Ik zou 't graag doen, maar ik heb geen rooie rotcent over. Eerst maar eens afstuderen en werk vinden.quote:Op woensdag 18 december 2013 15:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wij moeten een keer een meet houden onder leiding van Tarado en ondergetekende waar we ons de hele dag volstoppen met Japans eten en veel bier.
Dit is redelijk beschamend ja.quote:Op woensdag 18 december 2013 15:59 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Dacht het wel, van blowfish![]()
Ik kan er namelijk niet goed tegen als mensen foto's maken van hun eten in restaurants...
quote:Op woensdag 18 december 2013 16:00 schreef minilot het volgende:
[..]
En je kunt eventueel culinaire zeurkousjes meenemen, want kijk: ze hebben ook patat/friet en knakworstjes!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pics!quote:Op woensdag 18 december 2013 16:02 schreef minilot het volgende:
Potver, nu moet ik door dit topic vanavond weer eens mochi maken.
dit ga ik proberen straksquote:Mochi (Jp.: 餅 ; ook wel o-mochi) is een rijstgerecht uit de Japanse keuken dat traditioneel rond nieuwjaar (shogatsu of oshogatsu) gegeten wordt (vergelijk met de Nederlandse oliebol). Mochi is de Japanse variant van het Chinese niangao.
Ik zorg wel dat ik een biertje bij de hand hebquote:Doordat mochi erg kleverig is overlijden er jaarlijks Japanners door verstikking nadat ze de rijst gegeten hebben.
Yup! Coquilles boven de kooltjes. Yum! Alleen de Takoyaki is niet geweldig. Maar, echt lekkere Takoyaki heb ik buiten Japan sowieso nog niet gevonden.quote:Op woensdag 18 december 2013 15:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Deze bedoel je in de Wielingenstraat (bij de Rai) Hakata Senpachi?
[ afbeelding ]
Wauwquote:Op woensdag 18 december 2013 16:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Mijn mochi van laatst, met passievrucht- en frambozensap (in die zin een tikkie fusion):
[ afbeelding ]
Bij deze promoveer ik je tot 1 van de belangrijkste bijdragers in mijn topic.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:13 schreef minilot het volgende:
O, ik maak ook graag zelf gyoza (inclusief homemade deeg):
[ afbeelding ]
Gyoza staat op nummer zes, na mijn top vijf.
Zie je er goed uit? Want dan wil ik je graag inruilen voor mijn vriendin. Die kan niet Japans kokenquote:Op woensdag 18 december 2013 16:13 schreef minilot het volgende:
O, ik maak ook graag zelf gyoza (inclusief homemade deeg):
[ afbeelding ]
Gyoza staat op nummer zes, na mijn top vijf.
Ik ook niet hoor. Ik heb in mijn Japanse arsenaal maar een paar simpele dingen. Vis of vlees, daar 'bak' ik niks van (ha!)quote:Op woensdag 18 december 2013 16:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Want dan wil ik je graag inruilen voor mijn vriendin. Die kan niet Japans koken
quote:Op woensdag 18 december 2013 16:14 schreef minilot het volgende:
![]()
Oh, en ik maak ook graag van die sesamballetjes met rodebonenpasta!![]()
Foto mijnerzijds:
[ afbeelding ]
Dit dus.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:16 schreef mytec het volgende:
Pure marteling dit topic , as ik het geld had meteen een vlucht naar japan, dan door naar singapore etc.
Krijg me toch een honger van al die foto's
Op basis van bovenstaande 3 fotos doe ik je een huwelijksaanzoek.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:15 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor. Ik heb in mijn Japanse arsenaal maar een paar simpele dingen. Vis of vlees, daar 'bak' ik niks van (ha!)
Jij wordt niet gelukkig van al die louter vegan shizzle van mij, denk ik ;-)quote:Op woensdag 18 december 2013 16:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Op basis van bovenstaande 3 fotos doe ik je een huwelijksaanzoek.
ermahgerd. als ik d'r weer zie stop ik d'r in m'n tas.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:22 schreef IntensiveGary het volgende:
Mijn meisje kookt trouwens ook graag Japans. Gisteren Unagi met rijst
[ afbeelding ]
Niet Japans(Koreaans, de buren dus), maar wel op een Hello Kitty bordje: Kimchi pannekoekje
[ afbeelding ]
Totoro Soba
[ afbeelding ]
Hello Kitty chocola
[ afbeelding ]
nog meer Totoro
[ afbeelding ]
en een bloemetje
[ afbeelding ]
Oei, gelukkig heb je nee gezegdquote:Op woensdag 18 december 2013 16:18 schreef minilot het volgende:
[..]
Jij wordt niet gelukkig van al die louter vegan shizzle van mij, denk ik ;-)
Geweldigquote:Op woensdag 18 december 2013 16:22 schreef IntensiveGary het volgende:
Mijn meisje kookt trouwens ook graag Japans. Gisteren Unagi met rijst
[ afbeelding ]
Niet Japans(Koreaans, de buren dus), maar wel op een Hello Kitty bordje: Kimchi pannekoekje
[ afbeelding ]
Totoro Soba
[ afbeelding ]
Hello Kitty chocola
[ afbeelding ]
nog meer Totoro
[ afbeelding ]
en een bloemetje
[ afbeelding ]
Hmm, ik denk dat je over het algemeen toch wel flink je best moet doen om vegetarisch te eten. Als ik de chef voor mij laat kiezen krijg ik altijd vlees of vis.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:54 schreef Adames het volgende:
Is de Japanse keuken geschikt voor vegetariërs? In de zin van: sla een kookboek open en de helft van de recepten is zonder vlees/vis?
Koeien werden in ieder geval tot een 60 jaar terug niet gegeten, dus dat geeft wel hoop.
lastige vrienden hebbenquote:Op woensdag 18 december 2013 16:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hmm, ik denk dat je over het algemeen toch wel flink je best moet doen om vegetarisch te eten. Als ik de chef voor mij laat kiezen krijg ik altijd vlees of vis.
Ik ga zo eens in mn Japanse kookboek tellen hoeveel vegetarisch is
Rare vraag waarschijnlijk, maar waar smaakt het naar? Vergelijkbaar met een vissoort hier?quote:Op woensdag 18 december 2013 17:02 schreef Tarado het volgende:
Dit is ook een gerecht wat ik echt lekker vind Miso Black Cod (Gindara Misozuke)
[ afbeelding ]
Is kabeljauwquote:Op woensdag 18 december 2013 17:04 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Rare vraag waarschijnlijk, maar waar smaakt het naar? Vergelijkbaar met een vissoort hier?
Ja het is een beetje zoetig, echt lekkerquote:Op woensdag 18 december 2013 17:10 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Wat maakt het zo speciaal dan, de bereiding?
Miso.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:10 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Wat maakt het zo speciaal dan, de bereiding?
Ik ben benieuwd, heb het op mijn lijstje met 'binnenkort eens proberen' geplaatst.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja het is een beetje zoetig, echt lekker
Nope, ingevroren bij één van de Aziatische supermarkten bij de Makro, hier in Amsterdam. Ik geloof Amazing Oriental, maar het kan ook één van de andere twee zijn..quote:Op woensdag 18 december 2013 16:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Geweldig![]()
Wat voor vis gebruik je? Gewoon paling van de visboer?
maar dat is Chineesquote:Op woensdag 18 december 2013 16:14 schreef minilot het volgende:
![]()
Oh, en ik maak ook graag van die sesamballetjes met rodebonenpasta!![]()
Foto mijnerzijds:
[ afbeelding ]
En is dat lekker?quote:Op woensdag 18 december 2013 17:35 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Nope, ingevroren bij één van de Aziatische supermarkten bij de Makro, hier in Amsterdam. Ik geloof Amazing Oriental, maar het kan ook één van de andere twee zijn..
Ik heb toch al een paar keer wat tegenvallers gekocht bij de toko. Sommige merken instant miso soep zijn niet te vretenquote:Op woensdag 18 december 2013 17:46 schreef Adames het volgende:
[..]
nee, hij zal het met verschrikkelijke tegenzin eten
Vanzelfsprekendquote:Op woensdag 18 december 2013 18:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]![]()
PICS van het resultaat worden hier verwacht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |