Maar de meeste hier geven juist als argument aan, dat het geen regulering heeft, en dat we er daardoor in vertrouwen.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:08 schreef µ het volgende:
[..]
Ik denk dat we moeten wachten op regulering. Dat klinkt niet des-bitcoins, maar dat is wel hoe de wereld werkt. Zodra het geaccepteerd wordt zullen de grote bedrijven/banken zien dat er geld in zit.
Lagere fees.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:50 schreef Sjemmert het volgende:
Maar zelfs als je straks overal kan betalen met bitcoins waarom zou je dat dan willen ? Als het niet anoniem hoeft te zijn wat is dan nog het voordeel. Betalen met paypal of ideal is toch veel makkelijker.
In mijn ogen is er regulering en regulering. Je kunt reguleren dat als een bedrijf een betaling aanneemt van 10.000 BTC (voorbeeld) dat ze wat extra gegevens moeten overleggen.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar de meeste hier geven juist als argument aan, dat het geen regulering heeft, en dat we er daardoor in vertrouwen.
De normale burger of ik persoonlijk?quote:Op donderdag 12 december 2013 22:50 schreef Sjemmert het volgende:
Maar zelfs als je straks overal kan betalen met bitcoins waarom zou je dat dan willen ? Als het niet anoniem hoeft te zijn wat is dan nog het voordeel. Betalen met paypal of ideal is toch veel makkelijker.
Hoewel de fee van paypal voor een gebruiker wellicht niet zo interessant is bij kleine bedragen is het dat voor de verkoper die per maand misschien wel duizenden of meer transacties doet dat wel. Het betalen zelf kan heel makkelijk, voor online betalingen kwam hier eerder op de dag een plugin langs die er al best goed uit zag.quote:Op donderdag 12 december 2013 23:17 schreef Sjemmert het volgende:
De normale burger inderdaad. En wat is nou de fee van paypal ? een paar procent mischien. Dat gaat mensen pas overhalen als het om grote bedragen gaat of bij dagelijkse betalingen. Daarbij komt ook nog is dat het allemaal veel omslachtiger is. Eerst je geld omwisselen en er dan pas mee betalen lijkt mij wat raar als ik ook gewoon met normaal geld kan betalen.
Dus dan betaal ik straks fees aan een financiele instelling die dan uiteraard ook mijn gegevens heeft. Dan is het toch niet meer anoniem en betaal ik alsnog transactie fees. Ik zie niet echt een voordeel.quote:Op donderdag 12 december 2013 23:27 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Hoewel de fee van paypal voor een gebruiker wellicht niet zo interessant is bij kleine bedragen is het dat voor de verkoper die per maand misschien wel duizenden of meer transacties doet dat wel. Het betalen zelf kan heel makkelijk, voor online betalingen kwam hier eerder op de dag een plugin langs die er al best goed uit zag.
Het is inderdaad momenteel omslachtig om met Bitcoins te betalen als je ze niet hebt. Is volgens mij ook een van de drempels richting grotere acceptatie. Maar uitgaande van je scenario dat het al overal geaccepteerd zal worden valt ook te denken aan een financiele instelling die bijvoorbeeld je Bitcoins laat uitgeven en gewoon het bedrag van je rekening afhaalt wat je verschuldigd bent. Als een soort creditcard. Bitcoin hoeft ook niet perse als munteenheid gebruikt te worden, het is namelijk ook een betalingssysteem.
Voor veel consumenten is PayPal een heel fijn systeem, maar ik weet dat er ook heel veel (legitieme) verkopers zijn die liefst PayPal de deur zouden wijzen. Het is gewoon erg duur om te accepteren.
Daarom was het ook een voorbeeld.quote:Op donderdag 12 december 2013 23:32 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dus dan betaal ik straks fees aan een financiele instelling die dan uiteraard ook mijn gegevens heeft. Dan is het toch niet meer anoniem en betaal ik alsnog transactie fees. Ik zie niet echt een voordeel.
Ik vind het het een interessante ontwikkeling en het is leuk om na te denken wat de toekomst zou kunnen zijn hiervan maar ik ben nog niet overtuigd om er geld in te stoppen. Ik heb er wat over gelezen maar het blijft ingewikkeld allemaal.quote:Op donderdag 12 december 2013 23:42 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Daarom was het ook een voorbeeld.
Maar het is wel een punt wat je hebt, wil je gemak dan zul je waarschijnlijk op die punten moeten inleveren. Wil je echt alle voordelen van Bitcoin, dan zal het wellicht omslachtig blijven.
Je hebt me aan het denken gezet over gebruiksvriendelijkheid zonder verlies van voordelen.
Leuk ideequote:Op vrijdag 13 december 2013 00:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Sjemmert heeft me geïnspireerd om een tabel te maken met de voor- en nadelen van Bitcoin t.o.v. de in Nederland bekende betaalmiddelen. Weet nog niet hoelang het gaat duren om het te maken maar als ie af is kick ik dit topic wel omhoog ofzo.
juist dat is wel een goed idee ook.quote:Op vrijdag 13 december 2013 00:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Sjemmert heeft me geïnspireerd om een tabel te maken met de voor- en nadelen van Bitcoin t.o.v. de in Nederland bekende betaalmiddelen. Weet nog niet hoelang het gaat duren om het te maken maar als ie af is kick ik dit topic wel omhoog ofzo.
Ik kan aardig met computers overweg maar wat jij nu zegt daar begrijp ik niet eens de helft van. Het is allemaal nog niet zo simpel en gebruiksvriendelijk.quote:Op vrijdag 13 december 2013 00:14 schreef gosschalks het volgende:
De walletstealers worden een steeds groter probleem (zeker naarmate de waarde van BC stijgt). Een paar klikken naar verkeerde websites en je kan al slachtoffer worden. Het beste kan je voor je wallet zaken een dedicated USB-stick/HD gebruiken om van Ubuntu te booten en die alleen daarvoor te gebruiken, wel security updates uitvoeren. De wallet.dat in een 7zip encrypted archief en/of in een TrueCrypt container. Wachtwoorden ergens in dit proces kiezen die je elders ook gebruikt is nooit een goed idee.
https://en.bitcoin.it/wiki/Securing_your_wallet, deze link is een goudmijn op dit gebied. Hoeveel veiligheidsmaatregelen iemand neemt hangt er natuurlijk vanaf hoeveel hij te verliezen heeft. Spreiden over meerdere wallets is wel handig, en de paper wallets waaraan gerefereerd wordt in de link is ook vrij fraudeproof (zolang je ze offline genereert).quote:Op vrijdag 13 december 2013 00:17 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik kan aardig met computers overweg maar wat jij nu zegt daar begrijp ik niet eens de helft van. Het is allemaal nog niet zo simpel en gebruiksvriendelijk.
Jij bewijst nu precies mijn punt van hoe omslachtig het is. En het helpt niet echt te overtuigen om er aan te beginnen. Wallet stealers ? ( virus of zo ?) hoeveel hij te verliezen heeft ? meerdere wallets en ook nog paper wallets. Wat een gedoe.quote:Op vrijdag 13 december 2013 00:22 schreef gosschalks het volgende:
[..]
https://en.bitcoin.it/wiki/Securing_your_wallet, deze link is een goudmijn op dit gebied. Hoeveel veiligheidsmaatregelen iemand neemt hangt er natuurlijk vanaf hoeveel hij te verliezen heeft. Spreiden over meerdere wallets is wel handig, en de paper wallets waaraan gerefereerd wordt in de link is ook vrij fraudeproof (zolang je ze offline genereert).
Nou nou, voor de gemiddelde gebruiker is dit wel wat overdreven hoor. Wallet encypten via Multibit oid en dan een backup op een usb stick is in de meeste gevallen echt wel voldoende.quote:Op vrijdag 13 december 2013 00:14 schreef gosschalks het volgende:
De walletstealers worden een steeds groter probleem (zeker naarmate de waarde van BC stijgt). Een paar klikken naar verkeerde websites en je kan al slachtoffer worden. Het beste kan je voor je wallet zaken een dedicated USB-stick/HD gebruiken om van Ubuntu te booten en die alleen daarvoor te gebruiken, wel security updates uitvoeren. De wallet.dat in een 7zip encrypted archief en/of in een TrueCrypt container. Wachtwoorden ergens in dit proces kiezen die je elders ook gebruikt is nooit een goed idee.
Met betrekking tot veiligheid?quote:Op vrijdag 13 december 2013 00:34 schreef Sjemmert het volgende:
En wat als het aanslaat of zelfs doorslaat en meer dan 50% van al het bestaande geld straks in de coins zit ?
nee ik bedoel zou dit in theorie kunnen, en wat zou dit voor ons betekenen. Meer in economische zin.quote:
Ik hoop dan voor ze dat de computer niet reeds geïnfecteerd is met allerlei zooi, waaronder keyloggers en de passphrase goed en uniek is.quote:Op vrijdag 13 december 2013 00:29 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Nou nou, voor de gemiddelde gebruiker is dit wel wat overdreven hoor. Wallet encypten via Multibit oid en dan een backup op een usb stick is in de meeste gevallen echt wel voldoende.
Wat niet wil zeggen dat als je de kennis en mogelijkheid hebt om het allemaal wat strakker te doen dat je dat dan moet laten.
Dan koop je voor 0.0001 BTC een nieuwe Tesla Roadster.quote:Op vrijdag 13 december 2013 00:34 schreef Sjemmert het volgende:
En wat als het aanslaat of zelfs doorslaat en meer dan 50% van al het bestaande geld straks in de coins zit ?
Bij het kopen van Bitcoin wordt er geen geld (euro/dollar) onttrokken uit de economie.quote:Op vrijdag 13 december 2013 00:34 schreef Sjemmert het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |