Reageer op mijn hele post. ik heb hem geedited.quote:Op zondag 15 december 2013 15:22 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ga vooral je gang. Je zult niks raars vinden. Hij was vluchteling in Syrië en heeft het door middel van verkiezingen tot minister-president geschopt. Geen rijke vader of opa of wat dan ook.
quote:Asked by a follower whether it is legitimate to travel to Syria to fight, al-Haeri replied: "The battle in Syria is not for the defense of the shrine of Sayida Zeinab but it is a battle of infidels against Islam and Islam should be defended."
"Fighting in Syria is legitimate and those who die are martyrs," al-Haeri said in comments posted on his official website. An official at his office confirmed that the comments are authentic.
quote:Prominent Shiite cleric backs fighting in Syria
BAGHDAD: A leading Shiite Muslim cleric widely followed by Iraqi militants has issued the first public religious edict permitting Shiites to fight in Syria's civil war alongside President Bashar Assad's forces.
The fatwa by Iran-based Grand Ayatollah Kazim al-Haeri, one of the mentors of radical Shiite cleric Muqtada al-Sadr, comes as thousands of Shiite fighters mostly from Iraq and Lebanon play a major role in the battles.
The call likely will increase the sectarian tones of the war, which pits overwhelmingly Sunni Muslim rebels against members of Assad's Alawite sect, an offshoot of Shiite Islam. The situation has worsened with the influx of thousands of Shiite and Sunni foreign fighters.
Al-Haeri is based in the holy city of Qom, Iran's religious capital. Among his followers are many fighters with the feared Shiite militia, Asaib Ahl al-Haq, or Band of the Righteous, an Iranian-backed group that repeatedly attacked U.S. forces in Iraq and says it is sending fighters to Syria. That militia is headed by white-turbaned Shiite cleric Qais al-Khazali, who spent years in U.S. detention but was released after he was handed over to the Iraqi government.
Many Shiite gunmen already fight around the holy shrine of Sayida Zeinab just south of Syria's capital, Damascus. The shrine is named after the Prophet Muhammad's granddaughter and is popular with Iranian worshippers and tourists.
Asked by a follower whether it is legitimate to travel to Syria to fight, al-Haeri replied: "The battle in Syria is not for the defense of the shrine of Sayida Zeinab but it is a battle of infidels against Islam and Islam should be defended."
"Fighting in Syria is legitimate and those who die are martyrs," al-Haeri said in comments posted on his official website. An official at his office confirmed that the comments are authentic.
Asaib Ahl al-Haq currently has about 1,000 fighters in Syria and many others were volunteering to go join the battle, said Ashtar al-Kaabi, an Asaib Ahl al-Haq member who organizes sending Shiite fighters from Iraq to Syria. Asked whether the increase is related to al-Haeri's fatwa, al-Kaabi said: "Yes. This fatwa has had wide effect."
Over the past year, jihadi groups have begun playing a bigger role in Syria's war and openly calling for the killing of Shiites and Alawites because of their beliefs. Assad recently said that fighters from more than 80 countries have come to Syria to fight against his forces. The rebels are mainly backed by Saudi Arabia and Turkey, Sunni powerhouses in the Middle East.
The main Western-backed Syrian opposition group, the Syrian National Coalition, claimed recently that Shiite fighters from 14 different factions are fighting alongside government forces in Syria. The coalition said those fighters are brought to Syria with the help of Iraq's Shiite Prime Minister Nouri al-Maliki, though Iran remains Syria's strongest ally.
Lebanon's Iran-backed Shiite Hezbollah also openly joined Assad's forces in May after hiding its participation for months. Since then, the group has helped government forces recapture a string of towns and villages near the Lebanese border.
Read more: http://www.dailystar.com.(...)a.ashx#ixzz2nYMtf84i
(The Daily Star :: Lebanon News :: http://www.dailystar.com.lb)
Ik weet dat het je zal verbazen maar er wonen daar ook Sji'ieten.quote:Op zondag 15 december 2013 15:16 schreef Baklava95 het volgende:
Alleen Soennieten hebben het recht om het Saoudische koningshuis te bekritiseren en eventueel omver te werpen.
Als je kijkt naar wat Soennieten allemaal uitspoken zou je het ze haast niet kwalijk kunnen nemen, maar ja in Iran worden Soennieten in elk geval niet onthoofd en hebben ze ook gewoon moskeeën.quote:Sjiieten moeten eerst naar zichzelf kijken. Alsof Iran en Irak zo'n toplanden zijn met die Hoerenzoon Khameini die verbiedt dat er Soennitische Moskeeen gebouwd mogen worden. En de zoon van een prostituee Maliki die onschuldige Soennieten die tegen zijn Dictatoriele beleid demonstreren afslacht.
Ik hoop dat FSA en JAN die hoerenzonen uit Zuid-Irak en Zuid-Libanon en Iran die zichzelf vechters noemen even goed afslachten.quote:Op zondag 15 december 2013 15:23 schreef Slayage het volgende:
leuk altijd die extremisten, die de tegenstander ongelovig, dus vogelvrij verklaren
[..]
[..]
Ik kom op voor de sjiieten die daar wonen die last hebben van Al-Saoud. Maar ook de meeste Sunnis hebben ast van die kankergezwel die Al-Saoud heet.quote:Op zondag 15 december 2013 15:26 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik weet dat het je zal verbazen maar er wonen daar ook Sji'ieten.
[..]
Als je kijkt naar wat Soennieten allemaal uitspoken zou je het ze haast niet kwalijk kunnen nemen, maar ja in Iran worden Soennieten in elk geval niet onthoofd en hebben ze ook gewoon moskeeën.
nee dat is ook niet meer nodig na eeuwen sjiitisch/safawidische politiek van onderdrukking van soennieten...quote:Op zondag 15 december 2013 15:26 schreef IPA35 het volgende:
Als je kijkt naar wat Soennieten allemaal uitspoken zou je het ze haast niet kwalijk kunnen nemen, maar ja in Iran worden Soennieten in elk geval niet onthoofd en hebben ze ook gewoon moskeeën.
Mijn eigen soort wat? Sinds wanneer is iemand van mijn soort?quote:Op zondag 15 december 2013 15:16 schreef Baklava95 het volgende:
Ik ben geen aanhanger van die belachelijke koningshuis(van mij mag al-Saoud branden). maar hoe jij ze belachelijk maakt zonder naar je eigen soort (Maliki, Sadr, Al Hakim, Al Houthi) te kijken.![]()
![]()
![]()
Nee hoor, iedereen die last heeft van deze idioten kan ze bekritiseren. En iedereen in Saoedi-Arabië mag ze omver werpen(ja, in Saoedi-ARabië leven ook sjiieten).quote:Alleen Soennieten hebben het recht om het Saoudische koningshuis te bekritiseren en eventueel omver te werpen.
Hoe vaak ga je nou dit soort domme idiote verzinsels herhalen hier? Ik heb je al 80.000 keer uitgelegd dat het niet waar is.quote:Sjiieten moeten eerst naar zichzelf kijken. Alsof Iran en Irak zo'n toplanden zijn met die Hoerenzoon Khameini die verbiedt dat er Soennitische Moskeeen gebouwd mogen worden.
Khanom, doe even rustig aan. Onschuldige demonstrerende soennieten moeten gewoon geen wapens dragen en niet op veiligheidstroepen schieten. Jij vergeet er ook even bij te vertellen dat ze een paar dagen vóór dit voorval een paar Irakese soldaten hebben ONTHOOFD?quote:En de zoon van een prostituee Maliki die onschuldige Soennieten die tegen zijn Dictatoriele beleid demonstreren afslacht.
Jah nee, dat zijn er maar een stuk of 10 of zoquote:Op zondag 15 december 2013 15:28 schreef Baklava95 het volgende:
Jammer dat er maar heel weinig Soennieten naar Syrië gaan om te vechten.
Net zeg je nog dat alleen Soennieten het huis Saoed mogen bekritiseren...quote:Op zondag 15 december 2013 15:30 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik kom op voor de sjiieten die daar wonen die last hebben van Al-Saoud. Maar ook de meeste Sunnis hebben ast van die kankergezwel die Al-Saoud heet.
En die duizenden Soennieten dan?quote:Maar ik haat Libanese en Irakese shia's die naar Syrie gaan om te vechten aan de zijde van die bloedhond en zoon van een prostituee die zijn echte vader niet kent genaamd: Bashar Al-Assad.
heel dat isis bestaat voornamelijk uit soennitische buitenlanders...quote:Op zondag 15 december 2013 15:28 schreef Baklava95 het volgende:
Jammer dat er maar heel weinig Soennieten naar Syrië gaan om te vechten.
Hou nou op met dat domme gelul. Ik ga het je nog 1 keer uitleggen, al weet dat ik dat je volgende week weer dit soort bullshit komt vertellen.quote:Op zondag 15 december 2013 15:30 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik kom op voor de sjiieten die daar wonen die last hebben van Al-Saoud. Maar ook de meeste Sunnis hebben ast van die kankergezwel die Al-Saoud heet.
Geloof het of niet, in de KSA hebben sjiieten honderden Moskeeën over het hele land maar er zijn bijna geen Sunni-Moskeeen in Iran. En degene die erwel zijn zijn vaak oud en slecht onderhouden en staan op instorten. Ermogen geen Sunni-Moskeeën gebouwd worden in Iran.
Teheran is de enige hoofdstad in de hele wereld die geen Sunni-Moskee of een overige gebedshuis heeft.
Maar ik haat Libanese en Irakese shia's die naar Syrie gaan om te vechten aan de zijde van die bloedhond en zoon van een prostituee die zijn echte vader niet kent genaamd: Bashar Al-Assad.
een moskee is geen moskee, net als dat de moskees in turkije soennitisch zijn zijn die in iran sjiitischquote:Op zondag 15 december 2013 15:35 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hou nou op met dat domme gelul. Ik ga het je nog 1 keer uitleggen, al weet dat ik dat je volgende week weer dit soort bullshit komt vertellen.
In Iran bestaat er niet zoiets als soennitische of sjiitische moskeeën. Een moskee is een moskee. Maar als een moskee in een overwegend soennitisch gebied staat, is de Imam soennitisch. Als de moskee in een overwegend sjiitisch gebied staat, is de Imam sjiitisch. Thats it.
Wat is het verschil tussen die 2? Andere kleur? Andere indeling?quote:Op zondag 15 december 2013 15:38 schreef Slayage het volgende:
[..]
een moskee is geen moskee, net als dat de moskees in turkije soennitisch zijn zijn die in iran sjiitisch
Als je de waarheid wilt weten over Iran kijk naar deze video''squote:Op zondag 15 december 2013 15:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
Mijn eigen soort wat? Sinds wanneer is iemand van mijn soort?
Alsjeblieft zoek even op wie die mensen zijn die je net genoemd hebt, en dan zie je dat je vergelijking als een tang op een varken slaat.
[..]
Nee hoor, iedereen die last heeft van deze idioten kan ze bekritiseren. En iedereen in Saoedi-Arabië mag ze omver werpen(ja, in Saoedi-ARabië leven ook sjiieten).
[..]
Hoe vaak ga je nou dit soort domme idiote verzinsels herhalen hier? Ik heb je al 80.000 keer uitgelegd dat het niet waar is.
[..]
Khanom, doe even rustig aan. Onschuldige demonstrerende soennieten moeten gewoon geen wapens dragen en niet op veiligheidstroepen schieten. Jij vergeet er ook even bij te vertellen dat ze een paar dagen vóór dit voorval een paar Irakese soldaten hebben ONTHOOFD?
Ja maar er zijn 100000X meer Sjiieten dan Soennieten die in Syrië vechten.quote:Op zondag 15 december 2013 15:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
heel dat isis bestaat voornamelijk uit soennitische buitenlanders...
Nee ik ga geen videos van jou kijken. Ik ben zelf in Iran geweest, ik ga echt geen propaganda kijken van jou.quote:Op zondag 15 december 2013 15:39 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Als je de waarheid wilt weten over Iran kijk naar deze video''s
Die onthoofding van twee Irakese soldaten s door Al-aida gedaan niet door Irakese Soennieten.
AQ vertegenwoordigt geen Soennieten Akhi.![]()
![]()
Al-Hakim Al-Sadr en Maliki zijn voor mij even idioot als die Al-Taghout koningshuis.
Vooral omdat ze Assad steunen in de strijd in Syrië.
Bron?quote:Op zondag 15 december 2013 15:40 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja maar er zijn 100000X meer Sjiieten dan Soennieten die in Syrië vechten.
formeel is er een staatsinstelling (diyanet) die alle imams en moskees levert en voor de rest is er geen andere form van islam dan de gangbare versie van diyanet en deze is uiteraard soennitisch hanafitisch, tuurlijk zijn er wel sjiiten in turkije met name in het oosten tegen iran/armenie aan, zo is mijn schoonzus sjiitisch (caferi) en zijn er sjititsche moskees, maar formeel niet dus, er is immers maar 1 islam zoals jij zegt mbt iranquote:Op zondag 15 december 2013 15:39 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen die 2? Andere kleur? Andere indeling?
Bestaan er dan geen 'sjiitische' moskees in Turkije?
quote:President Assad Makes Revelations on Iraqi Officials’ Odd Request
TEHRAN (FNA)- Syrian President Bashar al-Assad has revealed that some senior Iraqi government officials have asked him to open its borders to allow extremist groups to commute to Iraq, Arab media sources disclosed on Sunday.
“Some Iraqi leaders who play a role in Iraq’s political process have called on the Syrian president to leave open its borders to allow the extremist Jihadis to enter Iraq via Syria,” Baghdad-based Al-Sabah newspaper quoted media sources as saying.
"President Assad has reiterated that the Syrian government has recorded voices of the Iraqi officials who have asked for his assistance to harm Iraq’s political tranquility," the newspaper reported.
President Assad’s Media Advisor Bouthaina Sha’aban had earlier said that the Iraqi politicians who criticize the Syrian government are the same ones who asked the Syrian government to leave open its borders to the Jihadis.
Earlier this week, Iraq said its forces have foiled an attempt by militants to infiltrate the country from Syria.
The Iraqi Interior Ministry said in a statement issued on Monday that the forces engaged a “terrorist group” that used 20 vehicles and more than two dozen motorcycles to enter Iraq’s Anbar Province.
The Iraqi forces pushed the armed militants back after a two-hour clash, the ministry added.
The border clash came after Iraq said earlier this week that it had discovered three underground tunnels on its border with Syria, which were used by militants to smuggle weapons into Syria.
The foreign-backed militancy in Syria has had spillover effects in neighboring countries including Lebanon and Iraq.
In addition to infiltration attempts by militant groups, Iraq is also witnessing bombings and shooting attacks on an almost regular basis. The Baghdad government blames Al-Qaeda for the carnage.
ik denk dat het lastige is vast te stellen wat exact dat aantal is, maar het is voor irakis en libanezen super makkelijk om de grens over te steken en hun ding te doen uiteraardquote:Op zondag 15 december 2013 15:40 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja maar er zijn 100000X meer Sjiieten dan Soennieten die in Syrië vechten.
In Iran werkt het anders. Een moskee krijgt geen benaming 'soennitisch' of 'sjiitisch'. Een moskee is een moskee. Maar hij staat of in een overwegend soennitisch gebied(dan krijgen ze een soennitische Imam) of een sjiitisch gebied(dan een sjiitische imam).quote:Op zondag 15 december 2013 15:43 schreef Slayage het volgende:
[..]
formeel is er een staatsinstelling (diyanet) die alle imams en moskees levert en voor de rest is er geen andere form van islam dan de gangbare versie van diyanet en deze is uiteraard soennitisch hanafitisch, tuurlijk zijn er wel sjiiten in turkije met name in het oosten tegen iran/armenie aan, zo is mijn schoonzus sjiitisch (caferi) en zijn er sjititsche moskees, maar formeel niet dus, er is immers maar 1 islam zoals jij zegt mbt iran
de iraanse overheid levert 2 soorten imams? zowel soennitische als sjiitische? ondermijnen ze zichzelf niet door te stellen dat er 2 versies zijn van islam?quote:Op zondag 15 december 2013 15:46 schreef Peunage het volgende:
[..]
In Iran werkt het anders. Een moskee krijgt geen benaming 'soennitisch' of 'sjiitisch'. Een moskee is een moskee. Maar hij staat of in een overwegend soennitisch gebied(dan krijgen ze een soennitische Imam) of een sjiitisch gebied(dan een sjiitische imam).
Ik denk niet echt dat ze imams 'leveren' zoals in Turkije. Het gaat er om dat Khomeini eenheid als essentieel onderdeel van de Iraanse en Islamitische samenleving zag.quote:Op zondag 15 december 2013 15:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
de iraanse overheid levert 2 soorten imams? zowel soennitische als sjiitische? ondermijnen ze zichzelf niet door te stellen dat er 2 versies zijn van islam?
lijkt me sterk dat dat niet gebeurt, immers khamanei linked zijn politieke gezag aan het religieuze gezag, wie levert dan de imams in iran?quote:Op zondag 15 december 2013 15:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik denk niet echt dat ze imams 'leveren' zoals in Turkije. Het gaat er om dat Khomeini eenheid als essentieel onderdeel van de Iraanse en Islamitische samenleving zag.
Soennitische madrasa's denk ik.quote:Op zondag 15 december 2013 16:00 schreef Slayage het volgende:
[..]
lijkt me sterk dat dat niet gebeurt, immers khamanei linked zijn politieke gezag aan het religieuze gezag, wie levert dan de imams in iran?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |