quote:
quote:
Op vrijdag 13 december 2013 00:27 schreef Sjemmert het volgende:Op vrijdag 13 december 2013 00:22 schreef gosschalks het volgende:
[quote]
Op vrijdag 13 december 2013 00:14 schreef gosschalks het volgende:De walletstealers worden een steeds groter probleem (zeker naarmate de waarde van BC stijgt). Een paar klikken naar verkeerde websites en je kan al slachtoffer worden. Het beste kan je voor je wallet zaken een dedicated USB-stick/HD gebruiken om van Ubuntu te booten en die alleen daarvoor te gebruiken, wel security updates uitvoeren. De wallet.dat in een 7zip encrypted archief en/of in een TrueCrypt container. Wachtwoorden ergens in dit proces kiezen die je elders ook gebruikt is nooit een goed idee.
quote:
Op vrijdag 13 december 2013 00:27 schreef Sjemmert het volgende:[..]
Jij bewijst nu precies mijn punt van hoe omslachtig het is. En het helpt niet echt te overtuigen om er aan te beginnen. Wallet stealers ? ( virus of zo ?) hoeveel hij te verliezen heeft ? meerdere wallets en ook nog paper wallets. Wat een gedoe.
Mijn grootste probleem met Bitcoin (en alternatieven) momenteel is naar mijn mening:
De chaotische infrastructuur voor een te groot project: Het heeft veel parallellen met de ontwikkeling van bv Linux: Revolutionair, technisch beter en efficienter, dan het bestaande, maar vanwege het gebrek aan afspraken over nieuwe standaarden een doolhof:
Teveel Distributies of coins creeert geen duidelijkheid...
Ik ben een aanhanger van open source software en zolang een project niet te groot wordt heeft dit de beste software tot resultaat (Apache, Firefox, Truecrypt, VLC zijn geweldige voorbeelden) maar een project, dat te veelomvattend is heeft meer gecentraliseerde infrastructuur nodig en dat ontbreekt bij Bitcoin momenteel.
De cryptocurrency-wereld staat op dit moment in een Alpha-fase en als momenteel nog de grootste vraag voor instappers is: Hoe krijg ik Bitcoins en hoe kan ik ze gebruiken en veilig beheren, dan zegt dit voldoende: Een lange weg te gaan.
Een enorme markt staat open om dit te ontwikkelen!
Coindesk is een eerste stap als een p2p currency payment processor om Bitcoin mogelijk te maken als het alternatief voor beroerde internet-oplosingen als Paypal met al zijn beperkingen (chargebacks, boycots, hoge transactiekosten).
Een bank, financieel instituut dat een Bitcoin-account mogelijk maakt is de volgende stap (Duitsland, Canada??) en acceptatie en initiatief in het bankenwezen zal toch de sleutel blijven voor het succes van cryptocurrencies:
Ik geloof niet meer in de gevestigde munten en heb ook mijn twijfels over Bitcoin (als DE verlosser), maar geloof wel in cryptocurrency in de toekomst als alternatief/vervanging/competitor van ons huidige monetaire systeem
[ Bericht 0% gewijzigd door edcetera op 20-12-2013 00:20:12 ]