Onnodige bangmakerij voor niks. Globalisering is het proces van de toekomst, als je dat wil tegenhouden zorg je alleen maar dat je land verder achter gaat lopen en in welvaart terug.quote:Op donderdag 19 december 2013 01:57 schreef arjan1112 het volgende:
Maar je bent zeker wel blij dan dat KLM zichzelf laat overvleugelen door AIR FRANCE
ik zweer het dit gaat door, en over een paar jaar is schiphol een bij vliegveldje van parijs.
Ja, mee eens.quote:Op donderdag 19 december 2013 02:01 schreef Goldar het volgende:
[..]
Onnodige bangmakerij voor niks. Globalisering is het proces van de toekomst, als je dat wil tegenhouden zorg je alleen maar dat je land verder achter gaat lopen en in welvaart terug.
Ongeveer zoals al die buitenlanders dus die in de Nederlandse transportsector werken?quote:Op donderdag 19 december 2013 01:59 schreef Goldar het volgende:
Nederland kan niet produceren, daar is de arbeid te duur voor.
Dat is leuk voor Daf.quote:Op donderdag 19 december 2013 02:03 schreef arjan1112 het volgende:
Daf bestaat nog steeds.
[ afbeelding ]
Jij weet ook wel dat die buitenlanders goed zijn voor de Nederlandse bedrijven.quote:Op donderdag 19 december 2013 02:03 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ongeveer zoals al die buitenlanders dus die in de Nederlandse transportsector werken?
Graag. Maar zonder politieke unie met onverkozen dictatortjes (op het moment een ex-communist, een boekverkoper en de beroemde Kaiser Hermann Von Rompuy I -volgens Goldar een prominent lid van GroenLinks-) graag.quote:Op donderdag 19 december 2013 02:01 schreef Goldar het volgende:
[..]
Onnodige bangmakerij voor niks. Globalisering is het proces van de toekomst, als je dat wil tegenhouden zorg je alleen maar dat je land verder achter gaat lopen en in welvaart terug.
Hoezo? Er komt een holding boven de 2 luchtvaartbedrijven te hangen waarvan de Fransen 70% van de stemmen hebben, wat denk je dat die gaan doen? Fransen beschermen hun eigen bedrijven altijd, altijd.quote:Op donderdag 19 december 2013 02:01 schreef Goldar het volgende:
[..]
Onnodige bangmakerij voor niks. Globalisering is het proces van de toekomst, als je dat wil tegenhouden zorg je alleen maar dat je land verder achter gaat lopen en in welvaart terug.
We moeten tol vragen en oorlogschepen voor de haven van Hamburg leggen.quote:Op donderdag 19 december 2013 02:12 schreef Kowloon het volgende:
Nederland is heel dom bezig door zo op doorvoer te focussen. Een goede bereikbaarheid is belangrijk voor bedrijven, dat is helemaal waar. Maar Nederland slaat door. We hebben een enorme zeehaven en luchthaven liggen, er is een prachtige snelwegeninfrastructuur en onze vaarwegen zijn de beste ter wereld. Maar bedenk ook wie daar voordeel van heeft. Dat is juist Duitsland. Het Ruhrgebied en Zuid-Westelijk Duitsland heeft gigantische voordelen van al die Nederlandse investeringen in de haven van Rotterdam, Schiphol en de overige infrastructuur. En dat terwijl ze daar nauwelijks iets voor betalen! Duitsland is niet van levensbelang voor Nederland, Nederland is van levensbelang voor Duitsland.
Dat is serieus een goed plan. De Belgen zouden dat ook moeten doen, die hebben hetzelfde probleem als Nederland in dat opzicht. Maar de situatie is eigenlijk paradoxaal. Juist omdat Nederland zo'n grote transportsector heeft komen dat soort tolmaatregelen er niet doorheen.quote:
quote:en oorlogschepen voor de haven van Hamburg leggen.
Als de Duitsers es wisten hoe hard ze genaaid worden door die eurocraten...quote:Op donderdag 19 december 2013 02:21 schreef arjan1112 het volgende:
Ja maar duitsland gaat niet betalen want ze hebben hamburg, daarom die oorlogsschepen.
Maak je daar nou maar geen zorgen om, de Rotterdamse heeft een quasi-monopolie als het om bulkgoederen gaat. Ertsen en ruwe olie, daar is Rotterdam goed in. Wat betreft containers verwacht ik ook niet veel problemen, voor bedrijven in het Ruhrgebied en Zuidwest-Duitsland is Rotterdam de zeehaven en dat zal ook zo blijven als we tol gaan heffen in Nederland.quote:Op donderdag 19 december 2013 02:21 schreef arjan1112 het volgende:
Ja maar duitsland gaat niet betalen want ze hebben hamburg, daarom die oorlogsschepen.
Zei net al dat ik denk dat duitsland dit expres doet, omdat ze hun invloed op andere landen willen vergroten, kolonien in oost Europa, vazal staten in west Europaquote:Op donderdag 19 december 2013 02:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als de Duitsers es wisten hoe hard ze genaaid worden door die eurocraten...
Zonder de EU had Duitsland door de terechte hervorming van het sociale stelsel (wat Nederland nagelaten heeft en nu de zure druiven eet) samen met de immer hoge productie meer economische groei gehad.
40 miljard even naar Griekenland.
Waar gáát het ook over... 40 miljard.
De pokerjongens uit Frankfurt.
Nee, geen enkel individueel land heeft baat bij de EU. De tactiek is zelfs om landen tegen elkaar uit te spelen, landen die voorheen in vrede samenleefden (zie Griekenland en Angela Hitler). De enigen die baat hebben bij een EU is een klein groepje neocons in Brussel/Straatsburg, gelijk die in de VS van Amerika met hun Project for a New American Century.quote:Op donderdag 19 december 2013 02:26 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Zei net al dat ik denk dat duitsland dit expres doet, omdat ze hun invloed op andere landen willen vergroten, kolonien in oost Europa, vazal staten in west Europa
..
Rutte c.s kunnen dit best gebruiken in onderhandelingen met Duitsland, bv om ABN-AMRO aan een duitse bank te verkopen of de rabobankquote:Op donderdag 19 december 2013 02:24 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maak je daar nou maar geen zorgen om, de Rotterdamse heeft een quasi-monopolie als het om bulkgoederen gaat. Ertsen en ruwe olie, daar is Rotterdam goed in. Wat betreft containers verwacht ik ook niet veel problemen, voor bedrijven in het Ruhrgebied en Zuidwest-Duitsland is Rotterdam de zeehaven en dat zal ook zo blijven als we tol gaan heffen in Nederland.
Nee dat heet realisme. Ik weet niet of je het weet maar wij kiezen onze premier ook niet.quote:Op donderdag 19 december 2013 02:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Graag. Maar zonder politieke unie met onverkozen dictatortjes (op het moment een ex-communist, een boekverkoper en de beroemde Kaiser Hermann Von Rompuy I -volgens Goldar een prominent lid van GroenLinks-) graag.
Onnodige bangmakerij voor niks is de ononderbouwde stelling dat Nederland zonder de EU "nergens zou zijn".
Garant staan is wat anders dan geld geven.quote:Op donderdag 19 december 2013 02:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als de Duitsers es wisten hoe hard ze genaaid worden door die eurocraten...
Zonder de EU had Duitsland door de terechte hervorming van het sociale stelsel (wat Nederland nagelaten heeft en nu de zure druiven eet) samen met de immer hoge productie meer economische groei gehad.
40 miljard even naar Griekenland.
Waar gáát het ook over... 40 miljard.
De pokerjongens uit Frankfurt.
Precies. Niemand is tegen samenwerking. Graag zelf. En daar waren we altijd meesters in, lang en breed voor een politieke unie die intrinsiek antidemocratisch is vormgegeven en uitgevoerd. Een president is niemand anders dan de leider, het gezicht van de Europese Unie. Die dient ten alle tijde gekozen te zijn, zeker als je jezelf "Verenigde Staten van Europa" durft te noemen.quote:Op donderdag 19 december 2013 02:30 schreef Goldar het volgende:
[..]
Nee dat heet realisme. Ik weet niet of je het weet maar wij kiezen onze premier ook niet.
De EU is net zo democratisch als de Nederlandse regering.
De stelling dat Nederland het op eigen houtje zou kunnen redden is nergens op gebaseerd. Nederland werkt al heel zijn geschiedenis samen om het te kunnen redden.
Krediet genoeg inderdaad.quote:Op donderdag 19 december 2013 02:31 schreef Goldar het volgende:
[..]
Garant staan is wat anders dan geld geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |