Hoeft ook niet. In een kolom kan je alleen filteren op basis van de waarden die in die kolom staan.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:37 schreef RoofingBurner het volgende:
Ik krijg dan niet in alle kolommen te zien dat ik de 0 kan verbergen.
héél erg bedankt! Nu is het helemaal gelukt. Duurde even, maar goed.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:43 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. In een kolom kan je alleen filteren op basis van de waarden die in die kolom staan.
Wanneer je een autofilter plaatst op een lijst (bijvoorbeeld kolommen A tot en met E) en je filtert kolom E op is niet gelijk aan 0, dan worden alle rijen die niet aan die criteria voldoen verborgen.
Koning natuurlijkquote:Op donderdag 6 februari 2014 17:28 schreef qu63 het volgende:
Hoe zouden jullie je Excel-skills omschrijven op je CV? Voor de genen zonder officieel certificaat van Microsoft dus
Voldoende? Bovengemiddeld? Uitgebreid? Pro? Guru? () Doorgeslagen hobby?
Overigens, wat heb je nu echt aan zo een microsoft certification?quote:Op donderdag 6 februari 2014 17:28 schreef qu63 het volgende:
Hoe zouden jullie je Excel-skills omschrijven op je CV? Voor de genen zonder officieel certificaat van Microsoft dus
Voldoende? Bovengemiddeld? Uitgebreid? Pro? Guru? () Doorgeslagen hobby?
echt niet, was dan ook een grapje. Ik ben altijd wel gevoelig voor de term excel-held.quote:
Dat wordt niet wat. Het enige dat je kan doen is in kolom E een formule zetten in de geest van =ALS(groter dan 10;uitkomst;"") en in kolom F =ALS(groter dan 25;uitkomst;"")quote:Op zaterdag 15 februari 2014 20:28 schreef Kandijfijn het volgende:
100% excelnoob hier, ik ken het programma red me er meestal wel mee. Maar vraag mij af als het volgende mogelijk is.
Dat de uitkomst van een som afhankelijk van zijn output in andere kolom terecht komt.
Bijvoorbeeld als uitkomst van C2 groter is dan >10 dat het in een kolom E komt maar is de uitkomst groter dan 25 dat het in kolom F terecht komt?
Ok, dan ga dat morgen ff proberenquote:Op zaterdag 15 februari 2014 20:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat wordt niet wat. Het enige dat je kan doen is in kolom E een formule zetten in de geest van =ALS(groter dan 10;uitkomst;"") en in kolom F =ALS(groter dan 25;uitkomst;"")
Wellicht heb je iets aan mijn eerdere posts: DIG / [Excel] Het grote Excel vragen topic #38quote:Op maandag 17 februari 2014 22:42 schreef Nithosm het volgende:
Hallo allemaal,
overmorgen heb ik een Exceltentamen, maar enkele opdrachten lukken me niet echt
Ik heb al geprobeerd met het onze handleiding alle vragen te beantwoorden en bij enkele lukt dat niet. Het betreft het volgende bestand : https://www.hightail.com/download/elNJT2pITkFPSHk1aWNUQw
Het betreft BB-4 en BB-5...
Zou iemand wat advies kunnen geven? Dat zou me echt enorm helpen!
http://www.excel-easy.com/data-analysis/solver.html
Dit is een goede uitleg van BB-4... maar uh, ik begrijp het bijna!
Al is een simpelere uitleg welkom..
Bvd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opgave 2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opgave 4:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 30% gewijzigd door snabbi op 17-02-2014 23:42:27 ]![]()
Moet je BB-5 met Excel doen?quote:Op maandag 17 februari 2014 22:42 schreef Nithosm het volgende:
Hallo allemaal,
overmorgen heb ik een Exceltentamen, maar enkele opdrachten lukken me niet echt
Ik heb al geprobeerd met het onze handleiding alle vragen te beantwoorden en bij enkele lukt dat niet. Het betreft het volgende bestand : https://www.hightail.com/download/elNJT2pITkFPSHk1aWNUQw
Het betreft BB-4 en BB-5...
Zou iemand wat advies kunnen geven? Dat zou me echt enorm helpen!
http://www.excel-easy.com/data-analysis/solver.html
Dit is een goede uitleg van BB-4... maar uh, ik begrijp het bijna!
Al is een simpelere uitleg welkom..
Bvd!
Met de hand was makkelijker voor mij...![]()
Ik heb een functie die uit een tekststring de . - [ ] en _ weghaalt. Ik vind hem alleen niet zo mooi.
=SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(A1,".",""),"-","")," ",""),"_","")
Is het ook mogelijk om dit in een simpeler formule te krijgen of moet ik zelf eentje schrijven?Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten![]()
Voor zover ik iets kan vinden lijkt het erop dat je zelf moet gaan klussen.
Misschien wordt het dan
=SubstituteMultiple(A1;{".", "-", " ", "_"},{"","","",""})![]()
Mwa, lijstje van de getallen maken. Kolom er naast *9.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:51 schreef PAAC het volgende:
[..]
Moet je BB-5 met Excel doen?
Met de hand was makkelijker voor mij...
Kolom daarnaast een als formule met een tekstvergelijking van laatste 2 karakters vanaf rechts wanneer dat gelijk is aan 01. Komt 1 resultaat uit.![]()
Je begint met 109900, als je dat goed omkeert(110000 is gauw uit te sluiten) en icm de factor 9 kom je al gauw uit opquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:20 schreef snabbi het volgende:
[..]
Mwa, lijstje van de getallen maken. Kolom er naast *9.
Kolom daarnaast een als formule met een tekstvergelijking van laatste 2 karakters vanaf rechts wanneer dat gelijk is aan 01. Komt 1 resultaat uit.
9x9901
Hieruit volgt verder
109909*9 + 9x10^1 = 909901 + x10^4
989181 - 909901 = x(10^4-90)
79280 / 9910 = x
x = 8
Dus 109989 * 9 = 989901![]()
![]()
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:29 schreef PAAC het volgende:
[..]
Je begint met 109900, als je dat goed omkeert(110000 is gauw uit te sluiten) en icm de factor 9 kom je al gauw uit op
9x9901
Hieruit volgt verder
109909*9 + 9x10^1 = 909901 + x10^4
989181 - 909901 = x(10^4-90)
79280 / 9910 = x
x = 8
Dus 109989 * 9 = 989901![]()
Vooruit, het is een bonus dag voor de vraag steller.![]()
![]()
In Excel had ik dit ook al gedaanquote:![]()
Ik gebruikte:
=RECHTS(E100*9;2)="01"
Maar ik zag het "nut" er niet van in om Excel te gebruiken hiervoor![]()
![]()
Excel maakt luiquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:41 schreef PAAC het volgende:
Maar ik zag het "nut" er niet van in om Excel te gebruiken hiervoor![]()
![]()
![]()
Klopt, ik ben alleen niet van het luiequote:![]()
Plus het levert soms creatieve/snelle andere oplossingen op![]()
![]()
Ik ben bang dat dit een lesje te ver is, gezien de eerste 3 opdrachten (en Comic Sansquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:39 schreef snabbi het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vooruit, het is een bonus dag voor de vraag steller.
[ afbeelding ]).
En als ik t goed begrijp gaat t alleen om t antwoord, de manierop boeit niet..It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]![]()
Dat viel me ook op ja.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:20 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dit een lesje te ver is, gezien de eerste 3 opdrachten (en Comic Sans).
En als ik t goed begrijp gaat t alleen om t antwoord, de manierop boeit niet..
1 t/m 3 zijn redelijk bekende taken voor Excel(veel dezelfde operaties uitvoeren en verwerken).
4 wordt al complexer(optimalisatie d.m.v. lineair programmeren), ofwel mbv de solver.
5 is meer een wiskundig puzzeltje(Gebruik van tekst-functions(left / mid / right) kan zeer nutting zijn, vandaag volop gebruikt weer)
![]()
Hai!
Ben bezig met een Excel-bestandje, maar daar heb ik een aantal dingen voor nodig waar ik zelf zo niet 1, 2, 3 uit kom.
1) Een dropdown menu, met daarin álle namen van de sheets behalve sheet 'main' en sheet 'config'. Nu heb ik op een andere sheet een lijstje gemaakt met alle namen van de sheets. Maar dat lijkt me niet heel handig.
2) Een button (macro?) om een nieuwe sheet/tab te maken met een opgegeven naam. Dat ik bijvoorbeeld in A1 een naam invoer en dat daarnaast de button staat met 'Nieuwe sheet' en dat die dan een sheet maakt met de gegeven naam in A1.
3) Ik heb in B2 een dropdown menu, met namen van sheets. (Dit issue is gelinkt aan 2)) Nu wil ik wanneer in B2 een sheet is geselecteerd, dat hij in C2 een dropdown-menu weergeeft met álle tekst uit A van sheet die in B2 genoemd is, behalve A1.![]()
Waar loop je precies in/op vast dan?quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:38 schreef einschtein het volgende:
Hai!
Ben bezig met een Excel-bestandje, maar daar heb ik een aantal dingen voor nodig waar ik zelf zo niet 1, 2, 3 uit kom.
1) Een dropdown menu, met daarin álle namen van de sheets behalve sheet 'main' en sheet 'config'. Nu heb ik op een andere sheet een lijstje gemaakt met alle namen van de sheets. Maar dat lijkt me niet heel handig.
2) Een button (macro?) om een nieuwe sheet/tab te maken met een opgegeven naam. Dat ik bijvoorbeeld in A1 een naam invoer en dat daarnaast de button staat met 'Nieuwe sheet' en dat die dan een sheet maakt met de gegeven naam in A1.
3) Ik heb in B2 een dropdown menu, met namen van sheets. (Dit issue is gelinkt aan 2)) Nu wil ik wanneer in B2 een sheet is geselecteerd, dat hij in C2 een dropdown-menu weergeeft met álle tekst uit A van sheet die in B2 genoemd is, behalve A1.It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |