Ziek, maar verder gaat het goed! En bij jullie?quote:
zijn toch wel flinke vooruitgangen! hier gaat het ook goed, met z'n ups en downs. Op dit moment is het vooral Geert waarmee ik te stellen heb. hij zit letterlijk in de ik ben twee en zeg nee fase en wil alles zelf doen ook al kan hij het nog niet. En ook echt driftig .. hij wil de voordeur open doen .. als ik hem per ongeluk al open doe, smijt hij hem pisnijdig dicht om hem vervolgens gelukzalig zelf open te doen. is behoorlijk vermoeiend kan ik je vertellenquote:Op zaterdag 14 december 2013 21:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ziek, maar verder gaat het goed! En bij jullie?
S is van Floornijn overgestapt op Floorjam, en bij toeval kwam ik er achter dat als ik hem Floornijn noemde (zoals hij zichzelf noemde), hij me dan verbeterde.
Hij wordt ook boos als ik RooieWijn ipv Marjolein zeg (zoals hij tot haar verdriet deed), en verbetert mij dan: Marjowein.
Verder spreekt hij de L niet uit, maar maakt daar een R van, soms is dat echt even zoeken want het zit niet in je systeem....
Ja vond het ook snel, had zoiets van waar komen ze nu mee aanquote:Op zaterdag 14 december 2013 21:08 schreef pessie het volgende:
Tj vind ik ook wel vlot. Nathan zei op die leeftijd misschien 5 woordjes frequent. Tegen de tijd dat hij 3 was maakte hij 5woord zinnen. En, ik weet niet of het toeval is of niet, zijn spraakzaamheid is enorm vooruitgegaan sinds zijn speen weg is. En dat terwijl hij dat ding alleen in bed mocht. Hij is nu echt goed verstaanbaar voor anderen,en uiteraard gebruikt hij letters nog wel eens anders (hij zei toit een week of 3 geleden consequent spiets ipv fiets). Maar goed, ik heb me eenorm zorgen gemaakt over zijn taalontwikkeling (m.n. doordat er in manliefs familie veel stotteren voorkomt). En zoals het nu gaat kan hij op taalgebied meekomen als hij straks naar school gaat.
Herkenbaar, hier precies hetzelfde met de autodeur.... die moeten we samen opendoen, anders is het drama.quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:23 schreef DJMO het volgende:
[..]
zijn toch wel flinke vooruitgangen! hier gaat het ook goed, met z'n ups en downs. Op dit moment is het vooral Geert waarmee ik te stellen heb. hij zit letterlijk in de ik ben twee en zeg nee fase en wil alles zelf doen ook al kan hij het nog niet. En ook echt driftig .. hij wil de voordeur open doen .. als ik hem per ongeluk al open doe, smijt hij hem pisnijdig dicht om hem vervolgens gelukzalig zelf open te doen. is behoorlijk vermoeiend kan ik je vertellen
Ik vond tijdens het verhuizen toevallig wat babbels van mijn oudste van rond zijn 3de verjaardag, en dat heb ik laten inlijsten en hem cadeau gedaan voor z'n (22ste) verjaardag, N zag wat mijn oudste toen allemaal zei en vond ook dat z'n woordenschat zo groot was, veel groter dan die van Soneal (die 2 weken geleden 3 werd).quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:26 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ja vond het ook snel, had zoiets van waar komen ze nu mee aanmaar misschien komt het omdat hij op een vrij "zwarte" school/peuterspeelzaal zit. Veel kinderen hebben daar andere/allerlei soortige taalproblemen en veel met logopedie lessen (inhouse zeg maar).
Dus misschien dat ze over-alert zijn, tenminste dat dacht ik zelf.
Kan me voorstellen dat je je wat extra zorgen maakt als dat stotteren veel in de familie voorkomt. Dan zou ik zelf ook meer alerter zijn op taalontwikkeling.
Bitterend, tettetahet is weer eens wat anders
![]()
Ticootje, oh vandaar, tsja ik las het topic zo eens door toen dacht ik er gaan er wel veel naar logopedie. Maar tussen 2 en 3 jaar zit natuurlijk ook een levensgroot verschil. Dan moeten ze ook alweer een hoop meer kunnen.
Wow wat knap van die letters!quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:39 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik vergeet nu als ik alleen ben zelf op het liftknopje te drukken. Ik mag namelijk nooit meer op het knopje drukken als we met Sofie in de lift staan.
Ze ziet nu ook overal letters. Ze weet dat de S van haar is, en dat de M mijn letter is. Vanmiddag bij mijn schoonmoeder lag er een krant, en ze ging haar eigen letter zoeken. Ik vind dat ineens zo groot.
Soneal heeft de nummers op huizen nog niet ontdekt, maar weet wel dat het ovaal in de stoep van de brandweer is, en dan naar het paaltje er vlakbij: "De B, ook van brandweer"quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:43 schreef pessie het volgende:
[..]
Wow wat knap van die letters!
Nathan is meer met cijfers bezig, die liep laatst langs woonhuis nummer 25: kijk mama, een 2 en een 5!
die tip kreeg ik idd ook van Parlan. Door je kind een keuze te geven geef je hem de regie in handen terwijl je hem in principe dwingt om te doen wat jij wil. Werkt hier ook meestal wel, behalve bij luier verschonen of aankledenquote:Op zaterdag 14 december 2013 21:44 schreef Mevr_Mus het volgende:
Goed om te lezen dat anderen ook zelf-doen-drama's hebben. Bijzonder herkenbaar! Op het moment heb ok trouwens wel een trucje dat aardig werkt. Ik geef S. de keuze: moet ik het doen of doe je het zelf? Alleen al de gedachte dat ik hem bijv. het autostoeltje zou tillen maakt dat meneer geen risico's neemt en heel snel in de auto klimt. Meestal dan
gewoon laten gaan. een gewone kinderschaar is prima met links en rechts te bedienen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:49 schreef pessie het volgende:
Haha Leandra!
Zeg, wanneer kun je zien of je kind rechtshandig of linkshandig is? Nathan doet eigenlijk alles met links en ik vraag me af of ik dat gewoon moet laten gaan of bv een linkshandigen schaar moet kopen.
Kan hij met een gewone schaar overweg?quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:49 schreef pessie het volgende:
Haha Leandra!
Zeg, wanneer kun je zien of je kind rechtshandig of linkshandig is? Nathan doet eigenlijk alles met links en ik vraag me af of ik dat gewoon moet laten gaan of bv een linkshandigen schaar moet kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |