http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ht-van-op-zijn-naam/quote:“Hij staat bekend als eigenzinnig en eigengereid, niet bang het conflict aan te gaan. Zo moest hij in 1989 opstappen in Den Haag na een ruzie met een partijgenoot en collega-wethouder over het nieuw te bouwen stadhuis. Als Kamerlid lag hij voortdurend overhoop met staatssecretaris Dick Tommel (D66) in het eerste paarse kabinet, en werd hij tot de orde geroepen door zijn fractievoorzitter Wallage.
Duivesteijn heeft weinig te verliezen. Hij heeft een prachtige carrière achter de rug en hij hoeft niemand meer te vriend te houden.
Maar Duivesteijn heeft zich ook laten zien als “iemand die hard blaft maar niet bijt”, zeggen mensen die hem van dichtbij kennen. Als iemand die op het laatste moment bijdraait. Als een echte PvdA-man die zijn partij niet in een crisis wil storten. De PvdA staat laag in de peilingen en heeft geen behoefte aan verkiezingen.”
Jawel, ik verwacht dat hij gewoon gaat inbinden.quote:Op dinsdag 17 december 2013 10:47 schreef Tocadisco het volgende:
Zoals ze in het NRC al zeiden:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ht-van-op-zijn-naam/
Compleet onvoorspelbaar dus.
Er bestaat nu eenmaal een vrij straffe fractiediscipline bij de PvdA.quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:22 schreef Tomatenboer het volgende:
Hij zal uiteindelijk buigen, maar ze houden het tot het laatste moment spannend voor de bühne, zodat Duijvestein kan beweren alles goed te hebben afgewogen, een strijd te hebben geleverd, en zich uiteindelijk heeft laten overtuigen, zonder gezichtsverlies te lijden.
Overigens wel volkomen begrijpelijk dat hij op dit punt dwarsligt (indien hij oprecht is in zijn beweegredenen). Het verbaasd mij eerder dat er niet veel meer PvdA-ers dwarsliggen op bepaalde punten. De slaafse volgzaamheid van kamerleden en partijleden vind ik vaak opmerkelijk. Van enige dualiteit is over het algemeen weinig sprake.
Terwijl er toch genoeg punten in het regeerakkoord en in het 'vijf partijen akkoord' zijn afgesproken die voor een oprechte PvdA-er tegen alle principes en grondbeginselen van de PvdA ingaan.
Gevolgen zijn te groot idd.quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:25 schreef hb64 het volgende:
Nieuwe verkiezingen zijn nu niet in het voordeel van de PvdA.
Duijvestein zal inbinden.
Zou zwak zijn.quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:03 schreef Seriemoordenaar het volgende:
Duijvesteijn gaat gewoon mee met de fractie. Let maar op. Storm, glas, water.
Vanaf 14.45 begreep ik.quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:27 schreef Kaas- het volgende:
Hoe laat is dat debat? Leuk om te volgen via politiek24, er hangt nogal wat vanaf.
Volgens de stream "Zo meteen".quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:27 schreef Kaas- het volgende:
Hoe laat is dat debat? Leuk om te volgen via politiek24, er hangt nogal wat vanaf.
quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vanaf 14.45 begreep ik.
Zie http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ht-van-op-zijn-naam/ voor veel achtergronden.
quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vanaf 14.45 begreep ik.
Zie http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ht-van-op-zijn-naam/ voor veel achtergronden.
Fuck you NRC, leg het gewoon uit.quote:Verhuurdersheffing?
Het is een beetje een technisch verhaal, maar het kabinet wil graag dat corporaties en andere verhuurders meebetalen aan de bezuinigingen. Daarom wordt de zogenoemde verhuurdersheffing ingevoerd. Volgend jaar gaat het om 1,1 miljard euro, dat bedrag loopt daarna op tot 1,7 miljard vanaf 2017. De heffing kan volgens minister Blok worden opgebracht door huren te verhogen, te snijden in de bedrijfslasten, en woningen te verkopen.
Ja, de inkomensafhankelijke huurverhoging is trouwens al ingevoerd...quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
[..]
Fuck you NRC, leg het gewoon uit.
Dat is sowieso vrij gebruikelijk toch?quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:37 schreef Ryan3 het volgende:
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/
Adri gaf net Blok een handje...
Die kan dan ook het beste haar waffel houden.twitter:MonaKeijzer twitterde op dinsdag 17-12-2013 om 14:32:00http://t.co/4jvBNjjYdJ Mijn Mondelinge Vragen hierover niet toegelaten. Dan maar schriftelijke vragen. Oplossen graag @mjrijn ! reageer retweet
Ja, ik bedoel ook niet dat het ongebruikelijk is...quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is sowieso vrij gebruikelijk toch?
Hmm, dan wacht ik wel tot 16:15, want het gaat me enkel om de reactie van Duivesteijn.quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:42 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Spreeklijst:
Wet maatregelen woningmarkt 2014 II (33.819)
Essers (CDA) 15 min.
Schouwenaar (VVD) 15 min.
Ruers (SP) 15 min.
Kuiper (ChristenUnie) 12 min.
Van Dijk (PVV) 10 min.
Nagel (50PLUS) 10 min.
De Boer (GroenLinks) 15 min.
De Lange (OSF) 10 min.
Duivesteijn (PvdA) 15 min.
Van Boxtel (D66) 12 min.
Klopt, ik begrijp tot zekere hoogte het belang van fractiediscipline ook wel. Anders wordt het enorm lastig om voortvarend beleid uit te voeren. Maar ik ben wel van mening dat er veel meer dualiteit mogelijk zou moeten zijn, zoals het hoort dus, indien men betere compromissen zou sluiten en ook de regeringen wat zorgvuldiger zou samenstellen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er bestaat nu eenmaal een vrij straffe fractiediscipline bij de PvdA.
Geldt trouwens voor de meeste partijen, maar zeker voor de regeringspartijen.
En dualisme is iets dat men zich nauwelijks kan veroorloven, zeker niet omdat de verhoudingen in de EK precair liggen.
Meer huurwoningen verkopen lijkt mij een slecht plan. Er is nu al een tekort aan betaalbare huurwoningen. Woningen verkopen vermindert alleen het aanbod, zeker omdat nieuwbouw vaak ook in de hogere huursegmenten vallen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:58 schreef arjan1112 het volgende:
Verminderen van de nieuwbouw is een slechte zaak
Aedes moet wel doen wat de bedoeling is
in plaats van minder nieuwbouw , meer huizen verkopen
Ja, de economie kan alleen maar weer groeien als de huizenprijzen stijgen hoor...quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:11 schreef arjan1112 het volgende:
Ja dan moet je SP stemmen
ze kunnen zat woningen verkopen voor 120.000 euro
Hoe moeten mensen met een wat minder hoog inkomen dan toch aan een aardige koopwoning komen? Dat deel van de markt is echt wel nodig.quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Meer huurwoningen verkopen lijkt mij een slecht plan. Er is nu al een tekort aan betaalbare huurwoningen. Woningen verkopen vermindert alleen het aanbod, zeker omdat nieuwbouw vaak ook in de hogere huursegmenten vallen.
Je zou geaaid moeten worden ipv neergeschoten. Je hebt geld om de economie te laten draaien ipv alles direct naar de bank te brengen. Je hebt een grote verantwoordelijkheid!quote:
Voor mensen met een hoger inkomen idd.quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:21 schreef arjan1112 het volgende:
ok dus wat de vvd betreft worden er een miljoen huurwoningen verkocht aan pensioenfondsen en verzekeraars die ze vervolgens gaan verhuren voor 680-1000 euro ?
Nou ik zou wel een beter huis willen, had er ook 1 op het oog, maar omdat de huur 5 euro onder de vrije sector grens ligt, mocht ik er niet... en mensen die toeslag krijgen wel...quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:22 schreef Be-Smart het volgende:
[..]
Je zou geaaid moeten worden ipv neergeschoten. Je hebt geld om de economie te laten draaien ipv alles direct naar de bank te brengen. Je hebt een grote verantwoordelijkheid!
Blok schichtig mannetje met lange gebogen nek.quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:25 schreef Postbus100 het volgende:
Is die man met die rode stropdas Blok???!Ik had een heel ander beeld van die man. Ik luister teveel radio en kijk te weinig tv, daar ligt het aan. Ik dacht dat hij meer op Henk Kamp leek
Inderdaad, een beetje type Mr Burns van de Simpsons.quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Blok schichtig mannetje met lange gebogen nek.
Volgens mij ook. Die reputatie schijnt ie wel te hebben. Lijkt me sterk dat hij ter eigen eer en glorie nog even een Nacht van Duijvesteijn gaat organiseren.quote:
Wacht maarrrr tot je Blok hoort pratenquote:Op dinsdag 17 december 2013 15:45 schreef Tomatenboer het volgende:
Naar mijn mening zegt de huidige spreker zinnige dingen. Onderbouwt zijn standpunt zorgvuldig.
Maar wat kan ik me kapot ergeren aan zijn Brabantse / Limburgse accent.
Ja, zijn Gooische R is minstens net zo ergerlijk inderdaad.quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:50 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wacht maarrrr tot je Blok hoort praten.
En dan? Wachten op een volgend kabinet wat nog veel beroerdere maatregelen voorstelt?quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:34 schreef Kowloon het volgende:
Wel leuk dat Blok de betrokken minister is. Beide kampen onderhandelen dus met dovemansoren. Ik hoop dat ze er niet uit komen zodat de kans op een voortijdig einde van het kabinet toeneemt en tevens voorkomen wordt dat dat pensioenakkoord er door komt.
En dan afrekenen met Rutte en de VVD. Ik kan niet wachten. En trouwens, veel slechter dan dit kabinet kan het niet worden, ik zie verkiezingen dus met vertrouwen tegemoet.quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dan? Wachten op een volgend kabinet wat nog veel beroerdere maatregelen voorstelt?
Dat deed Wiegel toch beter. Gewoon netjes in pak.quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:52 schreef venomsnake het volgende:
Daar zul je hem hebben..
Hij heeft een hip shirt () voor zijn avondje uitgekozen
.
Zag gister een interview waar hij een coltrui onder zijn jasje aan had.quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:52 schreef venomsnake het volgende:
Daar zul je hem hebben..
Hij heeft een hip shirt () voor zijn avondje uitgekozen
.
quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Zag gister een interview waar hij een coltrui onder zijn jasje aan had.
Wees gerust, het kan stukken beroerder. Een of ander wanstaltig construct tussen PVV en SP bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:54 schreef Kowloon het volgende:
[..]
En dan afrekenen met Rutte en de VVD. Ik kan niet wachten. En trouwens, veel slechter dan dit kabinet kan het niet worden, ik zie verkiezingen dus met vertrouwen tegemoet.
Inderdaad opmerkelijk voor een partij die medeverantwoordelijk is voor oa. een kledingeis voor Bijstandsgerechtigden.quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:01 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Lopen een paar figuren rond bij de PVDA met hele foute kleding. Klijnsma, Spekman..
Dat had Wiegel beter voor elkaar idd, sigaartje erbij.
Het is precies andersom.quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:02 schreef betyar het volgende:
Duijvestein moet gewoon schijt aan de rest hebben en doen wat hem bevalt. De PvdA heeft zichzelf verkocht aan de VVD , daar moet hij niet aan meedoen.
Dat zie ik eerlijk gezegd niet zo snel gebeuren.quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wees gerust, het kan stukken beroerder. Een of ander wanstaltig construct tussen PVV en SP bijvoorbeeld.
Ben ik ook benieuwd naar, heb het begin gemist en kan er nu niet uit opmaken of hij voor of tegen isquote:Op dinsdag 17 december 2013 17:07 schreef Ryan3 het volgende:
Back.
Hij is al begonnen zie ik... hoe staat de vlag ervoor?
Je wil het te graag horen denk ikquote:Op dinsdag 17 december 2013 17:06 schreef sonnyspek het volgende:
Zegt hij nou eigenlijk met veel woorden dat hij hier niet tevreden mee is? Of loop ik voor de zaken vooruit?
Dat kan je nog niet zeggen. Ook als je voor gaat stemmen noem je eerst de kritiekpunten op, om daarna te zeggen waarom andere punten zwaarder wegen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:06 schreef sonnyspek het volgende:
Zegt hij nou eigenlijk met veel woorden dat hij hier niet tevreden mee is? Of loop ik voor de zaken vooruit?
Veel woorden, weinig wol. Maar hij is - voorlopig - in ieder geval tegen zo lijkt het.quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:07 schreef Ryan3 het volgende:
Back.
Hij is al begonnen zie ik... hoe staat de vlag ervoor?
Daar gaat de SP echt niet aan beginnen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een of ander wanstaltig construct tussen PVV en SP bijvoorbeeld.
Het kan altijd slechter.quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:54 schreef Kowloon het volgende:
[..]
En dan afrekenen met Rutte en de VVD. Ik kan niet wachten. En trouwens, veel slechter dan dit kabinet kan het niet worden, ik zie verkiezingen dus met vertrouwen tegemoet.
Ik zie het ook niet snel gebeuren maar als het zoals kowloon wil een grote afstraffing voor de VVD wordt dan zal ook de PvdA klappen krijgen en blijft er niet heel veel over aan opties.quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat zie ik eerlijk gezegd niet zo snel gebeuren.
Héél misschien PvdA en SP (aangevuld met nog een andere partij), waarvan ik denk dat veel mensen ook schrik zullen hebben, maar ik denk dat die schrik onterecht zou zijn.
Maar goed, dat is op dit moment voorlopig nog niet relevant.
Okee, ben benieuwd wanneer hij overstag dan, eitherway...quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Veel woorden, weinig wol. Maar hij is - voorlopig - in ieder geval tegen zo lijkt het.
Voor zolang het duurt.
Haha, daar dacht ik gister ook aan toen ik Klijnsma zag zitten met haar rode stoflap om dr schouders. Dat mens heeft geen recht van sprekenquote:Op dinsdag 17 december 2013 17:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad opmerkelijk voor een partij die medeverantwoordelijk is voor oa. een kledingeis voor Bijstandsgerechtigden.
Rutte wordt, voor de volgende verkiezing, gewipt (anders is het einde VVD).quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik zie het ook niet snel gebeuren maar als het zoals kowloon wil een grote afstraffing voor de VVD wordt dan zal ook de PvdA klappen krijgen en blijft er niet heel veel over aan opties.
Ben bang dat het een rotzooitje wordt nu weer verkiezingen, maar eh... de regering nu? Het wordt elke week weer een stukje gekker in Nederland, dat mag ook niet verder gaan. En burgers voelen zich steeds machtelozer ook.quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:11 schreef remlof het volgende:
Dit woonakkoord is ook niet voordelig voor mij, maar toch liever dit dan alweer parlementsverkiezingen.
Ach, als die de kans op macht ruiken.quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:09 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Daar gaat de SP echt niet aan beginnen.
En vervangen door Halbe? Want ik denk niet dat ze bij de vvd zin hebben in lijsttrekkersverkiezingenquote:Op dinsdag 17 december 2013 17:12 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Rutte wordt, voor de volgende verkiezing, gewipt (anders is het einde VVD).
De elite.quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:13 schreef Tomatenboer het volgende:
Ah, daar hebben we één van de zorgverzekeraar-vriendjes.
Ik vind deze regering anders een stuk minder gek en veel capabeler dan Rutte-I.quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ben bang dat het een rotzooitje wordt nu weer verkiezingen, maar eh... de regering nu? Het wordt elke week weer een stukje gekker in Nederland, dat mag ook niet verder gaan. En burgers voelen zich steeds machtelozer ook.
Ligt er helemaal aan, als die volgende verkiezingen pas zijn wanneer dit kabinet de rit heeft uitgezeten kan hij prima nog een ronde mee.quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:12 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Rutte wordt, voor de volgende verkiezing, gewipt (anders is het einde VVD).
Ja, ik kan Roger van Boxtel en een stel van die andere pipo's echt niet meer serieus nemen met al hun dubbele petten.quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De elite.
En Adri is elite die elite schopt.
Vrij naar Femke Halsema.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |