een pasta gerecht zie ik niet echt iets dat bij de rest van het kerst eten past. verse pasta is wel lekker maar wordt door de "eters"gezien als hoofdgerecht.quote:Op woensdag 18 december 2013 20:18 schreef Myraela het volgende:
Dat zijn toch bijna geen beperkingen joh. Zelf ravioli maken?
Wat is de rest van het menu dan?quote:Op woensdag 18 december 2013 21:07 schreef z80 het volgende:
[..]
een pasta gerecht zie ik niet echt iets dat bij de rest van het kerst eten past. verse pasta is wel lekker maar wordt door de "eters"gezien als hoofdgerecht.
Dat is niets nieuwsquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2013 21:13:39 ]
quote:Op woensdag 18 december 2013 21:13 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Dat is niets nieuws![]()
Ach ik heb een simpel maar acceptabel menu samengesteld vind ikHad je dat al gepost hier? Want ik wil alles weten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Geloof het niet maarrrquote:Op woensdag 18 december 2013 21:14 schreef Myraela het volgende:
[..]
Had je dat al gepost hier? Want ik wil alles weten.
Ja het is prima maar ik had het graag wat specialer gewild, achja, ooitquote:Op woensdag 18 december 2013 21:21 schreef Myraela het volgende:
Klinkt als een prima menu, lekker hollands maar voor zulke mensen is dat wel het beste ja.
Ik vind koken dan ook wel een stuk minder leuk.
Mijn familie eet wel bijna alles. Maar tegelijkertijd zouden ze net zo blij zijn met een bord boerenkool met worst.
Nee hoor zo zijn heel veel mensen, een groot gedeelte durft niet eens iets nieuws te proeven.quote:Op woensdag 18 december 2013 21:26 schreef MaximusTG het volgende:
Ken het gevoel ja, zulke zeikerds zijn het allemaal.. Alles wat je tegenkomt kan meteen worden afgeschoten omdat er altijd wel iemand is die "ut nie lus".
Uiteindelijk komt het menu dan altijd op hetzelfde neer, geen speciale smaken/gerechten. Geen zak aan om te koken dus..
Of ben ik nu erg pessimistisch![]()
?
Nee hoor zo omschrijf je het precies goed.quote:Op woensdag 18 december 2013 21:26 schreef MaximusTG het volgende:
Ken het gevoel ja, zulke zeikerds zijn het allemaal.. Alles wat je tegenkomt kan meteen worden afgeschoten omdat er altijd wel iemand is die "ut nie lus".
Uiteindelijk komt het menu dan altijd op hetzelfde neer, geen speciale smaken/gerechten. Geen zak aan om te koken dus..
?
Thx, ik zal morgen kijken bij de appie. Hopelijk ook voor 6 personen of de ingredienten die je makkelijk kan aanvullen.quote:Op woensdag 18 december 2013 20:07 schreef Holyme het volgende:
[..]
Misschien is (het recept van) zo'n standaard tomatensoeppakket van de Appie wat voor je dan? Alle ingrediënten bij elkaar in 1 verpakking, erg makkelijk en kan ook aangevuld worden met dingen zoals paprika of soepballetjes.
Verder lees ik hier regelmatig even mee, wat komt er veel lekkers én moois voorbij! Heb al aardig wat links opgeslagen
pasta is in de zuidelijke landen inderdaad een voorgerecht hier wordt het maar als hoofdmaaltijd gezien.quote:Op woensdag 18 december 2013 21:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat is de rest van het menu dan?
En volgens mij is ravioli een best gebruikelijk voorgerecht.Bedoel, geen bord vol, maar gewoon een paar met een botersausje.
echt moeilijke eters zitten niet aan tafel. maar met bepaalde dingen moet ik wel rekening houden.quote:Op woensdag 18 december 2013 21:26 schreef MaximusTG het volgende:
?
grootste "probleem" zijn eigenlijk de kinderen. niet omdat ze niets lusten maar omdat ik bepaalde ingrediënten niet kan gebruiken. daarbij komt nog dat ik zelf ook allergisch ben voor bepaalde voedingsmiddelen om het makkelijk te maken.quote:Op woensdag 18 december 2013 21:33 schreef MaximusTG het volgende:
De oplossing is natuurlijk om mensen gewoon voor het eten uit te nodigen, zelf een menu te bedenken, en als ze het dan écht niet lusten een alternatiefje achter de hand hebben.
Maar ja, kerst he, das vaak met familie. Dus word je geacht rekening met mensen te houden omdat je toch al "weet" wie wat niet lust..
Kinderen zijn van die wezens waar je geen rekening mee moet houden, maar gewoon een alternatief moet bieden.quote:Op woensdag 18 december 2013 21:39 schreef z80 het volgende:
[..]
grootste "probleem" zijn eigenlijk de kinderen. niet omdat ze niets lusten maar omdat ik bepaalde ingrediënten niet kan gebruiken. daarbij komt nog dat ik zelf ook allergisch ben voor bepaalde voedingsmiddelen om het makkelijk te maken.
Paddenstoelensaus?quote:Op woensdag 18 december 2013 21:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik heb een vrij simpel hoofdgerecht: hertenbiefstukjes, aardappelkroketjes en sperziebonen met spekjes.
Maar ik zoek nog een saus/aankleding bij de hertenbiefstukjes. Beperking: niet zoet en géén combi van zoet en hartig (dus niets met vruchten/honing/whatever), en makkelijk te bereiden/foolproof.. Moet natuurlijk wél goed combineren met hertenbief
Iemand een idee?
Lijkt me wel watquote:
In de oven op 40 graden.quote:Op woensdag 18 december 2013 21:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lijkt me wel watIets met paddenstoelen past vast goed bij wild
![]()
*nu nog lekker en simpel recept vinden*
En hoe hou je de bief warm (en niet te gaar/uitdrogend) terwijl je de saus maakt?
Ik denk hetzelfde als normale biefstuk, je moet het sowieso even laten rusten. Dus op een bordje onder wat aluminium.quote:Op woensdag 18 december 2013 21:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lijkt me wel watIets met paddenstoelen past vast goed bij wild
![]()
*nu nog lekker en simpel recept vinden*
En hoe hou je de bief warm (en niet te gaar/uitdrogend) terwijl je de saus maakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |