Mijn advies: Ga voor een Tefal pan, heb er een aantal liggen en nog nooit problemen mee gehad.quote:Na de zoveelste versleten anti-aanbakpan ben ik op internet op zoek gegaan naar een degelijke en goede pan, die dan ook wat duurder mocht zijn.
Op diverse kookwebsites worden de pannen van De Buyer zeer lovend beschreven, vandaar dat wij hoge verwachtingen hadden van deze pan.
Maar wat een tegenvaller! We hebben de pan helemaal volgens de bijgeleverde instructies behandeld (alleen afwassen met heet water (geen afwasmiddel) en laten inbranden voor het eerste gebruik) maar alsnog brandt de pan verschrikkelijk aan! Ook bij gebruik van meer (veel) olie en op hoge temperaturen. Een tegenvaller dus. Daarbij is de pan ook nog eens heel erg zwaar, even iets uit de pan op een bord schuiven lukt mij niet, omdat ik twee handen nodig heb om de pan schuin te houden. Ik zou de pan niet aanraden.
Die zag ik ook ja. Voor de rest lees ik louter positieve reacties over die pan, dus ik denk dat die lamlul zelf gewoon een koekenbakker is die het allemaal niet snaptquote:Op zondag 15 december 2013 11:29 schreef -tape- het volgende:
Niet persoonlijk, maar de ervaring van een bol.commer is niet heel positief:
[..]
Dat zijn mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn. Ik heb ook zo'n pan en t werkt top..voor vlees&jus welteverstaan. Als je eieren of vis gaat bakken kun je beter gietijzer gebruiken als je anti aanbak wil vermijden.quote:Op zondag 15 december 2013 11:29 schreef -tape- het volgende:
Niet persoonlijk, maar de ervaring van een bol.commer is niet heel positief:
[..]
Mijn advies: Ga voor een Tefal pan, heb er een aantal liggen en nog nooit problemen mee gehad.
Preciesquote:Op zondag 15 december 2013 11:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die zag ik ook ja. Voor de rest lees ik louter positieve reacties over die pan, dus ik denk dat die lamlul zelf gewoon een koekenbakker is die het allemaal niet snapt
Ze kunnen ook gewoon niet tegen dingen die op zich wel handig zijn bij een pan, zoals verhitting. Een eitje zacht bakken of iets opwarmen lukt wel, maar als je wil sauteren dan verdampt die anti-aanbaklaag en vallen de kanariepietjes dood uit de lucht.quote:Op zondag 15 december 2013 11:50 schreef golfer het volgende:
Waarom gaan ze steeds kapot, denk je?
Omdat je ze niet goed behandelt.
Nouja ik moet het liefst een pan hebben waar je gewoon met bestek in kan.quote:Op zondag 15 december 2013 11:50 schreef golfer het volgende:
Waarom gaan ze steeds kapot, denk je?
Omdat je ze niet goed behandelt.
Eigen schuld. Kwaliteitspannen hebben geen anti aanbaklaag. Dat is voor de luie / ondeskundige kok. Die tefalpannen gaan net zo lang mee als alle andere anti aanbakpannenquote:Op zondag 15 december 2013 12:41 schreef goed_volk het volgende:
Ik heb afgelopen jaar geïnvesteerd in een aantal Greenpans van Demeyere, omdat we graag een set echte goede pannen wilden hebben. Ondanks dat Demeyere een goed merk is, vallen die Greenpans echt vies tegen. Ze hebben een keramische anti-aanbaklaag, maar echt anti-aanbak is het niet. Ze branden ook enorm snel in. Ver van weg blijven, is mijn mening.
Volgende keer (aankomend jaar waarschijnlijk al) flikker ik die dingen de deur uit en koop ik gewoon weer lekker van die tefalpannen. Heb je tenminste geen gezeik mee.
Noem me maar een prutser, maar met vis kun je volgens mij toch moeilijk om een anti-aanbaklaag heen.quote:Op zondag 15 december 2013 13:01 schreef 2014 het volgende:
Wat moeten jullie toch met die zooi
Bakken doe je zonder antiaanbakwinstvervierdubbelaarvoorfabrikant maar in een stalen pan en op gas!
Nu wel?quote:Op zondag 15 december 2013 13:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Noem me maar een prutser, maar met vis kun je volgens mij toch moeilijk om een anti-aanbaklaag heen.
Nee, ik heb nu zo'n keramische pan voor de vis. Geen teflon, wel anti-aanbak.quote:Op zondag 15 december 2013 13:14 schreef 2014 het volgende:
[..]
Nu wel?
http://www.warenwelenwee.nl/koken_pannen.html
Kijk jij snapt hetquote:Op zondag 15 december 2013 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Je hebt in hoofdlijn twee soorten anti-aanbaklagen: Die af-fabriek, teflon of (anderzins) keramisch, en de natuurlijke, die onstaat door gebruik en die je zelf kunt aanleggen. De eerste is kwetsbaar, giftig en slijt hard, de tweede is dat niet en die wordt alleen maar beter met het gebruik. Nadeel daarvan is wel dat de pan zwaar is en dat je ze niet met sop mag afwassen want dan kun je weer opnieuw beginnen.
Keramisch is giftig?quote:Op zondag 15 december 2013 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Je hebt in hoofdlijn twee soorten anti-aanbaklagen: Die af-fabriek, teflon of (anderzins) keramisch, en de natuurlijke, die onstaat door gebruik en die je zelf kunt aanleggen. De eerste is kwetsbaar, giftig en slijt hard, de tweede is dat niet en die wordt alleen maar beter met het gebruik. Nadeel daarvan is wel dat de pan zwaar is en dat je ze niet met sop mag afwassen want dan kun je weer opnieuw beginnen.
Volgens mij maakt dat niet uit ja, teflon of iets anders.quote:
Ja, lezen. Dat is wel wat hij beweert.quote:
quote:Op zondag 15 december 2013 13:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij maakt dat niet uit ja, teflon of iets anders.
Doeg, hè?quote:Op zondag 15 december 2013 13:24 schreef 2014 het volgende:
Wat een niveau hier , ik ben weg.
En jullie kunnen beter naar de cafetaria gaan.
Voor vogelhouders maakt het volgens mij niet uit. Het zal wel ander gif zijn.quote:Op zondag 15 december 2013 13:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, lezen. Dat is wel wat hij beweert.
[..]
Ik zou ze niet op een hoop vegen met teflon. Maar ja, wie ben ik.quote:Op zondag 15 december 2013 13:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Voor vogelhouders maakt het volgens mij niet uit. Het zal wel ander gif zijn.
Formaat?quote:Op zondag 15 december 2013 14:21 schreef Geralt het volgende:
Schop.
2 pannen, koekenpan en een hapjespan. Max 100 euro samen.
Welke?
28cm ongeveer. 32 mag ook, groter en kleiner niet.quote:
Ja fuck wat is dit nou weer.quote:Op zondag 15 december 2013 14:42 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou wachten op een man die er verstand van heeft.
Nul. Ik ken ook nul mannen die chefkok zijn.quote:Op zondag 15 december 2013 14:54 schreef Lienekien het volgende:
O ja? Hoeveel vrouwen die chef-kok zijn ken je?
Is dat niet lastig? Ik heb altijd van die antiaanbakdingen gehad. Bakt dat niet keihard aan zo een pan en zo niet, waarom hadden we dan die antiaanbakdingen nodig?quote:Op zondag 15 december 2013 15:49 schreef Igen het volgende:
Voor vlees en pannenkoeken enzo zou ik sowieso ook altijd één pan zonder anti-aanbaklaag doen.
Vooral vis en eieren bakken gauw aan.quote:Op zondag 15 december 2013 16:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Is dat niet lastig? Ik heb altijd van die antiaanbakdingen gehad. Bakt dat niet keihard aan zo een pan en zo niet, waarom hadden we dan die antiaanbakdingen nodig?![]()
Ik weet niet precies wat het verschil is, maar ik begrijp dat vogelhouders wel reden hebben om het op één hoop te gooien als het om de doodsoorzak van hun hobbydieren gaat.quote:Op zondag 15 december 2013 13:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou ze niet op een hoop vegen met teflon. Maar ja, wie ben ik.
Tja.quote:Op zondag 15 december 2013 17:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat het verschil is, maar ik begrijp dat vogelhouders wel reden hebben om het op één hoop te gooien als het om de doodsoorzak van hun hobbydieren gaat.
Slechte ervaring mee. Een keer daar een soeppan meegenomen, bij gebruik brak vrijwel meteen een handvat af. Lekker veilig ook, ik dacht een slechte las of zo, hoort niet, maar zegt niet zoveel over de algehele kwaliteit, maar een tijdje later kwam er een scheur in de zijkant. Kwalitatief gewoon heel slecht dus.quote:
Precies. Goede pannen inbranden laten en daarna gewoon op hoge temperatuur dingen bakken. Gegarandeerd dat het dan niet meer aanbakt.quote:Op maandag 16 december 2013 01:42 schreef Hagelkaas het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen zo moeilijk doet over vis en eieren in een pan zonder anti-aanbaklaag. De eerste paar keer verneuk je inderdaad hopeloos je ei en blijft die zalmhuid plakken. Na een maand kon ik al eitjes bakken zónder vetstof! Geduld is een schone zaak, en anders blijf je de rest van je leven vastzitten aan die ellendige tefalkrengen die bovendien ook niet in de oven kunnen.
Die keramische pannen zijn misschien leuk maar smakelijk eten krijg je er niet mee. Die keramische laag geleidt heel erg slecht hitte. Je krijgt de pan dus niet alleen niet heet genoeg om goed mee te bakken, maar door de structuur van het keramiek die zorgt voor het anti-aanbak effect krijg je er ook een matige bruining en geen aanbaksel op de pan en dus geen jus.quote:
Met een fatsoenlijke pan hoef je je pan niet meer zo achterlijk heet te laten worden en kun je gewoon op een beschaafde temperatuur je eten bereiden.quote:Op maandag 16 december 2013 01:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Meeste mensen laten pannen niet heet genoeg worden voordat ze het vlees/vis er in doen.
Ik hoef geen jus.quote:Op dinsdag 17 december 2013 18:32 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Die keramische pannen zijn misschien leuk maar smakelijk eten krijg je er niet mee. Die keramische laag geleidt heel erg slecht hitte. Je krijgt de pan dus niet alleen niet heet genoeg om goed mee te bakken, maar door de structuur van het keramiek die zorgt voor het anti-aanbak effect krijg je er ook een matige bruining en geen aanbaksel op de pan en dus geen jus.
Er is een reden waarom er in restaurants gewoon met plaatstaal wordt gewerkt
TS: Koop deze pannen:
http://pannenland.nl/koek(...)96aa110b27fb13a1a2bb
Voor een sauteerpan is plaatstaal/tefal of niet minder belangrijk. Bakken doe ik er toch niet in. Toch zou ik voor zoiets van rvs zonder anti-aanbaklaag gaan:
http://pannenland.nl/hapjespannen/habonne_profi_hapjespan_24cm
Simpelweg omdat het je leven lang meegaat.
quote:Op dinsdag 17 december 2013 18:50 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Met een fatsoenlijke pan hoef je je pan niet meer zo achterlijk heet te laten worden en kun je gewoon op een beschaafde temperatuur je eten bereiden.
Geen wonder dat jullie biefstuk altijd taai is.![]()
Huh? Ik reken mezelf ook tot 'jullie', heb ook zulke pannen. Maar kan me niet vinden in je taaie biefstuk uitspraak.quote:Op dinsdag 17 december 2013 18:50 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Met een fatsoenlijke pan hoef je je pan niet meer zo achterlijk heet te laten worden en kun je gewoon op een beschaafde temperatuur je eten bereiden.
Die van De Buyer koop ik misschien later nog; die had ik zelf ook al uitgezocht. En zo heel duur is die nou ook weer niet.quote:Op dinsdag 17 december 2013 19:39 schreef Lienekien het volgende:
Ja, nou wil ik een stalen koekenpan.
Wie is jullie?quote:Op dinsdag 17 december 2013 18:50 schreef RobinOok het volgende:
Dat gaat zeker goed komen. Mijn anti-aanbak-ikeapannen zijn een beetje aan het einde van hun leven gekomen, en was dus vanmorgen overgestapt op mijn zware gietijzeren Aldi-pan voor het bakken van het ei. Ik vergeet steeds dat ik twee zware stalen pannen heb, dus ik heb nu besloten er twee bij te halen en alles met aanbaklaag met pensioen te sturen.quote:
Ik zou die 386+ pannen van Ikea ook zeker wel goed willen noemen. Ik zie alleen de toegevoegde waarde niet heel erg meer. Maar misschien denk ik daar straks anders over, als ik ze niet meer hebquote:Op zondag 22 december 2013 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Ach, goede antiaanbakpannen zijn niet de duivel hoor.
Goed 2 van de 3 zijn inmiddels nauwelijks meer anti aanbak te noemen. De enige die nog redelijk is is die wok, maar die is dan ook het minst gebruikt.quote:Op dinsdag 17 december 2013 19:18 schreef Geralt het volgende:
Ik heb deze 3 gekocht:
http://www.fonq.nl/produc(...)ekenpan-24-cm/83355/
http://www.fonq.nl/produc(...)ekenpan-28-cm/83356/
http://www.fonq.nl/product/bk-easy-basic-ceramic-wok-28-cm/83327/
We zien het wel of dat bevalt. Als niet kan ik altijd nog wat anders kopen
Koop staal. Gewoon goedkope bij de sligro. Dikke bodem is wel fijn. Dan inbakken met aardappelschillen zout en olie. In dat filmopje doen ze het net weer anders.quote:Op zondag 15 december 2013 15:43 schreef Geralt het volgende:
Probleem is alleen dat zowel mijn hapjespan als mijn koekenpan aan vervanging toe zijn.
Ik denk dat ik er 2 bestel van BK ceramic. Maar zien wat dat is en anders kan ik altijd nog wat anders kopen als dat ook niks is.
Zoals je wellicht al gelezen had heb ik dat destijds niet gedaan en zijn mijn BK pannen inmiddels rijp voor de sloop.quote:
NIet goed gelezenquote:Op dinsdag 16 september 2014 21:59 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zoals je wellicht al gelezen had heb ik dat destijds niet gedaan en zijn mijn BK pannen inmiddels rijp voor de sloop.
Ik ga nu ook voor gewoon plaatstaal denk ik.
Ik heb vergelijkbare pannen, maar die zijn na een paar jaar nog prima. Vraag me af waar dat aan ligt.quote:Op dinsdag 16 september 2014 21:37 schreef Geralt het volgende:
[..]
Goed 2 van de 3 zijn inmiddels nauwelijks meer anti aanbak te noemen. De enige die nog redelijk is is die wok, maar die is dan ook het minst gebruikt.
Aan zo heel af en toe wel eens met een vork erin prikken per ongeluk en wellicht op te hoog vuur gebruiken of afspoelen onder koud water terwijl loeiheet.quote:Op dinsdag 16 september 2014 22:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb vergelijkbare pannen, maar die zijn na een paar jaar nog prima. Vraag me af waar dat aan ligt.
Ja weet ik, ik let er altijd wel op, maar mijn wederhelft heeft wel eens zoiets van hup de fik erin godnondeju want het schiet niet op.quote:Op dinsdag 16 september 2014 23:13 schreef robber57 het volgende:
De pest met teflon pannen is dat je maar 1 keer de pan te heet hoeft te stoken en hij gaat daarna stuk, 1 keer spek uitbakken, 1 keer een biefstuk lekker laten sissen en het is gebeurt en hij kan in de kliko.
Na het eten; of moet dat voor het eten al?quote:Op dinsdag 16 september 2014 23:24 schreef robber57 het volgende:
na het bakken direct met 1 druppel sop en een rvs pannenspons even uit schrobben, daarna een druppel olie er in en uit vegen met een papiertje en weer op bergen.
Ik doe dat wel, ik gooi de pan onder water ga dan pas eten, maar ik doe dat eigenlijk meer omdat anders die pan nog een half uur in mijn keuken staat te meuren als een barbecue.quote:Op dinsdag 16 september 2014 23:28 schreef Geralt het volgende:
Ik lees namelijk overal direct schoonmaken. Maar ik neem toch aan dat ik eerst mijn vreten naar binnen kan schuiven niet? Dat verteld niemand erbij. Alleen maar direct schoonmaken. Direct is na het koken en voor het eten
Kunnen die pannen er gewoon tegen om heet van het vuur (elektrische kookplaat, dus geen echt vuurquote:Op dinsdag 16 september 2014 23:35 schreef robber57 het volgende:
[..]
Ik doe dat wel, ik gooi de pan onder water ga dan pas eten, maar ik doe dat eigenlijk meer omdat anders die pan nog een half uur in mijn keuken staat te meuren als een barbecue.
Zo'n stalen pan roest wel zo snel dat als je hem heet in water gooit en een half uur laat liggen begint hij te roesten als je na een half uur hem uit het water haalt.
Je went er wel aan.
Beetje gevalletje eigen schuld, dit.quote:Op dinsdag 16 september 2014 22:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
Aan zo heel af en toe wel eens met een vork erin prikken per ongeluk en wellicht op te hoog vuur gebruiken of afspoelen onder koud water terwijl loeiheet.
Waarschijnlijk dat soort dingen. Of een willekeurige combi daarvan.
Maargoed, het bakt nu dus aan als de ziekte en is een hell om nog schoon te krijgen.
Ik begin met de kleinste te vervangen voor zo een plaatstalen exemplaar en dan zien we wel of dat bevalt en dan kegel ik ze allemaal in de kliko. Ik heb het helemaal gehad met die hoerige tering kutpannen
Betaal je verdomme bijna 100 euro en amper 9 maanden later kan je de hele flikkerse boel weer wegtiefen![]()
![]()
!
Ik heb een tijd terug een DeBuyer koekenpan (32cm) en een hapjespan/countrypan (32cm) gekocht. Maar dan niet van de Mineral B lijn, want volgens mij was dat de consumentenlijn en ik denk als ik een professionele pan koop, dan koop ik ook een echte. Het voornaamste verschil is volgens mij dat de mineral B 50% duurder is en met bijenwas is ingesmeerd, die je er weer afwast omdat het slechts roestbescherming is voor opslag en transport. Ik denk dat ik het wel snap, zo'n kookwinkel die Creusetpannen van 120 euro verkoopt kan een klant natuurlijk niet wijsmaken dat je voor 3 tientjes een pan voor het leven hebt. Kijk eens bij een horecaleverancier, geen mineral B voor de profkok...Wellicht houdt de Mineral B beter warmte vast omdat een professionele kachel een hogere vlam heeft dan een gewoon fornuis, maar dat lijkt me sterk.quote:Op dinsdag 16 september 2014 23:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
Kunnen die pannen er gewoon tegen om heet van het vuur (elektrische kookplaat, dus geen echt vuur) onder de kraan geflikkerd te worden?
Ik overweeg te beginnen met dees:
http://www.pannenexpert.n(...)-koekenpan-24cm.html
En als die bevalt om dan deze 2 erbij te nemen:
http://www.pannenexpert.n(...)-koekenpan-28cm.html
http://www.pannenexpert.n(...)countrypan-28cm.html
Goeie keus denk je? Beter dan weer een of andere antiaanbak klotepan? Ik bedoel daar heb je er ook van die royaal over de 100 euro gaan, maar hoe wij de pannen hier gebruiken vrees ik dat ook die het niet lang uit gaan houden en vanwege de prijs durf ik die gok ook niet te nemen
Die De Buyer pannen zijn ook niet heel duurquote:Op woensdag 17 september 2014 21:08 schreef Spanky78 het volgende:
Yup, gewoon een stalen van de sligro, maar leifst wel met een flinke bodem. Beetje zwaar. Hoef tniet heel duur te zijn.
Klopt, ik vind 2mm wel heel dun moet ik zeggen. Ik heb een oude stalen pan, nog van mijn oma geweest. Ding is loeizwaar, bodem is meer dan een halve cm dik. Geweldig.quote:Op woensdag 17 september 2014 21:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die De Buyer pannen zijn ook niet heel duur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |