abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 december 2013 @ 19:31:23 #1
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134376093
N.a.v. van de discussie in het OUD feedback topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_134376302
Daily Olf!
quote:
Hebben jullie ook van die dingen waarvan je je echt al voor je ziet dat je die later doet met je kind? Als in, bepaalde boeken voorlezen/films kijken/dingen bezoeken?
Er is een grote kinderboerderij waar ik als kind heel vaak kwam en sindsdien nooit meer ben geweest, daar gaan we dus binnenkort samen naartoe. Ben benieuwd of ik nog iets herken, het zal ook wel erg veranderd zijn in die 20 jaar!

Mijn vriend verheugt zich er heel erg op om later met F te gaan vogelen, hopelijk vindt F dat leuk O+

In juni gaan we twee weken naar de camping op Vlie waar ik het als kind/puber/jongvolwassene zo super heb gehad. Dat is voor mij wel heel bijzonder :)

Maar het zijn vooral dingen uit mijn eigen jeugd die ik me herinner als speciaal. Bijvoorbeeld als ik jarig was op een vrije dag van m'n vader, dan gingen we met z'n tweeën iets heel leuks doen. Bijvoorbeeld de hele dag weg met een picknickmand op de roeiboot en dan eilanden zoeken. Uit bed gehaald worden 's nachts omdat Michael Jackson een hele bijzondere videoclip had of omdat Mister Bean op televisie was en mijn moeder moest huilen van het lachen. Dat soort speciale intieme momenten wil ik wel inbouwen :Y

Ohja, ik heb nog een tip, dit wil ik ook gaan doen! ^O^ Het komt uit Bastaardsuiker van Arjan Lubach.
quote:
Toen mijn moeder oud genoeg was nam hij haar mee op staatsbezoek. Dit hield in dat hij zijn auto voorreed, mijn moeder liet instappen en haar een landkaart gaf. Jij mag zeggen waar we op staatsbezoek gaan, zei hij dan. Mijn moeder deed haar ogen dicht en prikte met haar vinger op de kaart. Diever, zei hij. De mensen zullen blij zijn ons te ontvangen
Hier meer.
pi_134376514
Hoi, ik kom alleen even melden dat het niet nodig is om te schrikken als je een poepluier verschoont als je kind die dag een kiwi heeft gegeten :') Het is vandaag niet mijn dag luiersgewiijs.

En hoi Skips!

En ik kan niet wachten tot ik met Isa naar de kinderboerderij kan O+ Ze vindt onze kat al zo tof, dus andere beesten vast ook! Of de GVR voorlezen O+
Sarcasme. Herken het.
pi_134376998
Jeetje wat gaan jullie snel zeg hier!

Hoi Skips :W

Ik kijk er naar uit om met K naar buiten te gaan en met hem te pronken.
Helaas is hij nog niet beter, maar de hoest lijkt los te komen dus hopelijk duurt het niet lang meer. Helaas was hij ook niet gegroeid, dus hij zit nog niet op zijn geboortegewicht -O- maar hij heeft afgelopen dagen ook een stuk minder gedronken. Maar vandaag gaat het de goede kant op ^O^ . Hij valt ook steeds in slaap tijdens de voedingen. Hebben jullie tips om hem wakker te krijgen/houden? Voetjes kietelen of bij de ribben kietelen helpt niet en een koude washand ook niet }:|
pi_134377124
Een koude washand?! Arm kind! :D Wij lieten haar langer slapen als ze echt niet wakker wilde worden, anders bleven we inderdaad bezig. Aaawww wat was ze toen nog klein O+ O+ zuchtzwijmel O+
Sarcasme. Herken het.
pi_134377192
Ik kijk er naar uit dat E. echt een beetje gaat praten en dat ze vriendjes maakt met de kat. Ik was vroeger zelf ook dikke vrienden met onze kat en ik hoop zo dat E. dat ook gaat worden O+

Angela: drinken is heel vermoeiend voor een kleintje, dus het gebeurt wel dat ze in slaap vallen. Mijn kraam deed met haar duimnagel over het voetje of over de ruggengraat een soort 'streep' trekken, daar kreeg ze zo'n rilling van door haar lijf en dan werd ze wakker om verder te drinken. Maar dat vond ik zo naar, dat dat ik dat zelf nooit gedaan heb. Hier hielp het om zachtjes in E's gezicht te blazen.
pi_134377212
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 19:52 schreef angelatje het volgende:
Jeetje wat gaan jullie snel zeg hier!

Hoi Skips :W

Ik kijk er naar uit om met K naar buiten te gaan en met hem te pronken.
Helaas is hij nog niet beter, maar de hoest lijkt los te komen dus hopelijk duurt het niet lang meer. Helaas was hij ook niet gegroeid, dus hij zit nog niet op zijn geboortegewicht -O- maar hij heeft afgelopen dagen ook een stuk minder gedronken. Maar vandaag gaat het de goede kant op ^O^ . Hij valt ook steeds in slaap tijdens de voedingen. Hebben jullie tips om hem wakker te krijgen/houden? Voetjes kietelen of bij de ribben kietelen helpt niet en een koude washand ook niet }:|
Hoe bedoel je dat hij minder drinkt?
Hoe zijn de plasluiers? Hoeveel plasluiers heb je nu per dag en hoe oud is de kleine?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 17 december 2013 @ 19:58:21 #8
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134377248
Hoi Skip!! :W
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_134377349
Nu al leuke antwoorden!

Ik dacht eraan omdat ik nu zelf weer Gebroeders Leeuwenhart aan het lezen ben. En dat is echt een boek dat ik heel graag wil voorlezen! O+

Daarnaast kijk ik heel erg uit naar de eerste boswandeling dat ze echt zelf kan lopen en stokken en blaadjes kan verzamelen.

En voor later kijk ik heeeeel erg uit naar dat ze onder een dekentje op de bank een spannend boek aan het lezen is, en dat ik haar dan een kop thee en haar lievelingskoekjes kom brengen. O+ O+ O+

(Waarbij ik nu allemaal aannames doe dat ze van lezen en buiten houdt! Maar dat denk ik oprecht wel!)
pi_134377643
Hoi Skips.

Hier zieke sac en zieke moi.
Mijn arme baby drinkt heel weinig en ik ben gisteren 3x volledig onder gespuugd en vandaag 1x. Met pijn en moeite krijg ik er om de 3uur 60cc in. En zelf heb ik een hele nacht met emmer op de wc gezeten. Op een gegeven moment dacht ik ik kan hier beter blijven zitten.
  dinsdag 17 december 2013 @ 20:07:05 #11
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134377697
Angela, ik blies altijd zacht in het gezichtje, dat hielp wel. Een koude washand zou ik echt niet kunnen :X
pi_134377702
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 19:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat hij minder drinkt?
Hoe zijn de plasluiers? Hoeveel plasluiers heb je nu per dag en hoe oud is de kleine?
Hij is nu 13 dagen oud. Hij drinkt nu steeds halve flessen ipv hele. Plasluiers gaan wel goed trouwens. Zaterdag bij huisartsenpost geweest maar die kon niks voor ons betekenen. Dus naar huis gestuurd met het advies om vaker een fles aan te bieden dus dat doen we nu. Maar soms krijgt hij na de voeding een hoestbui en dan spuugt hij alles weer uit. Donderdag komt er iemand van het consultatiebureau omdat ze even wil kijken hoe het nu gaat en of hij gegroeid is
pi_134377735
Hoiiiii ik kom ook weer mee spelen vakantie en maatje 74 was is weg gewiebert en het santa topic heb ik helemaal bijgelezen.

Daily: Ik verheug me ontzettend op het samen films kijken die ik vroeger graag keek. Billy Turf, Pipo de Clown, Pinkeltje film en meer van zulks. Samen boekjes lezen, buiten spelen, en spannende dingen die ik vroeger met mijn vader deed. Op zijn vrije dag gingen we vaak naar de bunkers in het bos met een klein zaklampje.
pi_134377809
Oohw gaat het niet goed Angela?
pi_134377828
Afleiden werkt niet. Ik bied haar speeltjes aan. Blijf met haar spelen en dan toch blijft ze proberen te gaan waar ze niet heen mag. Nee snapt ze in zoverre dat ze nee gaat schudden. Begin is er zeg maar :D

Bushok wat vervelend is dat zeg dat vergelijk. :*

Loj wat knap dat ie loopt aan 1 hand

Hoi ProjSkippy. Welkom. Leuke naam. En wat fijn dat de bv zo goed gaat

Olf ik verheug me op zoveel dingen die ik me later zie doen. Bioscoop, binnenspeeltuin, theater. Of gewoon gezellig naar het bos of strand om de hond uit te laten. En waarom? Omdat alles wat nog komen gaat me zo tof lijkt. Maar soms heb ik ineens dagen dat ik blij bent dat die periode nog een paar jaar duurt voordat het zover is en dat ze nu nog lekker klein is O+

Cwen dat is zeker laat dat ze pas wilde slapen. Maar wat fijn dat ze het goed heeft gedaan.

Angelatje ik verschoonde Riley nadat ik haar mijn ene borst had gegeven. Dan werd ze weer wakker, want koude billen :D
En na het verschonen dus de andere borst. En ik voedde zodra ze wakker werd.

Riley heeft weer van die rode billen. Echt vuurrood. En ze moest keihard huilen. Kan het zijn dat ze niet tegen de verschoningsdoekjes op het kdv kan? Want eerlijk gezegd is het thuis nooit zo rood. Dus dat maakt me een beetje aan het twijfelen. Luiers die ze gebruiken zijn dezelfde merk als die ik heb
pi_134377903
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 20:00 schreef Olf het volgende:

En voor later kijk ik heeeeel erg uit naar dat ze onder een dekentje op de bank een spannend boek aan het lezen is, en dat ik haar dan een kop thee en haar lievelingskoekjes kom brengen. O+ O+ O+
Ohja een "schaaltje lekkers" als ik vroeg naar bed ging om te lezen O+ Met mandarijnpartjes, stukje chocola, een dropje. Zoiets :D

Angelatje goed dat je om hulp hebt gevraagd. De plasluiers zijn altijd een hele goede graadmeter!

FR, beterschap :*

En Spirit, op het bv.com voedingsschema staat kiwi ook pas vanaf een jaar. Geen idee waarom, maar ik dacht eraan toen je net postte dat ze het gegeten had. Nu ze ook een luier from hell heeft zeg ik het toch maar even ;)
pi_134377946
Ha die Skips! Wat doet je moppie het goed.

Hier gaat het ook goed, al herken ik dat geleefd worden wel. Ik moet nog zo wennen aan alles.
Jongetje is 3 weken oud vandaag en gister goedgekeurd door de kinderarts. Hij woog gisteren 3970 gram dus bijna 300 gram boven geboortegewicht. Gaat super dus! Gister iets te fanatiek geweest, na bezoek ziekenhuis nog een paar winkels bezocht (ik was alleen met M.) en later met vriend en M. in de draagdoek naar winkelcentrum gelopen. Ik was kapot! Vandaag lekker niets en dat was maar goed ook want hij heeft weer een plakdag. Dus lekker op de bank samen O+

De daily Olf:
quote:
Hebben jullie ook van die dingen waarvan je je echt al voor je ziet dat je die later doet met je kind? Als in, bepaalde boeken voorlezen/films kijken/dingen bezoeken?
Disneyfilms kijken en alle liedjes meezingen O+
Naar kinderboerderij en ook de dierentuin. Films en foto's van Afrika bekijken en natuurlijk hopen we 'regelmatig' die kant op te vliegen.
En samen koken!
pi_134377956
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 20:07 schreef angelatje het volgende:

[..]

Hij is nu 13 dagen oud. Hij drinkt nu steeds halve flessen ipv hele. Plasluiers gaan wel goed trouwens. Zaterdag bij huisartsenpost geweest maar die kon niks voor ons betekenen. Dus naar huis gestuurd met het advies om vaker een fles aan te bieden dus dat doen we nu. Maar soms krijgt hij na de voeding een hoestbui en dan spuugt hij alles weer uit. Donderdag komt er iemand van het consultatiebureau omdat ze even wil kijken hoe het nu gaat en of hij gegroeid is
Goed dat ze jullie in de gaten houden :)

Komt wel goed. Bram spuugde ook veel in het begin hoor.
pi_134377968
Omen, weet je welk merk babydoekjes op het KDV gebruikt wordt? Als ze supergeparfumeerd zijn, dan zou het misschien kunnen dat Riley daarvan rode billetjes krijgt. Maar dan zou het misschien al eerder gebeurd moeten zijn?
pi_134377983
Die koude washand was een idee van de kraam. Maar vind het zelf ook zielig dus maar een paar keer geprobeerd :')
pi_134378043
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 20:12 schreef angelatje het volgende:
Die koude washand was een idee van de kraam. Maar vind het zelf ook zielig dus maar een paar keer geprobeerd :')
Ach je probeert gewoon van alles om zo kleintje wakker te maken als je je zorgen maakt met voedingen en veel slapen.
pi_134378277
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 20:12 schreef Juud-- het volgende:
Omen, weet je welk merk babydoekjes op het KDV gebruikt wordt? Als ze supergeparfumeerd zijn, dan zou het misschien kunnen dat Riley daarvan rode billetjes krijgt. Maar dan zou het misschien al eerder gebeurd moeten zijn?
Nou dat is het dus juist. Als ze van het kdv komt zijn ze dus vaker roder dan thuis. En nu al een paar keer dat ze echt moet huilen van de pijn. Ik wilde het morgen ook aan het CB vragen. En morgen mijn eigen luierdoekjes meegeven naar het kdv. :@
pi_134378298
Hoi Skips, alweer een week oud je meisje! Het gaat vast heel gezellig worden zonder kraam, lekker je eigen ritme vinden! Ik heb nog weken (of eerlijk gezegd wel bijna 2 maanden) zo geplakt met mijn meisje als in mijn kraamweek. En nu ik aan het werk ben, mis ik dat ook wel een beetje :@

Hilz, zeg je nou dat je reusje al uit maat 74 is gegroeid :o (hier 1 dag jonger en past net in maat 62, mijn inieminie meisje (alleen lengte hoor, breedte zit wel goed ;))

Bushokje, gewoon negeren, jouw kind blinkt vast uit in iets anders. En ik zou naar je moeder gewoon een scherpe opmerking terugmaken in zo'n geval.

Ik zag een hele stoere mini-spark! Vooral die foto met haar hoofd op de plank. Lief hoor!

Ik zag een mooie grafiek voor Loj *O*

Angela, wat jammer dat het nog moeilijk gaat met drinken. Gewoon veel aanbieden inderdaad, meer kan ik ook niet bedenken.

Mabawa, dat is nog wel wat veel van het goede misschien ja! Fijn dat je kindje het zo goed doet!
pi_134378322
Oh nou, dan ligt het wel redelijk voor de hand dat het 'm in de billendoekjes zit ja. Als je bij wijze van proef je eigen doekjes meegeeft, dan ben je er waarsch snel genoeg achter.
pi_134378452
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 20:18 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

Nou dat is het dus juist. Als ze van het kdv komt zijn ze dus vaker roder dan thuis. En nu al een paar keer dat ze echt moet huilen van de pijn. Ik wilde het morgen ook aan het CB vragen. En morgen mijn eigen luierdoekjes meegeven naar het kdv. :@
Ik heb er niet veel verstand van, maar ik weet wel dat van spruw je kindje ook rode billen kan krijgen. Mocht je geen verbetering zien met de doekjes zou je dat nog kunnen checken?
pi_134378670
Dank. Ik ga morgen mijn eigen luierdoekjes meegeven en het vragen bij het CB of ze ook even kunnen kijken. Ik heb haar nu een zetpil gegeven tegen de pijn. Nu slaapt ze heerlijk. Mijn moppie O+
  dinsdag 17 december 2013 @ 20:31:25 #27
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134378929
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 20:12 schreef angelatje het volgende:
Ohh ja vreselijk wij hebben dat ook moeten doen... E werd echt nérgens wakker van ;(

Gelukkig wordt dat echt beter!!
  dinsdag 17 december 2013 @ 20:32:50 #28
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134379007
E zei net 'mama' O+

Tegen haar vader }:| En daarna tegen de (dove) poes :')
pi_134379135
LB :D :') O+ O+
pi_134379225
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 20:32 schreef LadyBlack het volgende:
E zei net 'mama' O+

Haha. Riley zei het vandaag tegen mijn nicht. :D
pi_134379405
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 20:32 schreef LadyBlack het volgende:
E zei net 'mama' O+

:D :D Dat is echt een wtf momentje!! :D

Hij is nog niet uit 74 gegroeid hoor ;) Die kan hij nu aan.
pi_134379478
lb je weet je plek dus. ;)
Een voordeel voor de dove kat die schrikt niet van alle speelgoed geluiden, hier klaagt er soms een heel erg als een speelgoed ding een geluid maakt wat hij niet kan waarderen.
pi_134379529
Hoi Skippy! Welkom!

En de Daily Olf
Ik verheug me op een heleboel. Sowieso op pratende kindjes en kijken hoe ze op elkaar reageren. Op speeltuin en kinderboerderij bezoeken. Op sprookjes voorlezen op ons bed terwijl 3 kindjes soezig van hun bad met natte haartjes en frisse pyjamaatjes aan mijn lippen hangen (ik besef me dat dit in werkelijkheid waarschijnlijk iets minder idyllisch zal zijn....). Op naar de Efteling, op vakantie en dan met emmertjes en schepjes naar het strand. Op samen fietsen en naar het bos. Op Sinterklaas vieren met 3 kindjes die helemaal geloven en dan een "echte" Sinterklaas laten komen.

En ik verheug me ook gewoon op morgen en op onze eerste kerst samen. En een nieuw jaar in gaan als compleet gezin. O+

LadyBlack :D _O-

Angelaatje :*

Verder niet echt bijgelezen :@

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 17-12-2013 20:48:43 ]
  dinsdag 17 december 2013 @ 20:42:58 #34
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134379538
Beterschap FR.. Het zit nog niet echt mee he?

Angelatje, komt vast goed. Hier was in de handpalm wrijven wel een manier om wakker te houden.

Mawaba, wat fijn dat het zo goed gaat!

Omen, wat sneu voor Riley! Het zijn vast die doekjes.

LB :D :')
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 17 december 2013 @ 20:47:02 #35
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_134379750
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 december 2013 20:42 schreef Kyara het volgende:
Hoi Skippy! Welkom!

En de Daily Olf
Ik verheug me op een heleboel. Sowieso op pratende kindjes en kijken hoe ze op elkaar reageren. Op speeltuin en kinderboerderij bezoeken. Op sprookjes voorlezen op ons bed terwijl 3 kindjes soezig van hun bad met natte haartjes en frisse pyjamaatjes aan mijn kippen hangen (ik besef me dat dit in werkelijkheid waarschijnlijk iets minder idyllisch zal zijn....). Op naar de Efteling, op vakantie en dan met emmertjes en schepjes naar het strand. Op samen fietsen en naar het bos. Op Sinterklaas vieren met 3 kindjes die helemaal geloven en dan een "echte" Sinterklaas laten komen.

En ik verheug me ook gewoon op morgen en op onze eerste kerst samen. En een nieuw jaar in gaan als compleet gezin. O+

LadyBlack :D _O-

Angelaatje :*

Verder niet echt bijgelezen :@
_O-
pi_134379874
pas op hoor, ik ga je editten :P
  dinsdag 17 december 2013 @ 20:49:25 #37
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134379905
Boer wat zeg je van m'n lippen... :+
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_134380023
Heb ik een heel mooi tekstje geschreven waar echt over nagedacht is en jullie kunnen niet verder kijken dan die ene tikfout.

tenminste, als er niet nog meer in zitten :@
pi_134380216
LB :D O+

Omen, wat sneu! :(
Het zou idd kunnen, de moeite waard om het te proberen!

Angela, lastig. Verschonen tussendoor was hier altijd de oplossing!

FR, beterschap!

Kyara :D O+
Home is where the O+ is...
pi_134380252
LB :D

Ohja, dat wakker houden.. Ik weet nog dat we de hulplijn van de kraamzorg belden in de avond omdat ze gewoon echt niet wakker te krijgen was, zo onzeker joh. Het beste hielp hier onder haar blote voetje kriebelen. Tegenwoordig geef ik het liefste de fles half slapend aan haar.

Skip!! :W

Omen, ik zou ook zeggen dat het de doekjes zijn. Misschien erg geparfumeerd?

Ik kijk uit naar samen met E. met haar regenlaarsjes en regenjas in de regen lopen en in de plassen stampen. En naar het bos om te spelen.
En als ze later groter is hoop ik dat we af en toe eens een dagje een echte E. dag kunnen maken. Een dag die compleet bestaat uit wat zij wil, zij mag de baas zijn.
E.
pi_134380514
Met mij gaat het wel weer wat weeïg gevoel nog.

en de olf. Ik kijk uit naar de interactie tussen ean en sac en voor als ze weer groter zijn lekker winkelen en dan ergens wat eten en drinken.
pi_134380885
Oh ja Wat spark zegt! Plassen stampen! Ik heb zelfs al rode laarsjes gekregen :D
Beterschappies FR!
pi_134381092
Leuke Olf!
Ik verheug me vooral om de dingetjes die ik vroeger (en sommige nu nog) zo leuk vond om samen met m'n moeder te doen. Lekker shoppen en lunchen in de stad (als ze wat ouder is ;) ), mama helpen in de keuken, cake en appeltaart bakken, na schooltijd aan de keukentafel een kopje thee drinken, helpen met huiswerk, woordjes overhoren enzo. Samen knutselen aan de keukentafel, kleuren, knippen, plakken etc

Uitbreiding van de daily Olf voor degenen met meerdere kindjes: heb je per kindje ook andere verwachtingen/ideeën over wat je later samen gaat doen?

Ik eigenlijk wel, maar dan vooral omdat ik zowel een jongen als een meisje heb. Dat huiswerk en kopjes thee enzo, samen film kijken verwacht ik bij beide wel, maar het shoppen is denk ik niet iets voor Lars. Bij hem verheug ik me erop om bijvoorbeeld als hij later sport, om dan aan de lijn te staan om hem aan te moedigen enzo...

Beterschap f-r!

Welkom Skippy! Leuke naam! Doe je ook aan fotootjes?

Omen, beterschap met de billetjes! Zou fijn zijn als het aan de doekjes op het kdv ligt. Dat is gelukkig iets wat makkelijk op te lossen is :*

Sterkte met de voedingen angelaatje!
  dinsdag 17 december 2013 @ 21:15:08 #44
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134381419
LB :D

Knappe Ow _O_

Mabawa, het is makkelijk om jezelf voorbij te lopen idd :) Ik deed 1 activiteit per dag wb wandelen, maar dat is misschien anders omdat ik een ks heb gehad.

Angelatje, goed je instinct en de plasluiers blijven volgen :Y Wij verschoonden T. als hij in slaap viel, om vervolgens de andere borst erna als toetje te geven.

Daily: Ik verheug me erop om naar sportwedstrijden/voorstellingen te gaan van T. Wij zijn zelf ook opgegroeid met minstens 1 sport, dus dat is wel belangrijk imo. Ben ook erg benieuwd voor welke sporten hij zal gaan!
Verder heb ik enorm veel zin om hem Schotland te laten zien O+ En hoop ik dat hij ook een boekenwurm wordt, dan kunnen we samen naar de bibliotheek O+ En filmfanaat, gezellig naar de bios!

Olf, Gebroeders Leeuwenhart! O+! Die was ik vergeten!
  dinsdag 17 december 2013 @ 21:16:38 #45
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134381529
Wow ik vind het zo knap dat jullie allemaal dit soort dingen weten, net als die rapportjes van gister. Ik weet het gewoon niet. Ik kan wel schrijven dat ze lief is, maar dat is ook zo lekker algemeen.. En verheugen doe ik me ook niet echt op iets specifieks ofzo :@. Nou vind ik mezelf stom :').
pi_134381725
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 21:09 schreef Shandaly het volgende:
Uitbreiding van de daily Olf voor degenen met meerdere kindjes: heb je per kindje ook andere verwachtingen/ideeën over wat je later samen gaat doen?
Eigenlijk niet. Maar dat komt misschien omdat ze allemaal nog redelijk in dezelfde categorie zitten en M is ook niet echt een rauwdouwer. Dus misschien gaat M op ballet en D op voetbal of zo. En aangezien M nu al zoveel interesse in mijn kleding toont, is hij misschien ook degene die mee gaat winkelen.

als ik dit zo lees heb ik straks misschien ook 3 schoonzonen ;)
pi_134381763
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 21:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wow ik vind het zo knap dat jullie allemaal dit soort dingen weten, net als die rapportjes van gister. Ik weet het gewoon niet. Ik kan wel schrijven dat ze lief is, maar dat is ook zo lekker algemeen.. En verheugen doe ik me ook niet echt op iets specifieks ofzo :@. Nou vind ik mezelf stom :').
tsssk... jij bent heel niet stom :*
(wel te onzeker over jezelf o|O )
pi_134381831
Gebroeders Leeuwenhart O+ Tranen met tuiten :'(

En XM, hoeft niet hoor. Toen ze mij op het cb eens vroegen naar de karakters van de meisjes kwam ik ook niet veel verder dan lief en gemoedelijk. Ik vind het nu ook makkelijker omdat ik de kindjes tegen elkaar kan afzetten en de verschillen kan zien. Niet alleen de meisjes met elkaar maar vooral ook met M.
  dinsdag 17 december 2013 @ 21:26:45 #49
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134382149
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 december 2013 21:21 schreef Kyara het volgende:
Gebroeders Leeuwenhart O+ Tranen met tuiten :'(

En XM, hoeft niet hoor. Toen ze mij op het cb eens vroegen naar de karakters van de meisjes kwam ik ook niet veel verder dan lief en gemoedelijk. Ik vind het nu ook makkelijker omdat ik de kindjes tegen elkaar kan afzetten en de verschillen kan zien. Niet alleen de meisjes met elkaar maar vooral ook met M.
Ik weet niet meer waar het boek over ging, behalve dat ik het prachtig vond O+ En dat ik de film ervan heb gezien!

Edit: Wikipedia _O_
pi_134382212
Vandaag weer zo'n smeltmomentje... O+
Ik kwam Femke ophalen bij het kdv, en er was een invalster vanwege ziekte. Ze zat met de babietjes op de grond te spelen.. vijf babietjes lagen heel gezellig op een rijtje naast elkaar. Maar de leidster kende mij dus niet, en kon ook niet weten welk kindje bij mij hoorde... Maar in het hele rijtje was er maar één met een grote glimlach van oor tot oor... :D Femmetje was zó blij mij te zien O+

En ik had het fotolijstje wat ik van m'n SecretSanta had gekregen meegenomen naar m'n werk; heb er heel de dag zoveel leuke reacties op gekregen O+ * Shandaly is een trotse mama!

Mijn uitzicht is nog mooier geworden...
pi_134382449
En een ordinaire crosspost uit V&A
OUD / Vraag en aanbod deel 131

Pakketje maat 50/56 en maat 62/68 voor de meisjesmama's O+
  dinsdag 17 december 2013 @ 21:32:38 #52
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134382456
Aw Shandaly! Wat een prachtig uitzicht, zowel op het kdv als op je werk O+
pi_134383056
Shandaly wat een smeltmoment inderdaad O+
En je bureau ziet er O+ uit
pi_134383155
Shandaly O+ O+ O+
pi_134383230
Ohh die foto's van Lars en Femke had je hier ook gepost en toen vond ik ze ook al zooo cute O+
pi_134383315
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 21:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dat laatste had ik nou ook, dus wat ik getypt had maar weer weggehaald daarstraks. Ik verheug me namelijk op alles, eigenlijk. :@
pi_134383579
iemand enig idee waar je serpetines kan kopen?
Niet helemaal offtopic want is voor de foto voor de uitnodiging voor de verjaardag van de meisjes. Al duurt dat natuurlijk nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang /struisvogel
pi_134383590
Oke, dit is echt heel stom, maar help ;)
Oma geeft ons 50 euro voor kerst om iets voor Ow te kopen, waar hij leuk mee kan spelen. We moeten het dan wel mee nemen volgende week als we op vakantie gaan...

Maar nu heb ik dus gewoon geen idee wat te kopen! Hij heeft al zo veel speelgoed en gaat met z'n verjaardag vast ook nog vast veel krijgen! Dus wat moet Ow echt hebben?

(Deze vraag hoort zeker eigenlijk in t speelgoedtopic :@ )
pi_134383663
Kyara, hebben ze dat niet gewoon bij de Hema ofzo? Volgens mij zag ik het laatst ook nog gewoon bij de AH liggen, bij de feestartikelen/inpakpapier/wenskaarten gang (wel een AH XL btw)
pi_134383700
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 december 2013 21:51 schreef Kyara het volgende:
Niet helemaal offtopic want is voor de foto voor de uitnodiging voor de verjaardag van de meisjes. Al duurt dat natuurlijk nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang /struisvogel
Klopt. Jouw meisjes zijn nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang niet jarig.
pi_134383720
quote:
carnavals winkel? feestwinkel? action?

Shandaly Loj, misschien een leuke loopfiets of houten speelgoed of iets voor buiten voor de zomer?
pi_134383725
Ow kan niet zonder een flinke voorraad duplo. Altijd goed, onverwoestbaar, ook nog leuk voor je kleinkinderen later, en altijd uit te breiden ;)
pi_134383794
quote:
Iig bij die carnavalswinkel in de Koningsstraat.
  dinsdag 17 december 2013 @ 21:56:28 #64
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134383841
Loj, heb je de speeltent en speelbuis van ikea al? Voor over een paar maandjes tot ze kleuter zijn ofzo héél leuk! Kost wel wat minder dan 50 euro samen.
pi_134383847
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 21:52 schreef Loj het volgende:
Oma geeft ons 50 euro voor kerst om iets voor Ow te kopen, waar hij leuk mee kan spelen. We moeten het dan wel mee nemen volgende week als we op vakantie gaan...

Maar nu heb ik dus gewoon geen idee wat te kopen! Hij heeft al zo veel speelgoed en gaat met z'n verjaardag vast ook nog vast veel krijgen! Dus wat moet Ow echt hebben?

Vtech toet toet. Is zo gaaf. Wil ik voor Riley O+
pi_134383855
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 21:55 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Iig bij die carnavalswinkel in de Koningsstraat.
Thanks!
pi_134383887
quote:

Duplo
Houten puzzels
tekenspulletjes
pi_134383889
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 20:11 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ohja een "schaaltje lekkers" als ik vroeg naar bed ging om te lezen O+ Met mandarijnpartjes, stukje chocola, een dropje. Zoiets :D

Angelatje goed dat je om hulp hebt gevraagd. De plasluiers zijn altijd een hele goede graadmeter!

FR, beterschap :*

En Spirit, op het bv.com voedingsschema staat kiwi ook pas vanaf een jaar. Geen idee waarom, maar ik dacht eraan toen je net postte dat ze het gegeten had. Nu ze ook een luier from hell heeft zeg ik het toch maar even ;)
:D Geen luier from hell hoor, alleen zwarte pitjes all over the place :D
Sarcasme. Herken het.
pi_134383925
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 21:56 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

Vtech toet toet. Is zo gaaf. Wil ik voor Riley O+
1 autootje is best geinig. Daarna wordt het een teringherrie :'(
pi_134383940
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 21:57 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ohja dat zijn verrassingen!
  dinsdag 17 december 2013 @ 21:58:48 #71
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134383977
Oh duplo, jaaaa goed spul!

En de Gebroeders Leeuwenhart O+ O+ O+ Die tekeningen ook in het boek, gewéldig! En ik lag te bibberen onder de dekens als mijn moeder voorlas en het over Katla ging! :o

Ik verheug me heel erg op zingen met mn kind, en op ijsjes eten in de zomer, op fietstochtjes, op samen op de bank onder een dekentje O+ Op zoveel!! *O*
  dinsdag 17 december 2013 @ 21:58:56 #72
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134383986
quote:

http://www.bol.com/nl/m/s(...)speelgoed/index.html

Ik heb ook geen idee, maar misschien staat hier nog iets tussen?
  dinsdag 17 december 2013 @ 21:59:28 #73
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134384011
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 21:57 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik moest nog zó lachen om de sok _O-
  dinsdag 17 december 2013 @ 22:00:06 #74
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134384054
Sorry mensen ik loop hopeloos achter; typen op mobiel :')
pi_134384358
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 21:59 schreef GotC het volgende:

[..]

Ja man, vandaag is luierverrassinsdag O+ En het was nog wel een favo speelsok met rammellieveheersbeest. Ik vraag me nog steeds af hoe ik dat voor elkaar heb gekregen :@
Sarcasme. Herken het.
pi_134384830
Vtech is schattig idd, maar hij krijgt al t vliegveld voor z'n verjaardag.

Tekenspullen, is dat al leuk Kyara?

Die speel buis is wel een idee :)

Duplo wacht ik nog een jaartje mee, hij heeft wat megabloks gekregen, en vindt t zonde als daar niets mee gedaan wordt...

Op bol wist ik t echt ff niet meer GotC;)
Nog meer ideeën?

Kyara en Omen, weten jullie slaat jullie meisjes gaan krijgen voor hun verjaardag?

Tnx iedereen trouwens :@
pi_134385288
Hier is het natuurlijk een beetje anders want er is hier al ont-zet-tend veel speelgoed van M. Sinterklaas is net geweest en M is 11 januari jarig.

De meisjes krijgen dus de autostoeltjes met hun verjaardag. En iets kleins. Een zachte pop of zo.

Ik zit foto's van een jaar geleden te bekijken en ik schrok gewoon van mijn buik :@ En toen moest ik dus nog heeeel lang....
  dinsdag 17 december 2013 @ 22:21:43 #78
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134385433
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 22:12 schreef Loj het volgende:
Vtech is schattig idd, maar hij krijgt al t vliegveld voor z'n verjaardag.

Die speel buis is wel een idee :)

Duplo wacht ik nog een jaartje mee, hij heeft wat megabloks gekregen, en vindt t zonde als daar niets mee gedaan wordt...

Op bol wist ik t echt ff niet meer GotC;)
Nog meer ideeën?

Kyara en Omen, weten jullie slaat jullie meisjes gaan krijgen voor hun verjaardag?

Tnx iedereen trouwens :@
OUD / Op vakantie met baby/dreumes/peuter en ik neem mee.........

Misschien staan hier nog tips wb speelgoed?
  dinsdag 17 december 2013 @ 22:26:13 #79
381212 Gulara
From the future
pi_134385658
Daily Olf:

Naar de dierentuin (we verheugen ons zo dat we eigenlijk overmorgen wilde gaan, maar dan is ons abonnement niet geldig. -O- :P )
Pretparken en dan naar dat snoetje kijken als we in de rij staan voor veels te spannende attracties. O+
Samen baksels bakken en koken. :9
Een mega treinrails/racebaan/legoridderdorp door de hele woonkamer maken. En het hele weekend laten staan! *O*
Jip en Janneke/Roald Dahl/Harry Potter voorlezen.
(Verre) reizen maken naar bijzondere bestemmingen.
Hutten bouwen en daarin picknicken.
Speurtochten uitzetten.
Disney/Pixarmarathons op regenachtige dagen met limo en chippies.

*O* O+ *O* O+ *O* O+ *O* O+ *O*

Ik heb er zin in!

Maar nu eerst werken. -O-

Slaap lekker ladies! :z
pi_134385823
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 22:12 schreef Loj het volgende:
M vond het heel erg leuk. Van die dikke wasco's en zo.
pi_134385965
Dat ga ik zeker onthouden!

Nu snel slapen, morgen een magalange werkdag :(

Tritsen!
pi_134386629
Ik wilde voor de vtech toet toet kijken

Vorig jaar had ik morgen mijn laatste werkdag voor mijn verlof. Dat betekent dat mijn meisje nog maar vijf weken 0 is. Dat kan toch niet. Ik ben toch pas net bevallen :'(

Welterusten allemaal
pi_134387227
Nee dat kan ook niet Omen. Je bent ook nog maar pas bevallen :Y
Is een rekenfoutje. Dat moet haast wel!
pi_134388690
Onze winterkinders zijn echt nog lang niet jarig hoor! Vorig jaar deze dag werd er een eerste strippoging ondernomen, maar was niet mogelijk. Nostalgie!

Is het erg als een kind incidenteel op wasco kauwt? Kleuren lijkt me heel leuk voor dochter maar ik heb nog m'n bedenkingen of ze het exclusief voor papier gaat gebruiken.

Gulara, komt Pi veel in aanraking met Engels of hoort hij toch vooral Nederlands? ^)
pi_134388942
Goeie smilie, maar wel per ongeluk!
pi_134389223
Zolang ze geen hele krijtjes op eet?
pi_134389336
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 23:33 schreef Kyara het volgende:
Zolang ze geen hele krijtjes op eet?
Haha, op dat punt ingrijpen lijkt me een goed idee inderdaad. Misschien maar eens proberen. Wellicht onderschat ik haar maar ben echt benieuwd of ze het hele concept van 'dit krijtje laat kleur achter op het papier' snapt. En niet gewoon het papier en wasco samen opeet.
pi_134389442
In het begin voor doen. Jij tekene,zij kijken en dan duurt het vast niet lang dat ze ook zelf wil doen.
En zo niet dan leg je het even weg tot ze er wel aantoe is, is ook niet erg.
pi_134389492
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 23:38 schreef Kyara het volgende:
In het begin voor doen. Jij tekene,zij kijken en dan duurt het vast niet lang dat ze ook zelf wil doen.
En zo niet dan leg je het even weg tot ze er wel aantoe is, is ook niet erg.
Leuk kerstvakantievoornemen! :) zou het zelf nog niet zo snel proberen, maar klinkt echt tof!
pi_134393360
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 23:39 schreef Olf het volgende:

[..]

Leuk kerstvakantievoornemen! :) zou het zelf nog niet zo snel proberen, maar klinkt echt tof!
+1
pi_134393995
Toch even delen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Baby en knutselen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_134394450
Kyara, je bol met M-voetjes herinner ik me nog supergoed! Is dat alweer een jaar geleden? :o
pi_134394598
Kyara, nu wil ik ook tekenen met J! Ik ben alleen bang dat ie idd alles opeet... Vingerverf, kan dat al met 1 jaar? En baby-vriendelijke wasco, koop je dat gewoon bij de HEMA of speelgoedwinkel ofzo?
pi_134394734
Tja, babyvriendelijk.... als je kind echt die dingen gaat eten dan zou ik er misschien nog niet aan beginnen. Een keer in de mond lijkt me niet zo'n probleem. Maar mijn ervaring is dat het wel mee valt eigenlijk.

en qua verf zou ik dan gewone vingerverf doen.

Wat ik wel deed toen M wat kleiner was, is hem zijn speen geven zodat hij al iets in zijn mond had.

Ook leuk trouwens: met verf op een canvasje.
Dit maakte M toen hij 9 maanden was:
pi_134394842
Hier stopte kyan vorige maand de potloden nog in zijn mond. Toen was hij negen maanden. Dus gewoon af en toe proberen zou ik zeggen.

Gister ook maar alvast begonnen aan het wensenlijstje voor kyan. Ik vind het zo moeilijk. Maar ja voor je het weet is het feb. Vorig jaar ging het ook zo snel het laatste deel met de feestdagen.
pi_134394866
Stomme Fokwet en stomme verkoudheid :O.

Loj, je moet het meenemen? Wa's dat nou voor wens/eis? Ze weet toch dattie over een maand jarig is? En dan nog zo'n bedrag ook... Hmz.
Maar goed, iets aan speelgoed... Koop Duplo en neem de Miniblocks mee? Gezien het jaargetijde, een slee? Een fietsstoeltjesspeeltje als dat bestaat? Een eigen loopkar misschien of iets anders om dat te oefenen? Voortrekspeelgoed voor wanneer hij loopt? Uhhh...
pi_134395428
Helleu! Ik werd vanmorgen wakker naast een baby die YEAH YEAH YEAHHH! riep. Hij houdt van het leven, mijnes. O+

De Olf: ik verheug me niet specifiek op iets in het bijzonder. Wij doen natuurlijk alle leuke dingen die hier worden genoemd al met Kleuter, ik heb er wel zin in om dat met twee jongetjes te doen. En dan met name de leuke gekke dingen die je van tevoren niet bedenkt. Zoals het spontane verjaardagsfeestje dat we voor onze kat hielden afgelopen jaar (wij allemaal verkleed als piraat, want onze kat heeft maar een oog, en kaarsjes in zijn etensbakje gezet en alle knuffels van Kleuter in een kring om de kat heen en Kleuter die beledigd was dat de kat niet eens dankjewel zei :') O+ ) of op youtube rare dansjes opzoeken, laptop aansluiten op de televisie, en met zijn allen mee doen met de rare dansjes waarbij er geheid iemand in zijn broek piest van het lachen (meestal ik) of lieve kaartjes en briefjes naar je kind schrijven en in de brievenbus doen en dan zijn verrukte POST VOOR MIJ! O+ horen, of De Geheime Dienst spelen met lange donkere jassen aan en hoeden op en dan heel doordringend om je heen kijken als een echte speurneus (meestal is de piratenkat de slechterik), enniehoe, dat alles wordt dubbel zo leuk met nog een kind denk ik! :)
pi_134395467
Kwisted, krijg je een jongetje? O+

Loj, lastig. Sowieso vind ik speelgoed voor een baby moeilijk. Een houten treinbaan vind ik een daverend succes, maar dat is dan meer een investering in de toekomst, zal hij nu nog niet veel mee kunnen denk ik?
pi_134395506
L-E O+ O+ O+
ik kom ook bij jou wonen O+
pi_134396031
quote:
2s.gif Op woensdag 18 december 2013 09:54 schreef Kyara het volgende:
L-E O+ O+ O+
NEE IK!!! ^)
pi_134396043
Ik nomineer je post tot feelgoedpost van 2013 L-E!
pi_134396054
Ooh L-E O+ Inspiratie! Net als kerst een week van te voren vieren van Loj, dat wilde ik nog eens gezegd hebben. :)

Ik verheug me op de dag dat ze mopperend wakker wordt, ik haar uit haar bedje haal en ik de grootste en mooiste lach van de wereld krijg.. O+
pi_134396067
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:16 schreef Suikertante het volgende:

[..]

NEE IK!!! ^)
Ze wil een huis vol kinderen dus dat moet geen probleem zijn :P
pi_134396122
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:17 schreef Limone het volgende:
Ooh L-E O+ Inspiratie! Net als kerst een week van te voren vieren van Loj, dat wilde ik nog eens gezegd hebben. :)

Ik verheug me op de dag dat ze mopperend wakker wordt, ik haar uit haar bedje haal en ik de grootste en mooiste lach van de wereld krijg.. O+
Die heb ik gemist, waarom een week van tevoren?

En dat laatste gebeurt sneller dan je denkt O+
pi_134396128
quote:
2s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:17 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ze wil een huis vol kinderen dus dat moet geen probleem zijn :P
Noem je mij nou een kind? :6
pi_134396285
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:20 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Noem je mij nou een kind? :6
Nee, maar je gaat toch niet zonder F bij L-E wonen?
Ik neem er in elk geval 3 mee. >:)
pi_134396306
LE, ik nomineer je bij deze voor de 'jou wil ik als mijn moeder award'!!!!!
Dat feestje O+
Rare dansjes O+
Post O+
Geheime Dienst O+
  woensdag 18 december 2013 @ 10:29:51 #108
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134396371
L-E O+! Jij bent volgens mij zo'n geweldige mama! O+!
pi_134396388
Dudes, zo moet ik huilen hoor! O+ ;( O+
pi_134396439
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:19 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Die heb ik gemist, waarom een week van tevoren?

En dat laatste gebeurt sneller dan je denkt O+
Wij hebben zo'n druk program met de kerst dat de tijd en de ruimte ontbreken om met het gezin uitgebreid te ontbijten en de hele dag films te kijken in je pyjama. Een week van te voren leek mij dan een fijne oplossing :)

En dat lijkt mij zo'n moment: het begin van alles. Ik denk dat ik dan zo moet huilen zoals ik bij de geboorte had moeten doen ;) O+
pi_134396577
Wij hebben ook wel eens derde kerstdag gedaan inderdaad, iets met te weinig tijd om al die leuke dingen in twee dagen te proppen. Puik plan Limone!
pi_134396590
En respect Limone, volgens je ticker ben je 45 weken zwanger! :D
pi_134396611
Goed plan Limone, dat lijkt me ook echt gezellig! Hoorde gister dat ML de 27e verplicht vrij is, zo fijn! *O*
  woensdag 18 december 2013 @ 10:39:16 #114
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134396614
Wow LE, dat klinkt echt zo tof! Wat een supermamma!!
pi_134396685
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:38 schreef L-E het volgende:
En respect Limone, volgens je ticker ben je 45 weken zwanger! :D
:D De berichtjes van mijn app beginnen ook wat bezorgd te klinken... :o
pi_134396711
Het klinkt echt super, LE O+.
Ik weet nu al dat ik dat soort dingen nooit ga kunnen verzinnen... Het komt gewoon niet in me op. Maar Ellie zal me hopelijk wel een leuke mama vinden om andere dingen :'( :Y O+
  woensdag 18 december 2013 @ 10:44:37 #117
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_134396761
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:42 schreef Cwen het volgende:
Ik weet nu al dat ik dat soort dingen nooit ga kunnen verzinnen... Het komt gewoon niet in me op. Maar Ellie zal me hopelijk wel een leuke mama vinden om andere dingen :'( :Y O+
Weet je wat een goede is voor leuke ideeën? Pinterest! En dat begint al bij baby's die iets meer kunnen dan alleen liggen en zo verder. Zoek op baby activities, toddler activities en er gaat een wereld voor je open.
Je moet soms even door de leerdoelen waar de Amerikanen nogal van houden heen kijken maar genoeg toffe tips.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_134396874
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:44 schreef laziness het volgende:

[..]

Weet je wat een goede is voor leuke ideeën? Pinterest! En dat begint al bij baby's die iets meer kunnen dan alleen liggen en zo verder. Zoek op baby activities, toddler activities en er gaat een wereld voor je open.
Je moet soms even door de leerdoelen waar de Amerikanen nogal van houden heen kijken maar genoeg toffe tips.
Dat klinkt goed, ga ik bekijken! Dank je wel!
  woensdag 18 december 2013 @ 10:50:01 #119
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134396935
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:47 schreef Cwen het volgende:

[..]

Dat klinkt goed, ga ik bekijken! Dank je wel!
Voel je ook vrij ze hier te delen O-).
pi_134396950
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:42 schreef Cwen het volgende:
Gelukkig hangt goed moederschap niet alleen af van je inzetbaarheid voor De Geheime Dienst ;)

Credits zijn voor Kleuter overigens, hij is meestal de bedenker, wij voeren mee uit.
  woensdag 18 december 2013 @ 11:38:04 #121
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_134398318
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:44 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik heb vorige week inderdaad gezien wat interest is en dat het best handig kan zijn :@ ik ben doorgaans nogal laat met hype volgens mij :') .

En l-e, ik k stem ook op jou O+
pi_134398672
Ik kom even binnenvallen hoor. Rosalie is vandaag 37w5dgn. Even lang uit de buik als erin O+
En om dat te vieren is ze vanmorgen meegegaan naar de supermarkt en heeft ze voor het eerst in het zitje van het karretje gezeten. En haar 5e tand is door :o ik wist niet eens dat hij eraan kwam.
pi_134398805
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:32 schreef Limone het volgende:

[..]

En dat lijkt mij zo'n moment: het begin van alles. Ik denk dat ik dan zo moet huilen zoals ik bij de geboorte had moeten doen ;) O+
Ik wil je moment niet verpesten :@ en het komt ook nog, want op een gegeven moment denk je "wacht, dit is het, dit is het moment!" maar het was hier niet van de een op de andere dag een brede grijns. Eerst kreeg ik een half lachje als ik gek ging doen boven zijn bedje, en zo bouwde het langzaam uit tot party in the morning!
Nu hangt er dus een dekentje over de zijkant en ik kruip altijd naar zijn bed toe :') en dan steek ik op een onverwachte plek mijn hoofd onder het dekentje door. Dan hoor ik hem kletsen of soms inderdaad mopperen, zodra ik boven ben is het stil, zit hij in blijde verwachting te wachten tot ik me weer als een idioot gedraag en als hij me dan spot weet hij van enthousiasme niet meer wat hij moet doen *; slaan op het dekentje, naar me toe kruipen, lachen!

Danic, mooi moment!! En het winkelwagentje is tof he ^O^
pi_134399356
Ik ga proberen straks even terug te lezen en te reageren hoor. Maar het is hier DRUK
  woensdag 18 december 2013 @ 12:18:02 #125
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_134399568
L-E O+ heeeerlijk! Ik wil ook jouw kleuter of sticker zijn +
pi_134399779
Jeej wat gaan jullie allemaal leuke dingen doen zeg! Ik wil ook bij LE wonen O+

En bij Suiker!!! Ga je dan ook bij mij over de grond kruipen en kiekeboe spelen :@ O+

Pintrest dus, ik heb het al een poosje maar vind het een beetje ingewikkeld.

Wat me ook heel tof lijkt om te doen is rond sinterklaastijd een ongelooflijke zooi te maken en dan zeggen dat rommelpiet is geweest. Alleen zonde dat je het daarna zelf weer moet opruimen :')

Kerst helaas niet zo fantastisch. Vriendje moet alle dagen werken van 07.00 tot 19.00 :'(

Tof Danic! Winkelwagentjes zitster! O+
  woensdag 18 december 2013 @ 12:30:29 #127
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134399900
Bijzondere mijlpaal Danic! O+ Ik moet ook eens uit gaan rekenen wanneer dat hier het geval is. Duurt nog wel ff :+

Suiker, dat klinkt leuk :D

Zo eens richting weeguurtje. Ben benieuwd hoe mupster het doet op de kv!
pi_134400302
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 09:52 schreef L-E het volgende:
Kwisted, krijg je een jongetje? O+

jaa O+ En ik ben nog opzoek naar leuke jongetjes babykleertjes! Ik heb van Suiker ook al een gaaf pakketje overgenomen. En ik ben nu plaats aan het maken door alle kleine kleertjes van F.leur te verkopen.
Dus als iemand ook nog interesse heeft, t staat in V&A. En vanavond komen er nog 2 pakketjes (maat 68 en 74) bij :Y

Kyara die bruynzeel krijtjes zien er echt handig uit! En dat canvasje is ook leuk zeg van toen M. klein was.
Ik moest trouwens bij die 2e even kijken of het D of J was. En toen zag ik dat het M was :D t is dat hij meer haartjes had :)
  woensdag 18 december 2013 @ 12:47:16 #129
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134400324
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:50 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Voel je ook vrij ze hier te delen O-).
+1! O-)

Danic, wat een mooie mijlpaal! Wat gaat het snel O+ Hoe gaat het trouwens met de ontlasting van Rosalie?
pi_134400643
Kara wat een bol O+
En die knutselfoto’s zijn ook O+
Op de foto van 11 maanden vind ik dat je goed zit dat de meisjes op M lijken
En M. is een kunstenaar. O+

quote:
2s.gif Op woensdag 18 december 2013 09:54 schreef Kyara het volgende:
L-E O+ O+ O+
+1. O+
En ik neem Riley ook mee.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:47 schreef danic het volgende:
Ik kom even binnenvallen hoor. Rosalie is vandaag 37w5dgn. Even lang uit de buik als erin O+
En om dat te vieren is ze vanmorgen meegegaan naar de supermarkt en heeft ze voor het eerst in het zitje van het karretje gezeten. En haar 5e tand is door :o ik wist niet eens dat hij eraan kwam.
Wat een bijzondere dag is dat toch.
En wat goed van haar dat ze alleen zat. Heb je er een foto van O+
En *O* voor de vijfde tand

Kwisted wat gaaf dat je een jongen krijgt. Gefeliciteerd O+
Hoelang ben je zwanger nu O+
pi_134402698
Tuurlijk heb ik het op foto:

Niet de meest geweldige foto, maar ze was volledig gebiologeerd met het pennetje van de kar bezig waarmee je hem aan andere karren vastzet.
Die heb ik ook regelmatig uit dr mond gevist. Vies kind.

Dit was het begin bij de Lidl. Daarna nog bij de Jumbo geweest voor de rest. Toen overgeheveld in de wandelwagen en nog 2 winkels af. En toen was ze er wel klaar mee. Maar ik ook dus kwam goed uit :D

pi_134402924
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 12:46 schreef Kwisted het volgende:

[..]

jaa O+ En ik ben nog opzoek naar leuke jongetjes babykleertjes! Ik heb van Suiker ook al een gaaf pakketje overgenomen. En ik ben nu plaats aan het maken door alle kleine kleertjes van F.leur te verkopen.

Toffff! Jongetjes zijn de bom sistah! O+

Ik weet niet wat je smaak is, maar ik heb nog wel wat jongenskleding liggen dat weg mag. Duns summersuitjes en gewone jumpsuits en wat Noppies-spul.
pi_134403073
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:04 schreef L-E het volgende:

[..]

Toffff! Jongetjes zijn de bom sistah! O+

Ik weet niet wat je smaak is, maar ik heb nog wel wat jongenskleding liggen dat weg mag. Duns summersuitjes en gewone jumpsuits en wat Noppies-spul.
jaaaa O+
  woensdag 18 december 2013 @ 14:10:36 #134
259886 pessie
pi_134403195
Danic zo schattig!
pi_134403263
Suiker, jij en je kiekeboe O+ :D

Danic, wat cute zeg, in de winkelwagen O+ Wat groot ook ineens!

Kwisted, ik zal even kijken of het al op de foto staat, en anders doe ik dat vanavond. :)
  woensdag 18 december 2013 @ 14:19:45 #136
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134403546
Danic wat liefff O+!

Kleine ego-jompel: Ik heb een hele goede beoordeling gekregen van m'n werk *O* Toch fijn, gezien ik het afgelopen kalenderjaar zwanger en met verlof was en nog een opleiding heb gevolgd.
pi_134403646
Fijn zeg Gotc.

Je vroeg trouwens nog naar het poepen. Maar dat gaat nu ontzettend goed. De movicolon helpt goed en ze poept nu minimaal 1x per dag.
  woensdag 18 december 2013 @ 14:29:36 #138
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134403870
Dat is fijn danic! En toffe foto's!

Mup gaat goed qua gewicht, maar lengte duikt ze onder de middellijn. Ze was ook niet gegroeid in de lengte in de afgelopen drie weken -O-. CB maakt zich geen zorgen. Wel over maandje ff terugkomen om weer te meten & wegen... Meh.
SPOILER
Meer mensen met ervaring met dips in de lengte?
  woensdag 18 december 2013 @ 14:30:45 #139
244125 laziness
pi_134403916
Gewicht is belangrijker dan die lengte.
Die lengte spurt straks wel weer :Y
pi_134403966
En wie weet hebben ze de vorige keer net wat anders gemeten als nu, en lijkt het daarom alsof ze niet gegroeid is..
pi_134404101
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 09:19 schreef Cwen het volgende:
Stomme Fokwet en stomme verkoudheid :O.

Loj, je moet het meenemen? Wa's dat nou voor wens/eis? Ze weet toch dattie over een maand jarig is? En dan nog zo'n bedrag ook... Hmz.
Maar goed, iets aan speelgoed... Koop Duplo en neem de Miniblocks mee? Gezien het jaargetijde, een slee? Een fietsstoeltjesspeeltje als dat bestaat? Een eigen loopkar misschien of iets anders om dat te oefenen? Voortrekspeelgoed voor wanneer hij loopt? Uhhh...
Het is voor kerst Cwen, dus oma wil het graag onder de kerstboom zien ;)

Die knutselspullen klinken toch wel erg leuk!

En LE O+

En Cwen, ik weet zeker dat jij ook dat kan!

Poeh, nu snel weer verder met m'n megalange werkdag! :O

(Wisten jullie trouwens dat mijn lieve vriendje vanochtend om half 10 wakker schrok en dat Ow toen nog lag te slapen! Vind ik oneerlijk ;) :( )
  woensdag 18 december 2013 @ 14:47:32 #142
259886 pessie
pi_134404425
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dat is fijn danic! En toffe foto's!

Mup gaat goed qua gewicht, maar lengte duikt ze onder de middellijn. Ze was ook niet gegroeid in de lengte in de afgelopen drie weken -O-. CB maakt zich geen zorgen. Wel over maandje ff terugkomen om weer te meten & wegen... Meh.
SPOILER
Meer mensen met ervaring met dips in de lengte?
Nathan Dipte en sprong ook altijd. Hij doet het nog steeds :P
pi_134404495
Mijne is weleens gekrompen XM! :+
pi_134404516
Ik vind sowieso dat ze nogal creatief meten op het CB
pi_134404554
Ja, dat meten gaat echt met de franse slag. Sowieso lijkt het dat ze weer terug gaat naar de middenlijn. Niks mis mee.
pi_134404675
En ik denk dat ze het over een maandje terugkomen hebben voor jou, en geenszins om enige zorgen om N. Ik heb zelden grafiekjes gezien die zo keurig hun lijntje volgen.
pi_134404772
Ik heb met meten wel eens gehad dat ze een tweede keer gingen meten omdat ze wel erg weinig gegroeid was, en toen was ze ipv niets bijna 2 cm gegroeid.
pi_134404826
Ik vind dat ze sowieso vaak de lengte hebben gemeten. Dat doen ze hier echt niet. Bij weegmomentjes is het ook echt alleen wegen en niet meten ivm de belasting van de heupjes of zoiets.
pi_134405266
Ik haak hier weer aan na mn werkweek :W
Zag dat Kwisted een jongetje krijgt O+
  woensdag 18 december 2013 @ 15:15:58 #150
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134405398
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:50 schreef Hilzillah het volgende:
Ik vind sowieso dat ze nogal creatief meten op het CB
Dit dus. Assistent had T.'s hoofdomtrek gemeten: 40cm. M'n vpk geloofde het niet (en zei dat deze assistent nogal wisselvallig was Wb metingen) en deed de meting zelf nog een keer: 40.8 cm.
Het verschil was afbuigen of op de lijn blijven...
  woensdag 18 december 2013 @ 15:21:16 #151
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134405564
Dankjulliewel O+. Ik hoefd us nog niet te vrezen voor dwerggroei :').

Ik hoor de hele tijd daadaadaaadaaa door de babyfoon O+
pi_134405894
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:32 schreef laiveneertiekje het volgende:
En wie weet hebben ze de vorige keer net wat anders gemeten als nu, en lijkt het daarom alsof ze niet gegroeid is..
Dit. Ik kan me niet voorstellen dat ze helemaal niet gegroeid is. Hetzelfde "probleem" hadden we bij de vorige meting met Isa. Vorige keer schoot ze van de grafiek af en nu was ze ineens gemiddeld :? Volgens mij doet de ene CB-truus voorzichtig meten en rekt de ander je kind even flink op voor de meting :+
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 18 december 2013 @ 15:33:58 #153
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134405982
Was wel dezelfde die de meting deed. Naja, ik zie het over een maandje wel. En anders pak ik zelf een keer de rolmaat :+.
pi_134406045
Daarbij is het al praktisch onmogelijk om mijn kind lang genoeg stil te laten liggen voor een meting :')

Een poosje terug las ik hier verhalen over problemen met verschonen en aankleden omdat je kind niet stil wil liggen. Ik weet nog dat ik toen dacht: "Ooohhh daar heb ik nou helemaaaaaal geen last van!". Inmiddels weet mevrouw hoe te draaien op het kussen en dat is dus ook het eerste wat ze doet zodra ze daar ligt: omdraaien om de kangaroe te pakken die op de hoek staat of de mand met verzorgingsspullen leeg te graaien :') En als ze dan eindelijk stil ligt en je kunt de luier afdoen begint ze natuurlijk weer te spartelen of te graaien :( Echt kind, LIG EENS STIL! :(
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 18 december 2013 @ 15:52:13 #155
259886 pessie
pi_134406665
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 15:35 schreef Spirit82 het volgende:
Daarbij is het al praktisch onmogelijk om mijn kind lang genoeg stil te laten liggen voor een meting :')

Een poosje terug las ik hier verhalen over problemen met verschonen en aankleden omdat je kind niet stil wil liggen. Ik weet nog dat ik toen dacht: "Ooohhh daar heb ik nou helemaaaaaal geen last van!". Inmiddels weet mevrouw hoe te draaien op het kussen en dat is dus ook het eerste wat ze doet zodra ze daar ligt: omdraaien om de kangaroe te pakken die op de hoek staat of de mand met verzorgingsspullen leeg te graaien :') En als ze dan eindelijk stil ligt en je kunt de luier afdoen begint ze natuurlijk weer te spartelen of te graaien :( Echt kind, LIG EENS STIL! :(
Bij mij doet de tandpasta tube het goed! Daar kan ze heel goed mee vermaken. Alleen een beetje jammer dat die tube dan in bed beland, ze op de een of andere manier de dop eraf krijgt en alles onder de tandpasta zit :')
pi_134406772
Ik heb hier opeens een baby die al een paar dagen superonrustig drinkt. Ze gooit telkens haar hoofd opzij en probeert te praten en te lachen terwijl ze de fles in haar mond heeft en dat gaat dus niet. Of nouja, het gaat wel, maar d'r hele gezicht en nek zitten onder de melk en de mouw van mijn shirtje ook. Tips?? Eerder deed ik een beetje tegen haar praten en zingen om haar rustig te maken, maar dat vat ze nu op als een uitnodiging om terug te gaan babbelen ( O+ O+ maar niet zo handig).
pi_134406857
Nog even een vraagje trouwens, gewoon voor ervaringen en meningen enzo. Ik bracht vanochtend Isa naar mijn moeder (vanaf 1 januari gaat ze een dag minder en een dag per week extra naar het kdv, gelukkig, eindelijk duidelijkheid daarin en hopelijk minder problemen, maar dat terzijde) en zij had weer commentaar op wat wij Isa te eten geven. Het lijkt echt wel recht te staan op wat zij vindt, want dat vinden wij weer niet tof.

Anyways, ik heb Isa dus gisteren een kiwi gegeven en dat vond ze dooooodeng want die pitjes, daar is haar blindedarm nog helemaal niet tegen bestand ( :? ). Zo wil ze ook geen soepstengel geven, want ook dat is dooooooooodeng en ze vond het ook niet kunnen dat ik Isa op een appelpartje heb laten knagen want dat is, je raad het al, dooooooooodeng!! Dat krijg je amper uit haar keel als ze er in stikt.

Dus. Nou, daar zit ik dan meteen met het gevoel dat ik een slechte moeder ben, want ik ben al zo onzeker over wat Isa eet en hoeveel. Maar nou geven wij Isa dus brood met boter, meestal zonder wat er op, soms wat jam, en mijn moeder plempt daar rustig smeerkaas op (terwijl ze zei alleen boter te geven, net als het kdv overigens). En ze biedt Isa over de dag ook heel vaak de fles aan, terwijl wij juist flessen aan het minderen zijn. Maisboogjes vindt ze ook ondingen, want die plakken zo. En pffff.... maar natuurlijk wel aanraden dat we haar sinasappelsap geven, en destijds venkelthee en weet ik wat niet meer. Zo hoorde ik laatst ook dat ze Isa aan mijn zusje had meegegeven toen die haar kinderen op ging halen. Dat vertellen ze dan doodleuk dat het zo gezellig was en ik zit daar dan van "euuhhh, ik vind het niet zo tof dat je mijn kind gewoon meegeeft terwijl ik denk dat ze bij jou is", maar dat durf ik dan weer niet te zeggen. Ik weet dat ze goed voor haar zorgen en het beste met haar voor hebben, maar soms vind ik het wel echt even moeilijk hoor -O-
Sarcasme. Herken het.
pi_134406940
Spirit herkenbaar. :* En geen tips, ik zit er nog steeds mee :{
Ik had verwacht dat ik 'harder' zou zijn als het op mijn kind aan zou komen maar in de praktijk vind ik dingen aangeven echt moeilijk!
pi_134407026
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:00 schreef Fieder het volgende:
Spirit herkenbaar. :* En geen tips, ik zit er nog steeds mee :{
Ik had verwacht dat ik 'harder' zou zijn als het op mijn kind aan zou komen maar in de praktijk vind ik dingen aangeven echt moeilijk!
Ja!! Ik vind het gewoon zo rot dat ik het aangeef en er vervolgens niks mee wordt gedaan :{ en ik wil ook gewoon niet weer ruzies en drama's en weet ik veel, dus hou ik mijn mond maar, terwijl het wel vervelend voelt. En daarbij weet ik dus dat ze goed voor haar zorgen, en zij hebben het gevoel dan denk ik, dat ik dat niet denk omdat ik zeg dat ze dingen doen die ik niet wil... snap je het nog? :?
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 18 december 2013 @ 16:03:26 #160
259886 pessie
pi_134407069
Spirit, ik vrees dat zolang Isa een bepaalde tijd bij jhe moeder is je dit zult blijven houden. Je hebt het al aangegeven, ze luisteren niet. Tsja, en wat betreft over dat eten, dat doet iedere oma. En ik geef zelf ook geen kiwi onder een jaar, al heeft dat niets met verslikken in pitjes te maken :D
  woensdag 18 december 2013 @ 16:03:58 #161
244125 laziness
pi_134407086
Kiwi wordt door het bijvoedingsschema van Kleintjes wel afgeraden tot 12 maanden. Al het fruit met 'haartjes' wordt afgeraden tot 1 jaar.
pi_134407100
Ja kiwi allergie volgens Kleintjes, ik weet het, maar er komen helemaal geen allergieen voor in onze families en ik bedacht me ook pas halverwege dat het misschien nog niet mocht :') maarja, toen zat de helft er al in en ging het prima :@

Heeft dus niks met de darmen te maken en waar ze de link met de blindedarm vandaan haalt is me al helemaal een raadsel! Daarnaast heeft ze Isa zelf inmiddels al aardbeien gegeven, wat van hetzelfde laken een pak is.
Sarcasme. Herken het.
pi_134407114
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 15:52 schreef pessie het volgende:

[..]

Bij mij doet de tandpasta tube het goed! Daar kan ze heel goed mee vermaken. Alleen een beetje jammer dat die tube dan in bed beland, ze op de een of andere manier de dop eraf krijgt en alles onder de tandpasta zit :')
Tandenborstel is hier megafavoriet om mee te spelen. Qua smeergevaar een stukje minder risicovol ;)
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  woensdag 18 december 2013 @ 16:06:46 #164
244125 laziness
pi_134407182
Hoe graag wil je moeder oppassen en hoe hard heb jij haar nodig Spirit? Want anders zou ik toch nog wat duidelijker maken dat je het echt niet zo tof vindt zo en overweegt er helemaal mee te stoppen...
Ik zou dingen stoppen in mijn kind wat ik niet wil hebben echt niet leuk vinden.
pi_134407253
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:06 schreef laziness het volgende:
Hoe graag wil je moeder oppassen en hoe hard heb jij haar nodig Spirit? Want anders zou ik toch nog wat duidelijker maken dat je het echt niet zo tof vindt zo en overweegt er helemaal mee te stoppen...
Een familiebreuk heb ik daar dus niet voor over, want daar resulteert jouw advies zeker in ;(

Het gaat er ook meer om dat ze dingen die ik doe keihard afkeurt, waardoor ik mij een slechte moeder voel, en ondertussen wel dingen doet die ik liever niet heb, zonder na te denken daarover.
Sarcasme. Herken het.
pi_134407311
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:08 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Een familiebreuk heb ik daar dus niet voor over, want daar resulteert jouw advies zeker in ;(

Het gaat er ook meer om dat ze dingen die ik doe keihard afkeurt, waardoor ik mij een slechte moeder voel, en ondertussen wel dingen doet die ik liever niet heb, zonder na te denken daarover.
Maar wie zn kind is het?
pi_134407330
quote:

[..]

Dat heb ik dus ook. Maar vooral met de oudste. Die eet ontzettend slecht dus geeft mijn moeder dr wel eens een fles pap. Ik wil dat niet want dat vind mevrouw wel lekker. Geen eten is dus pap waardoor ze nog minder gaat eten. En hoe vaak ik het ook zeg. Er wordt niet geluisterd :(
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_134407360
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 15:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dankjulliewel O+. Ik hoefd us nog niet te vrezen voor dwerggroei :').
Nee joh, meetfoutje is zo gemaakt en ze maken vaak spurtjes, eerst gewicht, dan weer lengte, dan weer gewicht enz. En Noor groeit super qua gewicht!

Spirit, Wat ik trouwens een fijn boek vind over welk eten je vanaf wanneer kan aanbieden (en pro stukjes), is het boek Eten voor de kleintjes van Stefan Kleintjes.
Dan kan je een 'methode' gebruiken in het aanbieden van eten en heb je veel minder het gevoel dat je maar iets doet.

Edit: Niet zo snel posten allemaal...
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_134407363
quote:

[..]

Dat laatste zou ik schijt aan hebben.. Jouw kind jouw opvoeding.
Jij weet echt wel wat Isa aan kan of kan hebben.
pi_134407482
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:11 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat laatste zou ik schijt aan hebben.. Jouw kind jouw opvoeding.
Jij weet echt wel wat Isa aan kan of kan hebben.
Naja daar ga ik dan aan twijfelen want mijn moeder heeft 2 kinderen en 2 kleinkinderen opgevoed en Isa is mijn eerste dus ben het wiel enorme aan het uitvinden.

Dat van die pap is heeeeel herkenbaar! Niet exact hetzelfde, maar gewoon goed voor het kind willen zorgen, dat het genoeg eten binnen krijgt in jouw geval, en net met Isa dus dat ze dingen zo lekker vindt en daarom krijgt, of omdat ze de tv zo leuk vindt (en het is natuurlijk lekker makkelijk), maar ik wil gewoon niet dat Isa meer tv kijkt dan max een half uurtje sesamstraat per dag). En dan nog, als ik haar dan wel smeerkaas geef of tv laat kijken, dan ben ik degene als haar ouder die die keuze maakt, dat is heel anders dan dat iemand die keuze voor mij maakt.
Sarcasme. Herken het.
pi_134407501
quote:

[..]

Als jij achter je keuzes staat hoef je je daar helemaal niet slecht over te voelen. Dat openlijke afkeuren zou ik niet kunnen waarderen, to put it mildly.
pi_134407547
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:06 schreef laziness het volgende:
Ik zou dingen stoppen in mijn kind wat ik niet wil hebben echt niet leuk vinden.
Dit dus.

Ik zou hier best wel boos om worden. Mijn kind, mijn regels. Zeker bij structureel oppassen. Dat ze bepaalde dingen niet wil geven zoals appel, kan ik me nog indenken. Mijn moeder en schoonmoeder geven de meiden ook geen hele stukken a la rapley dus ik laat hun gewoon eten prakken.
pi_134407603
Dat openlijke afkeuren is ook echt een no go inderdaad. En ja, ze heeft kinderen grootgebracht maar ik hoor van mijn schoonmoeder ook wel verhalen dat dingen toen op een bepaalde manier gingen waar ze met alle wijsheid van nu ook niet meer achter staat.
pi_134407607
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:14 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Naja daar ga ik dan aan twijfelen want mijn moeder heeft 2 kinderen en 2 kleinkinderen opgevoed en Isa is mijn eerste dus ben het wiel enorme aan het uitvinden.

Dat van die pap is heeeeel herkenbaar! Niet exact hetzelfde, maar gewoon goed voor het kind willen zorgen, dat het genoeg eten binnen krijgt in jouw geval, en net met Isa dus dat ze dingen zo lekker vindt en daarom krijgt, of omdat ze de tv zo leuk vindt (en het is natuurlijk lekker makkelijk), maar ik wil gewoon niet dat Isa meer tv kijkt dan max een half uurtje sesamstraat per dag). En dan nog, als ik haar dan wel smeerkaas geef of tv laat kijken, dan ben ik degene als haar ouder die die keuze maakt, dat is heel anders dan dat iemand die keuze voor mij maakt.
Maar jij kent Isa als geen ander en geen enkel kind is hetzelfde.
  woensdag 18 december 2013 @ 16:18:10 #175
244125 laziness
pi_134407632
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:14 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Maar is er ook voortschrijdend inzicht en veel van wat vroeger maar gewoon gegeven werd doen we nu niet meer omdat we inmiddels er anders over denken.
pi_134407941
Weet je, als je je kinderen bij een ander laat moet je voor een deel accepteren dat ze het niet exact zullen doen zoals jij dat wil. Maar ik vind dat je als ouder echt wel de grote lijnen uit mag zetten en ook mag verwachten dat die lijnen worden gevolgd, en dat er wordt opgepast/opgevoed binnen de door jou als ouder aangegeven kaders.

Spirit, ik heb een zus zoals jouw moeder is. Dat heeft voor enorm veel verdrietige momenten gezorgd, zowel bij mij als bij Kleuter, omdat mijn kind op een manier werd behandeld die ik pertinent niet voor hem wilde. Stoppen met opvang door familie en overstappen naar een gastouder heeft binnen de familie voor veel rust gezorgd. Maar als ik jou zo lees lijkt het alsof een soortgelijke keuze al voor een breuk zou zorgen? ;(
  woensdag 18 december 2013 @ 16:25:13 #177
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134407968
Spirit :* Heb geen tips, maar blijf staan achter hoe jij wilt dat Isa opgroeit. Daar heeft moeders maar (grotendeels) naar te handelen, imo.
pi_134410449
Naja, een echte breuk denk ik niet, maar ik denk wel dat ik mijn ouders heel veel pijn zou doen. Ze doen hun best, dat weet ik, en ze vinden het ontzettend leuk om een dag per week op te passen en Isa heeft daar ook heel erg veel plezier. Hetgeen ik alleen zo pijnlijk vind, is dat zij hun manier de juiste manier vinden en dat ze dingen die ik afkeur dus gewoon doen, maar vervolgens wel met hun harde mening klaar staan als ik zelf dingen anders doe.

Ik weet ook wel hoe het komt, ze doen het al jaren op een bepaalde manier en daar zijn we eerder al tegenaan gelopen. Ik denk dat ik het gewoon maar NOG een keer moet bespreken, dat het mij pijn doen en heel onzeker maakt als ze zo heftig reageren op dingen die ik met mijn kind doe. Ik vind het helemaal niet erg om advies te krijgen, maar ik voel me soms echt alsof zij mij verwijten dat ik mijn kind in gevaar breng met mijn keuzes. Ik denk wel dat het veel rust zal brengen als ze straks maar 1 dag naar mijn moeder gaat ipv 2 dagen. Ik moest het gewoon even kwijt. Het is fijn om dan van mensen te horen dat zij het ook zo ervaren en dat het niet aan mij ligt :@
Sarcasme. Herken het.
pi_134410555
Ik denk dat je het echt duidelijk moet zien te krijgen hoe jij je er onder voelt want hoe langer dit door gaat, hoe groter het uiteindelijk wordt.

:*
pi_134410804
:* Spirit, ik heb niks meer toe te voegen aan de adviezen hierboven.
pi_134410896
Lijkt me goed om dat gesprek nog eens aan te gaan. En hou het bij jezelf, bij wat het met jou doet. Hopelijk kunnen elkaar hierin nog vinden. :*
  woensdag 18 december 2013 @ 17:37:31 #182
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134411096
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 21:59 schreef GotC het volgende:

[..]

Dit las ik dus gisteren, maar ik ben dus wel heel benieuwd wat er was. Dit klinkt als iets wat je niet gemist mag hebben. 8-)

--

Hier gaat het best aardig. Ik vlieg van roze wolk (alles is zo lievvvvvvv) naar onstilbare jankbuien (hoeeeeee-oeeee-oeeee doe je dit allema-haaaa-haaaaaal) en weer terug naar die wolk (alles is zo lievvvvvv).

Vandaag was de eerste dag zonder kraam en ook gelijk de eerste dag waarop M.aud zich ineens níét voorbeeldig gedroeg. De lieverd. :') O+

--

Ik ga proberen even verder bij te lezen :).
  woensdag 18 december 2013 @ 17:39:47 #183
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134411166
Oh, en iedereen bedankt voor de welkomstwensen hier! En jup Shandaly, ik doe ook aan foto's!

Even kijken of ik nog iets interessants heb hier.
pi_134411485
Spirit, ik heb dit 2 jaar geleden met mijn ouders gehad met betrekking tot eva. We hadden de zoveelste botsing en ze dropten hun irritatie over iets van mijn vriend voor mijn voeten 5 minuten voor ik ergens heen ging. Ik heb écht zo hard zitten janken in de auto.
Eenmaal daar heb ik mijn hart uitgestort bij een collega en heb tips van haar gekregen. Tips zoals hierboven staan.
Op de terugweg zat ik helemaal strijdbaar in de auto. Kom ik thuis, zit mijn moeder helemaal cosy met mijn vriend op de bank iets voor mijn vader uit te zoeken....ik ben er daarna toch over begonnen en heb ze duidelijk gezegd dat ik het er nu voor de laatste keer over fa hebben. Dat onze meningen mogen verschillen maar dat het ons kind en onze opvoeding is. En daar hoeft ze het niet mee eens te zijn. Maar als ze niet met onze wensen overweg kon, we dan andere opvang zouden regelen en zij gewoon leuk oma kon zijn. Omdat ik niet wilde dat dit tussen ons in kwam te staan omdat we nog langer met elkaar door een deur moesten.

Das heeft heel goed geholpen.

Nu met Rosalie loop ik er ook wel tegenaan. Maar meer dat ze blijft zaniken over het feit dat ik fruit en groenten moet pureren en geen potjes mag geven. Want daarin zitten geen vezels en ze heeft al zoveel moeite met poepen. Ik trek dat verwijt me aan. Maar stukjes mag ook niet, want dat is eng :')
ik moet dat van me af laten glijden, maar ik zit nu zelf in een fase dat ik dat niet kan. Ik trek me zulk commentaar enorm aan en krijg ervan het gevoel dat ik het niet goed genoeg doe :{
Mijn zusje zei ook al dat ik maar wat arroganter moet worden, maar dat zit niet in mijn aard.

Wat ik wilde zeggen.....Misschien heb je wat aan het eerste deel van mijn verhaal. Niet in het heetst van de strijd aankaarten, maar op een onverwacht moment als het rustig en gezellig is. Dan is de sfeer er het beste voor.
pi_134411550

WTF? Hoe komt die daar nou? En ze zat gewoon rustig met de gordels te spelen :D
pi_134411555
Danic :*

En trouwens nog even O+ voor de foto's en *O* voor het even lang uit als in de buik.
pi_134411565
Die foto _O-
pi_134411709
Spirit dit lijkt me erg lastig, en de confrontatie (weer) aangaan is altijd lastig, maar wat hierboven ook al gezegd wordt: je moet je er wel goed bij voelen anders wordt de relatie er ook niet beter op. Als ik het zo lees dan is ze gek op I en op jou, en misschien kunnen jullie samen een keer uit eten en het er dan over hebben? Of voelt ze zich dan voor het blok gezet? Ik kan me voorstellen dat je moeder met I, je vriend, je vader(?) erbij misschien meer de neiging heeft om zich te verdedigen dan onder vier ogen.

Danic die foto is echt boevig! O+

Proj, het ging over een sok die kwijt was.. en terug gevonden werd op een hele bijzondere stinkende plek! _O-
En jouw emoties zijn precies zoals het bij mij ging O+ Zolang je de watlieeeeevmomenten ertussen hebt zitten gaat het prima met je denk ik ^O^ (ik vond dat brullen soms heerlijk trouwens, jij ook? :@)
pi_134411871
Emo rollercoaster Skips O+
Het wordt vanzelf minder :*
  woensdag 18 december 2013 @ 18:03:29 #190
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134411944
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:30 schreef L-E het volgende:
Dudes, zo moet ik huilen hoor! O+ ;( O+
Ik ook door jouw feel-good post. Gerechtigheid!

--

Een kus voor Spirit! :*

--

Hihi, de foto van Danic!

--

En uhhhh, dat brullen Suiker.. Net onder de douche was het inderdaad best prettig om even los te gaan :@. Want het was zo fijn om even te kunnen douchen terwijl dat kleine ding zo vredig lag te slapen.

En nu ga ik weer los, want we zouden de kerstboom maar niet opzetten dit jaar ivm alle drukte. Nu komt Kix net thuis. MET KERSTBOOM. Ja, jank! O+
pi_134412003
Hahahaha zo herkenbaar. Die kraamweek zou ik zo nog een keer willen O+
  woensdag 18 december 2013 @ 18:30:16 #192
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134412874
Ik vond het pas na 3 weken leuk worden :@

Durf het bijna niet te zeggen, maar pas zodra ik stopte met bv vond ik het pas leuk en kon ik genieten :@

Nu vind ik dat ik uiteraard het leukste, meest geweldige en tofste kind heb op aarde :Y) O+
Moeder zijn O+

En een kerstboomverrassing voor Skips! O+
pi_134412935
Gotc, dat mag je best zeggen hoor! Borstvoeding geven is echt zwaar, vooral de eerste weken! Heb ook echt respect voor de moeders die het lang volhouden!
Sarcasme. Herken het.
pi_134412955
Én volgens mij komen er ook weer hele andere hormonen bij kijken!
(of zeg ik nu iets geks?)
  woensdag 18 december 2013 @ 18:38:36 #195
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134413156
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 18:32 schreef Spirit82 het volgende:
Gotc, dat mag je best zeggen hoor! Borstvoeding geven is echt zwaar, vooral de eerste weken! Heb ook echt respect voor de moeders die het lang volhouden!
Dit zeker ja! _O_
Het voelde toch wel als falen, vooral bij dat eerste flesje. Idioot, maarja.
pi_134413698
Kledingpakketten staan in V&A *O* Meisjes maat 68 en 74
http://forum.fok.nl/topic/2048438/12/25#134413576

tot snel allemaal bij de dreumesjes (of in Z&G ;) )
pi_134413963
Teveel om bij te lezen, dames :D

Maar ik wil even tussendoor komen met een vraagje.

Dex zit nu op 5 flessen van 180.
En wel op de volgende tijden (ongeveer hoor, niet exact).

08:00
12:00
16:00
22:00
04:00.

Nu vind ik het fijn dat hij met 12 weken op 5 flessen zit hoor.
Maar ik zou graag willen dat hij rond 20:00 nog een fles wil en dan die van 04 overslaat.

Maar ik ben bang als ik hem om 20:00 wakker voor een fles en om 00:00 uur een fles geef, hij gewoon die van 04:00 ook graag wilt drinken.

Wat denken jullie? Gewoon laten zoals het is?
pi_134414203
Gewoon een keer proberen Ymme! Je zou die van 22u om 23 kunnen doen en die van 8 om 7 als hij de overbrugging niet redt :)
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 18 december 2013 @ 19:04:11 #199
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134414207
Gewoon laten zou ik doen. Hij zal vanzelf wat schuiven, al heeft hij nu blijkbaar de fles van 4 uur nog nodig :)
  woensdag 18 december 2013 @ 19:04:52 #200
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134414247
Hoppa, 2 verschillende meningen :D
pi_134414328
Haha, hij komt zelf om 22uur.
Soms is het wel eens 23 uur hoor, maar het is een kleine hongerlap (zit ook aan de forte voeding).

Voor mij zou het fijner zijn als hij die uren in de vooravond, 's nachts deed ;)
  woensdag 18 december 2013 @ 19:30:13 #202
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134415459
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 18:30 schreef GotC het volgende:
Durf het bijna niet te zeggen, maar pas zodra ik stopte met bv vond ik het pas leuk en kon ik genieten
Heel herkenbaar. Alleen nam ik dat voor mij wijze besluit pas na 12 weken...
pi_134415540
Even ego. Vandaag naar het CB geweest. Riley blijft een kleintje. Maar dat vonden ze niet zorgelijk, want ik ben ook klein en licht. Stats met bijna 11 maanden. 66,5 cm en 7,1 kilo. En plaatje bij het praatje

En prikjes zijn stom. -O-
pi_134415585
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 15:54 schreef Juud-- het volgende:
Ik heb hier opeens een baby die al een paar dagen superonrustig drinkt. Ze gooit telkens haar hoofd opzij en probeert te praten en te lachen terwijl ze de fles in haar mond heeft en dat gaat dus niet. Of nouja, het gaat wel, maar d'r hele gezicht en nek zitten onder de melk en de mouw van mijn shirtje ook. Tips?? Eerder deed ik een beetje tegen haar praten en zingen om haar rustig te maken, maar dat vat ze nu op als een uitnodiging om terug te gaan babbelen ( O+ O+ maar niet zo handig).
Ik weet niet zeker of iemand hier nou al antwoord op heeft gegeven, maar ook dit is weer een fase. Sowieso: hydrofiel eronder. :) En dan doe ik het zo, F ligt met zijn hoofd in mijn linkerelleboog, zijn rechterarm doe ik achter mijn rug. Dan kan hij niet zo makkelijk heen en weer draaien. Soms helpt het niet ;)
pi_134415642
Omen die heeft toch een prachtboog? Inderdaad een kleintje O+ Maar stel je voor dat jij met zo'n beul van een baby moest zeulen :D (haha ik zie het nu voor me _O- )
pi_134415714
Ja is dit een fase Suiker? Ik hoop het maar! Ik heb haar ene arm ook onder mijn oksel geklemd en de andere houd ik vast met mijn linkerarm (als ze in mijn linkerelleboog ligt) en met mijn rechterarm druk ik dan haar voetjes naar beneden. Kind ligt dus redelijk in de houdgreep, maar het lukt haar desondanks (en ondanks de hydrofiel) een zooi van te maken. Maarrr het is een faaaaase dus we slaan ons er wel doorheen :D Tnx!

@Ymme: ik zou het voorlopig gewoon houden zoals het is. Hij kan blijkbaar nog niet zonder flesje, het schuift vanzelf een beetje op. Die van mij wordt ook elke nacht rond 04.00h wakker, het maakt niet uit of ze het laatst om 23.00h heeft gedronken of om 20.00.

Omen, ze volgt keurig haar eigen lijntje zo te zien! Heel netjes constant, zonder hobbels.
  woensdag 18 december 2013 @ 19:37:38 #207
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134415787
Er komen nog veel meer van dat soort fases Juud ;). Dan is alles veeeeeel leuker / interessanter dan drinken.

Omen, je veertje doet het prima! :)

Spirit, alles is al gezegd. Maak het toch bespreekbaar somehow, want anders wordt het ipv een dingetje een Heel Groot Ding.
pi_134415836
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 19:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Er komen nog veel meer van dat soort fases Juud ;). Dan is alles veeeeeel leuker / interessanter dan drinken.
Toen ze weer zo lag te klooien met de fles, moest ik even denken aan de moeders die BV geven. Dat getrek aan je tepel :X

Oh en bedankt voor je peptalk he :( ;)
pi_134416247
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 19:38 schreef Juud-- het volgende:

[..]

Toen ze weer zo lag te klooien met de fles, moest ik even denken aan de moeders die BV geven. Dat getrek aan je tepel :X

Oh en bedankt voor je peptalk he :( ;)
Haha ze heeft gelijk, maar je moet toegeven, als ze zo moet lachen dat de melk uit de mondhoek loopt kun je toch niet boos kijken?
pi_134416573
Dat klopt O+
pi_134417130
Zo jullie gaan hard!!!
Haak vanaf hier weer aan.

Projskippy welkom.

Allemaal leuke foto`s voorbij zien komen. O+

Hier een week gehad dat hij erg onrustig dronk. Ik zorgde ervoor dat ik een heleboel hydrofielen in de buurt had liggen :) Tegenwoordig doet hij lachen en geluidjes maken als de ergste honger gestild is. En gaat dan weer verder drinken.

Hier de eerste 2 dagen werken erop zitten. Was wel weer lekker om zo bezig te zijn. Even wat anders. Kolven ging gelukkig ook goed. Kolf wel minder dat dat hij drinkt op het KDV maar dat kolf ik wel bij op de dagen dat ik thuis ben.
B. heeft het prima gedaan op het KDV. Alleen helemaal total loss. Hij kwam thuis en kon gelijk ze bed in. Heb het geknuffel deze 2 dagen wel gemist. Maar vandaag gelukkig ingehaald O+

We moeten nog een kinderstoel. Maar zie door de bomen het bos niet meer. Welke hebben jullie en bevalt die?
pi_134417232
Spirit wat een gedoe! Pffff. Ik zou het echt slecht trekken dat ze willens en wetens dingen doen die jij niet wil. Dat ze kleine dingetjes anders doen is natuurlijk logisch. Denk er wel aan dat dit een structurele oplossing vraagt, dus als het wordt besproken dat het dan niet drie weken goed gaat en dan weer mis... :*

Mooi boogje hoor Omen! Samen met Fieders L kan ze over 30 jaar precies gemiddelde kinderen maken ;)

Ymme, ik zou het zo houden, klinkt als een prima ritme? Als je na 22u gaat slapen maak je lekker wat uurtjes achter elkaar.
pi_134417270
Danic wat een leuke foto's. Wat lijken ze dan meteen groter hè? O+

Gotc *O* voor de goede beoordeling

XM met twee metingen vlak achter elkaar vind ik het er netjes uitzien hoor. Ze doet net super jouw meisje O+

Loj :* voor je lange werkdag. En tot half tien uitgeslapen. Wat oneerlijk -O-

quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:57 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb met meten wel eens gehad dat ze een tweede keer gingen meten omdat ze wel erg weinig gegroeid was, en toen was ze ipv niets bijna 2 cm gegroeid.
Toen ik een baby was, zat ik op de onderste lijntjes en moest mijn moeder wekelijks terugkomen om te meten. Mijn moeder heeft uiteindelijk maar gevraagd of ik dan sneller ging groeien als ze elke keer moest komen. :D

Metingen van het hoofd doen ze bij Riley tot nu toe goed. Ze volgt keurig het lijntje

quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 15:35 schreef Spirit82 het volgende:

Zo herkenbaar. Soms moet ik haar echt opvangen,omdat ze bijna van de commode rolt. En haar aankleden duurt aanzienlijk langer met een baby die alles super interessant vindt en daarom ineens een duik maat of probeert op te staan

Spirit geen tips. Niet leuk dag je telkens die dingen te horen krijgt. :* Maar als ik het zo hoor is het wel beter dat ze straks een dag meer naar het kdv gaat.

Proj zo herkenbaar dat van die kraam. Was bij Riley echt precies zo. En bij mij was de eerste dag helemaal roze wolk. Toen is die wekenlang verdwenen. En na een week of 6 ben ik er weer op gaan zitten en zit ik er nog steeds op O+

Danic :*
En die foto is echt tof. Je awesome meisje O+

quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 18:30 schreef GotC het volgende:
Ik vond het pas na 3 weken leuk worden :@

Durf het bijna niet te zeggen, maar pas zodra ik stopte met bv vond ik het pas leuk en kon ik genieten :@

Ik begon rond de 6 weken met bv en kv samen. En toen werd mijn meisje zoveel vrolijker. En werd ik zoveel zekerder. Dus herkenbaar

Ymme ik zou het zo laten dat schema.

Juud ik heb geen tips om haar beter te laten drinken ook. Wat Suiker zegt. Het is een fase. Ineens hebben ze door dat de wereld groter is dan de fles en mama en papa. Hele interessante ontdekking
pi_134417443
Bloempje. Fijn dat de eerste dagen erop zitten. Super dat het kolven thuis en op je werk voldoende is voor op het kdv.

En Olf. L en Riley zouden inderdaad hele gemiddelde kinderen krijgen. Haha _O-
pi_134417830
Danic :D :D
Omen mooie lijntjes hoor! En prikjes -O- L wil vast wel met Riley trouwen hoor O+ hihi
Spirit ik hoop dat het snel uitgepraat is maar ik snap dat dat moeilijk is :{

Ik vind het lastig om advies te geven voor de mini's, ik ben zelf alweer zoveel vergeten merk ik dan ;(
pi_134418016
Zeg, moeders van kruipende baby's, zitten die van jullie ook onder de blauwe plekken? F's knietjes zijn een beetje rood en zijn schenen zijn bezaaid met blauwe plekken. Vallen en stoten creme overdreven? Of hebben jullie dat helemaal niet?
pi_134418069
Dat heb ik ook fieder. Ik weet echt niet meer wanneer we wat deden. En ook gewichten en lengtes zeggen me weinig zonder grafiek. Behalve geboortegewicht en precies zes maanden, die weet ik uit m'n hoofd.
pi_134418082
De hormonen tijdens borstvoeding zijn oxytocine in ieder geval en prolactine, denk ik? Vast wel iemand die mee leest die dat beter weet. En zoals belle laatst al zei, het werkt verslavend. Ik vind het dus heel knap dat er moeders zijn die overleven met baby terwijl ze dat kind niet voor elk wissewasje aan de borst kunnen leggen. Wat doe je er dan mee?! :+

Vallen en stoten-creme vind ik zelf een beetje onzin. Maar er zijn veel moeders die boos op me worden als ik dat zeg :@
  woensdag 18 december 2013 @ 20:21:57 #219
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134418186
Jup, oxytocine en prolactine! Ik zit er vol mee!
pi_134418300
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 20:20 schreef L-E het volgende:
De hormonen tijdens borstvoeding zijn oxytocine in ieder geval en prolactine, denk ik? Vast wel iemand die mee leest die dat beter weet. En zoals belle laatst al zei, het werkt verslavend. Ik vind het dus heel knap dat er moeders zijn die overleven met baby terwijl ze dat kind niet voor elk wissewasje aan de borst kunnen leggen. Wat doe je er dan mee?! :+
Ik vroeg me laatst ook al af hoe ik dat bij M deed :@
pi_134418306
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 20:20 schreef L-E het volgende:

Ik loop meestal twee of drie keer door de kamer en dan is ze stil. Als ik meer moet lopen ga ik me zorgen maken :@
  woensdag 18 december 2013 @ 20:23:35 #222
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_134418323
Ymme proberen kan altijd natuurlijk. Maar als ie het echt nodig heeft dan maar na de laaste fles naar bed zoals ik hierboven las.

Maar mijn S is makkelijk te sturen op dat gebied.
pi_134418506
Ik vond het vooral hilarisch dat zodra ik baby voedde we allebei instant in slaap vielen, terwijl ik zelf echt een slechte slaper ben (en baby denk ik ook niet de makkelijkste qua in slaap vallen). Hormonen of vermoeidheid, ik denk toch echt vooral het eerste. Want ik sliep in de eerste weken uit tot elf uur ofzo, met wat voedmomenten tussendoor. :@
pi_134418620
Over zes dagen geef ik gewoon acht maanden borstvoeding. Fulltime. Ondanks onze rocky start. Ben ik wel echt heeeeel trots op hoor. :)
pi_134418746
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 20:28 schreef L-E het volgende:
Over zes dagen geef ik gewoon acht maanden borstvoeding. Fulltime. Ondanks onze rocky start. Ben ik wel echt heeeeel trots op hoor. :)
Terecht. *O*
pi_134419588
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 20:28 schreef L-E het volgende:
Ja duh! ^O^

Hier ook een hormonenbom. M heeft weer een plak/huildagje vandaag en ik doe lekker met hem mee. :'( :') Alles dat ik dan doe is hem aanleggen, soms na 10 minuten weer soms na 2 uur ofzo. Wat nou als er iets anders is? Doe ik het wel goed??
Maar als er echt iets anders zou zijn dan hapt hij niet goed aan, toch? :@

Mooie stats voor Riley, wat een fijn poppetje O+ Heeft ze last van de prikjes nu?
pi_134419770
Nee. Nu ligt ze heerlijk te slapen. O+

Mabawa ik zeg dat je het helemaal goed doet. Meehuilen. Vaker aanleggen en troosten. O+
pi_134419918
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 20:26 schreef Olf het volgende:
Ik vond het vooral hilarisch dat zodra ik baby voedde we allebei instant in slaap vielen, terwijl ik zelf echt een slechte slaper ben (en baby denk ik ook niet de makkelijkste qua in slaap vallen). Hormonen of vermoeidheid, ik denk toch echt vooral het eerste. Want ik sliep in de eerste weken uit tot elf uur ofzo, met wat voedmomenten tussendoor. :@
Maar dat doet de fles ook. Ik geloof zeker dat bv veel meer hormonen in beweging brengt maar als ik de fles geef doen mijn tepels soms nog pijn en ik val thuis bijna altijd half in slaap.
Het wordt niet voor niets knuffelhormoon genoemd O+

En ik moet er dus echt niet aan denken om telkens een kind aan m'n tiet te hangen L-E :D ik zou ook niet weten welke wissewasjes er worden bedoeld eigenlijk. De mijne speelt gewoon, of we knuffelen, of eten een boterham, allemaal no tits involved :+
pi_134420019
Oja, oude afstandbediening ook hier een groot succes! ^O^
  woensdag 18 december 2013 @ 20:50:46 #230
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_134420272
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 20:41 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Ja duh! ^O^

Hier ook een hormonenbom. M heeft weer een plak/huildagje vandaag en ik doe lekker met hem mee. :'( :') Alles dat ik dan doe is hem aanleggen, soms na 10 minuten weer soms na 2 uur ofzo. Wat nou als er iets anders is? Doe ik het wel goed??
Maar als er echt iets anders zou zijn dan hapt hij niet goed aan, toch? :@

Mooie stats voor Riley, wat een fijn poppetje O+ Heeft ze last van de prikjes nu?
Ik denk dat ie gewoon regeldagen heeft.... niets bijzonders maar het kan je wel wat onzeker maken. Gewoon lekker bij je houden en doen wat je al doet, veel aanleggen. ;)
pi_134420304
Wow wat cool dat dat met fles ook gebeurt! Wat grappig!
pi_134420434
Dat heb ik nooit gehad bij M. Hoewel ik wel snel weer insliep na een nachtvoeding. Sneller in elk geval als wanneer ik nu 's nachts op ben zonder bv (bijvoorbeeld door M).

Mabawa, klinkt als een regeldagje inderdaad. Lekker aan toe geven!

En L-E, alle reden om trots op te zijn.
pi_134420449
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 20:51 schreef Olf het volgende:
Wow wat cool dat dat met fles ook gebeurt! Wat grappig!
Zelfs m'n vriend heeft het!
(Niet de pijnlijke tepels trouwens :'))
pi_134420650
Misschien ben ik wel wat raar, want ik lekte met zes maanden nog wel eens melk. Terwijl ik nooit bv heb gegeven.

Maar ik geloof echt wel dat je meer op gang brengt met het geven van bv :Y
Gelukkig (voor mij) schudt je lichaam met gemak nog meer moedertrucs uit z'n mouw! O+
En ik bedoelde natuurlijk niet dat je niet trots mag zijn he L-E! ^O^
pi_134421535
Toen ik stopte met voeden en alleen ging kolven werd ik ook gewaarschuwd voor de hormonenstorm die los zou barsten. En dat klopte.

En hoewel ik er over het algemeen nu vrede mee heb, en mijn meisje het super doet kan ik nog steeds soms janken als ik eraan denk dat het gewoon niet lukte met de bv.
pi_134421725
Ik blijf dit met verbazing lezen. Ik vind het mooi en intrigerend om jullie ervaringen te lezen, maar ik voel echt niets bij bv, heb het nooit echt gewild, niet geprobeerd, niet gemist. Zo anders!
pi_134421948
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:13 schreef Suikertante het volgende:
Ik blijf dit met verbazing lezen. Ik vind het mooi en intrigerend om jullie ervaringen te lezen, maar ik voel echt niets bij bv, heb het nooit echt gewild, niet geprobeerd, niet gemist. Zo anders!
Het was bij mij ook denk ik grotendeels het beeld wat ik erbij had wat ik zo bij moest stellen. Ik heb langer verlof, en had echt gedacht dat het na het gedoe met nr. 1 wel goed zou gaan bij haar. En dat ik dus mooi 5 maanden kon voeden, en dat het dan ook wel door zou lopen als ik aan het werk ging. En toen viel dat in duigen, en ik was al zo uit balans. Hormonen denk ik achteraf, en die zitten mij ook dwars als ik er dus nog om kan janken.

Het is wel zo dat ik nu niet eens zeker weet of ik er nog weer aan zou beginnen bij een eventuele nr. 3. Ik zou het niet zo lang doorzetten, het heeft mij veel gekost.
pi_134422151
Bij mij stopte de bv rond de vier maanden. Toen wilde ze ineens mijn borst niet meer. Dus toen ben ik ook gestopt. Omdat het zo geleidelijk ging heb ik nooit last gehad van stuwing. Ik heb het in het begin moeilijk gevonden, omdat het een eind van een periode was. Maar nu heb ik dat gevoel helemaal niet meer.
pi_134422183
quote:
Ik herken het deels, ondanks dat ik nu al bijna een jaar borstvoeding geef. Ik vind het supercool dat ik melk kan maken en ben ervan overtuigd dat het het beste is wat ik haar kan geven maar benader het volgens mij veel minder emotioneel dan heel veel anderen. Grappig, die verschillen!
  woensdag 18 december 2013 @ 21:20:15 #240
259886 pessie
pi_134422265
Ik ben nog steeds blij dat het met mij en Nathan uiteindelijk wel gelukt is, borstvoeding. En dat de start nu bij Lauren zo compleet anders was.
  woensdag 18 december 2013 @ 21:23:03 #241
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134422458
quote:
Suiker, wat was ook alweer de reden dat je met fv gelijk begon? Ik heb het ooit gelezen..
pi_134422465
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 20:50 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik denk dat ie gewoon regeldagen heeft.... niets bijzonders maar het kan je wel wat onzeker maken. Gewoon lekker bij je houden en doen wat je al doet, veel aanleggen. ;)
Ja ergens dacht ik dat wel. Gelukkig heb ik mezelf vooraf voorgenomen om daar geheel in mee te gaan en ons desnoods in de slaapkamer op te sluiten dus dat komt wel goed ;)

Hoe doen/deden jullie dat met die hele kleintjes overdag? Wieg/ledikant, box of iets anders? Tot nu toe heb ik hem overdag constant bij me op de bank (op het voedingskussen) en soms in de box.
pi_134422684
Ik was toevallig vandaag terug aan het lezen hoe de eerste weken bij M gingen. M sliep amper in zijn wieg overdag. Die sliep op mij, in de box of op zo'n voedingskussen met een hoes er omheen. Toen hij een week of 6 was, ging hij wel slapen in zijn wiegje.

Bij de meisjes was het weer totaal anders: 2 tegelijk, prematuur, nog een rondkruipende dreumes....
  woensdag 18 december 2013 @ 21:25:58 #244
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134422708
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:23 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Ja ergens dacht ik dat wel. Gelukkig heb ik mezelf vooraf voorgenomen om daar geheel in mee te gaan en ons desnoods in de slaapkamer op te sluiten dus dat komt wel goed ;)

Hoe doen/deden jullie dat met die hele kleintjes overdag? Wieg/ledikant, box of iets anders? Tot nu toe heb ik hem overdag constant bij me op de bank (op het voedingskussen) en soms in de box.
Ik deed het net als jij :Y

Nog steeds vaak eigenlijk :')
  woensdag 18 december 2013 @ 21:29:17 #245
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_134422954
Achteraf gezien had ik wel bv kunnen proberen dat vind ik wel erg jammer :{

S heeft in het begin veel in haar wieg geslapen. Kwam in de avond naar beneden.
  woensdag 18 december 2013 @ 21:29:54 #246
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134423000
Voor mij was borstvoeding overigens voornamelijk een keus voor mezelf. E heeft niet veel kans op een allergie, dus kv had ook prima gekund (en daar heeft ze ook genoeg van gehad), maar ik wilde het gewoon echt heel erg graag O+ Zo mooi dat je lijf ook na de geboorte nog je baby voorziet in zijn/haar behoefte!

En natuurlijk is de fles ook een knuffelmoment. Ik vind het alleen heel erg tof dat ik voor E zoveel extra's kan bieden. Dat maakt mij ook tot op zekere hoogte onmisbaar, maar dat vind ik niet beperkend. Ik vind dat tof :Y
pi_134423230
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 20:44 schreef Suikertante het volgende:

[..]

En ik moet er dus echt niet aan denken om telkens een kind aan m'n tiet te hangen L-E :D ik zou ook niet weten welke wissewasjes er worden bedoeld eigenlijk. De mijne speelt gewoon, of we knuffelen, of eten een boterham, allemaal no tits involved :+
:D Hier is het bij wakker worden aan de borst, want anders hysterisch huilen. In slaap vallen soms aan de borst. Bij veel onrust aan de borst. Voor L. is het ook echt troost, dat merk ik wel duidelijk. Veel meer dan mijn oudste dat had.
pi_134423310
Aah oke, het is niet heel gek dus op deze manier. Ik wil over een tijdje (maar of dat nou 4 weken of 4 maanden is) hem iets vaker in zijn ledikant leggen, deze staat in zijn eigen kamer. Hij slaapt nu bij ons in een wieg O+ Deze is iets groter dan de normale wiegjes volgens mij dus hoop dat hij er lekker lang in past.

SPOILER
pi_134423381
Ik vond bv heel belangrijk vanwege de verhoogde kans op allergieen. Als het dan ook nog een prematuur en dysmatuur kind blijkt, wordt de motivatie alleen maar groter (in mijn geval). Ik moet bekennen dat ik heel erg bv geef omdat ik denk dat dat het beste is voor hem, er intens van genieten zoals ik van anderen hoor.. dat heb ik niet.
pi_134423412
Mabawa, goed dat je je er zo aan over kunt geven, vond ik in het begin helemaal niet makkelijk! Maar volgens mij doe je precies wat het fijnst is voor je baby.
F lag in de reiswieg die in de box stond (als hij sliep) of hij lag bij ons (op ons of op de bank). Na een week of twee legden we hem boven als hij sliep, maar ik geloof dat we daar wel snel mee waren. Het huis is open dus we konden elkaar nog horen, dat scheelt denk ik.

Het afsluiten van een periode, zoals jij zegt Omen, dat kan ik me helemaal voorstellen!

GotC, ik heb sowieso altijd een soort tegenzin gehad wat betreft de borstvoeding. Het was eigenlijk niet eens een vraag, ik overwoog het niet. Toen was ik zwanger en je wordt toch wel doodgegooid met alle statistieken en toen dacht ik héél even: hoeveel gezonder is het, doe ik mijn baby echt tekort? Maar ik ben niet de stabielste en heb soms last van een angststoornis (soms paniekaanvallen). Weinig slaap verergert dat behoorlijk, evenals stress. Ik heb het toen eens voorgelegd bij de verloskundige en die zei toen dat ik me absoluut niet schuldig moest voelen als ik geen bv zou geven omdat ik er een gezonder en gelukkiger moeder door zou kunnen zijn. Geen onzekerheid over de hoeveelheid melk die hij binnenkrijgt, niet die energie erin hoeven stoppen, vriend kon eruit 's nachts en ik hoefde niet te kolven.
Ik was eerlijk gezegd heel opgelucht toen ze dat zei en besloot toen om toch echt fv te geven. Geen spijt van dus :)

Behalve dat het gezond is om bv te geven snap ik het argument dat het zo natuurlijk is om je kleine zelf te kunnen voeden ook helemaal. Dat klinkt ook prachtig.
Maar ik word echt een beetje onpasselijk bij het idee. Het is wel minder geworden sinds F er is maar ik zou bij een eventuele volgende weer voor fv kiezen.
Ik ben trouwens wel extra blij dat we geen enkele voedingsallergie in de familie hebben.
pi_134423423
Ik vind bv heel mooi inderdaad. En bij een tweede zou ik zeker weer starten met bv. Vooraf zou ik trouwens wel meer informatie gaan verzamelen daarover. Maar als het moeizaam zou gaan (Riley was met 5 weken ineens afgevallen terwijl ze echt regelmatig aan mijn borsten hing) en het mij weer zo onzeker zou maken als die eerste weken van Riley zou ik het weer met kv gaan combineren.
Wel moet ik toegeven dat ik geen langvoedster zou worden. Een jaar is een beetje de max voor mij :@
pi_134423569
M kreeg fles en dat was prima, al vond ik het wel jammer dat de bv niet was gelukt. Maar nu ik dus wel bv geef, vind ik het met terugwerkende kracht heel erg jammer dat ik M nooit aan de borst heb gehad. Juist met 1 kind zie ik zo ontzettend veel voordelen. M is er verder prima op "groot" geworden en hij heeft weer andere dingen gekregen die de meiden niet of minder krijgen (zoals 6 weken bovenop mij liggen en onverdeelde aandacht).

Ik ben wel trots dat het me toch gelukt is om zo lang te voeden. Ondanks slechte start, ondanks tweeling en ondanks dat het de eerste keer mislukt is.

En ik denk wel dat een groot deel ook emotie is. Ik begreep het ook nooit als vrouwen ondanks zoveel tegenslagen toch doorgingen. Nu ervaar ik het zelf en begrijp ik het al wat beter.
pi_134423678
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:34 schreef L-E het volgende:
Ik vond bv heel belangrijk vanwege de verhoogde kans op allergieen. Als het dan ook nog een prematuur en dysmatuur kind blijkt, wordt de motivatie alleen maar groter (in mijn geval). Ik moet bekennen dat ik heel erg bv geef omdat ik denk dat dat het beste is voor hem, er intens van genieten zoals ik van anderen hoor.. dat heb ik niet.
In jouw situatie (en Kyara zei het ook al eens) zou ik het misschien toch overwegen :Y
Ook al ben je natuurlijk sowieso een supermoeder L-E, ik kan me voorstellen dat je de vroege start probeert te compenseren.
pi_134423717
Ik vind het juist heel mooi en ook knap dat je zo een bewuste keuze hebt durven maken daarin Suiker. De bv-maffia kan heftig zijn in haar standpunt, vond/vind ik.
pi_134423752
Mabawa, wat een prachtig kereltje! O+
  woensdag 18 december 2013 @ 21:40:04 #256
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134423780
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:35 schreef Omentielvo het volgende:
Ik vind bv heel mooi inderdaad. En bij een tweede zou ik zeker weer starten met bv. Vooraf zou ik trouwens wel meer informatie gaan verzamelen daarover. Maar als het moeizaam zou gaan (Riley was met 5 weken ineens afgevallen terwijl ze echt regelmatig aan mijn borsten hing) en het mij weer zo onzeker zou maken als die eerste weken van Riley zou ik het weer met kv gaan combineren.
Wel moet ik toegeven dat ik geen langvoedster zou worden. Een jaar is een beetje de max voor mij :@
Nou daar hoeft toch geen :@ bij! :D Een jaar voeden is al heel erg lang hoor!

Ik heb al héél vaak de vraag gehad hoe lang ik nog wil doorgaan. Mijn standaard antwoord is: zolang we het allebei nog leuk vinden :Y
pi_134423799
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:39 schreef L-E het volgende:
Ik vind het juist heel mooi en ook knap dat je zo een bewuste keuze hebt durven maken daarin Suiker. De bv-maffia kan heftig zijn in haar standpunt, vond/vind ik.
+1
  woensdag 18 december 2013 @ 21:40:21 #258
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134423808
quote:
2s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:39 schreef Kyara het volgende:
Mabawa, wat een prachtig kereltje! O+
En dat ook ja! Die tweede O+!
pi_134423816
O+ lief van jullie!
Er zijn gelukkig ook veel sympathisanten ;)

En Mabawa, wat een prachtkind! O+
pi_134424048
Mabawa wat een schatje. O+
Ik mis een pasgeboren baby als ik dit zie :'(
pi_134424283
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:43 schreef Omentielvo het volgende:
Ik mis een pasgeboren baby als ik dit zie
Ja he. Dat komt omdat we tegen de laatste maand met baby aan zitten te hikken denk ik :'(
  woensdag 18 december 2013 @ 21:47:16 #262
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_134424328
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:33 schreef Mabawa. het volgende:
Aah oke, het is niet heel gek dus op deze manier. Ik wil over een tijdje (maar of dat nou 4 weken of 4 maanden is) hem iets vaker in zijn ledikant leggen, deze staat in zijn eigen kamer. Hij slaapt nu bij ons in een wieg O+ Deze is iets groter dan de normale wiegjes volgens mij dus hoop dat hij er lekker lang in past.

SPOILER
Wat een hompie O+ . Hier ligt ze nu ook op het voedingskussen naast me te slapen.
Wij zijn nu ook aan het wennen om in haar ledikant te slapen en dat gaat goed. Maar voorlopig mag ze nog wel even in de wieg bij mij blijven slapen :@ O+
pi_134424440
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:39 schreef L-E het volgende:
Dit!

Ja jullie hebben van die groten O+ Ik ben ook heel benieuwd naar die tijd hoor, maar dat duurt nog heeel lang!
pi_134424452
Mabawa ooooooooooohhhhh wat een schatje zeg!

Hier vond ik tot 1,5 jaar geleden langer dan een jaar voeden echt een beetje vies ofzo. Zolang voeden had ik ook niet gedacht! Doet onverwachte dingen met je, dat nageslacht. :+
pi_134424473
Ja. Over vijf weken is ze gewoon 1. Is ze geen baby meer. En ze begint nu al meer en meer een dreumes (met de daarbij horende streken) te worden. En als ik dan zo'n pasgeboren baby zie of ik lees de bekende gevoelens van die eerste weken dan mis ik dat gewoon zo heel erg. Dan rammel ik gewoon keihard
pi_134424509
Mabawa wat heeft hij een haar. Hij steekt nu al ze tong naar ons uit :)

De borst is hier ook troost. Merk dat met name als hij zich niet lekker voelt.

Heb tijdens zwangerschap gezegd dat ik bv zou proberen maar als dat niet ging was kv ook prima. Bv loopt vanaf het begin prima. Me lijf was er al helemaal klaar voor. Lekte al vanaf 20 weken zwangerschap.

De 1e 4 dagen heeft B naast me geslapen in de reiswieg. Daarna op zijn eigen kamer in ze ledikantje. Gaat vanaf het begin prima. Ook overdag slaapt hij in ze eigen bed. Anders slaapt hij niet.
pi_134424552
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:48 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Dit!

Ja jullie hebben van die groten O+ Ik ben ook heel benieuwd naar die tijd hoor, maar dat duurt nog heeel lang!
Haha. Dat dacht ik ook. Gisteren geloof ik toen ze nog twee maanden was. Toen knipperde ik drie keer met mijn ogen ofzo. :D
  woensdag 18 december 2013 @ 21:51:40 #268
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134424674
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:50 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

Haha. Dat dacht ik ook. Gisteren geloof ik toen ze nog twee maanden was. Toen knipperde ik drie keer met mijn ogen ofzo. :D
:D

Ik vind E ook zo achterlijk snel groot worden :'( Zat vandaag even te bedenken hoeveel ze alweer ontwikkeld is sinds de vorige cb-afspraak. Morgen mogen we weer! Ik denk dat ze nu éindelijk haar geboortegewicht verdubbeld zal hebben :D
pi_134424815
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:50 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

Ja daahaag, dan ga ik vanaf nu niet meer knipperen! :D Luciferhoutjes had ik toch al nodig om mijn ogen open te houden
pi_134424914
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:49 schreef Omentielvo het volgende:
Ja. Over vijf weken is ze gewoon 1. Is ze geen baby meer. En ze begint nu al meer en meer een dreumes (met de daarbij horende streken) te worden. En als ik dan zo'n pasgeboren baby zie of ik lees de bekende gevoelens van die eerste weken dan mis ik dat gewoon zo heel erg. Dan rammel ik gewoon keihard
5? :o

*slik*

Hier zijn het nog wel echte baby's. En ook nog geen dreumesstreken. Misschien hanteer ik maar gewoon 11 maart ;)
pi_134425143
quote:
2s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:54 schreef Kyara het volgende:

[..]

5? :o

*slik*

Hier zijn het nog wel echte baby's. En ook nog geen dreumesstreken. Misschien hanteer ik maar gewoon 11 maart ;)
Haha. Dat zou ik ook doen. Qua lengte kan ik toch ook tot 11 maart hanteren?

En vijf inderdaad. Ik ging vijf weken voor mijn ud met zwangerschapsverlof en die begon vorig jaar dus precies nu :'(
pi_134425201
Ik ben nu heel erg bezig met een jaar geleden, dat ik net zwanger was. Kotsmisselijk en daardoor haast wanhopig, want eten en drinken wilde ik op een gegeven moment niet meer...

En helemaal nu Serious Request begonnen is, dat lag ik toen veel te kijken.

En nu ligt hier een heerlijk actief blij meisje te liggen. Zo mooi! O+
pi_134425431
Ik had dat met mijn verjaardag zo'n terugdenk momentje. Ik was heel moe en iedereen kwam ook overdag. Behalve een oom en tante. Die kwamen pas rond 8 uur. En ik was al kapot. Ik vond dat zo niet leuk. En dat terwijl ze het heel lief bedoelde, want ze wilden me helpen met de Kerstspullen naar beneden te brengen

En nu dus ook weer zo'n moment, omdat het een jaar geleden is dat ik met verlof ging
pi_134425467
Volgens mij ticker zijn ze nu 46 weken en 5 dagen.

Omen, jouw meisje is wel petite, maar gaat prima qua ontwikkeling. Hier moet ik echt nog wel corrigeren. En dan was M ook nog geen snelle dus zij zullen hun tijd ook wel nemen.

Bij M begon ik rond deze tijd ook mee te lezen in het dreumestopic, nu hebben mijn dametjes daar echt nog niks te zoeken.

Ik had vorig jaar op 20 december zijn laatste werkdag (daarna kerstvakantie en ziektewet).
pi_134425554
Ik zit al een sinds begin december in die terugdenk sfeer. Ook door de feestdagen en zo. Vorig jaar onze eerste en meteen ook laatste kerst met zijn drietjes.
pi_134425562
Waarom vindt iedereen het zo moeilijk dat hun baby's groot worden? Geen aanval hoor, maar ik heb dat gewoon helemaal niet, vind het juist leuk om te zien hoe ze verandert!

Mabawa, lekker go with the flow, klinkt idd als regeldag :).

Hier ook geen emo bv moeder, Olf! Ik vind het heel goed voor Ellie en zo megagezellig als ze tussendoor tegen me brabbelt, maar dat is met fles net zo!

Juud, geen tip, hier doet ze dat ook incl tepeltrekken :(. Zijn fases idd!

Spirit, sluit me aan bij wat gezegd is en :*

Danic, wat knap van haar!

Loj, oh ja, tuurlijk. Sorry, snapte t ff niet meer :D

Helpt een ui op de kamer ook bij snot?
pi_134425761
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 22:03 schreef Cwen het volgende:
Waarom vindt iedereen het zo moeilijk dat hun baby's groot worden? Geen aanval hoor, maar ik heb dat gewoon helemaal niet, vind het juist leuk om te zien hoe ze verandert!
Vond ik bij M ook niet. Maar hier is het echt de laatste maand dat we een baby in huis hebben. Een soort einde van een tijdperk zeg maar.

(en nog wat onverwerkt zeer dus wat emotioneler etc)
pi_134425955
Cwen bij mij is het meer de afsluiting van een periode. Nu terugdenkend kan ik met eerlijkheid zeggen dat de babytijd vooral heel leuk is geweest. Ondanks de eerste onzekere weken. En nu is de babytijd dus bijna over. En ik ben er nog niet uit of ik nog een tweede wil. En als ik er voor ga of het me gaat lukken om zwanger te worden. En het idee dat ik het nooit meer mee zal maken deze tijd maakt me emo :'(
pi_134426084
Ik heb dat trouwens altijd een beetje zo tegen het einde van het jaar. De balans opmaken van het afgelopen jaar. En dat was best heftig.
  woensdag 18 december 2013 @ 22:25:49 #280
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134427183
Mawaba wat een dropje O+

Ik heb geen spijt van mijn 6 maand kolven, helemaal niet :). Ik ben wel nog steeds verdrietig dat het aan de borst nooit gelukt is en ik merk echt dat ik de laatste weken wat neerslachtiger ben. Dat zal ongetwijfeld door het afbouwen komen. Hoewel afbouwen.. ik heb al 3 dagen niet meer gekolfd, ik denk dat het wel over is. Daar moet ik niet teveel aan denken, want dan word ik echt droevig. Ik had echt zo'n beeld in mn hoofd van kindje aan de borst en nouja.. dat viel weg. En knuffelmomentjes heb ik ook niet met de fles, omdat ze niet op schoot wil drinken, maar alleen op het voedingskussen. Dus dubbel pech.
Bij een eventuele volgende zou ik zeker weer bv willen proberen.
pi_134428207
XM, ik kan me je verdriet goed voorstellen :* het is gewoon heel jammer dat het zo gelopen is, maar wat heb je het fantastisch gedaan!
pi_134428327
Ik vind het groter worden juist heeeeeel leuk maar vind het wel absurd om straks een dochter van 1 te hebben. Dat klinkt toch bizar?!
pi_134428472
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 20:19 schreef Suikertante het volgende:
Zeg, moeders van kruipende baby's, zitten die van jullie ook onder de blauwe plekken? F's knietjes zijn een beetje rood en zijn schenen zijn bezaaid met blauwe plekken. Vallen en stoten creme overdreven? Of hebben jullie dat helemaal niet?
Check. Hier doe ik echter niets mee. Die blauwe plekken heeft mijn peuter nog steeds. Echte jongens <3

Vallen en stotencreme is echt super spul voor het grove werk. Mijn ervaring is dat het echt een bult tegen gaat. Maar ik gebruik het alleen bij grote plekken. Dus niet zo heel vaak.
pi_134428634
Ik ben wel echt zo'n emo-voedster en dat had ik van tevoren echt nooit gedacht! Was een beetje zoals Olf, ik vond het maar gek langvoeden. Nu ben ik echt helemaal om, ik vind het zoiets moois om te doen en ik merk dat J. er ook echt veel aan heeft. Ik weet nog niet hoelang ik ermee doorga, dat ligt ook enigszins aan de kinderwens en of ik zou kunnen doorvoeden tijdens zwangerschap maar dat zien we dan allemaal wel weer. Het jaar gaan we iig wel volmaken :).
pi_134428719
Oh xm wat jammer dat ze de fles op schoot niet wilt. :*
Bij mij was dat altijd een angst. Dat fles niet zo intiem is als de borst. Maar in het begin hield Riley mijn ene hand vast en gaf ik met de andere hand de fles. Heel intiem en fijn waren die momenten. O+
pi_134428975
Door Lot haar post ben ik toch nieuwsgierig. Zijn er hier ook mensen die zouden willen tandemvoeden?
pi_134428978
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 22:42 schreef Olf het volgende:
Ik vind het groter worden juist heeeeeel leuk maar vind het wel absurd om straks een dochter van 1 te hebben. Dat klinkt toch bizar?!
Bizar zeg ik je!! 8)7

Ik vind het zo raar om te merken dat alle clichés gewoon waar zijn, de tijd gaat écht zoveel sneller dan in het pré-babytijdperk.

Ik vind het overigens ook vooral leuk dat ze groter wordt en steeds meer kan maar ik word er soms ook verdrietig van dat ik me nu al niet meer precies kan herinneren hoe het in de eerste maanden ging of dat ik de kraamweek nooit meer opnieuw kan beleven ;(.
pi_134429270
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 22:52 schreef Omentielvo het volgende:
Door Lot haar post ben ik toch nieuwsgierig. Zijn er hier ook mensen die zouden willen tandemvoeden?
Nou ik dus :+ Dénk ik nu he, geen idee hoe dat allemaal loopt of hoe ik me dan voel maar op zich zie ik dat wel zitten.

Dat is ook wel een innerlijke strijd voor mij hoor. De wens voor snel een tweede en de wens om nog lang bv te geven. Dit zou dan een oplossing zijn om aan beide wensen te voldoen.
  woensdag 18 december 2013 @ 22:59:16 #289
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134429480
Suiker, ik herken heel erg wat je zegt en dat vind ik echt heel fijn om te lezen.
Achteraf gezien gaf ik borstvoeding omdat dat volgens mijn omgeving echt het beste was, niet omdat ik het wilde. Ik moet toegeven dat ik in mijn laatste trimester er ook erg aan heb getwijfeld, maar nooit besproken helaas met wie dan ook.
Bij een volgende ga ik denk ik sowieso voor fv. Ik ben er een leukere moeder door, denk ik.

XM, je hebt idd echt dubbel pech gehad -O- Ik hoop echt dat bij een eventuele tweede het bv geven fantastisch en moeiteloos gaat :*. Dat verdien je als geen ander!

Mabawa, wat een lekkere knul zeg! O+ Zo schattig! T. slaapt nu ook nog overdag veel op 1 van ons. Vind het zelf ook zo fijn O+

Mijn baby maakte kruipbewegingen met zijn benen vanavond! Hij zette zich af met z'n voeten, kont in de lucht. En kwam vooruit :o :o
pi_134430194
Ik had nog een vraagje. Hoe zit dat nou met die fietsstoeltjes?
Want ik zag die geweldige foto van F. voorop de fiets ( O+ O+ O+) en toen wilde ik eigenlijk ook meteen op pad met m'n moederschip ( :+ LB) maar wat is daar nu het criteria voor? Stevig kunnen zitten (kan ze) of zélf kunnen gaan zitten (kan ze nog niet)?
pi_134430441
Wat een leuk woord: tandemvoeden :D en leuk om jullie ervaringen te lezen!

Eerlijk gezegd vind ik het al gek dat F nog steeds op mijn schoot moet liggen voor een fles, hij ligt bijna nooit :D dus jouw meisje aan je borst vind ik ook wel gek Olf! Maar niet aanstootgevend ofzo hoor, dat helemaal niet. En er zijn zat mensen die veel langer voeden.
Tot vier jaar,
SPOILER
staat me dus wel tegen. En een keer op tv zag ik een vrouw met een meisje van acht, zij kon het er niet meer uit krijgen. Ging ze nog even een keer extra proberen voor de camera. Dat vind ik bijna obsceen. Maar aan de andere kant vind ik ook dat elke moeder lekker moet doen wat ze zelf goed vindt voelen!

Jij dus ook GotC ^O^

En ik hoop jij ook de volgende keer, XM :*
pi_134430633
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:10 schreef L0t.. het volgende:
Ik had nog een vraagje. Hoe zit dat nou met die fietsstoeltjes?
Want ik zag die geweldige foto van F. voorop de fiets ( O+ O+ O+) en toen wilde ik eigenlijk ook meteen op pad met m'n moederschip ( :+ LB) maar wat is daar nu het criteria voor? Stevig kunnen zitten (kan ze) of zélf kunnen gaan zitten (kan ze nog niet)?
Eigenlijk moeten ze negen maanden zijn voor de gewrichten geloof ik. Wat zitten betreft: F gaat dus wel zelf zitten en ligt eigenlijk bijna niet meer, maar ik zou nog geen lange fietstocht met hem maken want het evenwicht van zijn hoofd wordt nog wel uitgedaagd door drempels en dergelijke. Ik heb een bobike mini en er zit niets achter zijn hoofd, ik vind het daardoor eerlijk gezegd minder veilig voelen dan met de draagzak.
Maar hij vond het zelf fantastisch en volgens mijn vriend zag het er steviger uit dan het vanuit mijn oogpunt leek.
pi_134430801
Wow GotC, wat een snelle jelle :D En goed om te lezen dat je nu zoveel meer kunt genieten. Je omgeving kan nog zoveel zeggen, het moet voor jullie wel werken. Hoe reageerden ze op het stoppen met de bv eigenlijk?

Mabawa ik wilde nog reageren op de foto's van je knappe baby, wat een mooierd! O+

En Rosalie in het winkelwagentje, zo tof! Veel gezelliger zo boodschappen doen O+.
pi_134430975
Tandemvoeden zou ik lastig vinden, sowieso om door te voeden tijdens zwangerschap.

Ik kan me ook niet voorstellen om M aan de borst te hebben. Maar dat kon ik 3/4 jaar geleden ok al niet,
pi_134431132
Even hoor, mijn zusje paste vanavond op voor het eerst. Ik vroeg via whatsapp of alles goed ging.
Zij: "Wat eet jouw kind veel!"
Ik: "ja he? Hele potje op?"
Zij: "Nee, ze heeft een enorme berg lasagne met ons mee gegeten."

Toen moest ik even heel erg diep in en uit ademen :( :( :( Een kind van 7 mnd lasagne geven en ze had flink gespuugd daarna en stinkt nu een uur in de wind naar knoflook en haar buikje is helemaal opgezet :( :(

En nu zal ik het er niet meer over hebben en waardeer ik mijn schoonfamilie des te meer!
Sarcasme. Herken het.
pi_134431152
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:16 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Eigenlijk moeten ze negen maanden zijn voor de gewrichten geloof ik. Wat zitten betreft: F gaat dus wel zelf zitten en ligt eigenlijk bijna niet meer, maar ik zou nog geen lange fietstocht met hem maken want het evenwicht van zijn hoofd wordt nog wel uitgedaagd door drempels en dergelijke. Ik heb een bobike mini en er zit niets achter zijn hoofd, ik vind het daardoor eerlijk gezegd minder veilig voelen dan met de draagzak.
Maar hij vond het zelf fantastisch en volgens mijn vriend zag het er steviger uit dan het vanuit mijn oogpunt leek.
Hmm oké, dan ga ik er nog maar even mee wachten. Scheelt dat ik toch geen fietser ben (te lui :') ). Al lijkt het me met J. voorop wel heeeeel tof!
pi_134431343
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:22 schreef Spirit82 het volgende:
Even hoor, mijn zusje paste vanavond op voor het eerst. Ik vroeg via whatsapp of alles goed ging.
Zij: "Wat eet jouw kind veel!"
Ik: "ja he? Hele potje op?"
Zij: "Nee, ze heeft een enorme berg lasagne met ons mee gegeten."

Toen moest ik even heel erg diep in en uit ademen :( :( :( Een kind van 7 mnd lasagne geven en ze had flink gespuugd daarna en stinkt nu een uur in de wind naar knoflook en haar buikje is helemaal opgezet :( :(

En nu zal ik het er niet meer over hebben en waardeer ik mijn schoonfamilie des te meer!
Wtf 8)7 8)7 8)7 Sorry ik weet verder even geen zinnige reactie. Echt. Wtf.
pi_134431569
Jeeeeeeeees, Spirit, heeft je arme meisje moeten spugen, dat is echt naar!

Tandemen zie ik echt niet zitten, als ik ooit weer zwanger ben, wil ik me fysiek daar gewoon op richten. Ik vind borstvoeding absoluut niet zwaar maar denk dat het natuurlijk wel veel energie verbruikt die je in een zwangerschap goed kan gebruiken. Maar meer gewoon voor m'n gevoel is het dan teveel.
pi_134431647
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:24 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Wtf 8)7 8)7 8)7 Sorry ik weet verder even geen zinnige reactie. Echt. Wtf.
Dit.
Heb je wel instructies meegegeven? Of heeft ze zelf kinderen? Dan nog trouwens. Ik laat altijd weten wanneer hij ongeveer slaapt en wakker is en wat hij wanneer eet en drinkt en wanneer hij schone luiers krijgt. Ik leg ook alles klaar.

Maar goed, als iemand zijn of haar baby aan mij overlaat zou ik ook precieze instructies vragen, zelfs als de baby F's leeftijd had. Ik zou zelf toch graag alles doen zoals de ouders het doen! Zo is je zus geloof ik niet :X
pi_134431771
Natuurlijk heb ik instructies meegegeven en er zat ook een potje in de luierwas, maar ze heeft zelf 2 kinderen "dus weet het beter". Ik weet weer precies waarom ik niet wilde dat zij oppaste, maar ze wilde het zo graag :( :( :(
Sarcasme. Herken het.
pi_134431824
Dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')