abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134270999
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_134271011
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:03 schreef DJMO het volgende:

[..]

:W hoe is het met S???
Ziek, maar verder gaat het goed! En bij jullie?

S is van Floornijn overgestapt op Floorjam, en bij toeval kwam ik er achter dat als ik hem Floornijn noemde (zoals hij zichzelf noemde), hij me dan verbeterde.
Hij wordt ook boos als ik RooieWijn ipv Marjolein zeg (zoals hij tot haar verdriet deed), en verbetert mij dan: Marjowein.

Verder spreekt hij de L niet uit, maar maakt daar een R van, soms is dat echt even zoeken want het zit niet in je systeem....
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 14 december 2013 @ 21:17:26 #3
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_134271037
Nathan zegt altijd: nee! Is ga mij! Nee, niet doen Laule! _O-
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 december 2013 @ 21:23:11 #4
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134271284
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ziek, maar verder gaat het goed! En bij jullie?

S is van Floornijn overgestapt op Floorjam, en bij toeval kwam ik er achter dat als ik hem Floornijn noemde (zoals hij zichzelf noemde), hij me dan verbeterde.
Hij wordt ook boos als ik RooieWijn ipv Marjolein zeg (zoals hij tot haar verdriet deed), en verbetert mij dan: Marjowein.

Verder spreekt hij de L niet uit, maar maakt daar een R van, soms is dat echt even zoeken want het zit niet in je systeem....
zijn toch wel flinke vooruitgangen! hier gaat het ook goed, met z'n ups en downs. Op dit moment is het vooral Geert waarmee ik te stellen heb. hij zit letterlijk in de ik ben twee en zeg nee fase en wil alles zelf doen ook al kan hij het nog niet. En ook echt driftig .. hij wil de voordeur open doen .. als ik hem per ongeluk al open doe, smijt hij hem pisnijdig dicht om hem vervolgens gelukzalig zelf open te doen. is behoorlijk vermoeiend kan ik je vertellen :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_134271300
Roy begint nu pas echt dingen een beetje te begrijpen.
en nu dat Roy de gebaren ook begrijpt,zien we wel behoorlijke vooruitgang in zijn ontwikkeling.

zo snapt hij nu ook waar sokken horen,waar zijn schoenen horen te zitten.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 14 december 2013 @ 21:26:02 #6
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_134271422
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:08 schreef pessie het volgende:
Tj vind ik ook wel vlot. Nathan zei op die leeftijd misschien 5 woordjes frequent. Tegen de tijd dat hij 3 was maakte hij 5woord zinnen. En, ik weet niet of het toeval is of niet, zijn spraakzaamheid is enorm vooruitgegaan sinds zijn speen weg is. En dat terwijl hij dat ding alleen in bed mocht. Hij is nu echt goed verstaanbaar voor anderen,en uiteraard gebruikt hij letters nog wel eens anders (hij zei toit een week of 3 geleden consequent spiets ipv fiets). Maar goed, ik heb me eenorm zorgen gemaakt over zijn taalontwikkeling (m.n. doordat er in manliefs familie veel stotteren voorkomt). En zoals het nu gaat kan hij op taalgebied meekomen als hij straks naar school gaat.
Ja vond het ook snel, had zoiets van waar komen ze nu mee aan :@ maar misschien komt het omdat hij op een vrij "zwarte" school/peuterspeelzaal zit. Veel kinderen hebben daar andere/allerlei soortige taalproblemen en veel met logopedie lessen (inhouse zeg maar).
Dus misschien dat ze over-alert zijn, tenminste dat dacht ik zelf.

Kan me voorstellen dat je je wat extra zorgen maakt als dat stotteren veel in de familie voorkomt. Dan zou ik zelf ook meer alerter zijn op taalontwikkeling.

Bitterend, tetteta ;) het is weer eens wat anders ;)

Ticootje, oh vandaar, tsja ik las het topic zo eens door toen dacht ik er gaan er wel veel naar logopedie. Maar tussen 2 en 3 jaar zit natuurlijk ook een levensgroot verschil. Dan moeten ze ook alweer een hoop meer kunnen.
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 14 december 2013 @ 21:29:59 #7
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134271565
Mijn zoon begint woorden graag met een K. Hij gaat dus naar de kinkel ipv de winkel. En zichzelf noemt hij Sisom (bijna goed :') ) en sinds kort gebruikt hij ook ik, bij voorkeur in de zin "ikke zelluf doen, mama helpen niet!" 8)

Zijn taal ontwikkeling gaat echt razendsnel op het moment en ook begint hij opeens allerlei verbanden te leggen. Zo merkte hij deze week op dat zijn broodkost op de maan leek O+ Knap en bijzonder vind ik die dingen.
Oude (on)bekende.
pi_134271700
Sisom O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_134271737
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:23 schreef DJMO het volgende:

[..]

zijn toch wel flinke vooruitgangen! hier gaat het ook goed, met z'n ups en downs. Op dit moment is het vooral Geert waarmee ik te stellen heb. hij zit letterlijk in de ik ben twee en zeg nee fase en wil alles zelf doen ook al kan hij het nog niet. En ook echt driftig .. hij wil de voordeur open doen .. als ik hem per ongeluk al open doe, smijt hij hem pisnijdig dicht om hem vervolgens gelukzalig zelf open te doen. is behoorlijk vermoeiend kan ik je vertellen :')
Herkenbaar, hier precies hetzelfde met de autodeur.... die moeten we samen opendoen, anders is het drama.
Ook als ik hem niet zelf in z'n autostoel laat klimmen trouwens :')

Maar goed, als ik geen tijd, geen zin en geen weetikveel heb dan doe ik de deur open en parkeer ik hem in de stoel, hij houdt vanzelf wel op met tekeergaan, maar over het algemeen kost het zonder drama eigenlijk net zoveel tijd als met drama, en een stuk mindere energie :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_134271865
Sofie lult me de oren van de kop. De r heeft ze nog moeite mee, dat wordt nog wel eens een l.
Ze klopte vanmiddag aan bij dr oma: oma open doen, ikke is er......O+

We zijn gisteren wel bij de huisarts geweest voor dr, ze zit weer zo verstopt. De huisarts geeft movicolon voorgeschreven, een chocolade smaak. Mevrouw was dus boos bij de apotheek dat ze geen chocoladedrinken hadden voor haar. We hebben nu de naturel en mengen het met chocolade melk. Ze vroeg er vanmorgen zelf om. Ze mag daarna een chocolaatje om haar te belonen. Ik hoop dat dit aanslaat, zo zielig.
Tip: regelmatig op woensdag middag zijn er op zap24 theatershows. Zo heb ik op de recorder de voorstelling van het zandkasteel, nijntje en bumba staan.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 14 december 2013 @ 21:37:30 #11
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134271869
En de zingende peuter uit het vorige topic O+ En het appelmoeslied van de zoon van Pvoessss :D

S. zingt ook zelfverzonnen liedjes, vaak over mij :7 "Mama Kotje, jaaaa, mama Kortje, oh jaaaa, mama Kotje, kaas is op..." En nee, ik heet geen Kotje, dit is ook een voorbeeld van een misplaatste K :7
Oude (on)bekende.
pi_134271937
Ik vergeet nu als ik alleen ben zelf op het liftknopje te drukken. Ik mag namelijk nooit meer op het knopje drukken als we met Sofie in de lift staan.

Ze ziet nu ook overal letters. Ze weet dat de S van haar is, en dat de M mijn letter is. Vanmiddag bij mijn schoonmoeder lag er een krant, en ze ging haar eigen letter zoeken. Ik vind dat ineens zo groot.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 14 december 2013 @ 21:39:26 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134271944
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:26 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ja vond het ook snel, had zoiets van waar komen ze nu mee aan :@ maar misschien komt het omdat hij op een vrij "zwarte" school/peuterspeelzaal zit. Veel kinderen hebben daar andere/allerlei soortige taalproblemen en veel met logopedie lessen (inhouse zeg maar).
Dus misschien dat ze over-alert zijn, tenminste dat dacht ik zelf.

Kan me voorstellen dat je je wat extra zorgen maakt als dat stotteren veel in de familie voorkomt. Dan zou ik zelf ook meer alerter zijn op taalontwikkeling.

Bitterend, tetteta ;) het is weer eens wat anders ;)

Ticootje, oh vandaar, tsja ik las het topic zo eens door toen dacht ik er gaan er wel veel naar logopedie. Maar tussen 2 en 3 jaar zit natuurlijk ook een levensgroot verschil. Dan moeten ze ook alweer een hoop meer kunnen.
Ik vond tijdens het verhuizen toevallig wat babbels van mijn oudste van rond zijn 3de verjaardag, en dat heb ik laten inlijsten en hem cadeau gedaan voor z'n (22ste) verjaardag, N zag wat mijn oudste toen allemaal zei en vond ook dat z'n woordenschat zo groot was, veel groter dan die van Soneal (die 2 weken geleden 3 werd).

Maar goed, Soneal zei gewoon nog geen "mama" toen hij 2 werd, dat kwam wel heel snel daarna, toen hij op de PSZ zat.
Aan de andere kant maak ik me er geen zorgen over, hij is duidelijk pienter, heeft gevoel voor humor, en ik zie er nog geen probleem in, hij ontwikkelt zich gewoon anders dan de oudste.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_134271982
KJ beterschap voor S!

Ik vind het zo leuk dat ze kan aangeven wat ze wilt! bijvoorbeeld slapen/bad/eten/water..ze wou bijvoorbeeld al om 14uur in bad :D toen zei ik nee, we gaan later in bad...huilen dat ze deed :o en boos!! om 16uur begon ze weer over bad..toen had ze zichzelf al half uitgekleed! ze mocht dan wel in bad :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 14 december 2013 @ 21:43:12 #15
259886 pessie
pi_134272072
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:39 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik vergeet nu als ik alleen ben zelf op het liftknopje te drukken. Ik mag namelijk nooit meer op het knopje drukken als we met Sofie in de lift staan.

Ze ziet nu ook overal letters. Ze weet dat de S van haar is, en dat de M mijn letter is. Vanmiddag bij mijn schoonmoeder lag er een krant, en ze ging haar eigen letter zoeken. Ik vind dat ineens zo groot.
Wow wat knap van die letters!
Nathan is meer met cijfers bezig, die liep laatst langs woonhuis nummer 25: kijk mama, een 2 en een 5!
  zaterdag 14 december 2013 @ 21:44:54 #16
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134272127
Goed om te lezen dat anderen ook zelf-doen-drama's hebben. Bijzonder herkenbaar! Op het moment heb ok trouwens wel een trucje dat aardig werkt. Ik geef S. de keuze: moet ik het doen of doe je het zelf? Alleen al de gedachte dat ik hem bijv. het autostoeltje zou tillen maakt dat meneer geen risico's neemt en heel snel in de auto klimt. Meestal dan ;)
Oude (on)bekende.
  zaterdag 14 december 2013 @ 21:46:36 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134272181
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:43 schreef pessie het volgende:

[..]

Wow wat knap van die letters!
Nathan is meer met cijfers bezig, die liep laatst langs woonhuis nummer 25: kijk mama, een 2 en een 5!
Soneal heeft de nummers op huizen nog niet ontdekt, maar weet wel dat het ovaal in de stoep van de brandweer is, en dan naar het paaltje er vlakbij: "De B, ook van brandweer" :')

En hij is erg geïnteresseerd in wat er op de grond allemaal ligt, dus de tegel waar "50.000 volt PUEM" op staat heb ik al een paar keer moeten voorlezen, nu doet hij alsof hij zelf kan lezen wat er staat _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 december 2013 @ 21:46:57 #18
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134272191
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:44 schreef Mevr_Mus het volgende:
Goed om te lezen dat anderen ook zelf-doen-drama's hebben. Bijzonder herkenbaar! Op het moment heb ok trouwens wel een trucje dat aardig werkt. Ik geef S. de keuze: moet ik het doen of doe je het zelf? Alleen al de gedachte dat ik hem bijv. het autostoeltje zou tillen maakt dat meneer geen risico's neemt en heel snel in de auto klimt. Meestal dan ;)
die tip kreeg ik idd ook van Parlan. Door je kind een keuze te geven geef je hem de regie in handen terwijl je hem in principe dwingt om te doen wat jij wil. Werkt hier ook meestal wel, behalve bij luier verschonen of aankleden :')
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_134272196
Mex kan ook alle letters, maar gebruikt ze niet altijd. Een banaan is blaan, nog een keer is kokkeer en zijn eigen naam zegt hij eigenlijk niet. Na heel lang drammen zei hij een keertje, ik denk dat hij onzeker is als hij iets niet uit kan spreken. Kleuren kan hij nog niet benoemen, alleen blauw.
Maar bij die toets scoorde hij echt maar 1 puntje onder het gemiddelde, maar nu na een paar lessen zei ze dat het toch meer werk was dan ze had gedacht.
Hij heeft nog wel een speen, s'avonds voor het naar bed gaan, in de nacht en op luie ochtendjes. Verder in principe niet overdag, maar dan zit hij constant met zijn vingers in zijn mond of aan zijn tong te draaien. Op school doet hij wel eens een klasgenootje na met duimen, maar dat doet hij thuis gelukkig nog niet.
Op school begrijpen alle peuters hem prima, maar de wat oudere buurkindjes niet, dus het lijkt me toch wel handig als hij wat beter praat voor hij naar school gaat.

Liftknopje, ik heb er nu 2 die staan te gillen om op het liftknopje te drukken. Soms druk ik per ongeluk zelf, zijn ze allebei boos op me :+
Sterkte met de verstopping.

Die theatershows duren vaak niet zo lang en het is echt niet erg als je peuter lekker gaat dansen of vooraan even gaat kijken.
  zaterdag 14 december 2013 @ 21:49:23 #20
259886 pessie
pi_134272266
Haha Leandra!
Zeg, wanneer kun je zien of je kind rechtshandig of linkshandig is? Nathan doet eigenlijk alles met links en ik vraag me af of ik dat gewoon moet laten gaan of bv een linkshandigen schaar moet kopen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 december 2013 @ 21:51:01 #21
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134272338
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:49 schreef pessie het volgende:
Haha Leandra!
Zeg, wanneer kun je zien of je kind rechtshandig of linkshandig is? Nathan doet eigenlijk alles met links en ik vraag me af of ik dat gewoon moet laten gaan of bv een linkshandigen schaar moet kopen.
gewoon laten gaan. een gewone kinderschaar is prima met links en rechts te bedienen.

zaterdag 14 december 2013 @ 21:51:05 #22
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_134272341
Ik heb echt een klein luilakje.
Ik stimuleer hem dus juist om het zelf te doen. En hij blijkt prima zelf zijn rits dicht kunnen doen of zijn sokken en broek aan.

Die taalvoorbeelden zijn interessant om te lezen!
Ik zie nu dat Olivier inderdaad snel is en keurig spreekt zoals het kdv zegt maar ik had geen vergelijkingsmateriaal dus neem het ter kennisgeving aan.

Gisteren zat O. kerstkaarten te bekijken. Zegt ie terwijl hij naar een kaart wijst 'Dat is bloedserieus mama'.
Ik dacht enkel WTF :o :?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_134272364
Wat een taal dingen zeg. Yaro sprak niet vroeg maar toen hij eenmaal begon was hij niet te stoppen. Nooit bij stil gestaan dat het ook anders kan.
Hij is ook erg bezig met taal/cijfers/plaatsen/adres
  zaterdag 14 december 2013 @ 21:51:45 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134272369
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:49 schreef pessie het volgende:
Haha Leandra!
Kan hij met een gewone schaar overweg?
Als hij alles met links doet kan het natuurlijk best dat hij linkshandig is, maar dat wil niet zeggen dat hij ook rechtsonhandig moet worden ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 14 december 2013 @ 21:52:00 #25
259886 pessie
pi_134272378
Troeta, kleuren hebben we hier mbv thomas de trein gedaan: thomas is blauw, James is rood, Henry is groen... En nu kent hij ik denk 10 kleuren. Ook zonder het ezelsbruggetje van de thomas treintjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')