ok.quote:Op donderdag 19 december 2013 22:46 schreef From het volgende:
Maandag heb ik ook een schadegeval gehad. Rij ik in de file op rechterbaan 30 km per uur, opeens een motor rijder in mijn zijkant..Zegt door partij 3 tegen mij aan gedrukt te zijn ofzo, mijn onschuld is duidelijk. Heb mijn tussenpersoon schaddformulier gestuurd en direct gesproken hoe of wat, dschade taxatie afspraak staat in de planning volgende week. Zo balen dit
Centraal Beheer en of Allianz zijn dan ook een der beste mbt autoverzekeringen. Ooit een keer mijn auto totaal loss gereden en na een belletje met Centraal Beheer had ik na een week mijn geld op de rekening staan. Geen gezeik etc. En ik ben niet de enige(als ik ook andere collega's mag geloven). Natuurlijk zullen er uitzonderingen zijn die slechte ervaringen heeft met een van de twee maatschappijen.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:31 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik ben vorig jaar total loss gereden, ik was alleen WA verzekerd en had toen nog geen rechtsbijstand.
Ik had gewoon de verzekeringsmaatschappij (centraal beheer) gebeld en hun hebben de rest gedaan.
Ze vertelden me wat te doen met mijn auto en binnen een maand had ik mijn geld.
heb ik dus geluk gehad zo te lezen
Klopt allemaal.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:42 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Zolang ik mijn schadeauto in mijn bezit heb, gaan ook die kosten gewoon door. Alleen wanneer je in de betreffende periode héél veel kilometers zou maken, kun je stellen dat je eigen auto minder afschrijft of minder onderhoud nodig heeft. Maar voor de gemiddelde Nederlander die 350 kilometer per week rijdt (+/-18:000/jaar) gaat dat niet op.
Als de verzekeraar van een willekeurige tegenpartij mij zou willen afschepen met slechts 75% van de kosten van het vervangend vervoer ga ik dat dan ook niet accepteren. Mijn auto schrijft door 2 weken stilstaan namelijk echt niet 8 euro minder per dag af.
Mwah, met Unive ook nog nooit gezeik gehad. Zelfs mijn no-claim is niet omhoog gegaan toen ik een keer een schade had gereden en geclaimed. (achterop stilstaande auto met c.a. 10 km/u, kapotte voorbumper en koplamp, totale schade 1700,- ) maar dat is net 2 maanden terug, kan dus ook zijn dat men erg langzaam is met het aanpassen van de no-claim.quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:30 schreef Cherna het volgende:
[..]
Centraal Beheer en of Allianz zijn dan ook een der beste mbt autoverzekeringen. Ooit een keer mijn auto totaal loss gereden en na een belletje met Centraal Beheer had ik na een week mijn geld op de rekening staan. Geen gezeik etc. En ik ben niet de enige(als ik ook andere collega's mag geloven). Natuurlijk zullen er uitzonderingen zijn die slechte ervaringen heeft met een van de twee maatschappijen.
Veel werkgevers geven je dan ook vaak een mogelijk collectief bij een van de twee verzekeringsmaatschappijen.
Tsja. Jij hebt een fittie met de motorrijder. Hij moet z'n schade maar ergens ander verhalen als hij denkt dat dat kan.quote:Op donderdag 19 december 2013 22:46 schreef From het volgende:
Maandag heb ik ook een schadegeval gehad. Rij ik in de file op rechterbaan 30 km per uur, opeens een motor rijder in mijn zijkant..Zegt door partij 3 tegen mij aan gedrukt te zijn ofzo, mijn onschuld is duidelijk. Heb mijn tussenpersoon schaddformulier gestuurd en direct gesproken hoe of wat, dschade taxatie afspraak staat in de planning volgende week. Zo balen dit
Daarom heb ik bij mijn autoverzekering ook verkeersrechtsbijstand afgesloten. Dat verandert de werkelijkheid namelijk wel. In die zin dat je er weinig omkijken naar hebt om vergoed te krijgen waar je recht op hebt tenzij de andere partij helemaal niet verzekerd isquote:Op vrijdag 20 december 2013 08:36 schreef MetalMessiah het volgende:
[..]
Klopt allemaal.
Maar dat verandert de werkelijkheid niet.
Taxatie is gedaan en eigenlijk heeft de tegenpartij daarmee schuld toegegeven. Volgende week wegbrengen en dan is het weer als nieuwquote:Op vrijdag 20 december 2013 10:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Tsja. Jij hebt een fittie met de motorrijder. Hij moet z'n schade maar ergens ander verhalen als hij denkt dat dat kan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |