Of gewoon Rita terugquote:Op woensdag 18 december 2013 13:31 schreef Ryon het volgende:
Hans Wiegel hoor je ook wel eens langskomen.
In de vrienden van Rita hoek zou ik iig niet gaan zoeken.quote:
Een echte conservatief dus. Hm.. Denk dat Van Baalen en Halbe best in die lijn passen. En Blok eigenlijk ook wel.quote:Op woensdag 18 december 2013 13:54 schreef Kowloon het volgende:
Ik vind vooral het politieke profiel belangrijk. Een ideale VVD kandidaat zou naar mijn idee principieel voor een kleinere overheid moet pleiten, terughoudend moeten zijn op ethische vraagstukken en tevens een hard onderhandelaar moeten zijn. Wie daar bij past, geen idee. Suggesties?
Als het een vrouw moete zijn Melanie Schultz van Haegen of Edith Schippersquote:Op woensdag 18 december 2013 14:06 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Een echte conservatief dus. Hm.. Denk dat Van Baalen en Halbe best in die lijn passen. En Blok eigenlijk ook wel.
Waarom zou je met een vrouwelijke lijsttrekker sympathie winnen? Lukte bij GroenLinks niet zo best. Vrouwen en geloofwaardigheid is in de NL politiek ook geen veelvoorkomende combi.quote:Op woensdag 18 december 2013 14:02 schreef Astonmartin22 het volgende:
VVD heeft z'n geloofwaardigheid verspeelt, de enige kans die ze hebben is een vrouwelijke lijsttrekker en hiermee sympathie te winnen. Ik hoop dat ze dit doen anders vrees ik een nederlaag
GroenLinks is ook geen potentiële winnaar, ik denk als bij een grote partij een vrouw aan de top is, veel twijfelaars zullen zeggen. Ik stem op die vrouw want ik wil een vrouwelijke premier.quote:Op woensdag 18 december 2013 14:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Waarom zou je met een vrouwelijke lijsttrekker sympathie winnen? Lukte bij GroenLinks niet zo best. Vrouwen en geloofwaardigheid is in de NL politiek ook geen veelvoorkomende combi.
En wie zou dat dan moeten worden? IJskonijn Edith Schippers?
Hans van Baalen is te weerzinwekkend, Stef Blok te arrogant en klungelig, Mark Verheijen is de pubertijd qua gedrag nog amper ontgroeid en moet eerst maar eens een vent worden voordat hij een debat denkt te kunnen overleven, Edith Schippers is verreweg de beste VVD-minister en zou dus wellicht geschikt zijn maar zie ik (wellicht onterecht) meer als een bestuurder dan als een debater/lijsttrekker > blijft over Zijlstra, waar niet heel veel op aan te merken valt. Klaas Dijkhoff vind ik ook wel sympathiek btw, maar die is nog veel te licht.quote:Op woensdag 18 december 2013 13:30 schreef martijnde3de het volgende:
Wie lijkt jullie een goede opvolger voor Mark Rutte als leider/lijsttrekker van de VVD?
In de media hoor je het meest de naam vallen van Edith Schippers en Halbe Zijlstra.
Verder heb ik ook wel eens de naam Hans van Baalen, Mark Verheijen en Stef Blok gehoord.
Je zoekt dus een voorman van de VVD die totaal niet bij het profiel van de VVD past?quote:Op woensdag 18 december 2013 13:54 schreef Kowloon het volgende:
Ik vind vooral het politieke profiel belangrijk. Een ideale VVD kandidaat zou naar mijn idee principieel voor een kleinere overheid moet pleiten, terughoudend moeten zijn op ethische vraagstukken en tevens een hard onderhandelaar moeten zijn. Wie daar bij past, geen idee. Suggesties?
Hmmm, Van Baalen vind ik niks, die stoot af bij de kiezers.quote:Op woensdag 18 december 2013 14:06 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Een echte conservatief dus. Hm.. Denk dat Van Baalen en Halbe best in die lijn passen. En Blok eigenlijk ook wel.
Onzin, Rutte is van meet af aan een soort halve D66'er geweest. Net als iemand als Voorhoeve en wijlen Dijkstal. Zorg je dat dat soort figuren minder kans krijgen binnen de VVD, dan krijg je vanzelf al een heel andere VVD. Eentje die meer op de lijn van Wiegel, Bolkestein en Zalm (die ooit zelfs aangegeven heeft interesse te hebben in de Oostenrijkse economische school, waarin een terughoudende overheid een belangrijk thema vormt).quote:Op woensdag 18 december 2013 14:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je zoekt dus een voorman van de VVD die totaal niet bij het profiel van de VVD past?
Geen idee, weet niks van Nijpels.quote:Op woensdag 18 december 2013 15:07 schreef arjan1112 het volgende:
is Rutte niet meer iemand als Nijpels ?
Sorry maar het profiel wat jij voor de VVD voorstelt past nu eenmaal niet bij de lijnen die die partij al decennia lang nastreeft.quote:Op woensdag 18 december 2013 15:06 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Onzin, Rutte is van meet af aan een soort halve D66'er geweest. Net als iemand als Voorhoeve en wijlen Dijkstal. Zorg je dat dat soort figuren minder kans krijgen binnen de VVD, dan krijg je vanzelf al een heel andere VVD. Eentje die meer op de lijn van Wiegel, Bolkestein en Zalm (die ooit zelfs aangegeven heeft interesse te hebben in de Oostenrijkse economische school, waarin een terughoudende overheid een belangrijk thema vormt).
De VVD heeft altijd die twee vleugels gehad en is daar ook groot mee geworden. Jij pleit voor een VVD die zich tot 1 vleugel beperkt, dat kan maar dan kies je ook voor marginalisatie en het wegvallen van iedere serieuze invloed op het beleid. Wil je een volkspartij zijn dan moet je breder schieten.quote:Op woensdag 18 december 2013 15:10 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Geen idee, weet niks van Nijpels.Behalve dan dat hij nogal gefaald heeft in zijn functies bij DSB en ABP.
Een minister die sympathie heeft in de pseudowetenschap van de Oostenrijkse School zou ik juist niet zien zitten.quote:Op woensdag 18 december 2013 15:06 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Onzin, Rutte is van meet af aan een soort halve D66'er geweest. Net als iemand als Voorhoeve en wijlen Dijkstal. Zorg je dat dat soort figuren minder kans krijgen binnen de VVD, dan krijg je vanzelf al een heel andere VVD. Eentje die meer op de lijn van Wiegel, Bolkestein en Zalm (die ooit zelfs aangegeven heeft interesse te hebben in de Oostenrijkse economische school, waarin een terughoudende overheid een belangrijk thema vormt).
quote:
Die gaat het worden, kennelijk heb je geen oog voor dergelijke zaken.quote:Op woensdag 18 december 2013 13:35 schreef Yi-Long het volgende:
Ik vind ze allemaal ronduit ongeschikt, maar goed, de gemiddelde VVD-stemmer zal het wel weer geweldig vinden allemaal.
Edith Schippers... (!)
Hans van Baalen of Mark verheijen lijkt mij handig.quote:
41 zelfs.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:25 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Hans van Baalen of Mark verheijen lijkt mij handig.
Je haalt er geen 40 zetels mee maar rond de 30 zal je wel komen.
Met Mark Rutte komen ze niet boven de 20!
Met heel heel veel geluk pakt hij 25 zetels.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:44 schreef OeJ het volgende:
Ik denk dat Rutte nog wel een rondje doet, na deze kabinetsperiode.
Dat zeg je nu ja, maar als hij de eindstreep haalt, en de economie groeit dat jaar weer met 2 a 3%, en je hoort positieve geluiden over banengroei, dan is alle klaagzang als sneeuw voor de zon verdwenen.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:54 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Met heel heel veel geluk pakt hij 25 zetels.
Hij heeft het tot twee keer toe voor elkaar gekregen om de VVD als grootste uit de bus te laten komen. Hij kan het meer dan prima.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:54 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Met heel heel veel geluk pakt hij 25 zetels.
Dit zou mijn ideale profiel zijn. Wie daar bij past van de huidige VVD? Geen idee, maar Mark Rutte in elk geval niet. Vooral in het huidige kabinet heeft hij het voor mij helemaal afgedaan, hij was al een beetje een D66'er, maar is nu nog verder naar links opgeschoven.quote:Op woensdag 18 december 2013 13:54 schreef Kowloon het volgende:
Die ligt niet zo best bij de VVD-leden, en terecht.quote:
Idd, en niet zuinig, dat verhaal over het Horst Wessel-lied raakt hij echt nooit meer kwijt.quote:Op woensdag 18 december 2013 14:59 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Hmmm, Van Baalen vind ik niks, die stoot af bij de kiezers.
Je weet dat het totale onzin is?quote:Op woensdag 18 december 2013 17:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Idd, en niet zuinig, dat verhaal over het Horst Wessel-lied raakt hij echt nooit meer kwijt.
Dat maakt niet zoveel uit bij een verhaal.... hij raakt het gewoon nooit meer kwijt.quote:Op woensdag 18 december 2013 18:03 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Je weet dat het totale onzin is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |