SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Why we runOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Wolve000 op 15-12-2013 15:19:11 ]NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:56 schreef Wolve000 het volgende:
Voor mij valt het formaat van een gps al gauw mee trouwens. Ik loop met zo'n ding rond:
[ afbeelding ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ancient brick is ancientquote:Op vrijdag 13 december 2013 10:56 schreef Wolve000 het volgende:
Voor mij valt het formaat van een gps al gauw mee trouwens. Ik loop met zo'n ding rond:
[ afbeelding ]
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
die is wel groot en jammer dat je nog steeds maar 3 data velden hebt.quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:56 schreef Wolve000 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat vind ik het enige jammere aan de 405 die ik heb, dat er ook maar 3 data velden tegelijk zichtbaar kunnen zijn, terwijl ik best meer data zou willen zien...<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Maar je kan toch wel doorklikken lijkt me?quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:00 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
die is wel groot en jammer dat je nog steeds maar 3 data velden hebt.
Dat vind ik het enige jammere aan de 405 die ik heb, dat er ook maar 3 data velden tegelijk zichtbaar kunnen zijn, terwijl ik best meer data zou willen zien...Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
ja, dat wel, maar mijn coordinatie tijdens het lopen is meestal niet zo goed, dus dat gaat meestal niet heel erg soepelquote:Op vrijdag 13 december 2013 11:00 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar je kan toch wel doorklikken lijkt me?
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ach, zolang gemiddelde pace en hartslag te zien zijn vind ik het prima. De rest zie ik wel als ik thuis ben
Ja doei.![]()
ik kijk tegenwoordig alleen nog op mijn unit als ie autolapt, even gem tempo en hartslag over de afgelopen km checkenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik wil eigenlijk wel meer zien:quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:03 schreef motorbloempje het volgende:
Ach, zolang gemiddelde pace en hartslag te zien zijn vind ik het prima. De rest zie ik wel als ik thuis ben
- HR
- Distance
- Session time
- Clock
- Pace
- Average Pace
- Pace last lap
En vast nog wel een paar die ik vergeet
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Zou niet weten waarom ik al die verschillende dingen in een loopje zou willen zien. Dan ben je meer bezig met nadenken over getalletjes dan met 't genieten van je loopje...Ja doei.![]()
Ik heb drie dingen in beeld, en verder kijk ik ook eigenlijk nergens naar tijdens het lopen:
* Huidige snelheid
* Totale tijd
* Totale afstand
Fijne van m'n huidige is dat het scherm vrij groot is. Dus snel af te lezen. Alleen is hij wel een beetje groot. Bovendien is een deel van het bandje los, dus hij zit nu met tape aan het bandje vast.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Ik wil binnenkort toch wel een keer aan de GPS omdat mijn stappenteller op sommige snelheden toch wel veel afwijking heeften dan neem ik dus elke keer ook nog mijn telefoon mee..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zit je nog in de VS? Daar is electronica geloof ik vaak best wel wat goedkoper.
Nee ik ben al weer terugIk heb in de VS wel gekeken naar dingen, maar ik doe altijd een paar maanden over het twijfelen over een nieuwe aankoop
Ik ben blij met mijn 610 maar heb ook geen ervaring met andere horloges. Zou niet snel voor een baksteen kiezen.
Vanochtend een klein rondje gedaan, met twee intervalletjes van 200 meter het viaduct op. Verder rustig aan gedaan, dit weekend zijn we met familie in center parcs en wil dus nog een rondje met mossel door de Limburgse bossen hollen.![]()
6x1000p800 in de mist. In combinatie met de kinkhoest niet heel erg aangenaam, maar de training ging zowaar prima. Was dat altijd maar zo. Ik zou bijna zeggen dat het vanzelf ging, maar dat is natuurlijk niet zo. Lang/lang/handschoenen/muts trouwens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Waarom heb jij je hartslag er niet bij zitten?quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:10 schreef Wolve000 het volgende:
Ik heb drie dingen in beeld, en verder kijk ik ook eigenlijk nergens naar tijdens het lopen:
* Huidige snelheid
* Totale tijd
* Totale afstand
Fijne van m'n huidige is dat het scherm vrij groot is. Dus snel af te lezen. Alleen is hij wel een beetje groot. Bovendien is een deel van het bandje los, dus hij zit nu met tape aan het bandje vast.![]()
Omdat me dat niet zo heel veel interesseert.quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:32 schreef streamnl het volgende:
[..]
Waarom heb jij je hartslag er niet bij zitten?
Vind het maar gedoe om telkens een band om te doen. Heb wel een band liggen, maar heb 'm maar een handvol keren gebruikt geloof ik.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Niet?quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:34 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Omdat me dat niet zo heel veel interesseert.
Vind het maar gedoe om telkens een band om te doen. Heb wel een band liggen, maar heb 'm maar een handvol keren gebruikt geloof ik.
Ikzelf heb hem juist bovenaan staan. Ik vind dat juist het belangrijkst.
Toch leuk om te zien dat ieder zijn eigen voorkeur/mening heeft![]()
![]()
Ik weet dat ik er tijdens het lopen in elk geval weinig mee doe. Ik loop m'n verschillende tempo's liever op gevoel dan op hartslag.quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:37 schreef streamnl het volgende:
[..]
Niet?
Ikzelf heb hem juist bovenaan staan. Ik vind dat juist het belangrijkst.
Toch leuk om te zien dat ieder zijn eigen voorkeur/mening heeft
Voor heuvel/snelheidstraining zou het achteraf wel handig zijn trouwens, want nu is het soms moeilijk te zie in de grafiekjes waar de inspanning zit, omdat de grafiek nogal grillig is. Met een hartslaggrafiek er bij kan je dan beter zien waar de versnellingen of klimmen zitten.
Misschien vanavond maar weer eens omdoen voor de baantraining (is alleen de vraag waar dat ding uberhaupt is...).NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Ik heb er ook niet zoveel mee. Maar ik kijk sowieso niet erg veel op m'n horloge tijdens het lopen. Voor achteraf vind ik het nog wel interessant omdat cijfertjes, maar als ik met de groep loop ga ik toch niet m'n tempo aanpassen omdat m'n hartslag te hoog/laag is.
Ik wil wel graag een footpod.![]()
Ik heb hartslag bovenaan, middenlinks de afstand, rechts gemiddelde snelhei, en onder de snelheid. Tik ik op het scherm zie ik de klok en nogmaals 1 verder de afstand, timer en rondetempo.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
In een groep is het wat anders. Maar ik train alleen. En dan gebruik ik mijn hartslag echt als leidraad.![]()
Normaal:
Hartslag boven aan
Tempo onderaan.
Bij interval enzo
Hartslag bovenin
tijd tot einde workout links midden
afstand tot einde workout rechts midden
Tempo onderaan
Ik importeer mijn workouts vanaf Garmin.
En dan kan ik mooi zien hoe lang ik nog moet voor mijn sprint en daarna zie ik hoe ver ik nog mag wandelen![]()
![]()
Ik wil ook bepaalde dingen níet zien soms, dus ik heb alles op een apart schermpje staan en klik af en toe door als ik het wil zien.
Als ik een herstelloopje doe mag ik van mezelf niet de snelheid zien, alleen de hartslag.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Hmm dit vind ik ook wel een leuke. Ik zal zondag tijdens mijn LDL een keer zo gaan lopen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:47 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik wil ook bepaalde dingen níet zien soms, dus ik heb alles op een apart schermpje staan en klik af en toe door als ik het wil zien.
Als ik een herstelloopje doe mag ik van mezelf niet de snelheid zien, alleen de hartslag.![]()
Ik wil zondag eigenlijk alleen m'n snelheid zienEens kijken hoe ik 11km kan lopen zonder de dag ervoor een "iets" te gezellig verjaardagsfeestje te hebben gehad
![]()
![]()
Ja dat vind ik soms ook wel chill, gewoon op zijn hardst rennen zonder aan je hartslag te zien dat je al klinisch dood zou moeten zijnquote:Op vrijdag 13 december 2013 11:52 schreef hatsaflats het volgende:
Ik wil zondag eigenlijk alleen m'n snelheid zienEens kijken hoe ik 11km kan lopen zonder de dag ervoor een "iets" te gezellig verjaardagsfeestje te hebben gehad
Ik ga zaterdag niet drinken (bij een verjaardag) omdat ik zondag wil lopenquote:Op vrijdag 13 december 2013 11:52 schreef hatsaflats het volgende:
SPOILER: @ HatsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zo hard ren ik nooit.quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:54 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja dat vind ik soms ook wel chill, gewoon op zijn hardst rennen zonder aan je hartslag te zien dat je al klinisch dood zou moeten zijn![]()
Het is ook nooit zo hard als ik graag zou willenquote:Maar de hartslag is onverbiddelijk.
Man man man, dat viel niet mee zo kort op de bruggenloop! Na 12.5KM kon ik m'n hartslag niet meer on der de 150 houden, en na 18KM werd het echt werken. Maar 2 uur en 30 minuten aan 1 stuk hardgelopen. 23 Kilometer en een gemiddelde hartslag van 153. Al met al een prima training!
http://www.endomondo.com/workouts/276684882/819185![]()
Toppertquote:Op vrijdag 13 december 2013 12:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Man man man, dat viel niet mee zo kort op de bruggenloop! Na 12.5KM kon ik m'n hartslag niet meer on der de 150 houden, en na 18KM werd het echt werken. Maar 2 uur en 30 minuten aan 1 stuk hardgelopen. 23 Kilometer en een gemiddelde hartslag van 153. Al met al een prima training!
http://www.endomondo.com/workouts/276684882/819185
F means you're fucked![]()
Ik bedoel dat ik nooit zo hard ren dat mijn hartslag zou zeggen dat ik eigenlijk klinisch dood zou moeten zijn. Of nouja, ik gebruik eigenlijk nooit een hartslagmeter, maar aan m'n ademhaling is wel te merken dat er eigenlijk nog wel een tandje bij zou moeten kunnen. Ik ben gewoon niet zo'n doorzetter.quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:58 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Het is ook nooit zo hard als ik graag zou willenMaar de hartslag is onverbiddelijk.
![]()
Netjes! Mooi tempo ook!quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Rotterdam 2014 training has started!quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:03 schreef Swetsenegger het volgende:
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Alleen kon je je hartslag vast wel onder de 150 houden als je langzamer was gaan lopen?![]()
Hee, daar zat ik van de week ook naar te glurenquote:Op vrijdag 13 december 2013 12:47 schreef Quoi het volgende:
Wolve, mag ik in de OP?![]()
22 december 2013 - Bonte Haas Loop (Wateringen)
• Quoi - 10kmF means you're fucked![]()
Done!quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:47 schreef Quoi het volgende:
• Quoi - 10kmNT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Gezellig!quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:51 schreef YUR het volgende:
[..]
Hee, daar zat ik van de week ook naar te gluren![]()
Wolve, thanks, snelle service!
Eens kijken hoe het mijn mijn 10km tijd staat. 10km tempoloop past wel in élk schema voor de HM, lijkt me (verder spaarzaam met wedstrijden tot aan 9 maart)![]()
We kunnen onze date verplaatsen ten faveure van deze wedstrijd?quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:51 schreef YUR het volgende:
[..]
Hee, daar zat ik van de week ook naar te gluren![]()
Ja, maar ik had het idee dat ik al bijzonder langzaam liep. Elke keer als ik een blik op de Mighty Suunto wierp zag ik een pace van rond de 6:45/6:50. Gelet op m'n rondetijden waren dat blijkbaar uitzonderingenquote:Op vrijdag 13 december 2013 12:42 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]![]()
Alleen kon je je hartslag vast wel onder de 150 houden als je langzamer was gaan lopen?![]()
Idee v/d dag!quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:54 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
We kunnen onze date verplaatsen ten faveure van deze wedstrijd?![]()
![]()
Betekent dit dat er meer mensen bij die loop genoteerd moeten worden?NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:52 schreef Quoi het volgende:
[..]
Gezellig!![]()
Wolve, thanks, snelle service!
Eens kijken hoe het mijn mijn 10km tijd staat. 10km tempoloop past wel in élk schema voor de HM, lijkt me (verder spaarzaam met wedstrijden tot aan 9 maart)Ik wilde hem niet gaan lopen omdat ik 5 loopjes in december wel voldoende vond eigenlijk...quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:54 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
We kunnen onze date verplaatsen ten faveure van deze wedstrijd?F means you're fucked![]()
Oeh die ga ik ook eens bookmarken.quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:47 schreef Quoi het volgende:
• Quoi - 10km
Gister voor het eerst meer dan 10km gelopen met een vriend. We zijn gestart op een snelheid van 6:30~7:00 per kilometer met als doel 12km lopen. Lekker door de duinen en andere bergjes bij Kijkduin en voor we het wisten zouden we al verder onderweg zijn dan de bedoeling was. Uiteindelijk op 14,5KM uitgekomen in een tijd van 1:38. Maar 1 keer een km gehad die ver buiten het tempo lag omdat we maar gingen wandelen van een spekgladde trap. En aan het einde nog versneld en 3km in 6 minuten (per kilometer) gedaan.
Super relaxt gelopen en het voelde dat we het nog wel even vol konden houden.Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Mooi trainingsgebied hebben we he?quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:59 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Oeh die ga ik ook eens bookmarken.
Gister voor het eerst meer dan 10km gelopen met een vriend. We zijn gestart op een snelheid van 6:30~7:00 per kilometer met als doel 12km lopen. Lekker door de duinen en andere bergjes bij Kijkduin en voor we het wisten zouden we al verder onderweg zijn dan de bedoeling was. Uiteindelijk op 14,5KM uitgekomen in een tijd van 1:38. Maar 1 keer een km gehad die ver buiten het tempo lag omdat we maar gingen wandelen van een spekgladde trap. En aan het einde nog versneld en 3km in 6 minuten (per kilometer) gedaan.
Super relaxt gelopen en het voelde dat we het nog wel even vol konden houden.
Ja meestal zit ik in de buurt van mariahoeve ofhet regentessekwartier.quote:
Jeugdsentiment voor beide, allemaal verhalen kwamen boven :pTrek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
ik zit nu weer in mijn hardloopkloffie.
ga de sint jansberg weer onveilig maken met mijn doggie..
tot strakkies!home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Veel plezier, ik moet helaas nog tot morgen wachtenquote:Op vrijdag 13 december 2013 13:43 schreef winterstorm666 het volgende:
ik zit nu weer in mijn hardloopkloffie.
ga de sint jansberg weer onveilig maken met mijn doggie..
tot strakkies!![]()
![]()
Zo ik ben weer thuis. Van de chirurg te horen gekregen dat ik minimaal 1 week geen echte inspanningen mag leveren dus voorlopig even niet lopen. Wel blij dat dit nu achter de rug is![]()
![]()
Zo een rustweek pakt vaak goed uit. Mooi dat je weer thuis bentquote:Op vrijdag 13 december 2013 14:15 schreef baggerbaas het volgende:
Zo ik ben weer thuis. Van de chirurg te horen gekregen dat ik minimaal 1 week geen echte inspanningen mag leveren dus voorlopig even niet lopen. Wel blij dat dit nu achter de rug is![]()
![]()
Een week is nog wel te overzien. Zoals stipstreep zegt, fijn dat je weer thuis bent.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:15 schreef baggerbaas het volgende:
Zo ik ben weer thuis. Van de chirurg te horen gekregen dat ik minimaal 1 week geen echte inspanningen mag leveren dus voorlopig even niet lopen. Wel blij dat dit nu achter de rug isNT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Fijn om te horen dat je weer thuis bent.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:15 schreef baggerbaas het volgende:
Zo ik ben weer thuis. Van de chirurg te horen gekregen dat ik minimaal 1 week geen echte inspanningen mag leveren dus voorlopig even niet lopen. Wel blij dat dit nu achter de rug is
Heel veel sterkte met je herstel.![]()
Lekker afstandje zo hoor! Lekker doorgezetquote:Op vrijdag 13 december 2013 12:03 schreef Swetsenegger het volgende:
http://www.endomondo.com/workouts/276684882/819185. Hoop dat jouw Marathontraining wel van een leien dakje gaat!
Ik mocht vandaag eindelijk weer lopen van mezelf, dus lekker de schoentjes aan gedaan en erop uit gegaan. Het rondje ging erg lekker eigenlijk, helemaal geen pijntjes gevoeld en heerlijk gelopen. Iets te warm gekleed wel, had het jasje wel uit kunnen laten, maar was niet vervelend. Schoenen liepen weer lekker, blijf me verbazen hoe zacht je neerkomt met die dingen.
Wou ongeveer 5km lopen, maar kreeg zelfs het idee om er nog een rondje achteraan te plakken. Maar gelukkig won mijn verstand het en ben ik gestopt na 5.5km.
Voel me weer lekker!Nu hopen dat ik het een hele tijd weer vol kan houden.
![]()
quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:15 schreef baggerbaas het volgende:
Zo ik ben weer thuis. Van de chirurg te horen gekregen dat ik minimaal 1 week geen echte inspanningen mag leveren dus voorlopig even niet lopen. Wel blij dat dit nu achter de rug isLekker dat je weer thuis zit in ieder geval. Beterschap en lekker rustig aan doen even ja. Ook af en toe wel goed voor je.
![]()
Wat fijn Jero! En mooi gelopen Swets!
Oh, en beterschap bagger nog, een week valt nog te overzien. Doe maar rustig aan!
Heb daarnet lekker wat chocolade dingetjes gemaakt voor na de baantraining vanavond. En nog hard aan de studie tot 't zover is
Ja doei.![]()
Waarom eigenlijk niet? Ik weet dat uw antwoord correct is. Maar koorts is een verdedigingsmechanisme van je lichaam als je ziek bent, je zou denken dat sporten daarbij helpt (ook temperatuursverhoging. Men zegt ook wel eens dat wanneer je vrij ziek bent, goed uitzweten in je bed goed is?quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:29 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Heb je vandaag nog verhoging? Dan sowieso morgen niet sporten, dat is heel slecht voor je.
Nogmaals, ik wil helemaal niet tegen je antwoord ingaan. Maar wil gewoon de logica hierachter begrijpen (los van het feit dat je gewoon niet goed kan hardlopen wanneer je ziek/verzwakt bent)![]()
Het kan dan overslaan naar je hart, waardoor je hartritmestoornissen kan krijgen of het zelfs fataal kan aflopen. Die kans is niet groot, maar je wilt het risico nooit lopen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:53 schreef minimaLL het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet? Ik weet dat uw antwoord correct is. Maar koorts is een verdedigingsmechanisme van je lichaam als je ziek bent, je zou denken dat sporten daarbij helpt (ook temperatuursverhoging. Men zegt ook wel eens dat wanneer je vrij ziek bent, goed uitzweten in je bed goed is?
Nogmaals, ik wil helemaal niet tegen je antwoord ingaan. Maar wil gewoon de logica hierachter begrijpen (los van het feit dat je gewoon niet goed kan hardlopen wanneer je ziek/verzwakt bent)
Bovendien; met verhoging is je kerntemperatuur hoger en je bent vaak uitgedroogd. Als je dan nog inspanning gaat leveren kan je lichaam gevaarlijk hete temperaturen bereiken en nog verder uitdrogen.
Het is zo ongeveer de allereerste regel die je als sportcoach leert; laat nooit iemand met koorts sporten.
http://www.body-guard.nl/(...)0&ax=900&ix=106&xx=1Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Wat betreft de weergavevelden van mijn horloge. Dat hangt van soort training af bij mij:
- Easy Run/Long Run/Fartlek: Gewoon afstand en totale tijd - aangevuld door autolap die pace aangeeft
- Intervals: Totale tijd & pace
Wat dat betreft mis ik wel een derde veld, aangezien ik dan niet meer zou hoef te switchen.
Ik bereken ook regelmatig de 'waarde' van mijn aankoop:![]()
- Aankoopprijs / aantal sessies. Mijn garmin kost mij voorlopig 1,53 euro per training.
- Aankoopprijs / aantal kilometers. Mijn garmin kost mij voorlopig 0,15cent per kilometer
Nee, dit is niet autistisch. Maar ik doe dit omdat ik eerst mijn geld wil halen uit mijn aankoop, voordat ik mij beloon met een nieuwe garmin (want anders laat ik me veel te snel verleiden tot de garmin 220/620)
![]()
@La _Tramposa: Bedankt voor deze verhelderende uitleg.![]()
Iemand dit trouwens al gelezen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ah das een leuke!quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:03 schreef minimaLL het volgende:
Wat betreft de weergavevelden van mijn horloge. Dat hangt van soort training af bij mij:
- Easy Run/Long Run/Fartlek: Gewoon afstand en totale tijd - aangevuld door autolap die pace aangeeft
- Intervals: Totale tijd & pace
Wat dat betreft mis ik wel een derde veld, aangezien ik dan niet meer zou hoef te switchen.
- Aankoopprijs / aantal sessies. Mijn garmin kost mij voorlopig 1,53 euro per training.
- Aankoopprijs / aantal kilometers. Mijn garmin kost mij voorlopig 0,15cent per kilometer
Nee, dit is niet autistisch. Maar ik doe dit omdat ik eerst mijn geld wil halen uit mijn aankoop, voordat ik mij beloon met een nieuwe garmin (want anders laat ik me veel te snel verleiden tot de garmin 220/620)
Mijn garmin zit al rond de 1,15 per training
Ehm... dat zou neerkomen op 1000 kilometer per training.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:03 schreef minimaLL het volgende:
15 cent bedoel je zeker? Of 0,15 euro? Dan komen we ineens op 10 kilometer per training.
Mijn hardloop 'carriere' begint een beetje triest te worden.
Na 3 evy lessen pijn aan mijn scheen, week gerust, gisteren weer gerend, nog meer pijn.
Dus afspraak gemaakt bij sportfysio, ik gok voorlopig niet lopen![]()
![]()
Zit al onder een pond per training. Goedkoop tweedehands model.
Onderschat me nietquote:Op vrijdag 13 december 2013 16:13 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Ehm... dat zou neerkomen op 1000 kilometer per training.
15 cent bedoel je zeker? Of 0,15 euro? Dan komen we ineens op 10 kilometer per training.
Nee, moet inderdaad ¤0,15 zijn.
Gemiddelde afstand bij het hardlopen ligt ook op 9,71. Dus met die 5 fietssessies erbij zal dat inderdaad rond de 10km / sessie komen te liggen.![]()
Ja ik vind dat we ook een 'handicap-factor' mee moeten nemen, want mijn Suunto is veel duurder dan al die flut garminnetjes hier.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:18 schreef Wolve000 het volgende:
Zit al onder een pond per training. Goedkoop tweedehands model.![]()
Dan moet je er dus ook langer mee doenquote:Op vrijdag 13 december 2013 16:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja ik vind dat we ook een 'handicap-factor' mee moeten nemen, want mijn Suunto is veel duurder dan al die flut garminnetjes hier.
Gewoon meer kilometers per rondje maken dan de garminnersquote:Op vrijdag 13 december 2013 16:26 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dan moet je er dus ook langer mee doen![]()
![]()
Ik heb mijn polar niet als activa op mijn balans staan en kan er dus ook niet op afschrijven.
Kosten per training/km zijn dan ook irrelevant voor mij.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
quote:
1
2[b]19 januari 2014 - [url=http://www.avwaterweg.nl/avw-evenementen/ruitenburghalve-2014]Ruitenburg Halve (Maassluis)[/url][/b]
[*] Hinder - 10k
Mag ik alsjeblieft in de OP?.
1 februari ga ik voor vier maanden op stage, waardoor ik eind juni pas weer een loopje zou kunnen lopen. Zo lang kan ik niet wachten, dus ik plan er zo last minute nog eentje tussendoor.
Get stoned![]()
Staat genoteerd!quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:42 schreef Hinder het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Mag ik alsjeblieft in de OP?.
1 februari ga ik voor vier maanden op stage, waardoor ik eind juni pas weer een loopje zou kunnen lopen. Zo lang kan ik niet wachten, dus ik plan er zo last minute nog eentje tussendoor.
En waarom zou je tijdens je stage geen loopje kunnen doen?NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Dank!quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:45 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Staat genoteerd!
En waarom zou je tijdens je stage geen loopje kunnen doen?
Omdat ik dan 9/10e van de tijd op zee zit.
Get stoned![]()
Oh, ja, dat is inderdaad wel wat lastig...quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:46 schreef Hinder het volgende:
[..]
Dank!
Omdat ik dan 9/10e van de tijd op zee zit.
wat een lekkere run! prachtig weer! prachtige omgeving! met mijn geweldige maatje Yuno. in werkelijkheid 12.5 kilometer in 1.23 gelopen maar was het horloge vergeten van pauze te halen.
wel wat stijf gevoel in knieen en achilles, maar dat vind ik niet zo gek.
knieen krijgen toch heel wat te verduren tijdens de afdalingen. lekker rustig tempo. niet op tijd gelopen en af en toe moest ik toch even stoppen om een andere hond of paard te passeren.
echt een *kicken* gevoel vandaag!
loop een stukje met me mee over de Mookerheide! moeilijk te zien in het filmpje, maar het was best een pittig stuk op en af. klik op de afbeelding voor het filmpje!
home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Lopen op de loopband is die vier maanden de enige (veilige) optiequote:Op vrijdag 13 december 2013 16:56 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Oh, ja, dat is inderdaad wel wat lastig.... Misschien deze twee maanden telkens m'n camera meenemen en filmen, zodat ik dat aan boord kan afspelen
.
Get stoned![]()
Ja, zoiets bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 13 december 2013 17:06 schreef winterstorm666 het volgende:
wat een lekkere run! prachtig weer! prachtige omgeving! met mijn geweldige maatje Yuno. in werkelijkheid 12.5 kilometer in 1.23 gelopen maar was het horloge vergeten van pauze te halen.
knieen krijgen toch heel wat te verduren tijdens de afdalingen. lekker rustig tempo. niet op tijd gelopen en af en toe moest ik toch even stoppen om een andere hond of paard te passeren.
loop een stukje met me mee over de Mookerheide! moeilijk te zien in het filmpje, maar het was best een pittig stuk op en af. klik op de afbeelding voor het filmpje!
[ link | afbeelding ]. Tof!
Get stoned![]()
quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:06 schreef winterstorm666 het volgende:
[ link | afbeelding ]Mooi daar! Erg leuk filmpje! Lijkt me echt heerlijk als je een hond hebt die kan meerennen
. En goede training!
![]()
![]()
ja het is goede coordinatietraining haha! vooral met afdalen. dan trekt hij je helemaal mee omlaag.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:17 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]Mooi daar! Erg leuk filmpje! Lijkt me echt heerlijk als je een hond hebt die kan meerennen
. En goede training!
dan is het goed uitkijken waar je je voeten neerzet. helaas trekt hij heuvelop niet zomoet ik toch alles weer zelf doen haha!
quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:06 schreef winterstorm666 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ja doei.![]()
Leuk Winterstorm!![]()
Ik heb zojuist zo'n prak stamppot naar binnen gewerkt... Die ga ik nog tegenkomen vanavond tijdens de duurloop![]()
![]()
Idd!
Nu pas na de Bruggenloop weer lopenEn ik heb echt heul erg zin
Volgens mij staat er een 14km op het programma.
![]()
https://www.facebook.com/bushbrutal
dit wordt door iemand uit de Southern trail fraternity georganiseerd in "mijn" trainingsgebied...
er zit dus weinig anders op dan mee te doen als de tijding gunstig is qua werk'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Peer pressure!quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:54 schreef rechtsedirecte het volgende:
https://www.facebook.com/bushbrutal
dit wordt door iemand uit de Southern trail fraternity georganiseerd in "mijn" trainingsgebied...
er zit dus weinig anders op dan mee te doen als de tijding gunstig is qua werkNT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
zo direct lekker lopen langs de Longwood Forest Trackquote:The track then follows the Port’s water race, which was constructed to supply water for gold mining at Round Hill. While the race was abandoned in the 1950s it remains largely intact. This track has had recent maintenance work and is well marked. It hugs a steady contour line beside the water race as it winds its way through gullies and across the hill side.
The area comprises regenerating podocarp forest. The water race margins, however, were exempt from milling and retain a number of mature rimu, kamahi, and totara trees.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
absoluut....misschien heeft de alwetende Slacker dan toch gelijk.....blijkt maar weer dat grote denkers vaak niet begrepen wordenquote:
maar....PPP FTWSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
nette HR!quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:03 schreef Swetsenegger het volgende:
http://www.endomondo.com/workouts/276684882/819185
Uit nieuwsgierigheid: welke HR-zone is dat voor jou?
Als ik op 150 loop sta ik haast stil![]()
![]()
Meeluisterend naar een gesprek woensdag een clubgenoot:quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:52 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
nette HR!
Als ik op 150 loop sta ik haast stil
"Ja, en als ik dan voor een recovery run ga (wrsch zo'n 4.30/5min/km) dan zorg ik dat m'n hartslag wel onder de 130 blijft, maar dat is meestal wel vanzelf".
WUT?!
Ja doei.![]()
*dingdong*
TNT met een pakketje met hardloopspulletjes aan de deur
Nieuwe lange tight, Falke RU5 en een hippe Nike muts
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Leuk! Ik heb ze nu niet gezien maar hoe reageert jouw hond op de Hooglanders die daar grazen?quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:06 schreef winterstorm666 het volgende:
...
[ link | afbeelding ]![]()
hoaxquote:Op vrijdag 13 december 2013 18:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Meeluisterend naar een gesprek woensdag een clubgenoot:
"Ja, en als ik dan voor een recovery run ga (wrsch zo'n 4.30/5min/km) dan zorg ik dat m'n hartslag wel onder de 130 blijft, maar dat is meestal wel vanzelf".
WUT?!
![]()
![]()
hij vind het wel spannend! toen als pup van een half jaar bleef hij erna blaffen. maar dat heb ik er wel uitgekregen. ik heb ze vandaag ook niet gezien. wel de oerpaardjes bij de sintjansberg. en een heel groot fries paard. dat vonden ze beide heel spannend.quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Leuk! Ik heb ze nu niet gezien maar hoe reageert jouw hond op de Hooglanders die daar grazen?home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Ik bedacht me dat ik wel een keer 'gewonnen' had. Ik kwam bij een sponsorloop een keer als eerste over de streepquote:Op vrijdag 13 december 2013 17:17 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]Mooi daar! Erg leuk filmpje! Lijkt me echt heerlijk als je een hond hebt die kan meerennen
. En goede training!
Maar daar was geen uitslag of tijdregistratie
quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:52 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
nette HR!
Als ik op 150 loop sta ik haast stil![]()
![]()
Ohja met dat erbij verklaart het eea wel meer ja. Ik heb mijn zones berekend uitgaande van 57-200. 57 zie ik vaak staan als ik net aangekleed ben om te gaan lopen, 195 heb ik erop gehad op de finish van de 7HL (en toen ging ik aardig voluit om binnen de 1.15 te blijven). Voor mij is 150 D2-laag, en dat hou ik maar een half uurtje vol, heb er de techniek niet voor geleerd.
Hou je ons wel fanatiek op de hoogte van je trainings-ervaringen? Vind ik wel leuk! Kan ik een beetje vergelijken en bedenken hoe het voor mij zou zijn hehe.
We zitten wel redelijk op hetzelfde loopniveau geloof ik, vandaar![]()
![]()
Heeft iemand hier trouwens ervaring met Derde kerstdagloop in Arnhem?
"Het hoofdnummer, de halve marathon, is volgens velen één van de mooiste en ook zwaarste halve marathons van Nederland."
http://www.derdekerstdagloop.nl/
Ik ben van plan zondag een km of 17 te doen, en dan vlg week zondag Linschoten HM te doen, of deze te doen.
Liefst beide, maar 2 HM's in 6 dagen trekken mn spieren niet denk ik![]()
Het zouden wel trainingsrondjes zijn, dus niet voluit, maar ik ken mezelfStiekem wil ik (zeker op het vlakke parcours van Linschoten), toch wel minimaal 1 sec onder mn PR
![]()
![]()
Jeeej eindelijk weer hardgelopen!
Het was een beetje onwennig, maar wel lekker!
Ik merk dat de conditie er nog wel is, want in het begin kan ik echt hard lopen bij lage hartslag, maar na een halfuur gaat mijn hartslag toch wat omhoog. Maar dat moet binnen een paar weken toch weer in orde zijn lijkt me. Het ging in principe pijnloos, alleen wel wat stijfheid in mijn bil/lies gebied. Dus even kijken hoe zich dat ontwikkelt, morgen een lange duurloop.
Spierpijn zal ik ook wel hebben!
Linkje:
http://www.endomondo.com/workouts/276756061/11367364Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Oh ja en wat is lopen op het vlakke makkelijk
Ik snap dat het heerlijk is om weer hard te lopen, maar loop je niet te hard van stapel zo vlak na een blessure? Ik zou toch zeker morgen geen lange duurloop doen, maar op z'n minst tot zondag wachten.quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:07 schreef La_Tramposa het volgende:
Jeeej eindelijk weer hardgelopen!
Het was een beetje onwennig, maar wel lekker!
Ik merk dat de conditie er nog wel is, want in het begin kan ik echt hard lopen bij lage hartslag, maar na een halfuur gaat mijn hartslag toch wat omhoog. Maar dat moet binnen een paar weken toch weer in orde zijn lijkt me. Het ging in principe pijnloos, alleen wel wat stijfheid in mijn bil/lies gebied. Dus even kijken hoe zich dat ontwikkelt, morgen een lange duurloop.
Spierpijn zal ik ook wel hebben!
Linkje:
http://www.endomondo.com/workouts/276756061/11367364![]()
Tja ik ben hier terug in Nederland nou eenmaal beperkt met mijn tijd dus moet mijn loopjes vooral in het weekend concentreren. En aan de andere kant, mocht het fout gaan dan weet ik het gauw genoeg en kan ik meteen maandag de fysio bellen. De HM is ook al over 4 weken..quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:23 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik snap dat het heerlijk is om weer hard te lopen, maar loop je niet te hard van stapel zo vlak na een blessure? Ik zou toch zeker morgen geen lange duurloop doen, maar op z'n minst tot zondag wachten.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
En zondag heb je geen tijd? Ik vind het nogal veel voor een begin, en zou zelf de eerste week nog erg voorzichtig zijn.quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:26 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Tja ik ben hier terug in Nederland nou eenmaal beperkt met mijn tijd dus moet mijn loopjes vooral in het weekend concentreren. En aan de andere kant, mocht het fout gaan dan weet ik het gauw genoeg en kan ik meteen maandag de fysio bellen. De HM is ook al over 4 weken..
Egmond komt heus wel goed. Je hebt volgens mij een beresterke conditie, en in 3 weken ben je niet zomaar alles kwijt wat je daarvoor hebt opgebouwd. Het wordt misschien geen PR, maar ik weet zeker dat je het sowieso wel binnen een redelijke tijd uit kunt lopen. Het enige dat dat stuk kan maken is weer te snel teveel van je lijf vragen.![]()
Ja misschien heb je gelijk, ik wilde eigenlijk zaterdag & zondag gaan lopen maar ik zal morgen even kijken hoe het voelt..quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:32 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
En zondag heb je geen tijd? Ik vind het nogal veel voor een begin, en zou zelf de eerste week nog erg voorzichtig zijn.
Egmond komt heus wel goed. Je hebt volgens mij een beresterke conditie, en in 3 weken ben je niet zomaar alles kwijt wat je daarvoor hebt opgebouwd. Het wordt misschien geen PR, maar ik weet zeker dat je het sowieso wel binnen een redelijke tijd uit kunt lopen. Het enige dat dat stuk kan maken is weer te snel teveel van je lijf vragen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik ben me nu al aan het verheugen op mijn rondje van zondag op m'n nieuwe nikes.... terwijl ik zit te gapen op de bank van de 23KM.![]()
http://www.buienradar.nl/zonop-zononder
Nog exact 11 uur voor daglicht, dus voor ik mijn nieuwe trailers kan gaan bevuilen vies kan gaan maken
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2013 20:48:08 (Dat was een rare zin ja) ]![]()
Ik kan me daar iets bij voorstellen, maar ja, het is leuk hè.quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:58 schreef YUR het volgende:
[..]
[..]
Ik wilde hem niet gaan lopen omdat ik 5 loopjes in december wel voldoende vond eigenlijk...![]()
quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:
http://www.buienradar.nl/zonop-zononder
Nog exact 11 uur voor daglicht, dus voor ik mijn nieuwe trailers kan gaan bevuilen vies kan gaan makenMUD RULES!
quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:05 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Mooi tooltje. Staat die ergens online?
Hoe beviel trouwens je zak tijdens de 23k?![]()
![]()
Mijn hemel, dat was een loopje op tandvleesik ben kapot!
Werd 12km op 6:00 min/km.
Nu eerst een paar liter drinken en .... zitten![]()
![]()
Tooltje heeft je maat Corniel hier volgens mij gepost van de weekquote:Op vrijdag 13 december 2013 21:05 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Mooi tooltje. Staat die ergens online?
Hoe beviel trouwens je zak tijdens de 23k?
http://doefiets.nl/training/basisprincipes/hartslagzones-karvonen
Ja, mijn zak hing helemaal fijn! Ik had alleen vrij weinig gedronken kwam ik bij thuiskomst achter maar ik heb toch regelmatig een slok genomen en had geen dorst.![]()
Die Bonte Haas loop leent zich wel prima om iemand bont te hazen...quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:06 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik kan me daar iets bij voorstellen, maar ja, het is leuk hè.F means you're fucked![]()
Wat fijn L_T!
Ik heb ook superfijn gelopen![]()
![]()
Was snelheidstraining op de baan, dus.
Warming up: 1.6K
daarna 12 x 60 seconden heen, keren 60 seconden terug en op dezelfde plek zien uit te komen elke keer. Heb er één overgeslagen halverwege om m'n blarenplekjes even te checken, dus heb er 11 gedaan, maar ook dat was genoeg_!
Daarna nog 3 rondjes (1.2K) uitgelopen. Totaal van 7.77km gerend. En het ging superlekker, en de blaren waren niet aanwezig.Wel goed dood.
En daarna chocolaatjes gegeten en nagepraat. Wat een toffe club mensen is 't toch ook
http://www.endomondo.com/workouts/276786041/881511Ja doei.![]()
Misschien zoek ik nog wel een haas voor dan? Die het dan iig niet te bont maakt
Trouwens nét nog langs De Bonte Haas gelopen, rondje Delft- Den Hoorn -'t Woudt -Wateringen- Den Hoorn -Delft![]()
![]()
quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:43 schreef Quoi het volgende:
Misschien zoek ik nog wel een haas voor dan? Die het dan iig niet te bont maakt
Ja doei.![]()
Helemaal gemist, dat zal hem enorme pijn gaan doen vrees ik. Was per ongeluk!quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tooltje heeft je maat Corniel hier volgens mij gepost van de week
http://doefiets.nl/training/basisprincipes/hartslagzones-karvonenDus je hebt geen kat in de zak gekocht?quote:Ja, mijn zak hing helemaal fijn! Ik had alleen vrij weinig gedronken kwam ik bij thuiskomst achter maar ik heb toch regelmatig een slok genomen en had geen dorst.Ik denk niet dat ik snel genoeg ben om jou te hazen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:31 schreef YUR het volgende:
[..]
Die Bonte Haas loop leent zich wel prima om iemand bont te hazen...![]()
Trouwens, Beste duurlopers; iemand nog tips waar ik online ofzo goedkoop gelletjes en herstelspul kan bestellen?
Ervaringen delen graag![]()
![]()
Op dit moment welquote:Op vrijdag 13 december 2013 21:46 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Helemaal gemist, dat zal hem enorme pijn gaan doen vrees ik. Was per ongeluk!
[..]
Dus je hebt geen kat in de zak gekocht?
[..]
Ik denk niet dat ik snel genoeg ben om jou te hazen.
@Quoi: heb jij een bonte haas nodig?F means you're fucked![]()
Geen ervaring met zelf lopen, maar hij schijnt heel leuk te zijn.quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:33 schreef Stefanovic83 het volgende:
Heeft iemand hier trouwens ervaring met Derde kerstdagloop in Arnhem?
"Het hoofdnummer, de halve marathon, is volgens velen één van de mooiste en ook zwaarste halve marathons van Nederland."
http://www.derdekerstdagloop.nl/[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Die heen en weer oefening doen wij ook regelmatig, met verschillende tijden. Valt nog niet mee om op hetzelfde punt uit te komen! Zeker niet als je niet op de baan loopt. Maar ook op de baan is het al lastig zatquote:Op vrijdag 13 december 2013 21:41 schreef motorbloempje het volgende:
Wat fijn L_T!
Ik heb ook superfijn gelopen![]()
![]()
Was snelheidstraining op de baan, dus.
Warming up: 1.6K
daarna 12 x 60 seconden heen, keren 60 seconden terug en op dezelfde plek zien uit te komen elke keer. Heb er één overgeslagen halverwege om m'n blarenplekjes even te checken, dus heb er 11 gedaan, maar ook dat was genoeg_!
Daarna nog 3 rondjes (1.2K) uitgelopen. Totaal van 7.77km gerend. En het ging superlekker, en de blaren waren niet aanwezig.Wel goed dood.
En daarna chocolaatjes gegeten en nagepraat. Wat een toffe club mensen is 't toch ook
http://www.endomondo.com/workouts/276786041/881511
Heel mooi inderdaad. Bos met ook heuvels en zo. Daardoor geen makkie, maar wel heel leuk. En mooi![]()
Misschien wil ik dit jaar ook wel lopen daar. Het zou voor het eerst sinds jaren kunnen ivm geen werk... Maar dan doe ik de 7kmen ik moet nog even zien hoe ik me voel op die dag. Is er eigenlijk nainschrijving mogelijk?
-edit- ah, is mogelijk. Mooi
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Niet persé hoorquote:Op vrijdag 13 december 2013 22:01 schreef YUR het volgende:
[..]
Op dit moment wel
@Quoi: heb jij een bonte haas nodig?Je moet vooral voor jezelf lopen.
+ dat het natuurlijk heel gezellig zou zijn![]()
![]()
Ik heb die dag eigenlijk al een zwabberdate met loopharkquote:Op vrijdag 13 december 2013 22:16 schreef Quoi het volgende:
[..]
Niet persé hoorJe moet vooral voor jezelf lopen.
+ dat het natuurlijk heel gezellig zou zijn
Ik ben jaloers. Mij lukt het maar telkens nietquote:Op vrijdag 13 december 2013 22:17 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik heb die dag eigenlijk al een zwabberdate met loophark![]()
![]()
Ahh mooi. Had ik ook nog niet naar gekeken haha.quote:Op vrijdag 13 december 2013 22:14 schreef Guppyfriend het volgende:
Heel mooi inderdaad. Bos met ook heuvels en zo. Daardoor geen makkie, maar wel heel leuk. En mooi![]()
Misschien wil ik dit jaar ook wel lopen daar. Het zou voor het eerst sinds jaren kunnen ivm geen werk... Maar dan doe ik de 7kmen ik moet nog even zien hoe ik me voel op die dag. Is er eigenlijk nainschrijving mogelijk?
-edit- ah, is mogelijk. Mooi
7km is prima toch? Ik loop daar ook geen afstandspr hoor![]()
![]()
we zijn te close geworden!quote:Op vrijdag 13 december 2013 22:20 schreef hatsaflats het volgende:
Iedereen date ook maar met iedereen hier..![]()
Jaaaa, wat een heerlijke training op de baan!
1,6k warming up
12 x 2 minuten snel (1 minuut uit, 1 minuut terug) met telkens een minuut rust tussendoor
1,2k cooling down
Zo op de baan, en zeker omdat we telkens vanaf hetzelfde punt startten, is zo goed te zien of je telkens even ver komt. Dat ging echt lekker. Telkens tot net voorbij een half rondje, dus net een streepje meer dan 400m per 2 minuten. En de laatste keer nog even alles wat er in zat, ik denk wel 450m in 2 minuten.
En toen was ik dood. Het uitlopen ging niet bijzonder snel meer. Maar dat hoefde gelukkig ook niet.
Dat was lekkerrrrrr!
http://www.endomondo.com/workouts/276786185/10882483NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Nouja...misschien kunnen we 2 vliegen in 1 klap zwabberenquote:Op vrijdag 13 december 2013 22:20 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik ben jaloers. Mij lukt het maar telkens nietF means you're fucked![]()
Loopswingersclub Fok!quote:Op vrijdag 13 december 2013 22:20 schreef hatsaflats het volgende:
Iedereen date ook maar met iedereen hier..F means you're fucked![]()
Het ging hier echt heel goedquote:Op vrijdag 13 december 2013 22:13 schreef YUR het volgende:
[..]
Die heen en weer oefening doen wij ook regelmatig, met verschillende tijden. Valt nog niet mee om op hetzelfde punt uit te komen! Zeker niet als je niet op de baan loopt. Maar ook op de baan is het al lastig zateigenlijk de hele groep zat wel elke keer nagenoeg op 't beginpunt weer terug. Wat ook wel mooi om te zien was hoe iedereen uit elkaar harmonica'de en ook weer terug in elkaar harmonica'de!
Ok, op één van de 8 na.. die had wat beter moeten doseren
Ja doei.![]()
7km is voor mijn doen ook primaquote:Op vrijdag 13 december 2013 22:21 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
Ahh mooi. Had ik ook nog niet naar gekeken haha.
7km is prima toch? Ik loop daar ook geen afstandspr hoorbovendien zien we het tegen die tijd wel. Voor nu ga ik nog even verder vakantie vieren
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
*gniffel*quote:Op vrijdag 13 december 2013 22:17 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik heb die dag eigenlijk al een zwabberdate met loopharkJa doei.![]()
Yur, had jij vorig jaar voor de trainingen in de winter nog een iets dikker loopjack eigenlijk? Dus niet alleen zo'n windvodje![]()
![]()
Ik had een waterdichte windstopper van Pearl Izumi. Dat was geen jasje, maar een half-zip ding dat je over je hoofd heen trekt. Net iets dikker dan mn standaard water en winddichte Pearl Izumi jasje. Maar lange thermo, longsleeve en jasje deden het ook prima!quote:Op vrijdag 13 december 2013 22:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Yur, had jij vorig jaar voor de trainingen in de winter nog een iets dikker loopjack eigenlijk? Dus niet alleen zo'n windvodje
Moet er bij zeggen dat mijn jasje ook zeker geen windvodje is...F means you're fucked![]()
Ben vanavond ff wezen kijken voor wat dikker gevoerd jasje, maar alleen maar van die hele dunne jacks gezien. Betaal je dan toch gewoon 100 euro voor![]()
Morgen ff in Rotterdam kijken![]()
![]()
Welk jack heb/had je?quote:Op vrijdag 13 december 2013 22:30 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik had een waterdichte windstopper van Pearl Izumi. Dat was geen jasje, maar een half-zip ding dat je over je hoofd heen trekt. Net iets dikker dan mn standaard water en winddichte Pearl Izumi jasje. Maar lange thermo, longsleeve en jasje deden het ook prima!
Moet er bij zeggen dat mijn jasje ook zeker geen windvodje is...![]()
Dit is het jasje:
http://www.athleteshop.nl(...)6VrrsCFUcV3godbxoAIQ
Hij staat op dit site bij de fietsjacks, maar het is een running-jacket
En dit is dat andere ding:
http://www.gustavsport.nl(...)lover-zwart-6534-021
Die twee hebben me door de winter geholpenF means you're fucked![]()
Hmz, tikkie aan de prijsquote:Op vrijdag 13 december 2013 22:48 schreef YUR het volgende:
Dit is het jasje:
Die twee hebben me door de winter geholpen
Ik heb nu echt een heel dun adidas windjack en zou wel iets dikker mogen voor de LDL's boven de 20. Zeker met van dat natte kille weer als vandaag.![]()
Dat is wel verstandig jaquote:Op vrijdag 13 december 2013 22:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hmz, tikkie aan de prijs
Ik heb nu echt een heel dun adidas windjack en zou wel iets dikker mogen voor de LDL's boven de 20. Zeker met van dat natte kille weer als vandaag.![]()
En ja, dat jasje is niet goedkoop. Maar als het goed is, kan ik er een paar jaar mee doen
Zo, net mn hot toddy naar binnen gewerkt....dat zou het laatste zetje moeten zijn om morgen gewoon aan de start te kunnen verschijnen in Scheveningen. Hope so
Heerlijk vooruitzicht om aan te gaan moedigen in het mooie Scheveningen!
finish eta 15:30 uur en het Brouwcafé dichtbij![]()
![]()
Tja die makreel is niet te versmaden natuurlijkquote:Op vrijdag 13 december 2013 23:16 schreef YUR het volgende:
Zo, net mn hot toddy naar binnen gewerkt....dat zou het laatste zetje moeten zijn om morgen gewoon aan de start te kunnen verschijnen in Scheveningen. Hope soMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Success bij de meeuwen en de makrelen, yur!
Ook de n201 lopers succes morgen!
Zou genoeg kunnen zijn. Ik heb gewoon een redelijk dun jasje en met lagen gewerkt van de winter. Longsleeve endaar dan weer een kort shirt overaan.quote:Op vrijdag 13 december 2013 22:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hmz, tikkie aan de prijs
Word om 5 uur alweer verwacht bij de kerstborrel van mn loopgroep...dus zal sowieso niet te lang blijven hangenquote:Op vrijdag 13 december 2013 23:29 schreef Quoi het volgende:
finish eta 15:30 uur en het Brouwcafé dichtbij
En de erwtensoep en de lekkerbekjesquote:Op vrijdag 13 december 2013 23:44 schreef Guard het volgende:
[..]
Tja die makreel is niet te versmaden natuurlijk
Thanksquote:Op vrijdag 13 december 2013 23:46 schreef Wolve000 het volgende:
Success bij de meeuwen en de makrelen, yur!
Ook de n201 lopers succes morgen!
Ik Wij komen misschien ook!quote:Op vrijdag 13 december 2013 23:29 schreef Quoi het volgende:
finish eta 15:30 uur en het Brouwcafé dichtbij![]()
![]()
Nog even wennen met hoeveel je bent?quote:
Hoe plannen jullie dat eigenlijk? Ik neem aan dat jullie niet meer zomaar even met z'n tweeen een rondje kunnen gaan lopen nu. Of deden jullie dat toch al niet zo vaak?NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Dat gaat vanaf half januari inderdaad een uitdaging worden. Voorheen gingen we iedere maandag- en woensdagavond en zaterdagochtend tegelijk naar de club. Dat kan straks als GotC weer gaat werken niet meer. De kans is groot dat we de boel gaan verdelen, en dat we dus vaker alleen moeten gaan lopen. Maar dat hoort er ook allemaal bijquote:Op zaterdag 14 december 2013 00:04 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Nog even wennen met hoeveel je bent?
Hoe plannen jullie dat eigenlijk? Ik neem aan dat jullie niet meer zomaar even met z'n tweeen een rondje kunnen gaan lopen nu. Of deden jullie dat toch al niet zo vaak?
Dat, en daarbij duurt het wel even voor ik weer naar de club kanquote:Op zaterdag 14 december 2013 00:18 schreef YUR het volgende:
[..]
Dat gaat vanaf half januari inderdaad een uitdaging worden. Voorheen gingen we iedere maandag- en woensdagavond en zaterdagochtend tegelijk naar de club. Dat kan straks als GotC weer gaat werken niet meer. De kans is groot dat we de boel gaan verdelen, en dat we dus vaker alleen moeten gaan lopen. Maar dat hoort er ook allemaal bij
Ik heb op m'n werk fitnessmogelijkheden dus dat ga ik 3x per week doen en hopelijk 2x lopen erbijOf misschien vanuit m'n werk lopen in het Haagse bos of naar huis.
Het is wel even plannen, dat wel![]()
![]()
Ik denk dat ik er meer kan leven.quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:46 schreef Zwabberhark het volgende:
Helemaal gemist, dat zal hem enorme pijn gaan doen vrees ik. Was per ongeluk!
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
het blijft mooi spul de kleding van Pearl Izumi!quote:Op vrijdag 13 december 2013 22:48 schreef YUR het volgende:
Dit is het jasje:
Die twee hebben me door de winter geholpen
ik zie het hier eigenlijk nooit in de winkels
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
alle lopers vandaag heel veel succes en plezier!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Wordt een mooie loopdag <3Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
dat was het hier al!quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik krijg morgen alleen maar erwtensoep na mn loop, en dat vind ik niet eens lekkerquote:Op vrijdag 13 december 2013 23:58 schreef YUR het volgende:
[..]
Word om 5 uur alweer verwacht bij de kerstborrel van mn loopgroep...dus zal sowieso niet te lang blijven hangen
[..]
En de erwtensoep en de lekkerbekjesmakreel en lekkerbekjes wel
![]()
![]()
Ik zag het ja. Heerlijke omgeving weer.quote:Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
heen lekker rustig gelopen en foto's gemaakt en op de terugweg stevig door gelopen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 07:52 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Ik zag het ja. Heerlijke omgeving weer.
Was heelijk,niet te technisch underfoot en lekker vlak.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Geen Meeuwen Makrelenloop voor mij. Werd net nog beroerder wakker dan ik deze week al was
balen YUR en beterschap!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Over plannen van lopen, hier is het nu E.T. steeds meer en langer gaat lopen ook een grote uitdaging. Voorheen was ik op woensdag en vrijdag vrij, dus dat was makkelijk om daar een loopje te plannen. Vanaf 1 januari is die mogelijkheid er niet meer. Dat wordt dus 's avonds lopen, maar in de avonden zijn ook heel veel andere zaken gepropt.
In het weekend werkt E.T. heel vaak heel laat. Meestal ga ik dan 's morgens vroeg lopen en druk de kinderen op het hart vooral mama niet wakker te maken.
Het blijft puzzelen en zeker als we alle twee dezelfde wedstrijd/evenement willen lopen moeten we al snel oma inschakelen.![]()
Het is weer een mooie loopdag, net als gisteren schijnt de zon volop (in het zuidoosten tenminste). Maar ik heb gisteren al een uurtje gehobbeld, dus vandaag zijn anderen aan de beurtVolgens mij zijn wij geen endomondo friends, dat kan natuurlijk nietquote:Op zaterdag 14 december 2013 08:05 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
heen lekker rustig gelopen en foto's gemaakt en op de terugweg stevig door gelopen.
Was heelijk,niet te technisch underfoot en lekker vlak.![]()
![]()
Ik denk dat ik inderdaad mijn LDL ga uitstellen naar morgenNog even bedenken of ik dan vandaag nog iets aan sport ga doen..
Ik heb van all4running.nl 2 softshell jasjes van Asics gekocht, die waren wel 50 euro maar zijn zeker lekker warm in de winter.![]()
Weet iemand wat je nodig hebt om je startnummer bij de 201run op te halen? Enkel een printje van het mailtje van afgelopen zondag waarin je startnummer staat?![]()
Iemand postte hier laatst die reflecterende jasjes van de h&m... Die zijn nu in de sale van 50 voor 25 euro.
Ik heb er een besteld. En nog een jasje en een shirt![]()
Straks weer rondje kralingse plas lopen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik ben al de hele week wat zwakjes, snotteren, zwaar hoofd. Toch 10 km gepland voor vandaag want had het idee dat ik daar wel van zou opknappen...
2 km onderweg, ledematen doen zeer, hoofdpijn lijkt bij iedere stap door te dreunen, hartslag van 145 al op het lage tempo.
Leek mij beter om te stoppen
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
quote:Op zaterdag 14 december 2013 11:10 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik ben al de hele week wat zwakjes, snotteren, zwaar hoofd. Toch 10 km gepland voor vandaag want had het idee dat ik daar wel van zou opknappen...
2 km onderweg, ledematen doen zeer, hoofdpijn lijkt bij iedere stap door te dreunen, hartslag van 145 al op het lage tempo.
Leek mij beter om te stoppen![]()
Beterschap!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Beterschap DKLekker heet douchen en daarna een kop thee met honing.
Ik heb weer gelopen! Les 1 van Renate's Easy 10km, 8x1 min met 2 min wandelen. Ging eigenlijk wel prima, conditie van een aardappel maar het lopen ging als vanzelf. Het grote voordeel van opnieuw beginnen is dat ik me echt kan focussen op starten met een goede techniek. Top
http://www.endomondo.com/workouts/276879849/136692![]()
Ah, goede tip! Ik had pas gepost over een felroze H&M jasje en die was al 25 euro. Die bevalt trouwens heel erg goed! Lekker warm, lange mouwen en .... duimpjesquote:Op zaterdag 14 december 2013 11:05 schreef Murmeli het volgende:
Iemand postte hier laatst die reflecterende jasjes van de h&m... Die zijn nu in de sale van 50 voor 25 euro.
Straks weer rondje kralingse plas lopen![]()
De_Kluizenaar: klinkt als een goed besluit. Wat niet gaat, gaat niet
En GotC: wat goed! Heel leuk om jouw vooruitgang te gaan volgen![]()
![]()
Ocherm. Beterschap!quote:Op zaterdag 14 december 2013 11:10 schreef De_kluizenaar het volgende:
Leek mij beter om te stoppen
Ja doei.![]()
Ik denk dat het gewoon op naam gaat. Maar ik neem voor de zekerheid de bevestiging mee.quote:Op zaterdag 14 december 2013 11:01 schreef Ciscus het volgende:
Weet iemand wat je nodig hebt om je startnummer bij de 201run op te halen? Enkel een printje van het mailtje van afgelopen zondag waarin je startnummer staat?![]()
Ohhhhh ik wil ook een roze jasje!quote:Op zaterdag 14 december 2013 11:17 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ah, goede tip! Ik had pas gepost over een felroze H&M jasje en die was al 25 euro. Die bevalt trouwens heel erg goed! Lekker warm, lange mouwen en .... duimpjes![]()
De_Kluizenaar: klinkt als een goed besluit. Wat niet gaat, gaat niet
En GotC: wat goed! Heel leuk om jouw vooruitgang te gaan volgen![]()
Ik ga me maar eens aankleden ofzo...Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Odlo Roze jasjeMaar is niet heel warm. Moet nog een betere hebben, zeker voor winter LDL's die gaan volgen. Komt nog wel.
Eerst maar weerklussen
Ja doei.![]()
Dat mailtje van afgelopen zondag dus? Ik ook. En hebnet nog even een mail naar de organisatie gestuurd. Als het anders is, post ik het hier. Mits ik antwoord krijg dan.quote:Op zaterdag 14 december 2013 11:22 schreef Devv het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon op naam gaat. Maar ik neem voor de zekerheid de bevestiging mee.![]()
Mijn roze (uiteraard) Ronhill jasje is ook niet warm. Maar daar is een jasje ook niet voor, voor warmte heb ik de laagjes eronder aan
.
Was vandaag trouwens warm om te lopen, windstil en blauwe lucht![]()
![]()
Tnx voor de tip! Ik heb 'm meteen besteldquote:Op zaterdag 14 december 2013 11:05 schreef Murmeli het volgende:
Straks weer rondje kralingse plas lopen(wel in twee maten.. degene die het minst lekker zit, stuur ik terug
) (en ook meteen een longsleeve, sportbh besteld en wat broeken voor dochterlief)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Blauwe lucht en strandZonnebril mee.
Ik ging even naar het parcours kijken van de Meeuwen Makrelen loop. Zie ik weer zo'n spreuk: Houd Scheveningen schoon, eet een meeuw per dag![]()
Er staat zelfs een recept op de www![]()
![]()
Na een belachelijk veel te snel loopje van dinsdag, vandaag lekker op rustig tempo mijn standaard rondje gelopen. Lekker vlak kunnen lopen, merk echt dat hoe viezer het weer bijna is hoe beter ik kan lopen. Vind het echt heerlijk om in grijze miezer te lopenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wolve, zou je mij in de OP willen zetten met een run.
Zaterdag 8 februari 2014 Petz Night Trail. 15 Kilometer. Ik zag dat YUR daar ook ging lopen
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!![]()
Korte intensieve training hier gehad dat resultaat mooi weergeeft in grafiekje. Aan de hand daarvan kan je duidelijk zien wat er op het programma stond: 10min rustig - 3x 4min interval met 2min rust - uitlopen. Twee intervallen netjes de brug op kunnen afwerken. Hier zowat mijn lievelings'winter'weer: bewolkt maar zacht, geen wind en veel zuurstof in de lucht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Staat er bij!quote:Op zaterdag 14 december 2013 12:23 schreef raimen het volgende:
Wolve, zou je mij in de OP willen zetten met een run.
Zaterdag 8 februari 2014 Petz Night Trail. 15 Kilometer. Ik zag dat YUR daar ook ging lopenNT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Bedankt.quote:Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!![]()
Hmz, als ik wat langer wandel vandaag worden mijn kuiten/achillespees behoorlijk gevoelig. Voelt anders dan mijn achillespeesblessure van een maand terug, maar ik kijk nog wel even aan of ik morgen ga lopen.
Nadeel is dat het dan pas woensdag wordt voor ik weer kan lopen. Of ik moet dinsdagmorgen de wekken op 6 uur zetten ofzo.![]()
Dat ging rukkwam niet vooruit.
Maar moet niet teveel klagen want wel uitgelopen (11,3 km)Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Wat mij betreft prima, ik hoor het nog wel.quote:Op vrijdag 13 december 2013 22:22 schreef YUR het volgende:
[..]
Nouja...misschien kunnen we 2 vliegen in 1 klap zwabberen
@Swets: er zit niks anders op dan dat de kinderen ook gaan hardlopen.![]()
quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:00 schreef Quoi het volgende:
Meeuwen Makrelen, ik ben er klaar voor!
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]![]()
Ik lig onder een dekentje op de bank. Heerlijk!![]()
quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:00 schreef Quoi het volgende:
Meeuwen Makrelen, ik ben er klaar voor!
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]Veel succes!
Hier de klusjeslijst afwerkenIk hoop dat het morgen ook net zulk stralend weer wordt!
Ik ga het morgen gewoon in kort-kort proberen denk ik
Ik mocht vanochtend met de hond mee naar de jachttraining, spulletjes alvast aangetrokken en op de terugweg bij de surfplank in Raamsdonksveer mocht ze met mij een rondje hobbelen.
Ondanks omringd door twee snelwegen was het heerlijk daar, op een paar wandelaars en een verdwaalde fietser (letterlijk) niemand gezien. De hele vijf kilometer heb ik een dummy meegesjouwd... Als toetje van onze sportieve zaterdag mocht Lara nog even zwemmen en uit het water apporteren. Een soort alternatieve biatlon. En het water was koud, maar onze bikkel vond het geweldig.
En nu ligt ze bij de verwarming op te drogen en duik ik zo onder de douche om daarna lekker op de bank te ploffen met een pot thee en een goed boek.
Iedereen veel plezier dit weekend!Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.![]()
Klinkt als een hele prima zaterdag!quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:21 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Ik mocht vanochtend met de hond mee naar de jachttraining, spulletjes alvast aangetrokken en op de terugweg bij de surfplank in Raamsdonksveer mocht ze met mij een rondje hobbelen.
Ondanks omringd door twee snelwegen was het heerlijk daar, op een paar wandelaars en een verdwaalde fietser (letterlijk) niemand gezien. De hele vijf kilometer heb ik een dummy meegesjouwd... Als toetje van onze sportieve zaterdag mocht Lara nog even zwemmen en uit het water apporteren. Een soort alternatieve biatlon. En het water was koud, maar onze bikkel vond het geweldig.
En nu ligt ze bij de verwarming op te drogen en duik ik zo onder de douche om daarna lekker op de bank te ploffen met een pot thee en een goed boek.
Iedereen veel plezier dit weekend!Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Hele ochtend een beetje gekeken naar hoe andere mensen zorgen dat mijn nieuwe woning woonbaar wordt en nu de keuken in voor: http://culinariaitalia.wo(...)se-authentic-recipe/
Maar ik ga lasagne bouwen met de saus, niet over de pasta doen. Met buffelmozzarellaKoolhydraten voor m'n loopje morgen
![]()
![]()
En dat is het ook!quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:30 schreef Frsh het volgende:
[..]
Klinkt als een hele prima zaterdag!Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.![]()
N201 run: super super goed georganiseerd. Heerlijk gelopen, en velen met mij.
Tot zover een verslag.![]()
Meeuwen Makrelen was leuk om aan te moedigen. Wel koudRuim anderhalf uur zelf over het strand op en neer gewandeld (heerlijk weer
). Halverwege kwam ik een clubgenootje tegen die helaas moest opgeven en terug kwam dribbelen... MrQ en onze veurzitter hebben samen netjes 1u30 gelopen over - wat ik moet geloven - 10 hele zware mijlen door het zand
![]()
![]()
Mijn lasagne was ook geslaagd. Mooie bodem om morgen een redelijke tijd neer te gaan zetten. Al is dat nu al een beetje teniet gedaan doordat er ook een half glas wijn in de saus moest. En toen ook meteen maar 2,5 glas in hatsaflats![]()
![]()
Ik heb nog zitten twijfelen, lijkt me geweldig om deze run in het donker te doen. Heel veel succes en pas op als je over platen loopt (oa bij t bruggetje): spekglad!quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:14 schreef Devv het volgende:
Ik mag om 20.30 uur, en dan gelijk bij de finish door naar de bar.
![]()
GODZONE!!quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
off topic...of eignlijk on topic...
Vandaag de grote Christmas pressie shopping spree, en het is geen kerst zonder dit nummer de radio
O o o, dan heb je al 2 blauwe teentjes en dan stoot je je voet tegen een tafelpoot. Als jij mij gehoord hebt RD, zal me dat niks verbazen![]()
Ik heb alleen met het theelepeltje gegooid dat ik beet had![]()
![]()
De laatste keer dat ik mijn teen stootte aan de salontafel heb ik dat ding door midden getrapt.quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:40 schreef Quoi het volgende:
O o o, dan heb je al 2 blauwe teentjes en dan stoot je je voet tegen een tafelpoot. Als jij mij gehoord hebt RD, zal me dat niks verbazen![]()
Ik heb alleen met het theelepeltje gegooid dat ik beet had![]()
*meep meep*
15 km N201 run ging heel lekker! En leuk, mooi parcours zo op zo'n nieuwe weg, heel veel ruimte zelfs bij de start.
Ging voor mijn gevoel rustig weg, had afgelopen week een beetje last van m'n linker onderbeen dus een keertje lopen overgeslagen en hoopte dat ik er geen last van zou hebben. Gelukkig voelde het goed!
In het begin kwam ik aardig mee met de groep waar ik gestart was, niet veel inhalen of ingehaald worden. Na een tijdje viel het toch steeds wat meer uit elkaar, ik haakte soms eens bij iemand aan voor een km ofzo, maar moest ze toch laten gaan. Toen bij de 5 op m'n horloge gekeken en ruim onder de 30 minuten, ik ging sneller dan ik dacht! En kon met een beetje moeite maar zonder me echt kapot te lopen, ook wel steeds weer bij een nieuw iemand aanhaken en het tempo volhouden. De stukjes oprit- of viaduct op iets rustiger, de stukjes naar beneden gewoon lekker laten gaan (was ook meer dan genoeg ruimte voor), en bij de 10km zat ik op iets van 54:55, iets onder mijn PR voor de 10.
Het werd wel een beetje zwaar, maar ja, driekwart op weg al, even volhouden... De km's afgetelt, en de tunnel hielp, is gewoon leuk om eens daar doorheen te lopenBij de laatste km weer iemand als haas gebruikt, en gefinished in 1:23:45! Echt super snel voor mijn doen, richt tijd was 1:29:59
![]()
Bij de finish gaat iedereen dan meteen stilstaan, even er tussendoor gegaan en iets van 200 meter uitgelopen aan de andere kant van de loods waar de finish was, en even rekken. Toen handdoek opgehaald en nog eventjes rondgekeken, en heel tevreden naar huis!
Nachtloop leek me ook mooi, maar daar hadden ze geen 15, en ik had niet voor niks m'n afstand de laatste maanden opgevoerdMaar wel gezellig, zag al allemaal mensen aankomen met lampjes en reflectie en van die disco-lichtjes.... Was 'ie leuk, Devv?
![]()
quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:42 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik mijn teen stootte aan de salontafel heb ik dat ding door midden getrapt.![]()
Dat soort dingen komen bekend voor (douchescherm bijv)
Ach ja, die energie moet dan érgens heen.![]()
De laatste keer dat ik tegen een salontafel schopte brak ik m'n middenvoetsbeentje
Erg mooie tijd Sheriam!![]()
Waarom zijn er salontafels? Ik doe gewoon zonder...quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:54 schreef hatsaflats het volgende:
De laatste keer dat ik tegen een salontafel schopte brak ik m'n middenvoetsbeentje
Erg mooie tijd Sheriam!Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Om het op de bank liggen af te kunnen wisselen met voeten op de salontafel plaatsen tijdens het tv kijken.quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:58 schreef Frsh het volgende:
[..]
Waarom zijn er salontafels? Ik doe gewoon zonder...![]()
Om drank op te zetten. En af en toe een voet, maar niet zo vaak.quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:58 schreef Frsh het volgende:
[..]
Waarom zijn er salontafels? Ik doe gewoon zonder...![]()
quote:Op zaterdag 14 december 2013 11:16 schreef GotC het volgende:
Ik heb weer gelopen! Les 1 van Renate's Easy 10km, 8x1 min met 2 min wandelen. Ging eigenlijk wel prima, conditie van een aardappel maar het lopen ging als vanzelf. Het grote voordeel van opnieuw beginnen is dat ik me echt kan focussen op starten met een goede techniek. Top
http://www.endomondo.com/workouts/276879849/136692Het begin is er weer!
![]()
Hahaha, duurde even voordat ie viel. Mooiquote:Op zaterdag 14 december 2013 21:49 schreef Zwabberhark het volgende:
1:23:45, de autist in mij gloeit helemaal op! Mooie prestatie!![]()
En zo is de cirkel weer rondquote:Op zaterdag 14 december 2013 22:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik was me er niet bewust van dat ik een salontafel heb, totdat ik mijn blauwe tenen stootte.
Ik heb geen salontafel meer. Grote Poef met dienblad erop en heel vaak... voeten!![]()
Daar kun je je voeten ook aan stoten helaas, maar iets minder pijnlijk dan aan een tafelpootquote:Op zaterdag 14 december 2013 22:30 schreef Quoi het volgende:
[..]
En zo is de cirkel weer rond
Ik heb geen salontafel meer. Grote Poef met dienblad erop en heel vaak... voeten!
GotC, de kop is er weer af, goed bezig!
Ik ben net nog even eruit geweest. Gisteren ook al, dus eigenlijk was morgen pas de bedoeling.. Maar dan moet ik naar een kerstmarkt met de family. En vanavond in een tapasrestaurant iets te veel gegeten ter ere van ons 8-jarig huwelijk en 12-jarig samenzijn. Dus even een schuldgevoelloopje met mevrouw naast me op de fiets: http://www.endomondo.com/workouts/277019019/8270328
Dit is voor het eerst dat ik 2 dagen na elkaar loop trouwens. En nadat ik een enorme knoflookboer had gelaten bij de 2 km kon ik nog een stukje versnellen. Dat moest ook wel gezien de knoflooklucht![]()
![]()
Het ging lekker bij de N201 Run, de eerste "echte" 10km ooit. Ik had de hele week al kriebels en vandaag was het niet anders. Om 19.30 uur kwam ik bij Green Park Aalsmeer aan. Het was voor het eerst dat ik zelf tussen de menigte liep. Erg gaaf om zoveel mensen met hetzelfde doel te zien. Ik durfde het nog niet aan om een wedstrijd te doen, vandaar dat ik 's avonds met de recreanten meeliep.
Het was wel guur en ik had alleen een long sleeve en korte broek aan. Gelukkig was het in de tent een stuk aangenamer, al kreeg ik wel koude tenen. Om 20.45 werd dan eindelijk het startschot gegeven. Het was wel flink dringen, omdat er eerst nog ongeveer 1500 mensen de tent uit moesten. De 500 meter naar de start toe kon ik mooi gebruiken om even op te warmen.
Ik ging voortvarend van start. Het tempo zat er goed in. De eerste 3 kilometers gingen voor de wind, door de Waterwolftunnel waar ik al zigzaggend door de mensenmassa liep. Na het uitkomen van de Waterwolftunnel werd het iets zwaarder, omdat het op bepaalde stukken behoorlijk winderig was.
Het keerpunt was op ongeveer 5 kilometer. Door de afzetting was het zo druk dat ik nauwelijks nog fatsoenlijk mensen in kon halen. Eenmaal voorbij het keerpunt waaierde het gelukkig weer uit.
Na ongeveer 7 kilometer leek het noodlot even toe te slaan toen ik een lichte steek voelde opkomen. De snelle start ging zijn tol eisen. De weg terug door de tunnel was een martelgang, met lange stukken omhoog. Daar probeerde ik ook te temporiseren door bij iemand aan te klampen. Op een gegeven moment wist ik weer een reserve aan te boren en ging het tempo weer iets omhoog. De opkomende steek was gelukkig weer verdwenen en ik kon aanzetten voor de laatste 2 kilometer.
Bijna verkeek ik mij op laatste kilometer. Je moest namelijk eerst nog 200 meter voorbij de finish lopen voordat je in een lus terugkeerde naar de tent. Ik zat uiteraard al vol in de eindsprint toen ik zag dat ik nog 400 meter door moest lopen
. Het laatste stuk heb ik dus ook getemporiseerd om er de laatste 50 meter nog een sprint uit te persen voor een mooie netto tijd van 49:36
. Het doel was om onder de 50 minuten te lopen en dat is gelukt.
Ik zie overigens dat ik, door al het zigzaggen ruim een kilometer meer heb gelopen. Bij RunKeeper zat ik bij 10 kilometer op 44:24...
[ Bericht 2% gewijzigd door Devv op 15-12-2013 00:46:05 ]![]()
Goed gelopen hoor!
Maar ruim een kilometer meer lopen door slingeren, dat bestaat niet.Waarmee meet je je afstand? Want klinkt eerder als een verneukte GPS-log ergens, je loopt hoogstens 100/200 meter extra door slingeren of door het niet volgen van de ideale lijn, niet >10% van de afstand...
N201-run had mij ook wel leuk geleken als ik niet al de Bruggenloop had gedaan vorige week, heb toentertijd ook meegedaan met de Westrandwegrun. Dat was ook wel tof, al was het daar zo ontzettend koud door een hagel / ijsregenbui dat ik toen echt van km 15 - 21 gigantisch heb afgezien en half onderkoeld over de finish kwam, dat was minder prettig.
Jack does it in real time...![]()
Zeker goede tijd! Erg netjes gedaanquote:Op zaterdag 14 december 2013 21:48 schreef Sheriam het volgende:
*meep meep*
15 km N201 run ging heel lekker! En leuk, mooi parcours zo op zo'n nieuwe weg, heel veel ruimte zelfs bij de start.
Ging voor mijn gevoel rustig weg, had afgelopen week een beetje last van m'n linker onderbeen dus een keertje lopen overgeslagen en hoopte dat ik er geen last van zou hebben. Gelukkig voelde het goed!
In het begin kwam ik aardig mee met de groep waar ik gestart was, niet veel inhalen of ingehaald worden. Na een tijdje viel het toch steeds wat meer uit elkaar, ik haakte soms eens bij iemand aan voor een km ofzo, maar moest ze toch laten gaan. Toen bij de 5 op m'n horloge gekeken en ruim onder de 30 minuten, ik ging sneller dan ik dacht! En kon met een beetje moeite maar zonder me echt kapot te lopen, ook wel steeds weer bij een nieuw iemand aanhaken en het tempo volhouden. De stukjes oprit- of viaduct op iets rustiger, de stukjes naar beneden gewoon lekker laten gaan (was ook meer dan genoeg ruimte voor), en bij de 10km zat ik op iets van 54:55, iets onder mijn PR voor de 10.
Het werd wel een beetje zwaar, maar ja, driekwart op weg al, even volhouden... De km's afgetelt, en de tunnel hielp, is gewoon leuk om eens daar doorheen te lopenBij de laatste km weer iemand als haas gebruikt, en gefinished in 1:23:45! Echt super snel voor mijn doen, richt tijd was 1:29:59
![]()
Bij de finish gaat iedereen dan meteen stilstaan, even er tussendoor gegaan en iets van 200 meter uitgelopen aan de andere kant van de loods waar de finish was, en even rekken. Toen handdoek opgehaald en nog eventjes rondgekeken, en heel tevreden naar huis!
Nachtloop leek me ook mooi, maar daar hadden ze geen 15, en ik had niet voor niks m'n afstand de laatste maanden opgevoerdMaar wel gezellig, zag al allemaal mensen aankomen met lampjes en reflectie en van die disco-lichtjes.... Was 'ie leuk, Devv?
Loop je met dit weer ook nog op blote voeten trouwens, of nu wel wat eroverheen ?
De rest ook heel goed gelopen!!
GotC erg leuk dat je ook weer bezig bent met lopen! Veel plezier met opbouwen weer!Ga je ook nog eens met de wagen lopen? Jullie hadden toch een speciale loopkinderwagen?
![]()
Goed bezig mensen! Hier ook weer lekker gelopen vanavond! Van pub naar pub dan wel...NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
@Zwabber, lol, die tijd was me niet eens zo opgevallen, ik was te druk bezig met hoe veel minder het wel niet was dan m'n richt tijd, om de mooie cijfertjes te zien.
@iedereen, dank/is ook best wel trots
![]()
@Jero -ja, ik loop nog blootsvoets! Ging nog goed, temperatuur was goed te doen.. Vorig jaar op Zandvoort had ik m'n huaraches aan, maar toen was het ietsjes kouderEn het asfalt was mooi glad, de ringbaan van Tilburg vorig jaar (NK Barefootrunning) was een stuk ruwer.
![]()
Dank allenIk ben ook blij om weer te zijn begonnen. Wel binnenkort effe m'n schoenen laten checken, voor de zekerheid.
@Jero, dat is Yur z'n ding jaMaar pas als die kleine man er klaar voor is.
Nog even een (imo) goed artikel delen hier
http://m.runnersworld.com(...)rules-running?page=1![]()
doe dat vedomme niet meer Quoi, zat net aan 'n koppie koffie en sprintte direct naar mijn auto, ik dacht dat de brandweersirene ging.quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:40 schreef Quoi het volgende:
dat vraag ik me ook altjid af bij salonsocialisten....quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:58 schreef Frsh het volgende:
[..]
Waarom zijn er salontafels? Ik doe gewoon zonder...'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
inderdaad een goed artikel GotC.....
simpele regels maar ze wordn maar al te vaak over het hoofd gezien
En alle wedstrijdlopers gister.....mooie resultaten!
En iedereen die vandaag aan de bak moet (mooi vol programma!) veel plezier en succes!
[ Bericht 22% gewijzigd door rechtsedirecte op 15-12-2013 07:18:24 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik ben gisteren braaf op tijd overgestapt op thee, maar ik voel me nog steeds niet erg jofel. Eens kijken of dat na 11km beter isPlan is om gewoon op 5:00/km weg te gaan en dan maar weer te zien hoe het gaat. Het parcours is volgens mij zo plat als een dubbeltje, alleen de wind zou nog wel een beetje vervelend kunnen zijn
![]()
![]()
Moerbeek en omgeving inderdaad behoorlijk vlak!quote:Op zondag 15 december 2013 08:39 schreef hatsaflats het volgende:
Ik ben gisteren braaf op tijd overgestapt op thee, maar ik voel me nog steeds niet erg jofel. Eens kijken of dat na 11km beter isPlan is om gewoon op 5:00/km weg te gaan en dan maar weer te zien hoe het gaat. Het parcours is volgens mij zo plat als een dubbeltje, alleen de wind zou nog wel een beetje vervelend kunnen zijn
Gisteren mijn eerste 10 km ooit gelopen, bij de N201run. Ik was al ruim van tevoren aanwezig om de boel een beetje te verkennen en kwam in de drukte van de 5km lopers terecht die net klaar waren en liepen te glimmen en te stuiteren. Nog een hoop bekenden tegen gekomen, bijna allemaal ouders van de school waar ik werk.
Toen de grootste groep richting huis was kwam er wat meer ruimte in de tent en ontdekte ik mijn loopmaatjes van de loopgroep waarmee ik zaterdags altijd loop, we hadden niet echt iets afgesproken maar ik wist wel dat er een paar zouden zijn. Het was een gezellige boel zo wachtend op de start met een optreden/warming up van Brainpower. Het was nodig ook want het was koud! Al dansend kwam ik een beetje op temperatuur.
Vanuit de tent was het een klein stukje lopen naar de start en daar voelde je het ijskoude windje. Het eerste stuk lopen was met het windje in de rug en al gauw werd ik warmer. Ik ben de eerste 7,5 km aangehaakt bij twee mensen van de loopgroep, en daardoor zat ik al meteen in een lekker ritme. Op een gegeven moment kostte het me teveel moeite om ze bij te houden en liet ik ze gaan. Ik kreeg het toen best zwaar en zat de kms af te tellen, mijn energie raakte op (ziek geweest en bijna 3 kilo afgevallen de laatste paar dagen) en mijn rechterheupgewricht ging pijn doen (ouderdom denk ik, overmorgen word ik 48). Ik heb goed gelet op mijn looptechniek en haakte steeds even bij iemand anders aan om maar een beetje tempo te houden en het is gelukt. Zodra ik over de finish was viel alle vermoeidheid van me af en zag ik mijn twee dochters aan de kant staan. Mijn eerste medaille kreeg ik omgehangen en ik voelde me zo trots!
Ik heb net mijn tijd even opgezocht en die was 1:05:31, ik ben zeer tevreden!![]()
Ok, ik ben bijna jarig en wil van mijn 'verjaardagsgeld' een horloge kopen. Er moet GPS op zitten en een hartslagmeter. Deze twee dingen vind ik al geavanceerd genoeg, ik denk niet dat het veel uitgebreider hoeft dan dit. Ik zat te denken aan een Polar RC3 GPS omdat ik denk dat hij heel gebruiksvriendelijk is en ik als nitwit hiermee snel uit de voeten kan. Ik heb ook gekeken naar de Garmin Forerunner 210.
Heeft iemand een tip welke beter, handiger, duurzamer, betrouwbaarder is? En over bakstenen om je pols gesproken, ik heb ze alleen nog maar online gezien, passen die dingen wel een beetje om een slank damespolsje, of moet er dan een zweetbandje onder? Budget is ongeveer 200 euro.![]()
Veel werk, maar zooo lekker. Het vult als een mallequote:Op zaterdag 14 december 2013 15:19 schreef hatsaflats het volgende:
Hele ochtend een beetje gekeken naar hoe andere mensen zorgen dat mijn nieuwe woning woonbaar wordt en nu de keuken in voor: http://culinariaitalia.wo(...)se-authentic-recipe/
Maar ik ga lasagne bouwen met de saus, niet over de pasta doen. Met buffelmozzarellaKoolhydraten voor m'n loopje morgen
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik hoop niet dat ik ziek begin te worden. Hartslag gaat bij een rustige inspanning al sky high. Even een paar dagen rustig aan doen.![]()
Ik loop hem niet, inschrijving was vrijblijvend nl (alleen op de dag zelf), ga zelf vanmiddag een rondje doen.quote:Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Mooi lijstje. Valt me op hoeveel van die op zich simpele en logische regels je eigenlijk pas door schade en schande gaat volgenquote:Op zondag 15 december 2013 05:46 schreef GotC het volgende:
Dank allenIk ben ook blij om weer te zijn begonnen. Wel binnenkort effe m'n schoenen laten checken, voor de zekerheid.
http://m.runnersworld.com(...)rules-running?page=1En fijn om te zien dat volgens dat staatje, gelet op mijn 5, 10 en HM tijden, m'n marathon doelstelling mogelijk zou moeten zijn.
Vandaag een heel rustig herstel loopje gedaan. Ik ben wel blij dat ik tegenwoordig eenvoudig met een lage hartslag kan lopen. Conditioneel zit het allemaal wel goed. Nu nog zorgen dat het bouwkundig allemaal goed komt/blijft en ik geen blessures op loop.![]()
Ik heb hem net ook besteld. Had pas al gevraagd of ze ook een mannenversie konden leveren maar dat konden ze niet, dus heb de grootste van de vrouwenversie besteld. Hopelijk past hetquote:Op zaterdag 14 december 2013 11:05 schreef Murmeli het volgende:
Straks weer rondje kralingse plas lopen
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik voerde een kortingscode in en betaalde maar 18,75quote:Op zondag 15 december 2013 11:56 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ik heb hem net ook besteld. Had pas al gevraagd of ze ook een mannenversie konden leveren maar dat konden ze niet, dus heb de grootste van de vrouwenversie besteld. Hopelijk past hetVind hem erg handig voor de Runnersworld Night run in december.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Dat is een heel mooie tijd hoorquote:Op zondag 15 december 2013 10:32 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Ik heb net mijn tijd even opgezocht en die was 1:05:31, ik ben zeer tevreden!. Ik heb je dan misschien nog gezien bij de finish
.
![]()
Kortingscode? Hm wel wat kunnen vinden maar kan het niet aanpassen.quote:Op zondag 15 december 2013 12:00 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik voerde een kortingscode in en betaalde maar 18,75Vind hem erg handig voor de Runnersworld Night run in december.
Ik snap er ook helemaal niets van. Een kleine afwijking is nog tot daaraan toe. Maar we hebben het hier over 1 hele kilometerquote:Op zondag 15 december 2013 01:03 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Maar ruim een kilometer meer lopen door slingeren, dat bestaat niet.Waarmee meet je je afstand? Want klinkt eerder als een verneukte GPS-log ergens, je loopt hoogstens 100/200 meter extra door slingeren of door het niet volgen van de ideale lijn, niet >10% van de afstand...
[..]. Ik heb het gemeten met RunKeeper. Het enige wat die marge enigszins zou kunnen verklaren, is dat ik al in de tent ben begonnen met meten. Ik weet alleen bijna zeker dat dit niet het geval is...
![]()
Haha, dat is heel lief om te zeggen door iemand die zo'n 20 minuten sneller loopt! Maar dank je wel, ik vind het ook een mooie tijd. Als ik 7 minuten per kilometer zou lopen was ik al tevreden, nu was het 6,33.quote:Op zondag 15 december 2013 12:02 schreef Devv het volgende:
[..]
Dat is een heel mooie tijd hoor. Ik heb je dan misschien nog gezien bij de finish
.
![]()
Ik hoorde verschillende mensen van de 5km zeggen dat het 6 km was. Misschien was het 10km parcours ook een stuk langer?quote:Op zondag 15 december 2013 12:06 schreef Devv het volgende:
[..]
Ik snap er ook helemaal niets van. Een kleine afwijking is nog tot daaraan toe. Maar we hebben het hier over 1 hele kilometer. Ik heb het gemeten met RunKeeper. Het enige wat die marge enigszins zou kunnen verklaren, is dat ik al in de tent ben begonnen met meten. Ik weet alleen bijna zeker dat dit niet het geval is...
![]()
Bij http://hartslagmetershop.nl/contents/nl/d1104.html hebben ze de 110 uit het assortiment gehaald omdat hij 'achterhaald' is.quote:Op zondag 15 december 2013 11:29 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Zijn allebei goede klokjes. Je zou ook nog naar de garmin 110 kunnen kijken.![]()
GPS van een telefoon is vaak redelijk onnauwkeurig. En ik begreep dat er tunnels in het parcours waren? Dat helpt ook niet mee...quote:Op zondag 15 december 2013 12:06 schreef Devv het volgende:
[..]
Ik snap er ook helemaal niets van. Een kleine afwijking is nog tot daaraan toe. Maar we hebben het hier over 1 hele kilometer. Ik heb het gemeten met RunKeeper. Het enige wat die marge enigszins zou kunnen verklaren, is dat ik al in de tent ben begonnen met meten. Ik weet alleen bijna zeker dat dit niet het geval is...
quote:Op zondag 15 december 2013 11:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mooi lijstje. Valt me op hoeveel van die op zich simpele en logische regels je eigenlijk pas door schade en schande gaat volgenEn fijn om te zien dat volgens dat staatje, gelet op mijn 5, 10 en HM tijden, m'n marathon doelstelling mogelijk zou moeten zijn.
Vandaag een heel rustig herstel loopje gedaan. Ik ben wel blij dat ik tegenwoordig eenvoudig met een lage hartslag kan lopen. Conditioneel zit het allemaal wel goed. Nu nog zorgen dat het bouwkundig allemaal goed komt/blijft en ik geen blessures op loop.F means you're fucked![]()
De 110 heeft wel als nadeel dat je alleen je gemiddelde snelheid kan zien, en niet je huidige snelheid. De 210 heeft die mogelijkheid wel.quote:Op zondag 15 december 2013 11:29 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Zijn allebei goede klokjes. Je zou ook nog naar de garmin 110 kunnen kijken.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
quote:Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Dat is inderdaad een fors minpunt naar mijn idee.quote:Op zondag 15 december 2013 12:33 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
De 110 heeft wel als nadeel dat je alleen je gemiddelde snelheid kan zien, en niet je huidige snelheid. De 210 heeft die mogelijkheid wel.![]()
Dat moet het dan wel geweest zijn, want het parcours liep een paar honderd meter door een tunnel. Dat zal ook wel verklaren waarom bijna iedereen een onnauwkeurige meting op zijn eigen GPS had.quote:Op zondag 15 december 2013 12:23 schreef YUR het volgende:
[..]
GPS van een telefoon is vaak redelijk onnauwkeurig. En ik begreep dat er tunnels in het parcours waren? Dat helpt ook niet mee...![]()
Gisteren een lang congres gehad met pizza en cafebezoek achteraf, dat was geen ideale voorbereiding voor vandaag.![]()
Verder mag het van mij weer lente worden. Afgezien van dat ik toch vaak minder zin heb om uberhaupt iets te doen in de winter, is het ook best zwaar om tegen de wind in te lopen, en ik kan vanwege copd ook niet zo goed ademen in koude lucht (maar wil niet aan de ventolin als het niet strikt noodzakelijk is). En ik vind het best lastig qua kleding. De eerste helft is het te koud voor korte mouwen en de tweede helft te warm voor lange mouwen. Soms vind ik het ook wel wat hebben hoor, beetje uitwaaien, maar dat is meestal onderweg pas, en niet als ik mezelf ervan moet overtuigen dat ik uit bed moet komen.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle![]()
En toch ga jequote:Op zondag 15 december 2013 12:58 schreef LadyOracle het volgende:
Gisteren een lang congres gehad met pizza en cafebezoek achteraf, dat was geen ideale voorbereiding voor vandaag.![]()
Verder mag het van mij weer lente worden. Afgezien van dat ik toch vaak minder zin heb om uberhaupt iets te doen in de winter, is het ook best zwaar om tegen de wind in te lopen, en ik kan vanwege copd ook niet zo goed ademen in koude lucht (maar wil niet aan de ventolin als het niet strikt noodzakelijk is). En ik vind het best lastig qua kleding. De eerste helft is het te koud voor korte mouwen en de tweede helft te warm voor lange mouwen. Soms vind ik het ook wel wat hebben hoor, beetje uitwaaien, maar dat is meestal onderweg pas, en niet als ik mezelf ervan moet overtuigen dat ik uit bed moet komen.
Tering. Hoe veel excuses kun je in 1 post mikkenquote:Op zondag 15 december 2013 12:58 schreef LadyOracle het volgende:
Verder mag het van mij weer lente worden. Afgezien van dat ik toch vaak minder zin heb om uberhaupt iets te doen in de winter, is het ook best zwaar om tegen de wind in te lopen, en ik kan vanwege copd ook niet zo goed ademen in koude lucht (maar wil niet aan de ventolin als het niet strikt noodzakelijk is). En ik vind het best lastig qua kleding. De eerste helft is het te koud voor korte mouwen en de tweede helft te warm voor lange mouwen. Soms vind ik het ook wel wat hebben hoor, beetje uitwaaien, maar dat is meestal onderweg pas, en niet als ik mezelf ervan moet overtuigen dat ik uit bed moet komen.F means you're fucked![]()
Ik loldequote:Op zondag 15 december 2013 13:01 schreef YUR het volgende:
[..]
Tering. Hoe veel excuses kun je in 1 post mikken.
![]()
Alleen maar beter toch?quote:Op zondag 15 december 2013 12:00 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik voerde een kortingscode in en betaalde maar 18,75Vind hem erg handig voor de Runnersworld Night run in december.
@daywalker: welke maat was de grootste? Hij valt namelijk vrij klein (net als alle sportbovenkleding bij H&M, volgens mij). Heb hem in de winkel gezien (wat raar is, want er staat bij "online only", maar daar was maat 40 me te klein en ik heb in normale winkels maat 38. Ik heb nu een 42 besteld
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
En weer thuis van de snertloop. Het was zo'n loopje zonder start- en finishstreep, maar evengoed nog best een clubje deelnemers. Eerste stuk ging lekker, lekker meewindToen toch nog wel vrij veel tegenwind en werd het wat zwaarder. Dus ingesteld op 10km sub 50 lopen, en die laatste km maar zien wat er dan nog in zat. Dan hoefde ik toch een kilometer minder prestatie af te leveren. 10 ging in 49:38, dus doel gehaald. Ein-de-lijk eens onder die stomme 50 minuten. En toen door naar de finish. Daar kreeg ik naast een emmer snert ook nog een kerststol in mijn handen gedrukt, omdat ik eerste was van mijn categorie
En volgens mij was ik tweede of derde vrouw totaal. Best leuk, zo'n niet zo sterk deelnemersveld
![]()
![]()
Prijzenpakkerquote:Op zondag 15 december 2013 13:11 schreef hatsaflats het volgende:
En weer thuis van de snertloop. Het was zo'n loopje zonder start- en finishstreep, maar evengoed nog best een clubje deelnemers. Eerste stuk ging lekker, lekker meewindToen toch nog wel vrij veel tegenwind en werd het wat zwaarder. Dus ingesteld op 10km sub 50 lopen, en die laatste km maar zien wat er dan nog in zat. Dan hoefde ik toch een kilometer minder prestatie af te leveren. 10 ging in 49:38, dus doel gehaald. Ein-de-lijk eens onder die stomme 50 minuten. En toen door naar de finish. Daar kreeg ik naast een emmer snert ook nog een kerststol in mijn handen gedrukt, omdat ik eerste was van mijn categorie
En volgens mij was ik tweede of derde vrouw totaal. Best leuk, zo'n niet zo sterk deelnemersveld
![]()
sub 50 10KM is natuurlijk ook best iets om trots op te zijnquote:Op zondag 15 december 2013 13:11 schreef hatsaflats het volgende:
![]()
![]()
Go Hats![]()
Hoe voel jij je dan inmiddels Yur?
Ik heb net even het beleidsplan van de hardloopclub herschreven en ga nu mijn loopkloffie aantrekken. Vanavond winterbieren proeven bij mijn stamkroegje. Geen slechte dag!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En grote wachten is nu op de organisatie die alle tijden van de nummers en de namen op de handgeschreven inschrijfformulieren samenvoegt en online zet, zodat ik weet hoeveel vrouwen er eigenlijk in mijn categorie meededen. Zullen ze wel eventjes zoet mee zijn.
De rest heeft ook allemaal lekker gelopen, zo te zien![]()
![]()
quote:Op zondag 15 december 2013 14:05 schreef Quoi het volgende:
Go Hats![]()
Hoe voel jij je dan inmiddels Yur?
Ik heb net even het beleidsplan van de hardloopclub herschreven en ga nu mijn loopkloffie aantrekken. Vanavond winterbieren proeven bij mijn stamkroegje. Geen slechte dag!Nog steeds out of orderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.F means you're fucked![]()
Toch een aantal regels die nu heel logisch zijn maar waar ik door schade en schande wijs ben gewordenquote:Op zondag 15 december 2013 05:46 schreef GotC het volgende:
http://m.runnersworld.com(...)rules-running?page=1
En dat schema op het einde klopt vrij aardig met mijn tijden. Zit echt heel weinig verschil in tot de 10km. (De HM heb ik nog niet voluit gelopen in een wedstrijd.)
Dan heb ik een mooie tijden om voor te trainen wanneer ik weer serieus ga beginnen.![]()
Dank voor het schrijven van alle verslagen weer. Heb ze weer met plezier gelezen.
Voor mij stond vandaag mijn eerste halve m op het programma. Het was geen ideale voorbereiding. Ik lag er net voor tweeën in na een avond tafelen (een wijntje, ik was wel verstandig) maar werd des al niet te min beroerd wakker. Rillerig, met hoofdpijn en niet meewerkende darmen. Na mijn wedstrijdgewicht met 2 kilo te hebben verlaagd een een ibuprofen in de mik toch maar richting Spijkenisse.
Daar waar gewandeld en nog steeds twijfelend. Ik kwam een gezamenlijke vriend van Zwabber en mij tegen die de hele ging doen. Ik wenste hem succes.
Omdat ik me rillliger voelde had ik toch maar een shirt met lange mouwen onder mijn sleaveless aangetrokken, en met moeite trok ik trui en trainingsbroek uit. Nog 5 minuten tot de start, en het voordeel van een kleine(re) loop, nog voldoende plek op de eerste rij.
Maar gek genoeg begon ik me goed te voelen. Ik draaide als tiende (of daar om trant) de atletiekbaan af, en temporiseerde op 4:05 waardoor een aantal mensen mij voorbij schoot. Na een kilometer of twee liep ik niemandsland. Zo'n 50 meter voor mij liep een klein groepje, en achter mij ook.
Langzaam liep de laatste groep op mij in. Ze sloten aan, maar er waren er maar twee ook de kop namen. Al snel liet de rest weer lopen en waren we met zijn drieën.Een van hen was de snelste dame in de wedstrijd en zij had een fietser bij zich met aanlopende schijfremmen. Heel irritant.
De man waarvan ik dacht dat het haar gangmaker was haakte af, en we waren met zijn tweeën over. We bleken weg te zijn gegaan op het zelfde schema en trokken samen op.
Rond kilometer 9 liepen we de eerste marathonlopers (kwartier eerder gestart) achterop, en rond kilometer 10 zag ik mij maatje. Het was maar even, maar het gaf moreel.
Rond kilometer 12 had ik eindelijk profeit van de meefietser: met wat kunst en vliegwerk wist ik mijn ondershirt uit te trekken en af te geven. De zon was doorgekomen, en was gewoon te warm. Hartslag even naar de 180, maar gelukkig zakte die daarna weer snel.
Alles bleef goed gaan, en rond het uur, begonnen we ligt te versnellen. Bij kilometer zeventien moest ik haar echter laten gaan. Het ging wat minder, al hadden we de laatste kilometers wel 3 lopers opgehaald. Ik lag nu 14/15/16 (precies wist/weet ik het niet). De wind was nu tegen en de kilometertijden liepen een beetje op. Maar geen man m/v overboord, ik lag nog voor op mijn ambitieuze schema.
Het aftellen was begonnen en toen ik de baan weer opdraaide wist ik het: ik ga een hele mooie eerste halve lopen! De benen konen me nog dragen en ik kon het tempo zelfs nog een beetje opschroeven. 1:27:25 (ongeveer) bleef er op de klok steken, en in ieder geval top 20.
www.endomondo.com/workouts/277192853/3683849
Kilometertijden
01: 4:04
02: 4:06
03: 4:07
04: 4:12
05: 4:06
06: 4:08
07: 4:03
08: 4:06
09: 4:04
10: 4:09
11: 4:04
12: 4:04
13: 4:05
14: 4:02
15: 4:01
16: 4:06
17: 4:13
18: 4:17
19: 4:15
20: 4:21
21: 4:09
[ Bericht 5% gewijzigd door Corniel op 15-12-2013 15:08:39 (kilometertijden toegevoegd) ]Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Mijn Garmin gaf 100 meter meer aan na de 15 km (n201-run). Dat klopt dus gewoon. GPS van een telefoon is zeker niet nauwkeurig, daar heb ik nu teveel voorbeelden van gezien.quote:Op zondag 15 december 2013 12:23 schreef YUR het volgende:
[..]
GPS van een telefoon is vaak redelijk onnauwkeurig. En ik begreep dat er tunnels in het parcours waren? Dat helpt ook niet mee...![]()
Een hele mooite tijd!quote:Op zondag 15 december 2013 15:01 schreef Corniel het volgende:
Dank voor het schrijven van alle verslagen weer. Heb ze weer met plezier gelezen.
Voor mij stond vandaag mijn eerste halve m op het programma. Het was geen ideale voorbereiding. Ik lag er net voor tweeën in na een avond tafelen (een wijntje, ik was wel verstandig) maar werd des al niet te min beroerd wakker. Rillerig, met hoofdpijn en niet meewerkende darmen. Na mijn wedstrijdgewicht met 2 kilo te hebben verlaagd een een ibuprofen in de mik toch maar richting Spijkenisse.
Daar waar gewandeld en nog steeds twijfelend. Ik kwam een gezamenlijke vriend van Zwabber en mij tegen die de hele ging doen. Ik wenste hem succes.
Omdat ik me rillliger voelde had ik toch maar een shirt met lange mouwen onder mijn sleaveless aangetrokken, en met moeite trok ik trui en trainingsbroek uit. Nog 5 minuten tot de start, en het voordeel van een kleine(re) loop, nog voldoende plek op de eerste rij.
Maar gek genoeg begon ik me goed te voelen. Ik draaide als tiende (of daar om trant) de atletiekbaan af, en temporiseerde op 4:05 waardoor een aantal mensen mij voorbij schoot. Na een kilometer of twee liep ik niemandsland. Zo'n 50 meter voor mij liep een klein groepje, en achter mij ook.
Langzaam liep de laatste groep op mij in. Ze sloten aan, maar er waren er maar twee ook de kop namen. Al snel liet de rest weer lopen en waren we met zijn drieën.Een van hen was de snelste dame in de wedstrijd en zij had een fietser bij zich met aanlopende schijfremmen. Heel irritant.
De man waarvan ik dacht dat het haar gangmaker was haakte af, en we waren met zijn tweeën over. We bleken weg te zijn gegaan op het zelfde schema en trokken samen op.
Rond kilometer 9 liepen we de eerste marathonlopers (kwartier eerder gestart) achterop, en rond kilometer 10 zag ik mij maatje. Het was maar even, maar het gaf moreel.
Rond kilometer 12 had ik eindelijk profeit van de meefietser: met wat kunst en vliegwerk wist ik mijn ondershirt uit te trekken en af te geven. De zon was doorgekomen, en was gewoon te warm. Hartslag even naar de 180, maar gelukkig zakte die daarna weer snel.
Alles bleef goed gaan, en rond het uur, begonnen we ligt te versnellen. Bij kilometer zeventien moest ik haar echter laten gaan. Het ging wat minder, al hadden we de laatste kilometers wel 3 lopers opgehaald. Ik lag nu 14/15/16 (precies wist/weet ik het niet). De wind was nu tegen en de kilometertijden liepen een beetje op. Maar geen man m/v overboord, ik lag nog voor op mijn ambitieuze schema.
Het aftellen was begonnen en toen ik de baan weer opdraaide wist ik het: ik ga een hele mooie eerste halve lopen! De benen konen me nog dragen en ik kon het tempo zelfs nog een beetje opschroeven. 1:27:25 (ongeveer) bleef er op de klok steken, en in ieder geval top 20.
www.endomondo.com/workouts/277192853/3683849![]()
![]()
Erg netjes! Wonderbaarlijk altijd hoe je je van lopen toch wel weer vrij snel goed kunt gaan voelenquote:Op zondag 15 december 2013 15:01 schreef Corniel het volgende:
www.endomondo.com/workouts/277192853/3683849Dat is ook de belangrijkste reden dat ik een Garmin heb gekocht, mijn telefoon was echt niet nauwkeurig genoeg.quote:Op zondag 15 december 2013 15:02 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Mijn Garmin gaf 100 meter meer aan na de 15 km (n201-run). Dat klopt dus gewoon. GPS van een telefoon is zeker niet nauwkeurig, daar heb ik nu teveel voorbeelden van gezien.![]()
Als het in een quote staat kan ik het niet copy-pasten.
Of in code-tags, of zonder iets (en dan is het te zien als ik zelf op de quote-knop druk).
Maar vooruit, voor deze keer!
Lekker afstandje hoorquote:Op zondag 15 december 2013 15:11 schreef streamnl het volgende:
@Wolve
Zou je zo vriendelijk willen zijn?
[..]![]()
![]()
Dank voor de tip over het reflectiejasje van de H&Mheb hem net besteld in 42( ben benieuwd hoe groot die is) met kortingscode samen met een longsleeve.
Afgelopen week twee keer gerend. vrijdag ging het wat minder, te zware lunch gehad. vanmorgen de loopgroep maar over geslagen. Last van mijn onderrug, ik moet nodig mijn oefeningen weer gaan doen. Komende week gewoon op mn gemakje lopen en dan zien we volgende week zondag wel verder.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: