quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:55 schreef JerryWesterby het volgende:
Maakt niet uit het is allemaal de schuld van Hanoeman.
Indirect door Pakistan zou best kunnen. Maar jij stelt echter dat de VS met zowel woorden als daden extreme moslims steunt. Daar is dus geen bewijs voor. Terwijl de VS juist duidelijk mensen zoals Massoud prefereerde.quote:Op zaterdag 14 december 2013 15:56 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
De VS heeft dus wel training en wapens gegeven via de ISI.
Saoedi-Arabiquote:Tevens zijn er meer dan genoeg mensen die het wel met mij eens zijn, oa Bandar bin Sultan. https://en.wikipedia.org/wiki/CIA%E2%80%93al-Qaeda_controversy
Wat dit artikel stelt klopt niet. Ten eerste is Liwa Al-Islam nooit gelieerd geweest aan de FSA. Ten tweede heeft Al-Nusra nooit een bondgenootschap ondertekend. Ze hebben enkele de statement ondertekend dat ze zich distantiren van de FSA. Dit artikel trekt de gebeurtenissen uit zijn verband. Bovendien, zelfs al was dit zo het Islamic Front ontvangt geen funding van de VS. Dus je theorie dat de VS Islamitische terroristen steunt in Syri klopt niet.quote:
Ja, en? Daarom steunt de VS ook Islamitische terroristen? Met die logica is dit wel zo, maar idem voor landen als Rusland. Die hebben wapens geleverd aan landen zoals Syri die deze doorspeelden naar Islamitische terroristen zoals Hezbollah en Al-Qaeda in Irak.quote:De VS steunt Saoedi-Arabi en de golfstaten die islamitische terroristen steunen. De VS heeft pas nog 1500 anti-tank raketten verkocht aan S-A.
Deze site was eigendom van het Khadaffi-regimequote:
Die berberrebellen uit Zintan zijn geen Islamisten en willen geen sharia invoeren. Islamisten zijn niet automatisch terroristen trouwens.quote:En mensen die de sharia willen invoeren zijn geen islamisten?
Nee. Toen de VS erachter kwam dat ze in verkeerde handen kwamen te vallen hebben ze dit proberen stop te zetten. Maargoed je geeft dus toe dat de VS nooit Islamitische terroristen heeft gesteund in Libi.quote:De VS heeft toegestaan dat Qatar wapens leverde aan de terroristen.
Ach, zo'n beetje die hele zaal mag van mij een kogeltje koppenquote:Gadaffi heeft het wel goed voorspeld met Assad die nog lacht.
Is ook zo, maar wel bij de feiten blijven.quote:De VS heeft zo veel misdaden gepleegd
Wat is de relevantie van deze samenzweringstheorie?quote:en vermoord ook Westerse staatshoofden (Aldo Moro).
Hmmm. Wat betreft de PMOI kan ik me een artikel herinneren van de BBC dat ze bescherming en logistiek ontvingen van Amerikaanse troepen. Iran zou zelfs bereid zijn geweest haar steun aan Hamas terug te schroeven als de VS hetzelfde deed met de PMOI. Maar die info wist ik niet. Betreft steun aan de Jundallah heb ik een aantal jaar geleden wat artikelen over gelezen van onder meer The New Yorker en ABC. Die vond ik destijds best overtuigend, maar daar kun je natuurlijk anders over denken.quote:Op zaterdag 14 december 2013 16:51 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Incorrect. De VS heeft de PMOI nooit militair gesteund. In tegenstelling zelfs; ze werden direct ontwapend toen de VS Irak binnenviel. Die wapens zijn nooit teruggeven, noch de militaire barakken waarin ze verbleven. En wat betreft Amerikaanse steun aan Jundullah is ook onduidelijk. Daar is tot op heden helemaal geen bewijs voor. Wel is het aannemelijk dat de Pakistaanse inlichtingendienst (ISI) en Saudi-Arabi hen gesteund hebben.
wow tl;drquote:Op zaterdag 14 december 2013 22:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Indirect door Pakistan zou best kunnen. Maar jij stelt echter dat de VS met zowel woorden als daden extreme moslims steunt. Daar is dus geen bewijs voor. Terwijl de VS juist duidelijk mensen zoals Massoud prefereerde.
[..]
Saoedi-ArabiMaargoed zoals je eigen artikel al goed aangeeft is er geen enkel bewijs dat de CIA banden had met AQ of OBL in Afghanistan. En je zou toch wel verwachten dat bewijs wel eens op zou duiken ruim 25 jaar na dato.
[..]
Wat dit artikel stelt klopt niet. Ten eerste is Liwa Al-Islam nooit gelieerd geweest aan de FSA. Ten tweede heeft Al-Nusra nooit een bondgenootschap ondertekend. Ze hebben enkele de statement ondertekend dat ze zich distantiren van de FSA. Dit artikel trekt de gebeurtenissen uit zijn verband. Bovendien, zelfs al was dit zo het Islamic Front ontvangt geen funding van de VS. Dus je theorie dat de VS Islamitische terroristen steunt in Syri klopt niet.
[..]
Ja, en? Daarom steunt de VS ook Islamitische terroristen? Met die logica is dit wel zo, maar idem voor landen als Rusland. Die hebben wapens geleverd aan landen zoals Syri die deze doorspeelden naar Islamitische terroristen zoals Hezbollah en Al-Qaeda in Irak.
[..]
Deze site was eigendom van het Khadaffi-regimeEn dat verhaal met die video van die 1,7 miljoen mensen bleek gefotoshopt, logisch ook 1,7 miljoen passen niet eens op dat plein. Op de foto is goed te zien hoeveel mensen er werkelijk staan, een paar honderd hooguit.
[..]
Die berberrebellen uit Zintan zijn geen Islamisten en willen geen sharia invoeren. Islamisten zijn niet automatisch terroristen trouwens.
[..]
Nee. Toen de VS erachter kwam dat ze in verkeerde handen kwamen te vallen hebben ze dit proberen stop te zetten. Maargoed je geeft dus toe dat de VS nooit Islamitische terroristen heeft gesteund in Libi.
[..]
Ach, zo'n beetje die hele zaal mag van mij een kogeltje koppenMisschien zou het eens handig zijn dat die lui daar eens in de spiegel keken ipv altijd de schuld aan de CIA geven. Hetzelfde met Kadhaffi. Als hij nou niet al zijn geld had weggegooid aan zijn pan-Arabische en pan-Afrikaanse sprookjes, steun aan terrorisme enzovoorts en in plaats daarvan genvesteerd in zijn eigen land, en lag zijn lijk nu misschien niet weg te rotten in een zandwoestijn.
[..]
Is ook zo, maar wel bij de feiten blijven.
[..]
Wat is de relevantie van deze samenzweringstheorie?
[..]
Hmmm. Wat betreft de PMOI kan ik me een artikel herinneren van de BBC dat ze bescherming en logistiek ontvingen van Amerikaanse troepen. Iran zou zelfs bereid zijn geweest haar steun aan Hamas terug te schroeven als de VS hetzelfde deed met de PMOI. Maar die info wist ik niet. Betreft steun aan de Jundallah heb ik een aantal jaar geleden wat artikelen over gelezen van onder meer The New Yorker en ABC. Die vond ik destijds best overtuigend, maar daar kun je natuurlijk anders over denken.
Wie noem jij hier een aap?quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:55 schreef JerryWesterby het volgende:
Maakt niet uit het is allemaal de schuld van Hanoeman.
Excuses. Ook voor vergeten toevoeging NSFW.quote:Op zondag 15 december 2013 14:47 schreef Specularium het volgende:
Lijkenfotos (als ze al bij het artikel horen) in tekstlinkjes aub.
Ik las dat het een gewone Sji'itisch man was die zichzelf opblies, niet een neef van de president.quote:Op zondag 15 december 2013 14:31 schreef Veldkamp het volgende:
Bloedige beelden uit Adra, dat slachtoffer werd van Jabhat al Nusra en ISIS-terroristen die met rebellen een uitbraakpoging waagden.
Soennitische arbeiders van de regeringsfabrieken in 'Aadra (125 mensen), maar ook tientallen Alawieten en Christenen en (soennitische) regeringsambtenaren werden afgeslacht door de terroristen.
Bijzonder geviseerd werden alawieten en Druzen.
Een neef van President Bashar al Assad werkte en woonde in Adra en blies zijn eigen huis op, om zijn gezin te redden van de martelingen en slachtingen door de koppensnellende Wahabeestenen Salafisten.....
Jihad Makhlouf (neef langs moederszijde):
[ afbeelding ] († 13 december 2013)
Vermoorde kinderen en een echtgenote van de soennitische fabrieksarbeider werden niet gespaard door de 'vrome moslims', salafisten:
NSFW: http://mediawerkgroepsyri(...)/bby2s6vimaaexqz.png
(† 13 december 2013)
[ afbeelding ]
Nizar en Bashar Hassan de dag voordat terroristen hen afslachtten in Adra (Gouvernement Damascus, Syri). Het gezin Hassan was van alawitische confessie, een liberale gnostische religieuze afsplitsing van de sjiitische islam.
Jihad Makhlouf is een neef en heeft zich opgeblazen uit wanhoop, mogelijk de gezinsleden in de kelder verstopt. Dit om binnendringen van terroristen in zijn huis te voorkomen.... Een wrede dood uit wanhoop voor deze etno-religieuze zuiveringen door terroristen en huurlingen....quote:Op zondag 15 december 2013 14:54 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik las dat het een gewone Sji'itisch man was die zichzelf opblies, niet een neef van de president.
Ik zal het eens navragen...
quote:
Punt is dat ik een verhaal hoorde van een Sji'itische man (Isma'ilieten wonen ook in Adra, en geen Alawi want die werden als aparte groep genoemd in dat verhaal, want alle minderheden waren doelwit) die een handgranaat had gepakt en zijn gezin en de aanvallers opblies.quote:Op zondag 15 december 2013 14:57 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Jihad Makhlouf is een neef en heeft zich opgeblazen uit wanhoop, mogelijk de gezinsleden in de kelder verstopt. Dit om binnendringen van terroristen in zijn huis te voorkomen.... Een wrede dood uit wanhoop voor deze etno-religieuze zuiveringen door terroristen en huurlingen....
Andere alawitische mannen hebben zich ook doodgevochten of opgeblazen uit wanhoop.
De Christenen van de industrile arbeidersstad Adra zijn bij hun zelfverdediging echter niet zo ver gegaan en dus werden zij gruwelijk onthoofd in Adra. Het plegen van 'zelfmoord', ook in wanhoop of de strijd, is nooit toegestaan. Dus hebben velen zich aan hun gruwelijke lot overgeleverd in vertrouwen op het loon van God voor hun martelaarschap omwille van Christus. Als ze immers tot de wahabitische islam zouden overgaan, zouden de terroristen hen niet hebben uitgemoord... Nu wel.... Uit anti-christelijke haat.....
De terroristen zullen dat, zonder berouw, wel doen.quote:Op zondag 15 december 2013 14:50 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Mogen ze eeuwig branden in het hellevuur.. Honden.
Zullen ongetwijfeld meerdere gezinsvaders hebben gedaan. Ismalitische sjiieten, Twaalver sjiieten, Alawieten. Er wonen veel sjiitische moslims in Adra, maar ook (nog veel meer) soennitische moslims en veel christenen en Druzen vanuit heel Syri.quote:Op zondag 15 december 2013 14:58 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Punt is dat ik een verhaal hoorde van een Sji'itische man (Isma'ilieten wonen ook in Adra, en geen Alawi want die werden als aparte groep genoemd in dat verhaal, want alle minderheden waren doelwit) die een handgranaat had gepakt en zijn gezin en de aanvallers opblies.
In Nederland zal het wegens oliebelangen wel niet getoond worden, maar de film moet dan maar op DVD.quote:Op zondag 15 december 2013 14:58 schreef Peunage het volgende:
[..]![]()
Laat ze deze film alsjeblieft overal uitbrengen. Alleen al die zenuwachtige en spastische reactie van de Saoedi's is een goede reden
Van ordinaire woestijnrover tot decadente koning?quote:Op zondag 15 december 2013 14:58 schreef Peunage het volgende:
[..]![]()
Laat ze deze film alsjeblieft overal uitbrengen. Alleen al die zenuwachtige en spastische reactie van de Saoedi's is een goede reden
Read more: http://www.dailystar.com.(...)t.ashx#ixzz2nYKiccpMquote:Syrian troops to storm Yabroud 'within hours': report
BEIRUT: Syrian government troops are expected to storm the rebel stronghold of Yabroud near the Lebanese border within hours, a report in a pro-Assad newspaper said Sunday.
The report, published by Al-Watan daily, quoted sources from the town saying that the Syrian Army is now prepared to launch a military operation to regain control of Yabroud.
The paper quoted the sources as saying government troops were advancing quickly both on the outskirts and inside the Syrian town located in the Qalamoun region.
President Bashar Assad’s forces launched an offensive last month on the Qalamoun region to cut off rebel supply routes from Lebanon.
Yabroud has been under the control of rebels since early last year and has served as a major smuggling hub for opposition fighters.
It is also the town where a group of nuns seized last month by rebels groups in the historic Maaloula are said to be held.
Zullen we maar ook een film maken over jouw held Maliki en hoe hij de nieuwe dictator a la Saddam Hussein is geworden van Irak.quote:Op zondag 15 december 2013 14:58 schreef Peunage het volgende:
[..]![]()
Ga vooral je gang. Je zult niks raars vinden. Hij was vluchteling in Syri en heeft het door middel van verkiezingen tot minister-president geschopt. Geen rijke vader of opa of wat dan ook.quote:Op zondag 15 december 2013 15:16 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Zullen we maar ook een film maken over jouw held Maliki en hoe hij de nieuwe dictator a la Saddam Hussein is geworden van Irak.![]()
Dan wordt Maliki en zijn aanhangers (inclusief jij) ook spastisch en zenuwachtig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |