abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 december 2013 @ 19:27:28 #1
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134125555

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar Lady Oracle als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run

[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 10-12-2013 20:29:27 ]
  dinsdag 10 december 2013 @ 19:28:08 #2
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134125576
Rijmen kan Quoi wel
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 december 2013 @ 19:34:20 #3
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134125802
LOL @TT

Als je nog spierpijn hebt zeker niet gaan lopen of heel rustig. Als ik vandaag nog had gevoeld wat ik gisteren voelde had ik zeker niet gaan lopen.
  dinsdag 10 december 2013 @ 19:34:57 #4
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134125826
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 19:28 schreef Daywalk3r het volgende:
Rijmen kan Quoi wel
en met de LaPo was ze ook heel snel
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_134125905
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 19:34 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

en met de LaPo was ze ook heel snel
En daarom pakt Streamnl nu vlug zijn stickervel.
  dinsdag 10 december 2013 @ 19:37:55 #6
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134125931
Wat dan niet? :{w ;)

Lekker avondje thuis it is c_/
pi_134126073
Lopen O+ vandaag weer geweest voor het eerst sinds anderhalve week. Vond het echt een heerlijke temperatuur :9
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_134126667
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 18:32 schreef streamnl het volgende:
Oke, dit is heel erg offtopic maar ik weet even niet waar ik moet zoeken.

SPOILER: Dit is voor de Excel junkies ;)
en Quoi, Ikzelf zou niet gaan als je op 80% moet trainen en je hebt nog spierpijn.
SPOILER
Volgens mij is het inderdaad heerlijk weer om te lopen vandaag, super helder en rustig weer. Zelf helaas niet geweest, achillespees is wat gevoelig na zondag...
Jack does it in real time...
pi_134127556
Ik ben aan het sparen voor aanstaande zaterdag, mijn eerste 10km *O* . Ik heb er echt veel zin in.
pi_134127717
Ik ga het gewoon doen, 10 km lopen, mijn zondagsloopjes variëren van 7,5 to 9,5 km dus ik durf het nu wel aan. Ik heb mijn 5 km aanmelding voor de N201-run om laten zetten naar 10 km.
Een half jaar geleden begon ik met hardlopen en moet je nu eens kijken: ik word volgende week 48, ben 10 kilo lichter dan begin 2013 en zit beter in mijn vel dan ooit. Hardlopen heeft me al heel wat opgeleverd in die paar maanden, ik hoop er nog even mee door te kunnen gaan.

Quoi zou je in de OP van de 5 een 10 kunnen maken bij de N201-run op 14 december?
pi_134127789
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 20:16 schreef Devv het volgende:
Ik ben aan het sparen voor aanstaande zaterdag, mijn eerste 10km *O* . Ik heb er echt veel zin in.
Mijn eerste 10 ook! Succes zaterdag!
  dinsdag 10 december 2013 @ 20:28:22 #12
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134128045
Devv en Angel: *O*
Je eerste 10km is een mijlpaal en dat verdient zaterdag een verslag hier!

Angel: done :)
pi_134128129
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 20:20 schreef Angel-A het volgende:
Ik ga het gewoon doen, 10 km lopen, mijn zondagsloopjes variëren van 7,5 to 9,5 km dus ik durf het nu wel aan. Ik heb mijn 5 km aanmelding voor de N201-run om laten zetten naar 10 km.
Een half jaar geleden begon ik met hardlopen en moet je nu eens kijken: ik word volgende week 48, ben 10 kilo lichter dan begin 2013 en zit beter in mijn vel dan ooit. Hardlopen heeft me al heel wat opgeleverd in die paar maanden, ik hoop er nog even mee door te kunnen gaan.

Quoi zou je in de OP van de 5 een 10 kunnen maken bij de N201-run op 14 december?
^O^ Mooi!

Wordt weer een druk loopjes weekend :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_134128259
Leuk Devv en Angel-A :)

Wil zelf ook maar keer een wedstrijd gaan lopen (mijn 1e). Heb nu ook wat last van m'n benen van vanmiddag. Had na vrijdag eigenlijk nergens last van toen ik op hoger tempo liep. Wellicht dat ik toch weer te snel begonnen ben vandaag met een brug in het begin, merk dat ik daar nog altijd veel moeite mee heb. Wel verste afstand ooit gelopen *O*
pi_134128304
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 20:28 schreef Quoi het volgende:
Devv en Angel: *O*
Je eerste 10km is een mijlpaal en dat verdient zaterdag een verslag hier!

Angel: done :)
Ja, ga ik doen! Waarschijnlijk ben ik er helemaal vol van en zit mijn omgeving niet op mijn eindeloze loop-verhalen te wachten dus is het wel fijn dat jullie het wel allemaal willen weten.
  dinsdag 10 december 2013 @ 20:47:13 #16
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134128693
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 20:20 schreef Angel-A het volgende:

krasse knarren FTW!!
pi_134128715
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 20:35 schreef Angel-A het volgende:

[..]

Ja, ga ik doen! Waarschijnlijk ben ik er helemaal vol van en zit mijn omgeving niet op mijn eindeloze loop-verhalen te wachten dus is het wel fijn dat jullie het wel allemaal willen weten.
Whehehe *boks* herkenbaar! _O-
Succes alvast, gezien je afstanden lukt het je zonder twijfel! Ik heb in november mijn eerste 10k gelopen terwijl ik nooit verder dan 8km was gekomen in training.
pi_134128950
Gladde baan was te glad voor 20x200. Na 10x versnellen op de rechte stukken was ie ook daarvoor te glad. Stomme baan stom }:|

Heerlijk weertje trouwens, evengoed wel lekker gelopen. Sub 4:00/km voelt gewoon erg fijn, ik houd het alleen nog niet zo heel erg lang vol :+
  dinsdag 10 december 2013 @ 21:03:57 #19
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134129411
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 20:35 schreef Angel-A het volgende:

[..]

inderdaad..ik denk dat we dat allemaal wel herkennen :D
Toen ik Mrs.RD een beetje vertelde over de plannen voor 2014 luisterde ze met een half oor en een "what eva" houding ;(
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 december 2013 @ 21:04:39 #20
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134129443
Gelukkig zitten hier 2 lopers op de bank. Ook handig met gear aanschaffen.
  dinsdag 10 december 2013 @ 21:07:07 #21
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134129581
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 december 2013 21:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Gelukkig zitten hier 2 lopers op de bank. Ook handig met gear aanschaffen.
cross dressers?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 december 2013 @ 21:12:44 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134129885
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 21:07 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

cross dressers?
:D Nee begrip als je nóg een paar schoenen wil.
pi_134130608
De ultraloper die af en toe op de baan komt trainen liep vandaag op hoka one one's. Dat zou toch niet bepaald mijn keuze zijn voor op de baan, maar hij was er dolgelukkig mee en had geen last van teveel demping. Misschien zit er ook wel zoveel in demping in, dat dat kleine beetje extra vanuit de baan ook niet meer zoveel uitmaakt.

Aan de andere kant neem ik donderdag denk ik m'n semi-trailschoenen mee naar de baan om de gladheid te trotseren :P
  dinsdag 10 december 2013 @ 21:25:45 #24
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_134130625
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 16:34 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Nog geen loopje op je naam geschreven dan? Had ik eigenlijk wel verwacht. Mooie tempo's loop je!
Nee, ik loop in een omgeving met te veel snelle mannen denk ik ;) Alleen 3 keer top 5 gelopen (2x 5e en 1x 4e)
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_134130817
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 december 2013 21:12 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:D Nee begrip als je nóg een paar schoenen wil.
Schoenen zijn het enige onderdeel van mijn uitrusting waarvan ik maar één stel heb. Voor de rest is het al een aardige verzameling tights/shorts, shirts, vestjes en jacks aan het worden, zelfs sokken heb ik in kort/lang/dun/dik. Ik koop liever hardloopkleding dan andere kleding eigenlijk.
pi_134131571
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 21:28 schreef Angel-A het volgende:

[..]

Schoenen zijn het enige onderdeel van mijn uitrusting waarvan ik maar één stel heb. Voor de rest is het al een aardige verzameling tights/shorts, shirts, vestjes en jacks aan het worden, zelfs sokken heb ik in kort/lang/dun/dik. Ik koop liever hardloopkleding dan andere kleding eigenlijk.
Ik koop ook liever hardloopkleding dan gewone kleding. Maar ik heb dan ook wel weer 4 paar hardloopschoenen :P
  dinsdag 10 december 2013 @ 21:46:37 #27
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134131781
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 21:42 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik koop ook liever hardloopkleding dan gewone kleding. Maar ik heb dan ook wel weer 4 paar hardloopschoenen :P
4 paar *boks*
pi_134131938
quote:
99s.gif Op maandag 9 december 2013 23:46 schreef mosselmossel het volgende:
Goed. Het moet dan maar. Giga -peer pressure enzo...

Ah peer pressure, dat staat ook bij mijn aanmelding als reden aangegeven. :X

Na 5 jaar de 10km op de CPC gelopen te hebben, waarvan de laatste jaren ongetraind, met 2 vrienden hebben we ons nu ingeschreven voor de HM. Wel leuk om een doel te hebben waarvoor ik wel wil trainen. Voor de tien kan ik het op de een of andere manier niet opbrengen, terwijl er nog genoeg rek in zou moeten zitten.
De laatste maand heb ik al wat kilometers gemaakt en heb al het idee dat ik naar mijn PR op de tien (55:34) aan het groeien ben. Zo heb ik gister vrij gemakkelijk 6km gelopen in een tempo van 6min/km.
Het 'ultieme doel' van de HM binnen de 2 uur is nog niet binnen bereik, maar met wat trainingsarbeid moet ik hier toch wel snel dichtbij kunnen komen. (het ultieme doel maar even tussen haakjes want ik weet nog niet hoe reëel dit is)

Waar ik wel last van heb gehad de afgelopen 2 lopen is dat mijn voet ging tintelen/in slaap viel na een kilometer om 5. Zitten mijn schoenen dan te strak?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 december 2013 @ 22:00:12 #29
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134132488
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 december 2013 21:50 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Na 5 jaar de 10km op de CPC gelopen te hebben, waarvan de laatste jaren ongetraind, met 2 vrienden hebben we ons nu ingeschreven voor de HM. Wel leuk om een doel te hebben waarvoor ik wel wil trainen. Voor de tien kan ik het op de een of andere manier niet opbrengen, terwijl er nog genoeg rek in zou moeten zitten.
De laatste maand heb ik al wat kilometers gemaakt en heb al het idee dat ik naar mijn PR op de tien (55:34) aan het groeien ben. Zo heb ik gister vrij gemakkelijk 6km gelopen in een tempo van 6min/km.
Het 'ultieme doel' van de HM binnen de 2 uur is nog niet binnen bereik, maar met wat trainingsarbeid moet ik hier toch wel snel dichtbij kunnen komen. (het ultieme doel maar even tussen haakjes want ik weet nog niet hoe reëel dit is)

Waar ik wel last van heb gehad de afgelopen 2 lopen is dat mijn voet ging tintelen/in slaap viel na een kilometer om 5. Zitten mijn schoenen dan te strak?
Met een PR van 55:34 op de 10KM denk ik dat het onrealistisch is om de HM op de CPC onder de 2 uur te lopen. de HM 'comfortabel' uitlopen is zeker mogelijk.
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:17:36 #30
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134133330
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 december 2013 21:50 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Dan mag je nog wel flink trainen. Maar mik zoals Swets zegt gewoon op uitlopen.
En het zou goed kunnen inderdaad dat je je schoenen te strak hebt. Als je zenuwen bekneld raken dan gaat je voet slapen. Volgende keer wat losser strikken.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_134133454
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Met een PR van 55:34 op de 10KM denk ik dat het onrealistisch is om de HM op de CPC onder de 2 uur te lopen. de HM 'comfortabel' uitlopen is zeker mogelijk.
Zoals ik nu ben, heb je helemaal gelijk. Ik hoop de komende tijd wel vooruitgang te zien. Die PR stamt ook uit 2010. Toen liep ik wel, maar trainde er ook niet echt (gericht) voor. Meer korte stukjes van max 3km.

Het is nu ook een geroepen tijd, waarvan ik pas 19 januari kan zien hoe reëel het is. Dan loop ik een 15km wedstrijd. Blijft die tijd ver achter aan dit doel, dan stel ik hem natuurlijk wel bij.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 december 2013 @ 22:21:36 #32
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134133553
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:19 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Zoals ik nu ben, heb je helemaal gelijk. Ik hoop de komende tijd wel vooruitgang te zien. Die PR stamt ook uit 2010. Toen liep ik wel, maar trainde er ook niet echt (gericht) voor. Meer korte stukjes van max 3km.

Het is nu ook een geroepen tijd, waarvan ik pas 19 januari kan zien hoe reëel het is. Dan loop ik een 15km wedstrijd. Blijft die tijd ver achter aan dit doel, dan stel ik hem natuurlijk wel bij.
55:34 is nog 30 seconden per km van waar je nu ben... op een 10. HM onder de 2 uur is nog 20 seconden per kilometer van waar je nu ben... 21 kilometer lang. Zowel snelheid als afstand tegelijk uitbreiden is bijna zeker vragen om blessures. HM in 2 uur 15 is zeker mogelijk. richt je daar op zou ik zeggen :)
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:23:59 #33
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134133667
Heel stiekem hoop ik ook een sub 2 uur te lopen, maar geen idee hoe zwaar Egmond is, dus ik ga gewoon voor uitlopen. Die sub 2 uur komt vanzelf wel.
pi_134133690
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:19 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Doe je verder nog andere sporten? Dat scheelt ook in haalbaarheid. Verder ben ik het er wel mee eens dat uitlopen het belangrijkste doel is en tijd ondergeschikt. Of eigenlijk is het nog belangrijker dat je tijdens je opbouw naar de HM zoveel plezier krijgt in hardlopen dat je het na de CPC ook blijft doen :P
pi_134133697
Bij de Bruggenloop stond er ook iemand met Spice Girl sch...eehm, Hoka One One's voor mij, aparte dingen. :D

Maar dat zullen anderen ook wel van mij denken, zie zelden anderen met Inov-8's. :P
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:25:56 #36
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134133764
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:24 schreef DeeBee het volgende:

Maar dat zullen anderen ook wel van mij denken, zie zelden anderen met Inov-8's. :P
wederom *boks*, ik heb Inov-8 race flats.
en verder natuurlijk een bekend merk in de trailwereld
pi_134133821
Voor de mensen die op hartslag lopen: nemen jullie vaste zones of bepalen jullie bijvoorbeeld voorafgaand aan je training je rusthartslag en berekenen steeds opnieuw je zones?

Ik ben zelf geneigd voor de duurloopjes om de D1/2/3-zones steeds opnieuw te bepalen aan de hand van een rusthartslag (waarvan ik weet dat het bepalen daarvan ook een schatting is). Dit komt doordat ik denk dat het bij mij zeer sterk afhankelijk is van wat voor serie diensten ik heb. Tijdens een serie nachtdiensten is mijn rusthartslag anders dan wanneer ik uitgerust ben.

Verder zie ik verschillende percentages die gebruikt worden bij bijvoorbeeld Karvonen. Op runinfo is D1 gelijk aan 60-70%, D2 70-80%, maar ik heb ook weleens 70-85% gezien voor D2. Volgens mij ben ik heel autistisch, maar ik kan daar dus slecht tegen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 december 2013 @ 22:28:49 #38
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134133885
Ik denk dat ik nu, na 6 keer 20+ kilometer gelopen te hebben en serieus aan snelheidsverbetering te hebben gewerkt in de afgelopen 4 maanden (komend van een PR van 55:12 op de 10KM waarbij ik 2uur09 op een HM liep) een sub 2 uur HM relatief 'eenvoudig' kan lopen. Mijn tijd van 1uur20 op de bruggenloop van zaterdag lijkt dat te bevestigen.
pi_134133924
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:25 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

wederom *boks*, ik heb Inov-8 race flats.
en verder natuurlijk een bekend merk in de trailwereld
Ik heb ook Inov-8's :P

Wat moet jij met race flats eigenlijk, als ultratrailrunner? :P
pi_134133968
Dat was een perfecte rustige duurloop! Van tevoren had ik voor geen meter zin, maar met Egmond over een maand moeten er toch kilometers worden gemaakt, dus besloten om anderhalf uur weg te gaan op een ontspannen tempo. Het is 1:29:48 geworden en 16.3km. De ontspanning was 16.3km lang aanwezig. Het was lekker :)

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2013 22:31:34 ]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 december 2013 @ 22:31:54 #41
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134134005
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:27 schreef Zwabberhark het volgende:
Voor de mensen die op hartslag lopen: nemen jullie vaste zones of bepalen jullie bijvoorbeeld voorafgaand aan je training je rusthartslag en berekenen steeds opnieuw je zones?

Ik ben zelf geneigd voor de duurloopjes om de D1/2/3-zones steeds opnieuw te bepalen aan de hand van een rusthartslag (waarvan ik weet dat het bepalen daarvan ook een schatting is). Dit komt doordat ik denk dat het bij mij zeer sterk afhankelijk is van wat voor serie diensten ik heb. Tijdens een serie nachtdiensten is mijn rusthartslag anders dan wanneer ik uitgerust ben.

Verder zie ik verschillende percentages die gebruikt worden bij bijvoorbeeld Karvonen. Op runinfo is D1 gelijk aan 60-70%, D2 70-80%, maar ik heb ook weleens 70-85% gezien voor D2. Volgens mij ben ik heel autistisch, maar ik kan daar dus slecht tegen.
Vaste zones. Eens in de zoveel tijd neem ik eens opnieuw mijn rusthartslag op (en dan een week lang elke ochtend ofzo). Zag dat mijn ziektekostenverzekering 400 euro per jaar vergoed voor een sport medische check-up. En de sport-medische afdeling van het lokale ziekenhuis biedt zoiets voor 200 waarbij ook (wetenschappelijk(er)) je max hartslag word bepaald.

Ga ik maar eens een keer doen :)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 december 2013 @ 22:32:20 #42
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134134031
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:29 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Hij wilde hatsa flats, maar dat mocht niet van z'n vrouw?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 december 2013 @ 22:33:06 #43
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134134062
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Dat was een perfecte rustige duurloop! Van tevoren had ik voor geen meter zin, maar met Egmond over een maand moeten er toch kilometers worden gemaakt, dus besloten om anderhalf uur weg te gaan op een ontspannen tempo. Het is 1:29:48 geworden en 16.3km. De ontspanning was 16.3km lang aanwezig. Het was lekker :)

SPOILER
Het was vandaag echt "je loopt heerlijk ontspannen een rondje" weer voor iedereen geloof ik.
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:35:58 #44
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134134213
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:29 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

voor tijdens het harriers-seizoen als ik een sporadische wegwedstijd loop.....alleen als er genoeg peer pressure is.
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:36:19 #45
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134134228
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hij wilde hatsa flats, maar dat mocht niet van z'n vrouw?
:D
pi_134134233
Was vandaag inderdaad prima weer om te lopen, zat nog te twijfelen wat ik aan zou trekken voor het lopen. Lang/lang was op het begin toen de zon nog scheen flink warm, al was ik in de schaduw en wat later in de middag blij dat ik in lang/lang liep.
pi_134134306
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:17 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Dan mag je nog wel flink trainen. Maar mik zoals Swets zegt gewoon op uitlopen.
En het zou goed kunnen inderdaad dat je je schoenen te strak hebt. Als je zenuwen bekneld raken dan gaat je voet slapen. Volgende keer wat losser strikken.
thnx, ga ik morgen eens proberen.

quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

55:34 is nog 30 seconden per km van waar je nu ben... op een 10. HM onder de 2 uur is nog 20 seconden per kilometer van waar je nu ben... 21 kilometer lang. Zowel snelheid als afstand tegelijk uitbreiden is bijna zeker vragen om blessures. HM in 2 uur 15 is zeker mogelijk. richt je daar op zou ik zeggen :)
Bedankt wel voor het advies, misschien wil ik ook wel teveel nu. Die 6min was voor mij wel een rustige loop en had het idee dat ik wel 10 seconden per km sneller had gekund, dus daar zit nog wel een heel klein beetje rek in.

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:24 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Doe je verder nog andere sporten? Dat scheelt ook in haalbaarheid. Verder ben ik het er wel mee eens dat uitlopen het belangrijkste doel is en tijd ondergeschikt. Of eigenlijk is het nog belangrijker dat je tijdens je opbouw naar de HM zoveel plezier krijgt in hardlopen dat je het na de CPC ook blijft doen :P
Momenteel doe ik niets naast het hardlopen.
Ik merk dat ik er tot rust mee kom en dat is wel fijn. Dus ik wil het wel blijven doen na de CPC, want die 5&10km PR's moeten er ook weleens aan.
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:38:30 #48
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134134325
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Vaste zones. Eens in de zoveel tijd neem ik eens opnieuw mijn rusthartslag op (en dan een week lang elke ochtend ofzo). Zag dat mijn ziektekostenverzekering 400 euro per jaar vergoed voor een sport medische check-up. En de sport-medische afdeling van het lokale ziekenhuis biedt zoiets voor 200 waarbij ook (wetenschappelijk(er)) je max hartslag word bepaald.

Ga ik maar eens een keer doen :)
Ik heb de site ook al een weekje op mijn taakbalk staan voor een afspraak te plannen maar het is even lastig icm sollictaties e.d. En ik moet voor 12 uur 's ochtends bellen maar dat vergeet ik dan weer door het klussen, sporten of wat dan ook.
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:45:07 #49
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_134134629
Ik moet m'n eerste HM in wedstrijdvorm nog onder de 2 uur zien te lopen, in Egmond en/of Den Haag moet het maar gebeuren. In training al een tijd staan van 1u58m dus dat het erin zit is me bekend, nu nog op een wedstrijdformulier.

Heb tot nu toe de kwaliteit om te pieken in trainingen en niet thuis te geven in wedstrijden, veelal door omstandigheden. :')
pi_134134809
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 20:22 schreef Angel-A het volgende:

[..]

Mijn eerste 10 ook! Succes zaterdag!
Jij ook. Het gaat druk worden in vak 3.
pi_134135281
Dat was een leuke training, op een bizar warme dag. Temperaturen zijn opgelopen tot 32 graden, om 19:00 was het nog 25+ graden, dus lekker zweten.

Eerst 1 km warmlopen op een rustig tempo, en wat dynamische rekoefeningen gedaan, waarna ik heel wat "theorie" over techniek voorgeschoteld kreeg. Vervolgens een paar simpele oefeningen gedaan om het gevoel van de juiste techniek te krijgen en dit langzaam in het normale hardlopen over te laten vloeien.
Vervolgens wat 400 metertjes gedaan (5' min/km, 4:30 min/km en daarna onbewust 3:40 min/km). Continu tips gekregen op m'n loopvorm en eigenlijk kwam er steeds 1 ding terug: M'n schouders moet ik meer ontspannen en m'n armen meer in een hoek van 90 graden.
Landen op de voorvoet en plaatsing van de voet onder het zwaartepunt was wel super netjes zei 'ie.

En, nog belangrijker: Geen pijntjes meer. Zelfs niet tijdens dat belachelijke tempo van 3:30 min/km. *O*

http://www.endomondo.com/workouts/276099395/8850231
pi_134135564
*O* clubgenote die grofweg dezelfde pace loopt gaat me vergezellen op de White Peak Marathon *O*
Ja doei.
pi_134135589
De 201run.. ik kom er net achter dat ik me daar voor komend weekend voor heb ingeschreven. ..leuk!

Weet iemand waar die wedstrijd is die om 23 uur start, wanneer de klok die nacht een uur naar achter gaat?
  Moderator dinsdag 10 december 2013 @ 23:08:51 #54
155227 crew  Guppy
dus
pi_134135758
Daar zijn er meerdere van, onder andere in Steenwijk dat ik weet. Overigens start die niet om 23:00 uur, maar om 03:00 uur. De klok gaat dan altijd terug van 03:00 naar 02:00 uur, en als je het doet moet je het wel goed doen ;)

Je moet even naar loopjes zoeken die in dat weekend zijn. Goede kans dat je er een aantal vindt die 's nachts zijn.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 10 december 2013 @ 23:09:02 #55
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134135764
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:57 schreef Levitas het volgende:
Dat was een leuke training, op een bizar warme dag. Temperaturen zijn opgelopen tot 32 graden, om 19:00 was het nog 25+ graden, dus lekker zweten.

Eerst 1 km warmlopen op een rustig tempo, en wat dynamische rekoefeningen gedaan, waarna ik heel wat "theorie" over techniek voorgeschoteld kreeg. Vervolgens een paar simpele oefeningen gedaan om het gevoel van de juiste techniek te krijgen en dit langzaam in het normale hardlopen over te laten vloeien.
Vervolgens wat 400 metertjes gedaan (5' min/km, 4:30 min/km en daarna onbewust 3:40 min/km). Continu tips gekregen op m'n loopvorm en eigenlijk kwam er steeds 1 ding terug: M'n schouders moet ik meer ontspannen en m'n armen meer in een hoek van 90 graden.
Landen op de voorvoet en plaatsing van de voet onder het zwaartepunt was wel super netjes zei 'ie.

En, nog belangrijker: Geen pijntjes meer. Zelfs niet tijdens dat belachelijke tempo van 3:30 min/km. *O*

http://www.endomondo.com/workouts/276099395/8850231
Mooie berichten O+
  dinsdag 10 december 2013 @ 23:12:22 #56
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134135891
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 23:04 schreef Ciscus het volgende:
De 201run.. ik kom er net achter dat ik me daar voor komend weekend voor heb ingeschreven. ..leuk!

Weet iemand waar die wedstrijd is die om 23 uur start, wanneer de klok die nacht een uur naar achter gaat?
Hebben niet veel gemeentes die?
In Delft is dat de Droomtijdloop. Wordt om de zoveel jaar gehouden (laatste in 2011). Ik ben erbij als dat weer eens wordt gehouden ^O^
pi_134136062
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 23:12 schreef Quoi het volgende:

[..]

Hebben niet veel gemeentes die?
In Delft is dat de Droomtijdloop. Wordt om de zoveel jaar gehouden (laatste in 2011). Ik ben erbij als dat weer eens wordt gehouden ^O^
Inderdaad, die zocht ik. Ik zat met Leiden in mn hoofd... thanks.
  woensdag 11 december 2013 @ 00:10:21 #58
34586 kepler
No bounce, no play
pi_134138059
Ik loop dit weekend de helft van een duathlon, maar is een beetje vreemd ingedeeld: eerst 6,5 lopen, daarna fietsen, en dan weer 3,25 lopen. Het is ook nog een cross (mijn eerste), dus ik ben heel erg benieuwd :D Oude schoenen gaan mee!
The line is a dot to you!
pi_134138385
oei dat is lekker lopen, redelijk lekker fietsen en dan 3.25 spaghettibenen. :P

zo was mijn ervaring vroeger.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  woensdag 11 december 2013 @ 08:39:04 #60
34586 kepler
No bounce, no play
pi_134140691
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 00:22 schreef winterstorm666 het volgende:
oei dat is lekker lopen, redelijk lekker fietsen en dan 3.25 spaghettibenen. :P

zo was mijn ervaring vroeger.
sorry, lees net dat het niet heel duidelijk is, maar ik doe alleen het loopgedeelte. Ik moet dus een uur wachten :D
  woensdag 11 december 2013 @ 09:26:55 #61
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_134141355
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:27 schreef Zwabberhark het volgende:
Voor de mensen die op hartslag lopen: nemen jullie vaste zones (..)?
Vast, op basis van mijn omslagpunt. Voor hardlopen tel ik er 5 slagen bij op, maar dat is alles. Wel is het zo dat je als je vermoeid bent een lagere hartslag hebt, dus daar moet je rekening mee houden. Sowieso is een strikte scheiding van zones tijdens een training imho overrated. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:23 schreef Daywalk3r het volgende:
Heel stiekem hoop ik ook een sub 2 uur te lopen, maar geen idee hoe zwaar Egmond is (..)
Gewoon op dat schema weggaan. No guts, no glory. En uitlopen, DAT gaat je echt wel lukken. :)

Zo zelf terug van een langere (krap uurtje) tempo-training. Twee kilometer gelopen op beoogd wedstrijdtempo van a.s. zondag. Ging goed. Zelfs zo dapper geweest om deze training in korte broek af te werken. Het was verrukuluk! :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Corniel op 11-12-2013 10:14:26 ]
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_134141944
Ik heb de parkoersen van de Bruggenloop 2012 en 2013 eens vergeleken en het enige verschil is het beginstuk en de lus op het eind. Gek genoeg kan ik me herinneren dat ik vorig jaar langs het Excelsiorstadion liep en dit jaar helemaal niet. Toch was de route daar exact hetzelfde volgens de gps-data.
pi_134142034
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 00:10 schreef kepler het volgende:
Ik loop dit weekend de helft van een duathlon, maar is een beetje vreemd ingedeeld: eerst 6,5 lopen, daarna fietsen, en dan weer 3,25 lopen. Het is ook nog een cross (mijn eerste), dus ik ben heel erg benieuwd :D Oude schoenen gaan mee!
Dat klinkt leuk!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_134142037
De Bruggenloop ging vorig jaar niet langs het Excelsior-stadion hoor. :P Het enige verschil vorig jaar was een klein lusje anders rond de Laan op Zuid, waardoor ze nu die 'keerlus' op de Olympiaweg moest maken...

Ben je niet in de war met de 10 kilometer bij de Rotterdam Marathon? Die gaat wel langs het Excelsior-stadion zo uit m'n hoofd. De Bruggenloop volgens mij nog nooit, want paar jaar daarvoor was hij afgelast en daarvoor een stuk kleinschaliger en bleef hij nog dichter langs de Maas lopen ri. de van Brienenoord.
pi_134142138
Ik weet 100% zeker dat ik vorig jaar het Excelsiorstadion zag, dat blijkt ook uit de route. Die 10k waar jij het over hebt heb ik nog nooit gelopen.
pi_134142147
Ik zie ook dat we er vlak langs zijn gelopen:

Maar ook ik was daar in halve trance en heb het compleet gemist. :P
  woensdag 11 december 2013 @ 10:07:18 #67
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134142161
Das vlakbij de marinierskazerne toch?
F means you're fucked
pi_134142185
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:06 schreef DeeBee het volgende:
Ik zie ook dat we er vlak langs zijn gelopen:

[ afbeelding ]

Maar ook ik was daar in halve trance en heb het compleet gemist. :P
Ik dus ook. Een mijn loopmaat dus ook. Het is besmettelijk.
pi_134142993
Tis niks voor mij, maar het ziet er wel grappig uit:

als je het wel wat lijkt: Zaterdag is ie, t/m vrijdag inschrijven
pi_134144364
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 08:39 schreef kepler het volgende:

[..]

sorry, lees net dat het niet heel duidelijk is, maar ik doe alleen het loopgedeelte. Ik moet dus een uur wachten :D
aha!!! goed warmblijven. wel een aparte indeling haha!
  woensdag 11 december 2013 @ 11:49:22 #71
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134144675
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:43 schreef Guard het volgende:
Tis niks voor mij, maar het ziet er wel grappig uit:

als je het wel wat lijkt: Zaterdag is ie, t/m vrijdag inschrijven
Ja man, mijn nicht heeft met een prijsvraag voor 2 startbewijzen voor ons (zus+moi) meegedaan. Omdat we zo fanatiek aan het hardlopen zijn :')

Als ze er 2 wint trouwens, sta ik aan de start hoor!
pi_134144727
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:36 schreef winterstorm666 het volgende:

[..]

aha!!! goed warmblijven. wel een aparte indeling haha!
Voor een duathlon is dit vrij standaard 2/3de voor het fietsen 1/3de erna.
pi_134145498
Zo, ik ben naar de fysio geweest, en ik mag weer lopen, jeej. Op geleide van de pijn. Hij wilde eigenlijk nóg een vervolgafspraak maken maar ik heb nu afgesproken dat ik bel, want ik ga er vanuit dat het gewoon goed gaat nu.

Ik had wel erg veel spanning in mijn bilspieren haha. En mag eigenlijk niet langer dan 30-45 minuten zitten van hem, dat wordt dus vaker koffie halen :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_134145884
quote:
99s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:50 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Al word dat ook wel vaak een run-bike-run genoemd
pi_134146489
doelde ook meer op de indeling. 1 persoon fietst 1 loopt hard.
run bike runs ken ik wel van vroeger. heb ik als trainingsvorm in de zomer gedaan.
pi_134146685
Het is werkelijk prachtig loopweer. Ik ben net terug van een D2-duurloopje. Lang geleden dat ik zo langzaam gelopen heb. Ik was eigenlijk te hoesterig om te gaan lopen, maar ik dacht "stik d'r maar in, met dit weer op m'n vrije dag moet ik lopen". En dat stikken deed ik dan ook een paar keer in de eerste kilometers. Toch was het genieten, want alles was nog grotendeels berijpt en na een kilometer of 8 ging het steeds beter. Dus toch een kleine overwinning op mezelf.

Morgen wordt het nog beter weer. Je zou dan maar 22,5 km moeten gaan lopen, dan kun je na afloop dus niet meer stoppen met grijnzen denk ik.

SPOILER
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 december 2013 @ 13:16:30 #77
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134147259
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:07 schreef YUR het volgende:
Das vlakbij de marinierskazerne toch?
ja en vlak bij de Erasmus Universiteit :)
  woensdag 11 december 2013 @ 13:26:16 #78
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134147585
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:16 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

ja en vlak bij de Erasmus Universiteit :)
Ok...de kazerne is zo'n beetje het enige dat ik zomaar kan vinden in die klotestad :P
F means you're fucked
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 december 2013 @ 13:31:22 #79
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134147762

rood: Campus Erasmus Universiteit
Blauw: Van Ghentkazerne
Groen: Exelsior
Oranje: looproute
Paars: Mijn werkplek :P
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 16:38:57 #80
184769 crew  Deisyy
pi_134154304
Ik dacht het hardlopen zo weer op te pakken, maar dat valt tegen -O-

In februari van dit jaar ben ik begonnen met Evy, dat vond ik in het begin best pittig, maar ja nooit al te veel aan sport gedaan en ik word er niet jonger op (46), maar ik heb het toch volgehouden, zodat ik vanaf mei/juni 3 keer week een rondje van 5 km liep en dat tot eind september vol hield, want toen moest ik geopereerd worden.

Helaas duurde het herstel nogal lang, al dat wist ik dat vantevoren, maar ik ben deze week weer begonnen met lopen en dacht laat ik nou gewoon weer bij les 1 beginnen dan merk ik vanzelf dat ik minstens 10 tot 15 lessen over kan slaan :')

Niet dus, ik vind het weer verdomd pittig.

Duurt het echt weer minstens 30 lessen voordat ik mijn 5 km haal of herinnert mijn lichaam zich ver een paar lessen ineens weer dat ik 5 km kon lopen?
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_134154736
Opbouw zal wellicht op den duur wel wat sneller en makkelijker gaan. Gewoon rennen en kijken hoe 't bevalt weer, daar valt van een afstandje niet zoveel van te zeggen; elk lichaam is anders!

Maar, welkom (terug) in het topic! *O* :W
Ja doei.
  woensdag 11 december 2013 @ 16:49:57 #82
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134154753
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:38 schreef Deisyy het volgende:
Ik dacht het hardlopen zo weer op te pakken, maar dat valt tegen -O-

In februari van dit jaar ben ik begonnen met Evy, dat vond ik in het begin best pittig, maar ja nooit al te veel aan sport gedaan en ik word er niet jonger op (46), maar ik heb het toch volgehouden, zodat ik vanaf mei/juni 3 keer week een rondje van 5 km liep en dat tot eind september vol hield, want toen moest ik geopereerd worden.

Helaas duurde het herstel nogal lang, al dat wist ik dat vantevoren, maar ik ben deze week weer begonnen met lopen en dacht laat ik nou gewoon weer bij les 1 beginnen dan merk ik vanzelf dat ik minstens 10 tot 15 lessen over kan slaan :')

Niet dus, ik vind het weer verdomd pittig.

Duurt het echt weer minstens 30 lessen voordat ik mijn 5 km haal of herinnert mijn lichaam zich ver een paar lessen ineens weer dat ik 5 km kon lopen?
Weet niet waar je aan geopereerd bent, maar wellicht dat je lichaam daar nog van moet herstellen. Moeilijk te zeggen of je alles weer zou moeten doorlopen, of dat je straks wel wat grotere sprongen kan maken. Ik denk dat het een beetje proberen is op gevoel.
pi_134155040
Kwam deze foto tegen:

Genomen op een van mijn allereerste dagen op het hardlooppad. Stond (of misschien staat het er nog) onder een viaduct, dat meestal aan het begin en aan het eind van mijn loopjes lag. Was dus soort van "book-end" van mijn loopjes (van dag 1 tot mijn eerste 5 km aan een stuk).
Moest hier altijd even naar kijken als ik erlangs liep, en het werd al snel een soort motivational voor me :)
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 16:56:58 #84
184769 crew  Deisyy
pi_134155043
Bedankt ;)

Het was gewoon even een tegenvaller, want ik dacht binnen no time weer 5 km te kunnen lopen, heeft mijn lichaam daar toch een ander idee over.

Dan loop ik toch gewoon mijn lessen weer door en zie wel of het in de loop van de tijd makkelijker gaat.

Het verschil is dat ik nu weet dat ik het kan *O*
pi_134155067
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:56 schreef Deisyy het volgende:
Bedankt ;)

Het was gewoon even een tegenvaller, want ik dacht binnen no time weer 5 km te kunnen lopen, heeft mijn lichaam daar toch een ander idee over.

Dan loop ik toch gewoon mijn lessen weer door en zie wel of het in de loop van de tijd makkelijker gaat.

Het verschil is dat ik nu weet dat ik het kan *O*
Zie de 5km niet als een einddoel maar geniet gewoon van de trainingen die je nu doet ;)
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 16:59:42 #86
184769 crew  Deisyy
pi_134155127
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:57 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Zie de 5km niet als een einddoel maar geniet gewoon van de trainingen die je nu doet ;)
Misschien moet ik die 5 km inderdaad een beetje los laten, want ik kan natuurlijk ook al genieten van de weg ernaar toe.
pi_134155137
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:59 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Misschien moet ik die 5 km inderdaad een beetje los laten, want ik kan natuurlijk ook al genieten van de weg ernaar toe.
Precies!
pi_134155571
Bevrozen handen. Ik was tegen 16u vertrokken toen het nog vrij warm was in het zonnetje. Vanaf zon achter horizon verdween ging de koelkast open met als gevolg dat dit tekstje een hele inspanning vroeg om te typen ;) Wel lekkere intervallen kunnen lopen.
  woensdag 11 december 2013 @ 17:57:12 #89
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134156946
2,5 uur durend zittend overleg zou verboden moeten worden :(
Eens kijken of ik mrQ kan overtuigen om met me mee te lopen vanavond..
  woensdag 11 december 2013 @ 18:00:49 #90
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134157049
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:57 schreef Quoi het volgende:
2,5 uur durend zittend overleg zou verboden moeten worden :(
Eens kijken of ik mrQ kan overtuigen om met me mee te lopen vanavond..
Ik zou ook wel willen, maar lig sinds gisteren op bed. Gaat wel alweer wat beter gelukkig, dus ik heb er goeie hoop op dat ik zaterdag de Meeuwen Makrelenloop kan gaan lopen. Op zijn elfendertigst O+
F means you're fucked
pi_134157083
Ze zouden presentaties ook af moeten schaffen. Gelukkig hoef ik vandaag niet meer te lopen :O
  woensdag 11 december 2013 @ 18:13:09 #92
34586 kepler
No bounce, no play
pi_134157318
quote:
99s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:50 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Voor mij is het nieuw, dus ik ben benieuwd hoe het gaat. Ik ga gewoon weg op 4.10 de km en kan altijd nog versnellen als het parcours meevalt :D
  woensdag 11 december 2013 @ 18:13:26 #93
34586 kepler
No bounce, no play
pi_134157326
Trouwens, erg herkenbare strip:

http://theoatmeal.com/comics/running
  woensdag 11 december 2013 @ 18:53:18 #94
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134158418
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:00 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik zou ook wel willen, maar lig sinds gisteren op bed. Gaat wel alweer wat beter gelukkig, dus ik heb er goeie hoop op dat ik zaterdag de Meeuwen Makrelenloop kan gaan lopen. Op zijn elfendertigst O+
Agg, beterschap!

Ik wil ook een paar dagen op bed liggen :{ ;)
  woensdag 11 december 2013 @ 18:56:19 #95
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134158518
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:13 schreef kepler het volgende:

Zie OP ;) Staat er al een poosje in ^O^
pi_134158832
Net een leuke route gemaakt voor mijn 10 km testloop.
Uiteindelijk, zo min mogelijk verkeer of stoplichten, natuurlijke omgeving en toch een nieuw pad gevonden. :)

Ik zag net nog een hardloper door de dikke mist lopen. Jaloerse blik van mij vanuit mijn koekblik!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_134158846
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:13 schreef kepler het volgende:

He he eindelijk gevonden Gijs? :D
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  woensdag 11 december 2013 @ 19:13:57 #98
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134159072
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:38 schreef Deisyy het volgende:

Iederen is natuurlijk anders maar het zou mij zeer verbazen als de opbouw deze keer niet sneller zou gaan....maar hou ons in ieder geval hier op de hoogte!
  woensdag 11 december 2013 @ 19:27:30 #99
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134159558

Trailen en wijn maken _O_ Wat een leven O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Daywalk3r op 11-12-2013 19:37:53 ]
  woensdag 11 december 2013 @ 19:34:16 #100
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134159815
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:27 schreef Daywalk3r het volgende:

Wat een elven O+
die van de kerstman?
  woensdag 11 december 2013 @ 19:38:10 #101
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134159990
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:34 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

die van de kerstman?
:@ ^O^
  woensdag 11 december 2013 @ 19:46:13 #102
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_134160337
Zo nu ook de data van mijn ochtend-training.

SPOILER
Beetje last van mijn rechter voet, hopelijk houd die zich zondag goed.

Ben ik trouwens de enige hier die vandaag de korte broek gedragen heeft? Het was het verrukkuluk zoals ik al zei. Wel (dunne) handschoenen en een termoshirt met lange mouwen.De collega's die me zagen terugkomen waren enigszins verrast. ;)
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  woensdag 11 december 2013 @ 19:59:42 #103
34586 kepler
No bounce, no play
pi_134160876
quote:
17s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:07 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

He he eindelijk gevonden Gijs? :D
B, ben jij dat? :D

Blijkbaar dus al oud nieuws :')
  woensdag 11 december 2013 @ 20:21:56 #104
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134161961
voor de geintresseerden., het schema waar ik binnenkort mee ga puzzelen om het tailor made te maken

SPOILER: 100km trainingschema voor de Great Water Race
pi_134162559
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:21 schreef rechtsedirecte het volgende:
voor de geintresseerden., het schema waar ik binnenkort mee ga puzzelen om het tailor made te maken

Wow.... (buiging-smiley)
  woensdag 11 december 2013 @ 20:33:56 #106
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134162568
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:46 schreef Corniel het volgende:
Zo nu ook de data van mijn ochtend-training.

SPOILER
Beetje last van mijn rechter voet, hopelijk houd die zich zondag goed.

Ben ik trouwens de enige hier die vandaag de korte broek gedragen heeft? Het was het verrukkuluk zoals ik al zei. Wel (dunne) handschoenen en een termoshirt met lange mouwen.De collega's die me zagen terugkomen waren enigszins verrast. ;)
Gisteren liep ik in korte broek en shirt. Dat was tegen de middag aan. Heerlijk was het :)
Vandaag was het wel kouder, maar als je een beetje op tempo loopt had het wel gekund denk ik.
  woensdag 11 december 2013 @ 20:36:34 #107
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134162704
quote:

Wat is het maximale aantal uur wat je in 1 training hebt gedaan voor de Kepler?
Want 100km lopen is toch wel een uur of 10~15? En in dat schema is de max 5.
  woensdag 11 december 2013 @ 20:36:41 #108
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134162710
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:33 schreef Angel-A het volgende:

[..]

Wow.... (buiging-smiley)
het moet allemaal nog he!
Maar de plannen zijn er in ieder geval wel en de inschrijving voor de 50 mile ook, over een half jaartje alleen even kijken of ik die om ga zetten naar 100km.

als je het op een gegeven moment van de jonkies niet meer op snelheid kan winnen moet je het in de afstand zoeken Angel ;)
  woensdag 11 december 2013 @ 20:40:13 #109
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134162902
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:36 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Wat is het maximale aantal uur wat je in 1 training hebt gedaan voor de Kepler?
Want 100km lopen is toch wel een uur of 10~15? En in dat schema is de max 5.
langste training was een bergtraining van 8 uur.
De Great Water Race is wel vlak dus dat zou evt. in 12 uur kunnen.
Ik had tijdens de Kepler na een uurtje of 9 geen besef van tijd of afstand meer en had nog wel een paar uur door kunnen gaan, het gaat dan niet vrolijk meer maar je geest is tot bijzondere dingen in staat.
Het schijnt dat langer trainen ook niet echt veel zin meer heeft, het geheim zit hem in de B2B trainingen, na een training van 4 uur de volgende dag, met een vermoeid lichaam nogmaals 5 uur lopen om de "uitputting" te simuleren.
  woensdag 11 december 2013 @ 20:42:14 #110
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134163031
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:40 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Ik had tijdens de Kepler na een uurtje of 9 geen besef van tijd of afstand meer en had nog wel een paar uur door kunnen gaan, het gaat dan niet vrolijk meer maar je geest is tot bijzondere dingen in staat.
Het schijnt dat langer trainen ook niet echt veel zin meer heeft, het geheim zit hem in de B2B trainingen, na een training van 4 uur de volgende dag, met een vermoeid lichaam nogmaals 5 uur lopen om de "uitputting" te simuleren.
Ja juist ^O^ Daar heb je het ooit al eens eerder over gehad. En dit is een vlakkere race. Dat is dan inderdaad ook alweer heel anders.
pi_134164081
quote:

[..]

Wel herkenbaar. Hoewel het niet hardlopend was, maar wandelend, heb ik ooit 80 km afgelegd. Besef van zowel tijd en afstand was op een gegeven moment wel weg idd. Enige wat je denkt is: doorgaan, finish halen. Maakt niet uit hoe ver of lang het nog is, maar gewoon doorgaan. Eenmaal onder het finishdoek door, is iedere stap te ver: "eens maar nooit meer"
Lichamelijk viel de uitputting nog mee na bijna 16 uur onderweg te zijn geweest, maar mentaal ben ik diep gegaan toen. Je gaat toch (bijna hardop) denken waar je in godsnaam mee bezig bent als je midden in de nacht in de stromende regen door een onweersbui loopt over een kaarsrechte weg waar je mischien nog drie anderen voor en achter je ziet lopen...
Maar eenmaal binnen, medaille om je nek, oorkonde in je hand en paar bewonderende felicitaties verder weet je na een half uur eigenlijk al zeker dat je dit ooit nog eens gaat doen... :D

In de voorbereiding daarop ben ik nooit verder gegaan dan 50 km en ook maar 1 keer. Wel redelijk vaak 20 tot 30 km. Blijkt voldoende te zijn, maar nogmaals was wandelend, is wel wat anders dan hardlopend.
pi_134164372
Zo, direct vanuit lekker 12km door de mist gehobbeld.
5.40 oid per km
163 gemiddelde hartslag
3,4 hartslagzone gemiddeld

Echt superlekker ging het niet, maar met die stats ben ik wel blij :-)

Ben benieuwd hoe de spieren morgen zijn, ze kunnen echt veel hebben momenteel!
Ik heb de tijd en regelmaat er opt moment niet voor, maar het lichaam kan 40-45km per week wel aan schat ik..
pi_134165626
Ik moet voor het einde van de week opgeven wanneer ik in 2014 zomervakantie wil hebben. Ik heb een kalender van 2014 uitgeprint en alle hardloopwedstrijden erop gezet die ik misschien wil lopen. Daar waar die wedstrijdjes clusteren heb ik mijn zomervakantie neergezet. Maar misschien moet ik mijn vakantie juist neerzetten in een periode dat er weinig wedstrijden zijn. Dan kan ik tenminste even gaan reizen. Er zijn te veel leuke dingen in het leven.
pi_134165875
Je hebt gewoon te weinig vakantie dagen :D
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 21:26:59 #115
155227 crew  Guppy
dus
pi_134165954
Gewoon in de winter op vakantie gaan :Y veel beter!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 11 december 2013 @ 21:33:22 #116
34586 kepler
No bounce, no play
pi_134166443
quote:

Nu klink ik misschien heel naief, maar ik had zo'n schema zwaarder verwacht. Ik neem aan dat het beginpunt marathon-conditie is (of hoger?). Aan de andere kant, er zit helemaal geen rustperiode in...
  woensdag 11 december 2013 @ 21:35:03 #117
34586 kepler
No bounce, no play
pi_134166580
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 21:22 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik moet voor het einde van de week opgeven wanneer ik in 2014 zomervakantie wil hebben. Ik heb een kalender van 2014 uitgeprint en alle hardloopwedstrijden erop gezet die ik misschien wil lopen. Daar waar die wedstrijdjes clusteren heb ik mijn zomervakantie neergezet. Maar misschien moet ik mijn vakantie juist neerzetten in een periode dat er weinig wedstrijden zijn. Dan kan ik tenminste even gaan reizen. Er zijn te veel leuke dingen in het leven.
Of je doet het tegelijk! Ik probeer elk jaar een halve/hele marathon te lopen in het buitenland :)
Boedapest (hele), Berlijn (halve) en Maranello (hele) heb ik gehad. Zit te denken om volgend jaar weekendje Valencia te doen voor de halve :D
pi_134166585
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 21:25 schreef Guard het volgende:
Je hebt gewoon te weinig vakantie dagen :D
Ik krijg 166 uur per jaar... (ik werk 36 uur per week, gemiddeld).

@Guppy: ja, maar dan zijn er ook wedstrijdjes.
pi_134166597
O+ hardlopen O+
Ja doei.
pi_134166677
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 21:35 schreef kepler het volgende:

[..]

Of je doet het tegelijk! Ik probeer elk jaar een halve/hele marathon te lopen in het buitenland :)
Boedapest (hele), Berlijn (halve) en Maranello (hele) heb ik gehad. Zit te denken om volgend jaar weekendje Valencia te doen voor de halve :D
Ik heb ooit tussen het bezoeken van een lading voetbalwedstrijden in Londen aan een wedstrijd in Hyde Park meegedaan. Dat was inderdaad wel heel praktisch. Na de finish snel terug naar het hotel, douchen en meteen door naar de wedstrijd (die halverwege gestaakt werd na een wolkbreuk, was ik blij mee, want ik had zere poten en het waren staantribunes).
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 21:36:52 #121
155227 crew  Guppy
dus
pi_134166687
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 21:35 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik krijg 166 uur per jaar... (ik werk 36 uur per week, gemiddeld).

@Guppy: ja, maar dan zijn er ook wedstrijdjes.
True... Ik mis nu ook enkele leuke... Dilema's ook altijd
  woensdag 11 december 2013 @ 21:37:56 #122
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134166760
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 21:35 schreef kepler het volgende:

[..]

Dit jaar een dag geweest tijdens onze vakantie in Portugal. Godsallejezus wat is dat een prachtstad O+ Als ik daar een HM ga lopen dan loop ik alleen maar naar die mooie gebouwen te kijken.
  woensdag 11 december 2013 @ 21:39:36 #123
34586 kepler
No bounce, no play
pi_134166886
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 21:36 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik heb ooit tussen het bezoeken van een lading voetbalwedstrijden in Londen aan een wedstrijd in Hyde Park meegedaan. Dat was inderdaad wel heel praktisch. Na de finish snel terug naar het hotel, douchen en meteen door naar de wedstrijd (die halverwege gestaakt werd na een wolkbreuk, was ik blij mee, want ik had zere poten en het waren staantribunes).
Ik besloot in mijn geniale wijsheid om 2 dagen na mijn marathon de Bell Tower te beklimmen in Florence :') 80 meter omhoog in 414 treden :D _O- Omhoog ging nog wel, naar beneden was iets moeilijker :D

Maar ik kan het zeker aanraden, een (lang) weekend combineren met bv een halve marathon :Y
pi_134168303
De goden, de duivels, moeder natuur... alles doet z'n best om mij niet te laten rennen :') Máár, ik laat me niet tegenhouden :6
Dit keer weer eens gepleurd.. donker stukje, wat hangjeugd die liep te etteren, afgeleid, opstapje gemist, door m'n rechter enkel en op m'n rechterheup. Maakte wel een spectaculaire doorrol om de val/beweging zo soepel mogelijk te maken. Moet er echt tof uitgezien hebben. Na even checken gewoon weer doorgerend. Zal vast 'n blauwe plek op m'n heup hebben, maar ach, daar is nog niemand dood aan gegaan..

Daarna een parcours van 5 heuvels, op, af, op, af. Was leuk! Fijne heuvels en kon tempo er lekker in houden. Waar ik aan 't begin van de avond dacht "meh.... we zien wel" werd 't echt een fijne training! *O* En geen last van de blaartjes O+ Dus echt gewoon súper lekker gelopen. Mocht ook wel weer eens, als zeg ik 't zelf...

Vrijdag baantraining en zondag de kater van de club night out eruit lopen :') :D

http://www.endomondo.com/workouts/276359492/881511 *O*
Ja doei.
  woensdag 11 december 2013 @ 22:00:02 #125
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134168363
ik zat te zoeken naar een trail vlak voor onze komende vakantie in Australie
hele mooie gevonden maar het is de dag voor onze cruise en 180km rijden en weer terug..ik denk dat een beetje te veel risico wordt voor een over-georganiseerde Mrs.RD....dat krijg ik er nooit doorheen
  woensdag 11 december 2013 @ 22:06:02 #126
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134168871
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 21:59 schreef motorbloempje het volgende:
. Maakte wel een spectaculaire doorrol om de val/beweging zo soepel mogelijk te maken.
zoiets?
pi_134171319
De binnenkant van mijn linker dijbeen begint soms weer pijnlijk te worden. Eerst dacht ik aan overbelasting, maar heb inmiddels meer als maand laten rusten. Tijdens het lopen/bewegen heb ik er geen last van, enkel als ik er op druk nadien. Klinkt dit als een ontsteking?
  woensdag 11 december 2013 @ 22:44:09 #128
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134172022
Oplossing: niet op drukken.

(Sorry, kon het niet laten... :@)
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_134172024
Ja doei.
  woensdag 11 december 2013 @ 23:02:29 #130
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134173523
Mo hoe krijg je het weer voor elkaar??

Mensen, neem een foto: ik drink Oban (eentje maar) en draai een Wham! kerst DVD O+ (na een avondje werken en niet lopen :{ )
  donderdag 12 december 2013 @ 00:13:56 #131
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134177283
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 23:02 schreef Quoi het volgende:
Mo hoe krijg je het weer voor elkaar??

Mensen, neem een foto: ik drink Oban (eentje maar) en draai een Wham! kerst DVD O+ (na een avondje werken en niet lopen :{ )
was u niet degene die een paar weken geleden zich kritisch uitliet over mjin collectors item limited edtion Wham cd collectie?? ;)
pi_134177295
Geen idee. Ik denk dat ik gewoon niet mag lopen! :D :') maar daar heb ik schijt aan. Oban! Lekker!
Ja doei.
  donderdag 12 december 2013 @ 01:21:54 #133
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_134178538
Zag het er zo uit, MoBlo?

pi_134179476
quote:
Dat doen de top marathonners ook :{w
Hoewel, die lopen de afstand van een marathon per dag, niet per se de uren die wij over een marathon zouden doen.

Fuck, 4 uur en 5 uur is echt bizar lang :o
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 22:00 schreef rechtsedirecte het volgende:
onze komende vakantie in Australie
Wanneer? :D
  donderdag 12 december 2013 @ 04:03:31 #135
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134179503
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 03:38 schreef Levitas het volgende:

Wanneer? :D
Juni....we gaan cruisen "to the islands" ....dat wordt dus 2 weken op een loopband ;)
pi_134179525
Even een update. Gisteren geopereerd en nu lekker aan de morfine in bed. Alles gelukkig goed gegaan.
  donderdag 12 december 2013 @ 04:29:38 #137
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134179528
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 04:28 schreef baggerbaas het volgende:
Even een update. Gisteren geopereerd en nu lekker aan de morfine in bed. Alles gelukkig goed gegaan.
goed dat het goed is afgelopen voor je!
in ieder geval voorspoedig herstel toegewenst en hopelijk kun je de morfine spoedig wisselen voor endorfine!
  donderdag 12 december 2013 @ 04:31:05 #138
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134179529
http://www.runningcalenda(...)orld-record-attempt/
ze zeggen dat "we are born to run" maar of dit echt gezond is vraag ik me af.... wel EPIC !!
pi_134179647
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:59 schreef kepler het volgende:

[..]

B, ben jij dat? :D

Blijkbaar dus al oud nieuws :')
:Y
  donderdag 12 december 2013 @ 06:40:52 #140
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134179675
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 00:13 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

was u niet degene die een paar weken geleden zich kritisch uitliet over mjin collectors item limited edtion Wham cd collectie?? ;)
:D Maar ik liet me er niet kritisch over uit. Wham is mijn guilty pleasure (zoals heel mijn muzieksmaak overigens :X )

Afijn, hardlopen was het. Morgenavond weer.
pi_134179741
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 06:40 schreef Quoi het volgende:

[..]

:D Maar ik liet me er niet kritisch over uit. Wham is mijn guilty pleasure (zoals heel mijn muzieksmaak overigens :X )

Afijn, hardlopen was het. Morgenavond weer.
Vanavond *O* Lekker een minuut of 20 hobbelen, 30 min als het lekker gaat. Heb best wel spierpijn van dinsdag. De kuiten, maar vooral m'n voeten :')
  donderdag 12 december 2013 @ 07:45:09 #142
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134179924
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 04:29 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

goed dat het goed is afgelopen voor je!
in ieder geval voorspoedig herstel toegewenst en hopelijk kun je de morfine spoedig wisselen voor endorfine!
+1!
  donderdag 12 december 2013 @ 08:07:03 #143
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134180087
lekker 10km asfalt gestampt in de regen.

klacht: asfalt is saai (lange rechte weg,5km op en neer)
antiklacht: asfalt is saai (lekker gedachteloos hobbelen zonder op je footing te hoeven letten)
  donderdag 12 december 2013 @ 08:31:24 #144
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_134180300
quote:
Kerstloop 15 december 2013

Bedankt voor uw inschrijving.
Zo, inschrijving rond, dus zondag toch echt maar lopen...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_134180328
quote:
Gelukkig! Spoedig herstel gewenst :)
  donderdag 12 december 2013 @ 08:50:08 #146
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134180503
quote:
Sterkte!
Waren het nu galstenen?
pi_134180514
quote:
Nice! Nu snel herstellen en weer lekker hobbelen!
pi_134180676
Iemand nog tips voor de alom bekende "side stitches" ?
Leek gister al een stuk minder met een compressie shirt aan, maar toch komt het na een half uur lopen :(
Conditie lijkt het niet aan te liggen, als ik dan even ga wandelen tegen de pijn dan ben ik verre van buiten adem.
Misschien op rustdagen maar buikspier oefeningen doen ofzo ?
pi_134180755
pi_134180826
Had er misschien bij moeten zeggen dat ik ook op google had gekeken, maar wilde gewoon tips van mensen hier waarvan zij merkte dat die werken :)
  donderdag 12 december 2013 @ 09:14:49 #151
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134180840
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 09:13 schreef dapluiz het volgende:
Had er misschien bij moeten zeggen dat ik ook op google had gekeken, maar wilde gewoon tips van mensen hier waarvan zij merkte dat die werken :)
Ik kan je niet helpen, heb er nooit last van
F means you're fucked
pi_134180935
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 08:50 schreef Quoi het volgende:

[..]

Sterkte!
Waren het nu galstenen?
Ja 10 stuks
  donderdag 12 december 2013 @ 09:23:19 #153
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134181005
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 09:19 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Ja 10 stuks
:o

Sterkte man! Snel weer op de been ^O^
F means you're fucked
pi_134181203
quote:
Goed om te lezen. Hopelijk mag je snel naar huis.
  donderdag 12 december 2013 @ 09:37:27 #155
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134181237
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 09:05 schreef dapluiz het volgende:
Iemand nog tips voor de alom bekende "side stitches" ?
Leek gister al een stuk minder met een compressie shirt aan, maar toch komt het na een half uur lopen :(
Conditie lijkt het niet aan te liggen, als ik dan even ga wandelen tegen de pijn dan ben ik verre van buiten adem.
Misschien op rustdagen maar buikspier oefeningen doen ofzo ?
Ik heb heel soms last, en dan zorg ik dat ik 3 stappen inadem, en 4 stappen uit. En na een poosje doe ik dat even andersom, dus 4 stappen in en 3 uit en daarna gaat het vaak wel weer en kan ik weer gewoon doorlopen en op mijn normale manier ademen. Klink misschien gek maar het helpt me wel.
  donderdag 12 december 2013 @ 09:37:44 #156
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134181241
quote:

[..]

Ja 10 stuks
Poeh sterkte!
  donderdag 12 december 2013 @ 10:08:13 #157
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134181820
quote:

[..]

Ja 10 stuks
:o

Succes met het herstel! Kan je eigenlijk al wel vrij vlot weer (hard)lopen na zo'n operatie?
pi_134181829
quote:

[..]

Ja 10 stuks
Volgende keer misschien wat meer water drinken (na het hardlopen)? Of ligt het daar niet aan? Heb mij altijd laten vertellen dat dit komt doordat je onvoldoende hydrateert (of bvb. vaak vochtafdrijvende dingen drinkt zoals koffie)
  donderdag 12 december 2013 @ 10:09:26 #159
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134181851
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 10:08 schreef minimaLL het volgende:

[..]

Volgende keer misschien wat meer water drinken (na het hardlopen)? Of ligt het daar niet aan? Heb mij altijd laten vertellen dat dit komt doordat je onvoldoende hydrateert (of bvb. vaak vochtafdrijvende dingen drinkt zoals koffie)
Dat is volgens mij het advies voor nierstenen. ;)
pi_134181917
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 10:09 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Dat is volgens mij het advies voor nierstenen. ;)
Mja, ik ken ook iemand die iedere dag minstens 1L water drinkt, nooit koffie en toch ook met nierstenen zat. Dus het is geen garantie dat dit de oorzaak was ;)
  donderdag 12 december 2013 @ 10:16:12 #161
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134181985
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 10:12 schreef minimaLL het volgende:

[..]

Mja, ik ken ook iemand die iedere dag minstens 1L water drinkt, nooit koffie en toch ook met nierstenen zat. Dus het is geen garantie dat dit de oorzaak was ;)
1 liter water..... en verder niks? Dat is niet genoeg!

Overigens, koffie (en thee) zorgen wel voor netto vochtopname, alleen wel minder dan ander drinken, dus dan moet je dat niet helemaal volledig meetellen.
  donderdag 12 december 2013 @ 10:21:01 #162
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134182068
1 liter is echt weinig. Ik moet mezelf ook aanwennen dat ik blijf drinken. Zolang ik een flesje heb staan dan vul ik die nog wel eens en dan drink ik dat. Vaak kom ik dan wel aan 3 liter ofzo. Maar er zijn ook dagen dat ik veel te weinig drink. Nu ik thuis zit lukt het wel, maar de laatste tijd toen het druk was op het werk ging het gewoon lastig omdat je er niet echt aan denkt.
  donderdag 12 december 2013 @ 10:21:18 #163
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_134182079
Zo maar weer de hardloopschoenen aan voor een rondje, zin in. :9~
  donderdag 12 december 2013 @ 10:21:47 #164
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134182087
Ik duik zo ook de bossen in ja. Kilometer of 8.
pi_134183958
13-jarig Australisch jochie verbreekt Usain Bolt's wereldrecord op de 200m. Say whut?
HOAX!!

http://www.prorun.nl/nieuws/bolt-is-zijn-wereldrecord-kwijt-video
pi_134184331
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 11:43 schreef Levitas het volgende:
13-jarig Australisch jochie verbreekt Usain Bolt's wereldrecord op de 200m. Say whut?
HOAX!!

http://www.prorun.nl/nieuws/bolt-is-zijn-wereldrecord-kwijt-video
Het gaat om de tijd die Usain liep als 13 jarige he?
  donderdag 12 december 2013 @ 11:58:18 #167
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134184378
Wat een Telegraaf-kop toch weer boven zo'n bericht dan...
  donderdag 12 december 2013 @ 12:03:42 #168
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134184570
En toch zit er geen onwaarheid in
F means you're fucked
pi_134188989
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 12:03 schreef YUR het volgende:
Weet jij toevallig nog of de Bradelierafstanden 'officieel gemeten' waren? Sowieso dan even de organisatie mailen of ze dat kunnen vertellen in 't Engels aan m'n club :') want moet m'n club standards tijden inleveren binnenkort, en PB's gaan op gemeten afstanden, logischerwijs.
Ja doei.
pi_134189066
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 12:03 schreef YUR het volgende:
Technisch gesproken wel want het is namelijk geen officieel wereldrecord, de IAAF heeft alleen wereld records voor junioren, en voor jeugd zijn er world best tijden, en youth world best staat nog op naam van Bolt (20:13)
:P

misschien moet ik weer verder gaan met werken, ipv googlen :@
  donderdag 12 december 2013 @ 14:37:11 #171
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134189190
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 14:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Weet jij toevallig nog of de Bradelierafstanden 'officieel gemeten' waren? Sowieso dan even de organisatie mailen of ze dat kunnen vertellen in 't Engels aan m'n club :') want moet m'n club standards tijden inleveren binnenkort, en PB's gaan op gemeten afstanden, logischerwijs.
Volgens mij zijn ze niet officieel gemeten, maar bij MD was het parcours 10.01 km en bij yur 9.96 km. Minimaal verschil dus en best acceptabel om als een 'officiële' afstand te zien :)

Maar zou ze gewoon mailen :Y waarschijnlijk is het gemeten op de fiets oid :+
pi_134189239
Afwijking in garmingemeten afstanden heb je altijd, ook bij officieel gemeten parcoursen ;) maar gaat me meer om wat de organisatie heeft bepaald, en kon het zo snel niet op de site terugvinden, dus vroeg het eerst maar even hier voordat ik de organisatie ging mailen ;)

Voor de clubstandaarden moeten ze gecertificeerd gemeten zijn, helaas.
Ja doei.
  donderdag 12 december 2013 @ 14:39:33 #173
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134189285
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 14:38 schreef motorbloempje het volgende:
Afwijking in garmingemeten afstanden heb je altijd, ook bij officieel gemeten parcoursen ;) maar gaat me meer om wat de organisatie heeft bepaald, en kon het zo snel niet op de site terugvinden, dus vroeg het eerst maar even hier voordat ik de organisatie ging mailen ;)
Maar daarom zeg ik het ook, als de afwijking zo minimaal is heb je een grote kans dat het gemeten is. Al is het waarschijnlijk op z'n westlands :7
  donderdag 12 december 2013 @ 14:40:27 #174
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134189311
Lekker rondje door het bos gedaan. Ik had de oranje route van 8,5km gekozen, maar na dat ik 100% zeker alle oranje paaltjes gehad had, was ik na 7km weer terug. Waar het fout ging is denk ik op het punt waar er een aantal paaltjes zijn met 2 tinten oranje voor 2 routes. Als je hardloopt let je daar dan niet zo goed op. Vanavond ga ik dus samen met mijn vrienden nog maar even mee op hun Evy rondje. Kan er nog wel bij O+
  donderdag 12 december 2013 @ 14:42:07 #175
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134189366
http://www.dehardloopkrant.com/parcours.php
Grappige site, alle wedstrijden die door de Atletiekunie zijn opgemeten en dus officieel wb afstand zijn!
  donderdag 12 december 2013 @ 14:52:34 #176
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_134189734
Vandaag eerst even zo'n 2km rustig ingelopen en zat toch nog met irritatie omtrent m'n laatste wedstrijd waarbij ik het juiste looptempo maar niet te pakken kreeg (9,91km/u) dus ik besloot vandaag maar eens er even een paar kilometers doorheen te jagen op tempo en dat ging al een stuk beter.
3km in 12,67 per uur, eindigend met ruim 14,5. Geeft toch een fijn gevoel om te merken dat het er nog inzit want na die blessure, ziekte en ongelukken begon ik even te twijfelen of ik nog wel harder kon. :')

Daarna even gewandeld en nog ruim 5km lekker uitgelopen op 11km per uur, enerzijds fijn, heerlijk gelopen maar tegelijkertijd vraag ik me echt af waarom ik nou tijdens die Bruggenloop het juiste tempo maar niet wist te vinden. _O-
  donderdag 12 december 2013 @ 14:59:44 #177
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134189970
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 14:38 schreef motorbloempje het volgende:

Voor de clubstandaarden moeten ze gecertificeerd gemeten zijn, helaas.
Volgens hier is het niet gecertificeerd... -O-

http://www.atletiekunie.n(...)=6109&type=evenement

Alternatief: nog even een parkrun inkoppen op een zaterdag. :)
  donderdag 12 december 2013 @ 15:02:42 #178
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134190079
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 14:59 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Volgens hier is het niet gecertificeerd... -O-

http://www.atletiekunie.n(...)=6109&type=evenement

Alternatief: nog even een parkrun inkoppen op een zaterdag. :)
Huh, zeiden jullie dat niet gewoon tegen elkaar irl? :D

En een parkrun is altijd goed toch :Y)
  donderdag 12 december 2013 @ 15:03:10 #179
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134190095
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 15:02 schreef GotC het volgende:

[..]

Huh, zeiden jullie dat niet gewoon tegen elkaar irl? :D
Niet als ik op kantoor ben en Mo thuis. ;)
pi_134190107
We hebben een werk-studie leven en zitten niet de hele dag bij elkaar in dezelfde kamer.

SPOILER
Ja doei.
pi_134190257
Jammer wel. ParkRun best is 27.05, Bradelier tijd is 26.18..
Ja doei.
  donderdag 12 december 2013 @ 15:08:21 #182
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134190277
quote:
2s.gif Op donderdag 12 december 2013 15:03 schreef motorbloempje het volgende:
We hebben een werk-studie leven en zitten niet de hele dag bij elkaar in dezelfde kamer.

SPOILER
SPOILER
SPOILER
pi_134190349
quote:
9s.gif Op donderdag 12 december 2013 15:07 schreef motorbloempje het volgende:
Waar wordt dat voor gebruikt dan?
  donderdag 12 december 2013 @ 15:11:29 #184
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134190387
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 15:03 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Niet als ik op kantoor ben en Mo thuis. ;)
Ah ;) Vond het nogal grappig om te lezen :D Yur en ik mailen elkaar altijd over alles, vandaar.
  donderdag 12 december 2013 @ 15:13:32 #185
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134190457
quote:
9s.gif Op donderdag 12 december 2013 15:07 schreef motorbloempje het volgende:
Zonde idd -O- Ergens in UK een snelle 10k vinden?
pi_134190488
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 15:10 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Waar wordt dat voor gebruikt dan?
Club Standards Certificates. Elk jaar kun je dan proberen in een hogere klasse te komen, enzo :)

quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 15:11 schreef GotC het volgende:

[..]

Ah ;) Vond het nogal grappig om te lezen :D Yur en ik mailen elkaar altijd over alles, vandaar.
Ja, wij ook wel, over 'dingen', maar hier gaf hij gewoon antwoord op een vraag die ik in 't topic stelde. Kan dus gewoon prima hier, zo'n antwoord.

quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 15:13 schreef GotC het volgende:

[..]

Zonde idd -O- Ergens in UK een snelle 10k vinden?
5K :) en vind 't niet erg om die 27.05 dan te gebruiken. Geeft me toch geen hogere klasse voor dit jaar, dus maakt ook allemaal niet zo gek veel uit. Staat alleen mooier! :P
Ja doei.
pi_134190571
En dan kom je in een ander loopgroepje? Of is het alleen voor de eer?
pi_134190600
Is 'voor de eer', in 't jaarlijkse club magazine. Je wint er niets mee, ofzo. Maar zou wel tof zijn om natuurlijk je zo snel mogelijke PB daarvoor te kunnen gebruiken.
Ja doei.
pi_134190624
Volgens mij kun jij sowieso wel sneller dan die 26 minuten :Y
pi_134190706
Hoop er nog eens op onder de 24 te komen, dan krijg ik een 3rd class status. Onder de 29 is 4th class. Alles boven 29 is geen klasse waardig voor mijn leeftijdscategorie. 3rd Class lijkt me tof.

Club standards: http://www.barnsleyharrie(...)view&id=29&Itemid=55
Ja doei.
  donderdag 12 december 2013 @ 15:29:23 #191
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134190928
Zal dat lukken, nu je juist op afstanden aan het trainen bent?
  donderdag 12 december 2013 @ 15:29:31 #192
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134190934
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 15:11 schreef GotC het volgende:

[..]

Ach, on-topic vraag en een on-topic reactie. Zag de vraag toevallig voorbij komen, en was zelf ook wel benieuwd. Wel jammer dat ie niet officieel gemeten is. Maar voor mezelf tel ik 'm echt wel gewoon als een 5k PB. Zeker omdat de garmin ook netjes 5,01 km aangaf.

Voor mij maakt het qua club-standaarden geen moer uit, want voor mannen moeten we een kolom hoger presteren van de vrouwen voor dezelfde standaard. En een sub-50 10k zit er echt nog even niet in...

SPOILER
  donderdag 12 december 2013 @ 15:31:07 #193
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134190987
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 15:29 schreef Daywalk3r het volgende:
Marathons en halve marathons tellen ook mee, er zijn voor de verschillende afstanden tijden gesteld voor de standaard. En je moet tenminste 3 van de afstanden hebben gedaan (waarvan eentje minstens 10 mijl). Dus dat mag dan ook best een HM, een Marathon en een 20-mijler zijn als je dat zou willen.
  donderdag 12 december 2013 @ 15:35:22 #194
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134191104
Dit zijn trouwens de PR van een gozer die hier op de meeste loopjes als eerste eindigt.

5 kilometer: 15,25
10 kilometer: 31,25
15 kilometer: 49,48
10 mijl: 53,38
Halve marathon: 1.11.21

http://www.gerritvoortman.nl/Leon%20Sanderman.htm
pi_134191307
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 15:29 schreef Daywalk3r het volgende:
Het hoeft niet allemaal in 2014 te gebeuren hè? :) :D
Ja doei.
pi_134191331
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 15:35 schreef Daywalk3r het volgende:
Dit zijn trouwens de PR van een gozer die hier op de meeste loopjes als eerste eindigt.

5 kilometer: 15,25
10 kilometer: 31,25
15 kilometer: 49,48
10 mijl: 53,38
Halve marathon: 1.11.21

http://www.gerritvoortman.nl/Leon%20Sanderman.htm
Zo is hardlopen toch helemaal niet leuk, als je weer zo snel klaar bent :P
pi_134192622
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 15:42 schreef Guard het volgende:

[..]

Zo is hardlopen toch helemaal niet leuk, als je weer zo snel klaar bent :P
Ghehe :')
Ja doei.
  donderdag 12 december 2013 @ 16:29:57 #198
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134192825
@wolve en moblo, rustig maar :D Het viel me alleen op en ik vond het grappig. Jammer dat jullie er gelijk zo op reageren -O-
  donderdag 12 december 2013 @ 16:41:23 #199
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134193247
We zijn de documentaire 'Usain Bolt: the fastest man alive' aan het kijken, blijft leuk om achter de schermen te kijken van zo'n held!
  donderdag 12 december 2013 @ 16:42:19 #200
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134193295
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 16:29 schreef GotC het volgende:
@wolve en moblo, rustig maar :D Het viel me alleen op en ik vond het grappig. Jammer dat jullie er gelijk zo op reageren -O-
Huh..? Wolve doet een knipoog en ik denk dat Moblo een bepaalt iemand aan"spreekt" via die spoiler :P (niet ik)
  donderdag 12 december 2013 @ 16:52:09 #201
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134193674
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 16:42 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Huh..? Wolve doet een knipoog en ik denk dat Moblo een bepaalt iemand aan"spreekt" via die spoiler :P (niet ik)
Er wordt op mijn reactie gereageerd dusja :+
  donderdag 12 december 2013 @ 16:54:23 #202
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134193756
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 16:52 schreef GotC het volgende:

[..]

Er wordt op mijn reactie gereageerd dusja :+
Ja maar je zegt "er zo op reageren" -O-

Maar hun reageren toch niet negatief ofzo?
Of ik snap het nu niet meer :') :+
pi_134194062
Zo! Nog even bij daglicht en in de zon een rondje gelopen weer. De eerste sinds de Bruggenloop, die overigens nog wel in m'n kuiten zit. Halverwege nog even moeten wachten op een sluis die open stond, maar ach, wel lekker gelopen en ik moest toch pissen daar. Nieuw rondje ook weer in m'n nieuwe hometown, die kende ik nog niet. Hij's goedgekeurd!

http://www.endomondo.com/workouts/276523997/5346508
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  donderdag 12 december 2013 @ 19:01:12 #204
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134197589
ik heb Slacker eigenlijk al een paar dagen niet meer gezien...is hij 'm "gepeert"?
pi_134197777
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:01 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik heb Slacker eigenlijk al een paar dagen niet meer gezien...is hij 'm "gepeert"?
Ik denk dat ie de pressure niet meer aan kon en nu stiekem al dagen aan het ultratrailrunnen is :P
pi_134197817
:')
Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 12 december 2013 @ 19:09:08 #207
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134197889
Zo, mijn nieuwe schoenen zijn héél groen :D

Morgen maar niet gelijk 22.5KM erop wegtikken.
  donderdag 12 december 2013 @ 19:27:18 #208
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134198563
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 16:41 schreef GotC het volgende:
We zijn de documentaire 'Usain Bolt: the fastest man alive' aan het kijken, blijft leuk om achter de schermen te kijken van zo'n held!
ook maar even WOG'gen en kijken
Ik heb werkelijk,maar dan ook werkelijk niets met de sprint (waarschijnlijk omdat ik het zelf niet kan ;) ) maar toch maar ik vind het altijd wel fascinerend dat iemand, welke topsporter dan ook, zijn hele leven kan en wil wijden aan de sport.
  donderdag 12 december 2013 @ 19:31:17 #209
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134198722
quote:
7s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo, mijn nieuwe schoenen zijn héél groen :D

Morgen maar niet gelijk 22.5KM erop wegtikken.
Past een schoen ik de typmasjien dan? :')
pi_134199098
  donderdag 12 december 2013 @ 19:42:44 #211
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134199257
quote:
mooi!!
  donderdag 12 december 2013 @ 19:46:03 #212
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_134199411
quote:
Mooie pattas
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
  donderdag 12 december 2013 @ 19:49:07 #213
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134199551
Pattas :')
F means you're fucked
pi_134199798
quote:
Trailers *O* even snel mee door de modder, zo zien ze er niet uit :P
pi_134199924
mooie schoentjes
  donderdag 12 december 2013 @ 20:02:04 #216
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_134200146
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:49 schreef YUR het volgende:
-O-
To Protect and to Serve
Toezicht is gezond!
pi_134200681
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 11:56 schreef Guard het volgende:

[..]

Het gaat om de tijd die Usain liep als 13 jarige he?
:') Wat een achterlijke kop voor een bericht dan.
Overigens biedt dat best wel een mooi perpectief voor dat jochie. Als je op 15-jarige tegenover Usain Bolt staat te sprinten op de olympische spelen, en het 'm dan ook nog eens moeilijk maken
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 16:41 schreef GotC het volgende:
Z'n autobiografie is het volgende boek op m'n lijstje. Lijkt me heel interessant hoe hij van straatschoffie(?) in Jamaica (toch? :P) uitgegroeid is tot snelste persoon op aarde.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:49 schreef YUR het volgende:
Tfoe, spange pattaz j'weett0gh!

[ Bericht 24% gewijzigd door Levitas op 12-12-2013 20:21:20 ]
pi_134201274
'Pattas'? :')
Ja doei.
  donderdag 12 december 2013 @ 20:24:44 #219
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134201373
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 20:23 schreef motorbloempje het volgende:
'Pattas'? :')
SPOILER
pi_134201423
:')_!
Ja doei.
  donderdag 12 december 2013 @ 20:35:47 #221
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134202089
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 20:14 schreef Levitas het volgende:

Z'n autobiografie is het volgende boek op m'n lijstje. Lijkt me heel interessant hoe hij van straatschoffie(?) in Jamaica (toch? :P) uitgegroeid is tot snelste persoon op aarde.

als we het toch over boeken hebben... (zonder dat ik het terug hoef te zoeken) wie heeft hier eigenlijk "Born to Run" gelezen?
Ik zit er aan te denken om het te kopen maar vraag me af in hoevere ik er wat aan heb "als naslagwerk"
  donderdag 12 december 2013 @ 20:38:42 #222
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134202278
Het is pattat! :(
  donderdag 12 december 2013 @ 20:46:01 #223
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134202829
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 20:35 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

als we het toch over boeken hebben... (zonder dat ik het terug hoef te zoeken) wie heeft hier eigenlijk "Born to Run" gelezen?
Ik zit er aan te denken om het te kopen maar vraag me af in hoevere ik er wat aan heb "als naslagwerk"
Nee, ik ken wel het nummer :Y

But till then tramps like us baby we were born to run!!

SPOILER
pi_134202955
quote:

[..]

* Guard meldt zich

Is geen naslagwerk, meer om in de bieb te lenen, of te kopen als ebook download, imho

[ Bericht 0% gewijzigd door Guard op 12-12-2013 20:52:47 ]
pi_134203109
Wat is lopen toch leuk ^O^
pi_134204198
quote:

[..]

Ik vond het leuk om te lezen, maar het is niet echt een naslagwerk.

SPOILER
  donderdag 12 december 2013 @ 21:05:08 #227
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134204205
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 20:46 schreef Quoi het volgende:

[..]

Nee, ik ken wel het nummer :Y

But till then tramps like us baby we were born to run!!

SPOILER
The Boss toch?
  donderdag 12 december 2013 @ 21:08:54 #228
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134204434
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 20:38 schreef Daywalk3r het volgende:
Het is pattat! :(
_O-
pi_134204763
@ RD,
Ik vind het ook een raar schema die jij wilt volgen. Het is "maar" 16 weken waarvan de laatste drie weken afbouw en je wedstrijd is. Dus houd je nog "maar" 13 weken over.
Je zwaarste periode is dat je op de ene dag 4 uur moet lopen en de dag erna 5. En kan je dat echt vergelijken met een trail van 100km in 1 stuk?
Lijkt mij appels en peren. Bij de een heb je toch rust en bij de andere moet je doorgaan.
  donderdag 12 december 2013 @ 21:15:00 #230
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134204779
is er eigenlijk nog wel eens iemand aan het planken en/of squaten?

ik moet zeggen dat romp-oefeningen hier tot dat standaard-routine na ieder rondje zijn gana behoren..veel baat bij!
  donderdag 12 december 2013 @ 21:20:09 #231
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134205037
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:15 schreef rechtsedirecte het volgende:
is er eigenlijk nog wel eens iemand aan het planken en/of squaten?

ik moet zeggen dat romp-oefeningen hier tot dat standaard-routine na ieder rondje zijn gana behoren..veel baat bij!
3 keer in de week full body op de sportschool. Squats, calf raises, planks, lunges en nog wel meer uiteraard. Geen idee of het echt nut heeft want ik deed het al voordat ik liep. Ben wel gerichter gaan trainen om mijn holle rug (anterior pelvic tilt) wat te verminderen en daardoor loop ik nu rechterop en met een betere houding en dat helpt volgens mij wel. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Daywalk3r op 12-12-2013 21:27:34 ]
pi_134205140
ik plank elke nacht
  donderdag 12 december 2013 @ 21:25:29 #233
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134205275
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:14 schreef streamnl het volgende:
@ RD,
Ik vind het ook een raar schema die jij wilt volgen. Het is "maar" 16 weken waarvan de laatste drie weken afbouw en je wedstrijd is. Dus houd je nog "maar" 13 weken over.
Je zwaarste periode is dat je op de ene dag 4 uur moet lopen en de dag erna 5. En kan je dat echt vergelijken met een trail van 100km in 1 stuk?
Lijkt mij appels en peren. Bij de een heb je toch rust en bij de andere moet je doorgaan.
vergeet niet dat je niet meteen na Evy met een ultra begint., er moet natuurlijk wel een basis zijn voordat je aan dit schema begin., oke 16 weken is redelijk kort maar volgens mij te doen

Ik ben zelf bang dat 4 om 5 uur bijna nog zwaarder is dan een 80-100km trail (die overigens vlak is) want je lichaam is nog moe na de 4 uur en je moet de volgende dag weer.
Als je eenmaal loop dan kan je blijven gaan maar het is juist het stoppen, slapen en de volgende dag weer beginnen wat het zwaarste is voor je lichaam imo.
Ik had tijdens de Kepler nog wel 2 uur door kunnen gaan, op een gegeven moment blijf je gewoon doorlopen...vergeet niet dat je op dat punt wel vermoeid bent maar nog geen spierpijn hebt.
  donderdag 12 december 2013 @ 21:26:25 #234
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134205324
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:20 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

3 keer in de week full body op de sportschool. Squats, calf raises, planks, lunges en nog wel meer uiteraard. Geen idee of het echt nut heeft want ik deed het al voordat ik liep. Ben wel gerichter gaan trainen om mijn holle rug (anterior pelvic tilt) wat te verminderen en daardoor loop ik nu rechterop en met een betere positie en dat helpt volgens mij wel. ^O^
Ik deed dat ook, maar op de een of andere manier heb ik daar geen tijd meer voor :@
En dan begint morgen ook nog eens mn supersnelleultrabegeleide afstudeerperiode...vraag me nu eigenlijk nog een klein beetje af hoe ik alles ga combineren
F means you're fucked
  donderdag 12 december 2013 @ 21:29:29 #235
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134205477
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:26 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik deed dat ook, maar op de een of andere manier heb ik daar geen tijd meer voor :@
En dan begint morgen ook nog eens mn supersnelleultrabegeleide afstudeerperiode...vraag me nu eigenlijk nog een klein beetje af hoe ik alles ga combineren
Afstuderen/gezin > rest
  donderdag 12 december 2013 @ 21:30:50 #236
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134205543
Mocht je weer meer tijd hebben kun je het wel weer oppakken misschien. Het is nooit verkeerd :)
  donderdag 12 december 2013 @ 21:30:54 #237
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134205548
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:29 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Afstuderen/gezin > rest
Dat sowieso :Y Zou me nix verbazen als ik de marathon eind mei niet helemaal ga redden. Afstuderen zal ook in die periode moeten gebeuren
F means you're fucked
pi_134205691
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:25 schreef rechtsedirecte het volgende:

vergeet niet dat je niet meteen na Evy met een ultra begint., er moet natuurlijk wel een basis zijn voordat je aan dit schema begin., oke 16 weken is redelijk kort maar volgens mij te doen

Ik ben zelf bang dat 4 om 5 uur bijna nog zwaarder is dan een 80-100km trail (die overigens vlak is) want je lichaam is nog moe na de 4 uur en je moet de volgende dag weer.
Als je eenmaal loop dan kan je blijven gaan maar het is juist het stoppen, slapen en de volgende dag weer beginnen wat het zwaarste is voor je lichaam imo.
Ik had tijdens de Kepler nog wel 2 uur door kunnen gaan, op een gegeven moment blijf je gewoon doorlopen...vergeet niet dat je op dat punt wel vermoeid bent maar nog geen spierpijn hebt.
Ik heb zelf totaal geen ervaring waarmee ik dit kan vergelijken maar ik ben erg benieuwd hoe jij dit gaat ervaren.
  donderdag 12 december 2013 @ 21:43:05 #239
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134206236
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:33 schreef streamnl het volgende:

[..]

Ik heb zelf totaal geen ervaring waarmee ik dit kan vergelijken maar ik ben erg benieuwd hoe jij dit gaat ervaren.
piece of piss...!! ;)

nee, serieus.... ik heb gemerkt dat het bij mij vooral een mentaal iets is.... ik moet er eerst zelf in geloven dat ik het kan en als dat het geval is dan kan ik het ook...
Ik ben niet echt "snelheid-gefocused" en de afstand is bij mij de grootste uitdaging.
Het gaat ook stapje voor stapje, nu de 60km in de boeken staat weer een stapje verder....en waar het stopt weet ik nog niet ;)
  donderdag 12 december 2013 @ 21:47:30 #240
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134206462
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:43 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

piece of piss...!! ;)

nee, serieus.... ik heb gemerkt dat het bij mij vooral een mentaal iets is.... ik moet er eerst zelf in geloven dat ik het kan en als dat het geval is dan kan ik het ook...
Ik ben niet echt "snelheid-gefocused" en de afstand is bij mij de grootste uitdaging.
Het gaat ook stapje voor stapje, nu de 60km in de boeken staat weer een stapje verder....en waar het stopt weet ik nog niet ;)
O+ Ja dat lijkt me op een gegeven moment sowieso alleen nog maar iets mentaal. Je lichaam wil toch al niet meer en dan is het een kat en muisspel tussen gedachten en prikkels van je lichaam.
pi_134206483
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:43 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

piece of piss...!! ;)

Ik begrijp je drijfveer echt wel.Ik bezit hem zelf. En gelukkig is de aarde groot genoeg om rond te dwalen ;
pi_134206894
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:54 schreef Guard het volgende:

[..]

Trailers *O* even snel mee door de modder, zo zien ze er niet uit :P
Dit weekend.
pi_134206913
Vandaag was weer zo'n training waaruit duidelijk werd dat ik voorlopig iig wel lekker op snelheid moet trainen. Baan was weer te glad, dus we gingen buiten de baan lopen. Dat is wel even wennen, zonder streepjes ( :') ), maar ipv zoals altijd met het langzaamste groepje mee te lopen ging ik nu maar eens sneller. Lekker relatief lange intervallen op 4:30/km gelopen, heerlijk. Alleen op het laatst even gas terug, want het hoeft ook niet in een keer te gek :P
pi_134207304
Vanavond lekker gepiramideintervald. Wel een beetje jammer dat de Garmin vond dat mijn hoogste hartslag 20 slagen boven mijn Hrmax zat, maar de tempo's waren lekker en regelmatig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2013 22:04:29 ]
  donderdag 12 december 2013 @ 22:13:27 #245
34586 kepler
No bounce, no play
pi_134207749
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:30 schreef YUR het volgende:

[..]

Dat sowieso :Y Zou me nix verbazen als ik de marathon eind mei niet helemaal ga redden. Afstuderen zal ook in die periode moeten gebeuren
Geen excuus! :P Ik liep mijn eerste marathon ook tijdens mn afstuderen :P Sterker nog, het hardlopen heeft me juist geholpen tijdens het afstuderen! Lekker de rust om goed na te denken en alles nog eens rustig te analyseren :)
pi_134207777
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:47 schreef streamnl het volgende:

[..]

Ik begrijp je drijfveer echt wel.Ik bezit hem zelf. En gelukkig is de aarde groot genoeg om rond te dwalen ;
Ik heb iig weer een FOK!fan! O+

MUZ / je eigen rijmes

:')_!
Ja doei.
  donderdag 12 december 2013 @ 22:14:28 #247
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134207808
quote:
2s.gif Op donderdag 12 december 2013 22:13 schreef kepler het volgende:

[..]

Geen excuus! :P Ik liep mijn eerste marathon ook tijdens mn afstuderen :P Sterker nog, het hardlopen heeft me juist geholpen tijdens het afstuderen! Lekker de rust om goed na te denken en alles nog eens rustig te analyseren :)
Dat zal best wel, maar ik heb nu ook een kleine man thuis zitten....die gaat voor alles
F means you're fucked
pi_134207970
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 22:14 schreef YUR het volgende:

[..]

Dat zal best wel, maar ik heb nu ook een kleine man thuis zitten....die gaat voor alles
Ik neem aan dat afstuderen ook nog naast je werk is? Wel super als het er dan straks echt helemaal op zit en je je geen zorgen meer hoeft te maken om je studie ^O^
pi_134207988
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:47 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

O+ Ja dat lijkt me op een gegeven moment sowieso alleen nog maar iets mentaal. Je lichaam wil toch al niet meer en dan is het een kat en muisspel tussen gedachten en prikkels van je lichaam.
ja idd.ik vond het een heel aparte overgang om te ervaren. zo moe en pijnlijk alles ook is. zolang je geest voorwaarts wil zit je goed. eerste uur vond ik bij mijn wedstrijd het zwaarst. tot de eerste verzorgingspost. en daarna raak je in een flow.

Praat ik dan wel over de lange duurafstanden met langlaufen en rolskieen.
  donderdag 12 december 2013 @ 22:18:31 #250
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134208006
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 22:17 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik neem aan dat afstuderen ook nog naast je werk is? Wel super als het er dan straks echt helemaal op zit en je je geen zorgen meer hoeft te maken om je studie ^O^
Dat is inderdaad naast mn werk :Y
F means you're fucked
pi_134208010
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dit weekend.
ik hoop morgen!! als mijn lijf wilt.
pi_134208186
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 22:18 schreef YUR het volgende:

[..]

Dat is inderdaad naast mn werk :Y
En ik moet al puzzelen om mijn afstuderen te combineren met 1 dag werk en hardlopen. En dan heb ik ook niet eens een kind :P
  donderdag 12 december 2013 @ 22:22:50 #253
34586 kepler
No bounce, no play
pi_134208221
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 22:14 schreef YUR het volgende:

[..]

Daar heb je tegenwoordig van die speciale kinderwagens voor ;) :P
  donderdag 12 december 2013 @ 22:22:52 #254
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134208223
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 22:22 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

En ik moet al puzzelen om mijn afstuderen te combineren met 1 dag werk en hardlopen. En dan heb ik ook niet eens een kind :P
Daarom denk ik ook nog weinig tijd te hebben voor de sportschool :P
F means you're fucked
  donderdag 12 december 2013 @ 22:23:21 #255
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134208243
quote:
2s.gif Op donderdag 12 december 2013 22:22 schreef kepler het volgende:

[..]

Daar heb je tegenwoordig van die speciale kinderwagens voor ;) :P
Die heb ik! Maar die kan ik voorlopig nog niet gebruiken....duurt nog ff tot ie helemaal goed rechtop kan zitten
F means you're fucked
  donderdag 12 december 2013 @ 22:25:54 #256
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134208381
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 22:22 schreef YUR het volgende:

[..]

Daarom denk ik ook nog weinig tijd te hebben voor de sportschool :P
Lekker laten gaan. Daar heb je nu (op z'n RD) geen priori-tijd- voor. ^O^
  donderdag 12 december 2013 @ 22:27:45 #257
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134208480
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 22:25 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Lekker laten gaan. Daar heb je nu (op z'n RD) geen priori-tijd- voor. ^O^
voor YUR maken we deze keer een uitzondering...!!
Ik kan me voorstellen dat hij het ietsje drukkig heeft de komende tijd
  donderdag 12 december 2013 @ 22:29:03 #258
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134208541
Ach ja, het zijn allemaal bewuste keuzes. Ik kan nooit iets normaal doen, dus het komt goed ^O^
F means you're fucked
  donderdag 12 december 2013 @ 22:30:28 #259
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134208602
en naast je kleine man, je werk, je studie en ons om....vergeet GotC niet!!
  donderdag 12 december 2013 @ 22:30:31 #260
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134208605
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:25 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Ik denk dat je je hier wel in kan herkennen: verslag van een 50-mijler inclusief training

De dubbele trainingen worden daar ook in genoemd en gewaardeerd:

"We were trading leads and hiking/running as necessary, but the pace had fallen off, and I could sense impending ‘survival mode’ running on tired legs. Good thing I ran all those runs on tired legs in training!"
pi_134211880
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 22:29 schreef YUR het volgende:
Ach ja, het zijn allemaal bewuste keuzes. Ik kan nooit iets normaal doen, dus het komt goed ^O^

Altijd leuk die content advertising.. :P.

Ik heb zin in morgen! Eindelijk weer lopen! Lekker even een rondje op de nieuwe schoentjes, 5 tot 10km op een rustig tempo en zodra ik mn knieën voel hou ik het weer voor gezien. :)

Trouwens, Robin van MST die de Tor des geants (320km) had gelopen had ook in zijn voorbereiding 6x20km met steeds 2 uur slaap tussendoor voor zover hij kon slapen. Ook om de vermoeidheid te simuleren en het snel slapen te trainen enzo. Dat lijkt me mentaal ook enorm zwaar.
pi_134212133
Nog 51km voor de challenge!
  donderdag 12 december 2013 @ 23:44:58 #263
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134212324
quote:
99s.gif Op donderdag 12 december 2013 23:39 schreef mosselmossel het volgende:
3km per dag, dat moet te doen zijn Mossel!
pi_134212356
quote:
99s.gif Op donderdag 12 december 2013 23:39 schreef mosselmossel het volgende:
Die van Garmin is eenbeetje raar. Ik moet er nog 11 en hij geeft al aan dat ik op 100% zit. 8)7
pi_134212361
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 23:44 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

3km per dag, dat moet te doen zijn Mossel!
Het is nog even aanpoten, maar ik probeer het net aan te halen.
pi_134213590
Een vriendin van mij heeft zonder veel trainen 2,5 km gelopen in 7.44 :o Zij moet echt serieus gaan trainen!
pi_134213879
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 00:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Een vriendin van mij heeft zonder veel trainen 2,5 km gelopen in 7.44 :o Zij moet echt serieus gaan trainen!
Hoe heeft ze het getimed? Want dat is wel heel serieus snel. Gemiddeld bijna 20km/u. _O_ Dat zou dan zeker een loopwonder zijn! :o
  vrijdag 13 december 2013 @ 05:12:42 #268
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134214760
quote:
even snel proberen uit te zoeken maar volgens mij komt ze, als goedwillende amateur dan in de buurt een wereldrecord op zowel de 2000m als de 3000m (resp. 5.25.36 en 8.06.11) en zou ze maar een halve minuut langzamer zijn als we de WR-tijd doortrekken naar 2500..... niet slecht
  vrijdag 13 december 2013 @ 06:02:09 #269
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_134214808
quote:
Dat is erg snel en zeker niet slecht voor iemand die dat zonder veel trainen kan.
Vroeger liep ik rond de 3 min. per kilometer. Maar dat is heeeel lang geleden :(
To Protect and to Serve
Toezicht is gezond!
pi_134215251
}:| Ik ben verkouden/grieperig aan het worden, dat kan ik niet hebben met de Mescherbergloop voor de deur.
  vrijdag 13 december 2013 @ 08:05:31 #271
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_134215259
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 08:04 schreef Guard het volgende:
}:| Ik ben verkouden/grieperig aan het worden, dat kan ik niet hebben met de Mescherbergloop voor de deur.
Nee dat kun je niet hebben. We moeten wel meeten zondag! Zorg maar dat je beter wordt!
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_134215282
Ben al aan een paracetamol kuurtje begonnen...
  vrijdag 13 december 2013 @ 08:08:36 #273
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134215287
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 08:07 schreef Guard het volgende:
Ben al aan een paracetamol kuurtje begonnen...
Daar stop ik net mee...
F means you're fucked
pi_134215289
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 08:08 schreef YUR het volgende:

[..]

Daar stop ik net mee...
Kan je dan dit weekend je meeuwen-ding lopen?
  vrijdag 13 december 2013 @ 08:10:21 #275
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134215298
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 08:09 schreef Guard het volgende:

[..]

Kan je dan dit weekend je meeuwen-ding lopen?
Dat vertel ik je morgen :)
F means you're fucked
  vrijdag 13 december 2013 @ 08:14:32 #276
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_134215321
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 08:10 schreef YUR het volgende:

[..]

Dat vertel ik je morgen :)
Wat een briljante teksten op die site van de Meeuwen Makrelen Loop!
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  vrijdag 13 december 2013 @ 08:16:23 #277
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134215332
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 08:14 schreef Frsh het volgende:

[..]

Wat een briljante teksten op die site van de Meeuwen Makrelen Loop!
Het is ook een briljante loop. Die nergens over gaat, want er wordt niet eens een uitslag geregistreerd :D
F means you're fucked
pi_134215389
quote:
Er zijn nergens controles, dus als het je teveel wordt (door emoties of omdat je je ineens herinnert dat je het gas thuis niet hebt uitgedraaid), keer je om en ga je gewoon terug. Je hebt dan een scherpe tijd, die niemand opschrijft en waar niemand van weet dat je de boel gefopt hebt. Je fopt alleen jezelf, ga je gang, wij liggen er niet wakker van.
_O-
pi_134215410
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 01:00 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Hoe heeft ze het getimed? Want dat is wel heel serieus snel. Gemiddeld bijna 20km/u. _O_ Dat zou dan zeker een loopwonder zijn! :o
Umc loop. En ze is ook echt een loop wonder, deed ooit voor de lol aan haar eerste hardloop wedstrijd mee en liep 10k in 43 minuten.. Ze heeft wel altijd op hoog niveau gehockied dus dat helpt ook wel. Ik wist dat ze snel was, maar dit is echt nationaal niveau snel..
pi_134215564
Maar serieus, 43 mins op de 10k en 7:44 op de 2.5k is echt een wereld van verschil he? :P

Ook al heb je talent, maar als je een 7:44 kan lopen op de 2.5k (3:06 / km) dan moet je echt je best doen om 43 minuten over 10 kilometer te doen, kan je nog 3 biertjes drinken onder weg bij wijze van. :Y) Maar misschien moet ze inderdaad de switch naar atletiek overwegen als ze wel echt die progressie heeft weten te maken. :P

Morgen zelf weer lopen, achillespees was wat gevoelig na de Bruggenloop, dus maar even rustig aan gedaan, maar het weer ziet er de laatste dagen wel perfect uit om te gaan lopen, dus ook wel weer zin in. *O*
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 december 2013 @ 08:48:26 #281
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134215688
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 08:22 schreef Guard het volgende:

[..]

_O-
quote:
Waar op de banier eerst "start" stond, staat nu het kalmerende woord "finish"
Volgend jaar doe ik mee.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 december 2013 @ 08:49:02 #282
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134215699
Zo, gels liggen klaar. De nathan is gevuld. 3 lagen aan. Tijd voor 22.5 op schijttempo. Laatste bakkie en dan ga ik.
pi_134215720
Een "YUR-etje" Boss level:

:D
  vrijdag 13 december 2013 @ 08:51:53 #284
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134215746
Dat kan ik niet ;(

* YUR moet maar eens een trainingskamp beleggen...
F means you're fucked
pi_134215854
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 08:40 schreef DeeBee het volgende:
Maar serieus, 43 mins op de 10k en 7:44 op de 2.5k is echt een wereld van verschil he? :P

Ook al heb je talent, maar als je een 7:44 kan lopen op de 2.5k (3:06 / km) dan moet je echt je best doen om 43 minuten over 10 kilometer te doen, kan je nog 3 biertjes drinken onder weg bij wijze van. :Y) Maar misschien moet ze inderdaad de switch naar atletiek overwegen als ze wel echt die progressie heeft weten te maken. :P

Morgen zelf weer lopen, achillespees was wat gevoelig na de Bruggenloop, dus maar even rustig aan gedaan, maar het weer ziet er de laatste dagen wel perfect uit om te gaan lopen, dus ook wel weer zin in. *O*
Ja maar die 43 minuten was ook toen ze 15 was of zo en nog nooit eerder gelopen had. En ze is echt een sprinter. Ik kan de uitslagen niet vinden want ze heeft in een team gelopen, en het klinkt inderdaad bijna te hard om waar te zijn, maar mensen van de organisatie hadden ook tegen haar gezegd dat ze haar in contact wilden brengen met nationale coaches. Misschien zal de tijd er een paar seconden van af zitten maar ik geloof wel dat ze echt ziek hard gelopen heeft.

Edit: ah, ik zie nu dat het 2400 meter is en geen 2500. Scheelt al iets.
pi_134215898
Ennnn ik ga weer voor het eerst hardlopen vanmiddag! Kijken wat de schade is na 3 weken stilzitten :(
pi_134216141
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 09:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Ennnn ik ga weer voor het eerst hardlopen vanmiddag! Kijken wat de schade is na 3 weken stilzitten :(
Succes!
Wel weer helemaal hersteld nu?
pi_134216369
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 09:20 schreef Arquero het volgende:

[..]

Succes!
Wel weer helemaal hersteld nu?
Ja ik heb nergens meer last van.. zien hoe het vanmiddag gaat!
  vrijdag 13 december 2013 @ 09:54:44 #289
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134216727
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 09:03 schreef La_Tramposa het volgende:
success and..... be careful!
  vrijdag 13 december 2013 @ 09:57:27 #290
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134216790
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 23:32 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Altijd leuk die content advertising.. :P.

Ik heb zin in morgen! Eindelijk weer lopen! Lekker even een rondje op de nieuwe schoentjes, 5 tot 10km op een rustig tempo en zodra ik mn knieën voel hou ik het weer voor gezien. :)

Trouwens, Robin van MST die de Tor des geants (320km) had gelopen had ook in zijn voorbereiding 6x20km met steeds 2 uur slaap tussendoor voor zover hij kon slapen. Ook om de vermoeidheid te simuleren en het snel slapen te trainen enzo. Dat lijkt me mentaal ook enorm zwaar.
Vanwaar op de nieuwe schoentjes?
pi_134217234
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 09:54 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

success and..... be careful!
O~)
Ik heb door alle terug in Nederland zijn chaos jouw enorme heldendaden een beetje gemist, maar voor zover ik gelezen heb was het zwaarder en langer dan verwacht, maar wel enorm gaaf toch?
Hoe was de aftermath?
  vrijdag 13 december 2013 @ 10:22:56 #292
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_134217332
Het doel was een minuut of 40 langzaam hobbelen met een harstslag rond de 155.
Valt niet mee! Zo langzaam lopen :D uiteindelijk dus ook steeds tussen de 155 en 160 gelopen. En dat alles om uiteindelijk wat sneller te worden natuurlijk :)

Voelde wel aan het einde m'n knie wat zeuren, dus die moet ik wel even in de gaten houden; laatste tijd behoorlijk km's gemaakt natuurlijk.. ff uitkijken.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_134217447
Ik ben nooit ziek, maar gisteravond en vannacht was ik zo ziek als een hond. Nu zit ik als een zielig vogeltje op de bank, is er een kans dat ik morgenavond zo fit als een hoentje aan de start van de 10 km bij de N201run verschijn?
pi_134217494
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 10:27 schreef Angel-A het volgende:
Ik ben nooit ziek, maar gisteravond en vannacht was ik zo ziek als een hond. Nu zit ik als een zielig vogeltje op de bank, is er een kans dat ik morgenavond zo fit als een hoentje aan de start van de 10 km bij de N201run verschijn?
Heb je vandaag nog verhoging? Dan sowieso morgen niet sporten, dat is heel slecht voor je.
  vrijdag 13 december 2013 @ 10:29:55 #295
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134217504
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 10:27 schreef Angel-A het volgende:
Kans is er altijd, hoe klein ook.

Ik heb het sinds maandagavond te pakken en zal morgen mijn loop op langzaam trainingstempo gaan lopen. Als ik al start.

Maar de wil om te lopen zou best eens kunnen winnen van het verstand, zoals wel vaker :@
F means you're fucked
pi_134217672
Ik ga denk ik maar de hele dag slapen vandaag. Ik weet niet of ik verhoging heb, goed om te weten dat het heel slecht is om dan te lopen.
pi_134217872
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 10:36 schreef Angel-A het volgende:
Ik ga denk ik maar de hele dag slapen vandaag. Ik weet niet of ik verhoging heb, goed om te weten dat het heel slecht is om dan te lopen.
Beterschap!
pi_134217925
http://www.groupon.nl/dea(...)lco-ny-nl-2/30987404

Is dit nou een goede deal? Wat kan de 310 niet dat de 610 wel kan?
pi_134218004
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 10:48 schreef La_Tramposa het volgende:
http://www.groupon.nl/dea(...)lco-ny-nl-2/30987404

Is dit nou een goede deal? Wat kan de 310 niet dat de 610 wel kan?
De 310 is vooral een gigantische baksteen.
pi_134218019
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 10:51 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Oh haha :P
  vrijdag 13 december 2013 @ 10:53:21 #301
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134218038
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 10:51 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Wel eentje met een enorme batterijduur. Dus handig als je ultra's wil doen. Bovendien doet 'ie het beter in het water.

Dus ligt er aan wat je er mee wilt doen, LT.
pi_134218043
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2013 09:57 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Vanwaar op de nieuwe schoentjes?
Omdat 'nieuwe schoentjes' natuurlijk O+
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: