abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134402048

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om ieders topic-ervaring zo prettig mogelijk te laten verlopen, verzoeken we je voor het posten in dit topic eerst de gehele OP (OpeningsPost) door te nemen en vooral ook de geldende huisregels onderaan deze post in acht te nemen. Now let's get started!

SPOILER: Meer webshops...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Discount
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Trading markets

SPOILER: Taobao/Tmall
SPOILER: Bestellen d.m.v. een agent (MisterTao-voorbeeld)

SPOILER: Free shipping
SPOILER: Free registered shipping
SPOILER: Express shipping
SPOILER: Tracking
SPOILER: Trackstatus legenda
SPOILER: Tracking van 'free registered shipping' binnen Nederland
SPOILER: Verzendduur gedurende (Chinese) feestdagen
SPOILER: Verpakking en transporthandling
SPOILER: Douane

Dollarkoers - (Waarde 1 EUR -> USD)

PayPal-koers
PayPal verandert dagelijks de wisselkoers. Deze wisselkoers bevat ook een klein percentage, ongeveer 3,4%, dat naar PayPal gaat als onkostenvergoeding. Dit zorgt voor 3 á 4 eurocent verschil met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet één-op-één is met de PayPal-wisselkoers.

Betaalwijzen
SPOILER: PayPal en aankoopbescherming. Hoe gaat dat te werk?
SPOILER: Ik kan ergens alleen met creditcard betalen, deze heb ik echter niet. Hellup!?
SPOILER: Een verkoper wil dat ik geld stort via Western Union. Goed idee?
Webshops/producten
SPOILER: Wat is dat 'dropshipping'?
SPOILER: 1 cent-deals. Hoe, wie, wat, waar?
SPOILER: Ik heb zin om iets te kopen, maar ik weet niet wat?
DON'Ts
SPOILER: Zijn BBGuns, messen en krachtige lasers legaal in Nederland?
SPOILER: Hoe weet ik of iets echt of 'fake' is?

GC / [gadgets] Chinese webshops reviewtopic , het reviewtopic biedt veel inspiratie en informatie. Tevens zetten sommige users adviezen uiteen over wat je bijvoorbeeld het beste kunt kopen op het gebied van oordopjes.

Sommige product(groep)en zijn zo populair dat ze een eigen plekje op FOK! hebben verdiend. De topics bestaan voor een reden en daar concentreert zich alle informatie rondom het onderwerp dat ze behandelen. Heb je een vraag over een van deze producten ben je waarschijnlijk beter af ze daar te stellen.

Topicreeks: Android tablet discussie topic
Topicreeks: Chinese Smartphones #1 - Real smart
Topicreeks: Jiayu #1 - Get ready for the launch!
DIG / Android Sticks en Mediacenters #1 - Making ordinary tv's smart

User stats: http://www.thuisserver.net/fokdagcijfers (Top 100 (reeks) > Chinese Webshops)

Huisregels (ons anti-Sjonnie-beleid) - Respecteer ze, dan is deze topicreeks nog een lang leven beschoren

• Lui die spullen willen importeren voor doorverkoop zijn hier niet welkom

• Het volgende dient niet te worden besproken: namaak (van merkkleding, schoenen, zonnebrillen, horloges, audio-producten (headphones/oordopjes), et cetera), wapens en andere verboden producten zoals >5mW lasers
Ook niet gaan bedelen om berichtjes van users om je buiten het topic (via DM/PM) hiermee te helpen

First google, then ask. We zijn hier in dit topic geen customer service die op jouw commando alles voor je doen. We gaan geen moeite voor je doen als je die moeite zelf al niet eens op kunt brengen. Wil je ergens ondanks je eigen pogingen toch niet uitkomen, dan kun je het natuurlijk altijd vriendelijk vragen
Tip: vele zaken zijn al besproken; duik de archieven in! Voeg je zoekterm(en) toe aan deze search

• Niet bitchen naar elkaar; houd het constructief

Heb je aanvullingen/aparte vragen?
PM (Personal message) of DM (Direct message) dan even de vaste gebruikers in dit topic:
shiznuts, tokko1, RobertNL, Downstar, monkeybrain e.a.

Veel plezier met bestellen!

OP Redesign V3.0 by shiznuts
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_134402172

REV | Ook eentje?
Gedoe via Taobao en een agent hoeft niet meer, hij is ruimschoots op AliExpress vertegenwoordigd (en eBay), maar check ook eens het volgende aanbod:
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:34 schreef rene90 het volgende:
Ik heb BIC even gevraagd of zij hem ook gaan toevoegen aan hun website. En het blijft hilarisch dat ze hem hier verkopen voor 88 euro :')
http://www.bol.com/nl/p/h(...)er/9200000010913788/
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 09:52 schreef rene90 het volgende:

[..]

Banggood denk ik, staat hij voor 30 dollar op nu.
http://www.banggood.com/W(...)Device-p-911696.html
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:10 schreef rene90 het volgende:

[..]

En als je nog geen account hebt bij banggood kan je b185f7 gebruiken voor 5% discount. Dan kom je dus op 28.50 dollar.
Je kunt trouwens ook met account die code gebruiken. Gewoon uitgelogd blijven, bestellen, betalen en na het betaalvenster de optie volgen om in te loggen, komt 'ie gewoon bij je orders te staan. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_134403198
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 13:01 schreef SanAnt het volgende:

[..]

Is het dezelfde??
Bij bol zeggen ze dat de baterij 14uur mee gaat bij BG 5 uur , is toch een aardig verschil!!
Die van mij is onderweg :)
Nee niet exact, afwerking (klepje) is iets anders en je mist een mount optie op de goedkopere ;).
Wellicht zit er ook wel een grotere batterij in, geen diee.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 13:23 schreef SanAnt het volgende:

[..]

+ op de pagina van Hercules zie ik ook dat er een microfoon in zit(maakt mij niks uit)
Ik hoop trouwens wel dat die app werkt op de earson .
Die app werkt ook niet met de Hercules (niet die versie), heb ik ergens gelezen (batterij uitlezen en uitzetten zijn geen opties op de btp04 ;)).
Muziek afspelen etc werkt wel gewoon ;) (EQ ook wel, want software)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_134403784
quote:
10% Coupon Code: LASTCHANCE13
Coupon valid store wide, enter code at the view cart stage prior to checkout. Coupon can't be applied to already shipped orders.

Coupon valid from now till end of 20/12/13.

Jump over to MP4 Nation to use it.
pi_134404026
quote:
3s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:26 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Leuk om de beta's daarmee aan te schaffen.
Zijn nog steeds 14 dollar.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_134404600
voor de mensen die het niet zo interesseert dat hun portable speaker water bestendig is, kan ik ze deze aanraden! Ik vind het een erg mooi prijsje.
klinkt het zelfde als de earson.

http://www.aliexpress.com(...)aker/1358286171.html

deze speaker wordt in elkaar gezet door dit bedrijf :http://www.szepoch.cn/en/index.aspx

[ Bericht 12% gewijzigd door ultrasonic1 op 18-12-2013 14:56:16 (verkeerde link) ]
  woensdag 18 december 2013 @ 16:24:09 #7
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_134407923
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 13:02 schreef Miniem het volgende:

[..]

Geen schroefjes iig. Heb er een met een vierkante achterplaat, die moet je wss opwippen.
Ook een ronde, weet niet of daar schroefdraad inzit?

[ afbeelding ]

De oranje is een schroefdraad. Dat zie je aan de gaatjes aan de zijkant.

Dat kan het beste met een plastic balletje van Ebay voor 1 euro.
Heb je die niet, een bal draaien van ductape lukt ook.

De vierkante lijkt op een opwip plaat... maar ik zie geen lipje. Dan moet je met zo'n gsm plastic tooltje onder de rand wrikken. Kan ook met een aardappel mesje maar wees voorzichtig, voor vingers en eventuele krassen.

pi_134408207
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:24 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

De oranje is een schroefdraad. Dat kan het beste met een plastic balletje van Ebay voor 1 euro.
Heb je die niet, een bal draaien van ductape lukt ook.

De vierkante lijkt op een opwip plaat... maar ik zie geen lipje. Dan moet je met zo'n gsm plastic tooltje onder de rand wrikken. Kan ook met een aardappel mesje maar wees voorzichtig, voor vingers en eventuele krassen.

[ afbeelding ]
Bestel wel zon balletje.
gsm plastic tooltje?

krassen heb ik al ervaren op een duur horloge van me :') met die chinese watch knife. was niet echt slim :@
  woensdag 18 december 2013 @ 16:32:46 #9
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_134408331
Deze dingen, puur omdat je krassen wilt vermijden. Met een dun mes gaat het stukken makkelijker maar metaal op metaal geeft kans op schade. Maja, maakt dat nog uit :P

pi_134408560
welke tools heb jij zelf monkey?
pi_134408724
Bij mij was het probleem de plaat er weer opkrijgen. :'(
pi_134408822
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:40 schreef shiznuts het volgende:
Bij mij was het probleem de plaat er weer opkrijgen. :'(
bij zon opwipplaat? of ook schroefdraad? hoe heb je dat opgelost?
pi_134409727
Ik ben op zoek naar een HD Dashcam, ik heb er wel een paar gevonden maar ze lijken erg veel op elkaar en verschillen soms veel van prijs.

Ik zat naar deze te kijken: http://dx.com/p/h-264-720(...)d-hdmi-2-5-lcd-54137.

Is dat een goede? Of zijn er nog andere dashcams die beter zijn? Of kan ik deze ergens anders goedkoper halen? Wat kost gemiddeld zo'n cam, als je er eentje wilt met HD?

Alvast bedankt :)
pi_134409875
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:43 schreef Miniem het volgende:

[..]

bij zon opwipplaat? of ook schroefdraad? hoe heb je dat opgelost?
Zo'n opwipper.
Door een nieuwe te kopen.
pi_134410064
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 17:02 schreef Fosfolipide het volgende:
Ik ben op zoek naar een HD Dashcam, ik heb er wel een paar gevonden maar ze lijken erg veel op elkaar en verschillen soms veel van prijs.

Ik zat naar deze te kijken: http://dx.com/p/h-264-720(...)d-hdmi-2-5-lcd-54137.

Is dat een goede? Of zijn er nog andere dashcams die beter zijn? Of kan ik deze ergens anders goedkoper halen? Wat kost gemiddeld zo'n cam, als je er eentje wilt met HD?

Alvast bedankt :)
Kijk ff bij techmoan (Mat) dan ( http://www.techmoan.com ).
pi_134410444
Bedankt shiznuts, maar nu heb ik alleen nog maar meer keuzes... haha
pi_134411714
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 17:20 schreef Fosfolipide het volgende:
Bedankt shiznuts, maar nu heb ik alleen nog maar meer keuzes... haha
gs1000b van focalprice voor 30$ ofzo is een hele degelijke dashcam
Review daarvan staat wel in het review topic hier ergens.. mijn aanrader voor een cheape maar toch goede cam..

Je hebt ook een gs1000b met GPS etc(die heeft user RobertNL) die qua details nog weer iets beter dan de gs1000b(fake) van focal, maar dan betaal je ook het dubbele ofzo voor
  woensdag 18 december 2013 @ 18:25:00 #18
327191 RobertNL
For your gear.
pi_134412665
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 17:56 schreef Downstar het volgende:

[..]

gs1000b van focalprice voor 30$ ofzo is een hele degelijke dashcam
Review daarvan staat wel in het review topic hier ergens.. mijn aanrader voor een cheape maar toch goede cam..

Je hebt ook een gs1000b met GPS etc(die heeft user RobertNL) die qua details nog weer iets beter dan de gs1000b(fake) van focal, maar dan betaal je ook het dubbele ofzo voor
Qua ruis vallen die wel in het niet bij deze; zie hoe strak het beeld (in verhouding) is!
  woensdag 18 december 2013 @ 18:39:43 #19
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_134413188
Rappe Chineesje! M'n gratis nylon laadsnoertjes nu al binnen :D

Helaas wel flink wat dunner dan ik zocht ;(
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  woensdag 18 december 2013 @ 19:15:39 #20
327191 RobertNL
For your gear.
pi_134414756
Ook in zwart?
pi_134424510
leuk man. mijn horloge is vandaag bezorgt, maar ik was niet thuis, dus briefje in de bus.
Die code die daar op staat waarmee je zelf kan bepalen wanneer hij de volgende dag weer word aangeboden werkt dus gewoon niet :')
Dus postnl is weer top bezig
  woensdag 18 december 2013 @ 22:21:08 #22
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_134426862
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:37 schreef Miniem het volgende:
welke tools heb jij zelf monkey?
Beetje het basis spul. Het plastic balletje is erg handig en vaak is een aardappelmesje handiger dan allerlei speciale tools om bandjes te vervangen en wipdeksels te openen. Ik heb ook nog wat tools om wijzers te vervangen en een mechanisch binnenwerk vast te zetten. Maja, veel hobbies, flink bestellen, veel ideeën, eigenlijk geen tijd.

Ik heb dus bakken vol zooi staan die ik nog moet afmaken of überhaupt gebruiken. Goh Shiz, moet jou ook bekend in de oren kllinken :W
pi_134427142
Ik zie je wel weer bij de volgende CSA-meeting. :'(
  woensdag 18 december 2013 @ 22:30:55 #24
327191 RobertNL
For your gear.
pi_134427579
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:49 schreef badschaap het volgende:
leuk man. mijn horloge is vandaag bezorgt, maar ik was niet thuis, dus briefje in de bus.
Die code die daar op staat waarmee je zelf kan bepalen wanneer hij de volgende dag weer word aangeboden werkt dus gewoon niet :')
Dus postnl is weer top bezig
pakketjes uit China worden maar 1 keer aangeboden, daarom werkt hij vast niet.
pi_134427692
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 22:30 schreef RobertNL het volgende:

[..]

pakketjes uit China worden maar 1 keer aangeboden, daarom werkt hij vast niet.
Hoezo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')