Er is een grote kinderboerderij waar ik als kind heel vaak kwam en sindsdien nooit meer ben geweest, daar gaan we dus binnenkort samen naartoe. Ben benieuwd of ik nog iets herken, het zal ook wel erg veranderd zijn in die 20 jaar!quote:Hebben jullie ook van die dingen waarvan je je echt al voor je ziet dat je die later doet met je kind? Als in, bepaalde boeken voorlezen/films kijken/dingen bezoeken?
Hier meer.quote:Toen mijn moeder oud genoeg was nam hij haar mee op staatsbezoek. Dit hield in dat hij zijn auto voorreed, mijn moeder liet instappen en haar een landkaart gaf. Jij mag zeggen waar we op staatsbezoek gaan, zei hij dan. Mijn moeder deed haar ogen dicht en prikte met haar vinger op de kaart. Diever, zei hij. De mensen zullen blij zijn ons te ontvangen
Hoe bedoel je dat hij minder drinkt?quote:Op dinsdag 17 december 2013 19:52 schreef angelatje het volgende:
Jeetje wat gaan jullie snel zeg hier!
Hoi Skips![]()
Ik kijk er naar uit om met K naar buiten te gaan en met hem te pronken.
Helaas is hij nog niet beter, maar de hoest lijkt los te komen dus hopelijk duurt het niet lang meer. Helaas was hij ook niet gegroeid, dus hij zit nog niet op zijn geboortegewichtmaar hij heeft afgelopen dagen ook een stuk minder gedronken. Maar vandaag gaat het de goede kant op
. Hij valt ook steeds in slaap tijdens de voedingen. Hebben jullie tips om hem wakker te krijgen/houden? Voetjes kietelen of bij de ribben kietelen helpt niet en een koude washand ook niet
Hij is nu 13 dagen oud. Hij drinkt nu steeds halve flessen ipv hele. Plasluiers gaan wel goed trouwens. Zaterdag bij huisartsenpost geweest maar die kon niks voor ons betekenen. Dus naar huis gestuurd met het advies om vaker een fles aan te bieden dus dat doen we nu. Maar soms krijgt hij na de voeding een hoestbui en dan spuugt hij alles weer uit. Donderdag komt er iemand van het consultatiebureau omdat ze even wil kijken hoe het nu gaat en of hij gegroeid isquote:Op dinsdag 17 december 2013 19:57 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat hij minder drinkt?
Hoe zijn de plasluiers? Hoeveel plasluiers heb je nu per dag en hoe oud is de kleine?
Ohja een "schaaltje lekkers" als ik vroeg naar bed ging om te lezenquote:Op dinsdag 17 december 2013 20:00 schreef Olf het volgende:
En voor later kijk ik heeeeel erg uit naar dat ze onder een dekentje op de bank een spannend boek aan het lezen is, en dat ik haar dan een kop thee en haar lievelingskoekjes kom brengen.![]()
![]()
![]()
Disneyfilms kijken en alle liedjes meezingenquote:Hebben jullie ook van die dingen waarvan je je echt al voor je ziet dat je die later doet met je kind? Als in, bepaalde boeken voorlezen/films kijken/dingen bezoeken?
Goed dat ze jullie in de gaten houdenquote:Op dinsdag 17 december 2013 20:07 schreef angelatje het volgende:
[..]
Hij is nu 13 dagen oud. Hij drinkt nu steeds halve flessen ipv hele. Plasluiers gaan wel goed trouwens. Zaterdag bij huisartsenpost geweest maar die kon niks voor ons betekenen. Dus naar huis gestuurd met het advies om vaker een fles aan te bieden dus dat doen we nu. Maar soms krijgt hij na de voeding een hoestbui en dan spuugt hij alles weer uit. Donderdag komt er iemand van het consultatiebureau omdat ze even wil kijken hoe het nu gaat en of hij gegroeid is
Ach je probeert gewoon van alles om zo kleintje wakker te maken als je je zorgen maakt met voedingen en veel slapen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:12 schreef angelatje het volgende:
Die koude washand was een idee van de kraam. Maar vind het zelf ook zielig dus maar een paar keer geprobeerd
Nou dat is het dus juist. Als ze van het kdv komt zijn ze dus vaker roder dan thuis. En nu al een paar keer dat ze echt moet huilen van de pijn. Ik wilde het morgen ook aan het CB vragen. En morgen mijn eigen luierdoekjes meegeven naar het kdv.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:12 schreef Juud-- het volgende:
Omen, weet je welk merk babydoekjes op het KDV gebruikt wordt? Als ze supergeparfumeerd zijn, dan zou het misschien kunnen dat Riley daarvan rode billetjes krijgt. Maar dan zou het misschien al eerder gebeurd moeten zijn?
Ik heb er niet veel verstand van, maar ik weet wel dat van spruw je kindje ook rode billen kan krijgen. Mocht je geen verbetering zien met de doekjes zou je dat nog kunnen checken?quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:18 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Nou dat is het dus juist. Als ze van het kdv komt zijn ze dus vaker roder dan thuis. En nu al een paar keer dat ze echt moet huilen van de pijn. Ik wilde het morgen ook aan het CB vragen. En morgen mijn eigen luierdoekjes meegeven naar het kdv.
Ohh ja vreselijk wij hebben dat ook moeten doen... E werd echt nérgens wakker vanquote:Op dinsdag 17 december 2013 20:12 schreef angelatje het volgende:
Die koude washand was een idee van de kraam. Maar vind het zelf ook zielig dus maar een paar keer geprobeerd
Haha. Riley zei het vandaag tegen mijn nicht.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:32 schreef LadyBlack het volgende:
E zei net 'mama'
Tegen haar vaderEn daarna tegen de (dove) poes
quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:32 schreef LadyBlack het volgende:
E zei net 'mama'
Tegen haar vaderEn daarna tegen de (dove) poes
quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:42 schreef Kyara het volgende:
Hoi Skippy! Welkom!
En de Daily Olf
Ik verheug me op een heleboel. Sowieso op pratende kindjes en kijken hoe ze op elkaar reageren. Op speeltuin en kinderboerderij bezoeken. Op sprookjes voorlezen op ons bed terwijl 3 kindjes soezig van hun bad met natte haartjes en frisse pyjamaatjes aan mijn kippen hangen (ik besef me dat dit in werkelijkheid waarschijnlijk iets minder idyllisch zal zijn....). Op naar de Efteling, op vakantie en dan met emmertjes en schepjes naar het strand. Op samen fietsen en naar het bos. Op Sinterklaas vieren met 3 kindjes die helemaal geloven en dan een "echte" Sinterklaas laten komen.
En ik verheug me ook gewoon op morgen en op onze eerste kerst samen. En een nieuw jaar in gaan als compleet gezin.
LadyBlack![]()
![]()
Angelaatje
Verder niet echt bijgelezen
Eigenlijk niet. Maar dat komt misschien omdat ze allemaal nog redelijk in dezelfde categorie zitten en M is ook niet echt een rauwdouwer. Dus misschien gaat M op ballet en D op voetbal of zo. En aangezien M nu al zoveel interesse in mijn kleding toont, is hij misschien ook degene die mee gaat winkelen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:09 schreef Shandaly het volgende:
Uitbreiding van de daily Olf voor degenen met meerdere kindjes: heb je per kindje ook andere verwachtingen/ideeën over wat je later samen gaat doen?
tsssk... jij bent heel niet stomquote:Op dinsdag 17 december 2013 21:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wow ik vind het zo knap dat jullie allemaal dit soort dingen weten, net als die rapportjes van gister. Ik weet het gewoon niet. Ik kan wel schrijven dat ze lief is, maar dat is ook zo lekker algemeen.. En verheugen doe ik me ook niet echt op iets specifieks ofzo. Nou vind ik mezelf stom
.
Ik weet niet meer waar het boek over ging, behalve dat ik het prachtig vondquote:Op dinsdag 17 december 2013 21:21 schreef Kyara het volgende:
Gebroeders LeeuwenhartTranen met tuiten
En XM, hoeft niet hoor. Toen ze mij op het cb eens vroegen naar de karakters van de meisjes kwam ik ook niet veel verder dan lief en gemoedelijk. Ik vind het nu ook makkelijker omdat ik de kindjes tegen elkaar kan afzetten en de verschillen kan zien. Niet alleen de meisjes met elkaar maar vooral ook met M.
Dat laatste had ik nou ook, dus wat ik getypt had maar weer weggehaald daarstraks. Ik verheug me namelijk op alles, eigenlijk.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wow ik vind het zo knap dat jullie allemaal dit soort dingen weten, net als die rapportjes van gister. Ik weet het gewoon niet. Ik kan wel schrijven dat ze lief is, maar dat is ook zo lekker algemeen.. En verheugen doe ik me ook niet echt op iets specifieks ofzo. Nou vind ik mezelf stom
.
Klopt. Jouw meisjes zijn nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang niet jarig.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:51 schreef Kyara het volgende:
iemand enig idee waar je serpetines kan kopen?
Niet helemaal offtopic want is voor de foto voor de uitnodiging voor de verjaardag van de meisjes. Al duurt dat natuurlijk nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang /struisvogel
carnavals winkel? feestwinkel? action?quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:51 schreef Kyara het volgende:
Niet helemaal offtopic want is voor de foto voor de uitnodiging voor de verjaardag van de meisjes. Al duurt dat natuurlijk nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang /struisvogel
Iig bij die carnavalswinkel in de Koningsstraat.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:51 schreef Kyara het volgende:
Vtech toet toet. Is zo gaaf. Wil ik voor Rileyquote:Op dinsdag 17 december 2013 21:52 schreef Loj het volgende:
Oke, dit is echt heel stom, maar help
Oma geeft ons 50 euro voor kerst om iets voor Ow te kopen, waar hij leuk mee kan spelen. We moeten het dan wel mee nemen volgende week als we op vakantie gaan...
Maar nu heb ik dus gewoon geen idee wat te kopen! Hij heeft al zo veel speelgoed en gaat met z'n verjaardag vast ook nog vast veel krijgen! Dus wat moet Ow echt hebben?
(Deze vraag hoort zeker eigenlijk in t speelgoedtopic)
Thanks!quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:55 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Iig bij die carnavalswinkel in de Koningsstraat.
Duploquote:Op dinsdag 17 december 2013 21:52 schreef Loj het volgende:
Oma geeft ons 50 euro voor kerst om iets voor Ow te kopen, waar hij leuk mee kan spelen. We moeten het dan wel mee nemen volgende week als we op vakantie gaan...
Maar nu heb ik dus gewoon geen idee wat te kopen! Hij heeft al zo veel speelgoed en gaat met z'n verjaardag vast ook nog vast veel krijgen! Dus wat moet Ow echt hebben?
quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:11 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ohja een "schaaltje lekkers" als ik vroeg naar bed ging om te lezenMet mandarijnpartjes, stukje chocola, een dropje. Zoiets
Angelatje goed dat je om hulp hebt gevraagd. De plasluiers zijn altijd een hele goede graadmeter!
FR, beterschap
En Spirit, op het bv.com voedingsschema staat kiwi ook pas vanaf een jaar. Geen idee waarom, maar ik dacht eraan toen je net postte dat ze het gegeten had. Nu ze ook een luier from hell heeft zeg ik het toch maar even
1 autootje is best geinig. Daarna wordt het een teringherriequote:Op dinsdag 17 december 2013 21:56 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Vtech toet toet. Is zo gaaf. Wil ik voor Riley
Ohja dat zijn verrassingen!quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:57 schreef Spirit82 het volgende:
[..]Geen luier from hell hoor, alleen zwarte pitjes all over the place
http://www.bol.com/nl/m/s(...)speelgoed/index.htmlquote:Op dinsdag 17 december 2013 21:52 schreef Loj het volgende:
Ik moest nog zó lachen om de sokquote:Op dinsdag 17 december 2013 21:57 schreef Spirit82 het volgende:
[..]Geen luier from hell hoor, alleen zwarte pitjes all over the place
Ja man, vandaag is luierverrassinsdagquote:
OUD / Op vakantie met baby/dreumes/peuter en ik neem mee.........quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:12 schreef Loj het volgende:
Vtech is schattig idd, maar hij krijgt al t vliegveld voor z'n verjaardag.
Tekenspullen, is dat al leuk Kyara?
Die speel buis is wel een idee
Duplo wacht ik nog een jaartje mee, hij heeft wat megabloks gekregen, en vindt t zonde als daar niets mee gedaan wordt...
Op bol wist ik t echt ff niet meer GotC;)
Nog meer ideeën?
Kyara en Omen, weten jullie slaat jullie meisjes gaan krijgen voor hun verjaardag?
Tnx iedereen trouwens
Haha, op dat punt ingrijpen lijkt me een goed idee inderdaad. Misschien maar eens proberen. Wellicht onderschat ik haar maar ben echt benieuwd of ze het hele concept van 'dit krijtje laat kleur achter op het papier' snapt. En niet gewoon het papier en wasco samen opeet.quote:
Leuk kerstvakantievoornemen!quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:38 schreef Kyara het volgende:
In het begin voor doen. Jij tekene,zij kijken en dan duurt het vast niet lang dat ze ook zelf wil doen.
En zo niet dan leg je het even weg tot ze er wel aantoe is, is ook niet erg.
+1quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:39 schreef Olf het volgende:
[..]
Leuk kerstvakantievoornemen!zou het zelf nog niet zo snel proberen, maar klinkt echt tof!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Baby en knutselen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die heb ik gemist, waarom een week van tevoren?quote:Op woensdag 18 december 2013 10:17 schreef Limone het volgende:
Ooh L-EInspiratie! Net als kerst een week van te voren vieren van Loj, dat wilde ik nog eens gezegd hebben.
Ik verheug me op de dag dat ze mopperend wakker wordt, ik haar uit haar bedje haal en ik de grootste en mooiste lach van de wereld krijg..
Noem je mij nou een kind?quote:Op woensdag 18 december 2013 10:17 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ze wil een huis vol kinderen dus dat moet geen probleem zijn
Wij hebben zo'n druk program met de kerst dat de tijd en de ruimte ontbreken om met het gezin uitgebreid te ontbijten en de hele dag films te kijken in je pyjama. Een week van te voren leek mij dan een fijne oplossingquote:Op woensdag 18 december 2013 10:19 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Die heb ik gemist, waarom een week van tevoren?
En dat laatste gebeurt sneller dan je denkt
quote:Op woensdag 18 december 2013 10:38 schreef L-E het volgende:
En respect Limone, volgens je ticker ben je 45 weken zwanger!
Weet je wat een goede is voor leuke ideeën? Pinterest! En dat begint al bij baby's die iets meer kunnen dan alleen liggen en zo verder. Zoek op baby activities, toddler activities en er gaat een wereld voor je open.quote:Op woensdag 18 december 2013 10:42 schreef Cwen het volgende:
Het klinkt echt super, LE.
Ik weet nu al dat ik dat soort dingen nooit ga kunnen verzinnen... Het komt gewoon niet in me op. Maar Ellie zal me hopelijk wel een leuke mama vinden om andere dingen![]()
![]()
Dat klinkt goed, ga ik bekijken! Dank je wel!quote:Op woensdag 18 december 2013 10:44 schreef laziness het volgende:
[..]
Weet je wat een goede is voor leuke ideeën? Pinterest! En dat begint al bij baby's die iets meer kunnen dan alleen liggen en zo verder. Zoek op baby activities, toddler activities en er gaat een wereld voor je open.
Je moet soms even door de leerdoelen waar de Amerikanen nogal van houden heen kijken maar genoeg toffe tips.
Voel je ook vrij ze hier te delenquote:Op woensdag 18 december 2013 10:47 schreef Cwen het volgende:
[..]
Dat klinkt goed, ga ik bekijken! Dank je wel!
Gelukkig hangt goed moederschap niet alleen af van je inzetbaarheid voor De Geheime Dienstquote:Op woensdag 18 december 2013 10:42 schreef Cwen het volgende:
Het klinkt echt super, LE.
Ik weet nu al dat ik dat soort dingen nooit ga kunnen verzinnen... Het komt gewoon niet in me op. Maar Ellie zal me hopelijk wel een leuke mama vinden om andere dingen![]()
![]()
Ik heb vorige week inderdaad gezien wat interest is en dat het best handig kan zijnquote:Op woensdag 18 december 2013 10:44 schreef laziness het volgende:
[..]
Weet je wat een goede is voor leuke ideeën? Pinterest! En dat begint al bij baby's die iets meer kunnen dan alleen liggen en zo verder. Zoek op baby activities, toddler activities en er gaat een wereld voor je open.
Je moet soms even door de leerdoelen waar de Amerikanen nogal van houden heen kijken maar genoeg toffe tips.
Ik wil je moment niet verpestenquote:Op woensdag 18 december 2013 10:32 schreef Limone het volgende:
[..]
En dat lijkt mij zo'n moment: het begin van alles. Ik denk dat ik dan zo moet huilen zoals ik bij de geboorte had moeten doen![]()
jaaquote:
+1!quote:Op woensdag 18 december 2013 10:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Voel je ook vrij ze hier te delen.
+1.quote:
Wat een bijzondere dag is dat toch.quote:Op woensdag 18 december 2013 11:47 schreef danic het volgende:
Ik kom even binnenvallen hoor. Rosalie is vandaag 37w5dgn. Even lang uit de buik als erin![]()
En om dat te vieren is ze vanmorgen meegegaan naar de supermarkt en heeft ze voor het eerst in het zitje van het karretje gezeten. En haar 5e tand is doorik wist niet eens dat hij eraan kwam.
Toffff! Jongetjes zijn de bom sistah!quote:Op woensdag 18 december 2013 12:46 schreef Kwisted het volgende:
[..]
jaaEn ik ben nog opzoek naar leuke jongetjes babykleertjes! Ik heb van Suiker ook al een gaaf pakketje overgenomen. En ik ben nu plaats aan het maken door alle kleine kleertjes van F.leur te verkopen.
jaaaaquote:Op woensdag 18 december 2013 14:04 schreef L-E het volgende:
[..]
Toffff! Jongetjes zijn de bom sistah!
Ik weet niet wat je smaak is, maar ik heb nog wel wat jongenskleding liggen dat weg mag. Duns summersuitjes en gewone jumpsuits en wat Noppies-spul.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meer mensen met ervaring met dips in de lengte?[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
Het is voor kerst Cwen, dus oma wil het graag onder de kerstboom zienquote:Op woensdag 18 december 2013 09:19 schreef Cwen het volgende:
Stomme Fokwet en stomme verkoudheid.
Loj, je moet het meenemen? Wa's dat nou voor wens/eis? Ze weet toch dattie over een maand jarig is? En dan nog zo'n bedrag ook... Hmz.
Maar goed, iets aan speelgoed... Koop Duplo en neem de Miniblocks mee? Gezien het jaargetijde, een slee? Een fietsstoeltjesspeeltje als dat bestaat? Een eigen loopkar misschien of iets anders om dat te oefenen? Voortrekspeelgoed voor wanneer hij loopt? Uhhh...
quote:Op woensdag 18 december 2013 14:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dat is fijn danic! En toffe foto's!
Mup gaat goed qua gewicht, maar lengte duikt ze onder de middellijn. Ze was ook niet gegroeid in de lengte in de afgelopen drie weken. CB maakt zich geen zorgen. Wel over maandje ff terugkomen om weer te meten & wegen... Meh.
Nathan Dipte en sprong ook altijd. Hij doet het nog steedsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meer mensen met ervaring met dips in de lengte?![]()
Dit dus. Assistent had T.'s hoofdomtrek gemeten: 40cm. M'n vpk geloofde het niet (en zei dat deze assistent nogal wisselvallig was Wb metingen) en deed de meting zelf nog een keer: 40.8 cm.quote:Op woensdag 18 december 2013 14:50 schreef Hilzillah het volgende:
Ik vind sowieso dat ze nogal creatief meten op het CB
Dit. Ik kan me niet voorstellen dat ze helemaal niet gegroeid is. Hetzelfde "probleem" hadden we bij de vorige meting met Isa. Vorige keer schoot ze van de grafiek af en nu was ze ineens gemiddeldquote:Op woensdag 18 december 2013 14:32 schreef laiveneertiekje het volgende:
En wie weet hebben ze de vorige keer net wat anders gemeten als nu, en lijkt het daarom alsof ze niet gegroeid is..
Bij mij doet de tandpasta tube het goed! Daar kan ze heel goed mee vermaken. Alleen een beetje jammer dat die tube dan in bed beland, ze op de een of andere manier de dop eraf krijgt en alles onder de tandpasta zitquote:Op woensdag 18 december 2013 15:35 schreef Spirit82 het volgende:
Daarbij is het al praktisch onmogelijk om mijn kind lang genoeg stil te laten liggen voor een meting![]()
Een poosje terug las ik hier verhalen over problemen met verschonen en aankleden omdat je kind niet stil wil liggen. Ik weet nog dat ik toen dacht: "Ooohhh daar heb ik nou helemaaaaaal geen last van!". Inmiddels weet mevrouw hoe te draaien op het kussen en dat is dus ook het eerste wat ze doet zodra ze daar ligt: omdraaien om de kangaroe te pakken die op de hoek staat of de mand met verzorgingsspullen leeg te graaienEn als ze dan eindelijk stil ligt en je kunt de luier afdoen begint ze natuurlijk weer te spartelen of te graaien
Echt kind, LIG EENS STIL!
Ja!! Ik vind het gewoon zo rot dat ik het aangeef en er vervolgens niks mee wordt gedaanquote:Op woensdag 18 december 2013 16:00 schreef Fieder het volgende:
Spirit herkenbaar.En geen tips, ik zit er nog steeds mee
![]()
Ik had verwacht dat ik 'harder' zou zijn als het op mijn kind aan zou komen maar in de praktijk vind ik dingen aangeven echt moeilijk!
Tandenborstel is hier megafavoriet om mee te spelen. Qua smeergevaar een stukje minder risicovolquote:Op woensdag 18 december 2013 15:52 schreef pessie het volgende:
[..]
Bij mij doet de tandpasta tube het goed! Daar kan ze heel goed mee vermaken. Alleen een beetje jammer dat die tube dan in bed beland, ze op de een of andere manier de dop eraf krijgt en alles onder de tandpasta zit
Een familiebreuk heb ik daar dus niet voor over, want daar resulteert jouw advies zeker inquote:Op woensdag 18 december 2013 16:06 schreef laziness het volgende:
Hoe graag wil je moeder oppassen en hoe hard heb jij haar nodig Spirit? Want anders zou ik toch nog wat duidelijker maken dat je het echt niet zo tof vindt zo en overweegt er helemaal mee te stoppen...
Maar wie zn kind is het?quote:Op woensdag 18 december 2013 16:08 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Een familiebreuk heb ik daar dus niet voor over, want daar resulteert jouw advies zeker in
Het gaat er ook meer om dat ze dingen die ik doe keihard afkeurt, waardoor ik mij een slechte moeder voel, en ondertussen wel dingen doet die ik liever niet heb, zonder na te denken daarover.
Dat heb ik dus ook. Maar vooral met de oudste. Die eet ontzettend slecht dus geeft mijn moeder dr wel eens een fles pap. Ik wil dat niet want dat vind mevrouw wel lekker. Geen eten is dus pap waardoor ze nog minder gaat eten. En hoe vaak ik het ook zeg. Er wordt niet geluisterdquote:Op woensdag 18 december 2013 16:08 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Een familiebreuk heb ik daar dus niet voor over, want daar resulteert jouw advies zeker in
Nee joh, meetfoutje is zo gemaakt en ze maken vaak spurtjes, eerst gewicht, dan weer lengte, dan weer gewicht enz. En Noor groeit super qua gewicht!quote:Op woensdag 18 december 2013 15:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dankjulliewel. Ik hoefd us nog niet te vrezen voor dwerggroei
.
Dat laatste zou ik schijt aan hebben.. Jouw kind jouw opvoeding.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:08 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Het gaat er ook meer om dat ze dingen die ik doe keihard afkeurt, waardoor ik mij een slechte moeder voel, en ondertussen wel dingen doet die ik liever niet heb, zonder na te denken daarover.
Naja daar ga ik dan aan twijfelen want mijn moeder heeft 2 kinderen en 2 kleinkinderen opgevoed en Isa is mijn eerste dus ben het wiel enorme aan het uitvinden.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:11 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat laatste zou ik schijt aan hebben.. Jouw kind jouw opvoeding.
Jij weet echt wel wat Isa aan kan of kan hebben.
Als jij achter je keuzes staat hoef je je daar helemaal niet slecht over te voelen. Dat openlijke afkeuren zou ik niet kunnen waarderen, to put it mildly.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:08 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Dit dus.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:06 schreef laziness het volgende:
Hoe graag wil je moeder oppassen en hoe hard heb jij haar nodig Spirit? Want anders zou ik toch nog wat duidelijker maken dat je het echt niet zo tof vindt zo en overweegt er helemaal mee te stoppen...
Ik zou dingen stoppen in mijn kind wat ik niet wil hebben echt niet leuk vinden.
Maar jij kent Isa als geen ander en geen enkel kind is hetzelfde.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:14 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Naja daar ga ik dan aan twijfelen want mijn moeder heeft 2 kinderen en 2 kleinkinderen opgevoed en Isa is mijn eerste dus ben het wiel enorme aan het uitvinden.
Dat van die pap is heeeeel herkenbaar! Niet exact hetzelfde, maar gewoon goed voor het kind willen zorgen, dat het genoeg eten binnen krijgt in jouw geval, en net met Isa dus dat ze dingen zo lekker vindt en daarom krijgt, of omdat ze de tv zo leuk vindt (en het is natuurlijk lekker makkelijk), maar ik wil gewoon niet dat Isa meer tv kijkt dan max een half uurtje sesamstraat per dag). En dan nog, als ik haar dan wel smeerkaas geef of tv laat kijken, dan ben ik degene als haar ouder die die keuze maakt, dat is heel anders dan dat iemand die keuze voor mij maakt.
Maar is er ook voortschrijdend inzicht en veel van wat vroeger maar gewoon gegeven werd doen we nu niet meer omdat we inmiddels er anders over denken.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:14 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Naja daar ga ik dan aan twijfelen want mijn moeder heeft 2 kinderen en 2 kleinkinderen opgevoed en Isa is mijn eerste dus ben het wiel enorme aan het uitvinden.
Dit las ik dus gisteren, maar ik ben dus wel heel benieuwd wat er was. Dit klinkt als iets wat je niet gemist mag hebben.quote:
Ik ook door jouw feel-good post. Gerechtigheid!quote:
Dit zeker ja!quote:Op woensdag 18 december 2013 18:32 schreef Spirit82 het volgende:
Gotc, dat mag je best zeggen hoor! Borstvoeding geven is echt zwaar, vooral de eerste weken! Heb ook echt respect voor de moeders die het lang volhouden!
Heel herkenbaar. Alleen nam ik dat voor mij wijze besluit pas na 12 weken...quote:Op woensdag 18 december 2013 18:30 schreef GotC het volgende:
Durf het bijna niet te zeggen, maar pas zodra ik stopte met bv vond ik het pas leuk en kon ik genieten
Ik weet niet zeker of iemand hier nou al antwoord op heeft gegeven, maar ook dit is weer een fase. Sowieso: hydrofiel eronder.quote:Op woensdag 18 december 2013 15:54 schreef Juud-- het volgende:
Ik heb hier opeens een baby die al een paar dagen superonrustig drinkt. Ze gooit telkens haar hoofd opzij en probeert te praten en te lachen terwijl ze de fles in haar mond heeft en dat gaat dus niet. Of nouja, het gaat wel, maar d'r hele gezicht en nek zitten onder de melk en de mouw van mijn shirtje ook. Tips?? Eerder deed ik een beetje tegen haar praten en zingen om haar rustig te maken, maar dat vat ze nu op als een uitnodiging om terug te gaan babbelen (![]()
maar niet zo handig).
Toen ze weer zo lag te klooien met de fles, moest ik even denken aan de moeders die BV geven. Dat getrek aan je tepelquote:Op woensdag 18 december 2013 19:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Er komen nog veel meer van dat soort fases Juud. Dan is alles veeeeeel leuker / interessanter dan drinken.
Haha ze heeft gelijk, maar je moet toegeven, als ze zo moet lachen dat de melk uit de mondhoek loopt kun je toch niet boos kijken?quote:Op woensdag 18 december 2013 19:38 schreef Juud-- het volgende:
[..]
Toen ze weer zo lag te klooien met de fles, moest ik even denken aan de moeders die BV geven. Dat getrek aan je tepel
Oh en bedankt voor je peptalk he![]()
![]()
Toen ik een baby was, zat ik op de onderste lijntjes en moest mijn moeder wekelijks terugkomen om te meten. Mijn moeder heeft uiteindelijk maar gevraagd of ik dan sneller ging groeien als ze elke keer moest komen.quote:Op woensdag 18 december 2013 14:57 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb met meten wel eens gehad dat ze een tweede keer gingen meten omdat ze wel erg weinig gegroeid was, en toen was ze ipv niets bijna 2 cm gegroeid.
Zo herkenbaar. Soms moet ik haar echt opvangen,omdat ze bijna van de commode rolt. En haar aankleden duurt aanzienlijk langer met een baby die alles super interessant vindt en daarom ineens een duik maat of probeert op te staanquote:Op woensdag 18 december 2013 15:35 schreef Spirit82 het volgende:
Daarbij is het al praktisch onmogelijk om mijn kind lang genoeg stil te laten liggen voor een meting![]()
Een poosje terug las ik hier verhalen over problemen met verschonen en aankleden omdat je kind niet stil wil liggen. Ik weet nog dat ik toen dacht: "Ooohhh daar heb ik nou helemaaaaaal geen last van!". Inmiddels weet mevrouw hoe te draaien op het kussen en dat is dus ook het eerste wat ze doet zodra ze daar ligt: omdraaien om de kangaroe te pakken die op de hoek staat of de mand met verzorgingsspullen leeg te graaienEn als ze dan eindelijk stil ligt en je kunt de luier afdoen begint ze natuurlijk weer te spartelen of te graaien
Echt kind, LIG EENS STIL!
Ik begon rond de 6 weken met bv en kv samen. En toen werd mijn meisje zoveel vrolijker. En werd ik zoveel zekerder. Dus herkenbaarquote:Op woensdag 18 december 2013 18:30 schreef GotC het volgende:
Ik vond het pas na 3 weken leuk worden![]()
Durf het bijna niet te zeggen, maar pas zodra ik stopte met bv vond ik het pas leuk en kon ik genieten![]()
Ik vroeg me laatst ook al af hoe ik dat bij M deedquote:Op woensdag 18 december 2013 20:20 schreef L-E het volgende:
De hormonen tijdens borstvoeding zijn oxytocine in ieder geval en prolactine, denk ik? Vast wel iemand die mee leest die dat beter weet. En zoals belle laatst al zei, het werkt verslavend. Ik vind het dus heel knap dat er moeders zijn die overleven met baby terwijl ze dat kind niet voor elk wissewasje aan de borst kunnen leggen. Wat doe je er dan mee?!
Ik loop meestal twee of drie keer door de kamer en dan is ze stil. Als ik meer moet lopen ga ik me zorgen makenquote:Op woensdag 18 december 2013 20:20 schreef L-E het volgende:
De hormonen tijdens borstvoeding zijn oxytocine in ieder geval en prolactine, denk ik? Vast wel iemand die mee leest die dat beter weet. En zoals belle laatst al zei, het werkt verslavend. Ik vind het dus heel knap dat er moeders zijn die overleven met baby terwijl ze dat kind niet voor elk wissewasje aan de borst kunnen leggen. Wat doe je er dan mee?!
Terecht.quote:Op woensdag 18 december 2013 20:28 schreef L-E het volgende:
Over zes dagen geef ik gewoon acht maanden borstvoeding. Fulltime. Ondanks onze rocky start. Ben ik wel echt heeeeel trots op hoor.
Ja duh!quote:Op woensdag 18 december 2013 20:28 schreef L-E het volgende:
Over zes dagen geef ik gewoon acht maanden borstvoeding. Fulltime. Ondanks onze rocky start. Ben ik wel echt heeeeel trots op hoor.
Maar dat doet de fles ook. Ik geloof zeker dat bv veel meer hormonen in beweging brengt maar als ik de fles geef doen mijn tepels soms nog pijn en ik val thuis bijna altijd half in slaap.quote:Op woensdag 18 december 2013 20:26 schreef Olf het volgende:
Ik vond het vooral hilarisch dat zodra ik baby voedde we allebei instant in slaap vielen, terwijl ik zelf echt een slechte slaper ben (en baby denk ik ook niet de makkelijkste qua in slaap vallen). Hormonen of vermoeidheid, ik denk toch echt vooral het eerste. Want ik sliep in de eerste weken uit tot elf uur ofzo, met wat voedmomenten tussendoor.
Ik denk dat ie gewoon regeldagen heeft.... niets bijzonders maar het kan je wel wat onzeker maken. Gewoon lekker bij je houden en doen wat je al doet, veel aanleggen.quote:Op woensdag 18 december 2013 20:41 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Ja duh!![]()
Hier ook een hormonenbom. M heeft weer een plak/huildagje vandaag en ik doe lekker met hem mee.![]()
Alles dat ik dan doe is hem aanleggen, soms na 10 minuten weer soms na 2 uur ofzo. Wat nou als er iets anders is? Doe ik het wel goed??
Maar als er echt iets anders zou zijn dan hapt hij niet goed aan, toch?![]()
Mooie stats voor Riley, wat een fijn poppetjeHeeft ze last van de prikjes nu?
Zelfs m'n vriend heeft het!quote:Op woensdag 18 december 2013 20:51 schreef Olf het volgende:
Wow wat cool dat dat met fles ook gebeurt! Wat grappig!
Het was bij mij ook denk ik grotendeels het beeld wat ik erbij had wat ik zo bij moest stellen. Ik heb langer verlof, en had echt gedacht dat het na het gedoe met nr. 1 wel goed zou gaan bij haar. En dat ik dus mooi 5 maanden kon voeden, en dat het dan ook wel door zou lopen als ik aan het werk ging. En toen viel dat in duigen, en ik was al zo uit balans. Hormonen denk ik achteraf, en die zitten mij ook dwars als ik er dus nog om kan janken.quote:Op woensdag 18 december 2013 21:13 schreef Suikertante het volgende:
Ik blijf dit met verbazing lezen. Ik vind het mooi en intrigerend om jullie ervaringen te lezen, maar ik voel echt niets bij bv, heb het nooit echt gewild, niet geprobeerd, niet gemist. Zo anders!
Ik herken het deels, ondanks dat ik nu al bijna een jaar borstvoeding geef. Ik vind het supercool dat ik melk kan maken en ben ervan overtuigd dat het het beste is wat ik haar kan geven maar benader het volgens mij veel minder emotioneel dan heel veel anderen. Grappig, die verschillen!quote:Op woensdag 18 december 2013 21:13 schreef Suikertante het volgende:
Ik blijf dit met verbazing lezen. Ik vind het mooi en intrigerend om jullie ervaringen te lezen, maar ik voel echt niets bij bv, heb het nooit echt gewild, niet geprobeerd, niet gemist. Zo anders!
Suiker, wat was ook alweer de reden dat je met fv gelijk begon? Ik heb het ooit gelezen..quote:Op woensdag 18 december 2013 21:13 schreef Suikertante het volgende:
Ja ergens dacht ik dat wel. Gelukkig heb ik mezelf vooraf voorgenomen om daar geheel in mee te gaan en ons desnoods in de slaapkamer op te sluiten dus dat komt wel goedquote:Op woensdag 18 december 2013 20:50 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik denk dat ie gewoon regeldagen heeft.... niets bijzonders maar het kan je wel wat onzeker maken. Gewoon lekker bij je houden en doen wat je al doet, veel aanleggen.
Ik deed het net als jijquote:Op woensdag 18 december 2013 21:23 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Ja ergens dacht ik dat wel. Gelukkig heb ik mezelf vooraf voorgenomen om daar geheel in mee te gaan en ons desnoods in de slaapkamer op te sluiten dus dat komt wel goed
Hoe doen/deden jullie dat met die hele kleintjes overdag? Wieg/ledikant, box of iets anders? Tot nu toe heb ik hem overdag constant bij me op de bank (op het voedingskussen) en soms in de box.
quote:Op woensdag 18 december 2013 20:44 schreef Suikertante het volgende:
[..]
En ik moet er dus echt niet aan denken om telkens een kind aan m'n tiet te hangen L-Eik zou ook niet weten welke wissewasjes er worden bedoeld eigenlijk. De mijne speelt gewoon, of we knuffelen, of eten een boterham, allemaal no tits involved
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In jouw situatie (en Kyara zei het ook al eens) zou ik het misschien toch overwegenquote:Op woensdag 18 december 2013 21:34 schreef L-E het volgende:
Ik vond bv heel belangrijk vanwege de verhoogde kans op allergieen. Als het dan ook nog een prematuur en dysmatuur kind blijkt, wordt de motivatie alleen maar groter (in mijn geval). Ik moet bekennen dat ik heel erg bv geef omdat ik denk dat dat het beste is voor hem, er intens van genieten zoals ik van anderen hoor.. dat heb ik niet.
Nou daar hoeft toch geenquote:Op woensdag 18 december 2013 21:35 schreef Omentielvo het volgende:
Ik vind bv heel mooi inderdaad. En bij een tweede zou ik zeker weer starten met bv. Vooraf zou ik trouwens wel meer informatie gaan verzamelen daarover. Maar als het moeizaam zou gaan (Riley was met 5 weken ineens afgevallen terwijl ze echt regelmatig aan mijn borsten hing) en het mij weer zo onzeker zou maken als die eerste weken van Riley zou ik het weer met kv gaan combineren.
Wel moet ik toegeven dat ik geen langvoedster zou worden. Een jaar is een beetje de max voor mij
+1quote:Op woensdag 18 december 2013 21:39 schreef L-E het volgende:
Ik vind het juist heel mooi en ook knap dat je zo een bewuste keuze hebt durven maken daarin Suiker. De bv-maffia kan heftig zijn in haar standpunt, vond/vind ik.
Ja he. Dat komt omdat we tegen de laatste maand met baby aan zitten te hikken denk ikquote:Op woensdag 18 december 2013 21:43 schreef Omentielvo het volgende:
Ik mis een pasgeboren baby als ik dit zie
quote:Op woensdag 18 december 2013 21:33 schreef Mabawa. het volgende:
Aah oke, het is niet heel gek dus op deze manier. Ik wil over een tijdje (maar of dat nou 4 weken of 4 maanden is) hem iets vaker in zijn ledikant leggen, deze staat in zijn eigen kamer. Hij slaapt nu bij ons in een wiegDeze is iets groter dan de normale wiegjes volgens mij dus hoop dat hij er lekker lang in past.
Wat een hompieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Hier ligt ze nu ook op het voedingskussen naast me te slapen.
Wij zijn nu ook aan het wennen om in haar ledikant te slapen en dat gaat goed. Maar voorlopig mag ze nog wel even in de wieg bij mij blijven slapen![]()
![]()
Dit!quote:Op woensdag 18 december 2013 21:39 schreef L-E het volgende:
Ik vind het juist heel mooi en ook knap dat je zo een bewuste keuze hebt durven maken daarin Suiker. De bv-maffia kan heftig zijn in haar standpunt, vond/vind ik.
Haha. Dat dacht ik ook. Gisteren geloof ik toen ze nog twee maanden was. Toen knipperde ik drie keer met mijn ogen ofzo.quote:Op woensdag 18 december 2013 21:48 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Dit!
Ja jullie hebben van die grotenIk ben ook heel benieuwd naar die tijd hoor, maar dat duurt nog heeel lang!
quote:Op woensdag 18 december 2013 21:50 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Haha. Dat dacht ik ook. Gisteren geloof ik toen ze nog twee maanden was. Toen knipperde ik drie keer met mijn ogen ofzo.
Ja daahaag, dan ga ik vanaf nu niet meer knipperen!quote:Op woensdag 18 december 2013 21:50 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Haha. Dat dacht ik ook. Gisteren geloof ik toen ze nog twee maanden was. Toen knipperde ik drie keer met mijn ogen ofzo.
5?quote:Op woensdag 18 december 2013 21:49 schreef Omentielvo het volgende:
Ja. Over vijf weken is ze gewoon 1. Is ze geen baby meer. En ze begint nu al meer en meer een dreumes (met de daarbij horende streken) te worden. En als ik dan zo'n pasgeboren baby zie of ik lees de bekende gevoelens van die eerste weken dan mis ik dat gewoon zo heel erg. Dan rammel ik gewoon keihard
Haha. Dat zou ik ook doen. Qua lengte kan ik toch ook tot 11 maart hanteren?quote:Op woensdag 18 december 2013 21:54 schreef Kyara het volgende:
[..]
5?
*slik*
Hier zijn het nog wel echte baby's. En ook nog geen dreumesstreken. Misschien hanteer ik maar gewoon 11 maart
Vond ik bij M ook niet. Maar hier is het echt de laatste maand dat we een baby in huis hebben. Een soort einde van een tijdperk zeg maar.quote:Op woensdag 18 december 2013 22:03 schreef Cwen het volgende:
Waarom vindt iedereen het zo moeilijk dat hun baby's groot worden? Geen aanval hoor, maar ik heb dat gewoon helemaal niet, vind het juist leuk om te zien hoe ze verandert!
Check. Hier doe ik echter niets mee. Die blauwe plekken heeft mijn peuter nog steeds. Echte jongens <3quote:Op woensdag 18 december 2013 20:19 schreef Suikertante het volgende:
Zeg, moeders van kruipende baby's, zitten die van jullie ook onder de blauwe plekken? F's knietjes zijn een beetje rood en zijn schenen zijn bezaaid met blauwe plekken. Vallen en stoten creme overdreven? Of hebben jullie dat helemaal niet?
Bizar zeg ik je!!quote:Op woensdag 18 december 2013 22:42 schreef Olf het volgende:
Ik vind het groter worden juist heeeeeel leuk maar vind het wel absurd om straks een dochter van 1 te hebben. Dat klinkt toch bizar?!
Nou ik dusquote:Op woensdag 18 december 2013 22:52 schreef Omentielvo het volgende:
Door Lot haar post ben ik toch nieuwsgierig. Zijn er hier ook mensen die zouden willen tandemvoeden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.staat me dus wel tegen. En een keer op tv zag ik een vrouw met een meisje van acht, zij kon het er niet meer uit krijgen. Ging ze nog even een keer extra proberen voor de camera. Dat vind ik bijna obsceen. Maar aan de andere kant vind ik ook dat elke moeder lekker moet doen wat ze zelf goed vindt voelen!
Jij dus ook GotC
En ik hoop jij ook de volgende keer, XM![]()
Eigenlijk moeten ze negen maanden zijn voor de gewrichten geloof ik. Wat zitten betreft: F gaat dus wel zelf zitten en ligt eigenlijk bijna niet meer, maar ik zou nog geen lange fietstocht met hem maken want het evenwicht van zijn hoofd wordt nog wel uitgedaagd door drempels en dergelijke. Ik heb een bobike mini en er zit niets achter zijn hoofd, ik vind het daardoor eerlijk gezegd minder veilig voelen dan met de draagzak.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:10 schreef L0t.. het volgende:
Ik had nog een vraagje. Hoe zit dat nou met die fietsstoeltjes?
Want ik zag die geweldige foto van F. voorop de fiets (![]()
![]()
) en toen wilde ik eigenlijk ook meteen op pad met m'n moederschip (
LB) maar wat is daar nu het criteria voor? Stevig kunnen zitten (kan ze) of zélf kunnen gaan zitten (kan ze nog niet)?
Hmm oké, dan ga ik er nog maar even mee wachten. Scheelt dat ik toch geen fietser ben (te luiquote:Op woensdag 18 december 2013 23:16 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten ze negen maanden zijn voor de gewrichten geloof ik. Wat zitten betreft: F gaat dus wel zelf zitten en ligt eigenlijk bijna niet meer, maar ik zou nog geen lange fietstocht met hem maken want het evenwicht van zijn hoofd wordt nog wel uitgedaagd door drempels en dergelijke. Ik heb een bobike mini en er zit niets achter zijn hoofd, ik vind het daardoor eerlijk gezegd minder veilig voelen dan met de draagzak.
Maar hij vond het zelf fantastisch en volgens mijn vriend zag het er steviger uit dan het vanuit mijn oogpunt leek.
Wtfquote:Op woensdag 18 december 2013 23:22 schreef Spirit82 het volgende:
Even hoor, mijn zusje paste vanavond op voor het eerst. Ik vroeg via whatsapp of alles goed ging.
Zij: "Wat eet jouw kind veel!"
Ik: "ja he? Hele potje op?"
Zij: "Nee, ze heeft een enorme berg lasagne met ons mee gegeten."
Toen moest ik even heel erg diep in en uit ademen![]()
![]()
Een kind van 7 mnd lasagne geven en ze had flink gespuugd daarna en stinkt nu een uur in de wind naar knoflook en haar buikje is helemaal opgezet
![]()
En nu zal ik het er niet meer over hebben en waardeer ik mijn schoonfamilie des te meer!
Dit.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:24 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Wtf![]()
![]()
Sorry ik weet verder even geen zinnige reactie. Echt. Wtf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |