Dat roepen ze allemaal maar zodra er nieuwe objectieven uitkomen is de oude zooi altijd snel uit de 'gratie' en staat marktplaats er vol mee.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 13:39 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Maar als je er goed mee omgaat gaat dat glas langer mee dan je hobby en ben je al 10 generaties camera's verder.
Ik heb nu een 17-40 en ik zie geen reden om die ooit te verkopen. Tenzij ik de 16-35 het waard vind of stop met fotograferen. Ookal komt er een nieuwe uit.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:22 schreef Uncle het volgende:
[..]
Dat roepen ze allemaal maar zodra er nieuwe objectieven uitkomen is de oude zooi altijd snel uit de 'gratie' en staat marktplaats er vol mee.![]()
Uiteindelijk leuk voor koopjesjagers, oud analoog glas is bijvoorbeeld erg voordelig aan te komen. Maar voor velen is het gewoon een goede smoes om mooie dure spulletjes thuis te verantwoorden.
Voordeel is uiteraard wel dat objectieven relatief waardevast zijn dus mocht je na 3 jaar toch dat objectief willen verkopen waarvan je je vriendin/vrouw/moeder had overtuigd dat je er 30 jaar mee kon doen, dan schrijf je er doorgaans niet zo gek veel op af
And that's where I come in!quote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:22 schreef Uncle het volgende:
Dat roepen ze allemaal maar zodra er nieuwe objectieven uitkomen is de oude zooi altijd snel uit de 'gratie' en staat marktplaats er vol mee.
quote:Uiteindelijk leuk voor koopjesjagers, oud analoog glas is bijvoorbeeld erg voordelig aan te komen. Maar voor velen is het gewoon een goede smoes om mooie dure spulletjes thuis te verantwoorden.
En dat helemaal. Zeker de wat goedkopere bodies dalen gigantisch (snel) in prijs. Maar die objectieven blijven relatief veel waard.quote:Voordeel is uiteraard wel dat objectieven relatief waardevast zijn dus mocht je na 3 jaar toch dat objectief willen verkopen waarvan je je vriendin/vrouw/moeder had overtuigd dat je er 30 jaar mee kon doen, dan schrijf je er doorgaans niet zo gek veel op af
Perfecte allroundlens, al heb ik de 2,8 non IS maar die heb ik nog nooit gemist, de IS eigenlijkquote:Op dinsdag 13 mei 2014 08:59 schreef Dark_Angelus het volgende:
+ 16-35 4.0 IS
Canon EF 16-35mm f/4.0L IS USM objectief
Lijkt me 'speciaal' voor de filmers onder ons... (?)quote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:32 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Perfecte allroundlens, al heb ik de 2,8 non IS maar die heb ik nog nooit gemist, de IS eigenlijk
Hoe bedoel je speciaal?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:39 schreef Uncle het volgende:
[..]
Lijkt me 'speciaal' voor de filmers onder ons... (?)
Wanneer was de laatste keer dat je IS op 16-35 mm nodig had met foto's maken?quote:
Nooitquote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wanneer was de laatste keer dat je IS op 16-35 mm nodig had met foto's maken?
En kan het bij filmen van pas komen?quote:
Alleen als je uit de hand filmt, op een rig, slider of tripod zet je IS sowieso uitquote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En kan het bij filmen van pas komen?
There's your answer!quote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:51 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Alleen als je uit de hand filmt, op een rig, slider of tripod zet je IS sowieso uit
quote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:54 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Hoezo heb ik een antwoord nodig, ik stelde njet eens een vraag
quote:
Het is er. Dus mensen kopen het.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:00 schreef SunChaser het volgende:
Ik snap nog steeds de uitdrukking speciaal niet.
IS op groothoek heb je niet nodig per se ook niet om te filmen
Daar hoor je mij toch niet over?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:03 schreef SunChaser het volgende:
Wat maakt t uit wat canon maakt, ik zeg dat ik de IS niet mis op de 16-35
Bericht is al van een tijd terug, het patent van nog langer maar er is hoopquote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Zou graag een 50mm of 35mm 1.4 zien met IS
Ik ben blij dat je het nut er van inziet. Zonder deze discussie zou de wereld een stuk slechter af zijn.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |