Vond veel woorden echt overduidelijK!quote:Jouw resultaat
Op basis van je resultaten schatten we dat je 93% van alle Nederlandse woorden kent.
Deel je score:
Facebook 63080 Twitter 77 Email
Je hebt 93% van de woorden juist herkend.
Je hebt 0% van de niet-bestaande woorden verkeerd herkend.
Dit geeft je een gecorrigeerde score van 93% - 0% = 93%.
Hiermee behoor je tot de absolute topgroep!
Lag het nu aan mij of vond jij de 'echte' woorden ook vrij normale, gewone woorden?quote:
Dat is ook te verwachten, een forum bezoeken, meningen uitwisselen, etc. zijn geen zaken die iemand met een écht laag iq leuk vindt. Ook wordt het gemiddelde omlaag gehaald door bijvoorbeeld kinderen. Je blijft je hele leven lang nieuwe woorden leren (ook als je bijv 70 bent), dus iemand van 25+ haalt al snel een bovengemiddeld percentage.quote:Op zondag 15 december 2013 20:47 schreef Kaas- het volgende:
Topscores hier, Fok! doet het overduidelijk stukken beter dan gemiddeld Nederland!
Engelse leenwoorden die heel veel gebruikt worden in het Nederlands zijn wel opgenomen in deze test. Net als dat bijvoorbeeld 'trottoir' opgenomen zou kunnen worden (naast 'stoep'). Dit stond ook bij de instructies op de eerste pagina.quote:Op zondag 15 december 2013 20:48 schreef MouzurX het volgende:
91% van de woorden herkend. 7% van de niet-bestaande woorden verkeerd herkend. 85% eindscore.
Woorden die je niet herkende:
Kokmeeuw, tsja een type meeuw.. ben geen vogel kenner.
Lijzijde, herkende het wel maar dacht toch dat het fout was.
Aanvatter, leek mij fout nederlands, net als aanrijden (wanneer je weg gaat)
Ready, dacht dat dit engels was.
Diminuendo, geen idee wat dit is.
Pusher, dacht dat dit engels was.
Woorden die ik dacht te herkennen:
bidklinkje (dacht een bidstoeltje heb je ook dus misschien dat dit ook wel bestaat)
klassevet (per ongeluk door geklikt)
Ja, van al die Franse woorden en de modernere Engelse woorden weet ik wel van dat ze Nederlands zijn, maar pusher en ready? Ready kan je nog van zeggen dat veel mensen het gebruiken, maar het is niet echt te vergelijken met woorden als troittoir, prostituee of souvenir.quote:Op zondag 15 december 2013 20:51 schreef erikkll het volgende:
[..]
Engelse leenwoorden die heel veel gebruikt worden in het Nederlands zijn wel opgenomen in deze test. Net als dat bijvoorbeeld 'trottoir' opgenomen zou kunnen worden (naast 'stoep')
Blijkbaar moet je gewoon ieder woord waarvan je de betekenis kent (dus ook pusher en ready) als 'j' aanklikken.quote:Op zondag 15 december 2013 20:53 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ja, van al die Franse woorden en de modernere Engelse woorden weet ik wel van dat ze Nederlands zijn, maar pusher en ready? Ready kan je nog van zeggen dat veel mensen het gebruiken, maar het is niet echt te vergelijken met woorden als troittoir, prostituee of souvenir.
Hmm op die manier. Dan heb ik het verkeerd begrepen.quote:Op zondag 15 december 2013 20:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Blijkbaar moet je gewoon ieder woord waarvan je de betekenis kent (dus ook pusher en ready) als 'j' aanklikken.
Puur toeval; er zitten 50.000 echte en 20.000 neppe woorden in. Je zou bijvoorbeeld 10 tests kunnen nemen en daar de gemiddelde score van kunnen nemen voor een meer accurate schatting. Maar het maakt voor het doel van dit onderzoek niks uitquote:Op zondag 15 december 2013 21:02 schreef MouzurX het volgende:
Tweede keer maar 75%, was echt flink moeilijker.
Spijlen, Cembalo, Sarabande, Falbala, Vestibule, Vletten, Asla, Parastataal, Impertinent,Tooisel, Lutheraan, Maniërist, Zwanzen.
Herkende ik niet.
Sowieso is woorden wel herkennen die niet bestaan heel slecht. Met twee woorden heb je al 7% eraf.
Test-hertest validiteit is niet zo hoog.
Ligt eraan hoe groot je steekproef is uit iedere regio. Anders kan je niet echt sterke conclusies per provincie maken.quote:Op zondag 15 december 2013 21:06 schreef erikkll het volgende:
[..]
Puur toeval; er zitten 50.000 echte en 20.000 neppe woorden in. Je zou bijvoorbeeld 10 tests kunnen nemen en daar de gemiddelde score van kunnen nemen voor een meer accurate schatting. Maar het maakt voor het doel van dit onderzoek niks uit
Kloptquote:Op zondag 15 december 2013 21:09 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe groot je steekproef is uit iedere regio. Anders kan je niet echt sterke conclusies per provincie maken.
Frietkotquote:Op zondag 15 december 2013 21:15 schreef LXIV het volgende:
Dat merk ik op FOK! ook wel eens, met een woord als 'friettent' voor cafetaria ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |