Santegoeds: 'Meer jongens die relatie met Onno hadden'
Onno Hoes, burgemeester van Maastricht, ontkent dat er sprake is geweest van een seksuele relatie met de 25-jarige Danny A., maar volgens roddeljournalist Evert Santegoeds is er wel degelijk meer aan de hand. Santegoeds beroept zich op sms-jes van de moeder van Danny. 'Ik durf mijn vingers in het vuur te steken dat er meer is gebeurd tussen Onno en Danny dan een glaasje wijn'.
De journalist van De Telegraaf keek naar eigen zeggen verbaasd naar RTL Boulevard gisteravond. 'Waar al die mensen die hun baan te danken hebben aan Albert Verlinde (de man van Onno Hoes, red.) om elkaar heen tuimelen om duidelijk te maken hoe keurig het in zijn huwelijk aan toe gaat', begint Santegoeds zijn relaas vanochtend in de radioshow van Edwin Evers.
Hoes gaf gisteren in een interview met RTL Boulevard aan enkel 'alleen koffie en een glaasje wijn te hebben gedronken' met Danny A., die beweert in 2010 een relatie te hebben gehad met de burgemeester. 'Al bij de eerste keer dat ik bij hem op bezoek was, belandden we na verloop van tijd in de slaapkamer, waar we seks met elkaar hadden. Ja, in het bed van Onno en Albert', aldus Danny aan Privé.
Huissleutel
Vandaag zijn in De Telegraaf sms-jes van Hoes aan de moeder van Danny gepubliceerd. Santegoeds: 'Er is wel wat meer gebeurd dan een glaasje wijn of een kopje koffie'. 'Gaat het goed met Danny? Waar is hij nou? Eventueel kun je zijn huissleutel bij mij leggen en kan ik af en toe even langslopen. Ik woon vlakbij. Groetjes Onno', zou Hoes onder andere hebben gestuurd aan de moeder van Danny. De 25-jarige Danny geeft in Privé een uitgebreide beschrijving van het penthouse van Hoes in Maastricht, van de verzameling schilden van schildpadden en de masterbedroom.
'Danny krijgt voor zijn verhaal niet betaald', gaat Santegoeds verder op Radio 538. 'Er melden zich nog steeds mensen die zeggen 'die moet je ook eens bellen' en er belt ook nog een jongen die beweert een hele lange relatie met Onno gehad te hebben. Als hij er foto's bij heeft zou het zomaar kunnen dat dat ook nog gaat komen.'
Vechten voor relatie
Santegoeds noemt Hoes verder 'niet onsympathiek' en is van mening dat het laatste woord over 'Onno-gate' nu aan de gemeenteraad van Maastricht is. Vanavond vindt om 21.00 uur een overleg in het stadhuis van Maastricht plaats.
De Limburgse omroep L1 meldt dat een deel van de Maastrichtse politiek 'het niet lekker zit' dat Hoes zijn verhaal heeft gedaan in RTL Boulevard voordat hij de fractievoorzitters heeft bijgepraat. Een merendeel van de lezers van AD.nl is van mening dat Hoes de eer aan zichzelf moet houden en moet opstappen.
Verlinde is van mening dat er 'geen enkel excuus is voor wat Onno gedaan heeft'. 'Hij heeft zich naar mij toe te verantwoorden en naar de gemeenteraad van Maastricht. Ik heb nooit tegen hem gezegd 'waarom doe je mij dit aan?' Het was meteen duidelijk dat we moesten vechten voor onze relatie', aldus de Boulevardjournalist vandaag in het AD.
bron:
http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)et-Onno-hadden.dhtml