Was echt leuk in die tijd.quote:Op maandag 21 juli 2014 16:48 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Ik wist dat het zoiets was, heb het zelf ook lang gespeeld
Dan misschien Jones in the Fast Lane ?quote:Op maandag 21 juli 2014 16:40 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Nee helaas die is het niet.
Zo kinderlijk zag het er niet uit en het was niet getekend.
Nee, dat lijkt wel voor Win95quote:
Misschien dat je hier wat aan hebquote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:49 schreef Digitalwater het volgende:
Goedendag allemaal. Cool om zo'n topic te hebben gevonden.
Ik zag aan de verschillende antwoorden al dat er hier een hoop kennis rondhangt.
Ik ben op zoek naar een aantal spellen van ergens in de jaren 90.
Allemaal voor de PC, ik geloof zelfs nog onder Windows 98.
Spel 1 was een platform spel met "prinses" in de titel. En nee het was niet Zelda. Je moest volgens mij rode bolletjes (appeltjes?) pakken.
Spel 2 was een spel waarbij je een soort battle-suit/exoskelet aandeed en je moest vechten. Omgeving was 3d, vond het toendertijd erg gaaf.
Was eerder vandaag ook nog op zoek naar een Tekken-achtig vechtspel met robots die je kon upgraden, maar het antwoord daarop (One Must Fall 2097) inmiddels gevonden.
Alvast bedankt voor alle antwoorden.
Ik ben even verder met zoeken gegaan over spel 1.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:10 schreef Digitalwater het volgende:
thnx voor de antwoorden 0108daniel, maar helaas zijn het geen van allen.
Moet zeggen, the Legend of princess lijkt er wel enigszins op, maar not quite.
Voor wat betreft spel 2, was echt in een 3d omgeving, en je kon ook je "pak" verlaten en in een ander "pak" stappen...
Hoop dat jullie hier iets aan hebben.
Hmm oke dan weet ik het nu even nietquote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:56 schreef Digitalwater het volgende:
:$:$:$
spel 2: bij nader inzien twijfel ik een beetje of het een exosuit achtig iets was, of meer een soort tank.
Graphics waren voor die tijd wel erg goed.
En de spellen die je noemde waren het overigens niet...
Ah, dat was ook mijn gok inderdaadquote:Op zondag 27 juli 2014 08:41 schreef Digitalwater het volgende:
Jongens, spel 2 ben ik uit: Mechwarrior
Zo cool. Thuis gelijk even kijken of het te downloaden is. (ben nu aan t werk)
tja, dat is wel erg weinig info zoquote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:49 schreef Digitalwater het volgende:
Spel 1 was een platform spel met "prinses" in de titel. En nee het was niet Zelda. Je moest volgens mij rode bolletjes (appeltjes?) pakken.
Ik dacht nog aan Realms of Chaos of Nicky Boom of Xargon of Captain Claw.quote:Op zondag 27 juli 2014 12:28 schreef Digitalwater het volgende:
Qua gameplay lijkt het het meest op Aladdin
Weet dat het heel lastig is, zelf ook al een hele tijd op zoek geweest, maar kom niet verder dan het woord Princess...
Captain Claw?quote:Op donderdag 31 juli 2014 02:45 schreef Torstein het volgende:
Hey dudesIk zoek een spel die ik vroeger altijd bij mijn buren speelde, Het was een Demo
Het was een wasbeer of vos achtig persoon, En hij was verkleed als piraat, Je kon schieten
en ook slaan met je zwaard, Verder dan dit weet ik het helaas niet meerWie o wie, Kan mij helpen?
Ik speelde dit anno 2001-2003
Ik kwam er toevallig net zelf achter door te zoeken opquote:
Ik weet wel een spel waarbij je appels kersen moest verzamelen en het lijkt om hetgene jij beschrijft, alleen 'princess' komt niet voor in de titel.quote:Op zondag 27 juli 2014 13:44 schreef Digitalwater het volgende:
Ja weet ik zeker. Das ook gelijk het enige dat ik (wat dat betreft) zeker weet
Lijkt op Street Racer, maar was niet op N64.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:12 schreef Peterrtt het volgende:
Ik zoek een game van volgens mij de Nintendo 64 waarbij je een soort van go kart zit. In deze game was een mode waarbij je kon voetballen, je moest tegen de bal aanrijden maar je had ook de mogelijkheid om (dacht ik) met een stick uit je kart te slaan. Iemand enig idee?
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 12:49 schreef hinse het volgende:
Ik zoek zelf een game uit het DOS / CGA tijdperk. Je reed met een soort Jeep van links naar rechts (horizontaal) en je moest obstakels ontwijken en dingen vernietigen volgens mij. Heel simpel en oud spelletje, met vooral de kleuren rood en geel die me nog bij zijn gebleven.
Weet iemand hoe dit heet?
Excitebike 64 had een soccer mode, maar je zat op een motor, en had volgensmij geen stok.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:12 schreef Peterrtt het volgende:
Ik zoek een game van volgens mij de Nintendo 64 waarbij je een soort van go kart zit. In deze game was een mode waarbij je kon voetballen, je moest tegen de bal aanrijden maar je had ook de mogelijkheid om (dacht ik) met een stick uit je kart te slaan. Iemand enig idee?
Dat was hem, thanks!quote:
My thoughts exactly. Was op de SNES:quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:30 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Lijkt op Street Racer, maar was niet op N64.
Hangly-man, Lock 'n' Chase, Mighty Mouth, CatChum, Puckman, K.C. Munchkin, Munch Man, Snapper, Tax Man, Jelly Monsters, 3-Demon, Felix and the Fruit monsters, Lady Bug, Mouse Trap, Snack Attack, Paccie of Devil World misschien?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:22 schreef Klaploper het volgende:
Ik zoek een spel met allemaal bolletjes die je moet eten
Wat voor soort spel was het? Point & Click?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:20 schreef Munchlax het volgende:
Ik zoek een spel die niet zo oud is (ik gok rond 2008?), er waren twee spellen met hetzelfde personage. 1 speelde zich af in een verlaten huis en een ander op de noordpool.
Over die van de noordpool weet ik nog dat je uiteindelijk bij de kerstman uitkwam en dat je aan het begin in een mijn zat (?) waar je later uitging.
Ik denk niet dat iemand het vind, maar mocht die gevonden worden ben je een held <3
Eerste waar ik aan moet denken is die nieuwe Sam & Max Seasons.. al weet ik niet helemaal zeker of daar ook een bezoekje bij de kerstman in zit?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:20 schreef Munchlax het volgende:
Ik zoek een spel die niet zo oud is (ik gok rond 2008?), er waren twee spellen met hetzelfde personage. 1 speelde zich af in een verlaten huis en een ander op de noordpool.
Over die van de noordpool weet ik nog dat je uiteindelijk bij de kerstman uitkwam en dat je aan het begin in een mijn zat (?) waar je later uitging.
Ik denk niet dat iemand het vind, maar mocht die gevonden worden ben je een held <3
Volgensmij moest je klikken en liep je karakter er toen uit.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:52 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Wat voor soort spel was het? Point & Click?
en hoe zag het eruit? 2D, 3D? Kleurrijk of realistisch?
nee maar ee waren ook spookjesquote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:49 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Hangly-man, Lock 'n' Chase, Mighty Mouth, CatChum, Puckman, K.C. Munchkin, Munch Man, Snapper, Tax Man, Jelly Monsters, 3-Demon, Felix and the Fruit monsters, Lady Bug, Mouse Trap, Snack Attack, Paccie of Devil World misschien?
Exhumed (ook bekend als Powerslave)quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:29 schreef BigSign het volgende:
..
maar ook een schiet game die zich ergens in egypte afspeelde, waar ook kamelen in zaten en als je daar in zo'n gebouw zat moest je allemaal deuren openen enzo. Klinkt heel vaag maar dat is al zo lang geleden. Wie weet hoe deze game heet? Ik zoek eigenlijk echt een Playstation 1 kenner die grotendeels van die games kent.
Monster Truck Madness 64 misschien?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:12 schreef Peterrtt het volgende:
syberia? Kan het fout hebben, schoot me als eerste te binnen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:15 schreef Coelho het volgende:
Ik zoek de naam van een adventure die zich afspeelt in het dorpje waar een oude speelgoedfabriek was, waar overal een soort van opwindrobots staan. Volgens mij zijn er (minimaal) 2 delen van. De sfeer is nostalgisch/historisch. Iemand die weet wat ik bedoel? Alvast bedankt
Yesss! Hartelijk dank. Daar kun je dan dagen je hoofd over brekenquote:Op zondag 10 augustus 2014 17:21 schreef Manke het volgende:
[..]
syberia? Kan het fout hebben, schoot me als eerste te binnen.
Civilization : Beyond Earth?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:14 schreef RickoKun het volgende:
Ik zoek een spel dat nog moet uitkomen. Zijn al wel beelden van maar weet ff niet meer hoe het heet.
Je hebt een duidelijke transitie van planetaire exploratie naar dat het een space sim wordt.
In die trailer zag je eerst gewoon leven op een planeet en dan steeg een schip op en zat je zomaar in de ruimte en kon je binnen no time naar een andere planeet hoppen om daar vervolgens weer in te zitten.
Zag er superbruut uit
(En ik bedoel geen Star Citizen of Elite)
Neen beste man.quote:
Galactic Civilizations 3?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:14 schreef RickoKun het volgende:
Ik zoek een spel dat nog moet uitkomen. Zijn al wel beelden van maar weet ff niet meer hoe het heet.
Je hebt een duidelijke transitie van planetaire exploratie naar dat het een space sim wordt.
In die trailer zag je eerst gewoon leven op een planeet en dan steeg een schip op en zat je zomaar in de ruimte en kon je binnen no time naar een andere planeet hoppen om daar vervolgens weer in te zitten.
Zag er superbruut uit
(En ik bedoel geen Star Citizen of Elite)
quote:
Ik ging de posts af en zag al die losse flodders Ricko, maar toen wist ik al dat je dit bedoelde!quote:
Ik herken het wel maar weet de naam niet meer... Die gekleurde insecten heetten scarabeeën.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:18 schreef JanUitRotterdam het volgende:
Je was 2 kinderen/tieners op avontuur om, ik neem aan, een schat te vinden. Hierdoor moest je allemaal puzzels oplossen. Op dit avontuur kwamen ze uit in de jungle waar ze puzzels in de vorm van allemaal gekleurde insecten moesten oplossen, ik kan me ook nog iets herinneren dat ze naar Egypte moesten en daar losten zij hyroglieven puzzels op.
Ik weet het, slechte vage herinnering maar misschien is er iemand die dit herkend.
Jaaa! Nu je het zegt herinner ik me ook nog wat met drijfzand, nu de naam van het spel nog hahaquote:Ik herken het wel maar weet de naam niet meer... Die gekleurde insecten heetten scarabeeën.
EDIT: volgens mij was er ook nog een stuk met drijfzand...
doek noekoem?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 01:34 schreef BigSign het volgende:
Beste gamers,
Vroeger toen ik klein was was ik al een gamer, alleen vergeet ik nog wel eens de titels van de games die ik toen destijds heb gespeeld.
Op dit moment zoek ik een game die ik rond 1998/2001 gespeeld heb op een oude macintosh volgens mij. Het was een spannende shooter in het donker, je moest langs houten schuren lopen die verlicht waren aan de buitenkant en op sommige plekken stonden hekken. Het beeld was gewoon rechtvooruit en je zag het mannetje niet waar mee je speelde, alleen de gun die je in je handen had. Het was een shooter dat je gewoon op mannetjes moest schieten. (geen Duke Nukem). Misschien een beetje vage informatie, maar echt meer kan ik me er niet meer van herinneren, misschien als ik het zie. Weet iemand welk spel ik bedoel?
Redneck Rampage?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 01:34 schreef BigSign het volgende:
Beste gamers,
Vroeger toen ik klein was was ik al een gamer, alleen vergeet ik nog wel eens de titels van de games die ik toen destijds heb gespeeld.
Op dit moment zoek ik een game die ik rond 1998/2001 gespeeld heb op een oude macintosh volgens mij. Het was een spannende shooter in het donker, je moest langs houten schuren lopen die verlicht waren aan de buitenkant en op sommige plekken stonden hekken. Het beeld was gewoon rechtvooruit en je zag het mannetje niet waar mee je speelde, alleen de gun die je in je handen had. Het was een shooter dat je gewoon op mannetjes moest schieten. (geen Duke Nukem). Misschien een beetje vage informatie, maar echt meer kan ik me er niet meer van herinneren, misschien als ik het zie. Weet iemand welk spel ik bedoel?
My thoughts exactly.quote:
Outlaws zou hem ook kunnen zijn, maar deze is nooit op de Mac uitgegeven.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:21 schreef VRIDZ het volgende:
[..]
My thoughts exactly.
Of anders die shoot m up van Lucas Arts in het Wilde Westen, Outlaws.. Al was dat merendeels niet in het donker..
Damage Incorporated misschien? Een game uit 1997, ook voor mac, met in eerste level blokhutten en hekken.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 01:34 schreef BigSign het volgende:
Beste gamers,
Motocross Madness!quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:49 schreef badluckman het volgende:
Beste dames & heren,
Ik ben op zoek naar een spel. Enige wat ik nog weet is dat je als motorrijder op een gigantische zandvlak reed.
Je kon dan allerlei trucjes doen, maar je kon ook naar het einde van map rijden met een groot/lange zandmuur.
Als je daar op kwam kon je stukje verder rijden en werd je weer de hele map terug geslingerd.
Iemand enig idee?
Jaaaa, thanks!quote:
Heb je niet wat meer info? Het was beide neem ik aan op de PC, niet op Playstation of SNES?quote:Op donderdag 4 september 2014 11:27 schreef MrKen het volgende:
Spel 1 weet ik nog maar weinig detail van en ik heb altijd gedacht dat het een Tomb Raider spel was
[..]
Spel 2 weet ik iets meer, maar ook vrij weinig over te vertellen. Je begon in de woestijn met een (blonde?) vrouw die veel dorst had.
Vinyl Goddess from Mars misschien? Dat is een soort "Jill of the Jungle II"quote:Op donderdag 4 september 2014 14:00 schreef MrKen het volgende:
Jill of the Jungle lijkt op het spel dat ik zocht, maar is het niet. Er zat erg leuke muziek bij het (PC) spel en het was een 2D spel.
JAAA! Dat is hem!quote:Op donderdag 4 september 2014 15:21 schreef BdR het volgende:
[..]
Vinyl Goddess from Mars misschien? Dat is een soort "Jill of the Jungle II"
Even op google zoeken space mini golf msdos -> Fuzzy's World Of Miniature Space Golf (1995)quote:Op vrijdag 5 september 2014 00:19 schreef dikkedaniel het volgende:
Ik zoek een cartoony minigolf name waar je uit marsmannetjes kon kiezen als character.
The Vampire Diaries (1996) ?quote:Op vrijdag 5 september 2014 00:28 schreef dikkedaniel het volgende:
En nog 1. Dit spel was een soort film waar je af en toe een keuze moest maken waar het verhaal heen ging.
[..]
De film was horror en ging over Vampiers en weerwolven. En het is niet Phantasmagoria.
Thanksquote:Op vrijdag 5 september 2014 12:27 schreef BdR het volgende:
[..]
Even op google zoeken space mini golf msdos -> Fuzzy's World Of Miniature Space Golf (1995)
[..]
The Vampire Diaries (1996) ?
Ik ben nooit voorbij de woestijn gekomen. Ik wist niet dat het spel zo groot was.quote:Op donderdag 4 september 2014 23:23 schreef AssyriskaFF het volgende:
Graag gedaan MrKEn.
Kings Quest 7pffft. Het woestijngedeelte vergeet ik nooit. Damn wat heb ik dat tig keer opnieuw moeten doen. Wel zin om het weer te spelen nu.
Van de week nog een hele lading spellen gekocht op gog.com, oa allerlei Quest-reeksen, die ik nog nooit eerder heb gespeeld (King's Quest, Space Quest, Police Quest, Quest For Glory).. ik kan voorlopig weer een hele tijd vooruitquote:Op donderdag 4 september 2014 23:23 schreef AssyriskaFF het volgende:
Graag gedaan MrKEn.
Kings Quest 7pffft. Het woestijngedeelte vergeet ik nooit. Damn wat heb ik dat tig keer opnieuw moeten doen. Wel zin om het weer te spelen nu.
Weet niet of de korting nog steeds geldig is, maar je kon meerdere delen tegelijk kopen (bijv deel 1 2 3) voor zo'n 3 dollar per set. Ook paar meer klassieke Point n Click Adventures gekocht, toen ik toch bezig wasquote:Op zondag 7 september 2014 11:23 schreef AssyriskaFF het volgende:
Dank voor de tip. Ga het ff checken.
nee ook nietquote:
Hierboven werd Kingdoms of England al genoemd, is echt niet Vikings: Fields of Conquest - Kingdoms of England II ?quote:Op maandag 15 september 2014 12:39 schreef Geralt het volgende:
Nope alle 3 niet helaas. Bedankt voor het meedenken
deze?quote:Op zaterdag 20 september 2014 20:03 schreef thegirlwiththebirdtattoo het volgende:
ik zoek een spelletje van minstens 8 jaar geleden, waarschijnlijk nog iets meer. we speelden het op de computer.
het was een doodeenvoudig kinderspel. wij noemden het draakje, maar ik denk niet dat dit de echte naam is. je had een draakje, volgens mij paars, of rood, waarmee je eigenlijk alleen kon springen, misschien ook schieten, dat weet ik niet meer. je had levels waar je doorheen moest komen. ik weet nog dat de beelden echt belabberd waren, volgens mij een beetje lemmingsstijl, blokjes zeg maar. het was zo tweedimensionaal als maar mogelijk was, diepte kenden ze niet. ik denk dat het hartstikke onbekend was, maar ik hoop stiekem dat iemand denkt, oh dat speelde ik vroeger ook!
Heel misschien Bubble Bobble?quote:Op zaterdag 20 september 2014 20:03 schreef thegirlwiththebirdtattoo het volgende:
ik zoek een spelletje van minstens 8 jaar geleden, waarschijnlijk nog iets meer. we speelden het op de computer.
het was een doodeenvoudig kinderspel. wij noemden het draakje, maar ik denk niet dat dit de echte naam is. je had een draakje, volgens mij paars, of rood, waarmee je eigenlijk alleen kon springen, misschien ook schieten, dat weet ik niet meer. je had levels waar je doorheen moest komen. ik weet nog dat de beelden echt belabberd waren, volgens mij een beetje lemmingsstijl, blokjes zeg maar. het was zo tweedimensionaal als maar mogelijk was, diepte kenden ze niet. ik denk dat het hartstikke onbekend was, maar ik hoop stiekem dat iemand denkt, oh dat speelde ik vroeger ook!
Deze? http://game.ioxapp.com/color/quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:50 schreef Rezania het volgende:
Online spelletje waarbij je zestig seconden hebt om steeds het vakje met de afwijkende kleur aan te klikken. Iemand enig idee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |