Vergis je niet in dat financiële. Mijn motor bijvoorbeeld moet om de 6000km nieuwe olie en kleine beurt, 12000km een grote. Daarnaast rijdt ie ondanks het gewicht van 216kg maar 1:14 en gaat een setje banden (300 euro) hooguit 8000km mee. Er gaat minder geld naar de staat en daar ben ik groot voorstander van, maar in onderhoud is een motor gruwelijk duur. Vooral omdat je een auto die wat bokt met matige banden nog wel kunt rijden, een motor moet 100% in topconditie zijn als je niet levensmoe bent.quote:Op zondag 15 december 2013 12:54 schreef S-RS het volgende:
Ik vind motors ook wel gaaf, daarnaast is het ook nog eens financieel aantrekkelijk vergeleken een auto. Maar puur uit zelf bescherming stap ik maar niet op zo'n ding. Ik hou er wel van om de limieten een beetje opzoeken, dat gaat met mij op een motor gegarandeerd fout.
8000km voor een setje banden is wel heeeeeul weinig zegquote:Op zondag 15 december 2013 13:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Vergis je niet in dat financiële. Mijn motor bijvoorbeeld moet om de 6000km nieuwe olie en kleine beurt, 12000km een grote. Daarnaast rijdt ie ondanks het gewicht van 216kg maar 1:14 en gaat een setje banden (300 euro) hooguit 8000km mee. Er gaat minder geld naar de staat en daar ben ik groot voorstander van, maar in onderhoud is een motor gruwelijk duur. Vooral omdat je een auto die wat bokt met matige banden nog wel kunt rijden, een motor moet 100% in topconditie zijn als je niet levensmoe bent.
Nee, dat is het dus niet. Valt vies tegen. Een middenklasse auto is goedkoper te rijden dan een gemiddelde motor bij gelijk gebruik. Ik heb beide gehad, en geloof mij maar, de motor is even duur zoniet duurder dan autoquote:Op zondag 15 december 2013 13:34 schreef S-RS het volgende:
[..]
8000km voor een setje banden is wel heeeeeul weinig zegMaar je moet geen appels met peren gaan vergelijken. Een auto is dezelfde staat onderhouden kost ook bakken met geld. En van de achterlijke wegenbelasting van een auto kun je elk kwartaal al nieuwe bandjes halen
Een motor zal in verhouding vast duur zijn in onderhoud, maar het is vast en zeker een stuk goedkoper rijden dan een normale auto
Met een motor kan je je in de spits veel sneller verplaatsenquote:Op zondag 15 december 2013 13:57 schreef Viezze het volgende:
Maar waarom gebruik je een motor als dagelijks vervoermiddel? Is het voor jou veel sneller om met de motor te gaan?
Als ik een motor koop zal het hoofdzakelijk voor recreatief gebruik zijn.
Sneller en vooral leuker.quote:Op zondag 15 december 2013 13:57 schreef Viezze het volgende:
Maar waarom gebruik je een motor als dagelijks vervoermiddel? Is het voor jou veel sneller om met de motor te gaan?
Als ik een motor koop zal het hoofdzakelijk voor recreatief gebruik zijn.
Ach, als het primair vervoer is kun je wat meer investeren. Ik heb een waterdicht, verwarmd pak en een helm met radioquote:Op zondag 15 december 2013 13:59 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Een motor als primair vervoersmiddel lijkt me vooral in de winter niet echt prettig.
Ja maar op sommige trajecten heeft het amper effect en meer nadelen dan voordelen. Ik ken wel iemand die er echt veel tijd mee bespaarde en dan kan het nog een optie zijn. Alleen dit:quote:Op zondag 15 december 2013 13:59 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Met een motor kan je je in de spits veel sneller verplaatsen
Lijkt mij inderdaad ook niks.quote:Op zondag 15 december 2013 13:59 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Een motor als primair vervoersmiddel lijkt me vooral in de winter niet echt prettig.
En rijd je dan ook als er sneeuw ligt?quote:Op zondag 15 december 2013 13:59 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Sneller en vooral leuker.
Ik prefereer smiles per gallon over miles per gallon
De meeste auto's, ook die ik via AR mee krijg, vind ik maar trage logge hokken. Maar ik ben dan ook gewend aan 0-100 in 3.4s
[..]
Ach, als het primair vervoer is kun je wat meer investeren. Ik heb een waterdicht, verwarmd pak en een helm met radiodan is het al beter te doen.
Kan wel hoor, vorig jaar ook een tijdje gedaan. Tot het platgereden vaste ijsplaten worden, dan moet ik inderdaad afhaken.quote:Op zondag 15 december 2013 14:05 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
En rijd je dan ook als er sneeuw ligt?
Suzuki TU250X:quote:Op zondag 15 december 2013 14:10 schreef Viezze het volgende:
Ik zou beginnen met een simpele motor met weinig vermogen, anders vouw ik mezelf gegarandeerd om een boom
Ze zouden het oude rijbewijs moeten houden. Iedereen eerst twee jaar op een begrensde machine en dan automatisch onbeperkt na twee jaar. Óók voor mensen boven de 24.quote:Op zondag 15 december 2013 14:10 schreef Viezze het volgende:
Ik zou beginnen met een simpele motor met weinig vermogen, anders vouw ik mezelf gegarandeerd om een boom
Ja mee eens. Als je nu op je 24e je rijbewijs haalt (wat ik van plan ben) mag je direct ongelimiteerd vermogen.quote:Op zondag 15 december 2013 14:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ze zouden het oude rijbewijs moeten houden. Iedereen eerst twee jaar op een begrensde machine en dan automatisch onbeperkt na twee jaar. Óók voor mensen boven de 24.
Mensen vergissen zich in het enorme vermogen van een motor. Een GSX-R1000 bijvoorbeeld, populair model, legt wel ff 120 Nm aan koppel op het achterwiel van een machine van 170 kg. Als je dat niet kunt beheersen omdat je geen ervaring hebt vlieg je binnen 10 seconden op je achterwiel tegen een muur aan.
Dat ben ik van plan, ik ben levensmoe enzoquote:Op zondag 15 december 2013 14:17 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ja mee eens. Als je nu op je 24e je rijbewijs haalt (wat ik van plan ben) mag je direct ongelimiteerd vermogen.
Nou ben ik nog verstandig genoeg om niet direct een motor met een gigantisch vermogen te kopen, maar het eerst echt te leren. Ik vrees alleen voor mensen die dit gevaar niet zien en vanaf dag 1 op een dikke motor stappen.
Maar jij kan altijd nog dienst doen als rolladequote:Op zondag 15 december 2013 14:53 schreef Kiprollade het volgende:
[..]
Dat ben ik van plan, ik ben levensmoe enzo
Mmmn, heb ik toch altijd een verkeerd beeld bij die dingen gehad... Hoe zit dat met de verzekering dan?quote:Op zondag 15 december 2013 13:43 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, dat is het dus niet. Valt vies tegen. Een middenklasse auto is goedkoper te rijden dan een gemiddelde motor bij gelijk gebruik. Ik heb beide gehad, en geloof mij maar, de motor is even duur zoniet duurder dan auto
Een motor voor erbij is wel goedkoper inderdaad, omdat je vaste lasten lager zijn. Per kilometer, in mijn geval 20k per jaar (3 sets banden dus he, da's alleen al 900 euro, daar ging je belastingvoordeel) is een motor significant duurder.
En ik rij rond als een kip zonder kopquote:Op zondag 15 december 2013 15:21 schreef Viezze het volgende:
[..]
Maar jij kan altijd nog dienst doen als rollade
Verzekering is wel te doen. Weet niet of het nog steeds kan, maar je kan (of kon) een seizoensverzekering afsluiten. Zo is je motor in de winter niet verzekerd (en betaal je dus ook niet) in tegenstelling tot een geheel jaar.quote:Op zondag 15 december 2013 15:24 schreef S-RS het volgende:
[..]
Mmmn, heb ik toch altijd een verkeerd beeld bij die dingen gehad... Hoe zit dat met de verzekering dan?
Bij een middenklasser zit je toch al gauw op 3500 per jaar(onderhoud,WB,verzekering), en dan komt de afschrijving nog.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#26 || Luciano da Silva
quote:Op zondag 15 december 2013 17:34 schreef joppie_saus het volgende:
Ik ga als ik 24 ben motorrijbewijs halen en dan een Suzuki Hayabusa kopen.Orgaandonoren FTWSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |