abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134233013
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 08:14 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Bij het kopen van Bitcoin wordt er geen geld (euro/dollar) onttrokken uit de economie.
kan je dat uitleggen ? Die 12 miljard die nu in bitcoins zitten die komen toch pas weer de economie in wanneer ze uitbetaald worden of zie ik dat verkeerd.
pi_134234267
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2013 18:36 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

kan je dat uitleggen ? Die 12 miljard die nu in bitcoins zitten die komen toch pas weer de economie in wanneer ze uitbetaald worden of zie ik dat verkeerd.
Die 12 miljard is maar een getal, aantal munten maal de prijs van de laatst verkochte geloof ik. Stel we gaan met z'n allen daadwerkelijk alle munten verkopen, dan daalt de prijs zodat het toch niet mogelijk is om elke coin te verkopen voor die prijs. Zelfde geldt voor kopen.

Als jij 1 Bitcoin koopt voor x euro, dan krijgt de verkoper toch weer die x euro? De euro blijft gewoon in de economie.
pi_134234672
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2013 18:36 schreef Sjemmert het volgende:
Er wordt natuurlijk niet alleen maar een bitcoin (of een hoop dollars) gekocht of verkocht.

Een bitcoin enerzijds en $900 anderzijds wisselen van eigenaar. That's it. Er "zitten geen bitcoins in dollars" of andersom.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  zondag 15 december 2013 @ 09:17:35 #54
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_134282552
Goed topic. Hoe zit het met de tabel?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_134282899
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 00:34 schreef Sjemmert het volgende:
En wat als het aanslaat of zelfs doorslaat en meer dan 50% van al het bestaande geld straks in de coins zit ?
Zolang de overheid het probeert te reguleren en tot dan het alleen maar tegenwerkt is dat voorlopig een utopie de komende jaren.
  vrijdag 20 december 2013 @ 00:05:43 #56
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_134473403
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 00:22 schreef gosschalks het volgende:

[..]

https://en.bitcoin.it/wiki/Securing_your_wallet, deze link is een goudmijn op dit gebied. Hoeveel veiligheidsmaatregelen iemand neemt hangt er natuurlijk vanaf hoeveel hij te verliezen heeft. Spreiden over meerdere wallets is wel handig, en de paper wallets waaraan gerefereerd wordt in de link is ook vrij fraudeproof (zolang je ze offline genereert).
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 00:27 schreef Sjemmert het volgende:
Op vrijdag 13 december 2013 00:22 schreef gosschalks het volgende:
[quote]0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 00:14 schreef gosschalks het volgende:
De walletstealers worden een steeds groter probleem (zeker naarmate de waarde van BC stijgt). Een paar klikken naar verkeerde websites en je kan al slachtoffer worden. Het beste kan je voor je wallet zaken een dedicated USB-stick/HD gebruiken om van Ubuntu te booten en die alleen daarvoor te gebruiken, wel security updates uitvoeren. De wallet.dat in een 7zip encrypted archief en/of in een TrueCrypt container. Wachtwoorden ergens in dit proces kiezen die je elders ook gebruikt is nooit een goed idee.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 00:27 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Jij bewijst nu precies mijn punt van hoe omslachtig het is. En het helpt niet echt te overtuigen om er aan te beginnen. Wallet stealers ? ( virus of zo ?) hoeveel hij te verliezen heeft ? meerdere wallets en ook nog paper wallets. Wat een gedoe.
Mijn grootste probleem met Bitcoin (en alternatieven) momenteel is naar mijn mening:

De chaotische infrastructuur voor een te groot project: Het heeft veel parallellen met de ontwikkeling van bv Linux: Revolutionair, technisch beter en efficienter, dan het bestaande, maar vanwege het gebrek aan afspraken over nieuwe standaarden een doolhof:

Teveel Distributies of coins creeert geen duidelijkheid...

Ik ben een aanhanger van open source software en zolang een project niet te groot wordt heeft dit de beste software tot resultaat (Apache, Firefox, Truecrypt, VLC zijn geweldige voorbeelden) maar een project, dat te veelomvattend is heeft meer gecentraliseerde infrastructuur nodig en dat ontbreekt bij Bitcoin momenteel.

De cryptocurrency-wereld staat op dit moment in een Alpha-fase en als momenteel nog de grootste vraag voor instappers is: Hoe krijg ik Bitcoins en hoe kan ik ze gebruiken en veilig beheren, dan zegt dit voldoende: Een lange weg te gaan.

Een enorme markt staat open om dit te ontwikkelen!

Coindesk is een eerste stap als een p2p currency payment processor om Bitcoin mogelijk te maken als het alternatief voor beroerde internet-oplosingen als Paypal met al zijn beperkingen (chargebacks, boycots, hoge transactiekosten).

Een bank, financieel instituut dat een Bitcoin-account mogelijk maakt is de volgende stap (Duitsland, Canada??) en acceptatie en initiatief in het bankenwezen zal toch de sleutel blijven voor het succes van cryptocurrencies:

Ik geloof niet meer in de gevestigde munten en heb ook mijn twijfels over Bitcoin (als DE verlosser), maar geloof wel in cryptocurrency in de toekomst als alternatief/vervanging/competitor van ons huidige monetaire systeem

[ Bericht 0% gewijzigd door edcetera op 20-12-2013 00:20:12 ]
The best firms advertise the least...
  vrijdag 20 december 2013 @ 00:27:43 #57
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_134474263
Als Xcoin fan en criticus:

- Review your criticasters
- Love ur believe

:*
The best firms advertise the least...
pi_134477112
Blijft toch curieus uiteindelijk. Wat bedoeld is om te ontsnappen aan centrale controle blijkt dat uiteindelijk toch nodig te hebben om een volgende stap te kunnen maken. Nobel streven teruggefloten door de werkelijkheid.

Ook al ben ik sceptisch ten opzichte van cryptocurrencies, we leven nu nog wel in een tijd waar mensen die voor 1980 zijn geboren niet zijn opgegroeid met computers, laat staan internet. In het algemeen zijn de meeste mensen nog niet klaar voor verdere integratie in 'de nieuwe tijd'. Ja, bijna iedereen heeft wel een internetaansluiting maar in 99% van de gevallen is dat voor mail/facebook/gamen/plaatjes van katten.

De generatie van na 2010 komt in een wereld waarin alles al verbonden is en snappen op hun 10e meer van internet dan het gros van de 40-plussers nu. Ouderen zijn nog steeds de mensen met geld, en die drempel blijft met tijd opschuiven tot internet voor ouderen niet langer een vaag begrip is.

Maar goed, dan praten we over generaties. Tot die tijd zal een cryptocurrency altijd een facet moeten inleveren om ondersteund te worden. Dat zal dan wel anonimiteit worden omdat iemand met verstand van zaken de wallets van mensen zonder verstand van zaken moet beheren.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 20 december 2013 @ 09:35:10 #59
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_134479938
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 02:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
Blijft toch curieus uiteindelijk. Wat bedoeld is om te ontsnappen aan centrale controle blijkt dat uiteindelijk toch nodig te hebben om een volgende stap te kunnen maken. Nobel streven teruggefloten door de werkelijkheid.

Ook al ben ik sceptisch ten opzichte van cryptocurrencies, we leven nu nog wel in een tijd waar mensen die voor 1980 zijn geboren niet zijn opgegroeid met computers, laat staan internet. In het algemeen zijn de meeste mensen nog niet klaar voor verdere integratie in 'de nieuwe tijd'. Ja, bijna iedereen heeft wel een internetaansluiting maar in 99% van de gevallen is dat voor mail/facebook/gamen/plaatjes van katten.

De generatie van na 2010 komt in een wereld waarin alles al verbonden is en snappen op hun 10e meer van internet dan het gros van de 40-plussers nu. Ouderen zijn nog steeds de mensen met geld, en die drempel blijft met tijd opschuiven tot internet voor ouderen niet langer een vaag begrip is.

Maar goed, dan praten we over generaties. Tot die tijd zal een cryptocurrency altijd een facet moeten inleveren om ondersteund te worden. Dat zal dan wel anonimiteit worden omdat iemand met verstand van zaken de wallets van mensen zonder verstand van zaken moet beheren.
Sowieso zal de overheid op een gegeven moment dezelfde inzage willen in de wallets als in jouw normale bankrekening. De hoogte van je saldo zal jaarlijks gecommuniceerd moeten worden naar de belastingdienst bijvoorbeeld.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')