In hoeverre kan een burgemeester geloofwaardig functioneren als hij keer op keer negatief in de publiciteit komt met dit soort zaken?quote:Giel zet Grindr-foto van blote Onno Hoes op Twitter
In het interview dat Patty Brard vorige week had net 'toyboy' Ruud Schepers, de 24-jarige man met wie de burgemeester van Maastricht zoenend werd gespot in de lobby van een hotel, werd het bestaan al even aangestipt, maar nu ligt ook de Grindr-foto van Onno Hoes op straat.
3FM-deejay Giel Beelen zette de 'selfie' van Hoes' ontblote torso vanochtend op Twitter, en roept zijn volgers op er een leuk bijschrift bij te maken. 'Zal deze foto ook in Boulevard te zien zijn'?, vraagt een Twitteraar zich af.
De foto waarop Hoes en Schepers innig te zien zijn, deed nogal wat stof opwaaien. De echtgenoot van Hoes, Albert Verlinde, zag zich genoodzaakt een officiële verklaring af te leggen, en ging daarbij in op de relatieproblemen die het stel hebben. Verlinde gaf aan het huwelijk te willen redden. 'Zoiets is niet in een poep en een scheet geregeld', was zijn kanttekening.
'Onhandig en ongepast'
De zoen, en de bewuste foto, werden bestempeld als 'buitengewoon onhandig en ongepast.' Volgens Hoes was het de combinatie van te veel alcohol en de emotie over het overlijden van diens vader. Schepers werd omschreven als een huisvriend, waarmee Hoes wel vaker uitging, doch zijn lezing was een andere. Hij en Verlinde zouden elkaar niet kennen, en ook zou er tussen Hoes en zijn echtgenoot geen sprake zijn van een open relatie.
Na de gemeenteraad van Maastricht, die aangaf dat Hoes hen had verzekerd dat het interview geen nieuwe feiten aan het licht zou brengen die de stad in diskrediet zouden kunnen brengen, bemoeide premier Rutte zich met de zaak door te roepen dat 'iedereen zelf beslist met wie hij zoent. De Maastrichtse raad verklaarde achter zijn burgemeester te blijven staan.
Gevraagd naar Hoes' activiteiten op homo-contactapp Grindr, liet Schepers zich in het tv-interview ontvallen hier inderdaad vanaf te weten. Patty wist in de uitzending van Show Laat te melden, dat de ontblote bast van Hoes mobiel zou rondwaren. Lang liet het uitlekken van het beeld dan ook niet op zich wachten. Met deze ludieke actie van Giel Beelen als eerste gevolg.
Ja, een foto waar zijn ontblote bovenlichaam te zien is zegt echt wat over zijn functioneren.quote:Op maandag 16 december 2013 13:13 schreef Sloggi het volgende:
[..]
In hoeverre kan een burgemeester geloofwaardig functioneren als hij keer op keer negatief in de publiciteit komt met dit soort zaken?
quote:Op maandag 16 december 2013 13:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind het nog een lekker bovenlichaam ook
Mwa. Negatief? Kan hij nu ineens niet meer besturen? Vind t niet zo relevant eigenlijk. Pas als t politieke lading krijgt.. Bijv als ie verkleed gaat als SS-er ofzo. Hoewel m dat in Maastricht nog best op kudo's kan komen te staanquote:Op maandag 16 december 2013 13:13 schreef Sloggi het volgende:
[..]
In hoeverre kan een burgemeester geloofwaardig functioneren als hij keer op keer negatief in de publiciteit komt met dit soort zaken?
Nouja, als je in het persoonlijk leven niet integer bent (je gaat vreemd), waarom zou je dan in het professionele leven wel integer zijn?quote:Op maandag 16 december 2013 13:35 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Mwa. Negatief? Kan hij nu ineens niet meer besturen? Vind t niet zo relevant eigenlijk. Pas als t politieke lading krijgt.. Bijv als ie verkleed gaat als SS-er ofzo. Hoewel m dat in Maastricht nog best op kudo's kan komen te staan
Ok, dat is inderdaad wel n puntje. Toch is prive/seksleven wat mij betreft een volledig andere game dan prof.functioneren.quote:Op maandag 16 december 2013 13:43 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Nouja, als je in het persoonlijk leven niet integer bent (je gaat vreemd), waarom zou je dan in het professionele leven wel integer zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
quote:Op maandag 16 december 2013 13:35 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
. Hoewel m dat in Maastricht nog best op kudo's kan komen te staan
quote:Op maandag 16 december 2013 14:10 schreef Weltschmerz het volgende:
De enige politiek relevante GrinderfotoPrecies. Ik denk dat, mocht hij moeten vertrekken, velen daar niet zoveel problemen mee zullen hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nouja, in ieder geval proberen te zorgen dat dat soort gevoelige zaken binnenshuis blijven lijkt me. Maar verder is die hele zaak ontzettend overtrokken en weinig politiek interessant, naar mijn mening. Als het níet de man van die Boulevard-dude was geweest, was er dan ook zo'n ophef over geweest?quote:Op maandag 16 december 2013 14:36 schreef Luigi het volgende:
Is een voorbeeldfunctie dan louter enorm gemiddeld zijn, heel veilig leven en vooral uit niets laten blijven dat je ook nog een mens bent?
Persoonlijk vind ik het een verademing als zo'n gast ook maar gewoon mens blijkt. Daar kan ik me meer mee identificeren dan zo'n rol die iemand aanneemt.
Geen idee dat hele geroddel eromheen volg ik ook niet. Maar kennelijk is dat waar half Nederland echt enorm lekker op gaat: schande spreken en boe roepen.quote:Op maandag 16 december 2013 14:39 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nouja, in ieder geval proberen te zorgen dat dat soort gevoelige zaken binnenshuis blijven lijkt me. Maar verder is die hele zaak ontzettend overtrokken en weinig politiek interessant, naar mijn mening. Als het níet de man van die Boulevard-dude was geweest, was er dan ook zo'n ophef over geweest?
De schanderoepers zijn doorgaans vooral degenen die die politieke kleur niet leuk vinden.quote:Op maandag 16 december 2013 14:41 schreef Luigi het volgende:
[..]
Geen idee dat hele geroddel eromheen volg ik ook niet. Maar kennelijk is dat waar half Nederland echt enorm lekker op gaat: schande spreken en boe roepen.
Wat heeft seks en seksuele voorkeur te maken met je verstand? Zo typisch dit. Een burgermeester kan alleen een heteroseksueel zijn en zijn vrouw moet kinderen krijgen via onbevlekte ontvangenis.quote:Op maandag 16 december 2013 13:13 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Niets. Dat hij kennelijk vreemdgaat kan echter wel iets zeggen over betrouwbaarheid. Hoeft niet, maar als burgemeester lijkt het me niet verstandig als er aan je integriteit getwijfeld zou kunnen worden.quote:Op maandag 16 december 2013 15:01 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat heeft seks en seksuele voorkeur te maken met je verstand? Zo typisch dit. Een burgermeester kan alleen een heteroseksueel zijn en zijn vrouw moet kinderen krijgen via onbevlekte ontvangenis.
De waarheid is dat een burgermeester ook gewoon een mens is.
Wat een gezanik.quote:Op maandag 16 december 2013 15:02 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
Niets. Dat hij kennelijk vreemdgaat kan echter wel iets zeggen over betrouwbaarheid. Hoeft niet, maar als burgemeester lijkt het me niet verstandig als er aan je integriteit getwijfeld zou kunnen worden.
Ja. En Patty Brard.quote:Op maandag 16 december 2013 14:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De schanderoepers zijn doorgaans vooral degenen die die politieke kleur niet leuk vinden.
Waar heb ik het over zijn seksuele voorkeur? Waar heb ik het over zijn verstand?quote:Op maandag 16 december 2013 15:01 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat heeft seks en seksuele voorkeur te maken met je verstand? Zo typisch dit. Een burgermeester kan alleen een heteroseksueel zijn en zijn vrouw moet kinderen krijgen via onbevlekte ontvangenis.
De waarheid is dat een burgermeester ook gewoon een mens is.
Zoals de TS, die totaal overbodig vermeldt van welke partij deze meneer is, omdat dat in deze totaal niet ter zake doet?quote:Op maandag 16 december 2013 14:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De schanderoepers zijn doorgaans vooral degenen die die politieke kleur niet leuk vinden.
mwah, het is heel erg ongewoonlijk dat de nederlandse pers erg veel ruimte greeft voor roddels over politici als er verder geen enkele relatie tot het ambt dat ze bekleden of enige 'politieke relevantie' is....quote:Op maandag 16 december 2013 14:41 schreef Hexagon het volgende:
Tamelijk dom van Onno Hoes. Hij had toch wel kunnen raden dat dit een toproddel zou worden.
Het maakt natuurlijk wel wat uit of je relatieperikelen hebt of dat je je seksuele wensen adverteert op een semipubliek netwerk.quote:Op maandag 16 december 2013 15:08 schreef RM-rf het volgende:
Verder maakt de nederlandse pers vrijwel nooit veel woorden vuil aan persoonlijke relatieproblemen en dat is terecht...
bv over Diederik Samson's deed men verder vooral de mond dichthouden omdat het als 'privé' gezien werd en ook verschillende relaties van Ruud Lubbers kwamen niet in d pers, al had men bv toen hij wat aanknoopte met een journaliste die ook politieke verslaggeving ded best daar reden toe...
Nee hoor, dat gaat niemand verder wat aan, politiek gezien.quote:Op maandag 16 december 2013 15:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het maakt natuurlijk wel wat uit of je relatieperikelen hebt of dat je je seksuele wensen adverteert op een semipubliek netwerk.
Voor de politieke relevantie maakt het op zich niet of niet veel uit. Maar het is een publiek persoon, die niettemin ook een recht op privacy heeft en dat wordt door journalisten ook erkend. Alleen als je zelf naar buiten treedt dan gaat die privacy niet meer op natuurlijk.quote:Op maandag 16 december 2013 15:30 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nee hoor, dat gaat niemand verder wat aan, politiek gezien
Ik geloof ook niet dat Hoes verder er zelf bewust mee naar buiten getreden is.... hooguit heeft hij schijnbaar een jongen in een publieke ruimte gezoend, maar dat is nogal wat anders dan hoe de aasgieren in de media er nu overheen vallenquote:Op maandag 16 december 2013 15:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Alleen als je zelf naar buiten treedt
En waarom is dat? Omdat je met je tijd meegaat?quote:Op maandag 16 december 2013 15:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het maakt natuurlijk wel wat uit of je relatieperikelen hebt of dat je je seksuele wensen adverteert op een semipubliek netwerk.
De grens die in Nederland meestal wordt gehanteerd is de grens die de politicus zelf hanteert. Samsom zette zijn gezin in tijdens een verkiezingscampagne, dus werd er ook over bericht toen hij ging scheiden. Hoes gaat in het openbaar vreemd, zet zichzelf te kijk op een of ander vaag netwerk én is getrouwd met een BN'er die bovendien de grootste roddelnicht van Nederland is. Dan is het niet zo gek dat hierover wordt bericht, nog los van het feit dat zijn gedrag hoogst ongepast is voor een burgervader, die van onbesproken gedrag dient te zijn.quote:Op maandag 16 december 2013 15:30 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Nee hoor, dat gaat niemand verder wat aan, politiek gezien.
hooguit is het in amerika een graag geziene methode bepaalde politici buiten gevecht te stellen, en doen die zelf ook vaker zulke dingen (Anthony Weiner), maar dat hangt juist ook samen met een veel puriteinsere instelling in angelsaksische landen én een grotere leugenachtigheid bij de mensen in zulke culturen..
In nederland heerst een duidelijkere grens tussen privaat en publiek... mensen die bepaalde dingen doen, een sexuele voorkeur hebben mogen deze gewoon uitleven waar ze geen anderen ermee storen en dat geld als hun eigen zaak, dat is dan 'privé'... de overheid of allerhande 'zedenridders' hebben zich er verder niet mee te bemoeien en het is geen noodzaak voor politici om grote 'zedelijk-morele voorgangers' te zijn
Dat zegt meer over jouw definitie van onbesproken gedrag.quote:Op maandag 16 december 2013 15:37 schreef Sloggi het volgende:
[..]
De grens die in Nederland meestal wordt gehanteerd is de grens die de politicus zelf hanteert. Samsom zette zijn gezin in tijdens een verkiezingscampagne, dus werd er ook over bericht toen hij ging scheiden. Hoes gaat in het openbaar vreemd, zet zichzelf te kijk op een of ander vaag netwerk én is getrouwd met een BN'er die bovendien de grootste roddelnicht van Nederland is. Dan is het niet zo gek dat hierover wordt bericht, nog los van het feit dat zijn gedrag hoogst ongepast is voor een burgervader, die van onbesproken gedrag dient te zijn.
Jij vindt dat Hoes met dit gedrag zijn voorbeeldfunctie met glans vervult?quote:Op maandag 16 december 2013 15:39 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat zegt meer over jouw definitie van onbesproken gedrag.
Dat is jusit een enge puriteinse aanpak, die meestal voorgestaan wordt door mensen die denken ermee een stok te hebben om anderen mee te slaan, maar vaak z´¤léf net zo erg zijn...quote:Op maandag 16 december 2013 15:37 schreef Sloggi het volgende:
... dat zijn gedrag hoogst ongepast is voor een burgervader, die van onbesproken gedrag dient te zijn.
Ik ben het met je eens, en ik vind ook niet dat Hoes hierdoor weg moet. Ik vind echter wel dat Hoes zichzelf met dit gedrag onnodig in de problemen brengt en dat een burgervader zich niet zo hoort te gedragen in het openbaar. Wat 'ie thuis doet moet 'ie zelf weten.quote:Op maandag 16 december 2013 15:42 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dat is jusit een enge puriteinse aanpak, die meestal voorgestaan wordt door mensen die denken ermee een stok te hebben om anderen mee te slaan, maar vaak z´¤léf net zo erg zijn...
'onbesproken gedrag' is een onmogelijkheid... als een medium een reden ziet bepoaalde persoonlijke zaken te gaan publicdren, kan iedereen opeens van 'besproken gedrag' worden en zo makkelijk persoonlijke en politieke schade gedan, enkel door het verspreiden van roddels...
denk bv aan hoe de amerikaanse politiek in de jaren negentig een heksenjacht probeerde te voeren op een stagiare die president Clinton gepijpt zou hebben.. Wat best zo kan zijn, maar eigenlijk geen enkele politieke relevantie heeft of had en een verspilling ook was van alle onderzoeksgelden en -moeite.
Juist het goed van en zeer terughoudende rol van de media en de politiek is dat het draait erom of iemand als politicus/bestuurder kan functioneren en zelfs als iemand een relatieprobleem heeft of vreemdgaat, zegt dat verder niet veel over de politieke relevantie of hoe iemand functioneert als bestuurder...
Mocht er wel een duidelijke relevantie zijn, bvb een minaar meegenomen is op zakenreis of er anderszijds een bepaalde kruisverband is tussen iemand politieke taakgebied en zn amoureuze relatie
Mag 'een burgervader' wel een pilsje pakken in een iets te donker cafe dan? Of zelfs een klein pilsje teveel op hebben zodat -ie lekker gezellig wordt maar niet echt dronken? Mag -ie een keer fout parkeren? Ik bedoel, waar ligt de grens? Wat is normaal menselijk gedrag en wat gaat 'te ver'?quote:Op maandag 16 december 2013 15:45 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, en ik vind ook niet dat Hoes hierdoor weg moet. Ik vind echter wel dat Hoes zichzelf met dit gedrag onnodig in de problemen brengt en dat een burgervader zich niet zo hoort te gedragen in het openbaar. Wat 'ie thuis doet moet 'ie zelf weten.
Met dat Grindr treedt hij natuurlijk wel naar buiten. Dan kan hij zich in dat opzicht niet beroepen op zijn privacy. Dat is wat ik zeg. Wat betreft het zoenen, misschien is het wel enigzins relevant of het in Maastricht was of niet. Daar is hij immers burgervader en in het openbaar in functie en is hoe zich dan gedraagt zo relevant als de Maastrichtenaren dat willen maken. Net zoals het ook relevant is wanneer een burgermeester zit te zuipen in een cafe, zit te roken in een coffeeshop, of juist met een chagrijnige kop rondloopt op carnaval. Dan kun je je niet verschuilen achter privacy.quote:Op maandag 16 december 2013 15:35 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat Hoes verder er zelf bewust mee naar buiten getreden is.... hooguit heeft hij schijnbaar een jongen in een publieke ruimte gezoend, maar dat is nogal wat anders dan hoe de aasgieren in de media er nu overheen vallen
Dit.quote:Op maandag 16 december 2013 16:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Met dat Grindr treedt hij natuurlijk wel naar buiten. Dan kan hij zich in dat opzicht niet beroepen op zijn privacy. Dat is wat ik zeg. Wat betreft het zoenen, misschien is het wel enigzins relevant of het in Maastricht was of niet. Daar is hij immers burgervader en in het openbaar in functie en is hoe zich dan gedraagt zo relevant als de Maastrichtenaren dat willen maken. Net zoals het ook relevant is wanneer een burgermeester zit te zuipen in een cafe, zit te roken in een coffeeshop, of juist met een chagrijnige kop rondloopt op carnaval. Dan kun je je niet verschuilen achter privacy.
Het is immers wel de burgervader en dan lijkt mij dat in Maastricht in het openbaar in functie is. Dan mag hij zich van mij best presenteren
nee, hij heeft zijn naam er niet bij gezet en staat ook niet herkenbaar op die foto...quote:Op maandag 16 december 2013 16:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Met dat Grindr treedt hij natuurlijk wel naar buiten.
Als de burgemeester van een bepaalde andere partij was geweest dan was het topic wellicht ook niet geopend.quote:Op maandag 16 december 2013 15:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zoals de TS, die totaal overbodig vermeldt van welke partij deze meneer is, omdat dat in deze totaal niet ter zake doet?
Nouja Geenstijl is snel gevonden door iemand die de VVD wil beschadigen. Dat had Onno zich ook kunnen realiseren.quote:Op maandag 16 december 2013 15:42 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dat is jusit een enge puriteinse aanpak, die meestal voorgestaan wordt door mensen die denken ermee een stok te hebben om anderen mee te slaan, maar vaak z´¤léf net zo erg zijn...
'onbesproken gedrag' is een onmogelijkheid... als een medium een reden ziet bepoaalde persoonlijke zaken te gaan publicdren, kan iedereen opeens van 'besproken gedrag' worden en zo makkelijk persoonlijke en politieke schade gedan, enkel door het verspreiden van roddels...
denk bv aan hoe de amerikaanse politiek in de jaren negentig een heksenjacht probeerde te voeren op een stagiare die president Clinton gepijpt zou hebben.. Wat best zo kan zijn, maar eigenlijk geen enkele politieke relevantie heeft of had en een verspilling ook was van alle onderzoeksgelden en -moeite.
Juist het goed van en zeer terughoudende rol van de media en de politiek is dat het draait erom of iemand als politicus/bestuurder kan functioneren en zelfs als iemand een relatieprobleem heeft of vreemdgaat, zegt dat verder niet veel over de politieke relevantie of hoe iemand functioneert als bestuurder...
Mocht er wel een duidelijke relevantie zijn, bvb een minaar meegenomen is op zakenreis of er anderszijds een bepaalde kruisverband is tussen iemand politieke taakgebied en zn amoureuze relatie
Dat ben ik op zich met je eens. Ik zie ook helemaal niet in waarom iedereen in het openbaar zomaar gefotografeerd zou mogen worden.quote:Op maandag 16 december 2013 16:14 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nee, hij heeft zijn naam er niet bij gezet en staat ook niet herkenbaar op die foto...
het is ontzettend twijfelachtiog of media zuichzelf nu het recht mogen toeeigenen overal hun neuzen in te agan steken en lekker 'alles boven water te krijgen'...
Zeker, maar dat is ook wel terecht vind ik, op een ander niveau weliswaar. Het is een beetje hetzelfde genoegen als dat de pestkop een keer een dreun krijgt van een nog grotere pestkop. En Hoes en Verlinde hebben zich bij mijn weten altijd gepresenteerd als een gelukkig stel met twee fraaie carrieres, in de hoedanigheid van bekende Nederlanders en in de hoedanigheid van burgervader en zijn partner. Dan is er niet opeens weer veel meer privacy als het even tegenzit.quote:Ik durf te wedden dat ze dat ook bij geen enkele politicus of bestuurder gedaan zouden hebben (inho terecht, ik ben erg blij dat we hier niet een papparazzi-media hebben als in puriteinse angelasakische landen), maar hier het doorslaggevend is dat de partner dus zélf een roddeljournalist en bij veel mensen niet erg geliefd.
En dit dus.quote:Op maandag 16 december 2013 17:59 schreef Kaas- het volgende:
Het enige geinige aan die hele affaire is dat het een flinke backfire voor Albert Verlinde is, maar het is verder op geen enkele manier interessant dan wel relevant voor het politieke functioneren van die burgemeester. Gaap.
Misschien heeft ie ook wel selfies met die ketting om zijn piemel. Dat zou ik als burgemeester iig wel doen. En dan enorme binnenpretjes als degene na jou dat ding om zijn nek hangt.quote:Op maandag 16 december 2013 23:27 schreef Hexagon het volgende:
Eigenlijk had Onno zijn ambtsketting over zijn blote bast moeten dragen.
Zou jij de burgemeester van Eindhoven (geen idee wie het is) er ook officieel op aanspreken in de gemeenteraad als het daar gebeurde?quote:Op dinsdag 17 december 2013 00:41 schreef Hexagon het volgende:
Hier de show met het interview met Ruud Schepers
Dit is inderdaad vooral een actie om Albert Verlinde te pakken. Gaat genante showbizzgeroddel Onno wellicht fataal worden. De gemeenteraad zal het vast niet leuk vinden dat de stad via Onno zodanig voor schut staat.
Als Rob van Gijzel op het stratumseind achter de jonge chicks aan zou gaan dan zou ik wel aandringen om een gesprek daarover (zijn uiteindelijk de fractievoorzitters die erover gaan). Dergelijk gedrag kan hem namelijk chantabel maken en dat moet hij zien te vermijden. Al zou ik het dan liever in de beslotenheid van het presidium laten bespreken.quote:Op dinsdag 17 december 2013 02:13 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zou jij de burgemeester van Eindhoven (geen idee wie het is) er ook officieel op aanspreken in de gemeenteraad als het daar gebeurde?
Synthercell jouw kloon?quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:21 schreef El_Matador het volgende:
Het streven van de VVD-burgemeester en zijn roddelholmaat de wietpas in te voeren in het Limburgse is hem niet zo goed bevallen. Om een beetje stoom af te blasen zoekt hij zijn vertier online waarover de traditionele partijen hun kaken stijf op elkaar houden teneinde geen slapende honden wakker te maken. Dat op zijn beurt leidt tot een strijd op de flanken waarmee het volk wordt opgezet en verdeeld.
FYI: ik ben serieus broodnuchter vandaag.quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wel frappant dat al die potheads hier dit incident met alle geweld willen koppelen aan de wietpas.
Ach, voor hen een prima kans om van hun politieke vijand af te komen natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wel frappant dat al die potheads hier dit incident met alle geweld willen koppelen aan de wietpas.
Ik kon het niet laten.quote:
Het overleg schijnt nog bezig te zijn. Ik ben benieuwd.quote:Overleg Onno Hoes nog bezig
Toegevoegd: woensdag 18 dec 2013, 23:22
Op het gemeentehuis in Maastricht is het besloten overleg tussen burgemeester Onno Hoes en de fractievoorzitters in de raad nog gaande. De vergadering waarin Hoes uitleg moest geven over de jongste berichten over zijn liefdesleven begon om 21.00 uur.
PvdA-fractievoorzitter Bastiaens zei vooraf tegen de regionale zender L1 dat Hoes moet laten zien dat hij er alles aan doet om zijn gezag te herstellen. Of Hoes wankelt kon hij niet zeggen. " Wij vinden niet dat hij weg moet, maar we constateren wel dat de media-aandacht schadelijk is voor zijn ambt", zei hij.
Privé
Hoes (52), de man van tv-presentator en theaterproducent Albert Verlinde, werd begin deze maand zoenend gezien met een minnaar. De gemeenteraad nam in eerste instantie genoegen met de uitleg dat het om een individueel geval ging.
In het weekblad Privé staat deze week een interview met de moeder van een andere jonge homo, die ook een relatie met met Hoes zou hebben gehad. Daarnaast dook er een foto op van Hoes' ontblote bovenlijf op het sociale mediaplatform Grindr.
Leers
Volgens SP-fractievoorzitter Leny Eijssen roept de affaire herinneringen op aan het vertrek van burgemeester Gerd Leers, die weg moest omdat hij de schijn tegen zich had bij de aankoop van een Bulgaarse vakantievilla.
"Nu zitten we weer met ophef", verzucht ze. "Alle ogen zijn gericht op deze stad. Het maakt ons zeker wat uit wat hij doet."
quote:Bestuurskundige Korsten: 'Zaak Hoes is geen privékwestie'
Onno Hoes beschouwt zijn zaak als een privékwestie en dat is een grote misvatting.
Dat zegt bestuurskundige Arno Korsten in het tv-programma L1 LT. "Je bent 24 uur per dag burgemeester, 7 dagen lang. Als het een privékwestie was, zouden we het er niet over hebben," aldus Korsten.
Vertrouwen
De bestuurskundige denkt wel dat Hoes de vergadering met de fractievoorzitters overleeft en dat hij nog vertrouwen geniet van de raadsfracties. "Alles hangt af van het vertrouwen," zegt Korsten. "De vraag is of het emmertje al vol is."
Het aanzien van het ambt van burgemeester van Maastricht heeft volgens Arno Korsten wel schade opgelopen. "Ook het aanzien van de stad heeft een deuk opgelopen," zegt Korsten. "Het kan hierbij blijven, maar dan moeten er geen lijken meer uit de kast vallen."
Burgemeester ben je altijd, en daar hoor je je dus ook naar te gedragen. Dan past het niet om in het openbaar met een vreemde - man of vrouw - te vozen of jezelf halfnaakt op een seksnetwerk te plaatsen.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:36 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Stemmingmakerij. Je kan ook precies de andere kant op lullen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |