Er is een grote kinderboerderij waar ik als kind heel vaak kwam en sindsdien nooit meer ben geweest, daar gaan we dus binnenkort samen naartoe. Ben benieuwd of ik nog iets herken, het zal ook wel erg veranderd zijn in die 20 jaar!quote:Hebben jullie ook van die dingen waarvan je je echt al voor je ziet dat je die later doet met je kind? Als in, bepaalde boeken voorlezen/films kijken/dingen bezoeken?
Hier meer.quote:Toen mijn moeder oud genoeg was nam hij haar mee op staatsbezoek. Dit hield in dat hij zijn auto voorreed, mijn moeder liet instappen en haar een landkaart gaf. Jij mag zeggen waar we op staatsbezoek gaan, zei hij dan. Mijn moeder deed haar ogen dicht en prikte met haar vinger op de kaart. Diever, zei hij. De mensen zullen blij zijn ons te ontvangen
Hoe bedoel je dat hij minder drinkt?quote:Op dinsdag 17 december 2013 19:52 schreef angelatje het volgende:
Jeetje wat gaan jullie snel zeg hier!
Hoi Skips![]()
Ik kijk er naar uit om met K naar buiten te gaan en met hem te pronken.
Helaas is hij nog niet beter, maar de hoest lijkt los te komen dus hopelijk duurt het niet lang meer. Helaas was hij ook niet gegroeid, dus hij zit nog niet op zijn geboortegewichtmaar hij heeft afgelopen dagen ook een stuk minder gedronken. Maar vandaag gaat het de goede kant op
. Hij valt ook steeds in slaap tijdens de voedingen. Hebben jullie tips om hem wakker te krijgen/houden? Voetjes kietelen of bij de ribben kietelen helpt niet en een koude washand ook niet
Hij is nu 13 dagen oud. Hij drinkt nu steeds halve flessen ipv hele. Plasluiers gaan wel goed trouwens. Zaterdag bij huisartsenpost geweest maar die kon niks voor ons betekenen. Dus naar huis gestuurd met het advies om vaker een fles aan te bieden dus dat doen we nu. Maar soms krijgt hij na de voeding een hoestbui en dan spuugt hij alles weer uit. Donderdag komt er iemand van het consultatiebureau omdat ze even wil kijken hoe het nu gaat en of hij gegroeid isquote:Op dinsdag 17 december 2013 19:57 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat hij minder drinkt?
Hoe zijn de plasluiers? Hoeveel plasluiers heb je nu per dag en hoe oud is de kleine?
Ohja een "schaaltje lekkers" als ik vroeg naar bed ging om te lezenquote:Op dinsdag 17 december 2013 20:00 schreef Olf het volgende:
En voor later kijk ik heeeeel erg uit naar dat ze onder een dekentje op de bank een spannend boek aan het lezen is, en dat ik haar dan een kop thee en haar lievelingskoekjes kom brengen.![]()
![]()
![]()
Disneyfilms kijken en alle liedjes meezingenquote:Hebben jullie ook van die dingen waarvan je je echt al voor je ziet dat je die later doet met je kind? Als in, bepaalde boeken voorlezen/films kijken/dingen bezoeken?
Goed dat ze jullie in de gaten houdenquote:Op dinsdag 17 december 2013 20:07 schreef angelatje het volgende:
[..]
Hij is nu 13 dagen oud. Hij drinkt nu steeds halve flessen ipv hele. Plasluiers gaan wel goed trouwens. Zaterdag bij huisartsenpost geweest maar die kon niks voor ons betekenen. Dus naar huis gestuurd met het advies om vaker een fles aan te bieden dus dat doen we nu. Maar soms krijgt hij na de voeding een hoestbui en dan spuugt hij alles weer uit. Donderdag komt er iemand van het consultatiebureau omdat ze even wil kijken hoe het nu gaat en of hij gegroeid is
Ach je probeert gewoon van alles om zo kleintje wakker te maken als je je zorgen maakt met voedingen en veel slapen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:12 schreef angelatje het volgende:
Die koude washand was een idee van de kraam. Maar vind het zelf ook zielig dus maar een paar keer geprobeerd
Nou dat is het dus juist. Als ze van het kdv komt zijn ze dus vaker roder dan thuis. En nu al een paar keer dat ze echt moet huilen van de pijn. Ik wilde het morgen ook aan het CB vragen. En morgen mijn eigen luierdoekjes meegeven naar het kdv.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:12 schreef Juud-- het volgende:
Omen, weet je welk merk babydoekjes op het KDV gebruikt wordt? Als ze supergeparfumeerd zijn, dan zou het misschien kunnen dat Riley daarvan rode billetjes krijgt. Maar dan zou het misschien al eerder gebeurd moeten zijn?
Ik heb er niet veel verstand van, maar ik weet wel dat van spruw je kindje ook rode billen kan krijgen. Mocht je geen verbetering zien met de doekjes zou je dat nog kunnen checken?quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:18 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Nou dat is het dus juist. Als ze van het kdv komt zijn ze dus vaker roder dan thuis. En nu al een paar keer dat ze echt moet huilen van de pijn. Ik wilde het morgen ook aan het CB vragen. En morgen mijn eigen luierdoekjes meegeven naar het kdv.
Ohh ja vreselijk wij hebben dat ook moeten doen... E werd echt nérgens wakker vanquote:Op dinsdag 17 december 2013 20:12 schreef angelatje het volgende:
Die koude washand was een idee van de kraam. Maar vind het zelf ook zielig dus maar een paar keer geprobeerd
Haha. Riley zei het vandaag tegen mijn nicht.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:32 schreef LadyBlack het volgende:
E zei net 'mama'
Tegen haar vaderEn daarna tegen de (dove) poes
quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:32 schreef LadyBlack het volgende:
E zei net 'mama'
Tegen haar vaderEn daarna tegen de (dove) poes
quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:42 schreef Kyara het volgende:
Hoi Skippy! Welkom!
En de Daily Olf
Ik verheug me op een heleboel. Sowieso op pratende kindjes en kijken hoe ze op elkaar reageren. Op speeltuin en kinderboerderij bezoeken. Op sprookjes voorlezen op ons bed terwijl 3 kindjes soezig van hun bad met natte haartjes en frisse pyjamaatjes aan mijn kippen hangen (ik besef me dat dit in werkelijkheid waarschijnlijk iets minder idyllisch zal zijn....). Op naar de Efteling, op vakantie en dan met emmertjes en schepjes naar het strand. Op samen fietsen en naar het bos. Op Sinterklaas vieren met 3 kindjes die helemaal geloven en dan een "echte" Sinterklaas laten komen.
En ik verheug me ook gewoon op morgen en op onze eerste kerst samen. En een nieuw jaar in gaan als compleet gezin.
LadyBlack![]()
![]()
Angelaatje
Verder niet echt bijgelezen
Eigenlijk niet. Maar dat komt misschien omdat ze allemaal nog redelijk in dezelfde categorie zitten en M is ook niet echt een rauwdouwer. Dus misschien gaat M op ballet en D op voetbal of zo. En aangezien M nu al zoveel interesse in mijn kleding toont, is hij misschien ook degene die mee gaat winkelen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:09 schreef Shandaly het volgende:
Uitbreiding van de daily Olf voor degenen met meerdere kindjes: heb je per kindje ook andere verwachtingen/ideeën over wat je later samen gaat doen?
tsssk... jij bent heel niet stomquote:Op dinsdag 17 december 2013 21:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wow ik vind het zo knap dat jullie allemaal dit soort dingen weten, net als die rapportjes van gister. Ik weet het gewoon niet. Ik kan wel schrijven dat ze lief is, maar dat is ook zo lekker algemeen.. En verheugen doe ik me ook niet echt op iets specifieks ofzo. Nou vind ik mezelf stom
.
Ik weet niet meer waar het boek over ging, behalve dat ik het prachtig vondquote:Op dinsdag 17 december 2013 21:21 schreef Kyara het volgende:
Gebroeders LeeuwenhartTranen met tuiten
En XM, hoeft niet hoor. Toen ze mij op het cb eens vroegen naar de karakters van de meisjes kwam ik ook niet veel verder dan lief en gemoedelijk. Ik vind het nu ook makkelijker omdat ik de kindjes tegen elkaar kan afzetten en de verschillen kan zien. Niet alleen de meisjes met elkaar maar vooral ook met M.
Dat laatste had ik nou ook, dus wat ik getypt had maar weer weggehaald daarstraks. Ik verheug me namelijk op alles, eigenlijk.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wow ik vind het zo knap dat jullie allemaal dit soort dingen weten, net als die rapportjes van gister. Ik weet het gewoon niet. Ik kan wel schrijven dat ze lief is, maar dat is ook zo lekker algemeen.. En verheugen doe ik me ook niet echt op iets specifieks ofzo. Nou vind ik mezelf stom
.
Klopt. Jouw meisjes zijn nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang niet jarig.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:51 schreef Kyara het volgende:
iemand enig idee waar je serpetines kan kopen?
Niet helemaal offtopic want is voor de foto voor de uitnodiging voor de verjaardag van de meisjes. Al duurt dat natuurlijk nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang /struisvogel
carnavals winkel? feestwinkel? action?quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:51 schreef Kyara het volgende:
Niet helemaal offtopic want is voor de foto voor de uitnodiging voor de verjaardag van de meisjes. Al duurt dat natuurlijk nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang /struisvogel
Iig bij die carnavalswinkel in de Koningsstraat.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:51 schreef Kyara het volgende:
Vtech toet toet. Is zo gaaf. Wil ik voor Rileyquote:Op dinsdag 17 december 2013 21:52 schreef Loj het volgende:
Oke, dit is echt heel stom, maar help
Oma geeft ons 50 euro voor kerst om iets voor Ow te kopen, waar hij leuk mee kan spelen. We moeten het dan wel mee nemen volgende week als we op vakantie gaan...
Maar nu heb ik dus gewoon geen idee wat te kopen! Hij heeft al zo veel speelgoed en gaat met z'n verjaardag vast ook nog vast veel krijgen! Dus wat moet Ow echt hebben?
(Deze vraag hoort zeker eigenlijk in t speelgoedtopic)
Thanks!quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:55 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Iig bij die carnavalswinkel in de Koningsstraat.
Duploquote:Op dinsdag 17 december 2013 21:52 schreef Loj het volgende:
Oma geeft ons 50 euro voor kerst om iets voor Ow te kopen, waar hij leuk mee kan spelen. We moeten het dan wel mee nemen volgende week als we op vakantie gaan...
Maar nu heb ik dus gewoon geen idee wat te kopen! Hij heeft al zo veel speelgoed en gaat met z'n verjaardag vast ook nog vast veel krijgen! Dus wat moet Ow echt hebben?
quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:11 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ohja een "schaaltje lekkers" als ik vroeg naar bed ging om te lezenMet mandarijnpartjes, stukje chocola, een dropje. Zoiets
Angelatje goed dat je om hulp hebt gevraagd. De plasluiers zijn altijd een hele goede graadmeter!
FR, beterschap
En Spirit, op het bv.com voedingsschema staat kiwi ook pas vanaf een jaar. Geen idee waarom, maar ik dacht eraan toen je net postte dat ze het gegeten had. Nu ze ook een luier from hell heeft zeg ik het toch maar even
1 autootje is best geinig. Daarna wordt het een teringherriequote:Op dinsdag 17 december 2013 21:56 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Vtech toet toet. Is zo gaaf. Wil ik voor Riley
Ohja dat zijn verrassingen!quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:57 schreef Spirit82 het volgende:
[..]Geen luier from hell hoor, alleen zwarte pitjes all over the place
http://www.bol.com/nl/m/s(...)speelgoed/index.htmlquote:Op dinsdag 17 december 2013 21:52 schreef Loj het volgende:
Ik moest nog zó lachen om de sokquote:Op dinsdag 17 december 2013 21:57 schreef Spirit82 het volgende:
[..]Geen luier from hell hoor, alleen zwarte pitjes all over the place
Ja man, vandaag is luierverrassinsdagquote:
OUD / Op vakantie met baby/dreumes/peuter en ik neem mee.........quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:12 schreef Loj het volgende:
Vtech is schattig idd, maar hij krijgt al t vliegveld voor z'n verjaardag.
Tekenspullen, is dat al leuk Kyara?
Die speel buis is wel een idee
Duplo wacht ik nog een jaartje mee, hij heeft wat megabloks gekregen, en vindt t zonde als daar niets mee gedaan wordt...
Op bol wist ik t echt ff niet meer GotC;)
Nog meer ideeën?
Kyara en Omen, weten jullie slaat jullie meisjes gaan krijgen voor hun verjaardag?
Tnx iedereen trouwens
Haha, op dat punt ingrijpen lijkt me een goed idee inderdaad. Misschien maar eens proberen. Wellicht onderschat ik haar maar ben echt benieuwd of ze het hele concept van 'dit krijtje laat kleur achter op het papier' snapt. En niet gewoon het papier en wasco samen opeet.quote:
Leuk kerstvakantievoornemen!quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:38 schreef Kyara het volgende:
In het begin voor doen. Jij tekene,zij kijken en dan duurt het vast niet lang dat ze ook zelf wil doen.
En zo niet dan leg je het even weg tot ze er wel aantoe is, is ook niet erg.
+1quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:39 schreef Olf het volgende:
[..]
Leuk kerstvakantievoornemen!zou het zelf nog niet zo snel proberen, maar klinkt echt tof!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Baby en knutselen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |