Even benieuwd...hoe was het vandaag? Gister al je tranen al opgehuild,of had je er nog wat over? Kunnen zeggen wat je wilde?quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:28 schreef Elvi het volgende:
[..]
En als je nou dat hele daten even laat zitten? Voor een half jaartje ofzo... Dat geeft misschien ook wat rust?
Ik vind het wel belangrijk dat je een vangnet houdt. Ik zou nu bijvoorbeeld niet in een ander land moet gaan wonen. Stel dat het mis gaat, dan wil ik mijn ouders in de buurt hebben. In je eentje in een ziekenhuisbed liggen is toch niet zo fijn.quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:16 schreef Mistico het volgende:
Hoe kijken jullie naar het vertrekken naar het buitenland met een depressie? Is dat proberen om weg te lopen van je problemen, of is het zeker mogelijk om daar wel gelukkig te worden? Ik denk namelijk dat een land met altijd lekker weer en vrouwen die ik wel aantrekkelijk vind (Nederlandse vrouwen en ik zijn helaas geen goede combinatie) mij goed zal doen.
Ik of Elvi?quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:17 schreef kvd het volgende:
[..]
Even benieuwd...hoe was het vandaag? Gister al je tranen al opgehuild,of had je er nog wat over? Kunnen zeggen wat je wilde?
Het lijkt me heerlijk...een stel mensen achter me laten, minder negatieve gevoelens, tot mezelf kunnen komen, nieuwe start maken...quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:16 schreef Mistico het volgende:
Hoe kijken jullie naar het vertrekken naar het buitenland met een depressie? Is dat proberen om weg te lopen van je problemen, of is het zeker mogelijk om daar wel gelukkig te worden? Ik denk namelijk dat een land met altijd lekker weer en vrouwen die ik aantrekkelijk vind (Nederlandse vrouwen en ik zijn helaas geen goede combinatie) mij goed zal doen.
Elvi bedoelde ik (ik had haar toch ook gequoot? of is er iets misgegaan?)quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:18 schreef Parkietjes het volgende:
[..]
Ik of Elvi?
Ik voel me vandaag iets beter door die kalmeringspillen. Ik heb net wel een beetje gehuild maar het gaat al iets beter.
Als je Elvi bedoelde: ook haar mening hoor ik graag.
Ik doelde eigenlijk meer op mensen van je studie, werk of vrienden van vrienden. Zit daar niets tussen? Anders gewoon wat meer geduld hebben, juist als je niet meer zoekt kom je iemand tegen. (Uit eigen ervaring)quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:15 schreef Parkietjes het volgende:
Ja, ik kan wel naar concerten gaan in Amsterdam, of leuke dingen doen. Ik ben niet echt een wild uitgaanstype (mij zie je niet in de IT of zo).
Elvi! Hoe gaat het nu met je?quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:28 schreef Elvi het volgende:
[..]
En als je nou dat hele daten even laat zitten? Voor een half jaartje ofzo... Dat geeft misschien ook wat rust?
Ik studeer niet meer. Op het werk heb ik alleen 2 vrouwelijke collega's. Vrienden van vrienden kan, maar de meesten ken ik al. Ik heb wel kennissen in de buurt wonen. Ik ben van plan naar Couchsurfing meetings te gaan, misschien ontmoet ik daar wel mensen met dezelfde mentaliteit als ik (ben dol op andere culturen).quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:25 schreef Mistico het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk meer op mensen van je studie, werk of vrienden van vrienden. Zit daar niets tussen? Anders gewoon wat meer geduld hebben, juist als je niet meer zoekt kom je iemand tegen. (Uit eigen ervaring)
Nou, omdat zij op mij reageerde dacht ik dat. Stom van me. Sorry!quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:24 schreef kvd het volgende:
[..]
Elvi bedoelde ik (ik had haar toch ook gequoot? of is er iets misgegaan?)
No problem.quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:31 schreef Parkietjes het volgende:
[..]
Nou, omdat zij op mij reageerde dacht ik dat. Stom van me. Sorry!
Dat maakt niet uit! Weet ik ook hoe het gister met jou gingquote:Op dinsdag 24 december 2013 01:31 schreef Parkietjes het volgende:
[..]
Nou, omdat zij op mij reageerde dacht ik dat. Stom van me. Sorry!
Ik ben zelf ook naar het buitenland vertrokken (niet naar een heel zonnig land helaasquote:Op dinsdag 24 december 2013 01:16 schreef Mistico het volgende:
Hoe kijken jullie naar het vertrekken naar het buitenland met een depressie? Is dat proberen om weg te lopen van je problemen, of is het zeker mogelijk om daar wel gelukkig te worden? Ik denk namelijk dat een land met altijd lekker weer en vrouwen die ik aantrekkelijk vind (Nederlandse vrouwen en ik zijn helaas geen goede combinatie) mij goed zal doen.
quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:17 schreef kvd het volgende:
[..]
Even benieuwd...hoe was het vandaag? Gister al je tranen al opgehuild,of had je er nog wat over? Kunnen zeggen wat je wilde?
Het ging goed gisterquote:
Zover ik heb begrepen, moet je een AD een tijdje gebruiken voordat het optimaal gaat werken, enkele weken dacht ik? 6 dagen is een beetje kort dagquote:Op dinsdag 24 december 2013 10:54 schreef rainbowwarrior het volgende:
Dag 6 met AD... Ik heb de indruk dat het tot nu toe nog niet echt werkt (nou ja, wel een heel klein beetje misschien). Toen ik wakker werd, voelde ik me heel slecht en had veel negatieve gedachtes. Ik heb een half uur geleden mijn AD genomen en merk dat de heftige gevoelens en gedachtes wel wat minder worden, maar nog steeds latent aanwezig zijn, wat ik ook moeilijk vind om mee om te gaan.
Ik ben erg motivatieloos en heb nergens zin in. Ik wil het liefst de hele dag in bed liggen. Mijn hongergevoelens worden ook erg onderdrukt. Ik eet daardoor veel te weinig wat bij een depressie ook niet zo goed is. Ik probeer wel te eten, maar krijg het niet goed weg.
Pff vet irritant dit.
Kan ik me niet meer herinneren. Ik wel veel last van bijwerkingen toen ik AD gebruikte (lexapro), maar verliefd werd ik geloof ik sowieso niet en zin in een relatie had ik op dat moment al helemaal niet!quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:03 schreef Planga het volgende:
Ik heb nu voor de tweede keer sinds ik AD (Citalopram 40 mg) slik een soort van relatie. Vorige relatie strandde helaas, je moet verder.
Nu sinds een week of wat contact met een vrouw welke dezelfde leeftijd kent. Ze is in alles goed en mooi voor me. Echter verliefdheid ken ik niet meer sinds ik AD slik. Is dit een bekend voorkomen?
Ik heb haar eerlijk uitgelegd dat ik met haar door wil maar ze eist verliefdheid en zegt eerlijk, je moet gewoon verder neuzen op een gegeven moment komt het wel. Hetgeen zaait veel twijfel bij mij...
Het is niet dat ze me niet ziet zitten, vrijdagavond ben ik weer bij haar uitgenodigd.
Ach, 't is tenminste beter dan niksquote:Op dinsdag 24 december 2013 14:13 schreef Elvi het volgende:
[..]
[..]
Het ging goed gisterUiteraard gehuild
Ik had ook heel symbolisch de laatste 2 zakdoekjes uit het tissuedoosje, waar we erg om moesten lachen
Ze vond het kadootje erg leuk en ze zet het po dr nieuwe werkplek. Ik had alles wat ik wilde zeggen op mn kaart gezet. En ze had ook een kaart voor mij, en haar andere emailadres (wel gewoon werk-adres hoor
) zodat ik haar nog n keer kan laten weten hoe het is gegaan bij de dagbehandeling.
Ik ben wel tevreden met hoe het afscheid gegaan is. Maar het voelt wel alsof ik een beetje ben losgelaten ofzo... Ik heb aankomende vrijdag al een gesprek bij haar vervanger. Ik dacht dat ik daar langer op zou moeten wachten maar waarschijnlijk leek het hen geen goed idee mij nu 2 weken te laten gaan![]()
Gisteren heb ik ook gebeld met de dagbehandeling voor een intake.. Heb ik een beetje zitten stellenIk kan daar 24 januari al terecht voor een intakegesprek! Dus ik ben maar heel kort in behandeling bij de vervanger. Een beetje loze overbruggingsperiode
LASERREGENBOOGOGEN ACTIVATE!quote:Op dinsdag 24 december 2013 10:54 schreef rainbowwarrior het volgende:
Dag 6 met AD... Ik heb de indruk dat het tot nu toe nog niet echt werkt (nou ja, wel een heel klein beetje misschien). Toen ik wakker werd, voelde ik me heel slecht en had veel negatieve gedachtes. Ik heb een half uur geleden mijn AD genomen en merk dat de heftige gevoelens en gedachtes wel wat minder worden, maar nog steeds latent aanwezig zijn, wat ik ook moeilijk vind om mee om te gaan.
Ik ben erg motivatieloos en heb nergens zin in. Ik wil het liefst de hele dag in bed liggen. Mijn hongergevoelens worden ook erg onderdrukt. Ik eet daardoor veel te weinig wat bij een depressie ook niet zo goed is. Ik probeer wel te eten, maar krijg het niet goed weg.
Pff vet irritant dit.
Zolang je het licht niet binnenlaat, maakt het niet uit hoeveel moois om je heen is.quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:16 schreef Mistico het volgende:
Ditte:quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:16 schreef Mistico het volgende:
quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:14 schreef rainbowwarrior het volgende:
Mijn eerste jaar hier vond ik echt super, toen was alles nog nieuw. Maar langzaam aan werd ook duidelijk dat ik nog steeds bepaalde problemen heb en ook depressief ben.
Dat is wel heel toevallig van die zakdoekjes, jaquote:Op dinsdag 24 december 2013 14:13 schreef Elvi het volgende:
[..]
[..]
Het ging goed gisterUiteraard gehuild
Ik had ook heel symbolisch de laatste 2 zakdoekjes uit het tissuedoosje, waar we erg om moesten lachen
Ze vond het kadootje erg leuk en ze zet het po dr nieuwe werkplek. Ik had alles wat ik wilde zeggen op mn kaart gezet. En ze had ook een kaart voor mij, en haar andere emailadres (wel gewoon werk-adres hoor
) zodat ik haar nog n keer kan laten weten hoe het is gegaan bij de dagbehandeling.
Ik ben wel tevreden met hoe het afscheid gegaan is. Maar het voelt wel alsof ik een beetje ben losgelaten ofzo... Ik heb aankomende vrijdag al een gesprek bij haar vervanger. Ik dacht dat ik daar langer op zou moeten wachten maar waarschijnlijk leek het hen geen goed idee mij nu 2 weken te laten gaan![]()
Gisteren heb ik ook gebeld met de dagbehandeling voor een intake.. Heb ik een beetje zitten stellenIk kan daar 24 januari al terecht voor een intakegesprek! Dus ik ben maar heel kort in behandeling bij de vervanger. Een beetje loze overbruggingsperiode
Helaas helaas, was het maar zo'n feest dat AD binnen enkele dagen beginnen te werken. De bijwerkingen krijg je onmiddelijk, maar op enig resultaat moet je langer wachten. (Ga maar uit van minimaal 3 weken)quote:Op dinsdag 24 december 2013 10:54 schreef rainbowwarrior het volgende:
Pff vet irritant dit.
Precies, 't komt er op neer dat je de 1e paar weken nog even moet blijven doorbijten (om vervolgens te hopen dat de AD goed aanslaat) voordat het spul echt begint te werkenquote:Op dinsdag 24 december 2013 14:47 schreef seasushi het volgende:
[..]
Helaas helaas, was het maar zo'n feest dat AD binnen enkele dagen beginnen te werken. De bijwerkingen krijg je onmiddelijk, maar op enig resultaat moet je langer wachten. (Ga maar uit van minimaal 3 weken)
Als je elke uur je lijf en geest gaat checken of je al wat voelt, gaan het 3 lange weken worden. Hoe moeilijk het ook is, zorg voor wat afleiding. Pak je rust, maar probeer af en toe ook je hoofd buiten de deur te steken, of desnoods maar tv te kijken of uitgebreid te douchen of wat dan ook.
quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:40 schreef kuolema het volgende:
[..]
LASERREGENBOOGOGEN ACTIVATE!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
EN KOTS!
[ afbeelding ]
Zo. Voel je je nu beter?Dit helpt natuurlijk meteen, maar de positieve werking van een ad begint pas na een paar weken. Je zou met jezelf af kunnen spreken dat je bijvoorbeeld alleen vandaag lekker de hele dag in bed mag blijven liggen, maar dat je dan morgen iets actiefs gaat doen of iets leuks met iemand anders.
quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zover ik heb begrepen, moet je een AD een tijdje gebruiken voordat het optimaal gaat werken, enkele weken dacht ik? 6 dagen is een beetje kort dag
Ja jullie hebben allemaal gelijk en ik weet het eigenlijk ook wel dat het nog een paar weken gaat duren voordat ik echt kan beoordelen of de AD werkt of niet. Ik merk gewoon dat ik ontzettend ongeduldig ben en verandering wil. Ik weet ook dat dat allemaal tijd nodig heeft en zo, dat zegt mijn therapeut ook. Ik ben het gewoon zo langzaamaan helemaal zat. Wil me weer goed kunnen voelen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:47 schreef seasushi het volgende:
[..]
Helaas helaas, was het maar zo'n feest dat AD binnen enkele dagen beginnen te werken. De bijwerkingen krijg je onmiddelijk, maar op enig resultaat moet je langer wachten. (Ga maar uit van minimaal 3 weken)
Als je elke uur je lijf en geest gaat checken of je al wat voelt, gaan het 3 lange weken worden. Hoe moeilijk het ook is, zorg voor wat afleiding. Pak je rust, maar probeer af en toe ook je hoofd buiten de deur te steken, of desnoods maar tv te kijken of uitgebreid te douchen of wat dan ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |