abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134276173

einde.gifBroes.jpgDAF-avatar[1].gif

noiconn.png

Cijfers overtuigen MolCargo van nieuwe Mercedes-Benz Actros

MolCargo uit Tiel nam twee weken geleden twee nieuwe Mercedes-Benz Actros 1842 LS trucks met StreamSpace-cabine in gebruik. Het bedrijf laat rationele gronden meespelen bij de aanschaf van auto’s, dus in een lang voortraject liet Mercedes-Benz bedrijfswagendealer Rüttchen de cijfers voor zich spreken.

Niet over één nacht ijs
Theo Wijgers van MolCargo zegt dat de kosten per kilometer leidend zijn in de aankoop van vrachtwagens. “Wij kopen rationeel auto’s. Wie ons wil overtuigen moet dus met een kloppend verhaal en harde feiten komen. En dat deed Rüttchen.” Dat leidde na een lang voortraject met veel onderzoek en inhoudelijke gesprekken met de dealer uiteindelijk tot de keuze voor Mercedes-Benz. De wagens rijden nu enkele weken en de eerste cijfers zijn veelbelovend. Tot voor kort reed de zuinigste auto uit het 45 stuks tellende wagenpark van MolCargo 1 op 3,6. Tegenwoordig is de Mercedes-Benz Actros de zuinigste. De nieuwe Actros trucks rijden tot nu toe al 1 op 4,03. Een verbetering van meer dan 10% en dat is substantieel aangezien de grootste kostenpost voor transportbedrijven, op loonkosten na, brandstofkosten is.

De trucks
Het bedrijf heeft gekozen voor twee nieuwe Actros 1842 LS trucks die onder andere dankzij de aerodynamische StreamSpace-cabine en andere extra’s als sideskirts, volledig zijn afgestemd op een minimaal brandstofverbruik. Dat het bedrijf een rationele keuze maakt, betekent volgens Theo Wijgers overigens niet dat de uitstraling van de vrachtwagens ze koud laat. MolCargo is zeer te spreken over de looks van de trucks. De vrachtwagens hebben vanwege de speciale trailers die ze trekken een aangepaste belaste schotelhoogte van 1,07 meter en zullen worden ingezet voor distributiewerk, nationaal en in buurlanden België en Duitsland. Hiermee zullen ze jaarlijks tussen de 100.000 (nationale inzet) en 140.000 kilometer (inzet in buurlanden) afleggen.

Belangrijke bron voor toekomstige aankopen
De prestaties van de twee nieuwe Actros trucks worden nauwkeurig gemonitord. Zo zijn de trucks aangeschaft met een volledig Mercedes-Benz FleetBoard-pakket. De gegevens uit dit telematicasysteem zullen de basis vormen voor eventuele verdere aankopen. Ook zal Rüttchen waar nodig op basis van FleetBoard tips geven aan de chauffeurs van MolCargo om de rijstijl te verbeteren. Al geeft Johan Links van Rüttchen aan dat de chauffeurs er een uitdaging in zien, want de rijstijlcijfers tot nu toe zijn uitstekend. De trucks worden door het bedrijf zelf onderhouden maar gaan jaarlijks voor groot onderhoud naar de garage van Rüttchen.

MolCargo
MolCargo is een transportbedrijf uit Tiel dat in 1934 is gestart. Inmiddels is het uitgegroeid tot een middelgroot internationaal transportbedrijf met 45 trekkende en 60 getrokken eenheden. Een specialiteit van het bedrijf is het transport gemotoriseerde tweewielers. Dit doen zij voor verschillende grote merken.

bron: Daimler

Tjabbo's fleshlight
Bojo's date begin----------Eind
Ook_Gek avatar blunder

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 12:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

dangel , geile chicka, neuckuh? O+ doe jij eens een goeie gooi naar wat het thema van alex zijn boek is. *O*

13s.gif Op vrijdag 2 september 2011 14:39 schreef Dangel het volgende:

jij bent de ontsteking van de blinde darm die PTA SC heet :r
quote:
3s.gif Op zondag 11 september 2011 21:47 schreef Anne het volgende:
IK BEN LABIEL.
quote:
14.gif
Op dinsdag 21 september 2010 18:39 schreef Anne het volgende:
Ik reed gisteren wel even door een tunnel. En toen ik eruit kwam, kwam ik.
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 19:09 schreef BaraCuda het volgende:
Ik heb ook een piemel ^O^
quote:
1.gif Op woensdag 12 mei 2010 21:54 schreef Sounddragon het volgende:

sex en Lada in één zin _O-

*mompelt iets over anticonceptie

14.gif Op woensdag 12 mei 2010 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:

de enige auto waarin enigzins sexuele dingen zijn gebeurd met mij is anders mijn niva :9

1.gif Op woensdag 12 mei 2010 21:56 schreef Sjoegerd het volgende:

Herinner me er aan dat ik niet in jouw Niva ga zitten :')
quote:
@2cv:
Op maandag 28 juni 2010 17:17 schreef Paladijn het volgende:
Met de hoeveelheid onzin die je verkondigd is het geen wonder dat je geen PTA-mod meer bent :')
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:43 schreef Alexxxxx het volgende:
mijn nagels zijn vandaag gelakt :')
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 21:19 schreef BaraCuda het volgende:

Je hebt nog gelijk ook ;( m'n rechter tiet is verrekt :')
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 22:09 schreef Anne het volgende:

Nou en :'). Niemand komt zomaar aan mijn boobjens.
quote:
5s.gif Op woensdag 9 februari 2011 21:33 schreef Barcaconia het volgende:

Heb jij soms zin in aids tijdens je chemokuur?

14s.gif Op woensdag 9 februari 2011 21:37 schreef Alexxxxx het volgende:

nee,ik drink (vrijwel) geen alcohol.
quote:
3s.gif Op maandag 8 april 2013 12:08 schreef Alexxxxx het volgende:

Als ik zou weten wat ik bedoel zou ik het waarschijnlijk niet posten.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:58 schreef Paladijn het volgende:
Uiteindelijk houdt dit alleen maar in dat Alexxx de slimste man op aarde is.
vorige deeltjes, statistieken, wie post er het meest enz enz
http://www.piles.nl/fok/index.php?reeks_id=11
  † In Memoriam † zaterdag 14 december 2013 @ 23:24:34 #2
25682 2cv
Niet subtiel
pi_134276251
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:58 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Lul er maar een eind omheen :')
:O

quote:
[..]

Ik heb geen idee wat heen bezuinigingen zijn.
Ha. Ha. Ha.
quote:
[..]

Subjectief en op geen enkele wijze aantoonbaar tot we op de geplande termijn van de bezuiniging uitgekomen zijn.
Okee, je hebt een punt. Nouja ... een puntje. Een HEEL klein puntje. Je weet n.l. pas hoe iets werkt als het in werking is of nog beter: in werking geweest is. Toch zal je bij het nemen van beslissingen vantevoren een inschatting moeten maken wat het effect is van je beslissing. En die inschatting is dat deze bezuiniging niet werkt. Bron.

quote:
[..]

Subjectief, het is nog niet aantoonbaar hoeveel eigenaren dit gaan doen. Bovendien moet er voor beiden (!) een afzetmarkt zijn.
Het is wel aantoonbaar. Bron.. Tevens is die afzetmarkt er in de vorm van de oud-ijzer boer. Dat levert het minimaal op. En daarna heb je geen kosten meer.

quote:
[..]

Mooi, dan komt er geld terug in de vorm van hogere benzine accijns! Weekers wrijft in zijn limbo handjes ;)
Één van de redenensmoezen van de overheid was dat het gebruik van oldtimers teruggedrongen moest worden omdat ze vervuilend zijn. LPG is minder vervuilend dan benzine. Als het effect is dat oldtimerbezitters op benzine gaan rijden i.p.v. LPG dan is het milieu daar niet bij gebaat.

Maar de oldtimerbezitter kan ook rekenen: die LPG tank zal uitgebouwd worden omdat het rijden met die oldtimer per saldo dan goedkoper wordt. En per saldo dus ook minder op zal leveren voor de staat.

quote:
[..]

Subjectief, niet aantoonbaar. Gelukkig gebeurt dat momenteel ook niet met andere autobedrijven :')
Wel aantoonbaar: bron. De merkloze garage hier heeft het erg druk. Het is niet maatgevend, maar zegt wel iets.

quote:
[..]

Ai, dus het zijn geen liefhebbers? Teleurstellend dat het toch weer om de kosten gaat... :'(
Een hobby mag geld kosten, maar als je met behoud van plezier het goedkoper kan maken: waarom niet ?

quote:
[..]

Uiteindelijk houdt dit alleen maar in dat Alexxx de slimste man op aarde is.
Ik heb daar serieuze twijfels bij. Helaas heb ik geen bron om het tegendeel te bewijzen.

quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2013 23:04 schreef Alfisti het volgende:

[..]

Enige verschil is dat ik voor mijn eten betaal en jij (nu nog) niet ;) Als ik iets te duur vind of het mij niet aanstaat dan koop ik het niet, net zoals jij straks de keuze hebt om te wegenbelasting te betalen of dat ding plat te persen.
En de oldtimerbezitter heeft geen zin om die dure benzine te betalen en tankt LPG.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 14 december 2013 @ 23:25:56 #3
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134276322
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:10 schreef 2cv het volgende:

[..]

Nee.

Kijk eens naar dat NOx grafiekje. LPG is daarmee meer vervuilend als benzine.

quote:
Is goedkoper.
As said, als het goedkoop moet kun je beter een andere hobby nemen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 14 december 2013 @ 23:36:08 #4
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134276820
Oh, 2cv, je noemt het burgertje pesten, maar het valt m.i. eerder onder uitknijpen.
De overheid geeft teveel geld uit, en "bezuinigen" houdt dan ineens in "meer belasting heffen" in plaats van "minder geld uitgeven". Het laatste is voor de burger namelijk wél van toepassing igv bezuinigen.
Uiteraard slaat het helemaal nergens op met dat milieu gelul, de uitstoot van auto's is niet eens noemenswaardig in vergelijking met de aarde zelf en de industrie.

Ik denk ook niet dat de overheid hun 'target' haalt, om de redenen die je zelf idd ook al aangaf.

Maar laten alsjeblieft niet gaan doen alsof mensen op LPG rijden voor het milieu; nee ze gebruiken gewoon de beste mogelijkheid om zo goedkoop mogelijk van A naar B te komen.
En dat is ouwe bak + LPG. Niks liefhebber, niks oldtimer en al helemaal geen klassieker.
Goeiekoop.

En dat soort mensen kunnen we nu bedanken ^O^
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  † In Memoriam † zaterdag 14 december 2013 @ 23:36:28 #5
25682 2cv
Niet subtiel
pi_134276835
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 23:25 schreef daNpy het volgende:

[..]

Kijk eens naar dat NOx grafiekje. LPG is daarmee meer vervuilend als benzine.
Daarmee ja. Als je kijkt naar het totaalplaatje is LPG schoner. Daarbij telt ook dat LPG een restproduct is. Elke liter die niet gebruikt wordt om een auto aan te drijven wordt afgefakkeld. Dus zelfs als LPG puur en alleen gelet op wat er uit de uitlaat van een auto komt die op LPG rijdt extreem vervuilend zou zijn heeft het al zin om toch op LPG te rijden.

quote:
[..]

As said, als het goedkoop moet kun je beter een andere hobby nemen.
Dus omdat het een hobby is mag het gewoon duur gemaakt worden ? Ik denk dat iedereen kijkt hoe met behoud van plezier de hobby zo goedkoop mogelijk uitgevoerd kan worden. Of het nou postzegelverzamelen is of in oldtimers rijden.
  zaterdag 14 december 2013 @ 23:39:06 #6
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134276968
Waarom zou een liefhebber LPG in zijn auto bouwen?
Gaten boren, niet-originele tank inbrengen, laadruimte verliezen, andere inlaat op de motor, lelijke knopjes en ledjes in je interieur, kans dat de motor slechter start/loopt.
Alleen maar om een paar centen te besparen op de hobby?

Dan worden er dus wel "plotseling" veel kilometers gemaakt met de hobby auto om dit rendabel te maken. En dat jaar in jaar uit. Hobby? Of goeiekoop vervoersmiddel?
  † In Memoriam † zaterdag 14 december 2013 @ 23:41:16 #7
25682 2cv
Niet subtiel
pi_134277075
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 23:36 schreef daNpy het volgende:
Oh, 2cv, je noemt het burgertje pesten, maar het valt m.i. eerder onder uitknijpen.
De overheid geeft teveel geld uit, en "bezuinigen" houdt dan ineens in "meer belasting heffen" in plaats van "minder geld uitgeven". Het laatste is voor de burger namelijk wél van toepassing igv bezuinigen.
Uiteraard slaat het helemaal nergens op met dat milieu gelul, de uitstoot van auto's is niet eens noemenswaardig in vergelijking met de aarde zelf en de industrie.

Ik denk ook niet dat de overheid hun 'target' haalt, om de redenen die je zelf idd ook al aangaf.

Maar laten alsjeblieft niet gaan doen alsof mensen op LPG rijden voor het milieu; nee ze gebruiken gewoon de beste mogelijkheid om zo goedkoop mogelijk van A naar B te komen.
En dat is ouwe bak + LPG. Niks liefhebber, niks oldtimer en al helemaal geen klassieker.
Goeiekoop.

En dat soort mensen kunnen we nu bedanken ^O^
Zelfs bij veelrijders kan je niet stellen dat het misbruik is. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen geen 2 auto's kunnen betalen. Dan is het moderne auto er uit, oldtimer er in. Maar dan zal woon-werk-verkeer ook met die oldtimer gereden moeten worden. Of je moet lopen/fietsen/met het OV.

En denk niet dat belastingvrij oldtimer rijden persé goedkoop is. Ze hebben meer onderhoud nodig, onderdelen zijn soms moeilijker te verkrijgen, af en toe moet er wat roest of gat vervangen worden door staal, enzovoorts.

En los daarvan: waarom mag je niet van je hobby genieten op weg naar je werk ? Dat deed ik ook in mijn BX.
  zaterdag 14 december 2013 @ 23:44:14 #8
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134277223
quote:
Ik kan me voorstellen dat sommige mensen geen 2 auto's kunnen betalen.
Waarom moeten mensen zo ontzettend _per_ _sé_ iets hebben wat ze niet kunnen betalen?

Ik zou ook wel graag een X5 willen. En een groot huis. Met een nog grotere schuur. En een Ferrari. Complete werkplaats, alles.
Maar ik kan alleen maar uitgeven wat er elke maand aan salaris overgemaakt wordt. En niet meer.
  † In Memoriam † zaterdag 14 december 2013 @ 23:44:19 #9
25682 2cv
Niet subtiel
pi_134277225
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 23:39 schreef daNpy het volgende:
Waarom zou een liefhebber LPG in zijn auto bouwen?
Gaten boren, niet-originele tank inbrengen, laadruimte verliezen, andere inlaat op de motor, lelijke knopjes en ledjes in je interieur, kans dat de motor slechter start/loopt.
Alleen maar om een paar centen te besparen op de hobby?

Dan worden er dus wel "plotseling" veel kilometers gemaakt met de hobby auto om dit rendabel te maken. En dat jaar in jaar uit. Hobby? Of goeiekoop vervoersmiddel?
Je hebt liefhebbers en liefhebbers. Ik heb het plan om injectie in m'n Saab te bouwen. Maar dan wel injectie van een BX (!). En veel mensen weten ook hoe ik met mijn B-en om ga. En iedereen die mij kent weet dat ik een liefhebber ben van die dingen. Dus jouw ... eh ... 'logica' ontgaat mij.

Overigens, bedenk ook dat als je belastingvrij rijdt, LPG al heel snel een financieel voordeel biedt.
  † In Memoriam † zaterdag 14 december 2013 @ 23:44:53 #10
25682 2cv
Niet subtiel
pi_134277261
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 23:44 schreef daNpy het volgende:

[..]

Waarom moeten mensen zo ontzettend _per_ _sé_ iets hebben wat ze niet kunnen betalen?
Dat kunnen ze wel. Gewoon de moderne auto er uit doen.
  zaterdag 14 december 2013 @ 23:45:42 #11
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134277312
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 23:44 schreef 2cv het volgende:

[..]

Dat kunnen ze wel. Gewoon de moderne auto er uit doen.
Dus dankzij dat soort "liefhebbers" hebben we deze regeling ^O^
  † In Memoriam † zaterdag 14 december 2013 @ 23:49:29 #12
25682 2cv
Niet subtiel
pi_134277475
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 23:45 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dus dankzij dat soort "liefhebbers" hebben we deze regeling ^O^
Waarom de aanhalingstekens ? Ik heb net uitgelegd dat het een oplossing kan zijn zodat ook de minder bedeelden in een oldtimer kunnen rijden. En als je het dossier ook maar half gelezen hebt weet je dat slechts 1% van de kilometers in Nederland door oldtimers gereden worden.
  zaterdag 14 december 2013 @ 23:52:00 #13
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134277605
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 23:49 schreef 2cv het volgende:

[..]

Waarom de aanhalingstekens ? Ik heb net uitgelegd dat het een oplossing kan zijn zodat ook de minder bedeelden in een oldtimer kunnen rijden. En als je het dossier ook maar half gelezen hebt weet je dat slechts 1% van de kilometers in Nederland door oldtimers gereden worden.
De regeling is gekomen omdat het op is gaan vallen dat mensen een auto van 25 jaar of ouder veelvuldig gingen gebruiken voor dagelijks vervoer. En hoe je het ook went of keert; daar was de regeling niet voor bedoeld.
Niks met liefhebberij te maken dus, maar met goedkopigheid.
pi_134277690
De vrijstelling is ooit ingevoerd om de oldtimers te bewaren, niet voor liefhebbers of verzamelaars.
pi_134277711
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 23:24 schreef 2cv het volgende:

blaat Ik weet niet wat de betekenis van subjectief is blaat.

[..]
Ik heb daar serieuze twijfels bij. Helaas heb ik geen bron om het tegendeel te bewijzen.
Dat zou betekenen dat je eerdere eigen conclusie ook twijfelachtig is.

En nogmaals, de ratio doet niet terzake in deze zaak omdat men de bezuiniging hoe dan ook doorvoert. Desondanks is het grappig om te aanschouwen hoe je je in bochten wringt om het eigen gelijk te verkondigen - heb je een zeepkist van Sinterklaas gekregen :?
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_134277771
Ik had overigens drie auto's, heb ik nu de grootste piemel? :')
Dingest had vijf... ik voel me nu pauper :'(
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  † In Memoriam † zaterdag 14 december 2013 @ 23:59:08 #17
25682 2cv
Niet subtiel
pi_134277908
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 23:52 schreef daNpy het volgende:

[..]

De regeling is gekomen omdat het op is gaan vallen dat mensen een auto van 25 jaar of ouder veelvuldig gingen gebruiken voor dagelijks vervoer. En hoe je het ook went of keert; daar was de regeling niet voor bedoeld.
Niks met liefhebberij te maken dus, maar met goedkopigheid.
Dat misbruik komt voor, dat klopt. Maar opgeteld is het nog steeds zo dat 1% van alle kilometers verreden wordt door oldtimers. Dat is bijzonder weinig. En van alle oldtimerbezitters rijdt 74% minder dan 7500km per jaar. En daarvan rijdt zelfs driekwart minder dan 5000 kilometers. Dan zijn de voorgenomen plannen excessief te noemen.
  zondag 15 december 2013 @ 00:00:22 #18
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134277963
Daar ben ik het ook mee eens. En ze gaan de voorgestelde aantal miljoenen ook echt niet halen.
pi_134278000
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 23:55 schreef Paladijn het volgende:
ik had er ook vijf, maar verkocht omdat het geld op was.
  † In Memoriam † zondag 15 december 2013 @ 00:01:28 #20
25682 2cv
Niet subtiel
pi_134278005
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 23:54 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat je eerdere eigen conclusie ook twijfelachtig is.

En nogmaals, de ratio doet niet terzake in deze zaak omdat men de bezuiniging hoe dan ook doorvoert. Desondanks is het grappig om te aanschouwen hoe je je in bochten wringt om het eigen gelijk te verkondigen - heb je een zeepkist van Sinterklaas gekregen :?
Alex' intelligentie staat hier los van. En ik weet wat subjectief is. En wat objectief is.

En bezuinigingen zijn prima, als je het ook maar wat oplevert. Dat doet het in dit geval niet. Ergo: het is alleen burgertje pesten.
  † In Memoriam † zondag 15 december 2013 @ 00:02:35 #21
25682 2cv
Niet subtiel
pi_134278041
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 23:55 schreef Paladijn het volgende:
De laatste keer dat ik een auto kocht werd mijn piemel niet groter hoor.

Ik heb er ook 5 :')
  † In Memoriam † zondag 15 december 2013 @ 00:03:08 #22
25682 2cv
Niet subtiel
pi_134278057
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 00:00 schreef daNpy het volgende:
Daar ben ik het ook mee eens. En ze gaan de voorgestelde aantal miljoenen ook echt niet halen.
Goede reden om die regeling niet door te laten gaan lijkt me.
  † In Memoriam † zondag 15 december 2013 @ 00:03:56 #23
25682 2cv
Niet subtiel
pi_134278090
quote:
14s.gif Op zondag 15 december 2013 00:01 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ik had er ook vijf, maar verkocht omdat het geld op was.
Schorsen of domweg niet op Nederlands kenteken hebben staan scheelt een hoop ;)
pi_134278266
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 00:01 schreef 2cv het volgende:

[..]

Alex' intelligentie staat hier los van.
Ik weet niet of je het domweg niet begrijpt of het niet wenst te begrijpen.
quote:
En ik weet wat subjectief is. En wat objectief is.
In dat geval: ben je in staat om objectief een discussie te voeren?
  † In Memoriam † zondag 15 december 2013 @ 00:13:24 #25
25682 2cv
Niet subtiel
pi_134278385
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 00:09 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het domweg niet begrijpt of het niet wenst te begrijpen.
Ik vermoed dat eerste.

quote:
[..]

In dat geval: ben je in staat om objectief een discussie te voeren?
Jahoor, jij ook ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')