abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134283812
Zie TT, ik wil 2 nieuwe pannen kopen die gewoon wél lang mee gaan.

http://www.bol.com/nl/p/d(...)cm/9200000002756846/
http://www.bol.com/nl/p/d(...)cm/9200000002756866/

Zijn hier in CUL toevallig mensen met ervaring/meningen over deze pannen/merk?
Dat ze niet in de vaatwasser kunnen maakt me niet uit, want die hebben we toch niet :') ;(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_134283949
Niet persoonlijk, maar de ervaring van een bol.commer is niet heel positief:

quote:
Na de zoveelste versleten anti-aanbakpan ben ik op internet op zoek gegaan naar een degelijke en goede pan, die dan ook wat duurder mocht zijn.
Op diverse kookwebsites worden de pannen van De Buyer zeer lovend beschreven, vandaar dat wij hoge verwachtingen hadden van deze pan.
Maar wat een tegenvaller! We hebben de pan helemaal volgens de bijgeleverde instructies behandeld (alleen afwassen met heet water (geen afwasmiddel) en laten inbranden voor het eerste gebruik) maar alsnog brandt de pan verschrikkelijk aan! Ook bij gebruik van meer (veel) olie en op hoge temperaturen. Een tegenvaller dus. Daarbij is de pan ook nog eens heel erg zwaar, even iets uit de pan op een bord schuiven lukt mij niet, omdat ik twee handen nodig heb om de pan schuin te houden. Ik zou de pan niet aanraden.
Mijn advies: Ga voor een Tefal pan, heb er een aantal liggen en nog nooit problemen mee gehad.
pi_134283973
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 11:29 schreef -tape- het volgende:

[..]

Die zag ik ook ja. Voor de rest lees ik louter positieve reacties over die pan, dus ik denk dat die lamlul zelf gewoon een koekenbakker is die het allemaal niet snapt :)
pi_134284086
Maargoed, ik zoek dus een pan die een aantal jaar minimaal mee gaat.

Tefal, De Buyer, meer kandidaten toevallig?
pi_134284264
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 11:29 schreef -tape- het volgende:

[..]

Mijn advies: Ga voor een Tefal pan, heb er een aantal liggen en nog nooit problemen mee gehad.
Dat zijn mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn. Ik heb ook zo'n pan en t werkt top..voor vlees&jus welteverstaan. Als je eieren of vis gaat bakken kun je beter gietijzer gebruiken als je anti aanbak wil vermijden.

Persoonlijk heb ik zo'n wok en koekenpan voor kip/vlees en wokgerechten omdat anti aanbak niet warm genoeg wordt. Voor de eieren en visjes heb ik een simpele ikea koekenpan met anti aanbak die al jaaaaren prima mee gaat. En ik behandel t ding echt niet soft, hoewel ik er ook niet met n mes in schraap
pi_134284275
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2013 11:29 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die zag ik ook ja. Voor de rest lees ik louter positieve reacties over die pan, dus ik denk dat die lamlul zelf gewoon een koekenbakker is die het allemaal niet snapt :)
Precies
pi_134284349
Ik heb anti aanbakpan van huismerk van v en d. Kost minder dan een tientje en die vervang ik gewoon als het nodig is met een nieuwe.
  zondag 15 december 2013 @ 11:50:31 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_134284391
Waarom gaan ze steeds kapot, denk je?
Omdat je ze niet goed behandelt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_134284440
Ik heb al mijn pannen van BK. Vind dat echt superfijne pannen en die gaan ook jaren mee ^O^
pi_134284512
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 11:50 schreef golfer het volgende:
Ze kunnen ook gewoon niet tegen dingen die op zich wel handig zijn bij een pan, zoals verhitting. Een eitje zacht bakken of iets opwarmen lukt wel, maar als je wil sauteren dan verdampt die anti-aanbaklaag en vallen de kanariepietjes dood uit de lucht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_134284633
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 11:50 schreef golfer het volgende:
Nouja ik moet het liefst een pan hebben waar je gewoon met bestek in kan.

Ook als ik dat niet doe gaat die antiaanbaklaag gewoon stuk na verloop van tijd.
  zondag 15 december 2013 @ 12:41:27 #12
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_134285478
Ik heb afgelopen jaar geïnvesteerd in een aantal Greenpans van Demeyere, omdat we graag een set echte goede pannen wilden hebben. Ondanks dat Demeyere een goed merk is, vallen die Greenpans echt vies tegen. Ze hebben een keramische anti-aanbaklaag, maar echt anti-aanbak is het niet. Ze branden ook enorm snel in. Ver van weg blijven, is mijn mening.

Volgende keer (aankomend jaar waarschijnlijk al) flikker ik die dingen de deur uit en koop ik gewoon weer lekker van die tefalpannen. Heb je tenminste geen gezeik mee.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_134285598
De anti-aanbaklaag van die geenpans gaan inderdaad ook niet zo lang mee, maar het voordeel is dat je daarna gewoon een pan zonder anti-aanbaklaag hebt, ipv. dat je stukjes teflon in je eten krijgt.
pi_134285605
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 12:41 schreef goed_volk het volgende:
Ik heb afgelopen jaar geïnvesteerd in een aantal Greenpans van Demeyere, omdat we graag een set echte goede pannen wilden hebben. Ondanks dat Demeyere een goed merk is, vallen die Greenpans echt vies tegen. Ze hebben een keramische anti-aanbaklaag, maar echt anti-aanbak is het niet. Ze branden ook enorm snel in. Ver van weg blijven, is mijn mening.

Volgende keer (aankomend jaar waarschijnlijk al) flikker ik die dingen de deur uit en koop ik gewoon weer lekker van die tefalpannen. Heb je tenminste geen gezeik mee.
Eigen schuld. Kwaliteitspannen hebben geen anti aanbaklaag. Dat is voor de luie / ondeskundige kok. Die tefalpannen gaan net zo lang mee als alle andere anti aanbakpannen
pi_134285850
En met dat keramische antiaanbak, zijn daar een beetje goeie van te krijgen of is dat ook allemaal rotzooi? :@
pi_134286058
Wat moeten jullie toch met die zooi

Bakken doe je zonder antiaanbakwinstvervierdubbelaarvoorfabrikant maar in een stalen pan en op gas!
pi_134286096
Ow ter info, ik heb een elektrische :@
  zondag 15 december 2013 @ 13:05:59 #19
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_134286209

Deze pan van de Aldi gaat heel lang mee en ik ga er niet voorzichtig mee om. Ze houden het oneindig veel langer vol dan de pannen van bijvoorbeeld Tefal. (Is de pan met de stipjes in de lagen van de binnen- en buitenkant)
pi_134286225
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 13:01 schreef 2014 het volgende:
Wat moeten jullie toch met die zooi

Bakken doe je zonder antiaanbakwinstvervierdubbelaarvoorfabrikant maar in een stalen pan en op gas!
Noem me maar een prutser, maar met vis kun je volgens mij toch moeilijk om een anti-aanbaklaag heen.
pi_134286512
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 13:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Noem me maar een prutser, maar met vis kun je volgens mij toch moeilijk om een anti-aanbaklaag heen.
Nu wel?

http://www.warenwelenwee.nl/koken_pannen.html
pi_134286551
quote:
Nee, ik heb nu zo'n keramische pan voor de vis. Geen teflon, wel anti-aanbak.

En net zo'n slechte levensduur.
pi_134286563
Je hebt in hoofdlijn twee soorten anti-aanbaklagen: Die af-fabriek, teflon of (anderzins) keramisch, en de natuurlijke, die onstaat door gebruik en die je zelf kunt aanleggen. De eerste is kwetsbaar, giftig en slijt hard, de tweede is dat niet en die wordt alleen maar beter met het gebruik. Nadeel daarvan is wel dat de pan zwaar is en dat je ze niet met sop mag afwassen want dan kun je weer opnieuw beginnen.
pi_134286625
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Je hebt in hoofdlijn twee soorten anti-aanbaklagen: Die af-fabriek, teflon of (anderzins) keramisch, en de natuurlijke, die onstaat door gebruik en die je zelf kunt aanleggen. De eerste is kwetsbaar, giftig en slijt hard, de tweede is dat niet en die wordt alleen maar beter met het gebruik. Nadeel daarvan is wel dat de pan zwaar is en dat je ze niet met sop mag afwassen want dan kun je weer opnieuw beginnen.
Kijk jij snapt het
Alleen afspoelen onder warm water en een keukendoekje
  zondag 15 december 2013 @ 13:19:15 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134286646
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Keramisch is giftig?
The love you take is equal to the love you make.
pi_134286759
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 13:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Keramisch is giftig?
Volgens mij maakt dat niet uit ja, teflon of iets anders.
pi_134286771
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 13:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Keramisch is giftig?
Nee, lezen.
  zondag 15 december 2013 @ 13:24:20 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134286807
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 13:23 schreef 2014 het volgende:

[..]

Nee, lezen.
Ja, lezen. Dat is wel wat hij beweert.

quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 13:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij maakt dat niet uit ja, teflon of iets anders.
pi_134286815
Wat een niveau hier , ik ben weg.
En jullie kunnen beter naar de cafetaria gaan.
  zondag 15 december 2013 @ 13:25:47 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134286855
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 13:24 schreef 2014 het volgende:
Wat een niveau hier , ik ben weg.
En jullie kunnen beter naar de cafetaria gaan.
Doeg, hè?
pi_134286910
En intussen ben ik niets wijzer.

Teflon antiaanbak hoef ik niet meer.

Nou dan blijft over:
RVS
Plaatstaal
Emaille
Keramisch

Hmz.
pi_134287006
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 13:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, lezen. Dat is wel wat hij beweert.

[..]

Voor vogelhouders maakt het volgens mij niet uit. Het zal wel ander gif zijn.
  zondag 15 december 2013 @ 13:31:36 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134287029
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 13:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Voor vogelhouders maakt het volgens mij niet uit. Het zal wel ander gif zijn.
Ik zou ze niet op een hoop vegen met teflon. Maar ja, wie ben ik.
pi_134288926
Schop.

2 pannen, koekenpan en een hapjespan. Max 100 euro samen.

Welke?

:)
  zondag 15 december 2013 @ 14:23:44 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134289023
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2013 14:21 schreef Geralt het volgende:
Schop.

2 pannen, koekenpan en een hapjespan. Max 100 euro samen.

Welke?

Formaat?
pi_134289044
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 14:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Formaat?
28cm ongeveer. 32 mag ook, groter en kleiner niet.

Ze hoeven niet per se vaatwasser bestendig te zijn, want die hebben we niet.
pi_134289063
En dan dus van een beetje meer kwaliteit dan die tefal antiaanbakrommel. Bij voorkeur dan./
pi_134289288
Ben je nu wat opties aan het zoeken?
  zondag 15 december 2013 @ 14:42:00 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134289680
Ik zou wachten op een man die er verstand van heeft.
pi_134290093
quote:
14s.gif Op zondag 15 december 2013 14:42 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou wachten op een man die er verstand van heeft.
Ja fuck wat is dit nou weer.

Vrouwen hebben toch verstand van koken :')
  zondag 15 december 2013 @ 14:54:44 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134290150
O ja? Hoeveel vrouwen die chef-kok zijn ken je?
pi_134290261
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 14:54 schreef Lienekien het volgende:
O ja? Hoeveel vrouwen die chef-kok zijn ken je?
Nul. Ik ken ook nul mannen die chefkok zijn.

Zelf ben ik overigens ook bij lange na geen chefkok; ik wil gewoon een paar fatsoenlijke pannen kopen.
pi_134290339
Als je het een beetje slim doet kun je voor rond de 100 euro vast wel én een plaatstalen pan, én een RVS pan én een keramische pan kopen. Kun je uitproberen wat bevalt, en als je een anti-aanbakpan niet altijd en elke dag gebruikt gaat 'ie natuurlijk ook langer mee.
pi_134291868
Probleem is alleen dat zowel mijn hapjespan als mijn koekenpan aan vervanging toe zijn.

Ik denk dat ik er 2 bestel van BK ceramic. Maar zien wat dat is en anders kan ik altijd nog wat anders kopen als dat ook niks is.
pi_134292116
Voor vlees en pannenkoeken enzo zou ik sowieso ook altijd één pan zonder anti-aanbaklaag doen.
pi_134293587
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 15:49 schreef Igen het volgende:
Voor vlees en pannenkoeken enzo zou ik sowieso ook altijd één pan zonder anti-aanbaklaag doen.
Is dat niet lastig? Ik heb altijd van die antiaanbakdingen gehad. Bakt dat niet keihard aan zo een pan en zo niet, waarom hadden we dan die antiaanbakdingen nodig? :? :@
pi_134294446
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2013 16:28 schreef Geralt het volgende:

[..]

Is dat niet lastig? Ik heb altijd van die antiaanbakdingen gehad. Bakt dat niet keihard aan zo een pan en zo niet, waarom hadden we dan die antiaanbakdingen nodig? :? :@
Vooral vis en eieren bakken gauw aan.

Bij bijv. pannenkoeken, een varkenskotelet of champignons is er geen enkel probleem. En een stalen of RVS pan mag je lekker heet opstoken. Om vlees een lekker korstje te geven. En om te voorkomen dat pannenkoeken alleen maar olie opzuigen en champignons in hun eigen vocht gaar koken, ipv. lekker bruin te bakken.
pi_134297391
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 13:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zou ze niet op een hoop vegen met teflon. Maar ja, wie ben ik.
Ik weet niet precies wat het verschil is, maar ik begrijp dat vogelhouders wel reden hebben om het op één hoop te gooien als het om de doodsoorzak van hun hobbydieren gaat.
  zondag 15 december 2013 @ 17:49:27 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134297473
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 17:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat het verschil is, maar ik begrijp dat vogelhouders wel reden hebben om het op één hoop te gooien als het om de doodsoorzak van hun hobbydieren gaat.
Tja.
  zondag 15 december 2013 @ 18:10:51 #50
350723 .Bankbiljet
NEE heb je, JA kun je kopen
pi_134298303
Gewoon Aldi pannen
pi_134299765
quote:
14s.gif Op zondag 15 december 2013 18:10 schreef .Bankbiljet het volgende:
Gewoon Aldi pannen
Slechte ervaring mee. Een keer daar een soeppan meegenomen, bij gebruik brak vrijwel meteen een handvat af. Lekker veilig ook, ik dacht een slechte las of zo, hoort niet, maar zegt niet zoveel over de algehele kwaliteit, maar een tijdje later kwam er een scheur in de zijkant. Kwalitatief gewoon heel slecht dus.
pi_134317232
Ik snap niet waarom iedereen zo moeilijk doet over vis en eieren in een pan zonder anti-aanbaklaag. De eerste paar keer verneuk je inderdaad hopeloos je ei en blijft die zalmhuid plakken. Na een maand kon ik al eitjes bakken zónder vetstof! Geduld is een schone zaak, en anders blijf je de rest van je leven vastzitten aan die ellendige tefalkrengen die bovendien ook niet in de oven kunnen.
  maandag 16 december 2013 @ 01:46:17 #53
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_134317277
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 01:42 schreef Hagelkaas het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen zo moeilijk doet over vis en eieren in een pan zonder anti-aanbaklaag. De eerste paar keer verneuk je inderdaad hopeloos je ei en blijft die zalmhuid plakken. Na een maand kon ik al eitjes bakken zónder vetstof! Geduld is een schone zaak, en anders blijf je de rest van je leven vastzitten aan die ellendige tefalkrengen die bovendien ook niet in de oven kunnen.
Precies. Goede pannen inbranden laten en daarna gewoon op hoge temperatuur dingen bakken. Gegarandeerd dat het dan niet meer aanbakt.
Meeste mensen laten pannen niet heet genoeg worden voordat ze het vlees/vis er in doen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_134318351
Bedankt dat jullie ook 2 voorbeelden (koekenpan en hapjespan) van goeie pannen neer zetten hier voor minder dan 100 euro samen _O_
  maandag 16 december 2013 @ 08:24:29 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134318590
Hier gewoon een demeyere en een wmf pan zonder anti-aanbak. Werkt perfekt maar je moet de pan lang laten voorverwarmen.
  maandag 16 december 2013 @ 09:09:10 #57
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_134318939
Heb Demeyere en DeBuyer pannen, bij beiden is het inderdaad een kwestie van goed laten opwarmen.

De DeBuyer pannen moet je wel eerst goed inbranden en daarna krijgt je pan met elke bakbeurt een extra laag natuurlijke anti-aanbaklaag. Vlees, eieren, wentelteefjes enzovoorts smaken allemaal stukken beter want je behaalt een veel beter 'schroei' effect. Net als bijvoorbeeld Molenmessen hebben dit soort pannen wel wat onderhoud nodig, maar je krijgt er erg veel voor terug.

Gietijzer schijnt ook heel tof te zijn, daar zweren veel Amerikanen bij. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
pi_134373938
quote:
Die keramische pannen zijn misschien leuk maar smakelijk eten krijg je er niet mee. Die keramische laag geleidt heel erg slecht hitte. Je krijgt de pan dus niet alleen niet heet genoeg om goed mee te bakken, maar door de structuur van het keramiek die zorgt voor het anti-aanbak effect krijg je er ook een matige bruining en geen aanbaksel op de pan en dus geen jus.

Er is een reden waarom er in restaurants gewoon met plaatstaal wordt gewerkt ;)

TS: Koop deze pannen:

http://pannenland.nl/koek(...)96aa110b27fb13a1a2bb

Voor een sauteerpan is plaatstaal/tefal of niet minder belangrijk. Bakken doe ik er toch niet in. Toch zou ik voor zoiets van rvs zonder anti-aanbaklaag gaan:

http://pannenland.nl/hapjespannen/habonne_profi_hapjespan_24cm

Simpelweg omdat het je leven lang meegaat.
  dinsdag 17 december 2013 @ 18:50:00 #59
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_134374593
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 01:46 schreef golfer het volgende:

[..]

Meeste mensen laten pannen niet heet genoeg worden voordat ze het vlees/vis er in doen.
Met een fatsoenlijke pan hoef je je pan niet meer zo achterlijk heet te laten worden en kun je gewoon op een beschaafde temperatuur je eten bereiden.

Geen wonder dat jullie biefstuk altijd taai is. _O-

[ Bericht 10% gewijzigd door RobinOok op 17-12-2013 18:58:04 ]
  dinsdag 17 december 2013 @ 18:52:56 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134374694
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:32 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Die keramische pannen zijn misschien leuk maar smakelijk eten krijg je er niet mee. Die keramische laag geleidt heel erg slecht hitte. Je krijgt de pan dus niet alleen niet heet genoeg om goed mee te bakken, maar door de structuur van het keramiek die zorgt voor het anti-aanbak effect krijg je er ook een matige bruining en geen aanbaksel op de pan en dus geen jus.

Er is een reden waarom er in restaurants gewoon met plaatstaal wordt gewerkt ;)

TS: Koop deze pannen:

http://pannenland.nl/koek(...)96aa110b27fb13a1a2bb

Voor een sauteerpan is plaatstaal/tefal of niet minder belangrijk. Bakken doe ik er toch niet in. Toch zou ik voor zoiets van rvs zonder anti-aanbaklaag gaan:

http://pannenland.nl/hapjespannen/habonne_profi_hapjespan_24cm

Simpelweg omdat het je leven lang meegaat.
Ik hoef geen jus.
pi_134375529
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:50 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Met een fatsoenlijke pan hoef je je pan niet meer zo achterlijk heet te laten worden en kun je gewoon op een beschaafde temperatuur je eten bereiden.

:?
Het gaat toch om het korstje, een biefstuk is geen sudderlapje.
pi_134375598
  dinsdag 17 december 2013 @ 19:39:19 #63
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_134376425
quote:

[..]

Huh? Ik reken mezelf ook tot 'jullie', heb ook zulke pannen. Maar kan me niet vinden in je taaie biefstuk uitspraak. :P
  dinsdag 17 december 2013 @ 19:39:44 #64
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134376445
Ja, nou wil ik een stalen koekenpan.
pi_134376834
quote:
8s.gif Op dinsdag 17 december 2013 19:39 schreef Lienekien het volgende:
Ja, nou wil ik een stalen koekenpan.
Die van De Buyer koop ik misschien later nog; die had ik zelf ook al uitgezocht. En zo heel duur is die nou ook weer niet. :)
  dinsdag 17 december 2013 @ 20:23:39 #66
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_134378551
quote:

Wie is jullie?
Ik heb nog nooit een taaie biefstuk bereid, dus waar jij deze uitspraak op baseert is mij een raadsel?
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 17 december 2013 @ 20:40:36 #67
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_134379414
Oh, ik lees dat steeds, goedkope of magere biefstuk = schoenzool = droog
Dus dat verzin je gewoon?

Wie de schoen past trekt hem aan hoor, ik ga niet bijhouden wie er hier precies alleen dure, gemarmerde biefstukken mals krijgt.
pi_134380014
Iemand ervaring met de Sola green cooking pannen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_134570107
Zojuist twee plaatstalen pannen gekocht bij de Sligro, een Ballarini 3000, 24cm (9 euro), en een 'Hendi Rolled black iron frying pan', 30cm voor 12,50. Inclusief BTW dus voor zo'n 26 euro 2 pannen *O*
  zondag 22 december 2013 @ 18:43:34 #70
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_134570389
Veel plezier ermee LHO!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_134570607
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 18:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Veel plezier ermee LHO!
Dat gaat zeker goed komen. Mijn anti-aanbak-ikeapannen zijn een beetje aan het einde van hun leven gekomen, en was dus vanmorgen overgestapt op mijn zware gietijzeren Aldi-pan voor het bakken van het ei. Ik vergeet steeds dat ik twee zware stalen pannen heb, dus ik heb nu besloten er twee bij te halen en alles met aanbaklaag met pensioen te sturen.
  zondag 22 december 2013 @ 19:07:08 #72
45206 Pietverdriet
pi_134571231
Ach, goede antiaanbakpannen zijn niet de duivel hoor.
pi_134574133
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Ach, goede antiaanbakpannen zijn niet de duivel hoor.
Ik zou die 386+ pannen van Ikea ook zeker wel goed willen noemen. Ik zie alleen de toegevoegde waarde niet heel erg meer. Maar misschien denk ik daar straks anders over, als ik ze niet meer heb :P
pi_134574173
Zojuist met inbranden alleen ontdekt dat een van de pannen (de Hendi van 30cm) zo krom als een hoepel is, qua bodem. Dat is met inductie niet echt handig. Morgen dus even terug naar de sligro.

Edit: Afgekoeld lijkt hij weer oke, maar zodra ik hem weer verhit wordt de bodem weer rond..

[ Bericht 21% gewijzigd door LeeHarveyOswald op 22-12-2013 20:19:09 ]
pi_144602508
quote:
Goed 2 van de 3 zijn inmiddels nauwelijks meer anti aanbak te noemen. De enige die nog redelijk is is die wok, maar die is dan ook het minst gebruikt.

:(
pi_144602579
Misschien ligt het een beetje aan jou? :D
pi_144602602
En die wok is dan ook niet meer dan redelijk. Redelijk op zn best zegmaar.

Toch weer 85 euro naar de klote op tijd van nog geen jaar }:| :r
pi_144603236
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2013 15:43 schreef Geralt het volgende:
Probleem is alleen dat zowel mijn hapjespan als mijn koekenpan aan vervanging toe zijn.

Ik denk dat ik er 2 bestel van BK ceramic. Maar zien wat dat is en anders kan ik altijd nog wat anders kopen als dat ook niks is.
Koop staal. Gewoon goedkope bij de sligro. Dikke bodem is wel fijn. Dan inbakken met aardappelschillen zout en olie. In dat filmopje doen ze het net weer anders.

Die ceramic zooi moet je met niets anders aanraken dan een houten of plastic spatel.

Ik heb zelf het liefste staal. En afwassen met heet water, als het heel erg mis is, misschien met een klein beetje sop. Ja, een goede laag kan zelfs wel een enkele keer hebben.

Ik heb overigens ook wel een antiaanbakpan uit frankrijk, een crepepan. Niks mis mee. Maar wel heel voorzichtig behandelen, anders valt de laag eraf.Juist voor pannnenkoeken moet je een heel goed ingebakken pan hebben of een goede anti-aanbaklaag.

[ Bericht 7% gewijzigd door Spanky78 op 16-09-2014 21:53:30 ]
Whatever...
pi_144603930
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 21:48 schreef Spanky78 het volgende:
Koop staal.
Zoals je wellicht al gelezen had heb ik dat destijds niet gedaan en zijn mijn BK pannen inmiddels rijp voor de sloop.

Ik ga nu ook voor gewoon plaatstaal denk ik.
pi_144604937
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 21:59 schreef Geralt het volgende:

[..]

Zoals je wellicht al gelezen had heb ik dat destijds niet gedaan en zijn mijn BK pannen inmiddels rijp voor de sloop.

Ik ga nu ook voor gewoon plaatstaal denk ik.
NIet goed gelezen :) sorry...
Whatever...
  dinsdag 16 september 2014 @ 22:20:26 #82
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144605232
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 21:37 schreef Geralt het volgende:

[..]

Goed 2 van de 3 zijn inmiddels nauwelijks meer anti aanbak te noemen. De enige die nog redelijk is is die wok, maar die is dan ook het minst gebruikt.

:(
Ik heb vergelijkbare pannen, maar die zijn na een paar jaar nog prima. Vraag me af waar dat aan ligt.
pi_144605291
Driekwart jaar, dat is langer dan ik met m'n keramische pan gedaan heb (qua anti-aanbaklaag). :D

Maar ook zonder anti-aanbaklaag zijn die nog best prima te gebruiken, net als bijv. roestvrijstalen pannen die sowieso niet zo'n laag hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2014 22:22:27 ]
pi_144607715
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 22:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb vergelijkbare pannen, maar die zijn na een paar jaar nog prima. Vraag me af waar dat aan ligt.
Aan zo heel af en toe wel eens met een vork erin prikken per ongeluk en wellicht op te hoog vuur gebruiken of afspoelen onder koud water terwijl loeiheet.

Waarschijnlijk dat soort dingen. Of een willekeurige combi daarvan.

Maargoed, het bakt nu dus aan als de ziekte en is een hell om nog schoon te krijgen.

Ik begin met de kleinste te vervangen voor zo een plaatstalen exemplaar en dan zien we wel of dat bevalt en dan kegel ik ze allemaal in de kliko. Ik heb het helemaal gehad met die hoerige tering kutpannen :r

Betaal je verdomme bijna 100 euro en amper 9 maanden later kan je de hele flikkerse boel weer wegtiefen :r }:| :(!
  dinsdag 16 september 2014 @ 23:13:21 #85
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_144608732
Ik heb zo'n De Buyer , loodzwaar maar hij bakt idd wel heel mooi.
Je kunt zo'n pan roodgloeiend stoken en om en om je biefje bakken zonder dat de teflon verschroeid.
Idem met spek uitbakken enzo, met een teflon pan word dat veel te heel en gaat je pan stuk, zo'n stalen word er alleen beter van :Y

De pest met teflon pannen is dat je maar 1 keer de pan te heet hoeft te stoken en hij gaat daarna stuk, 1 keer spek uitbakken, 1 keer een biefstuk lekker laten sissen en het is gebeurt en hij kan in de kliko.
pi_144609064
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 23:13 schreef robber57 het volgende:
De pest met teflon pannen is dat je maar 1 keer de pan te heet hoeft te stoken en hij gaat daarna stuk, 1 keer spek uitbakken, 1 keer een biefstuk lekker laten sissen en het is gebeurt en hij kan in de kliko.
Ja weet ik, ik let er altijd wel op, maar mijn wederhelft heeft wel eens zoiets van hup de fik erin godnondeju want het schiet niet op.
Daar kunnen die pannen erg slecht tegen helaas. ;(

Maargoed, zo een de Buyer, bevalt ie goed? Is dat niet een heel gedoe met inbranden en altijd ingevet wegzetten? :@
  dinsdag 16 september 2014 @ 23:24:16 #87
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_144609221
Neu, ik gebruik hem uitsluitend voor biefstuk en hamburgers, na het bakken direct met 1 druppel sop en een rvs pannenspons even uit schrobben, daarna een druppel olie er in en uit vegen met een papiertje en weer op bergen.
Miz niet meer werk of lastig dan welke andere pan, hij is wel loeizwaar.
Dat inbranden is 1 keer 10 minuten werk,beetje olie er in en heetstoken en de de olie uit smeren.

In de mijne bakt helemaal niets aan, biestukjes komen na 30 seconden mooi los en hamburgers idem dito.

Ik kijk er trouwens net even naar: ik heb wel het type met een steel EN een handle aan de pan, ik kan de mijne dus met 2 handen dragen, dat is wel handig want ze zijn idd zwaar en met 1 hand slecht te hanteren.
pi_144609367
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 23:24 schreef robber57 het volgende:
na het bakken direct met 1 druppel sop en een rvs pannenspons even uit schrobben, daarna een druppel olie er in en uit vegen met een papiertje en weer op bergen.
Na het eten; of moet dat voor het eten al? :o
pi_144609423
Ik lees namelijk overal direct schoonmaken. Maar ik neem toch aan dat ik eerst mijn vreten naar binnen kan schuiven niet? Dat verteld niemand erbij. Alleen maar direct schoonmaken. Direct is na het koken en voor het eten :X
  dinsdag 16 september 2014 @ 23:32:17 #90
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_144609574
Je mag eerst ff eten :P

Denk er om dat stalen pannen er in soorten en diktes zijn, de buyer zijn er in verschillende dikte, hoe dikker des te mooier hij bakt
  dinsdag 16 september 2014 @ 23:35:40 #91
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_144609721
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 23:28 schreef Geralt het volgende:
Ik lees namelijk overal direct schoonmaken. Maar ik neem toch aan dat ik eerst mijn vreten naar binnen kan schuiven niet? Dat verteld niemand erbij. Alleen maar direct schoonmaken. Direct is na het koken en voor het eten :X
Ik doe dat wel, ik gooi de pan onder water ga dan pas eten, maar ik doe dat eigenlijk meer omdat anders die pan nog een half uur in mijn keuken staat te meuren als een barbecue.

Zo'n stalen pan roest wel zo snel dat als je hem heet in water gooit en een half uur laat liggen begint hij te roesten als je na een half uur hem uit het water haalt.
Je went er wel aan, die anti aanbak en anti roest laag komt er vanzelf in, is gewoon een kwestie van geduld en na een jaar of zo word hij steeds donkerder en mooier en roest hij minder snel.
pi_144609880
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 23:35 schreef robber57 het volgende:

[..]

Ik doe dat wel, ik gooi de pan onder water ga dan pas eten, maar ik doe dat eigenlijk meer omdat anders die pan nog een half uur in mijn keuken staat te meuren als een barbecue.

Zo'n stalen pan roest wel zo snel dat als je hem heet in water gooit en een half uur laat liggen begint hij te roesten als je na een half uur hem uit het water haalt.
Je went er wel aan.
Kunnen die pannen er gewoon tegen om heet van het vuur (elektrische kookplaat, dus geen echt vuur :P ) onder de kraan geflikkerd te worden?

Ik overweeg te beginnen met dees:
http://www.pannenexpert.n(...)-koekenpan-24cm.html

En als die bevalt om dan deze 2 erbij te nemen:
http://www.pannenexpert.n(...)-koekenpan-28cm.html
http://www.pannenexpert.n(...)countrypan-28cm.html

Goeie keus denk je? Beter dan weer een of andere antiaanbak klotepan? Ik bedoel daar heb je er ook van die royaal over de 100 euro gaan, maar hoe wij de pannen hier gebruiken vrees ik dat ook die het niet lang uit gaan houden en vanwege de prijs durf ik die gok ook niet te nemen :X

dinsdag 16 september 2014 @ 23:51:26 #93
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_144610317
Ik heb deze: http://www.pannenexpert.n(...)-koekenpan-32cm.html
De serie carbon plus heeft vanaf 32 cm 2 handles aan de pan en das wel zo handig, tevens zijn deze 3 mm dus nog net ff dikker dan de andere.

Ik zet de mijne op de grootste gaspit,laat hem zo vol gas 10 minuten rood heet worden, bak in 3 a 4 minuten mijn biefstuk er in en kiep hem zo onder de koude kraan,tot nu toe is ie nog vlak gebleven.

Let wel; ook ik heb nog steeds een tefal pan er bij, een cordon blue waar de kaas uit loopt aan gaat aanbakken is toch net ff wat handiger in een tefal pan en zolang je die maar niet te heet laat worden hebben deze wel hun nut.
Aan de andere kant; ik kan me voor stellen dat ik over een tijdje de rest van mijn pannen ook in staal neem( nu rvs BK)

Het is ff wennen, probeer er anders eerst eentje om te zien of het wat voor je is....
pi_144612480
Zowel de Mineral B als de Carbon zijn 2,5mm en vanaf de 26cm beiden in 3mm :)
  woensdag 17 september 2014 @ 06:53:26 #95
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144613600
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 22:55 schreef Geralt het volgende:

[..]

Aan zo heel af en toe wel eens met een vork erin prikken per ongeluk en wellicht op te hoog vuur gebruiken of afspoelen onder koud water terwijl loeiheet.

Waarschijnlijk dat soort dingen. Of een willekeurige combi daarvan.

Maargoed, het bakt nu dus aan als de ziekte en is een hell om nog schoon te krijgen.

Ik begin met de kleinste te vervangen voor zo een plaatstalen exemplaar en dan zien we wel of dat bevalt en dan kegel ik ze allemaal in de kliko. Ik heb het helemaal gehad met die hoerige tering kutpannen :r

Betaal je verdomme bijna 100 euro en amper 9 maanden later kan je de hele flikkerse boel weer wegtiefen :r }:| :(!
Beetje gevalletje eigen schuld, dit.
pi_144614854
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 23:39 schreef Geralt het volgende:

[..]

Kunnen die pannen er gewoon tegen om heet van het vuur (elektrische kookplaat, dus geen echt vuur :P ) onder de kraan geflikkerd te worden?

Ik overweeg te beginnen met dees:
http://www.pannenexpert.n(...)-koekenpan-24cm.html

En als die bevalt om dan deze 2 erbij te nemen:
http://www.pannenexpert.n(...)-koekenpan-28cm.html
http://www.pannenexpert.n(...)countrypan-28cm.html

Goeie keus denk je? Beter dan weer een of andere antiaanbak klotepan? Ik bedoel daar heb je er ook van die royaal over de 100 euro gaan, maar hoe wij de pannen hier gebruiken vrees ik dat ook die het niet lang uit gaan houden en vanwege de prijs durf ik die gok ook niet te nemen :X

Ik heb een tijd terug een DeBuyer koekenpan (32cm) en een hapjespan/countrypan (32cm) gekocht. Maar dan niet van de Mineral B lijn, want volgens mij was dat de consumentenlijn en ik denk als ik een professionele pan koop, dan koop ik ook een echte. Het voornaamste verschil is volgens mij dat de mineral B 50% duurder is en met bijenwas is ingesmeerd, die je er weer afwast omdat het slechts roestbescherming is voor opslag en transport. Ik denk dat ik het wel snap, zo'n kookwinkel die Creusetpannen van 120 euro verkoopt kan een klant natuurlijk niet wijsmaken dat je voor 3 tientjes een pan voor het leven hebt. Kijk eens bij een horecaleverancier, geen mineral B voor de profkok...Wellicht houdt de Mineral B beter warmte vast omdat een professionele kachel een hogere vlam heeft dan een gewoon fornuis, maar dat lijkt me sterk.

De 32cm hapjespan: Hij is volgens mij niet dik genoeg (2mm meen ik), houdt onvoldoende de warmte vast, juist voor het gebruik waarvoor die hoge randen zo makkelijk zijn. Ik had hem gekocht om spinazie in te sauteren e.d. maar dat heeft nogal wat water in zich en dat moet dus in fases om de pan niet te laten afkoelen. Ondanks het dunnere staal is hij voor mij te zwaar om goed handelbaar te zijn, terwijl ik toch echt een grote jongen ben. Het handvat is ook niet comfortabel. Ook heb ik er al een kuil in getrokken, en op de rand daarvan bakt het soms wel enigzins aan. Als je hapjes in je hapjespan maakt dan heb je vaak ook zuren erbij, en dan moet je hem echt meteen na gebruik afwassen, drogen op het vuur anders gaat hij roesten, en dan is je hapje alweer koud aan het worden.

De 32com koekenpan: Die is dikker (3.5mm), de zelfgemaakte anti-aanbaklaag werkt beter, fantastisch zelfs, hij houdt de hitte goed vast en verdeelt die goed over het oppervalk, maar ik gebruik hem dan ook niet voor hapjes, dus dan heb je niet dat er iets met veel water ingedaan wordt en hij afkoelt. Het onhandelbare is ook niet erg want een biefstukje hoef je niet vanuit de pan op de borden te schudden, zet hem gewoon recht boven de vlam en laat hem staan. Als er alleen maar vet in zit kun je hem na het eten afwassen en een keer vergeten is ook niet erg. 32 cm is overigens wel wat krap op het fornuis, en het is veel oppervlak om helemaal te vullen, en dat is wel nodig als je de boter niet wilt laten verbranden bij heet bakken.

Mijn tip is dan ook om een professionele koekenpan te kopen voor het bakken van entrecotes e.d., de specialistisch taken. Voor een hapjespan zou ik iets anders zoeken. 1 zo'n pan per kookbeurt vraagt ook wel aandacht genoeg eigenlijk. Aparte afwasborstel (handig die kleurtjes), bamboe wokborstel, de klinknagels van het handvat roesten ook, je kunt hem het beste hangend opbergen en als je het inbranden echt goed wil doen is dat ook nog een behoorlijke klus. Idealiter heb je 2 of 3 verschillende maten, zodat die helemaal vol zit dan verbrandt je boter niet zo snel.
  woensdag 17 september 2014 @ 09:27:15 #97
45206 Pietverdriet
pi_144615017
Ik snap werkelijk niet waarom je een klein kapitaal aan een koekenpan zou willen besteden. Ik heb een paar van koolstofstaal merkloos van een horeca groothandel, perfect ingewerkt. Een loeizware gietijzeren die nog van mijn oma was en een paar anti aanbak dingen van 2 tientjes met dikke bodem van de Aldi.
Dit alles bij elkaar heeft waarschijnlijk net zoveel gekost als 1 designpan.
pi_144637569
Yup, gewoon een stalen van de sligro, maar leifst wel met een flinke bodem. Beetje zwaar. Hoef tniet heel duur te zijn.
Whatever...
pi_144637669
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:08 schreef Spanky78 het volgende:
Yup, gewoon een stalen van de sligro, maar leifst wel met een flinke bodem. Beetje zwaar. Hoef tniet heel duur te zijn.
Die De Buyer pannen zijn ook niet heel duur :)
pi_144637723
quote:
7s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:10 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die De Buyer pannen zijn ook niet heel duur :)
Klopt, ik vind 2mm wel heel dun moet ik zeggen. Ik heb een oude stalen pan, nog van mijn oma geweest. Ding is loeizwaar, bodem is meer dan een halve cm dik. Geweldig.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')