Ik zou maar een zonnebril opzetten. Je zult maar bekenden tegenkomen als je in die Fox zitquote:Op donderdag 19 december 2013 21:11 schreef Rubenr3 het volgende:
[..]
Dan heb ik het qua ritten beter voor elkaar, auto's is morgen wel om te janken. Beginnen met een Haren - Amersfoort in een gele () VW Fox uit 2007, dan een instap Picanto van Amersfoort naar Zwolle en daarna een Caddy van Vroomshoop naar Zwolle.
Ontslag via de mail is gewoon rechtsgeldig. Echter moeten zij wel kunnen bewijzen dat de boodschap bij jou is aangekomen. Dat het niet netjes is, is punt één. De redenen vind ik echter wel behoorlijk discutabel. Niet representatief zijn is één, maar je beschikbaarheid niet goed invullen is echt zoeken. Dat zou jouw probleem moeten zijn, want jij wordt dan niet gebeld.quote:Op donderdag 19 december 2013 16:34 schreef S-RS het volgende:
[..]
Ben ik nou de enige die van z'n stoel valt van verbazing? Dat je iemand ontslaat omdat die in dit geval nalatig is oké. Maar als je jezelf als bedrijf een beetje serieus neemt gaat je je werknemers toch niet ontslaan via de mail
Voornaamste reden voor opzeggen per mail is dat bedrijven tegenwoordig een stuk groter zijn en het volgens hun onmogelijk is álle werknemers persoonlijk te bereiken. Kansloos wel, mja het mag nou eenmaal.quote:Op donderdag 19 december 2013 17:31 schreef Kiprollade het volgende:
[..]
Deels wel, vroegâh kon men niet anders dan het in iemand gezicht te zeggen.
Nu denken mensen zich er gemakkelijker vanaf te maken, terwijl dat veel onpersoonlijker of zelfs asociaal is. Ook is het minder intensief om een mailtje (danwel een W'appje) te sturen dan een afspraak maken om elkaar te spreken.
Snap enigszins wel dat ze niet zomaar hun tijd willen vern**ken, maar een simpel mailtje, waar het hier wel op neer komt, waarin staat dat je bent ontslagen vind ik écht onbeschoft. Dan bel je op z'n minst toch even.
Hoe zouden ze dat moeten organiseren dan? En wie gaat er nou naar Breda om daar een gesprek van 30 minuten te hebben dat je weg mag?quote:Op donderdag 19 december 2013 17:45 schreef qua111 het volgende:
Kenmerkend weer, confrontatie zullen ze nooit aangaan. Een gesprek op kantoor zullen ze dus nooit doen om te melden dat je ontslagen bent.
Precies. Dan zou ik me pas echt genaaid voelen.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:27 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Hoe zouden ze dat moeten organiseren dan? En wie gaat er nou naar Breda om daar een gesprek van 30 minuten te hebben dat je weg mag?
Is natuurlijk ook verschillend per afdeling, de planners houden zich niet bezig met ontslagen e.d. Ondanks dat ben ik het wel met je eens en had (minstens) een belletje wel op z'n plaats geweest.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:33 schreef JHdD het volgende:
Wel raar dat ze iedereen bellen voor een ritje de volgende dag, maar dat een belletje voor ontslag er niet vanaf kan. Maar ja zullen de confrontatie inderdaad wel niet aandurven.
Het standaardmailtje was anders wel van ons B to the A.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:36 schreef Kiprollade het volgende:
[..]
Is natuurlijk ook verschillend per afdeling, de planners houden zich niet bezig met ontslagen e.d. Ondanks dat ben ik het wel met je eens en had (minstens) een belletje wel op z'n plaats geweest.
Ook triest dat ze deze taak delegeren naar de telefonistes danquote:Op donderdag 19 december 2013 21:38 schreef JHdD het volgende:
[..]
Het standaardmailtje was anders wel van ons Barbapapa.
Tja, dat was altijd ook het manusje van alles daar had ik het idee. Hoe dat nu zit weet ik niet.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:38 schreef JHdD het volgende:
[..]
Het standaardmailtje was anders wel van ons B.
Ik kan niks vinden over een CAO op internet. Contract van EW heb ik ook niet meer liggen helaas. Ik zou zeggen: wat staat er in je contract?quote:Op donderdag 19 december 2013 21:31 schreef Viezze het volgende:
Jij zit er wat meer in. Is er voor EW geen algeheel bindende CAO? Kan het me haast niet voorstellen dat het niet zo is..
Mijn quote ook aangepast in een toepasselijk koosnaampjequote:Op donderdag 19 december 2013 21:39 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Tja, dat was altijd ook het manusje van alles daar had ik het idee. Hoe dat nu zit weet ik niet.
BTW, haal even die naam weg
In het contract van EW staat daar niks over, maar dat hoeft natuurlijk niks te zeggen. Het is ook erg lastig om te zeggen onder welke CAO ze zouden vallen. Ze bieden transporten aan, maar zijn geen transportbedrijf (Beroepsgoederenvervoer). Ook zijn ze niet echt een uitzendbureau.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:41 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Ik kan niks vinden over een CAO op internet. Contract van EW heb ik ook niet meer liggen helaas. Ik zou zeggen: wat staat er in je contract?
Bovendien is het nog maar de vraag of hikers en PC'ers daar wel onder vallen. De planning en organisatie zal ongetwijfeld onder een CAO vallen, maar de vraag is of die ook uitgebreid is naar het personeel daar onder.
Ik zal van de week eens kijken of ik nog in wat systemen kan duiken.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:50 schreef Viezze het volgende:
[..]
In het contract van EW staat daar niks over, maar dat hoeft natuurlijk niks te zeggen. Het is ook erg lastig om te zeggen onder welke CAO ze zouden vallen. Ze bieden transporten aan, maar zijn geen transportbedrijf (Beroepsgoederenvervoer). Ook zijn ze niet echt een uitzendbureau.
Volgens mij is het wel zo dat indien een bedrijf duidelijk onder een bepaalde CAO valt dat alle werknemers daar onder vallen.
Verbazing was wellicht niet de juiste woordkeuze, het past inderdaad prima bij hun manier van leidinggeven. Dat het achterlijk is was wellicht een betere omschrijvingquote:Op donderdag 19 december 2013 20:40 schreef Viezze het volgende:
[..]
Het verbaast mij juist dat jou dit verbaast. De hele communicatie naar ons slaat nergens op, dus dit past er prima bij.
Zit nog even naar het contract te kijken. Geen woord over een CAO. Maar minstens zo vreemd:quote:Op donderdag 19 december 2013 21:51 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Ik zal van de week eens kijken of ik nog in wat systemen kan duiken.
Ja ik ook. Maar dat geldt natuurlijk niet als er onvoldoende werk voor handen isquote:Op donderdag 19 december 2013 22:00 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik moet volgens mijn contract zelfs minstens 12 uur per maand werken
Laat dat nou net het principe van een 0-uren oproepcontract zijn. Het principe dat je niet verplicht bent aan de oproep gehoor te geven.quote:Op donderdag 19 december 2013 22:12 schreef BlackLining het volgende:
Tegenover het feit dat de werkgever zijn kont afveegt met het 'contract', staat immers ook dat wanneer jij geen zin hebt om te werken, je dat domweg niet hoeft te doen.
Maar door die 12 uur is het feitelijk geen 0-uren contract meer toch?quote:Op donderdag 19 december 2013 22:14 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Laat dat nou net het principe van een 0-uren oproepcontract zijn. Het principe dat je niet verplicht bent aan de oproep gehoor te geven.
Wat staat er precies? Móet je 12 uur beschikbaar zíjn per maand of wordt je iedere maand 12 uur ingepland?quote:Op donderdag 19 december 2013 22:29 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Maar door die 12 uur is het feitelijk geen 0-uren contract meer toch?
Ja wel ervaringen, ben er ooit aangenomen. 2x voor gewerkt, werd in het begin weinig gebeld en toen maar naar EW gegaan. Misschien vanaf januari m'n geluk daar weer beproeven. Sta nog steeds ingeschreven.quote:Op donderdag 19 december 2013 15:44 schreef JHdD het volgende:
Nee oke jullie hebben gelijk. Ik wilde eigenlijk wel een stapje hoger naar privéchauffeur. Dan is representativiteit wel belangrijker en gaat ie er wel af.Iemand ervaring met AB-AZ Chauffeurs?
quote:Op donderdag 19 december 2013 22:31 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Wat staat er precies? Móet je 12 uur beschikbaar zíjn per maand of wordt je iedere maand 12 uur ingepland?
Dat is de letterlijke test, met in hetzelfde lid nog een stuk over dat de werknemer wordt opgeroepen wanneer er geschikte werkzaamheden voor handen zijn.quote:De arbeidsovereenkomst wordt in beginsel aangegaan voor minimaal 12 uur per maand.
Waar in Eindhoven?quote:Op vrijdag 20 december 2013 07:55 schreef Sarasi het volgende:
Zometeen de auto pakken naar Eindhoven, hopelijk heeft die Yaris een beetje een oke radio. Laatste keer dat ik in zo'n ding reed was tijdens rijlessen.
Net 125.quote:Op donderdag 19 december 2013 20:06 schreef Solidberg het volgende:
Vraag me toch af hoe zo'n hoogwerker van 3,3 ton rijdt
Zeker zwak motortje erin zodat je net de 100 haalt?
Veel plezier met de buurtbusquote:Op vrijdag 20 december 2013 08:54 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Waar in Eindhoven?
Zo in een Fiesta naar Waalwijk, het is niet veel maargoed…
Ik moet naar de Duikerweg, is dat een garantie voor een buurtbus?quote:Op vrijdag 20 december 2013 08:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Veel plezier met de buurtbusik moet er ook weer in zo. Hoogwerker moet daar ook heen.
Edit: Lol, mis een dikke 100 euro van mijn loonzo maar eens uitzoeken hoe dat zit.
Jup. 223. Veel plezier, neem er de tijd voor zou ik zeggenquote:Op vrijdag 20 december 2013 09:05 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik moet naar de Duikerweg, is dat een garantie voor een buurtbus?
Ik heb echt een keer in een buurtbus gezeten.
Kwartiertje lopen vanaf station Beukenlaan. Particulier.quote:Op vrijdag 20 december 2013 08:54 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Waar in Eindhoven?
Zo in een Fiesta naar Waalwijk, het is niet veel maargoed…
Ik woon 10 minuten van Beukenlaan af.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:12 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Kwartiertje lopen vanaf station Beukenlaan. Particulier.
Maar de papieren zijn er nog niet in Groningen, dus ik zit chill met een kopje thee te wachten.
Nou, ik moet om half 12 in Son en Breugel zijn, dan naar Waalwijk en dan terug. Tegen die tijd ben jij al in Eindhoven geweest denk ik.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:30 schreef Sarasi het volgende:
Nou, het gaat nog een uurtje duren, dus ik zit in de kantine met chocomel te verdienen aan spelletjes op mijn tablet.Ik mag gewoon van de LM en van AR een uur blijven wachten, idioot dit.
Even contant geld regelen als die dingen zo'n gezeik hebben met een OV chipkaart.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Jup. 223. Veel plezier, neem er de tijd voor zou ik zeggen
Ja mien jong, dat hangt van de prijs af he.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:32 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Nou, ik moet om half 12 in Son en Breugel zijn, dan naar Waalwijk en dan terug. Tegen die tijd ben jij al in Eindhoven geweest denk ik.Dus we gaan elkaar sowieso mislopen. Wel komen karten he, 3 januari.
Is niet nodig. Tenminste hier rond Uithuizen(Qbuzz) niet. Als de OV kaartlezer niet werkt of niet aanwezig is, mag je gratis meereizen. (Is al zo sinds februari ofzo..)quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:33 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Even contant geld regelen als die dingen zo'n gezeik hebben met een OV chipkaart.
Privéquote:Op vrijdag 20 december 2013 07:44 schreef BlackLining het volgende:
Flitsers willen ontwijken en dan de A12 overwegen
Wel laat trouwens. Hiker klusje of pc?
Ik ben onderweg om de hoogwerkert op te halen2 uur met de trein..
Jep, en van AR was alles best als ik voor vijf uur in Helmond ben. Dan ben ik wel heel laat bij mijn Sinterklaasviering.quote:
Sinterklaas ja?quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:12 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Jep, en van AR was alles best als ik voor vijf uur in Helmond ben. Dan ben ik wel heel laat bij mijn Sinterklaasviering.
Haha, ik heb een reis van 2 uur terug zo te zien. Dus in totaal toch een uurtje of 4 zoet met dit karwei. Mjah, ritje binnen Brabant is gewoon geen urenknaller.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:38 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ja mien jong, dat hangt van de prijs af he.Maar ik kom sowieso wel even wat drinken denk ik.
Maar zoals het er nu uitziet ben ik pas rond 13h op mijn afleveradres, dus wie weet.
Heb je 'n eigen bedrijf of is dit een geintje?quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:39 schreef Marco001 het volgende:
Ben nu trouwens druk bezig om een leuk klusje binnen te hengelen: begin Januari moeten er 4 of 5 huurauto's van de Eemshaven naar Bremen airport gebracht worden. Ze op laten halen door de verhuurder kost 1000,- per auto.Ik heb dus gemeld dat ik ze wel voor 500,- per stuk daarheen wil brengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |