abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 december 2013 @ 21:07:45 #76
63722 z80
I fink you freaky
pi_134421355
quote:
14s.gif Op woensdag 18 december 2013 20:18 schreef Myraela het volgende:
Dat zijn toch bijna geen beperkingen joh. Zelf ravioli maken?
een pasta gerecht zie ik niet echt iets dat bij de rest van het kerst eten past. verse pasta is wel lekker maar wordt door de "eters"gezien als hoofdgerecht.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_134421462
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:07 schreef z80 het volgende:

[..]

een pasta gerecht zie ik niet echt iets dat bij de rest van het kerst eten past. verse pasta is wel lekker maar wordt door de "eters"gezien als hoofdgerecht.
Wat is de rest van het menu dan?

En volgens mij is ravioli een best gebruikelijk voorgerecht. :@ Bedoel, geen bord vol, maar gewoon een paar met een botersausje.
pi_134421588
Ik hoef niet eens met ravioli aan te komen bij de helft van mijn familie :') /zeik
pi_134421658
Wat een barbaren allemaal zeg.
pi_134421733
quote:
8s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:12 schreef Myraela het volgende:
Wat een barbaren allemaal zeg.
Dat is niets nieuws :')
Ach ik heb een simpel maar acceptabel menu samengesteld vind ik _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2013 21:13:39 ]
pi_134421802
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:13 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Dat is niets nieuws :')
Ach ik heb een simpel maar acceptabel menu samengesteld vind ik _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Had je dat al gepost hier? Want ik wil alles weten. :7
pi_134421902
Ik ben vergeten wat we vorig jaar deden. Bij schoonouders wel, thuis volgens mij niet. We zaten net in een verhuizing. Mijn ouders verhuisde, ik ging op mezelf. Geen tijd of ruimte voor kerst. :@ Dit jaar maken we het goed. O+
pi_134422027
quote:
14s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:14 schreef Myraela het volgende:

[..]

Had je dat al gepost hier? Want ik wil alles weten. :7
Geloof het niet maarrr

amuses: carpaccio, gevulde champignons (recept nog nader te bepalen) en misschien nog iets, ga ik dit weekend beslissen.

Kippensoep (alles op kippensoep en groentesoep na is 'raar' :') ) http://www.meilleuravecdu(...)upe-poulet-nouilles/

Pasteitje met kippenragout en champignons (wil de bakjes ook zelf maken)

Hoofdgerecht mini rollades: http://inmyredkitchen.nl/(...)-rollades-voor-kerst met gemenge salade, witlofsalade, sperzieboontjes met katenspek omwikkeld en pommes duchesse (gewoon uit de diepvries want ik ga voor deze barbaren niet zelf puree maken etc).
nagerecht hebben ze ijs met warme kersen gekozen, in plaats van een door mij gemaakte taart of creme brulee :{w :') _O-
pi_134422102
Ik had eerst ossenstaart soep maar daar was een bepaald persoon ook al over aan het zeveren en die kostte best veel moeite, dus die maak ik wel een keer voor mensen die niet zeiken :@

Waarom kook ik dan? Vraag je je af? Omdat ik niet weer broodje kroket wil eten of wil gourmetten :')
pi_134422338
Klinkt als een prima menu, lekker hollands maar voor zulke mensen is dat wel het beste ja.

Ik vind koken dan ook wel een stuk minder leuk.

Mijn familie eet wel bijna alles. Maar tegelijkertijd zouden ze net zo blij zijn met een bord boerenkool met worst. :')
pi_134422428
quote:
14s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:21 schreef Myraela het volgende:
Klinkt als een prima menu, lekker hollands maar voor zulke mensen is dat wel het beste ja.

Ik vind koken dan ook wel een stuk minder leuk.

Mijn familie eet wel bijna alles. Maar tegelijkertijd zouden ze net zo blij zijn met een bord boerenkool met worst. :')
Ja het is prima maar ik had het graag wat specialer gewild, achja, ooit :')
  † In Memoriam † woensdag 18 december 2013 @ 21:26:08 #87
91830 MaximusTG
pi_134422719
Ken het gevoel ja, zulke zeikerds zijn het allemaal.. Alles wat je tegenkomt kan meteen worden afgeschoten omdat er altijd wel iemand is die "ut nie lus".
Uiteindelijk komt het menu dan altijd op hetzelfde neer, geen speciale smaken/gerechten. Geen zak aan om te koken dus..
Of ben ik nu erg pessimistisch -O- (8>?
pi_134422806
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:26 schreef MaximusTG het volgende:
Ken het gevoel ja, zulke zeikerds zijn het allemaal.. Alles wat je tegenkomt kan meteen worden afgeschoten omdat er altijd wel iemand is die "ut nie lus".
Uiteindelijk komt het menu dan altijd op hetzelfde neer, geen speciale smaken/gerechten. Geen zak aan om te koken dus..
Nee hoor zo zijn heel veel mensen, een groot gedeelte durft niet eens iets nieuws te proeven.
pi_134422942
quote:
Nee hoor zo omschrijf je het precies goed. _O-
  † In Memoriam † woensdag 18 december 2013 @ 21:33:13 #90
91830 MaximusTG
pi_134423273
De oplossing is natuurlijk om mensen gewoon voor het eten uit te nodigen, zelf een menu te bedenken, en als ze het dan écht niet lusten een alternatiefje achter de hand hebben.
Maar ja, kerst he, das vaak met familie. Dus word je geacht rekening met mensen te houden omdat je toch al "weet" wie wat niet lust..
pi_134423333
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 20:07 schreef Holyme het volgende:

[..]

Misschien is (het recept van) zo'n standaard tomatensoeppakket van de Appie wat voor je dan? Alle ingrediënten bij elkaar in 1 verpakking, erg makkelijk en kan ook aangevuld worden met dingen zoals paprika of soepballetjes.

Verder lees ik hier regelmatig even mee, wat komt er veel lekkers én moois voorbij! Heb al aardig wat links opgeslagen :9
Thx, ik zal morgen kijken bij de appie. Hopelijk ook voor 6 personen of de ingredienten die je makkelijk kan aanvullen.
  woensdag 18 december 2013 @ 21:37:21 #92
63722 z80
I fink you freaky
pi_134423582
quote:
14s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:09 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wat is de rest van het menu dan?

En volgens mij is ravioli een best gebruikelijk voorgerecht. :@ Bedoel, geen bord vol, maar gewoon een paar met een botersausje.
pasta is in de zuidelijke landen inderdaad een voorgerecht hier wordt het maar als hoofdmaaltijd gezien.
en wat er verder op tafel komt? groente vlees, mogelijk konijn en vis. dus een Hollandse kerst maaltijd. wat het toetje wordt? geen idee dat maakt mijn zusje.

quote:
echt moeilijke eters zitten niet aan tafel. maar met bepaalde dingen moet ik wel rekening houden.
  woensdag 18 december 2013 @ 21:39:58 #93
63722 z80
I fink you freaky
pi_134423772
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:33 schreef MaximusTG het volgende:
De oplossing is natuurlijk om mensen gewoon voor het eten uit te nodigen, zelf een menu te bedenken, en als ze het dan écht niet lusten een alternatiefje achter de hand hebben.
Maar ja, kerst he, das vaak met familie. Dus word je geacht rekening met mensen te houden omdat je toch al "weet" wie wat niet lust..

grootste "probleem" zijn eigenlijk de kinderen. niet omdat ze niets lusten maar omdat ik bepaalde ingrediënten niet kan gebruiken. daarbij komt nog dat ik zelf ook allergisch ben voor bepaalde voedingsmiddelen om het makkelijk te maken.
pi_134424093
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:39 schreef z80 het volgende:

[..]

grootste "probleem" zijn eigenlijk de kinderen. niet omdat ze niets lusten maar omdat ik bepaalde ingrediënten niet kan gebruiken. daarbij komt nog dat ik zelf ook allergisch ben voor bepaalde voedingsmiddelen om het makkelijk te maken.
Kinderen zijn van die wezens waar je geen rekening mee moet houden, maar gewoon een alternatief moet bieden.
  woensdag 18 december 2013 @ 21:48:58 #95
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_134424453
Ik heb een vrij simpel hoofdgerecht: hertenbiefstukjes, aardappelkroketjes en sperziebonen met spekjes.

Maar ik zoek nog een saus/aankleding bij de hertenbiefstukjes. Beperking: niet zoet en géén combi van zoet en hartig (dus niets met vruchten/honing/whatever), en makkelijk te bereiden/foolproof.. Moet natuurlijk wél goed combineren met hertenbief ;)

Iemand een idee?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_134424742
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik heb een vrij simpel hoofdgerecht: hertenbiefstukjes, aardappelkroketjes en sperziebonen met spekjes.

Maar ik zoek nog een saus/aankleding bij de hertenbiefstukjes. Beperking: niet zoet en géén combi van zoet en hartig (dus niets met vruchten/honing/whatever), en makkelijk te bereiden/foolproof.. Moet natuurlijk wél goed combineren met hertenbief ;)

Iemand een idee?
Paddenstoelensaus?
  woensdag 18 december 2013 @ 21:56:19 #97
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_134425016
quote:
7s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:52 schreef Myraela het volgende:

[..]

Paddenstoelensaus?
Lijkt me wel wat :Y Iets met paddenstoelen past vast goed bij wild ^O^

*nu nog lekker en simpel recept vinden*

En hoe hou je de bief warm (en niet te gaar/uitdrogend) terwijl je de saus maakt? :@
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_134425103
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En hoe hou je de bief warm (en niet te gaar/uitdrogend) terwijl je de saus maakt? :@
In de oven op 40 graden.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_134425134
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik denk hetzelfde als normale biefstuk, je moet het sowieso even laten rusten. Dus op een bordje onder wat aluminium.
pi_134425346
http://www.greatbritishchefs.com/recipes/turkey-ravioli-recipe

Ben deze aan het overwegen als tussengerecht :9
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')