abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 december 2013 @ 15:51:52 #1
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134292211

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar Lady Oracle als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run

[ Bericht 1% gewijzigd door Wolve000 op 16-12-2013 13:48:37 ]
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_134292538
Vreemde gewaarwording: sinds de Bruggenloop drie trainingen gedaan waar ik steeds tevreden over was. Het ging gewoon niet slecht, ondanks dat ook ik standaard een waslijst aan excuses heb.

Vanmiddag tussen nachtdiensten door een 10x400 gedaan. Ik vond het koud, dus lang/lang.
Wijsteen nog steeds niet optimaal, voorvoet nog steeds beurs, maar eigenlijk heb ik er tijdens het hardlopen niet echt last van. Ik hoop dat die teen toch gebroken is, zodat ik later kan zeggen dat ik maanden lang met een gebroken teen hardgelopen heb en PR's liep.

SPOILER
pi_134292754
Gisteren een voorzichtige 5km gedaan. Geëindigd bij de beste 20 procent van het veld (het was dan ook droevig qua niveau). Maar nu weer door naar de tien!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 15 december 2013 @ 16:08:29 #4
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_134292768
Netjes hoor Corniel! Lekker gelopen.

Voor mij stond vandaag 10 Engelse Mijlen op het programma, een wedstrijdje redelijk in de buurt, waar ik zelfs nog een viaduct meepakte waar ik zelf ook vaker gelopen had in trainingen.
Gisterenavond redelijk laat gemaakt, een paar biertjes op en wat gepokerd, dacht dat dat wel goed zou gaan. Eerst 's morgens gewoon naar de kerk en daarna meteen door, wat uiteindelijk flink wat haasten betekende, maar gelukkig stapte ik 20 min voor de start de auto uit en kon ik in de rij gaan staan voor mijn startnummer, het was duidelijk drukker dan ze hadden verwacht. Ik moest nog omkleden en kwam daardoor pas een kleine 10 minuten voor de start het kleedhok uit.
Het doel was een PR lopen, wat eigenlijk goed te doen moest zijn, want als ik naar de tijd van de 7 heuvelen keek, zou ik een minuut moeten kunnen pakken op mijn PR van 1:06:41. De start was eerst een ronde op de baan en toen vooral fietspaden op het parcours. Na de eerste km kwam er een flink viaduct en die liep ik gemakkelijk op, na het viaduct sloegen de 5 km lopers af en bleven alleen de 10 km en 10 EM lopers over. Ik liep nog steeds erg makkelijk en de eerste 2 km gingen ook in ongeveer 3:50, wat eigenlijk 15 seconden boven mijn richtsnelheid was. Dus expres nog even getemporiseerd en toen kwam de snelste vrouw uit mijn regio in een groepje voorbij (Anne Zijderveld) en daarbij aangehaakt, omdat we de wind tegen kregen. De eerste 5 km in 19:39 gelopen, wat eigenlijk sneller was dan het plan. Ik merkte dat het langzaam zwaarder werd en moest het groepje ook laten gaan. Na 7 km kwam het bekende viaduct in zicht en wist dat ik daar niet te hard op moest gaan, dus rustig tempo gehouden. De km tijden bleven oplopen maar km 9 en 10 kon ik met de wind wat in de rug toch weer iets versnellen en kwam de 10 in 40:14 door, maar een halve minuut boven mijn PR. Maar net als bij de 7 heuvelen was de pijp na 11 km leeg. Er was wel wat wind, maar eigenlijk zou ik tempo moeten kunnen houden. Het was toen nog lang naar de finish. De kmtijden vlogen omhoog en de hoop op een PR vervloog per km, zeker toen vlak voor de laatste km dat viaduct weer opdoemde. Maar ik zag dat als ik nog flink zou doortrekken ik mijn PR misschien net kon breken. Maar jammergenoeg kwam ik 9 seconden later over de streep. Dus een eindtijd van 1:06:50...

Dus weer een flinke dip na 11 km, dus in Schoonhoven maar eens kijken hoe het uitpakt als ik voor mijn gevoel echt super traag ga starten.

http://www.endomondo.com/workouts/277216240/2924303
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  zondag 15 december 2013 @ 16:17:31 #5
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_134293120
@Zwabber: mooi samengevat, en nog mooier zelf gelopen.

@MaleDuck: Pokeren, bier, kerkbezoek... Het doet mijn wenkbrauwen fronzen, en mijn mondhoeken opkrullen. ;) :) ;)

Ik denk toch dat je moet proberen iets rustiger te beginnen. Ik denk dat 3:50 gewoon te gek is voor een 10EM als je je richt op 1:06:00. Je gaat dan 17 seconde per kilometer harder weg dan je schema. Als je ook al ziet wat je verval is tussen je eerste 5km en tweede 5km tijd, heb je je denk ik iets teveel laten opjutten door je groep. Desalniettemin een hele mooie tijd!
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  zondag 15 december 2013 @ 16:21:21 #6
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134293250
Training van het jaar! *O*

Op de planning: 10x 500m op 80% met 200m herstel. 80% had ik gedefinieerd als 5:50 min/km.
Speciaal: mijn eigen coachmeneer mee op de fiets voor de monitoring en correctie als te hard.
En?: eerste 500m best te hard, correctie was dus hard nodig!
Resultaat: 5:40 min/km is blijkbaar mijn nieuwe 80%. Laatste nog eventjes <5:30 min/km.

Geweldig lekker getraind! O+ Voor grafiekjes-nerds: klik

Vanaf nu strak aan mijn HM-schema. Zo'n Bruggenloop haalde me toch ook weer uit mijn trainingsroutine. Zo nodig neem ik gewoon weer mijn coach mee ;)
pi_134293637
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 16:21 schreef Quoi het volgende:
Zo'n Bruggenloop haalde me toch ook weer uit mijn trainingsroutine.
Geregeld wedstrijden lopen kan toch juist een prima onderdeel van een schema vormen?
Maar: het is om de een of de andere reden een week geweest waarin trainingen lekker liepen!
  zondag 15 december 2013 @ 16:33:16 #8
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134293808
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 16:29 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Geregeld wedstrijden lopen kan toch juist een prima onderdeel van een schema vormen?
Maar: het is om de een of de andere reden een week geweest waarin trainingen lekker liepen!
Zo probeer ik ook zeker te denken. Maar toch moest ik dinsdagavond een té intensieve training na de Bruggenloop skippen. Ik had de Bruggenloop rustiger moeten lopen, zodat 'ie binnen het schema viel. Maar dan Rotterdam, adrenaline, de Kuip, de brienenoord, mijn zus die sneller gaat, probeer dan maar eens rustig aan te doen ;)

of ik had dinsdag mijn eigen training in elkaar moeten knutselen

Jij ook goed bezig geweest met je 10x 400m'tjes ^O^
pi_134294174
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 16:21 schreef Quoi het volgende:
Training van het jaar! *O*

Op de planning: 10x 500m op 80% met 200m herstel. 80% had ik gedefinieerd als 5:50 min/km.
Speciaal: mijn eigen coachmeneer mee op de fiets voor de monitoring en correctie als te hard.
En?: eerste 500m best te hard, correctie was dus hard nodig!
Resultaat: 5:40 min/km is blijkbaar mijn nieuwe 80%. Laatste nog eventjes <5:30 min/km.

Geweldig lekker getraind! O+ Voor grafiekjes-nerds: klik

Vanaf nu strak aan mijn HM-schema. Zo'n Bruggenloop haalde me toch ook weer uit mijn trainingsroutine. Zo nodig neem ik gewoon weer mijn coach mee ;)
*O* goed teken dat je laatste interval de snelste was!
  zondag 15 december 2013 @ 16:46:16 #10
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_134294495
Ik ben niet gaan lopen vandaag. geen smoesjes, gewoon geen zin :@ . Een doodzonde :o :D
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zondag 15 december 2013 @ 16:48:09 #11
236410 MaleDuck
pi_134294579
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 16:17 schreef Corniel het volgende:
@Zwabber: mooi samengevat, en nog mooier zelf gelopen.

@MaleDuck: Pokeren, bier, kerkbezoek... Het doet mijn wenkbrauwen fronzen, en mijn mondhoeken opkrullen. ;) :) ;)

Ik denk toch dat je moet proberen iets rustiger te beginnen. Ik denk dat 3:50 gewoon te gek is voor een 10EM als je je richt op 1:06:00. Je gaat dan 17 seconde per kilometer harder weg dan je schema. Als je ook al ziet wat je verval is tussen je eerste 5km en tweede 5km tijd, heb je je denk ik iets teveel laten opjutten door je groep. Desalniettemin een hele mooie tijd!
Tja, ik ben geen doorsnee pokeraar, bierdrinker of kerkbezoeker ;) Kan het je wel uitleggen in Schoonhoven, face to face werkt beter en is makkelijker ;)

Ja, denk het ook, is de valkuil waar ik in blijf trappen :X Moet echt leren met de rem erop te lopen in de eerste 5 km. Lukte in de 7^^ wel beter, dus gaat in het plan voor oudejaarsdag, al ga ik daar niet mikken op 59:59, maar eerder op 1:01:24, omdat dat mijn PR is, dus langzaam starten...

En lekker bezig Quoi! Handig zo'n coachmeneer :Y
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_134294842
quote:
11s.gif Op zondag 15 december 2013 16:46 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben niet gaan lopen vandaag. geen smoesjes, gewoon geen zin :@ . Een doodzonde :o :D
Welnee, dan zeg je gewoon dat rust ook training is en dan is alles weer goed ^O^

Je hebt ook aardig wat topprestaties neergezet de afgelopen tijd, dus je lijf dan eventjes een klein beetje met rust laten is heel zo gek niet. Ik geloof echt niet dat je er slechter van wordt.
  zondag 15 december 2013 @ 16:53:42 #13
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_134294877
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 16:52 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Welnee, dan zeg je gewoon dat rust ook training is en dan is alles weer goed ^O^

Je hebt ook aardig wat topprestaties neergezet de afgelopen tijd, dus je lijf dan eventjes een klein beetje met rust laten is heel zo gek niet. Ik geloof echt niet dat je er slechter van wordt.
Wel fijn, iemand die mijn schuldgevoel wat minder maakt O+ Heel even niks moeten is ook wel eens fijn :)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_134295153
Het is de winterdip...
  zondag 15 december 2013 @ 17:00:46 #15
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_134295219
quote:
2s.gif Op zondag 15 december 2013 16:48 schreef MaleDuck het volgende:

face to face werkt beter en is makkelijker ;)
Dat zegt men. ;)

quote:
Ja, denk het ook, is de valkuil waar ik in blijf trappen :X Moet echt leren met de rem erop te lopen in de eerste 5 km. (..)

al ga ik daar niet mikken op 59:59 (..)
Dat kan je natuurlijk wel doen, alleen moet je dan zorgen dat zorgt dat je op 4:00 weggaat, en niet met doorkomsten van onder de 3:50 begint. Je hoeft dan minder terug te schroeven als het er niet in blijkt te zitten, en je kan wellicht iets versnellen na een km of 10 als je over hebt. (Als zit dat laatste er bij mij nooit in)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 december 2013 @ 17:03:22 #16
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134295412
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 16:33 schreef Quoi het volgende:

[..]

Zo probeer ik ook zeker te denken. Maar toch moest ik dinsdagavond een té intensieve training na de Bruggenloop skippen. Ik had de Bruggenloop rustiger moeten lopen, zodat 'ie binnen het schema viel. Maar dan Rotterdam, adrenaline, de Kuip, de brienenoord, mijn zus die sneller gaat, probeer dan maar eens rustig aan te doen ;)

of ik had dinsdag mijn eigen training in elkaar moeten knutselen

Jij ook goed bezig geweest met je 10x 400m'tjes ^O^
Ik heb de bruggenloop ook inderdaad veel te hard gelopen dan dat goed zou zijn voor een training. Heb nu echt even 2 dagen herstel nodig.

En wat een mooie tijden allemaal hier. 1:27 op een HM _O_
  zondag 15 december 2013 @ 17:04:37 #17
236410 MaleDuck
pi_134295483
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 17:00 schreef Corniel het volgende:

[..]

Dat zegt men. ;)

[..]

Dat kan je natuurlijk wel doen, alleen moet je dan zorgen dat zorgt dat je op 4:00 weggaat, en niet met doorkomsten van onder de 3:50 begint. Je hoeft dan minder terug te schroeven als het er niet in blijkt te zitten, en je kan wellicht iets versnellen na een km of 10 als je over hebt. (Als zit dat laatste er bij mij nooit in)
Misschien wel een goeie om echt op 4:00 te starten en dan eens kijken wat er daarna met mijn km tijden gebeurt op een 10km+ wedstrijd :Y
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
  zondag 15 december 2013 @ 17:09:54 #18
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_134295773
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2013 16:59 schreef Devv het volgende:
Het is de winterdip...
+ doelen te ver vooruit schuiven. Dat doet Swetsenegger beter.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 december 2013 @ 17:20:48 #19
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134296349
quote:
2s.gif Op zondag 15 december 2013 17:09 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

+ doelen te ver vooruit schuiven. Dat doet Swetsenegger beter.
En ik heb juist zoiets van "Heb ik niet teveel hooi op m'n vork genomen". Het gaat de komende weken een wankel evenwicht worden tussen het krap aan voldoende kilometers maken die noodzakelijk zijn voor een marathon en een stevige overbelastingsblessure. Ik probeer er wel alles aan te doen om de balans de goede kant op te laten slaan.
  zondag 15 december 2013 @ 17:38:21 #20
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_134297024
quote:
11s.gif Op zondag 15 december 2013 17:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En ik heb juist zoiets van "Heb ik niet teveel hooi op m'n vork genomen". Het gaat de komende weken een wankel evenwicht worden tussen het krap aan voldoende kilometers maken die noodzakelijk zijn voor een marathon en een stevige overbelastingsblessure. Ik probeer er wel alles aan te doen om de balans de goede kant op te laten slaan.
Als je af en toe een dagje rust plant en naar je lichaam luistert (en dat doe je al), dan komt 't vast goed :)
pi_134298671
Verslagje van de Meschbergerloop:

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Guard op 15-12-2013 19:01:51 ]
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zondag 15 december 2013 @ 18:22:07 #22
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_134298718
En dat loopje was een 15km?
pi_134298885
quote:
5s.gif Op zondag 15 december 2013 18:22 schreef SEMTEX het volgende:
En dat loopje was een 15km?
Yup...
Zit even te kijken naar mijn km tijden... all over the place :D
van 4 min 17 sec tot 7 min 20 sec
  zondag 15 december 2013 @ 18:29:41 #24
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_134298995
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 18:26 schreef Guard het volgende:

[..]

Yup...
Zit even te kijken naar mijn km tijden... all over the place :D
van 4 min 17 sec tot 7 min 20 sec
Was het heuvelachtig? En snel weg bij de start? :P Dat moet ik ook afleren :P
pi_134299112
quote:
2s.gif Op zondag 15 december 2013 18:29 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Was het heuvelachtig? En snel weg bij de start? :P Dat moet ik ook afleren :P
Ja heel heuvelachtig, 280 hoogtemeters geloof ik.
En de snelle km's zitten in idd in het begin :P
  zondag 15 december 2013 @ 18:35:06 #26
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134299234
quote:

[..]

Gewoon goed naar je lichaam luisteren, dan komt alles goed :Y Je hebt nog maaaaaanden :*

Flats, gewoon eerste in je categorie _O_ Snelle deerne!
pi_134299537
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 18:20 schreef Guard het volgende:
Verslagje van de Meschbergerloop:

SPOILER
^O^
Geen verkeerde tijd hoor
pi_134299566
Hmm mijn duurloop van vandaag viel vies tegen. Ik ging langzamer dan ik wilde, en bij hogere hartslag dan ik wilde. En ik heb overal spierknopen en pijntjes.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_134299591
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 18:35 schreef GotC het volgende:

[..]

Gewoon goed naar je lichaam luisteren, dan komt alles goed :Y Je hebt nog maaaaaanden :*

Flats, gewoon eerste in je categorie _O_ Snelle deerne!
Dankje :*

Zegt natuurlijk ook wel wat over de rest van het deelnemersveld, maar vandaag was ik gewoon de beste van de vrouwen jonger dan 45 :D (en ja, er waren er heus wel meer)
  zondag 15 december 2013 @ 18:50:13 #30
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134299727
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 16:08 schreef Skv het volgende:
Gisteren een voorzichtige 5km gedaan. Geëindigd bij de beste 20 procent van het veld (het was dan ook droevig qua niveau).
;(
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_134299745
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 18:44 schreef streamnl het volgende:

[..]

^O^
Geen verkeerde tijd hoor
Nee, stiekem had 1u20 als richttijd, dus zover zat ik daar niet vanaf
En zet jij 14 dec 2014 maar in je agenda, volgend jaar moet je mee ;)
  zondag 15 december 2013 @ 19:06:01 #32
34586 kepler
No bounce, no play
pi_134300154
Mijn eerste cross vandaag, had per ongeluk mijn goede schoenen aangetrokken :') Ik vond het wel heel erg tof! Voor herhaling vatbaar :D
The line is a dot to you!
pi_134300475
Lollig dat bos. Verkeerde afslag genomen, en toen kon ik niet meer in het daglicht terug naar mn auto }:|
Uiteindelijk half in de schemer en via een omweg nog terug komen. Kreeg nog een iets te waakse hond achter me aan ook :')
Voordeel, 21,2 km op de klok! Vrij relaxed in 2u11 :)
4x geweest deze week, 40 km. Nu ff een paar dagen rust 8-)

Hoe was ieders loopweekend? Ik zag wat mooie tijden voorbij komen op de N201! ^O^

SPOILER

[ Bericht 14% gewijzigd door Stefanovic83 op 15-12-2013 21:44:59 ]
  zondag 15 december 2013 @ 19:26:19 #34
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_134301052
quote:
14s.gif Op zondag 15 december 2013 19:06 schreef kepler het volgende:
Mijn eerste cross vandaag, had per ongeluk mijn goede schoenen aangetrokken (..)
LOL _O- :D _O-
  zondag 15 december 2013 @ 19:35:29 #35
34586 kepler
No bounce, no play
pi_134301499
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:26 schreef Corniel het volgende:

[..]

LOL _O- :D _O-
Ik moest om 7u de trein hebben, dus heb ze met mn slaperige kop automatisch aangetrokken :D Toen ik er achter kwam kon ik ze niet meer omwisselen, anders zou ik de trein missen :D Ze zitten nu in de wasmachine
  zondag 15 december 2013 @ 19:36:56 #36
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134301570

kerstkadootje voor mijzelf besteld
  zondag 15 december 2013 @ 19:39:17 #37
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134301702
quote:
2s.gif Op zondag 15 december 2013 19:35 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik moest om 7u de trein hebben, dus heb ze met mn slaperige kop automatisch aangetrokken :D Toen ik er achter kwam kon ik ze niet meer omwisselen, anders zou ik de trein missen :D Ze zitten nu in de wasmachine
Je begrijpt dat ik nu een beeld voor me heb van jou hardlopend op je Floris van Bommel schoenen hè? :P
pi_134302326
Netto/brutotijd van 54:53. Er deden toch nog 23 dames jonger dan 45 mee.
pi_134302351
Lopen is er hier (ook) niet meer van gekomen, maar we zijn wel echt ontzettend opgeschoten met de badkamer. Die is nu klaar voor de laatste tegelsessie, wat we volgende week gaan doen. Anderhalf uur geleden zouden we nog wél gaan, maar inmiddels is 't al 7 uur en moeten we ook nog eten.
Wel goed: de smoes was niet een kater, want dat was uiteraard écht een kutsmoes geweest :+

Gelukkig morgen een 6 mijl head torch run met de club *O* O+
Ja doei.
  zondag 15 december 2013 @ 20:03:29 #40
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134302685
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:55 schreef hatsaflats het volgende:
al was het deelnemersveld misschien niet al te sterk, 1ste van 23 dames is een prachtig resultaat Hatsie!
ik zou zeggen, daar proosten we op!
  zondag 15 december 2013 @ 20:10:30 #41
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_134302998
Netjes Hats. ^O^

Leuk om de verslagen te lezen!
Ik tel de dagen af dat ik weer mag. Nog 'maarr' 3 weken.
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
  zondag 15 december 2013 @ 20:19:46 #42
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134303405
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:10 schreef _MvN_ het volgende:
Netjes Hats. ^O^

Leuk om de verslagen te lezen!
Ik tel de dagen af dat ik weer mag. Nog 'maarr' 3 weken.
tevreden met je herstel tot nu toe?
  zondag 15 december 2013 @ 20:28:34 #43
34586 kepler
No bounce, no play
pi_134303842
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 19:39 schreef GotC het volgende:

[..]

Je begrijpt dat ik nu een beeld voor me heb van jou hardlopend op je Floris van Bommel schoenen hè? :P
:D Stiekem zijn ze alweer aan vervanging toe, maar een kapotte auto, motor en telefoon gooien een beetje roet in het eten :')
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 december 2013 @ 20:32:28 #44
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134304128
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:55 schreef hatsaflats het volgende:
De laatste in je categorie is gewoon 20 minuten later :)
pi_134305505
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

De laatste in je categorie is gewoon 20 minuten later :)
Ja, die heb ik nog naar binnen gejompeld. Volgens mij is dat echt veel zwaarder, die moeten veel langer doorzetten. Ik maar een kwartiertje ofzo.
  zondag 15 december 2013 @ 20:56:06 #46
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134305698
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 18:50 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

;(
Oh, ik was niet de enige die het opviel blijkbaar. :o

Hoewel... als er iemand met zo'n instelling meeloopt, dan telt dat ook wel als een droevig niveau. :s)
  zondag 15 december 2013 @ 21:06:27 #47
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134306411
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:56 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Oh, ik was niet de enige die het opviel blijkbaar. :o

Hoewel... als er iemand met zo'n instelling meeloopt, dan telt dat ook wel als een droevig niveau. :s)
ik vraag me af waarom je met zo'n instelling aan een evenement mee doe.
ga dan lekker alleen lopen als je niet met zulke droeftoeters geassocieerd wil worden, stel je de afschuw voor als je samen met deze mensen in de uitslagenlijst voorkom op een website...
pi_134306666
Gisteren 5km op flink tempo getraind met ca 4:05/km, vandaag 19,8km rustigaan met 5:25/km. Wereld van verschil, maar beide erg fijn. Goed loopweekend dus :)
  zondag 15 december 2013 @ 21:12:32 #49
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134306824
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 21:10 schreef thettes het volgende:
Goed loopweekend dus :)
stats speak for themself!! ^O^
  zondag 15 december 2013 @ 22:14:02 #50
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_134310163
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 18:50 schreef Guard het volgende:

[..]

Nee, stiekem had 1u20 als richttijd, dus zover zat ik daar niet vanaf
En zet jij 14 dec 2014 maar in je agenda, volgend jaar moet je mee ;)
Vind dit loopje ook wel iets voor Jero...

Hier eindtijd van 1:19. De eerste 5k gingen net binnen de 24 minuten en dat door weiland en bergop. Veel te snel gestart, zie ook verhaal van Guard die ik aan t begin van t weiland in mijn ooghoek voorbij ging.
2e 5k herstellen en trappenpad in 30 minuten, 3e 5k in 25 minuten maar dat ging voor een groot deel naar beneden.
Heb te veel moeten wandelen naar mijn wens. Meer hoogtemeters nodig, wil ik ooit nog aan de Sella Ronde meedoen.

O, en wel 12 minuten sneller dan vorig jaar!

Minimeet was wel weer grappig. Toch weer een gezicht bij een naam. En Guard, hoe kom jij nou aan startnummer 6
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_134310328
Klinkt leuk dat loopje! Jammer dat het zo in een uithoek is..
Knappe tijden wel op zo'n parcours :)
pi_134311285
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 22:14 schreef Frsh het volgende:

[..]

En Guard, hoe kom jij nou aan startnummer 6
Heb ik te danken aan mijn snelheid..... van inschrijven :P
pi_134313185
Leuk al die verhalen over de loopjes, heb meteen zin om morgenochtend ook even te gaan lopen.

Weet alleen nog niet hoe (tempo of wat meer kilometers)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_134317880
Zo, ik heb mn lies aardig aan gort gelopen gisteren geloof ik }:| Er zit een spier flink vast, en pijnlijk ook..
Hardlopen is ongezond :9
maar wel leuk
  maandag 16 december 2013 @ 08:31:00 #55
236410 MaleDuck
pi_134318481
Mooie prestatie hats! Ik was ongeveer 23e in mijn categorie gister :D

En in de officiële uitslagen was het maar 8 seconden boven mijn PR :P

Ik heb ook wel wat zware benen, maar niet extreem.
pi_134318559
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 18:50 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

;(
Kinderen en dikke huismoeders enzo. Snel doortrainen naar de 10-15. Ben er een jaartje of twee helemaal uit geweest :s)
pi_134318576
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2013 08:38 schreef Skv het volgende:

[..]

Kinderen en dikke huismoeders enzo. Snel doortrainen naar de 10-15. Ben er een jaartje of twee helemaal uit geweest :s)
Niet zo denigerend :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_134318589
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 08:39 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Niet zo denigerend :')
Er liepen behoorlijk veel mensen behangen met kerstverlichting en in kerstmannenpakjes en met bedrijfslogo's. Vast kerstsponsoracties, maar van echt serieus hardlopen was weinig sprake. Dat bedoel ik er mee.
pi_134318594
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2013 08:40 schreef Skv het volgende:

[..]

Er liepen behoorlijk veel mensen behangen met kerstverlichting en in kerstmannenpakjes en met bedrijfslogo's. Vast kerstsponsoracties, maar van echt serieus hardlopen was weinig sprake. Dat bedoel ik er mee.
Dat was het doel ook niet.
Dan had je overdag moeten gaan.
  maandag 16 december 2013 @ 08:42:57 #60
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134318613
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2013 08:40 schreef Skv het volgende:

[..]

En? Ze lopen tenminste, dat is het belangrijkste.
pi_134318625
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2013 08:38 schreef Skv het volgende:

[..]

De prestatie van die kinderen en 'dikke' huismoeders zijn anders ook top.

Beetje naar van je.
pi_134318704
Oke, oke, misschien niet zo aardig om te zeggen. Ik probeerde mijn eigen tijd wat te relativeren omdat dat nou ook niet echt top was.
pi_134318736
Dikke huismoeders moeten met elke stap veel meer gewicht verplaatsen dan niet-dikke mensen. En dat ze meedoen is ook een teken dat ze iets willen doen aan die dikte, of dan in ieder geval iets aan hun gezondheid. Niets mis mee. En nee, die gaan niet zo snel. Boehoe.
pi_134318778
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 08:52 schreef hatsaflats het volgende:
Dikke huismoeders moeten met elke stap veel meer gewicht verplaatsen dan niet-dikke mensen. En dat ze meedoen is ook een teken dat ze iets willen doen aan die dikte, of dan in ieder geval iets aan hun gezondheid. Niets mis mee. En nee, die gaan niet zo snel. Boehoe.
QFT
pi_134318799
Ja ja ja mea culpa.
  maandag 16 december 2013 @ 08:57:56 #66
236410 MaleDuck
pi_134318802
Humor: Een collega van mij heeft van het weekend ook voor het eerst een wedstrijd gelopen, met als basis een sponsoractie voor Fillipijnse crew op onze schepen. Ze heeft ruim 500 euro opgehaald met een 10k wedstrijd, met een eindtijd van 1:07, laat ik nou gister ook ongeveer 1:07 gelopen hebben op de 10 EM :D
  maandag 16 december 2013 @ 08:58:17 #67
236410 MaleDuck
pi_134318806
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2013 08:57 schreef Skv het volgende:
Ja ja ja mea culpa.
je vergeet maxima...
pi_134318807
Wat wel irritant is dat de minder snelle deelnemers niet gewoon rechts lopen maar vaak in het midden.
pi_134318808
quote:
2s.gif Op maandag 16 december 2013 08:58 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

je vergeet maxima...
Zo erg was het nou ook weer niet. O+
pi_134318813
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 08:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wat wel irritant is dat de minder snelle deelnemers niet gewoon rechts lopen maar vaak in het midden.
Dat zijn dezelfde mensen die ook altijd op de tweede baan op een drie baans snelweg rijden :P
pi_134318820
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 08:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Zouden ze bij sommige loopjes ook gewoon even moeten vermelden imho.
pi_134318837
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2013 08:59 schreef Skv het volgende:

[..]

Zouden ze bij sommige loopjes ook gewoon even moeten vermelden imho.
Of je verstand gewoon gebruiken.
pi_134318844
Om maar niet over wegmensen te spreken die snellere trail runners op single tracks niet even voor laten gaan.

:')

Zo. Vanavond weer rennen. Met verlichting. Door de donkere heuvels O+
Ja doei.
  maandag 16 december 2013 @ 09:03:50 #74
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_134318877
Of renners die in het 'rechterijtje' eindigen, maar wel met hun snufferd op de startstreep staan als het startschot klinkt. Of met wind tegen hun kopbeurten overslaan...

Hardlopers zijn net echte mensen, ze denken net wat meer aan zichzelf dan aan anderen. :s)
pi_134318885
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 09:03 schreef Corniel het volgende:
Of met wind tegen hun kopbeurten overslaan...
Sprak de wielrenner :P

Maar je hebt wel gelijk :)
pi_134318959
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2013 08:57 schreef Skv het volgende:
Ja ja ja mea culpa.
Ja, sorry, ik was een beetje spuit elf, maar ik had het nu al helemaal op m'n mobiel getikt en vond het zonde om het dan maar weer weg te gaan halen :P
  maandag 16 december 2013 @ 09:15:26 #77
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134319018
Ik werd trouwens gister tijdens één van mijn snelste intervallen ingehaald door een oud baasje - ik hoorde hem vanwege zijn ademhaling al 5 min aankomen :D Hij zei: zet 'm op hé!

Intervallen van 10x 500m maakten gisteravond overigens plaats voor 10x winterbiertje (proefglaasjes, dat wel). Was minstens even zwaar, want er waren er maar 2 lekker :{

Lopende huismoeders trouwens. Verbieden! :N ;)

c_/
pi_134319159
heb vandaag trouwens (bijna :P) geen last van de spieren, wat een meevaller is.
Wel een beetje een zeurknie, dus vanavond maar een cross training als herstel doen.
pi_134319225
Mijn benen voelen ook best prima. Beetje stijve kuiten en bovenbenen, maar traplopen ging me vandaag bijna gemakkelijker af dan na m'n pittige training van donderdag :P
  maandag 16 december 2013 @ 09:36:01 #80
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_134319245
Ik ben een lopende huismoeder! *O*
And proud of it!

En omdat ik 'langzaam' loop ga ik nog steeds niet 'niet lekker' lopen omdat ik in het gedrang achter een mede-langzame moet blijven lopen.. Ik zoek ook gewoon een stukje weg waar ik lekker kan lopen en m'n ritme kan zoeken. De eerste twee km's blijven voor iedereen moeilijk en lastig lopen... en iedereen heeft evenveel 'recht' op een lekker stukje weg om te lopen :P
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_134319279
Zo te lezen was het weer een goed loopweekend!

Gister heb ik de Sylvesterloop in Heeze gelopen.
Lang getwijfeld zal ik wel of zal ik niet gaan.
In de auto nog grote twijfel over de afstand 9 of 15 km...
Ik was net op tijd, moest zelfs rennen naar de inschrijftafel!
Het werd de 15 km, net op tijd voor de start!
Veel te snel weg voor een 15 km, al snel mijn tempo omlaag gegooid.
Toen werd ik natuurlijk steeds vaker ingehaald (en haalde ik zelf niemand meer in), en dat vind ik erg lastig!
Het werd een strijd met mezelf.
Ik wilde sneller lopen maar uitlopen was het hoofddoel, het werd een lange strijd met mezelf, een stemmetje bleef roepen: loop je eigen race en kijk om je heen, de omgeving is mooi, tijd genoeg.
Maar toch bleef het zwaar. Gelukkig toch uitgelopen in een tijd waar ik niet ontevreden mee ben.
Volgende keer een betere voorbereiding, want het was mentaal erg zwaar.

Eenmaal thuis deed mijn "ring" teen toch wel pijn. Ik heb wel vaker dat het onder mijn nagels een klein beetje blauw is maar nu was helemaal zwart, niet alleen de nagel de teen is een grote bloedblaar. Thuis loop ik op slippers of op blote voeten, nergens last van. Maar net moest ik naar buiten en op schoenen kan ik echt niet lopen. Normaal is het advies om ze niet open te maken. Maar ik kan echt niet lopen en het is erg dik. Mijn gevoel zegt toch open maken zodat alles wat slinkt.....adviezen/ervaringen

http://www.endomondo.com/workouts/277231066/10903000
pi_134319297
quote:
6s.gif Op maandag 16 december 2013 09:36 schreef E.T. het volgende:
Ik ben een lopende huismoeder! *O*
And proud of it!
Me2
pi_134319321
quote:

[..]

voel je nu dat er een blesssure zit aan te komen dan? Waar heb je last van dan?
pi_134319330
Na een weekendje weg, met daarin vijf uitermate miserabele kilometers afgelopen zaterdag, vandaag maar eens kijken of het wat beter gaat. Zo nog even een rondje uitstippelen..
pi_134319456
Ben trouwens gisteren 20m voor de finish de 600 km-grens in 2013 gepasseerd *O*
  maandag 16 december 2013 @ 09:53:43 #86
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134319517
Als ik nog langer ziek blijf, moet ik straks een marathon gaan lopen op oudjaarsdag ;(

Nog maar 53km voor mn challenge..
F means you're fucked
pi_134319741
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 09:53 schreef YUR het volgende:
Als ik nog langer ziek blijf, moet ik straks een marathon gaan lopen op oudjaarsdag ;(

Ik ook nog 50..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 16 december 2013 @ 10:23:35 #88
236410 MaleDuck
pi_134320232
quote:

Voor mij nog 65 km om te zorgen dat ik het aantal loopkm van 2012 dit jaar verdubbel :7
Met op oudejaarsdag een 15 km wedstrijd, moet ik dus komende 2 weken 25 km per week lopen, laat ik dat nou ook de afgelopen weken gedaan hebben :Y
pi_134320354
quote:

Wat was je doel voor het jaar? Ik vind het ook wel een goed plan om zoiets voor mezelf in te stellen!
  maandag 16 december 2013 @ 10:33:36 #90
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134320498
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2013 10:28 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat was je doel voor het jaar? Ik vind het ook wel een goed plan om zoiets voor mezelf in te stellen!
In de OP kun je de challenge vinden. Mijne stond op 1750km
F means you're fucked
pi_134320519
Met m'n emmertje snert en m'n kerststol (smaakte goed, net bij de koffie :D ) richting wat bekenden om de mensen van de 10EM binnen te jompelen:

Niet echt een actiefoto, maar hier heb ik het maar mee te doen volgens mij :P
pi_134320560
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 10:34 schreef hatsaflats het volgende:
Met m'n emmertje snert en m'n kerststol (smaakte goed, net bij de koffie :D ) richting wat bekenden om de mensen van de 10EM binnen te jompelen:

[ afbeelding ]

Hahaha deze is prachtig.
De winnares druipt af!
  maandag 16 december 2013 @ 10:44:33 #93
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134320769
quote:

[ afbeelding ]

Juist ook wel eens leuk. De buit in de handen. Was mooier geweest als er nog een hardloper op de achtergrond in beeld zou zijn.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  maandag 16 december 2013 @ 10:46:01 #94
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134320805
quote:

[ afbeelding ]

Gave foto O+ Vind dit soort foto's juíst geweldig.
pi_134320814
quote:

[ afbeelding ]

Ik vind hem leuk ^O^
pi_134320894
Ik vind 'm ook leuk hoor :D

En ik droop helemaal niet af, ik ging superstoer op de hoek van de straat staan klappen voor mensen die binnen kwamen!
  maandag 16 december 2013 @ 10:54:10 #97
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_134321034
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 09:04 schreef Guard het volgende:

[..]

Sprak de wielrenner :P

Maar je hebt wel gelijk :)
Uiteraard. ;)

Nog 800 meter te gaan. Ik wist zeker dat ik mijn doel ging halen, en zelfs dat een 1:27 ging lukken. :)
  maandag 16 december 2013 @ 10:57:39 #98
236410 MaleDuck
pi_134321131
quote:

[ afbeelding ]

Leuke foto, alle andere dames hadden tijdens de wedstrijd alleen maar dit beeld ;)

quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 10:54 schreef Corniel het volgende:

[..]

Uiteraard. ;)

[ afbeelding ]

Nog 800 meter te gaan. Ik wist zeker dat ik mijn doel ging halen, en zelfs dat een 1:27 ging lukken. :)
Leuk hoor! Mooie prestatie :Y
pi_134321688
Leuke foto's!!

Ik heb 8 heerlijke kilometers achter de rug. Enige mini-minpuntje was dat ik te warm gekleed was, het was volgens mij een graad of 10 en vanwege het zonnetje had ik makkelijk m'n capri en korte mouwen aangekund. Ik blijf het trouwens heerlijk vinden om me leeg te lopen op het viaduct vlak voor ik thuis ben, heuvelop versnellen is leuk!

SPOILER
Nog 31 kilometer voor m'n challenge trouwens. Wordt krap..
pi_134322003
Mooi om te lezen dat de mensen hun challenge eigenlijk vrij scherp hebben gezet en nu ook nog aande bak moeten om hem te halen. Zelf heb ik net de laatste km's erbij gelopen en hoef de rest van het jaar niet meer. *O*

Het was inderdaad wel vrij warm buiten en had mij ook iets te warm aangekleed.
pi_134322059
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 11:32 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Mooi om te lezen dat de mensen hun challenge eigenlijk vrij scherp hebben gezet en nu ook nog aande bak moeten om hem te halen. Zelf heb ik net de laatste km's erbij gelopen en hoef de rest van het jaar niet meer. *O*

Het was inderdaad wel vrij warm buiten en had mij ook iets te warm aangekleed.
Nouja, als ik niet 3 weken geblesseerd was geweest was het prima te halen :P
Maar nu nog wel denk ik, 25 km per week is goed te doen.
pi_134322262
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 11:34 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouja, als ik niet 3 weken geblesseerd was geweest was het prima te halen :P
Maar nu nog wel denk ik, 25 km per week is goed te doen.
Blessures of even wat minder lopen vanwege ziektes of om blessures te voorkomen zou je naar mijn idee ook een beetje moeten incalculeren.

25 zou wel te doen moeten zijn. Egmond ga je nog lopen?
pi_134322275
ik Moet er nog 46. Ik moet dus nog even aan de bak. Vanmiddag onverwachts vrij. Ik heb denk ik geen excuus meer.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  maandag 16 december 2013 @ 11:40:10 #104
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134322303
Tsja...als ik van de zomer niet stuk was geweest, had ik de challenge nu ook wel binnen. Maar dat hoort er allemaal bij he
F means you're fucked
pi_134322378
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 11:39 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Blessures of even wat minder lopen vanwege ziektes of om blessures te voorkomen zou je naar mijn idee ook een beetje moeten incalculeren.

25 zou wel te doen moeten zijn. Egmond ga je nog lopen?
Klopt, maar ik heb de challenge pas in september ingesteld of zo, dus heb doorgetrokken wat ik toen ongeveer liep.
Ja is wel de planning! Ik hoop dat de krampjes die ik nu ervaar vooral opstartproblemen zijn, ik blijf goed mijn oefeningen van de fysio doen.
Denk wel dat ik sub 1.50 misschien los moet laten..
pi_134322453
Ik had een tijdje terug m'n challenge van 750km verhoogd naar 1100, want dat leek toen nog wel haalbaar. Maar "gewoon" weer 3 keer per week gaan lopen bleek makkelijker gezegd dan gedaan, dus nu zit ik op 1006 en ga echt geen 94km meer lopen deze maand :P
pi_134322460
Leuk dit, Google Earth tour maken van je GPX files.
Mescherbergloop 2013
pi_134322616
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 11:42 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Klopt, maar ik heb de challenge pas in september ingesteld of zo, dus heb doorgetrokken wat ik toen ongeveer liep.
Ja is wel de planning! Ik hoop dat de krampjes die ik nu ervaar vooral opstartproblemen zijn, ik blijf goed mijn oefeningen van de fysio doen.
Denk wel dat ik sub 1.50 misschien los moet laten..
Zo te lezen wil je dat niet echt die 1.50 los laten.
pi_134322651
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 11:49 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Zo te lezen wil je dat niet echt die 1.50 los laten.
Nee het doet wel pijn :o Maar goed het is niet reeel denk ik. Misschien zit een PR er wel in, maar dan met 1 of 2 minuten of zo.
pi_134322684
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 11:50 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nee het doet wel pijn :o Maar goed het is niet reeel denk ik. Misschien zit een PR er wel in, maar dan met 1 of 2 minuten of zo.
Je pr is?
pi_134322687
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 11:51 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Je pr is?
1.54.46
pi_134322998
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 11:51 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

1.54.46
Ik weet niet wat je kan verwachten van egmond. Zelf denk ik dat het niet echt een wedstrijd is waar je scherpe PR's kan neerzettten. Zelf ga ik niet voor een pr daar, maar misschien klamp ik wel gewoon bij je aan.
pi_134323072
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 12:02 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je kan verwachten van egmond. Zelf denk ik dat het niet echt een wedstrijd is waar je scherpe PR's kan neerzettten. Zelf ga ik niet voor een pr daar, maar misschien klamp ik wel gewoon bij je aan.
Klopt, maar van tevoren verwachtte ik wel een PR te kunnen lopen omdat ik voor mijn eerste HM maar 6 weken getraind had en daarvoor vrij weinig hard liep, terwijl ik nu toch wel regelmatig train.
Maar goed, wie weet kan het alsnog, eerst maar eens kijken of ik een paar goede duurlopen kan doen de komende weken. De snelheid heb ik volgens mij nog wel maar mijn spieren vinden het niet zo fijn om dat lang vol te houden.
pi_134323154
Ik was vorig jaar 2 minuten kwijtgeraakt bij de strandafgang, omdat het daar gewoon vast stond. En dan liep ik de kwart, die is nog een stuk minder massaal dan de HM. Ook is het met strand tijdens de halve smal, dus lekker door het mulle zand ploegen. Het is gewoon niet echt een recept voor een PR. Ik zou dan ook gewoon lekker gaan lopen en zien hoe het loopt, en tijd laten voor wat het is. Maar dat ben ik :P
pi_134323195
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:07 schreef hatsaflats het volgende:
Ik was vorig jaar 2 minuten kwijtgeraakt bij de strandafgang, omdat het daar gewoon vast stond. En dan liep ik de kwart, die is nog een stuk minder massaal dan de HM. Ook is het met strand tijdens de halve smal, dus lekker door het mulle zand ploegen. Het is gewoon niet echt een recept voor een PR. Ik zou dan ook gewoon lekker gaan lopen en zien hoe het loopt, en tijd laten voor wat het is. Maar dat ben ik :P
Ja, daar heb je gelijk in, dan kan ik er waarschijnlijk ook meer van genieten. En dan maar weer in juni in Heemskerk mijn PR verpulveren!

Ik denk dat ik zoveel waarde aan tijden hecht omdat ik maar tijd heb voor een paar hardloopwedstrijden per jaar.. dus dan wil ik ook echt vlammen!
  maandag 16 december 2013 @ 12:10:42 #116
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134323254
Nu het jaar bijna is afgelopen, hadden mensen nog andere doelen dan de challenge voor dit jaar? En zijn die doelen gehaald (of waarom niet)?

Zelf heb ik het lopen pas dit jaar weer opgepakt (dus wat dat betreft is er al een belangrijd doel behaald).

Vrijwel meteen kwam er het doel om weer op het niveau te komen van ongeveer 5 jaar geleden (toen ik de 5km net binnen het half uur heb gehaald). Dat is gelukt op de Bradelierloop eind augustus met een tijd van 29:20.

Na lang dubben is daarna de zevenheuvelenloop op m'n pad gekomen. We gingen er toch heen, dus ben ik ook maar mee gaan doen. Het doel daar was meer een realistische tijd neerzetten gezien recente resultaten dan echt specifiek iets. Gezien de afstand sowieso erg blij dat het primaire doel om 'm uit te lopen is gehaald.

En toen kwam toch het idee dat ik de 10km binnen het uur wilde kunnen lopen. Enige probleem: er stonden geen 10-kilometerloopjes meer gepland voor de rest van het jaar. En toen was er ineens de Percy Pud, een loopje die Mo zou doen, maar door blaren helaas niet kon doen. En hoewel de loop tot een dag voor hij plaatsvond niet in de planning stond, viel toch alles op z'n plek en ik kwam ik binnen in 56:43, een tijd die ik absoluut (nog) niet voor mogelijk had gehouden op de 10. Voor m'n gevoel kan ik dat ook nog helemaal niet, ondanks dat ik het nu heb gedaan.

Hoewel het jaar nog 2 weken duurt, staat er voor mij niks spannends meer in de planning. Dus ik kan nu al erg tevreden terugkijken op het afgelopen jaar! *O*

Geeft me ook meteen tijd om eens te kijken of ik in 2014 ook nog wat leuke dingen kan doen:

• HM uitlopen (liefst in de buurt van 2:15)
• 10km in 55 minuten
• 5km in minder dan 27 minuten
• 1 mijl in minder dan 8 minuten

Maar als belangrijkste: lekker met de club aan allerlei loopjes meedoen en een beetje socializen!

En hopelijk komt m'n tempo dan ook weer een beetje in de buurt bij die van Mo en dan kunnen we wat makkelijker samen lopen zonder dat ik eigenlijk te hard ga dan goed voor me is, of Mo langzamer gaat dan goed voor haar is. En hoewel ik nog niet zo nodig een marathon hoef te lopen van mezelf, hoop ik dat ik wel lekker kan aansluiten bij de nodige trainingsloopjes uit haar schema. Wel zo gezellig. :)
  maandag 16 december 2013 @ 12:35:36 #117
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134324110
Ah, daar komen de voornemens :)

Kort voor mij:
- 1 doel voor volgend jaar: HM fit uitlopen!
- 1 doel voor afgelopen jaar: Bruggenloop beter dan vorig jaar. Check! (11 min sneller)
pi_134324226
Iemand vraagt net of ik aan de Sylvestercross in Soest mee doe op Oudjaarsdag! Dat klinkt best leuk, en een goede training voor door het zand lopen.
Nu moet ik alleen nog bedenken voor welke categorie, het is allemaal nogal vaag. Je hebt cross of prestatieloop, maar die cross doen volgens mij alleen echte profi's aan mee. Ik denk dat ik maar voor prestatieloop 9km ga..
  maandag 16 december 2013 @ 12:39:35 #119
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134324229
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 11:19 schreef Gogo83 het volgende:
Leuke foto's!!

Ik heb 8 heerlijke kilometers achter de rug. Enige mini-minpuntje was dat ik te warm gekleed was, het was volgens mij een graad of 10 en vanwege het zonnetje had ik makkelijk m'n capri en korte mouwen aangekund. Ik blijf het trouwens heerlijk vinden om me leeg te lopen op het viaduct vlak voor ik thuis ben, heuvelop versnellen is leuk!

SPOILER
Nog 31 kilometer voor m'n challenge trouwens. Wordt krap..
Lekker km's gemaakt zo te zien ^O^ Het is idd verraderlijk warm, al staat er wel een boel wind.

Net les 2 gelopen, ging prima. De 2 minuten ( :+) waren toch wat pittig, maar stoppen is geen optie imo :Y).

Voornemen voor volgend jaar:
- Heel blijven
- 10 km wedstrijd uitlopen zonder te wandelen
- 15 km in training lopen
  maandag 16 december 2013 @ 12:41:16 #120
236410 MaleDuck
pi_134324284
Voor mij dit jaar ook wel wat successen gehaald :Y
Als ik terugdenk aan hoe ik er in Januari voor stond, toen herstellende van een lopersknie.
De doelen die ik toen had waren:

• Roparun lopen -> Meegedaan *G*
• 10km <40 min -> Was op CPC meteen raak: 39:42 *G* (inmiddels al 3 keer onder de 40 min gelopen)
• HM lopen -> gedaan in voorbereiding Roparun *G*
• Bij Ekiden met meer dan 1 team meedoen -> Zelfs 5 teams op de been gekregen *G*

Verder zijn er ook niet geplande successen geweest, namelijk dat ik 3 keer top 5 kon lopen bij regionale wedstrijden en ik bij de CPC 10 km ruim top 100 heb gelopen.

Mijn doelen voor 2014:
• Opnieuw Roparun lopen - En in de voorbereiding 4x HM lopen
• PR op 10 km <39:30 min
• PR op 15 km <1:00 uur
• PR op HM <1:30 uur
• Beter leren om in wedstrijden vlak te lopen
• Totaal meer dan 1250 km lopen in 2014

Verder blessurevrij te blijven.
  maandag 16 december 2013 @ 12:42:45 #121
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134324324
Heel blijven / geen blessures is inderdaad ook wel een goede. :o
  maandag 16 december 2013 @ 12:43:06 #122
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134324331
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:42 schreef Wolve000 het volgende:
Heel blijven / geen blessures is inderdaad ook wel een goede. :o
Het heeft wel wat, vind ik :+
  maandag 16 december 2013 @ 12:47:51 #123
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134324482
Eigenlijk heb ik maar 1 voornemen: Hardlopen met zoon in de hardloopbuggy
F means you're fucked
pi_134324531
Ik had geen challenge :@
Nou ja, niet qua afstand. Wel om de eerste M te lopen, maar dat was in oktober al gelukt.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2013 12:51:00 ]
  maandag 16 december 2013 @ 12:50:51 #125
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134324561
Ik wilde heel blijven en geen blessures er nog bij zetten. Maar realiseer me dat - hoewel ik me best doe om ze niet op te lopen - hardlopen soms gepaard gaat met pijntjes/zwakke plekken/blessures.
  maandag 16 december 2013 @ 12:51:05 #126
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134324574
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik had geen challenge :@
Ik ook niet! Denk ook niet dat ik er voor het komende jaar een in ga stellen.
pi_134324608
Zoveel mogelijk blaar- en blessurevrij lopen en onderweg wat 5K's, 10K's, 10EM's, HM's en M's uitlopen en vooral heel veel plezier hebben O+
Ja doei.
pi_134324615
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:51 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Ik ook niet! Denk ook niet dat ik er voor het komende jaar een in ga stellen.
Aantal kilometers ga ik nog steeds niet instellen. Ik heb wel doelen, maar niet qua afstand.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2013 12:52:29 ]
  maandag 16 december 2013 @ 12:54:26 #129
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134324680
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Aantal kilometers ga ik nog steeds niet instellen. Ik heb wel doelen, maar niet qua afstand.
Ja, doelen heb ik ook, want die had ik ook al neergezet. Maar de afstandschallenge doet 't 'm niet voor mij. Zelfde dus als jij. :)
  maandag 16 december 2013 @ 13:02:10 #130
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_134324935
Doelen voor 2014..
Heel blijven
Sneller worden

en heel misschien een HM (vooroeverloop). En mn challenge vond ik wel leuk (had 'm ook op Garmin Dashboard gezet en daar kwam ie meteen in beeld :) ).. Ik denk 600km (of 650).

Gewoon lekker lopen dus! :Y
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 16 december 2013 @ 13:19:48 #131
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134325572
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:50 schreef Quoi het volgende:
Ik wilde heel blijven en geen blessures er nog bij zetten. Maar realiseer me dat - hoewel ik me best doe om ze niet op te lopen - hardlopen soms gepaard gaat met pijntjes/zwakke plekken/blessures.
* GotC mompelt iets over scheve stoeptegels en takken die op de weg liggen..
pi_134325622
De challenge bij garmin vul ik voornamelijk zodat ik zie hoeveel km ik dat jaar gelopen heb op een makkelijke manier. Voor de rest dit jaar begonnen de nadruk op met plezier te lopen en minder op de tijd en ga dat volgend jaar zeker mee door.
  maandag 16 december 2013 @ 13:32:02 #133
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_134326133
Challenge zet ik voor 2014 weer op 2500 km, dat is uitdaging genoeg.
Ik ga het dit jaar net halen, misschien heb ik nog de afsluitende oudejaarsloop van 10 k nodig :)

Wil weer 2 marathons lopen in 2014 en 1 (Rotterdam) stiekem onder de 3:20.

Verder probeer ik mijn pr's op diverse afstanden aan te scherpen, maar met het krachttrainingsprogramma wat ik volg neemt het gewicht nog wel wat toe, wat de snelheid niet ten goede komt. Heeft ook met m'n winterdieet te maken :9
Feyenoord!!! * Barça
pi_134326546
Jeetje wat is het warm, had naar aanleiding van hier mijn thermo al uitgetrokken maar dat was eigenlijk niet genoeg :p Net 7km gelopen in 45 minuten. Het doel was rond de 6:20~30 en dat is goed gelukt
Ik heb het 2:00 doel voor de HM van de CPC wel losgelaten hier naar alle tips, uitlopen wordt het doel en daarvoor wil ik wat meer trainingen doen van 5km+ in een tempo.

Voor dit jaar wil ik wel richting de 100 km gaan nog (nog 39 te gaan).
2014 lijstje:
-PR op de 5km (<25:40)
-PR op de 10km (<55:34)
-15km PR neerzetten (<90 minuten)
-HM uitlopen (en later in het jaar een keer <2:06 lopen)

Verder wil ik mijn PR op de achtste triathlon aanscherpen ;)

Flink lijstje nog
pi_134326657
Ik wil in 2014 zo heel mogelijk blijven, zo ontspannen mogelijk blijven lopen, er weer nog even wat meer plezier in krijgen en sneller worden. En Slacker's leven zuur maken met dat ik sneller blijf dan hij.
pi_134326669
Mag ik in de openingspost?

31-12-2013 - Sylvestercross (Soest)
• La_Tramposa - 3-6-9 km

Wel mooi, ik kan op die dag dus beslissen of ik 6 of 9 ga doen!
Vereist ook wel wat mentale kracht denk ik :P
En mijn vriend gaat ook meedoen! Hoera wat een wonder!

Wel irritant dat hij na 2x trainen op zijn duur-hartslag al harder loopt dan ik op wedstrijdtempo, maar ja :P
  maandag 16 december 2013 @ 13:48:53 #137
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134326885
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 13:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Mag ik in de openingspost?

31-12-2013 - Sylvestercross (Soest)
• La_Tramposa - 3-6-9 km

Wel mooi, ik kan op die dag dus beslissen of ik 6 of 9 ga doen!
Vereist ook wel wat mentale kracht denk ik :P
En mijn vriend gaat ook meedoen! Hoera wat een wonder!

Wel irritant dat hij na 2x trainen op zijn duur-hartslag al harder loopt dan ik op wedstrijdtempo, maar ja :P
Staat genoteerd!
  maandag 16 december 2013 @ 13:50:11 #138
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134326943
17km ldl gehad in 1.48.42 met een avg pace van 6:23
Lange broek en shirt met lange mouwen. Was lekker fris langs het water en de weilanden, maar precies goed.

http://www.endomondo.com/workouts/277402980/7102294
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_134327038
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 13:50 schreef Daywalk3r het volgende:
17km ldl gehad in 1.48.42 met een avg pace van 6:23
Lange broek en shirt met lange mouwen. Was lekker fris langs het water en de weilanden, maar precies goed.

http://www.endomondo.com/workouts/277402980/7102294
Wow, ziet er chill uit! Je hartslag is ook een stuk lager dan een tijdje terug op je duurlopen toch?
  maandag 16 december 2013 @ 13:54:52 #140
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134327130
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 13:52 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wow, ziet er chill uit! Je hartslag is ook een stuk lager dan een tijdje terug op je duurlopen toch?
Ja eerst liep ik rond de 6 min/km op 160bpm en nu dus 6:20 min/km rond 150.
  maandag 16 december 2013 @ 13:55:06 #141
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134327145
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 13:19 schreef GotC het volgende:

[..]

* GotC mompelt iets over scheve stoeptegels en takken die op de weg liggen..
Dat doe je dus gewoon niet meer hè? :P
pi_134327496
Mijn voornemen voor dit jaar was "meer".
Dat is al gelukt qua kilometers, ik ga ergens in de 1300 km eindigen. Al had ik vorig jaar in totaal meer trainingen/wedstrijden (vorig jaar 150 stuks, de teller staat actueel op 141 dus het worden er minder).

Voor volgend jaar:
- consolideren of meer
- alle PR's verbreken
pi_134327592
Even druk geweest met andere dingen, snel even teruggelezen en fantastische prestaties tegengekomen! *O* Frsh, Guard, Hats, Corniel _O_ En alle andere die ik zo snel vergeten ben. Ook voor de mensen die lekker getraind hebben natuurlijk ^O^ .

Vandaag voor de 2e keer achtereenvolgend pijnvrij kunnen trainen O+ . Lekker 10km gelopen door het bos, heerlijk weer vandaag, zonnetje erbij, korte broek en shirtje aan. Heb genoten! Het ging iets sneller dan de bedoeling was, maar ik was gewoon zo blij dat ik weer kon lopen :P . Nu rustig de afstanden weer een beetje vergroten en de volgende trainingen iets rustiger aan lopen dan komt het wel goed voor de Asselronde enzo :) .
pi_134327882
Foto's van gisteren:

Komen de eerste van 850 man aanstormen :o

kijk Frsh nog fris zijn

Toch nog een foto van mezelf gevonden
  maandag 16 december 2013 @ 14:16:22 #145
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134327911
Frsh lijkt er wel in te zijn gephotoshopped! :D
pi_134327983
Leuke jongedame ben je, Guard! :D
Ja doei.
pi_134327989
Leuke foto's ja! Die kerel naast Frsh halfdood, en hij loopt er vet relaxed! _O-
pi_134328010
quote:
12s.gif Op maandag 16 december 2013 14:18 schreef motorbloempje het volgende:
:+ Dank!
pi_134328020
Welke ben jij, Guard?
pi_134328033
Die met donkergroen shirt links op de foto
pi_134328436
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 14:15 schreef Guard het volgende:
Foto's van gisteren:
[ afbeelding ]
Komen de eerste van 850 man aanstormen :o

[ afbeelding ]
kijk Frsh nog fris zijn

[ afbeelding ]
Toch nog een foto van mezelf gevonden
Leuke foto's, ziet er goed uit! ^O^
  maandag 16 december 2013 @ 14:38:28 #152
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134328694
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 13:55 schreef Quoi het volgende:

[..]

Dat doe je dus gewoon niet meer hè? :P
Vooruit dan maar :P Ik loop alleen nog maar over asfalt :7
  maandag 16 december 2013 @ 15:06:38 #153
236410 MaleDuck
pi_134329619
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 14:07 schreef Jero_nimo het volgende:
Even druk geweest met andere dingen, snel even teruggelezen en fantastische prestaties tegengekomen! *O* Frsh, Guard, Hats, Corniel _O_ En alle andere die ik zo snel vergeten ben. Ook voor de mensen die lekker getraind hebben natuurlijk ^O^ .

Vandaag voor de 2e keer achtereenvolgend pijnvrij kunnen trainen O+ . Lekker 10km gelopen door het bos, heerlijk weer vandaag, zonnetje erbij, korte broek en shirtje aan. Heb genoten! Het ging iets sneller dan de bedoeling was, maar ik was gewoon zo blij dat ik weer kon lopen :P . Nu rustig de afstanden weer een beetje vergroten en de volgende trainingen iets rustiger aan lopen dan komt het wel goed voor de Asselronde enzo :) .
Nice, lekker dat je pijnvrij heb kunnen lopen, ben je trouwens nog naar de fysio geweest of niet?
  Moderator maandag 16 december 2013 @ 15:40:50 #154
155227 crew  Guppy
dus
pi_134330669
2014... Euhm... Ik weet eigenlijk niet wat ik voor 2014 wil. De standaards denk ik. Heel blijven, lekker lopen, plezier hebben. Ik heb niet echt grootse doelen, wat lopen betreft.

Wat ik sowieso wel wil doen:
• de Diemse Baggerloop (die inschrijving staat al)
• weer een color run
• leuke loopjes in de omgeving doen (Safari Run, Rondje NL, enz)
• BtB tijd verbeteren
• hopelijk is er weer een plaatsje op de Ekiden voor mij

En heel, heel, heel stiekem hoop ik eind van het jaar de 7^^ mee te lopen. Ik vond de nachtloop zo leuk, maar die is maar eenmalig ben ik bang. Dus als ik nog een keer de 7^^ wil lopen, dan moet ik wel 15km... Maar dat is zo ver... :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_134330739
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 15:40 schreef Guppyfriend het volgende:
2014... Euhm... Ik weet eigenlijk niet wat ik voor 2014 wil. De standaards denk ik. Heel blijven, lekker lopen, plezier hebben. Ik heb niet echt grootse doelen, wat lopen betreft.

Wat ik sowieso wel wil doen:
• de Diemse Baggerloop (die inschrijving staat al)
• weer een color run
• leuke loopjes in de omgeving doen (Safari Run, Rondje NL, enz)
• BtB tijd verbeteren
• hopelijk is er weer een plaatsje op de Ekiden voor mij

En heel, heel, heel stiekem hoop ik eind van het jaar de 7^^ mee te lopen. Ik vond de nachtloop zo leuk, maar die is maar eenmalig ben ik bang. Dus als ik nog een keer de 7^^ wil lopen, dan moet ik wel 15km... Maar dat is zo ver... :@
Kan je wel!
  maandag 16 december 2013 @ 15:44:50 #156
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134330827
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 15:40 schreef Guppyfriend het volgende:
Grote kans dat dat eenmalig was ja. Of misschien bij een volgend lustrum weer. Maar ze hebben tot nu toe alleen een enkele datum vrijgegeven voor 2014 (16 november), dus het lijkt alleen de zondag te zijn. Anders hadden we het hele weekend aangeduid.

Maar dat is nu nog (precies) 11 maanden, dus het zou best te doen moeten kunnen zijn!
(Maar alleen als je zelf wilt natuurlijk...)
  Moderator maandag 16 december 2013 @ 15:47:23 #157
155227 crew  Guppy
dus
pi_134330935
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 15:42 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Kan je wel!
Dat denk ik ook wel. Tenminste, als je 10km kunt, moet 15 ook wel te trainen zijn in een jaar. Maar ik weet niet of ik het leuk ga vinden, zo lang rennen :@ ik vind 10km al lang!
Maar ik heb nog ruim een jaar om erover te denken :) en tot die tijd is er genoeg leuks te doen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_134330986
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 15:47 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dat denk ik ook wel. Tenminste, als je 10km kunt, moet 15 ook wel te trainen zijn in een jaar. Maar ik weet niet of ik het leuk ga vinden, zo lang rennen :@ ik vind 10km al lang!
Maar ik heb nog ruim een jaar om erover te denken :) en tot die tijd is er genoeg leuks te doen
Je wordt vast met training ook sneller en dan is de 15km maar ietsje langer dan wat je in het begin over 10 deed ;)
pi_134331009
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 15:47 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Maar ik heb nog ruim een jaar om erover te denken. Dus ik heb nog even :) en tot die tijd is er genoeg leuks te doen
Ik vind het ook een eind. Heb met een vriendin afgesproken volgend jaar de dam tot dam te lopen, dus ga ook de 7^^ lopen. Als ik de afstand toch al kan, dan maar gelijk twee keer in een jaar. Of drie keer, sfeertje bij de bruggenloop was ook leuk.

Eerste helft van 2014 vooral aan m'n snelheid werken, dan zijn die loopjes in het najaar ook gelijk wat minder lang lopen. :+
  maandag 16 december 2013 @ 16:15:29 #160
387431 Frsh
pi_134332013
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 14:16 schreef Wolve000 het volgende:
Frsh lijkt er wel in te zijn gephotoshopped! :D
Sssst. Niet verder vertellen! ^O^
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_134332146
quote:
2s.gif Op maandag 16 december 2013 15:06 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Nice, lekker dat je pijnvrij heb kunnen lopen, ben je trouwens nog naar de fysio geweest of niet?
Nee, dat niet. Wou eigenlijk die donderdag gaan, maar toen zaten ze al vol helaas. Kon voor mij pas 2 weken later weer, maar ik dacht toen dat ik eerst maar even ging kijken hoe het ging na echte rust. Tot nu toe gaat dat dus wel goed ;). Zodra het weer begint te irriteren ga ik wel weer even bellen.
  maandag 16 december 2013 @ 16:32:50 #162
387431 Frsh
pi_134332683
Ik moet nog 1x 42km om dit jaar de 1200km aan te tikken... Zal ik, zal ik...

Meh, toch maar niet :|W
pi_134332729
quote:
11s.gif Op maandag 16 december 2013 16:32 schreef Frsh het volgende:
Ik moet nog 1x 42km om dit jaar de 1200km aan te tikken... Zal ik, zal ik...

Meh, toch maar niet :|W
Je kan er ook asymptotisch naar toewerken :P 1x 21,1 1x 10,5 1x 5,2 etc :P
  maandag 16 december 2013 @ 16:44:48 #164
387431 Frsh
pi_134333109
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 16:33 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, dan kom ik er nooit! Mijn inner-geek vindt dit wel mooi, trouwens.
  maandag 16 december 2013 @ 17:38:29 #165
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134335153
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 16:33 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Er moest een verwaarloosd deel van mijn hersenen in actie komen. :D

Vanavond bestuursvergadering bij mij. Het lijkt wel of ik er - sinds ik heb aangekondigd heb te stoppen - meer plezier in krijg. De makreel van de Meeuwen Makrelenloop gaat vanavond op een toastje :9
pi_134335207
Omnomnommakreel :9
Ja doei.
pi_134335547
Ik had niet echt heel erg enorme doelen gesteld voor dit jaar. Ik wilde de Zevenheuvelenloop en Bruggenloop kunnen lopen. Laatste is gelukt. Het eerste niet, maar dat is omdat ik Gogo leerde kennen en we precies in dat weekend gingen samenwonen. Boeie dus dat ik die niet heb gehaald. Dit is veel leuker.

Doel voor komend jaar is een stuk of twee, drie HM's te lopen en daarin heel te blijven.
  maandag 16 december 2013 @ 18:22:49 #168
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134336547
quote:
99s.gif Op maandag 16 december 2013 17:49 schreef mosselmossel het volgende:
Ik had niet echt heel erg enorme doelen gesteld voor dit jaar. Ik wilde de Zevenheuvelenloop en Bruggenloop kunnen lopen. Laatste is gelukt. Het eerste niet, maar dat is omdat ik Gogo leerde kennen en we precies in dat weekend gingen samenwonen. Boeie dus dat ik die niet heb gehaald. Dit is veel leuker.

Doel voor komend jaar is een stuk of twee, drie HM's te lopen en daarin heel te blijven.
^O^
Niet eens bij nagedacht wat ik ná de CPC doe. Misschien als alles goed gaat nog wel eentje ja :o
  maandag 16 december 2013 @ 18:35:46 #169
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134336966
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 18:22 schreef Quoi het volgende:

[..]

^O^
Niet eens bij nagedacht wat ik ná de CPC doe. Misschien als alles goed gaat nog wel eentje ja :o
Eind mei is er nog een leuke halve in het Westland :P
F means you're fucked
  maandag 16 december 2013 @ 18:47:17 #170
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134337307
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 18:35 schreef YUR het volgende:

[..]

Eind mei is er nog een leuke halve in het Westland :P
Op 10 Maart eens over nadenken ;)
  maandag 16 december 2013 @ 18:48:42 #171
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134337364
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 18:47 schreef Quoi het volgende:

[..]

Op 10 Maart eens over nadenken ;)
Ik zou er een paar dagen de tijd voor nemen als ik jou was :D
F means you're fucked
  maandag 16 december 2013 @ 18:52:10 #172
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_134337467
Nou, toch maar eens een inhalator gehaald voor m'n inspanningsastma. Kijken of het helpt met dit koude weer. Had telefonisch via de huisarts om een herhaalrecept gevraagd, maar ze moesten in de computer terug naar 2008 om te kijken welke variant ik had ontvangen, dat was de laatste keer dat ik het meegevraagd had. _O-

Nu eerst nog maar even uitzieken, blegh .. griep. ;(
pi_134337545
Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 december 2013 @ 18:58:13 #174
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134337703
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 09:41 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

voel je nu dat er een blesssure zit aan te komen dan? Waar heb je last van dan?
Pijnlijke spieren :) Kan het ook wel relativeren hoor. Als je op zondag een dik PR loopt op de 15KM (en direct op de 5 en 10 én de langste afstand in een uur) en vervolgens 5 dagen later je langste duurloop ooit loopt kan je best wel een tikkie spierpijn krijgen.

Maar ik ben best blessure gevoelig dus ik moet wel goed opletten. En ik kom nu langzamerhand wel op onbekend terrein. Zowel met afstanden op individuele loopjes als ook afstanden per week.
  maandag 16 december 2013 @ 19:09:06 #175
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134338111
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:10 schreef Wolve000 het volgende:
Nu het jaar bijna is afgelopen, hadden mensen nog andere doelen dan de challenge voor dit jaar? En zijn die doelen gehaald (of waarom niet)?
2013 was voor mij een jaar met heel veel ups en een paar downs.
jaar in beeld: april een nieuw PR op de HM tijdes de Bridge to Beach HM in Balclutha.
april: The Three Peaks samen met mijn Nederlandse collega
mei-juni-juli: het harriersseizoen volledig in de soep gelopen door mijn liesblessure
eerste weekend juli: inschrijving voor de Kepler is binnen.
augustus: de Vooroeverloop, soiciaal gezien een van de hoogtepunten van het jaar,
sportief gezien een van de dieptepunten
augustus, natuurlijk de TdF!! geen uitleg nodig!
augustus: Hemmeromloop, sportief gezien enorm succes, geen PR maar boven v verwachtig lekker en goed gelopen.
December:Kepler..enough said

2013 is voor mij een enorm goed loopjaar geweest en het jaar waarin ik hopeloos verliefd ben geworden op de lange afstand, niet alleen het lopen zelf maar gewoon het hele "back to basic" sfeertje er om heen (geen dikke huisvrouwen die voor je lopen ;) ) maar het is nu nog echt een kalverliefde waarbij ik nog een hoop moet leren.

De doelen voor komend jaar... ik hoef geen snellere loper te worden maar wil wel graag een sterkere loper worden.
er staan drie ultra evenementen op het lijstje waar het komende jaar waarschijnlijk om gaat draaien
1. 50km tijdens de Northburn100 eind maart (als ik dit qua werk rond kan breien)
2. 80 of 100km tijdens de Great Naseby Water Race
3.Wederom de Kepler
pi_134338215
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 19:09 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

2013 was voor mij een jaar met heel veel ups en een paar downs.
jaar in beeld: april een nieuw PR op de HM tijdes de Bridge to Beach HM in Balclutha.
april: The Three Peaks samen met mijn Nederlandse collega
mei-juni-juli: het harriersseizoen volledig in de soep gelopen door mijn liesblessure
eerste weekend juli: inschrijving voor de Kepler is binnen.
augustus: de Vooroeverloop, soiciaal gezien een van de hoogtepunten van het jaar,
sportief gezien een van de dieptepunten
augustus, natuurlijk de TdF!! geen uitleg nodig!
augustus: Hemmeromloop, sportief gezien enorm succes, geen PR maar boven v verwachtig lekker en goed gelopen.
December:Kepler..enough said

2013 is voor mij een enorm goed loopjaar geweest en het jaar waarin ik hopeloos verliefd ben geworden op de lange afstand, niet alleen het lopen zelf maar gewoon het hele "back to basic" sfeertje er om heen (geen dikke huisvrouwen die voor je lopen ;) ) maar het is nu nog echt een kalverliefde waarbij ik nog een hoop moet leren.

De doelen voor komend jaar... ik hoef geen snellere loper te worden maar wil wel graag een sterkere loper worden.
er staan drie ultra evenementen op het lijstje waar het komende jaar waarschijnlijk om gaat draaien
1. 50km tijdens de Northburn100 eind maart (als ik dit qua werk rond kan breien)
2. 80 of 100km tijdens de Great Naseby Water Race
3.Wederom de Kepler
Heb je die foto's van de Hemmeromloop nu al eens? :P
  maandag 16 december 2013 @ 19:14:38 #177
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134338332
quote:
12s.gif Op maandag 16 december 2013 14:18 schreef motorbloempje het volgende:
dat is Guard niet...hij was gewoon IB4
SPOILER
  maandag 16 december 2013 @ 19:16:35 #178
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134338412
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 19:11 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Heb je die foto's van de Hemmeromloop nu al eens? :P
nee, ze staan nog steeds niet op de website -O-
pi_134338616
Email gestuurd naar atletiekvereniging OSS-Volo, hier in Den Bosch, voor info over hun loopgroepen. Het moet er nu maar van komen.
  maandag 16 december 2013 @ 19:25:02 #180
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134338743
quote:
99s.gif Op maandag 16 december 2013 19:21 schreef mosselmossel het volgende:
Email gestuurd naar atletiekvereniging OSS-Volo, hier in Den Bosch, voor info over hun loopgroepen. Het moet er nu maar van komen.
^O^!
pi_134338963
Toch ook maar even, enigszins sentimenteel :P, mijn 2013:

Egmond was het eerste loopje waar ik redelijk voor getraind had, en meteen mijn eerste loopje langer dan 5km. Tevreden met 1:03:14, dat vond ik hard zat op 10,5km. Door de langere rondjes ondertussen wel al een beetje verslaafd geraakt aan lopen.

En toen ben ik bij de atletiekvereniging gaan trainen. Na een week of 2 raakte ik geblesseerd aan m'n voet en was ik een groot deel van februari uit de running (pun intented). Evengoed liep ik in maart de 10km CPC in 53:44. Nog een maandje later verbeterde ik m'n PR weer met 3 minuten. Ik vlóóg.

En toen kreeg ik last van m'n kuiten. En dat bleef even. En toen kreeg ik last van m'n motivatie. En toen kwam de Vooroeverloop. Érg leuk weekend gehad, de loop was geweldig georganiseerd met geweldige vrijwilligers, maar mijn lopen had wel een dieptepunt bereikt. Met de BtB leek het weer beter te gaan, maar met de Vredesloop en HM in A'dam bleek weer van niet. Na zelfs uitgestapt te zijn bij Rondje Bergen ging de Zevenheuvelenloop eindelijk weer lekker. De trainingen gaan al weer eventjes een stuk beter, en ik voel me ook echt weer wat sterker. Hoogtepunt van het jaar was natuurlijk gisteren: sub 50 op de 10 (van de 11) en eerste worden voelt gewoon lekker.

Terugkijkend: in 3 maanden 9 minuten van je PR op de 10k afhalen is vragen om problemen. Al met al wel een goed hardloopjaar, beter dan 2012 :P
  maandag 16 december 2013 @ 19:36:24 #182
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134339263
quote:
je kunt woensdag meteen aan de bak!
pi_134340473
mijn zeurknie is weer een vrolijke knie, nadat ik 70 minuten lekker gepeddeld heb op de hometrainer.
pi_134340639
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 19:36 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

je kunt woensdag meteen aan de bak!
Na nieuwjaar komt me beter uit ;)
pi_134341340
2013 is het echte begin van mijn hardloop carrière, dus kortom een top jaar!
In maart begonnen met evy en inmiddels al verschillende loopjes gedaan:
6,6 km wolfsvenloop in Mierlo
10 km anna loop eindhoven
10 km zevenheuvelennacht
15 km sylversterloop heeze

Het doel voor 2014:
Lekker lopen! Ik zou het niet meer willen missen.
Ik wil wel meedoen aan de t is voor niks loop, waarschijnlijk de HM maar dat is nog
erg ver weg....en voor die tijd kijk ik wel wat er op mijn pad komt
  maandag 16 december 2013 @ 20:38:54 #186
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_134341924
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 19:30 schreef hatsaflats het volgende:
Toch ook maar even, enigszins sentimenteel :P, mijn 2013:

Egmond was het eerste loopje waar ik redelijk voor getraind had, en meteen mijn eerste loopje langer dan 5km. Tevreden met 1:03:14, dat vond ik hard zat op 10,5km. Door de langere rondjes ondertussen wel al een beetje verslaafd geraakt aan lopen.

En toen ben ik bij de atletiekvereniging gaan trainen. Na een week of 2 raakte ik geblesseerd aan m'n voet en was ik een groot deel van februari uit de running (pun intented). Evengoed liep ik in maart de 10km CPC in 53:44. Nog een maandje later verbeterde ik m'n PR weer met 3 minuten. Ik vlóóg.

En toen kreeg ik last van m'n kuiten. En dat bleef even. En toen kreeg ik last van m'n motivatie. En toen kwam de Vooroeverloop. Érg leuk weekend gehad, de loop was geweldig georganiseerd met geweldige vrijwilligers, maar mijn lopen had wel een dieptepunt bereikt. Met de BtB leek het weer beter te gaan, maar met de Vredesloop en HM in A'dam bleek weer van niet. Na zelfs uitgestapt te zijn bij Rondje Bergen ging de Zevenheuvelenloop eindelijk weer lekker. De trainingen gaan al weer eventjes een stuk beter, en ik voel me ook echt weer wat sterker. Hoogtepunt van het jaar was natuurlijk gisteren: sub 50 op de 10 (van de 11) en eerste worden voelt gewoon lekker.

Terugkijkend: in 3 maanden 9 minuten van je PR op de 10k afhalen is vragen om problemen. Al met al wel een goed hardloopjaar, beter dan 2012 :P
Die kuiten en motivatie klinkt zeer bekend! En een voetblessure in februari eigenlijk ook. maar een grote huppel voor die sub 50, wat een sprongen!

2013 was voor mij een jaar met veel laagtes en een paar hoogtes... Het leukste vond ik het plezier van lopen terug gevonden te hebben en de motivatie om te blijven lopen (hallo wedstrijdjes), die voetblessure in februari en mijn kuiten de afgelopen maand gooien wel wat roet in het eten. De voet was stomweg door het badmintonnen, kuiten wel door te veel en te snel te willen lopen, vooral berg op.

2014 wordt:
- Blijven lopen ondanks waarschijnlijk 2 keer verhuizen, niet alleen van huis maar eerst van werelddeel en dan van stad (meh). Rondkijken of ik ergens kan mee gaan trainen...
- Mijn PRs wat scherper stellen, die 5 km richting 20 en 10 richting 45 gaan, eronder hebben we nog tijd voor
- Leren lopen met een hartslagmeter, eens kijken of dat mij wat beter kan intomen want mijn duurlopen gaan toch wat langer moeten worden
- Voor het eerst 10 miles en een halve marathon lopen
- Toch uitkijken naar wat trailwedstrijden in Be: TdF?
- Dromen van die marathon in 2015
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_134343846
Ik ging dit jaar in met het doel een wedstrijd te lopen. Das met 3 stuks ruimschoots gelukt.
Heb mezelf ook wel verbaasd met mn ontwikkelingen, en das fijn :)

Komend jaar nog wat wedstrijdjes erbij, PR's wat aanscherpen, maar vooral nog meer robuustheid en basis opbouwen op de HM, zodat ik einde jaar redelijk 'makkelijk' sub1.50 kan lopen. Die 8 minuten moeten wel van mn PR af kunnen :)

Maargoed het zou privé wel eens een druk jaar kunnen worden, dus we zien wel :) we gaan in maart naar ons 1e koophuis verhuizen, zijn dan klaar voor gezinsuitbreiding, en ik ga misschien nog een studie doen. Dus druk genoeg!
pi_134345229
2013 was voor mij gezien een heel interesant jaar.

maart 2013 na lang trainen de 90 km vasaloppet in Zweden gedaan.( mooiste wat ik heb gepresteerd ever)
en daarna was het doelen zoeken.
door de blijvend iriterende achillespees mijn doelen heel veel moeten bijstellen.
singelloop halve marathon werd 10 km
molenhoeks makkie 10km werd 5km
devil trail gelukkig 10 km
en de 7hills 15 km werd de 10 km nacht.
challenge had ik op 750 km gezet maar is rond de 500 gebleven.

lange duurlopen is voorlopig nog maar een droom.
eerst van die ellendige blessure af en dan weer een plan maken.

maar belanglijkste van alles is dat ik heb genoten van de afstanden, plaatsen en de mensen die ik heb ontmoet.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_134345276
Oke dan ik ook.
Mijn doel voor 2014
De trail des Fantomes (25km) uitlopen binnen 4uur.
En voor de rest heel veel genieten. Punt.

quote:

[ afbeelding ]

Ik vind dit een erg leuke foto!
pi_134345462
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 19:14 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

dat is Guard niet...
Nee, écht?
Ja doei.
pi_134347509
Hee ik wil voor kerst nieuwe hardloopschoenen vragen (ben ooit begonnen met start 2 run maar door slechte/te kleine hardloopschoenen niet ver gekomen) en er zitten hier in de buurt 2 hardloopzaken runnersworld en run2day. Iemand ervaring met deze zaken (haarlem)?
  maandag 16 december 2013 @ 22:29:18 #192
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134347779
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 21:43 schreef streamnl het volgende:
Oke dan ik ook.
Mijn doel voor 2014

[..]

Wat? Tdf 4 uur? Wil ook meedoen maar pfuuh dat is dan wel even wat anders dan een HM in 2 uur.
pi_134348197
http://www.wingsforlifeworldrun.com/en/about/#a-unique-format-74
Dit concept ziet er geweldig uit. Je weet op voorhand niet waar de finishstreep ligt, maar de finishstreept komt achter je aan *)

Ook heerlijk om je doel op voorhand proberen vast te leggen. Blijkbaar is er in België ook een wedstrijd. Ik doe mee. Maar zal pas tegen dan weten op welk doel ik zal kunnen mikken. 30km lijkt me mooi tegen dan.
pi_134348254
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 22:29 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Wat? Tdf 4 uur? Wil ook meedoen maar pfuuh dat is dan wel even wat anders dan een HM in 2 uur.
Het is inderdaad wel iets zwaarder dan een HM ;). Ik deed er meer dan 2x zo lang over dan mijn HM PR. Dus zoiets kan je wel rekenen ongeveer.
pi_134348524
2013, wat begon als een hel (afstandsrelatie dat helemaal verkeerd ging), maar oh oh, wat is het een prachtig jaar geworden O+
Gestopt met roken in februari, wat voelt alsof ik al jaren niet meer rook. Begonnen met hardlopen in februari en in september een prachtige HM gelopen in een geweldige stad, met een prima tijd. Nooit verwacht dat ik zoveel plezier zou hebben in hardlopen, maar toen ik de blessure opliep, merkte ik pas hoeveel ik van deze sport hou en hoe serieus ik er eigenlijk (t.o.v andere sporten die ik ooit heb gedaan) mee bezig ben.

Doelen voor 2014, natuurlijk het standaard gerammel van "Heel blijven, plezier hebben, bla bla". Het lesje van 2013 is dat ik de tijd moet nemen om te herstellen. Prestatiegewijs heb ik eigenlijk alleen de volgende 2 of 3 doelen..

Aan het einde van 2014 wil ik:
Aangesloten zijn bij een atletiekvereniging
HM sub 1u55 hebben gelopen en eigenlijk zou 1:50 mooi zijn (momenteel 1u56)
10km sub 50 min en zo dicht mogelijk naar de 45 min. (momenteel 52:28)
quote:
Als je iets hoort, laat me weten hoe en wat. Ik wil er ook gaan trainen in 2014 :)
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 december 2013 @ 22:43:46 #196
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134348637
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:24 schreef krullenbolletje het volgende:
Hee ik wil voor kerst nieuwe hardloopschoenen vragen (ben ooit begonnen met start 2 run maar door slechte/te kleine hardloopschoenen niet ver gekomen) en er zitten hier in de buurt 2 hardloopzaken runnersworld en run2day. Iemand ervaring met deze zaken (haarlem)?
Je zal bij beide prima advies krijgen.
pi_134348708
Inschrijving van TdF is toch binnenkort open?
Edit: 6 jan dus...
  maandag 16 december 2013 @ 22:47:54 #198
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134348856
Dat gaat dus weer een verkapte nerdhardloopmeet worden daar
F means you're fucked
pi_134348940
Och zo'n Nerdgasm als de ekiden wordt het toch niet
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 december 2013 @ 22:51:14 #200
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134349020
2013 is een beetje een jaar met 2 gezichten. Eerste halfjaar gelopen zoals ik al anderhalf jaar liep. Langzaam afstand uitbouwen, alleen duurlopen en allemaal op te hoge snelheid. Vond ik lekker en heeft me uiteindelijk naar mijn eerste HM gebracht.

Na de zomer kwam het plan om tóch die marathon in 2014 te lopen al snel op. Vanaf die tijd me eens wat meer laten overtuigen door ervaren hardlopers. Zowel hier als 'all over internet' en wat intervallen gaan lopen en LDL's op hartslag. En al snel met resultaat. In September loop ik op de vredesloop minuten van m'n PR. Een PR wat al meer dan een jaar oud was en waar ik ooit in de meest optimale omstandigheden aan was gekomen en nooit meer bij in de buurt geweest. Dat het geen toevalstreffer was bewees de bruggenloop welke ik 13 minuten sneller liep dan de 2012 editie. En passent liep ik ook mijn snelste 5 en 10 ooit en de langste afstand in een uur ooit.

Verder was 2013 een jaar ZONDER extreme blessure. Wat getob met m'n achillespees, maar wel gewoon door kunnen lopen. Dat was in 2011 en 2012 wel anders.

Doelen voor 2014 zijn duidelijk. De marathon levend uitlopen (stiekem subdoel binnen 4 uur 13 minuten en 10 seconden), en verder PR's aanscherpen (sub 50 10KM moet kunnen. Bruggenloop in 1:15 en HM < 2 uur) en hopelijk een paar leuke loopjes lopen, zoals bijvoorbeeld de vooroeverloop die wel erg gezellig was.
pi_134349319
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:47 schreef YUR het volgende:
Dat gaat dus weer een verkapte nerdhardloopmeet worden daar
trail-autisten :{w
  maandag 16 december 2013 @ 22:57:26 #202
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134349347
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:36 schreef minimaLL het volgende:
Dit concept ziet er geweldig uit. Je weet op voorhand niet waar de finishstreep ligt, maar de finishstreept komt achter je aan *)

Ook heerlijk om je doel op voorhand proberen vast te leggen. Blijkbaar is er in België ook een wedstrijd. Ik doe mee. Maar zal pas tegen dan weten op welk doel ik zal kunnen mikken. 30km lijkt me mooi tegen dan.
leuk concept!
maar om nu 1500km naar Auckland te reizen is me toch een beetje te gek ;)
pi_134349478
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2013 22:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je zal bij beide prima advies krijgen.
goed om te horen :D
pi_134349863
O+ trailrun by night O+ met best grote groep! En dan al die lampjes heuvel op en af, zo'n tof gezicht! En m'n schoenen zijn niet nieuw en schoon meer... :D *O*

Iets meer dan 9km gerend en wederom geen blaren! O+
Ja doei.
pi_134349915
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 23:09 schreef motorbloempje het volgende:
O+ trailrun by night O+ met best grote groep! En dan al die lampjes heuvel op en af, zo'n tof gezicht! En m'n schoenen zijn niet nieuw en schoon meer... :D *O*

Vooral dat laatste ^O^
  maandag 16 december 2013 @ 23:19:27 #206
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_134350221
quote:

Joepiejoepie!!
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_134350581
quote:

*O* *O*
pi_134351051
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:36 schreef minimaLL het volgende:

Dat ziet er echt leuk uit ja, leuke uitdaging! Hier begint er een in Drenthe die begint op het TT circuit. Is wel een serieuze optie denk ik. Alleen wel weer aan de prijzige kant ook, maar het is voor een goed doel! Eens even over nadenken :).

quote:

^O^ Allemaal door de nieuwe schoentjes! Wel vet relaxed in ieder geval! Lijkt me ook ontzettend vet met z'n allen in het donker. Die Petzl night trail lijkt me ook ontzettend tof, maar eerst eens even wat afwachten..

SPOILER
  maandag 16 december 2013 @ 23:40:48 #209
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_134351137
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2013 09:38 schreef runninglinda het volgende:
Zo te lezen was het weer een goed loopweekend!

Gister heb ik de Sylvesterloop in Heeze gelopen.
Lang getwijfeld zal ik wel of zal ik niet gaan.
In de auto nog grote twijfel over de afstand 9 of 15 km...
Ik was net op tijd, moest zelfs rennen naar de inschrijftafel!
Het werd de 15 km, net op tijd voor de start!
Veel te snel weg voor een 15 km, al snel mijn tempo omlaag gegooid.
Toen werd ik natuurlijk steeds vaker ingehaald (en haalde ik zelf niemand meer in), en dat vind ik erg lastig!
Het werd een strijd met mezelf.
Ik wilde sneller lopen maar uitlopen was het hoofddoel, het werd een lange strijd met mezelf, een stemmetje bleef roepen: loop je eigen race en kijk om je heen, de omgeving is mooi, tijd genoeg.
Maar toch bleef het zwaar. Gelukkig toch uitgelopen in een tijd waar ik niet ontevreden mee ben.
Volgende keer een betere voorbereiding, want het was mentaal erg zwaar.

Eenmaal thuis deed mijn "ring" teen toch wel pijn. Ik heb wel vaker dat het onder mijn nagels een klein beetje blauw is maar nu was helemaal zwart, niet alleen de nagel de teen is een grote bloedblaar. Thuis loop ik op slippers of op blote voeten, nergens last van. Maar net moest ik naar buiten en op schoenen kan ik echt niet lopen. Normaal is het advies om ze niet open te maken. Maar ik kan echt niet lopen en het is erg dik. Mijn gevoel zegt toch open maken zodat alles wat slinkt.....adviezen/ervaringen

http://www.endomondo.com/workouts/277231066/10903000
Ik vind dat je een supertijd gelopen hebt *O* Tof dat jij hem wel gelopen hebt, ik heb verzaakt :@ .
Kreeg je nog een leuk aandenken? ;)

Wat betreft blaren: de laatste tijd ook weer last van. Ik prik ze toch altijd door (niet te groot prikken) en laat ze vervolgens genezen. Heb gemerkt dat pleisters daarbij niet echt aan te raden zijn omdat de wond dan niet goed geneest en het vel 'zacht' blijft.
  maandag 16 december 2013 @ 23:40:54 #210
387431 Frsh
pi_134351141
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:24 schreef krullenbolletje het volgende:
Ik persoonlijk vind de Runnersworld in Haarlem wat fijner, maar ze kunnen je allebei aan goede schoenen helpen.
pi_134351348
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 23:38 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

SPOILER
Hmm ik hoop op het beste voor jullie, ken genoeg mensen die in de kinderopvang werkten en nu kaas staan de snijden in de supermarkt oid :{
pi_134351603
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 23:45 schreef Guard het volgende:

[..]

Hmm ik hoop op het beste voor jullie, ken genoeg mensen die in de kinderopvang werkten en nu kaas staan de snijden in de supermarkt oid :{
Thnx! :)
Jah het is een beetje drama inderdaad, haar zus was een poosje geleden ook al ontslagen. Die heeft tussendoor nog 2 parttime baantjes gehad, maar nu heeft ze net weer een voltijd baan in de kinderopvang. Dus het kan wel, mja, we hopen inderdaad op het beste.
pi_134351935
succes Jero. hoop dat het meevalt voor je vriendin.
pi_134352427
Naw O+ Thanks voor het mee O+ -en all!

En duimen Jero! ^O^
Ja doei.
  Moderator dinsdag 17 december 2013 @ 00:49:36 #215
155227 crew  Guppy
dus
pi_134353040
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:49 schreef Guard het volgende:
Och zo'n Nerdgasm als de ekiden wordt het toch niet
I loll'd :D
  dinsdag 17 december 2013 @ 01:53:06 #216
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_134353885
Mijn jaar 2013 heeft me als hardloper veel gebracht (als wielrenner alleen een mooie nieuwe tijdritfiets).

Enfin:
5 km: van 19:41 naar 18:40,
10 km: van 43:00 naar 40:28 (gelopen tijdens de 7^^ 15 km)
15 km: 1:01:02
HM: 1:27:30
Kilometers: 127 => 504 (tot zover)

Merk op dat trainingsuren inclusief fietsen zijn teruggelopen, maar dat kwam door motivatieproblemen (wielrennen) en blessure (hardlopen) aan het begin van het jaar, en dat harlopen met 41 uur, zo'n 22 procent van mijn trainingstijd is)

Nu mijn eerste HM toch een redelijk succes lijkt (al heb ik lamme poten vandaag, edoch dit terzijde), durf ik ook mijn doelen voor 2014 wel te delen.

Terugschroeven trainingsintensiteit voor januari/februari
Veel kilometers maken op de fiets
Veel tijdritten rijden in de zomer en het najaar.
1/8 en/of 1/4 triatlon doen (1/8 heb ik al eens gedaan)
pr op de 5 km hoog in de 17 en een 10 km pr in die lijn.
Aan het einde van 2014 klaar zijn om een hele te lopen, het zij tijdens Spijkenisse (december 2014) of in het voorjaar van 2015 (Leiden is dan de logische keuze).
En bovenal plezier houden in het sporten, o.a. door het te blijven doen met mensen die ik leuk vind!
pi_134354194
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 01:53 schreef Corniel het volgende:
Mijn jaar 2013 heeft me als hardloper veel gebracht (als wielrenner alleen een mooie nieuwe tijdritfiets).

Enfin:
5 km: van 19:41 naar 18:40,
10 km: van 43:00 naar 40:28 (gelopen tijdens de 7^^ 15 km)
15 km: 1:01:02
HM: 1:27:30
Kilometers: 127 => 504 (tot zover)

Merk op dat trainingsuren inclusief fietsen zijn teruggelopen, maar dat kwam door motivatieproblemen (wielrennen) en blessure (hardlopen) aan het begin van het jaar, en dat harlopen met 41 uur, zo'n 22 procent van mijn trainingstijd is)

Nu mijn eerste HM toch een redelijk succes lijkt (al heb ik lamme poten vandaag, edoch dit terzijde), durf ik ook mijn doelen voor 2014 wel te delen.

Terugschroeven trainingsintensiteit voor januari/februari
Veel kilometers maken op de fiets
Veel tijdritten rijden in de zomer en het najaar.
1/8 en/of 1/4 triatlon doen (1/8 heb ik al eens gedaan)
pr op de 5 km hoog in de 17 en een 10 km pr in die lijn.
Aan het einde van 2014 klaar zijn om een hele te lopen, het zij tijdens Spijkenisse (december 2014) of in het voorjaar van 2015 (Leiden is dan de logische keuze).
En bovenal plezier houden in het sporten, o.a. door het te blijven doen met mensen die ik leuk vind!
Goed man! Mijn doelen zijn juist om dit voorjaar ongeveer jouw niveau te halen. En in Berlijn mn eerste marathon te doen, en dan nog iets beter te zijn.
pi_134354198
quote:
6s.gif Op maandag 16 december 2013 22:51 schreef Swetsenegger het volgende:
stiekem subdoel binnen 4 uur 13 minuten en 10 seconden
Vanwaar zo specifiek, waar is dat op gebaseerd?
pi_134354313
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 02:46 schreef Levitas het volgende:

[..]

6 min/km pace ;)
pi_134354372
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 03:32 schreef Guard het volgende:

[..]

6 min/km pace ;)
Ah, da's wel een heel logische beredenering eigenlijk ja :P
pi_134354566
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 21:43 schreef streamnl het volgende:
Oke dan ik ook.
Mijn doel voor 2014

[..]

Dankjewel :D Volgens mij was ik daar zelfs nog even een beetje aan het dribbelen, aan m'n linkervoet te zien :P
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 december 2013 @ 07:57:14 #222
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134354942
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 02:46 schreef Levitas het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 03:32 schreef Guard het volgende:

[..]

6 min/km pace ;)
:Y
  dinsdag 17 december 2013 @ 08:15:46 #223
236410 MaleDuck
pi_134355054
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 23:00 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

goed om te horen :D
En natuurlijk hier showen welke schoenen het zijn geworden :Y Dat hoort er wel een beetje bij :D

_O- Geen ekiden in de hoogtepunten van dit jaar :D Eigenlijk vond iedereen het dus doodeng, maar ik heb zondag trots in mijn Fok! Eindbaas shirt de 10 EM gelopen :7
  dinsdag 17 december 2013 @ 08:19:16 #224
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134355079
Iedereen is geschrokken tijdens de ekiden van dit jaar...
F means you're fucked
  dinsdag 17 december 2013 @ 08:21:10 #225
236410 MaleDuck
pi_134355093
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 08:19 schreef YUR het volgende:
Iedereen is geschrokken tijdens de ekiden van dit jaar...
Oké ik zal komend jaar mijn partytent en BBQ thuislaten :P
pi_134355198
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 december 2013 08:15 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

En natuurlijk hier showen welke schoenen het zijn geworden :Y Dat hoort er wel een beetje bij :D

_O- Geen ekiden in de hoogtepunten van dit jaar :D Eigenlijk vond iedereen het dus doodeng, maar ik heb zondag trots in mijn Fok! Eindbaas shirt de 10 EM gelopen :7
Ik vond het erg leuk en gezellig! Maar qua hardlopen ben ik het maar snel vergeten :D

De Vooroeverloop was zo'n lange worsteling dat vergeten wat lastig is
  dinsdag 17 december 2013 @ 08:31:55 #227
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134355201
net lekker 16km gelopen, lekker weertje met de eerste 8km het windje in de rug...ging aardig en eigenlijk mijn eerste loopje met wat snelheid na de Kepler
  dinsdag 17 december 2013 @ 08:32:29 #228
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134355203
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 08:31 schreef hatsaflats het volgende:

De Vooroeverloop was zo'n lange worsteling dat vergeten wat lastig is
*boks*
pi_134355328
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 december 2013 08:15 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Ik heb nog geen hoogtepunten opgekrabbeld, maar de ekiden hoort daar zeker wel tussen. Was mijn eerste wedstrijd evuhr :)
En ik was niet geschrokken ;), vond het gewoon een heel leuke dag, en ik mocht ook nog in Fast meedoen O+
pi_134355399
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 08:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
net lekker 16km gelopen, lekker weertje met de eerste 8km het windje in de rug...ging aardig en eigenlijk mijn eerste loopje met wat snelheid na de Kepler
Da's alweer vlug. Kepler is net een paar dagen achter de rug, toch? :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 08:45 schreef Guard het volgende:
De ekiden hoort daar zeker wel tussen
Ekiden O+ Geweldige dag
pi_134355471
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 december 2013 08:21 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Oké ik zal komend jaar mijn partytent thuislaten :P
*mental image*

;(
Ja doei.
  dinsdag 17 december 2013 @ 09:12:21 #232
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_134355618
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 02:45 schreef thettes het volgende:

[..]

Goed man! Mijn doelen zijn juist om dit voorjaar ongeveer jouw niveau te halen (,,)
Als het jou helpt moet je je daar maar op richten, :) Ik zou proberen gewoon een hoger niveau te halen als ik jou was. ;)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 december 2013 @ 09:25:13 #233
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134355826
De eiken was top!
pi_134355850
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:25 schreef Swetsenegger het volgende:
De eiken was top!
Altijd mooi wel ja, zeker in de herfst.
Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 december 2013 @ 09:57:45 #235
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134356447
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:26 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Altijd mooi wel ja, zeker in de herfst.
[ afbeelding ]
}:| DYAC
pi_134356466
:D
Ja doei.
pi_134356733
Ekiden was echt een topdag ja! Erg gezellig! :D
Dit jaar zeker weer!
Verder waren bij mij de trail des fantomes en de hoge veluwetrail wel de hooogtepunten qua hardlopen. En de vooroeverloop samen met de ekiden de gezelligste loop!
1e plek bij de leudaltrail en de 1e plek bij de bosloopcompetitie waren de competitieve hoogtepuntjes. Al met al een erg goed jaar gehad! Dit jaar proberen te evenaren, en hopelijk nog iets minder blessures :P.
pi_134356773
Ik droomde vannacht ik mezelf probeerde in te schrijven voor de 15k hier bij mij in het park, maar dat dat niet lukte omdat ik het inschrijfformulier niet begreep en letters veranderden nadat ik ze geschreven had. Is dit ernstig?
  dinsdag 17 december 2013 @ 10:14:29 #239
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134356777
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:14 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik droomde vannacht ik mezelf probeerde in te schrijven voor de 15k hier bij mij in het park, maar dat dat niet lukte omdat ik het inschrijfformulier niet begreep en letters veranderden nadat ik ze geschreven had. Is dit ernstig?
Nee hoor
F means you're fucked
pi_134356893
*O* Hoogtepunten 2013:

• Lid worden van m'n hardloopclub
• Veel trailruns, veel XC, geweldig O+
• 5K PR op de Bradelier (mag 'm toch gebruiken in de Club Standards! *O*)
• 10K PR op een van de lastigste parcours in de regio
• Eerste HM gerend, en dan ook nog in 2.04 en een trail HM in een prachtige omgeving
• 7^^ PR ten opzichte van 5 jaar geleden O+

;( Dieptepunten 2013:

• Kleine voetblessure begin van 't jaar.
• Blaren.

O+ Doelen voor 2014:

• De eerste echte Bucketlist Marathon lopen in september, toch wel mijn topdoel van 2014
• In mei m'n eerste M überhaupt (uit)lopen.
• Sallandtrail met veel plezier uithobbelen.
• Zelfde voor (de nog in te schrijven) TdF.
• Niet eens zoveel PR-wensen qua snelheid enzo, maar zou niet weg zijn. Zou wel een 5K onder de 26 minuten en een 10K onder de 55 willen krijgen. Zou haalbaar moeten zijn als ik gewoon lekker door kan trainen zoals 't nu gaat, ookal ligt de focus op afstand.
• Vooral gewoon súperveel plezier hebben en genieten O+ Veel trails, veel mooie omgevingen en zulks.
Ja doei.
  dinsdag 17 december 2013 @ 10:22:58 #241
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134356984
Mijn hardloophoogtepunt was denk de de Halve Marathon van Naaldwijk. Ik was topfit, want het einde van de marathonvoorbereiding naderde.
De omstandigheden waren bagger.... stervenskoud en sterke ijskoude wind! Maar desondanks toch een mooi PR neergezet daar:

http://www.endomondo.com/workouts/169360253/2113543

Ja, de marathon en de Roparun zijn bewust niet mijn hoogtepunt. Beide niet fijn uitgelopen
F means you're fucked
pi_134357039
Ik kom pas in januari met het jaaroverzicht. Ik ga deze maand vermoedelijk nog minimaal 1 wedstrijd lopen.
  dinsdag 17 december 2013 @ 10:25:54 #243
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134357063
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:25 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik kom pas in januari met het jaaroverzicht. Ik ga deze maand vermoedelijk nog minimaal 1 wedstrijd lopen.
Ik ook nog 2 ja... 2 crossjes
F means you're fucked
pi_134357111
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:22 schreef YUR het volgende:
Mijn hardloophoogtepunt was denk de de Halve Marathon van Naaldwijk. Ik was topfit, want het einde van de marathonvoorbereiding naderde.
De omstandigheden waren bagger.... stervenskoud en sterke ijskoude wind! Maar desondanks toch een mooi PR neergezet daar:

http://www.endomondo.com/workouts/169360253/2113543

Ja, de marathon en de Roparun zijn bewust niet mijn hoogtepunt. Beide niet fijn uitgelopen
Dit jaar keihard je revanche pakken! Als je de kans hebt op nog een ropa, ga je dat dan doen?
Toen in je voorbereiding was je echt lekker bezig ja, nee ik doe rustig aan zegt ie, maar PR na PR sneuvelde :D
  dinsdag 17 december 2013 @ 10:29:11 #245
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134357158
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:27 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Dit jaar keihard je revanche pakken! Als je de kans hebt op nog een ropa, ga je dat dan doen?
Toen in je voorbereiding was je echt lekker bezig ja, nee ik doe rustig aan zegt ie, maar PR na PR sneuvelde :D
Ik ging ook echt niet voluit :D

Nee, de Ropa doe ik sowieso niet. Er zit slechts 2 weken tussen de Westland Marathon en de Roparun. Mij te kort.... dus ik heb mn plekje in het team al afgestaan ^O^
F means you're fucked
pi_134357166
Oh en mijn vriendin mag blijven :D Mooi op tijd, hoeft ze ook niet zo in de stress te zitten. Kan ik me mooi weer inschrijven voor allemaal mooie loopjes!
pi_134357178
Wat fijn Jero! *O* Tof!
Ja doei.
pi_134357184
Ik doe deze maand nog (voor het eerst) een funrun (althans ik neem aan dit die RW nightrun gewoon als groep op rustig tempo is), misschien wordt dat wel hèt hoogtepunt van 2013 voor mij :P
  dinsdag 17 december 2013 @ 10:30:23 #249
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_134357188
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:29 schreef Jero_nimo het volgende:
Oh en mijn vriendin mag blijven :D Mooi op tijd, hoeft ze ook niet zo in de stress te zitten. Kan ik me mooi weer inschrijven voor allemaal mooie loopjes!
Goed nieuws. ^O^
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
pi_134357194
quote:
Mooi!
pi_134357209
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:29 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik ging ook echt niet voluit :D

Nee, de Ropa doe ik sowieso niet. Er zit slechts 2 weken tussen de Westland Marathon en de Roparun. Mij te kort.... dus ik heb mn plekje in het team al afgestaan ^O^
Oh lol, dat is nog korter dan vorige keer ja. Toen was het 4 weken ofzo ? Dit jeer in je voorbereiding nog wat PR's lopen dan. En graag het plezier erin houden, ook na de marathon!
  dinsdag 17 december 2013 @ 10:33:42 #252
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134357274
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:25 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik heb zelf al het ingeplande al wel gehad. Dus ik dacht, ik gooi 't maar gewoon in de groep. :9

Ok, misschien nog wel een 5k loopje (parkrun) met kerst, maar die telt niet echt mee. Wordt sowieso geen supersnelle tijd (want zware route) en het is maar de vraag hoe nauwkeurig die vijf kilometer is.
  dinsdag 17 december 2013 @ 10:33:51 #253
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134357280
quote:
^O^!
  dinsdag 17 december 2013 @ 10:33:52 #254
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134357282
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:31 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Oh lol, dat is nog korter dan vorige keer ja. Toen was het 4 weken ofzo ? Dit jeer in je voorbereiding nog wat PR's lopen dan. En graag het plezier erin houden, ook na de marathon!
Op dit moment boeien PR's me eigenlijk (nog) weinig.... het belangrijkste nu is lichamelijk weer echt fit worden. Daar ga ik de eerste maanden hard aan werken :)

Goed nieuws voor je vriendin ^O^
F means you're fucked
  dinsdag 17 december 2013 @ 10:35:31 #255
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134357317
Wel mooi om te zien dat ondanks wat tegenvallers hier en daar voor bijna iedereen de balans toch positief staat! ^O^

En da's goed nieuws Jero!
pi_134357460
Goed nieuws Jero. Had je haar anders gedumpt?
pi_134357464
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:40 schreef Zwabberhark het volgende:
Goed nieuws Jero. Had je haar anders gedumpt?
:')_!
Ja doei.
pi_134357829
Ghehe thanks Wolve om te beginnen met je doelen te plaatsen. Is leuk om te lezen van iedereen.

quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 22:29 schreef Daywalk3r het volgende:

Wat Jero al zei. Maar anders doe je de 15 als je de 25 te ver vindt. De 15 is ook erg gaaf en zwaar.
Daar dacht ik na 1 km al: "Mijn God, ik moet gvd nog 14.... ".
  dinsdag 17 december 2013 @ 11:18:55 #259
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_134358389
quote:
Mijn doel was ergens in maart van dit jaar om weer voorzichtig te beginnen met sporten na 13 jaar amper inspanning te hebben kunnen leveren als chronisch zieke en gewoon wat te doen op conditioneel gebied. Ik weet nog m'n eerste loopje samen met m'n vader, steken in m'n zij, kortademig, zware bovenbenen, verzuring, hoesten ... en nog geen 2,5 km onderweg. :')

Dat krijg je als je van start gaat zoals je voor je ziekte ook geëindigd bent, dat werkt natuurlijk niet haha. :D
Inmiddels staat er 627km op de teller, heb ik m'n lichaam een stuk beter leren kennen, weet ik nu vooral wat ik niet moet doen op loopgebied en heb ik m'n eerste halve marathon in wedstrijdvorm achter de rug.
Eerste wedstrijd was voor mij de Ekiden in Rotterdam, de laatste van dit jaar de Bruggenloop en 12 januari m'n 2e halve marathon op het programma in Egmond.

Echte doelen heb ik mezelf niet gesteld dit jaar, ik ben allang blij dat ik weer kan sporten en al ben ik van nature vrij fanatiek, ik weet dat ik me nog niet teveel moet focussen op tijden, snelheid en afstanden. Gewoon genieten van het lopen an sic. Helaas richting het eind van het jaar wat ongemakken gehad qua ziekte, een hamstringblessure en een goede valpartij dus iets te weinig kunnen lopen de laatste maanden, maar ik kijk toch terug op een geweldig jaar.

Doelen voor het komende jaar zijn gewoon een aantal mooie wedstrijdloopjes doen, tijden op de 10km, 15km en HM scherper zetten en m'n schema netjes blijven volgen. Afhankelijk van de progressie zie ik dan nog wel of ik verdere doelen stel.
pi_134358531
Vanochtend 4 km gedaan maar gaat nog steeds bijzonder moeizaam. Nu een paar daagjes rust/andere sporten, kijken of het van het weekend beter gaat..
  dinsdag 17 december 2013 @ 11:26:00 #261
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134358614
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:23 schreef La_Tramposa het volgende:
Vanochtend 4 km gedaan maar gaat nog steeds bijzonder moeizaam. Nu een paar daagjes rust/andere sporten, kijken of het van het weekend beter gaat..
Toen mijn blessure "achter de rug leek", ging ik in intervallen weer 500m's/1km's lopen. Daarna snel weer aan elkaar geplakt en binnen no time was ik weer op oude niveau. Misschien helpt deze aanpak en ga je te snel?

Balen is het wel |:(
pi_134358678
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:26 schreef Quoi het volgende:

[..]

Toen mijn blessure "achter de rug leek", ging ik in intervallen weer 500m's/1km's lopen. Daarna snel weer aan elkaar geplakt en binnen no time was ik weer op oude niveau. Misschien helpt deze aanpak en ga je te snel?

Balen is het wel |:(
Ja misschien is dat een idee, ik loop nu vooral op duurtempo korte stukken (4-10 km) maar misschien voel je dan juist wel meer pijntjes..

Het is trouwens niet dat ik mijn lies heel erg voel, die voel ik een beetje, maar meer gewoon dat mijn lichaam over de hele linie een beetje protesteert..
pi_134359011
quote:

[..]

Ik heb maar één echt loopdoel, en dat is niet perse voor volgend jaar.

SPOILER
De enige loopdoelen in de voorbereiding hiervoor zijn de 5km, 10km 16.1km en 21.1km lopen. De 5km en 10km kan ik alvast doorstrepen. De 16.1km en 21.1km hoop ik volgend jaar te doen. En tussendoor hoop ik stiekem nog eens onder de 45 minuten op de 10km te lopen.

Maar ik heb geen haast. Om het einddoel te halen, heb ik mij namelijk twee jaar de tijd gegeven. En ik heb gelukkig geen fanatieke hardlopers in mijn kennissenkring die mij onder druk zetten ;) .
Ik ben deze zomer begonnen met hardlopen, dus ik heb nog tot 2015 de tijd.
  dinsdag 17 december 2013 @ 11:47:52 #264
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134359306
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:56 schreef streamnl het volgende:
Ghehe thanks Wolve om te beginnen met je doelen te plaatsen. Is leuk om te lezen van iedereen.

[..]

Wat Jero al zei. Maar anders doe je de 15 als je de 25 te ver vindt. De 15 is ook erg gaaf en zwaar.
Daar dacht ik na 1 km al: "Mijn God, ik moet gvd nog 14.... ".
Hmm ok. Nouja het is pas over een hele poos natuurlijk, al is de inschrijving al wel over 2 weken. Maar ik moet het sowieso nog zien, want het zit in vakantietijd en alles en ik wil ook weer met vrienden op vakantie en dat moet ook een beetje met hun planning willen.
  dinsdag 17 december 2013 @ 11:56:07 #265
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134359559
Die 25 lijkt me wel wat! :9
Maar lijkt me ook wel erg zwaar. Als je nu al zegt dat je hooft het binnen 4 uur te halen volgende keer, dan zal het parcours nog wel uitdagender zijn dan ik al dacht...

Binnenkort dus maar eens af en toe een echte fell run in de planning opnemen om lange klimmen te oefenen.

Sowieso hopelijk binnenkort wat minder tijd aan het huis hoeven besteden en weer wat gestructureerder gaan trainen. Gestructureerd freewheelen in plaats van volledig freewheelen is al een stap in de goede richting. O-)
pi_134359581
Behangen zal je!

Ofzo.

Maar inderdaad, dan de zondagen weer lekker voor de long runs O+
Ja doei.
pi_134359722
Nou, bij mij staat het lopen sinds oktober op een laag pitje. Nieuw paard gekocht waar erg veel tijd in gaat zitten en ik maak dan wel de nodige kilometers, maar op vier benen in plaats van twee. Daarnaast met mijn bedrijf uiteraard retedruk, maar ik weet het, tijd moet je maken.

Mijn doel voor het komende jaar is dan ook eindelijk eens die 10 km aan een stuk te halen (ik zweef al twee jaar ergens tussen 5 en 10) en liefst nog uitbouwen naar meer ook.

Verder heb ik me net weer ingeschreven voor de sportschool. Puur alleen voor krachttraining. Mijn spieren kunnen wel weer eens wat versterking gebruiken. Morgen voor het eerst, dan wil ik iets van drie kwartier krachttrraining gaan doen en aansluitend een uurtje gaan lopen.
  dinsdag 17 december 2013 @ 12:17:59 #268
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134360203
2013 is voor mij wel een topjaar want het is eigenlijk het begin van mijn loopcarrière. In September 2012 weer begonnen en dit jaar mijn eerste wedstrijd (10k Enschede), andere leuke loopjes zoals de ekiden O+ , de strongmanrun met mijn broer en natuurlijk de 7 ^^ waarin ik mij echt overtroffen heb!

Helaas ook een beste poos last gehad van de knie waardoor ik mijn eerste HM moest laten gaan.

2014 trap ik gelijk af met mijn eerste HM (Egmond) en ik hoop dat er meerdere mogen volgen zoals Enschede en nog andere leuke. Ook de strongmanrun staat weer op het programma en dan dit keer met een leuk aantal vrienden. De Tdf moet ik dus nog even bepalen maar dat lijkt me ook echt een keer mooi om te doen. Verder mijn PR's verbreken, heel blijven en blijven posten hier ^O^ De tips, steun en gezelligheid hier maken het lopen in het algemeen ook mooier _O_
pi_134360372
http://www.runnersweb.nl/(...)_campaign=RW20131217

Ik vind dit toch wel zorgelijk om aan te denken. Zeker omdat de fysio zei dat mijn blessure ook deels door zittend werk kan komen. Je gaat wel af en toe naar de wc of haalt koffie maar of dat nou zoden aan de dijk zet..
pi_134360841
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 12:23 schreef La_Tramposa het volgende:

Ik vind dit toch wel zorgelijk om aan te denken. Zeker omdat de fysio zei dat mijn blessure ook deels door zittend werk kan komen. Je gaat wel af en toe naar de wc of haalt koffie maar of dat nou zoden aan de dijk zet..
Dat wordt een loopband voor je bureau! :D
Ik loop zat op mijn werk, ben blij als ik af en toe even kan zitten :), maar dan krijgen je benen ook weer veel minder rust, dat is weer een keerzijde.
  dinsdag 17 december 2013 @ 12:41:36 #271
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134360881
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 12:23 schreef La_Tramposa het volgende:

Inderdaad, de nieuwe trend in cardiovasculair risicomanagement (ofwel: hoe houd ik de kans op hart-vaatziekten zo laag mogelijk). Mensen minder laten zitten blijkt zelfs effectiever dan mensen te laten voldoen aan de richtlijn Gezond Bewegen (minst 30 minuten matig-intensief bewegen blabla).

Alhoewel zitten ook slecht kan zijn voor je bloedsomloop (etalagebenen en ik meen dat SEMTEX hier ook last van heeft gehad - veel met benen over elkaar zitten), zal dit geen direct effect op blessures hebben. Meer op de langere termijn kans op hart-en vaatziekten.

Qua beroep (zittend) ben ik overigens ook gedoemd vroeg te sterven :7
  dinsdag 17 december 2013 @ 12:43:49 #272
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134360942
Overigens werken collega's van me aan studies met een flexibel bureau enzo... Zodat je deels staand kunt gaan werken :) lijkt mij persoonlijk niks, maar goed :+
pi_134361364
Ik heb mijn challange behaald *O*
http://www.endomondo.com/workouts/277633791/7801854

Volgend jaar een paar kilometers erbij op :P
pi_134361524
Ik zet mijn bureau weleens op borsthoogte zodat ik staand kan werken. Is soms best prettig. Zeker bij een blessure doe ik dat voor de doorbloeding.

Wat trouwens nog erger is: autorijden.
  dinsdag 17 december 2013 @ 13:06:01 #275
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_134361654
Autorijden is beter te doen als je veel op de cruise-control doet. Hoef je je benen minder aan te spannen. :)
pi_134361785
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 13:06 schreef Corniel het volgende:
Autorijden is beter te doen als je veel op de cruise-control doet. Hoef je je benen minder aan te spannen. :)
Dat klopt. Heeft mijn auto niet. In de file zou ik trouwens graag op automaat rijden, maar daar heb ik überhaupt nooit mee gereden.
  dinsdag 17 december 2013 @ 13:13:34 #277
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_134361947
Automaat is echt heel relaxed, zeker in combi met een cruise-control. Helaas heeft onze huidige pieter-post-oto alleen laatste feature, onze oude vertrouwde zweedse tank had beide. :D
pi_134362016
Volvo staat in mijn top-5 van meest verschrikkelijke auto's op de weg die verboden moeten worden (vanwege het rijgedrag van hun baasjes).
pi_134362140
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 12:41 schreef Quoi het volgende:
Alhoewel zitten ook slecht kan zijn voor je bloedsomloop (etalagebenen en ik meen dat SEMTEX hier ook last van heeft gehad - veel met benen over elkaar zitten), zal dit geen direct effect op blessures hebben. Meer op de langere termijn kans op hart-en vaatziekten.

Mijn fysio had het over het verkorten van de bilspier door veel zitten.. dus kan wel direct effect hebben..
Misschien maar een swiss ball aanschaffen :)
pi_134362183
Goh, ik doe veel zittend werk, zit regelmatig in de etalagehouding en ga ook nog eens om met mensen met een wel heel kort lontje (tel kwijtgeraakt bij het aantal moorden), dus ik zal dan ook wel niet zo lang leven.

Onzin, al die onderzoekjes.
  dinsdag 17 december 2013 @ 13:20:32 #281
387431 Frsh
pi_134362220
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 13:15 schreef Zwabberhark het volgende:
Volvo staat in mijn top-5 van meest verschrikkelijke auto's op de weg die verboden moeten worden (vanwege het rijgedrag van hun baasjes).
Nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou...

... zo erg is t ook weer niet. Zegt Frsh de Volvorijder.
pi_134363602
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 12:57 schreef Remzz het volgende:
Ik heb mijn challange behaald *O*
http://www.endomondo.com/workouts/277633791/7801854

Volgend jaar een paar kilometers erbij op :P
Nice!
pi_134364193
Ben eigenlijk pas een half jaar wat fanatieker bezig met hardlopen. Liep daarvoor ook wel eens, maar zonder de hardloopapp die ik nu gebruik mistte ik toch een beetje uitdaging. Wilde na het eind van het voetbalseizoen mijn conditie niet laten versloffen en daardoor ben ik weer gaan hardlopen. Had toen nog niet kunnen bedenken dat ik er plezier in zou krijgen en ik nu zonder al te veel moeite meer dan 10km loop. Ga nu meestal 1x per week wat langere afstand hardlopen en gebruik mijn voetbaltraining meer als een soort intervaltraining en in het weekend dan voetbalwedstrijd, wat samen goed bevalt.

Doelen voor mij voor 2014:
- Plezier houden in het hardlopen
- Aanscherpen van pr op 5km
- Verbeteren van pr 10km richting 50 min.
- Afhankelijk van komende maanden halve marathon uitlopen, denk dat de halve marathon van Enschede eind april helaas te vroeg hiervoor is
  dinsdag 17 december 2013 @ 14:24:13 #284
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134364625
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 13:18 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mijn fysio had het over het verkorten van de bilspier door veel zitten.. dus kan wel direct effect hebben..
Misschien maar een swiss ball aanschaffen :)
Sja, ik geloof dat je dan wel heul veel moet zitten.
pi_134364661
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 14:24 schreef Quoi het volgende:

[..]

Sja, ik geloof dat je dan wel heul veel moet zitten.
Zoals 50 uur per week? Daar kom ik wel aan
pi_134365034
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 13:09 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Dat klopt. Heeft mijn auto niet. In de file zou ik trouwens graag op automaat rijden, maar daar heb ik überhaupt nooit mee gereden.
Bij automaat moet je dan weer veel remmen en je rem ingedrukt houden. Vooral op niet vlak terrein. Zet ik hem in N begint hij dan te rollen.
pi_134365053
Voortaan maar de hele avond blijven staan ipv op de bank ploffen!
  dinsdag 17 december 2013 @ 14:39:44 #288
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134365217
Ik doe eigenlijk niets anders dan zitten :o Het valt zo op als ik liggend ga slapen op mn werk...
F means you're fucked
pi_134365699
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 14:35 schreef Stefanovic83 het volgende:
Voortaan maar de hele avond blijven staan ipv op de bank ploffen!
's avonds veel hardlopen/sporten en fietsen (coachen). Maar je zit al minstens 40 uur op je werk en daar komen door de rest van de week zeker nog wel 10 uurtjes bij..
pi_134365878
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 12:43 schreef Quoi het volgende:
Overigens werken collega's van me aan studies met een flexibel bureau enzo... Zodat je deels staand kunt gaan werken :) lijkt mij persoonlijk niks, maar goed :+
Had ik het met een collega vanmiddag nog over. Kregen wij in 2001 bij de Postbank al: flexplekken in alle opzichten. Voor mij was het toen niet heel uitvoerbaar, ik deed administratief werk. Maar de afdelingen waar callcenteragents zaten, zagen er wel grappig uit met hier en daar mensen die aan hun bureau stonden/hingen :D
  dinsdag 17 december 2013 @ 14:55:59 #291
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134365917
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 14:50 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

's avonds veel hardlopen/sporten en fietsen (coachen). Maar je zit al minstens 40 uur op je werk en daar komen door de rest van de week zeker nog wel 10 uurtjes bij..
Daarmee schijn je dus dat zitten niet mee te compenseren :o
  dinsdag 17 december 2013 @ 14:59:33 #292
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134366071
En zo kan je dus zowel voldoen aan de kwalificatie couch-potato als aan de kwalificatie sportief. :')
pi_134366108
De hele dag staan is ook niet goed. Vraag me af wat dan wel een goede baan is qua fysieke omstandigheden. Waarschijnlijk leraar of zo, dat je soms staat, soms zit, soms achter kinderen aanrent..
pi_134366191
Ik loop regelmatig door 't huis heen. Thee, wcbezoek, was (ophangen), lunch maken, koken, even wat dingetjes opruimen. Ik probeer ook wel écht actief te blijven, want van zitten wordt een mens zo stijf en knelt op een niet zo geschikte stoel al snel her en der wat bloedvaatjes af :') . Hoop ook voor mijn veldwerk straks, volgend (studie)jaar wat actiefs te kunnen gaan doen.
Ja doei.
pi_134366263
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:02 schreef motorbloempje het volgende:
door 't huis heen. Thee, wcbezoek, was (ophangen), lunch maken, koken, even wat dingetjes opruimen. Ik probeer ook wel écht actief te blijven, want van zitten wordt een mens zo stijf en knelt op een niet zo geschikte stoel al snel her en der wat bloedvaatjes af . Hoop ook voor mijn veldwerk straks, volgend (studie)jaar wat actiefs te kunnen gaan doen.
Zeker waar, maar aan de andere kant kan ik ook alleen lekker lezen/schrijven/analyseren als ik echt 2 a 3 uur aan één stuk kan werken. Korte periodes van 30 minuten werken niet goed voor mij..
pi_134366477
pfft, dan ga je staan op je werk en dan komt volgende week een nieuw "onderzoek" dat je daar spataderen van krijgt, en dat is ook weer niet goed. Zo is er altijd iets.
  dinsdag 17 december 2013 @ 15:10:56 #297
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134366546
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:09 schreef Guard het volgende:
pfft, dan ga je staan op je werk en dan komt volgende week een nieuw "onderzoek" dat je daar spataderen van krijgt, en dat is ook weer goed. Zo is er altijd iets.
Oja, daar heb ik er al eentje van weg laten halen :{
F means you're fucked
  dinsdag 17 december 2013 @ 15:11:34 #298
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134366568
Lopen is beter dan stilstaan, want de beweging helpt de doorbloeding. Met stilstaan "zakt het bloed naar beneden". Vind zelf stilstaan altijd veel vermoeiender dan lopen. Zou ook absoluut geen sta-desk willen hebben, want dat houd ik geen vijf minuten vol. Een loop, desk... geen idee, lijkt me ook neit extreem aangenaam.

Dan maar wat vaker thee halen, naar de wc, thee halen, naar de wc, ...
pi_134366615
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:11 schreef Wolve000 het volgende:
Lopen is beter dan stilstaan, want de beweging helpt de doorbloeding. Met stilstaan "zakt het bloed naar beneden". Vind zelf stilstaan altijd veel vermoeiender dan lopen. Zou ook absoluut geen sta-desk willen hebben, want dat houd ik geen vijf minuten vol. Een loop, desk... geen idee, lijkt me ook neit extreem aangenaam.

Dan maar wat vaker thee halen, naar de wc, thee halen, naar de wc, ...
Een loopdesk =

pi_134366690
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:12 schreef Guard het volgende:

[..]

Een loopdesk =

[ afbeelding ]
Hahahaha 8)7 Ik zie mezelf al door kantoor gaan, en dan tegen collega's 'Ja dat is beter voor mijn vaatstelsel en bilspieren!'
  dinsdag 17 december 2013 @ 15:14:50 #301
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134366711
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')