Vooruit dan.quote:Op woensdag 11 december 2013 13:44 schreef DutchTrain het volgende:
Er mist een plaatje van de O van dOnut in de Op
[ afbeelding ]
My thoughts exactlyquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.reset
Toch 42 Zweden die zo gek geweest zijn.quote:Op zondag 15 december 2013 12:34 schreef DutchTrain het volgende:
Van WestJet kreeg je dan je kerstcadeaus, van Lufthansa krijg je een jaar gratis wonen in Berlijn
Wel even je naam in Klaus-Heidi veranderen
En wij sturen menselijke kadootjesquote:Op zondag 15 december 2013 12:34 schreef DutchTrain het volgende:
Van WestJet kreeg je dan je kerstcadeaus, van Lufthansa krijg je een jaar gratis wonen in Berlijn
Wel even je naam in Klaus-Heidi veranderen
Ja we zijn in tropisch Nederland.quote:
NU WIL IK OOK EEN FRIKANDEL (met curry en uitjes)quote:Op maandag 30 december 2013 15:25 schreef Individual het volgende:
Nu nog even een snackbar vinden voor een patatje met en een frikandel speciaal.
Voor de helft kom ik je een tas vol frikandellen brengenquote:Op maandag 30 december 2013 18:24 schreef flipsen het volgende:
Hm, wordt toch wel een erg duur frikandelletje
Stuksprijs blijft toch wel hoogquote:Op maandag 30 december 2013 21:32 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Voor de helft kom ik je een tas vol frikandellen brengen
Haha ja ik zie het! Het is nog steeds aan het knallen, maar ik vind het wel iets hebben net als met onweer... rustgevend.quote:Op woensdag 1 januari 2014 05:58 schreef Gaoxing het volgende:
Ik schreef net precies het tegenovergestelde op FB
![]()
Gelukkig nieuwjaar reizigers
Het was een beetje pief paf poef in de Ardennen, heel wat anders dan de vuurwerkoorlog in Nederland. Maar elke vuurwerkshow die ik heb gezien was altijd beter dan particulier vuurwerk.quote:Op woensdag 1 januari 2014 05:42 schreef Individual het volgende:
Het was weer een tijd geleden, maar het was weer een zware vuurwerkoorlog met kruitdampen zoals ik me herinner in het vaste land van Nederland!![]()
Vuurwerk zeurpieten die het willen verbieden... Dit is veel mooier dan een georganiseerde show.
Het zijn 2 verschillende dingen. De professionele shows kunnen me nauwelijks meer interesseren en hoewel ik zelf al lang niets meer afsteek vind ik die vuurwerkoorlog wel tof en dit jaar weer in 1e keer in ruim 10 jaar.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:34 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het was een beetje pief paf poef in de Ardennen, heel wat anders dan de vuurwerkoorlog in Nederland. Maar elke vuurwerkshow die ik heb gezien was altijd beter dan particulier vuurwerk.
Oh ja, een gelukkig 2014 en dat het maar snel lente mag worden!
Als je echt een leesboek wilt zit je met de NG gidsen wel goed ja. Flink veel mooie foto's met aardig wat uitleg overal bij. Ook niet echt een praktische reisgids om mee te nemen (staan zo goed als geen bruikbare kaartjes in geloof ik) maar meer om je vooraf al in te lezen in het land.quote:Op donderdag 2 januari 2014 18:58 schreef flipsen het volgende:
Iemand ervaring met de reisgidsen van National Geographic? Zelf ben ik een enorme fan van de Inside Guides, maar die zijn niet per direct te versturen door bol.com en ik wil dat klanten hem voor me meenemen, die vertrekken over enkele dagen. Wat ik dus NIET zoek is een LP of RG, maar echt een prettig "leesboek" met mooie foto´s enz.
Ja alhoewel wel met sweet and sour babi pangan dus ook een beetje Amerikaans.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:55 schreef Thetallguy het volgende:
Wat is linksonder? 'Nederlandse' Chinees?
Nederlandse stijl Chinees met sweet n sour?quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:03 schreef Lemans24 het volgende:
Getver, sweet and sour Chinees...
Ook in Peru gehad, in allerlei felle kleurtjes en veel te zoet, echt vies.
Dat soort lijstjes zijn vaak erg bedenkelijk..quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:08 schreef TheFastOne het volgende:
http://www.roughguides.com/best-places/2014/top-10-cities/
Rotterdam in de top 10![]()
Natuurlijk veel leuker dan Amsterdam
Elk jaar moet er een lijstje komen met namen die er het jaar ervoor niet opkomen, maar toch leuk.quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:49 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat soort lijstjes zijn vaak erg bedenkelijk..
Neemt niet weg dat Rotterdam een prima stad is.
Ik kan hem zowel op mijn laptop, iPad als telefoon niet openen. Wat is de rest van de top 10?quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:08 schreef TheFastOne het volgende:
http://www.roughguides.com/best-places/2014/top-10-cities/
Rotterdam in de top 10![]()
Natuurlijk veel leuker dan Amsterdam
1. Rio de Janeiro, Braziliëquote:Op woensdag 8 januari 2014 19:07 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ik kan hem zowel op mijn laptop, iPad als telefoon niet openen. Wat is de rest van de top 10?
Sarajevo en Lviv kan ik mee instemmen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:15 schreef TheFastOne het volgende:
[..]
1. Rio de Janeiro, Brazilië
2. Sarajevo, Bosnië-Herzegovina
3. Liverpool, Engeland
4. Umea, Zweden
5. Lviv, Oekranie
6. Marseille, France
7. Almaty, Kazachstan
8. Rotterdam, Nederland
9. Glasgow, Schotland
10. Portland, Verenigde Staten
Oh, zó eens!quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:09 schreef ultra_ivo het volgende:
James May (Topgear) over rolkoffers: http://www.telegraph.co.u(...)of-enfeeblement.html
Lviv ja? Ik ben van plan om in april of mei naar Kiev te vliegen, vanaf daar te backpacken naar Praag (waar een maat van me woont/werkt), en dan terug te vliegen naar Nederland. Lviv moet ik dan echt meepakken dus?quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:08 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Sarajevo en Lviv kan ik mee instemmen.
Doet me denken aan die afschuwelijke AH-mandjes met wieltjes die je nu overal de weg versperren bij het boodschappen doen. Enorm irritant. Als je het mandje niet kunt dragen, pak dan een karretjequote:
Lviv zeker. Vanaf Lviv kun je of naar Slowakije of naar Polen doorreizen. Goede treinverbindingen naar Slovakije, naar Polen kun je beter met de bus.quote:Op donderdag 9 januari 2014 08:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Lviv ja? Ik ben van plan om in april of mei naar Kiev te vliegen, vanaf daar te backpacken naar Praag (waar een maat van me woont/werkt), en dan terug te vliegen naar Nederland. Lviv moet ik dan echt meepakken dus?
Ben aan het denken hoe ik de route maak. Odessa heb ik ook goede verhalen over gehoord. Maar aan de andere kant ga je dan snel via Roemenië, en daar ben ik in februari ook al. En vervolgens Oostenrijk, Hongarije of Slowakije, landen waar ik een half jaar geleden nog ben geweest. Misschien kan ik beter voor Lviv en dan Polen () gaan. Keuzes keuzes.
Is dat het Noorse woord voor antiquariaat?quote:Op donderdag 9 januari 2014 11:41 schreef Fogel het volgende:
OK, het is een aardige plek, maar wat mij betreft is het beter toeven in Antikvariatet wat net iets verderop in de straat ligt.
Dat denk ik ook altijd ja. Ik draag dat mandje altijd, moet immers ook in m'n rugzak. Een karretje zou voor problemen zorgen dan.quote:Op donderdag 9 januari 2014 09:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Doet me denken aan die afschuwelijke AH-mandjes met wieltjes die je nu overal de weg versperren bij het boodschappen doen. Enorm irritant. Als je het mandje niet kunt dragen, pak dan een karretje
Geen Koningsdagfeestjes aan de gracht meer?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:44 schreef UIO_AMS het volgende:
Morgen krijgen we de sleutels van de nieuwe woning. Spannend!
Klopt. In het achterste deel van de kroeg staat te midden van gevulde boekenkasten een tap. Een van de tafels is een oude naaimachinetafel (incl machine), je hebt uitzicht op de rivier en de gekleurde pakhuizen aan de overkant. En ze hebben een OK whisky en bieraanbod. Prima toeven daar. Alle boeken zijn trouwens ook te koopquote:Op donderdag 9 januari 2014 15:22 schreef Individual het volgende:
[..]
Is dat het Noorse woord voor antiquariaat?
De foto op wiki lijkt op m'n ouderlijk huis.
Leuk! Ben eigenlijk wel benieuwd naar een fotootje, als je dat niet te privé vindt.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:44 schreef UIO_AMS het volgende:
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:44 schreef UIO_AMS het volgende:
Was ik ooit eens van plan (school, kamer, etc mee bezig), maar kreeg toen een baantje aangeboden in London en emigreerde ipv naar Rotterdam te verhuizen. 2 jaar later werd ik voor 3 maanden op project naar Amsterdam gestuurd, maar ging toch in Rotterdam wonen. Die 3 maanden werd verlengd met nog eens 3 maanden en toen met 4 maanden totdat ik niet meer wilde en terug ging naar Engeland. Maar Rotterdam is altijd goed.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:20 schreef TheFastOne het volgende:
Ik ga vanuit mijn gehuchtje volgend jaar naar het grote boze Rotterdam om daar te studerenEerste zelfstandige verhuizing.
Dubai is like Marmite!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:18 schreef Gaoxing het volgende:
He wat leuk HPKW! Wat ga je voor vrijwilligerswerk doen?
Gefeliciteerd UIO! Ik hoop dat het allemaal lekker soepeltjes verloopt.
Ik ben uitgeverhuisd. Ik ga hier niet meer weg(waarbij die smilie zou moeten lachen; ik wil niet weg
)
De ouders van een vriend van me hebben het heel goed, dus zij kochten het huis voor hun zoon, waar ik heel goed bevriend mee ben. Ik ben simpelweg een huurder op een prachtige locatie in het centrum van Rotterdam.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:44 schreef Individual het volgende:
[..]
Was ik ooit eens van plan (school, kamer, etc mee bezig), maar kreeg toen een baantje aangeboden in London en emigreerde ipv naar Rotterdam te verhuizen. 2 jaar later werd ik voor 3 maanden op project naar Amsterdam gestuurd, maar ging toch in Rotterdam wonen. Die 3 maanden werd verlengd met nog eens 3 maanden en toen met 4 maanden totdat ik niet meer wilde en terug ging naar Engeland. Maar Rotterdam is altijd goed.
Ik begrijp Dubai (Abu Dhabi iets beter) dus niet, maar vrienden van me komen en gaan. Dat is ook de reden dat ik er wel een paar keer ben geweest. Nooit in Bangkok geweest, maar als ik zou kiezen zou ik voor Bangkok gaan.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:02 schreef Gaoxing het volgende:
Een vriendin zei voor we hierheen gingen "mensen die niet van Dubai houden, snappen het gewoon niet". Zover wil ik niet gaan, en bijvoorbeeld voor een vakantie zou het totaal mijn ding niet zijn, maar om te wonen wel degelijk. Ik geniet erg van de vergezichten, de zonsop- en ondergangen, de woestijn, en van de mensen. Oh en de winter! Briljant! Gewoon een echte winter, met regenachtige dagen, maar dan net onder de 20 graden
Je mag tegenwoordig Dubai verlaten voor bv reizen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:13 schreef Lemans24 het volgende:
Over Dubai: Het lijkt me een nachtmerrie om nooit meer het bos of het weiland in te kunnen lopen, een rivier te zien stromen, groen te zien, honderden vogelsoorten...
Lopen, zeg ik. Vanuit m'n huis, binnen een paar minuten dus.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:23 schreef Individual het volgende:
[..]
Je mag tegenwoordig Dubai verlaten voor bv reizen.Zelfs als je Israelische stempels hebt sinds.. 2009 oid?
Oei zit ik vanuit m'n huis op een kwartiertje lopen van het Haagse Bos/Malieveld nog net goed dus.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:24 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Lopen, zeg ik. Vanuit m'n huis, binnen een paar minuten dus.
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:24 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Lopen, zeg ik. Vanuit m'n huis, binnen een paar minuten dus.
'Nooit' is zo definitief, maar ik begrijp wat je bedoelt.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:13 schreef Lemans24 het volgende:
Over Dubai: Het lijkt me een nachtmerrie om nooit meer het bos of het weiland in te kunnen lopen, een rivier te zien stromen, groen te zien, honderden vogelsoorten...
Ik ga heel veel foto's van kinderen en projecten maken die worden ondersteund door Abecole. En dat is dan weer een stichting die wordt gerund door de buurvrouw van een vriendin van me. Er zou eigenlijk een stagiaire gaan, maar alle 3 de dames die zouden gaan lieten het afweten toen ze hoorden dat er geen internet was in Nosy Varika.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:18 schreef Gaoxing het volgende:
He wat leuk HPKW! Wat ga je voor vrijwilligerswerk doen?
Gefeliciteerd UIO! Ik hoop dat het allemaal lekker soepeltjes verloopt.
Fijn dat het zo goed bevalt daar!quote:Ik ben uitgeverhuisd. Ik ga hier niet meer weg(waarbij die smilie zou moeten lachen; ik wil niet weg
)
Niet eens een 'schooltje bouwen' met een groepje giebelende blanke blonde meisjes in het kader van wij redden de wereld?quote:Op woensdag 15 januari 2014 11:17 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik ga heel veel foto's van kinderen en projecten maken die worden ondersteund door Abecole. En dat is dan weer een stichting die wordt gerund door de buurvrouw van een vriendin van me. Er zou eigenlijk een stagiaire gaan, maar alle 3 de dames die zouden gaan lieten het afweten toen ze hoorden dat er geen internet was in Nosy Varika.
Ah, je hebt ook gisteren tv gekekenquote:Op woensdag 15 januari 2014 11:50 schreef Individual het volgende:
[..]
Niet eens een 'schooltje bouwen' met een groepje giebelende blanke blonde meisjes in het kader van wij redden de wereld?
Tja, als je dat niet instant kan facebooken heeft het ook geen zin he?
Ja maar voor een film en een aflevering van een Colombiaanse 'soap'. Was er iets over vrijwilligerswerk oid? Niets nieuws natuurlijk.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:04 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ah, je hebt ook gisteren tv gekeken
Was het op het publieke netwerk? Hoe heette het? uitzendinggemist kijk ik wel eens en "Met het mes op tafel" heb ik nu bijna allemaal gezien.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:04 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ah, je hebt ook gisteren tv gekeken
Het is blijkbaar een vakantietrend om met je gezin een paar duizend euro uit te geven en een weekje te helpen met het bouwen van een schooltje, ter plaatse. De foto's werden bekeken met de redactrice van het blad Linda.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:10 schreef Individual het volgende:
[..]
Ja maar voor een film en een aflevering van een Colombiaanse 'soap'. Was er iets over vrijwilligerswerk oid? Niets nieuws natuurlijk.
Ik ook!quote:
Als je inderdaad georganiseerd vrijwilligerswerk gaat doen, dan mag je flink lappen. Ik hoop dan altijd wel dat de opbrengsten niet naar overheadkosten gaan, maar zoveel mogelijk naar het project zelf.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:22 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het is blijkbaar een vakantietrend om met je gezin een paar duizend euro uit te geven en een weekje te helpen met het bouwen van een schooltje, ter plaatse. De foto's werden bekeken met de redactrice van het blad Linda.
Hoewel duur, is hier niks mis mee, overigens. Maar dat de aanwezigheid van internet de beslissende factor is, is best triest.
Heb je al een frikandelletje gegeten?quote:Op maandag 30 december 2013 17:35 schreef Fogel het volgende:
Over een week of drie is het ook voor mij snackbartijd
Vrijdag is k-day (krokettendag). Maar misschien ook een frikandel. Komt allemaal helemaal goed in de loop van het weekend qua snackbarproductinnamequote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:10 schreef Individual het volgende:
[..]
Heb je al een frikandelletje gegeten?
de laatste keer dat ik in nederland was heb ik zoveel kroketten en bitterballen gegeten dat ik er een tijdje geen zin meer in heb, geloof ik!quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:26 schreef Fogel het volgende:
[..]
Vrijdag is k-day (krokettendag). Maar misschien ook een frikandel. Komt allemaal helemaal goed in de loop van het weekend qua snackbarproductinname
waar ben je ook al weer?quote:Op donderdag 23 januari 2014 21:41 schreef Thetallguy het volgende:
Wiener schnitzel, Sachertorte (in hotel Sacher) en Korean hotpot vandaag. Today was a good day.
Wat?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 02:02 schreef Lemans24 het volgende:
Hotel Sacher, in Salzburg en Wenen tegelijk, knap!
Van 6 naar 10 in een jaar, vrij dramatisch ja.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:50 schreef Individual het volgende:
Binnenkort goedkoper naar Argentinie: Argentine peso suffers steepest fall since 2002 crisis
Wel eerst de economie helemaal laten klappen, maar dat doen ze toch elke ~10 jaar.
Eet smakelijk!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:20 schreef Fogel het volgende:
Kroket nummer een is inmiddels genuttigd
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 02:27 schreef Individual het volgende:
Bora![]()
Kan toch niet wegblijven uit HTL?
I'll try. (Hoewel je ziet dat ik toch wel steeds terugkom.quote:
Ja, duidelijk!quote:Op zaterdag 25 januari 2014 12:40 schreef Individual het volgende:
Consumentenbond: reisbranche blijft misleiden
Als ik niet zo erg was misleid dan had ik elk land ter wereld al gezien.. 2x!
Het Nieuw Ligt was ook al op bij de Blaauwe Hand.quote:
Kijk, dát zijn problemen!quote:Op maandag 27 januari 2014 11:05 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het Nieuw Ligt was ook al op bij de Blaauwe Hand.
Maar gelukkig niet bij de Hemel
Schandalig… Ze weten niet wat ze mensen aandoen...quote:Op maandag 27 januari 2014 11:01 schreef Fogel het volgende:
De kroketten op de food court van Schiphol plaza waren op![]()
Dat is nou al de zoveelste keer. Ze hebben een nieuwe inkoper nodig.
Right back at you! Nu jij weer terug bent in HTL zit ik weer te zoeken naar cruises die langs Bora-Bora gaanquote:Op dinsdag 28 januari 2014 00:11 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Schandalig… Ze weten niet wat ze mensen aandoen...
In pesos? Koers van gister of vandaag?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 01:05 schreef flipsen het volgende:
[..]
Right back at you! Nu jij weer terug bent in HTL zit ik weer te zoeken naar cruises die langs Bora-Bora gaanWeet je wel wat dat kost?!?
Interessant, met wat voor hoofdonderwerp in het achterhoofd? Travel on a budget?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:46 schreef Lemans24 het volgende:
Ik wil een aantal uitgebreide reisverslagen gaan schrijven, wellicht uiteindelijk in boekvorm en ben een overzicht aan het maken.
Het is echt niet normaal, hoeveel er tijdens m'n reisje naar Galapagos is gebeurd. In een maand tijd waren er meer conflicten en wonderlijke confrontaties dan in een heel jaar in Nederland! Dit gaat leuk worden
Eerst maar eens dit Galapagosverhaal uitwerken. Als het voldoende materiaal oplevert en goed weg leest, dan maak ik daar een apart boek van. Is het te weinig, dan knoop ik Peru en Bolivia eraan vast, daar zijn ook heel wat vreemde dingen gebeurd, zo tussen het reizen door. Het moet sowieso een narratief verhaal worden, geen how-to boek.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:50 schreef Blik het volgende:
[..]
Interessant, met wat voor hoofdonderwerp in het achterhoofd? Travel on a budget?
Reisverhalen zijn leuk!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:46 schreef Lemans24 het volgende:
Ik wil een aantal uitgebreide reisverslagen gaan schrijven, wellicht uiteindelijk in boekvorm en ben een overzicht aan het maken.
Het is echt niet normaal, hoeveel er tijdens m'n reisje naar Galapagos is gebeurd. In een maand tijd waren er meer conflicten en wonderlijke confrontaties dan in een heel jaar in Nederland! Dit gaat leuk worden
Dat lijkt me ook erg leuk om te lezen!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:16 schreef Individual het volgende:
[..]
Reisverhalen zijn leuk!
Er wordt een boek geschreven over onze A-Z nieuwjaar traditie. Deel 1 gaat over Albuquerque tot Montevideo.
De grootte van de plaats is minder belangrijk. Neiva was omdat we sowieso naar Colombia gingen en dus daar een plaats met een N hebben gezocht. De W gaat er een met 25000 inwoners worden.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:19 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook erg leuk om te lezen!
Dat deel 2 dan van Neiva tot Zanzibar (?) gaat heten, heb je al in overweging genomen, vóór jullie Neiva bezochten? Omdat je daarvoor ook een wereldstad had kunnen nemen, bijvoorbeeld.
Ik bedoel puur voor de titel van het boek, die plaats met de N komt op de kaftquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:35 schreef Individual het volgende:
[..]
De grootte van de plaats is minder belangrijk. Neiva was omdat we sowieso naar Colombia gingen en dus daar een plaats met een N hebben gezocht. De W gaat er een met 25000 inwoners worden.
Een andere optie voor de N zou Natal geweest kunnen zijn, maar ja niet in Colombia he?
Weet het niet want ik schrijf het niet.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:40 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik bedoel puur voor de titel van het boek, die plaats met de N komt op de kaft
Als in verhoogde bloeddruk en waanbeelden? Heb je deze verschijnselen niet gemeld?quote:Op woensdag 18 december 2013 15:06 schreef UIO_AMS het volgende:
Heb één keer één zo'n pil geslikt en liep vervolgens een hele dag paranoïde door de stad. Gelijk mee gestopt.
Heb mijn bloeddruk niet gemeten. Wel waanbeelden. En nee, ik zat langere tijd in het zuiden van China en was van plan om naar gebieden te reizen waar malaria heerste. Aan wie had ik het moeten melden?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:46 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Als in verhoogde bloeddruk en waanbeelden? Heb je deze verschijnselen niet gemeld?
Ja ja ja, kweet 't… Maar neem dan zo'n lokaal cargo! Niet zozeer om naar Bora-Bora te reizen, maar om daar de diverse archipels te bereizen, zodat je écht helemaal in de lokale sfeer duikt. Hartstikke gaaf! En je zelfs nog als backpacker tussen de locals op het collectieve dek slapen voor relatief weinig.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 01:05 schreef flipsen het volgende:
[..]
Right back at you! Nu jij weer terug bent in HTL zit ik weer te zoeken naar cruises die langs Bora-Bora gaanWeet je wel wat dat kost?!?
Done.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:25 schreef UIO_AMS het volgende:
Enquête van de dochter van een vriendin: http://www.thesistools.com/web/?id=388055
Spam ik ook eens wat..
Het goede nieuws: na uitgebreide (ahum) screening gisteren toestemming gekregen voor het www.tipica.travel domeinquote:Op woensdag 29 januari 2014 20:52 schreef flipsen het volgende:
Mja, er mist in ieder geval een "opmerkingen" invulveld... En spammen, daar doe ik niet aan. Binnenkort wel goed nieuws overigens over Tipica Reizen! Wat? Dat hou ik nog even geheim
quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:18 schreef flipsen het volgende:
Binnenkort dus aan de slag en de Amerikaanse markt aanboren
TP travelquote:Op donderdag 30 januari 2014 18:39 schreef flipsen het volgende:
Het voordeel van de .travel is natuurlijk dat het echt alleen organisaties zijn die zich ook daadwerkelijk met travel bezighouden. Geeft ook iets van vertrouwen naar de klant. En voor de "Amerikaanse" markt (voorlopig nog niet hoor) bekt tipica.travel wel lekker
Waarom heb je Tipi.ca nog niet?quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:39 schreef flipsen het volgende:
Het voordeel van de .travel is natuurlijk dat het echt alleen organisaties zijn die zich ook daadwerkelijk met travel bezighouden. Geeft ook iets van vertrouwen naar de klant. En voor de "Amerikaanse" markt (voorlopig nog niet hoor) bekt tipica.travel wel lekker
Hmmm...quote:Op donderdag 30 januari 2014 19:29 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Waarom heb je Tipi.ca nog niet?
Eindelijk?quote:
Dat was Valencia (ik kan die 2 steden ook nooit uit elkaar houden)quote:Op vrijdag 31 januari 2014 07:45 schreef Fogel het volgende:
Jullie begonnen een jaar of 5 geleden met voorverkennen?
Vorige week sprong de dollar van 6 naar 8 in 3 dagen. Nu is ie redelijk "stabiel", zolang het duurt. Wel piste ik net in mijn broek van het lachen toen ik tijdens de lunch het nieuws op TN zat te kijken. De rpijzen voor vlees in de supermarkt waren de afgelopen dagen met 20% gestegen (joh...) en ze lieten de woordvoerder aan het woord: "Ja, het komt door het slechte weer van de afgelopen week". SORRY?!?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:20 schreef Lemans24 het volgende:
Het gaat nu echt goed fout met de Argentijnse peso hè...
Nu al bijna 11 peso per euro, het gaat met enorme sprongen tegelijk.
Oh! Daar ga ik ook nog heen dit jaar. Vriendin studeert daar voor een half jaar.quote:
Nee, dit is de 10e keer. Al vanaf de eerste keer staat Sevilla op de shortlist, maar nu dus eindelijk.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 07:45 schreef Fogel het volgende:
Jullie begonnen een jaar of 5 geleden met voorverkennen?
Klinkt goedquote:Op zaterdag 1 februari 2014 10:13 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Nee, dit is de 10e keer. Al vanaf de eerste keer staat Sevilla op de shortlist, maar nu dus eindelijk.
We zitten trouwens in een appartement van Tempa Museo. Bevalt ook zeer goed. Vier slaapkamers, twee badkamers, mooie woonkamer en keuken en een groot dakterras voor drie nachten slechts ¤510.
Dat is altijd het jammere deel van op reis gaan.quote:
Die onthouden we evenquote:Op zaterdag 1 februari 2014 10:13 schreef UIO_AMS het volgende:
We zitten trouwens in een appartement van Tempa Museo. Bevalt ook zeer goed. Vier slaapkamers, twee badkamers, mooie woonkamer en keuken en een groot dakterras voor drie nachten slechts ¤510.
Ze hebben ook kleinere appartementen te huur. Mooie locatie: Op de rand van het toeristische centrum en naast het Museo de las Bellas Artes. Je loopt zo het centrum in, of de andere kant op naar de uitstekende restaurants. De restaurants in het toeristische centrum zijn wat duurder en van mindere kwaliteit. Is onze ervaring tenminste.quote:
Dat is eigenlijk vrijwel overal wel zo, toch?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:09 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
De restaurants in het toeristische centrum zijn wat duurder en van mindere kwaliteit. Is onze ervaring tenminste.
Over het algemeen wel, maar dit was een opvallend verschil in prijs/kwaliteit.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:20 schreef Thetallguy het volgende:
Dat is eigenlijk vrijwel overal wel zo, toch?
Hmmmm... ik zat in het land wat op plaats 122 staat.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:14 schreef Individual het volgende:
Frikandellen, kroketten en de NL keuken.![]()
![]()
[ afbeelding ]
Waarom nog reizen?
Kinderen zijn fotogeniek en Afrikaanse kinderen helemaal.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:34 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Gelukkig maar!
Ik word echt zo vrolijk van deze foto's!![]()
Eigenlijk wilde ik ook een paar van die kinderen meenemen. Vanwege schattig enzo.
Maar dat levert zo'n gedoe op bij de douane.
Het eten in Sevilla was vast lekkerder dan dat in Nosy Varika.quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:46 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik heb in Sevilla vrijwel alleen maar schattige foto's genomen van voedsel..
En dat is even schrikken Ttg!
Cool!quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:11 schreef k_man het volgende:
Ik heb mijn plannen voor dit voorjaar ook definitief gemaakt. In maart een weekend Porto en eind mei een week Moldavië (inclusief Transnistrië).
De focus ligt te weinig op Zuid-Amerika volgens jou?quote:
Dat is alweer oud nieuws van AJquote:Op maandag 10 februari 2014 13:15 schreef Individual het volgende:
Focus op de economie van Argentina is er iig wel: Al Jazeera - Argentina's great decline
Lijkt me ook een goed idee om het verplicht stemmen af te schaffen en stemmen voor Boliviaanse/Paraguayaanse immigranten in te binden.
Kunnen de niet-Peronistas trouwens wel iets goeds doen of is het gewoon een Argentijnse ziekte?
Ah ok alle problemen zijn voorbij en vanaf nu gaat het weer helemaal goedkomen.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:30 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat is alweer oud nieuws van AJDe peso is intussen gestegen tov de dollar, hoe gek wil je het hebben? Nu $7,84 tegen $8,05 vorige week
Precies, ik ga maar eens flink investeren in Argentinië en veel pesos op de bank zettenquote:Op maandag 10 februari 2014 14:32 schreef Individual het volgende:
[..]
Ah ok alle problemen zijn voorbij en vanaf nu gaat het weer helemaal goedkomen.
Voel mij gewoon normaal, nergens last vanquote:Op woensdag 12 februari 2014 23:58 schreef Bora-Bora het volgende:
Hey Tallguy weer een beetje in orde verder?
Wel effe schrikken zo!
Een oude Franse kolonie, denk ook dat ze haar film via het festival in Parijs, waar haar film draaide, hebben gevonden.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:08 schreef Lemans24 het volgende:
Dat is die kolonie van Frankrijk toch, valt daar wat te beleven?
Waarom via Japan, het ligt direct naast Australie, zou meer logisch zijn.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:15 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Een oude Franse kolonie, denk ook dat ze haar film via het festival in Parijs, waar haar film draaide, hebben gevonden.
Zag ooit een aflevering over Nieuw Caledonië bij RTL-Travel/Yorintravel/3-op-reis/Weetikveeltravel met Chris Zeegers. Mooi, onbekend land. Weet er verder ook weinig over, behalve dat je het makkelijkst via Japan daar naar toe reist.
Als ik vliegverbindingen.nl check, is de kortste en goedkoopste route via Japan of Korea (slechts één tussenstop).quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:21 schreef Blik het volgende:
Waarom via Japan, het ligt direct naast Australie, zou meer logisch zijn.
Ziet er overigens wel uit als een paradijsje
Niet via Australie hoeven scheelt je zo 1.500km vliegen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Waarom via Japan, het ligt direct naast Australie, zou meer logisch zijn.
Ziet er overigens wel uit als een paradijsje
Ik zie het, als er directe vluchten zijn vanaf Japan is dat idd de beste optiequote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:30 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Niet via Australie hoeven scheelt je zo 1.500km vliegen.
http://www.gcmap.com/mapui?P=AMS-NRT-NOU,+AMS-SIN-SYD-NOU
http://www.gcmap.com/mapui?P=AMS-NRT-NOU,+AMS-SIN-BNE-NOU
"La Nouvelle Calédonie": ahhhhh een droom!quote:Op vrijdag 14 februari 2014 09:46 schreef UIO_AMS het volgende:
Probeer ik al een tijdje mijn vriendin te overtuigen van een reis naar Japan en dan door naar Nieuw Caledonië, krijgt ze net een verzoek van een festival in Nieuw Caledonië of ze haar film op wil sturen..
Ah, primitieve bevolking, weer een extra argument waarmee in mijn antropologische vriendin kan overtuigen. Al moet de film wel nog eerst daadwerkelijk geselecteerd worden.quote:Op maandag 17 februari 2014 01:42 schreef Bora-Bora het volgende:
"La Nouvelle Calédonie": ahhhhh een droom!
Nog wel wat primitieve bevolking te vinden ook; kortom, schitterend mooi en nog interessant ook!
Net als in de rest van Frankrijkquote:Op maandag 17 februari 2014 01:42 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
"La Nouvelle Calédonie": ahhhhh een droom!
Nog wel wat primitieve bevolking te vinden ook;
quote:Op maandag 17 februari 2014 11:19 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Net als in de rest van Frankrijk
Ik hou ook van humor hoorquote:Op dinsdag 18 februari 2014 01:10 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ik dacht in eerste instantie dat jij het had gezegd, Fogel!
Lol, bij Fogel is het geen humor hoor! Hij's bloedserieus!...quote:Op dinsdag 18 februari 2014 01:32 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik hou ook van humor hoor
En van hobby's.
Precies, als je om 23:10 landt op Vliegveld Haarlem Polderbaan ben je zo rond 23:47 pas in de buurt van een gate van Schiphol.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:30 schreef Lemans24 het volgende:
Ik zou gokken dat je dat vanaf de Polderbaan nooit gaat halen. Van andere banen misschien.
Ik zou overigens geen taxi nemen, maar me laten ophalen
Schopje naar TRV / Vragen over vliegen #32 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:27 schreef k_man het volgende:
Stel de geplande aankomsttijd van je vlucht op Schiphol is 23:10. Je laatste trein gaat om 23:47. Je vliegt met Transavia en je hebt ruimbagage.
Gok je dat je die trein wel gaat halen, of kun je toch beter een taxi boeken?
Hoewel ik je keuze voor airline kan waarderen denk ik dat het vrij krap wordt. Bagageafhandeling om die tijd is naar mijn ervaring nooit echt heel snel, kan als je pech hebt al gauw een half uur duren mocht je op D87 aan de gate staan.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:27 schreef k_man het volgende:
Stel de geplande aankomsttijd van je vlucht op Schiphol is 23:10. Je laatste trein gaat om 23:47. Je vliegt met Transavia en je hebt ruimbagage.
Ik zou er niet vanuit gaan dat je het redt. Wij kwamen rond dezelfde tijd aan, hadden vervolgens nog een redelijk snelle rit naar de gate, maar moesten daarna van aankomst 1 naar aankomst 3 voor de bagage. Dat is nog een beste wandeling.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:27 schreef k_man het volgende:
In Utrecht kom je inderdaad altijd wel. Maar met die late vlucht heb ik me altijd verbaasd, hoe lang het duurt voor je van het vliegtuig bij de bagageband bent en dan toch nog steeds moet wachten op je bagage!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:54 schreef DutchTrain het volgende:
Vluchten rond dat tijdstip zijn meestal wel wat vroeger. Ik zou voor de trein gaan; in het ergste geval kom je met de trein maar tot Utrecht, maar van daar is een taxi of nachtbus naar Transandijvië wellicht goedkoper dan vanaf Schiphol.
Nee, dan is het voordeliger om van tevoren zo'n Schipholtaxi te boeken. Zo eentje die je deelt.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:54 schreef DutchTrain het volgende:
Vluchten rond dat tijdstip zijn meestal wel wat vroeger. Ik zou voor de trein gaan; in het ergste geval kom je met de trein maar tot Utrecht, maar van daar is een taxi of nachtbus naar Transandijvië wellicht goedkoper dan vanaf Schiphol.
Hoe kleiner hoe beter.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dat vliegveld van Maastricht..Had gedacht dat het klein was, maar zo klein...
Is leuk, joh!quote:Op maandag 24 februari 2014 16:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dat vliegveld van Maastricht..Had gedacht dat het klein was, maar zo klein...
ach, het is in ieder geval maar 20 minuten van Maastricht en Aachen vandaan, en 45 minuten van Luik?quote:Op maandag 24 februari 2014 16:49 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Is leuk, joh!
Maastricht-Aachen-Luik Airport, gelokaliseerd in Beek-Esloo...
Watskeburt?quote:Op zondag 23 februari 2014 13:58 schreef Bajskorv het volgende:
Dit geldt natuurlijk ook voor TRV, tot ziens!![]()
KAA / KAA SC #30-01...Kaasfeestje in het Buitenland...
Hoezo drama? Misverstand of ander soort misser?quote:Op maandag 24 februari 2014 18:29 schreef Individual het volgende:
[..]
Drama.
Maar met weer een nieuwe account kan je weer aan de slag.
Haha ik heb geen idee, maar dat leek me zo.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 01:39 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Hoezo drama? Misverstand of ander soort misser?
Floriadehal omgetoverd tot terminal voor NSSquote:De oude Floriadehal in de Haarlemmermeer wordt voor de nucleaire top die eind maart in Den Haag wordt georganiseerd omgetoverd tot terminal. Dat laat het ministerie van Buitenlandse Zaken weten. Het gebouw, waarin tegenwoordig Expo Haarlemmermeer is gevestigd, ligt naast de Polderbaan. Op die baan landen alle wereldleiders en hun delegaties.
Schiphol zal altijd een 'éénterminalvliegveld' blijven, is hun motto... Behalve voor bobo's dus.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:00 schreef Individual het volgende:
Vliegveld Haarlem gaat tijdelijk een eigen terminal krijgen voor de nucleaire top:
[..]
Floriadehal omgetoverd tot terminal voor NSS
En de General Aviation terminal op Oost danquote:Op woensdag 26 februari 2014 13:18 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Schiphol zal altijd een 'éénterminalvliegveld' blijven, is hun motto... Behalve voor bobo's dus.
Ze hebben de UK en Scandinavië uitgegumd.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:25 schreef Blik het volgende:
Quiz-time:
Een vriend van mij postte dit laatst op Facebook, een reclame van Uganda Airlines. Wat klopt er niet aan het plaatje?
[ afbeelding ]
Is dat het eerste wat je opvalt? Mij valt vooral een bepaalde bestemming op de kaart op...quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:27 schreef Individual het volgende:
[..]
Ze hebben de UK en Scandinavië uitgegumd.
En Italie ligt scheef!quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:27 schreef Individual het volgende:
[..]
Ze hebben de UK en Scandinavië uitgegumd.
Dat hebben ze dichtgegooid met wat ze uit de Bosporus hebben gegraven.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:34 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ze hebben het Suez kanaal dicht gegooid!
Het is een eiland. Daar doen ze niet aan in Uganda. Te gay.quote:
Oh Blik....quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:53 schreef Blik het volgende:
Valt niemand het op dat ze België in Letland geplaatst hebben
Lees m'n antwoord nog eens...quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:53 schreef Blik het volgende:
Ja hoor, Victoriameer enzo.quote:Op woensdag 26 februari 2014 23:54 schreef flipsen het volgende:
Ach, zo lang de piloten maar wel de weg weten maakt het allemaal niet zoveel uit. Alsof wij op een kaart zomaar even Uganda kunnen aanwijzen
Natuurlijk uberdom dat dit niet even goed is nagekeken
Echt?quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:53 schreef Blik het volgende:
Ze vermelden ze beiden in de boekingsmodule lijkt het (wanneer je op Wroclaw zoekt). Afhankelijk van de dag/tijd zie je dan dubbele vluchten; bijv. op maandag zowel naar Katowice als Wroclaw. Later in de zomer vliegen ze minder op Wroclaw en daardoor zie je vrijwel alleen maar Katowice staan.quote:Op donderdag 27 februari 2014 13:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Jullie een idee wat er met Wroclaw aan de hand is?
Gister nog tickets gezocht van Eindhoven naar Wroclaw met WizzAir. Volop aanwezig. Als ik vandaag zoek wil hij me via Katowice sturen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |