Waar zit dat hem in?quote:
Ik denk dat dat gewoon in het algemeen zo is.quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waar zit dat hem in?
Mijn inziens hebben vrouwen met een emotionele rugzak gewoon meer aantrekkingskracht.
Ik denk dat het komt omdat je (als je zelf 1 en ander meegemaakt hebt) simpelweg meer raakvlakken hebt met een persoon die hetzelfde heeft meegemaakt.quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waar zit dat hem in?
Mijn inziens hebben vrouwen met een emotionele rugzak gewoon meer aantrekkingskracht.
Vaak onwetendheid en je niet zo goed in kunnen leven in een ander. Als ik over burnout klets met iemand en diegene zou beweren dat het niet bestond, dan ga ik over op een ander onderwerp. Niks zo vervelend als je niet serieus genomen voelen...quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:23 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik denk dat het komt omdat je (als je zelf 1 en ander meegemaakt hebt) simpelweg meer raakvlakken hebt met een persoon die hetzelfde heeft meegemaakt.
Ik heb wel eens een vrouw ontmoet die bij hoog en bij laag beweerde dat burn-out niet bestond. Tsja, met zo'n vrouw zou ik dus nooit never een relatie kunnen hebben, onze werelden liggen dan te ver uit elkaar.
Ik kan er tegenwoordig eigenlijk wel goed over praten, schaam mezelf er in ieder geval niet meer voor.quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:43 schreef Elvi het volgende:
Nou dat wordt dus binnen dit topic daten![]()
Ik vind het ook wel lastig om het erover te hebben met iemand die gewoon altijd blij is. Wanneer vertel je bijvoorbeeld dat je depressief ben of bent geweest? Dat je een jaar lang niks hebt gedaan omdat je in therapie was...
Dat zou voor mij niet werken denk ikquote:Op zaterdag 14 december 2013 14:43 schreef Elvi het volgende:
Ik vind het ook wel lastig om het erover te hebben met iemand die gewoon altijd blij is. Wanneer vertel je bijvoorbeeld dat je depressief ben of bent geweest? Dat je een jaar lang niks hebt gedaan omdat je in therapie was...
Mijn god, -daar- word ik dus een beetje moe van he? Om alles steeds-maar-weer te moeten gaan uitleggen aan iedereen -_-quote:Op zaterdag 14 december 2013 15:07 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat zou voor mij niet werken denk ik
Lastig inderdaad, maar ik praat er wel open over. In ieder geval over burnout en depressie, de angststoornis wil ik nog wel eens achterwege laten omdat mensen dat minder goed begrijpen en ik niet altijd veel zin heb om alles uit te moeten leggen.
Ik heb een relatie met iemand die altijd blij is, en alles wegwuift! Heerlijk!quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:43 schreef Elvi het volgende:
Dat soort mensen sporen niet.quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:23 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik heb wel eens een vrouw ontmoet die bij hoog en bij laag beweerde dat burn-out niet bestond. Tsja, met zo'n vrouw zou ik dus nooit never een relatie kunnen hebben, onze werelden liggen dan te ver uit elkaar.
Zelfde hier.quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:56 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik kan er tegenwoordig eigenlijk wel goed over praten, schaam mezelf er in ieder geval niet meer voor.
Vind jouw carrière echt interessant.quote:Op zaterdag 14 december 2013 16:50 schreef sitting_elfling het volgende:
Een vriendin heeft me net de huid volgescholden omdat ik weer eens begon over mijn ex borderline vriendinnetje. Echt de huid volgescholden. Dat was een ijskoud bad, maar had ik wel even nodig
Ik heb een contract klaar liggen in Londen (met evt. overgang naar New York) in Februari 2014 mits ik de bende hier in NL goed ga afronden.
Mooi om te lezen. Ik zal eens kijken waar ik uiteindelijk "mee thuis kom". Qua vriendschappen ga ik wel wat meer richting de vrolijke types, gewoon leuke dingen doen en over leuke dingen praten. Het moet soms ook ergens over kunnen gaan hoor, al is het bijv maar over dat mijn werk soms te druk is en ik daar nog wel een weg in zoek. Maar het hoeft geen uren durend somber gesprek te zijn. Iemand die gewoon zegt: joh, wat kut voor je, helpt het om er effe samen uit te gaan? Of die gewoon een domme flauwe grap maakt kan wel fijn zijn.quote:Op zaterdag 14 december 2013 16:35 schreef seasushi het volgende:
[..]
Ik heb een relatie met iemand die altijd blij is, en alles wegwuift! Heerlijk!
Hij snapt mij niet zo goed, maar laat mij ook gewoon mijn ding doen en fijn onder de dekens zitten als ik dat nodig heb. Zijn luchtigheid frist mij vaak weer op, want het is geen luchtigheid, die mijn gevoel ondermijnd. Maar eentje die mij laat zien dat er ook altijd een andere kant ergens aan is. Aan de andere kant staat hij nu eens wat vaker stil bij zaken.
Best een goede combi, de depri en de flierefluiter.
Leuk zegquote:Op zaterdag 14 december 2013 19:42 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Mooi om te lezen. Ik zal eens kijken waar ik uiteindelijk "mee thuis kom". Qua vriendschappen ga ik wel wat meer richting de vrolijke types, gewoon leuke dingen doen en over leuke dingen praten. Het moet soms ook ergens over kunnen gaan hoor, al is het bijv maar over dat mijn werk soms te druk is en ik daar nog wel een weg in zoek. Maar het hoeft geen uren durend somber gesprek te zijn. Iemand die gewoon zegt: joh, wat kut voor je, helpt het om er effe samen uit te gaan? Of die gewoon een domme flauwe grap maakt kan wel fijn zijn.
Ik praat nu veel met iemand die qua jeugd een goede start heeft gehad en die mijn issues ook niet herkent. Maar ze weet dat ze het niet snapt en ze kan zich wel indenken dat voor mij bepaalde dingen niet vanzelfsprekend zijn. Ik vind dat wel fijn. En we ouwehoeren vooral over katten en zeep, hahahaha!
Ben erg blij met dat contact. Helaas is het vooral via fb want we wonen niet naast elkaar en zij heeft 3 kids tussen de 6 en 10 ofzo. Maar is wel leuk en in januari ga ik een keertje langs daar
Ja, dat vind ik ook. Ik vind het heel knap dat iemand van zichzelf kan toegeven dat hij/zij iets niet snapt.quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:46 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Leuk zeg
Het is altijd leuk dat mensen zo met je meeleven.
Zo'n man is het inderdaad. "Ik heb nooit gevoeld hoe jij je nu voelt, maar het moet knap klote zijn. wil je koffie? En gewoon een knuffel?"quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:52 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook. Ik vind het heel knap dat iemand van zichzelf kan toegeven dat hij/zij iets niet snapt.
Zover ik haar ken is ze erg empathisch.
ja dat herken ik wel.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:01 schreef seasushi het volgende:
[..]
Zo'n man is het inderdaad. "Ik heb nooit gevoeld hoe jij je nu voelt, maar het moet knap klote zijn. wil je koffie? En gewoon een knuffel?"
Zo simpel kan het leven soms zijn.
Ik merk dat ik de mensen met issues steeds meer uit de weg ga. Ook al ga ik 2 dagen in de week naar een soort opvang voor (ex) psychiatrisch patienten, Ik maak toch het meest contact met de mensen die wat luchtiger in het leven staan. Die doen mij ook goed.
Maakt je toch niet meteen een saaie doosquote:Op zondag 15 december 2013 10:30 schreef Murmeli het volgende:
[..]
ja dat herken ik wel.
Ik merk alleen bij mezelf wel dat ik echt heel erg hatelijk word als mensen (die luchtiger types) niet willen snappen dat bij mij sommige dingen anders werken. Al speelt daar misschien ook wel een stukje frustratie mee van mijn kant, dat zij meer aan kunnen dan ik ofzo. En ik dus eigenlijk gewoon best wel een saaie doos ben
Weet je wel zeker dat het een grens is dan? Of kom je te laat in actie?quote:Op zondag 15 december 2013 11:43 schreef Elvi het volgende:
Ben ik de enige die moeite heeft met grenzen aangeven?Ik kom er steeds te laat achter dat er een grens is overschreden... Ik weet niet of het aan mn gebrek aan zelfvertouwen ligt of dat ik zelf niet goed heb nagedacht over wat ik nu wil
Soms moet je over een grens heen om te weten waar die ligtquote:Op zondag 15 december 2013 11:43 schreef Elvi het volgende:
Ben ik de enige die moeite heeft met grenzen aangeven?Ik kom er steeds te laat achter dat er een grens is overschreden... Ik weet niet of het aan mn gebrek aan zelfvertouwen ligt of dat ik zelf niet goed heb nagedacht over wat ik nu wil
Het berekenen van mortgage loan cashflows. Het is serieus het enige waar ik me echt goed thuis voelde. Werk voelde als thuis. Daar ik ook bij andere werkgevers heb gezeten en echt dacht, de tering, wat een stelletje trieste figuren zijn jullie hier.quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:36 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Vind jouw carrière echt interessant.Lijkt me echt een totaal andere wereld dan de gemiddelde baan. Wat is je functie zo ongeveer?
Hoezo niet dan?quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:24 schreef Gewas het volgende:
Wel grappig dat relaties enz toch vaak terugkomen in dit topic. Ik hou me daar dus totaal niet mee bezig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |