SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Why we runOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 10-12-2013 20:29:27 ]![]()
Rijmen kan Quoi welJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
LOL @TT
Als je nog spierpijn hebt zeker niet gaan lopen of heel rustig. Als ik vandaag nog had gevoeld wat ik gisteren voelde had ik zeker niet gaan lopen.![]()
en met de LaPo was ze ook heel snelquote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
En daarom pakt Streamnl nu vlug zijn stickervel.quote:Op dinsdag 10 december 2013 19:34 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
en met de LaPo was ze ook heel snel![]()
Lopenvandaag weer geweest voor het eerst sinds anderhalve week. Vond het echt een heerlijke temperatuur
Once in a while, I just wanna dance and feel good![]()
quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:32 schreef streamnl het volgende:
Oke, dit is heel erg offtopic maar ik weet even niet waar ik moet zoeken.SPOILER: Dit is voor de Excel junkies ;)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en Quoi, Ikzelf zou niet gaan als je op 80% moet trainen en je hebt nog spierpijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens mij is het inderdaad heerlijk weer om te lopen vandaag, super helder en rustig weer. Zelf helaas niet geweest, achillespees is wat gevoelig na zondag...Jack does it in real time...![]()
Ik ga het gewoon doen, 10 km lopen, mijn zondagsloopjes variëren van 7,5 to 9,5 km dus ik durf het nu wel aan. Ik heb mijn 5 km aanmelding voor de N201-run om laten zetten naar 10 km.
Een half jaar geleden begon ik met hardlopen en moet je nu eens kijken: ik word volgende week 48, ben 10 kilo lichter dan begin 2013 en zit beter in mijn vel dan ooit. Hardlopen heeft me al heel wat opgeleverd in die paar maanden, ik hoop er nog even mee door te kunnen gaan.
Quoi zou je in de OP van de 5 een 10 kunnen maken bij de N201-run op 14 december?![]()
Mijn eerste 10 ook! Succes zaterdag!quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:16 schreef Devv het volgende:
Ik ben aan het sparen voor aanstaande zaterdag, mijn eerste 10km. Ik heb er echt veel zin in.
![]()
quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:20 schreef Angel-A het volgende:
Ik ga het gewoon doen, 10 km lopen, mijn zondagsloopjes variëren van 7,5 to 9,5 km dus ik durf het nu wel aan. Ik heb mijn 5 km aanmelding voor de N201-run om laten zetten naar 10 km.
Een half jaar geleden begon ik met hardlopen en moet je nu eens kijken: ik word volgende week 48, ben 10 kilo lichter dan begin 2013 en zit beter in mijn vel dan ooit. Hardlopen heeft me al heel wat opgeleverd in die paar maanden, ik hoop er nog even mee door te kunnen gaan.
Quoi zou je in de OP van de 5 een 10 kunnen maken bij de N201-run op 14 december?Mooi!
Wordt weer een druk loopjes weekend
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Leuk Devv en Angel-A![]()
Wil zelf ook maar keer een wedstrijd gaan lopen (mijn 1e). Heb nu ook wat last van m'n benen van vanmiddag. Had na vrijdag eigenlijk nergens last van toen ik op hoger tempo liep. Wellicht dat ik toch weer te snel begonnen ben vandaag met een brug in het begin, merk dat ik daar nog altijd veel moeite mee heb. Wel verste afstand ooit gelopen![]()
![]()
Ja, ga ik doen! Waarschijnlijk ben ik er helemaal vol van en zit mijn omgeving niet op mijn eindeloze loop-verhalen te wachten dus is het wel fijn dat jullie het wel allemaal willen weten.quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:28 schreef Quoi het volgende:
Devv en Angel:![]()
Je eerste 10km is een mijlpaal en dat verdient zaterdag een verslag hier!
Angel: done![]()
krasse knarren FTW!!quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:20 schreef Angel-A het volgende:
Een half jaar geleden begon ik met hardlopen en moet je nu eens kijken: ik word volgende week 48, ben 10 kilo lichter dan begin 2013 en zit beter in mijn vel dan ooit. Hardlopen heeft me al heel wat opgeleverd in die paar maanden, ik hoop er nog even mee door te kunnen gaan.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Whehehe *boks* herkenbaar!quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:35 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Ja, ga ik doen! Waarschijnlijk ben ik er helemaal vol van en zit mijn omgeving niet op mijn eindeloze loop-verhalen te wachten dus is het wel fijn dat jullie het wel allemaal willen weten.![]()
Succes alvast, gezien je afstanden lukt het je zonder twijfel! Ik heb in november mijn eerste 10k gelopen terwijl ik nooit verder dan 8km was gekomen in training.![]()
Gladde baan was te glad voor 20x200. Na 10x versnellen op de rechte stukken was ie ook daarvoor te glad. Stomme baan stom![]()
Heerlijk weertje trouwens, evengoed wel lekker gelopen. Sub 4:00/km voelt gewoon erg fijn, ik houd het alleen nog niet zo heel erg lang vol![]()
![]()
inderdaad..ik denk dat we dat allemaal wel herkennenquote:Op dinsdag 10 december 2013 20:35 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Ja, ga ik doen! Waarschijnlijk ben ik er helemaal vol van en zit mijn omgeving niet op mijn eindeloze loop-verhalen te wachten dus is het wel fijn dat jullie het wel allemaal willen weten.
Toen ik Mrs.RD een beetje vertelde over de plannen voor 2014 luisterde ze met een half oor en een "what eva" houding
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
cross dressers?quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Gelukkig zitten hier 2 lopers op de bank. Ook handig met gear aanschaffen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
De ultraloper die af en toe op de baan komt trainen liep vandaag op hoka one one's. Dat zou toch niet bepaald mijn keuze zijn voor op de baan, maar hij was er dolgelukkig mee en had geen last van teveel demping. Misschien zit er ook wel zoveel in demping in, dat dat kleine beetje extra vanuit de baan ook niet meer zoveel uitmaakt.
Aan de andere kant neem ik donderdag denk ik m'n semi-trailschoenen mee naar de baan om de gladheid te trotseren![]()
![]()
Nee, ik loop in een omgeving met te veel snelle mannen denk ikquote:Op dinsdag 10 december 2013 16:34 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Nog geen loopje op je naam geschreven dan? Had ik eigenlijk wel verwacht. Mooie tempo's loop je!Alleen 3 keer top 5 gelopen (2x 5e en 1x 4e)
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Schoenen zijn het enige onderdeel van mijn uitrusting waarvan ik maar één stel heb. Voor de rest is het al een aardige verzameling tights/shorts, shirts, vestjes en jacks aan het worden, zelfs sokken heb ik in kort/lang/dun/dik. Ik koop liever hardloopkleding dan andere kleding eigenlijk.quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Nee begrip als je nóg een paar schoenen wil.
![]()
Ik koop ook liever hardloopkleding dan gewone kleding. Maar ik heb dan ook wel weer 4 paar hardloopschoenenquote:Op dinsdag 10 december 2013 21:28 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Schoenen zijn het enige onderdeel van mijn uitrusting waarvan ik maar één stel heb. Voor de rest is het al een aardige verzameling tights/shorts, shirts, vestjes en jacks aan het worden, zelfs sokken heb ik in kort/lang/dun/dik. Ik koop liever hardloopkleding dan andere kleding eigenlijk.![]()
![]()
4 paar *boks*quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:42 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik koop ook liever hardloopkleding dan gewone kleding. Maar ik heb dan ook wel weer 4 paar hardloopschoenen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ah peer pressure, dat staat ook bij mijn aanmelding als reden aangegeven.quote:Op maandag 9 december 2013 23:46 schreef mosselmossel het volgende:
Goed. Het moet dan maar. Giga -peer pressure enzo...![]()
Na 5 jaar de 10km op de CPC gelopen te hebben, waarvan de laatste jaren ongetraind, met 2 vrienden hebben we ons nu ingeschreven voor de HM. Wel leuk om een doel te hebben waarvoor ik wel wil trainen. Voor de tien kan ik het op de een of andere manier niet opbrengen, terwijl er nog genoeg rek in zou moeten zitten.
De laatste maand heb ik al wat kilometers gemaakt en heb al het idee dat ik naar mijn PR op de tien (55:34) aan het groeien ben. Zo heb ik gister vrij gemakkelijk 6km gelopen in een tempo van 6min/km.
Het 'ultieme doel' van de HM binnen de 2 uur is nog niet binnen bereik, maar met wat trainingsarbeid moet ik hier toch wel snel dichtbij kunnen komen. (het ultieme doel maar even tussen haakjes want ik weet nog niet hoe reëel dit is)
Waar ik wel last van heb gehad de afgelopen 2 lopen is dat mijn voet ging tintelen/in slaap viel na een kilometer om 5. Zitten mijn schoenen dan te strak?Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Met een PR van 55:34 op de 10KM denk ik dat het onrealistisch is om de HM op de CPC onder de 2 uur te lopen. de HM 'comfortabel' uitlopen is zeker mogelijk.quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:50 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ah peer pressure, dat staat ook bij mijn aanmelding als reden aangegeven.![]()
Na 5 jaar de 10km op de CPC gelopen te hebben, waarvan de laatste jaren ongetraind, met 2 vrienden hebben we ons nu ingeschreven voor de HM. Wel leuk om een doel te hebben waarvoor ik wel wil trainen. Voor de tien kan ik het op de een of andere manier niet opbrengen, terwijl er nog genoeg rek in zou moeten zitten.
De laatste maand heb ik al wat kilometers gemaakt en heb al het idee dat ik naar mijn PR op de tien (55:34) aan het groeien ben. Zo heb ik gister vrij gemakkelijk 6km gelopen in een tempo van 6min/km.
Het 'ultieme doel' van de HM binnen de 2 uur is nog niet binnen bereik, maar met wat trainingsarbeid moet ik hier toch wel snel dichtbij kunnen komen. (het ultieme doel maar even tussen haakjes want ik weet nog niet hoe reëel dit is)
Waar ik wel last van heb gehad de afgelopen 2 lopen is dat mijn voet ging tintelen/in slaap viel na een kilometer om 5. Zitten mijn schoenen dan te strak?![]()
Dan mag je nog wel flink trainen. Maar mik zoals Swets zegt gewoon op uitlopen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:50 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ah peer pressure, dat staat ook bij mijn aanmelding als reden aangegeven.![]()
Waar ik wel last van heb gehad de afgelopen 2 lopen is dat mijn voet ging tintelen/in slaap viel na een kilometer om 5. Zitten mijn schoenen dan te strak?
En het zou goed kunnen inderdaad dat je je schoenen te strak hebt. Als je zenuwen bekneld raken dan gaat je voet slapen. Volgende keer wat losser strikken.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Zoals ik nu ben, heb je helemaal gelijk. Ik hoop de komende tijd wel vooruitgang te zien. Die PR stamt ook uit 2010. Toen liep ik wel, maar trainde er ook niet echt (gericht) voor. Meer korte stukjes van max 3km.quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Met een PR van 55:34 op de 10KM denk ik dat het onrealistisch is om de HM op de CPC onder de 2 uur te lopen. de HM 'comfortabel' uitlopen is zeker mogelijk.
Het is nu ook een geroepen tijd, waarvan ik pas 19 januari kan zien hoe reëel het is. Dan loop ik een 15km wedstrijd. Blijft die tijd ver achter aan dit doel, dan stel ik hem natuurlijk wel bij.Trek eens aan mijn vinger?
55:34 is nog 30 seconden per km van waar je nu ben... op een 10. HM onder de 2 uur is nog 20 seconden per kilometer van waar je nu ben... 21 kilometer lang. Zowel snelheid als afstand tegelijk uitbreiden is bijna zeker vragen om blessures. HM in 2 uur 15 is zeker mogelijk. richt je daar op zou ik zeggenquote:Op dinsdag 10 december 2013 22:19 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Zoals ik nu ben, heb je helemaal gelijk. Ik hoop de komende tijd wel vooruitgang te zien. Die PR stamt ook uit 2010. Toen liep ik wel, maar trainde er ook niet echt (gericht) voor. Meer korte stukjes van max 3km.
Het is nu ook een geroepen tijd, waarvan ik pas 19 januari kan zien hoe reëel het is. Dan loop ik een 15km wedstrijd. Blijft die tijd ver achter aan dit doel, dan stel ik hem natuurlijk wel bij.![]()
![]()
Heel stiekem hoop ik ook een sub 2 uur te lopen, maar geen idee hoe zwaar Egmond is, dus ik ga gewoon voor uitlopen. Die sub 2 uur komt vanzelf wel.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Doe je verder nog andere sporten? Dat scheelt ook in haalbaarheid. Verder ben ik het er wel mee eens dat uitlopen het belangrijkste doel is en tijd ondergeschikt. Of eigenlijk is het nog belangrijker dat je tijdens je opbouw naar de HM zoveel plezier krijgt in hardlopen dat je het na de CPC ook blijft doenquote:Op dinsdag 10 december 2013 22:19 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Zoals ik nu ben, heb je helemaal gelijk. Ik hoop de komende tijd wel vooruitgang te zien. Die PR stamt ook uit 2010. Toen liep ik wel, maar trainde er ook niet echt (gericht) voor. Meer korte stukjes van max 3km.
Het is nu ook een geroepen tijd, waarvan ik pas 19 januari kan zien hoe reëel het is. Dan loop ik een 15km wedstrijd. Blijft die tijd ver achter aan dit doel, dan stel ik hem natuurlijk wel bij.![]()
![]()
Bij de Bruggenloop stond er ook iemand met Spice Girl sch...eehm, Hoka One One's voor mij, aparte dingen.
Maar dat zullen anderen ook wel van mij denken, zie zelden anderen met Inov-8's.
Jack does it in real time...![]()
wederom *boks*, ik heb Inov-8 race flats.quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:24 schreef DeeBee het volgende:
Maar dat zullen anderen ook wel van mij denken, zie zelden anderen met Inov-8's.
en verder natuurlijk een bekend merk in de trailwereld'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Voor de mensen die op hartslag lopen: nemen jullie vaste zones of bepalen jullie bijvoorbeeld voorafgaand aan je training je rusthartslag en berekenen steeds opnieuw je zones?
Ik ben zelf geneigd voor de duurloopjes om de D1/2/3-zones steeds opnieuw te bepalen aan de hand van een rusthartslag (waarvan ik weet dat het bepalen daarvan ook een schatting is). Dit komt doordat ik denk dat het bij mij zeer sterk afhankelijk is van wat voor serie diensten ik heb. Tijdens een serie nachtdiensten is mijn rusthartslag anders dan wanneer ik uitgerust ben.
Verder zie ik verschillende percentages die gebruikt worden bij bijvoorbeeld Karvonen. Op runinfo is D1 gelijk aan 60-70%, D2 70-80%, maar ik heb ook weleens 70-85% gezien voor D2. Volgens mij ben ik heel autistisch, maar ik kan daar dus slecht tegen.![]()
Ik denk dat ik nu, na 6 keer 20+ kilometer gelopen te hebben en serieus aan snelheidsverbetering te hebben gewerkt in de afgelopen 4 maanden (komend van een PR van 55:12 op de 10KM waarbij ik 2uur09 op een HM liep) een sub 2 uur HM relatief 'eenvoudig' kan lopen. Mijn tijd van 1uur20 op de bruggenloop van zaterdag lijkt dat te bevestigen.![]()
Ik heb ook Inov-8'squote:Op dinsdag 10 december 2013 22:25 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
wederom *boks*, ik heb Inov-8 race flats.
en verder natuurlijk een bekend merk in de trailwereld![]()
Wat moet jij met race flats eigenlijk, als ultratrailrunner?![]()
![]()
Dat was een perfecte rustige duurloop! Van tevoren had ik voor geen meter zin, maar met Egmond over een maand moeten er toch kilometers worden gemaakt, dus besloten om anderhalf uur weg te gaan op een ontspannen tempo. Het is 1:29:48 geworden en 16.3km. De ontspanning was 16.3km lang aanwezig. Het was lekkerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2013 22:31:34 ]![]()
Vaste zones. Eens in de zoveel tijd neem ik eens opnieuw mijn rusthartslag op (en dan een week lang elke ochtend ofzo). Zag dat mijn ziektekostenverzekering 400 euro per jaar vergoed voor een sport medische check-up. En de sport-medische afdeling van het lokale ziekenhuis biedt zoiets voor 200 waarbij ook (wetenschappelijk(er)) je max hartslag word bepaald.quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:27 schreef Zwabberhark het volgende:
Voor de mensen die op hartslag lopen: nemen jullie vaste zones of bepalen jullie bijvoorbeeld voorafgaand aan je training je rusthartslag en berekenen steeds opnieuw je zones?
Ik ben zelf geneigd voor de duurloopjes om de D1/2/3-zones steeds opnieuw te bepalen aan de hand van een rusthartslag (waarvan ik weet dat het bepalen daarvan ook een schatting is). Dit komt doordat ik denk dat het bij mij zeer sterk afhankelijk is van wat voor serie diensten ik heb. Tijdens een serie nachtdiensten is mijn rusthartslag anders dan wanneer ik uitgerust ben.
Verder zie ik verschillende percentages die gebruikt worden bij bijvoorbeeld Karvonen. Op runinfo is D1 gelijk aan 60-70%, D2 70-80%, maar ik heb ook weleens 70-85% gezien voor D2. Volgens mij ben ik heel autistisch, maar ik kan daar dus slecht tegen.
Ga ik maar eens een keer doen![]()
![]()
Hij wilde hatsa flats, maar dat mocht niet van z'n vrouw?quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:29 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik heb ook Inov-8's![]()
Wat moet jij met race flats eigenlijk, als ultratrailrunner?![]()
quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Dat was een perfecte rustige duurloop! Van tevoren had ik voor geen meter zin, maar met Egmond over een maand moeten er toch kilometers worden gemaakt, dus besloten om anderhalf uur weg te gaan op een ontspannen tempo. Het is 1:29:48 geworden en 16.3km. De ontspanning was 16.3km lang aanwezig. Het was lekkerHet was vandaag echt "je loopt heerlijk ontspannen een rondje" weer voor iedereen geloof ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
voor tijdens het harriers-seizoen als ik een sporadische wegwedstijd loop.....alleen als er genoeg peer pressure is.quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:29 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik heb ook Inov-8's![]()
Wat moet jij met race flats eigenlijk, als ultratrailrunner?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hij wilde hatsa flats, maar dat mocht niet van z'n vrouw?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Was vandaag inderdaad prima weer om te lopen, zat nog te twijfelen wat ik aan zou trekken voor het lopen. Lang/lang was op het begin toen de zon nog scheen flink warm, al was ik in de schaduw en wat later in de middag blij dat ik in lang/lang liep.![]()
thnx, ga ik morgen eens proberen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:17 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Dan mag je nog wel flink trainen. Maar mik zoals Swets zegt gewoon op uitlopen.
En het zou goed kunnen inderdaad dat je je schoenen te strak hebt. Als je zenuwen bekneld raken dan gaat je voet slapen. Volgende keer wat losser strikken.Bedankt wel voor het advies, misschien wil ik ook wel teveel nu. Die 6min was voor mij wel een rustige loop en had het idee dat ik wel 10 seconden per km sneller had gekund, dus daar zit nog wel een heel klein beetje rek in.quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
55:34 is nog 30 seconden per km van waar je nu ben... op een 10. HM onder de 2 uur is nog 20 seconden per kilometer van waar je nu ben... 21 kilometer lang. Zowel snelheid als afstand tegelijk uitbreiden is bijna zeker vragen om blessures. HM in 2 uur 15 is zeker mogelijk. richt je daar op zou ik zeggenMomenteel doe ik niets naast het hardlopen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:24 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Doe je verder nog andere sporten? Dat scheelt ook in haalbaarheid. Verder ben ik het er wel mee eens dat uitlopen het belangrijkste doel is en tijd ondergeschikt. Of eigenlijk is het nog belangrijker dat je tijdens je opbouw naar de HM zoveel plezier krijgt in hardlopen dat je het na de CPC ook blijft doen
Ik merk dat ik er tot rust mee kom en dat is wel fijn. Dus ik wil het wel blijven doen na de CPC, want die 5&10km PR's moeten er ook weleens aan.Trek eens aan mijn vinger?
Ik heb de site ook al een weekje op mijn taakbalk staan voor een afspraak te plannen maar het is even lastig icm sollictaties e.d. En ik moet voor 12 uur 's ochtends bellen maar dat vergeet ik dan weer door het klussen, sporten of wat dan ook.quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Vaste zones. Eens in de zoveel tijd neem ik eens opnieuw mijn rusthartslag op (en dan een week lang elke ochtend ofzo). Zag dat mijn ziektekostenverzekering 400 euro per jaar vergoed voor een sport medische check-up. En de sport-medische afdeling van het lokale ziekenhuis biedt zoiets voor 200 waarbij ook (wetenschappelijk(er)) je max hartslag word bepaald.
Ga ik maar eens een keer doenJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik moet m'n eerste HM in wedstrijdvorm nog onder de 2 uur zien te lopen, in Egmond en/of Den Haag moet het maar gebeuren. In training al een tijd staan van 1u58m dus dat het erin zit is me bekend, nu nog op een wedstrijdformulier.
Heb tot nu toe de kwaliteit om te pieken in trainingen en niet thuis te geven in wedstrijden, veelal door omstandigheden.![]()
![]()
Jij ook. Het gaat druk worden in vak 3.quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:22 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Mijn eerste 10 ook! Succes zaterdag!![]()
Dat was een leuke training, op een bizar warme dag. Temperaturen zijn opgelopen tot 32 graden, om 19:00 was het nog 25+ graden, dus lekker zweten.
Eerst 1 km warmlopen op een rustig tempo, en wat dynamische rekoefeningen gedaan, waarna ik heel wat "theorie" over techniek voorgeschoteld kreeg. Vervolgens een paar simpele oefeningen gedaan om het gevoel van de juiste techniek te krijgen en dit langzaam in het normale hardlopen over te laten vloeien.
Vervolgens wat 400 metertjes gedaan (5' min/km, 4:30 min/km en daarna onbewust 3:40 min/km). Continu tips gekregen op m'n loopvorm en eigenlijk kwam er steeds 1 ding terug: M'n schouders moet ik meer ontspannen en m'n armen meer in een hoek van 90 graden.
Landen op de voorvoet en plaatsing van de voet onder het zwaartepunt was wel super netjes zei 'ie.
En, nog belangrijker: Geen pijntjes meer. Zelfs niet tijdens dat belachelijke tempo van 3:30 min/km.![]()
http://www.endomondo.com/workouts/276099395/8850231![]()
De 201run.. ik kom er net achter dat ik me daar voor komend weekend voor heb ingeschreven. ..leuk!
Weet iemand waar die wedstrijd is die om 23 uur start, wanneer de klok die nacht een uur naar achter gaat?![]()
Daar zijn er meerdere van, onder andere in Steenwijk dat ik weet. Overigens start die niet om 23:00 uur, maar om 03:00 uur. De klok gaat dan altijd terug van 03:00 naar 02:00 uur, en als je het doet moet je het wel goed doen![]()
Je moet even naar loopjes zoeken die in dat weekend zijn. Goede kans dat je er een aantal vindt die 's nachts zijn.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Mooie berichtenquote:Op dinsdag 10 december 2013 22:57 schreef Levitas het volgende:
Dat was een leuke training, op een bizar warme dag. Temperaturen zijn opgelopen tot 32 graden, om 19:00 was het nog 25+ graden, dus lekker zweten.
Eerst 1 km warmlopen op een rustig tempo, en wat dynamische rekoefeningen gedaan, waarna ik heel wat "theorie" over techniek voorgeschoteld kreeg. Vervolgens een paar simpele oefeningen gedaan om het gevoel van de juiste techniek te krijgen en dit langzaam in het normale hardlopen over te laten vloeien.
Vervolgens wat 400 metertjes gedaan (5' min/km, 4:30 min/km en daarna onbewust 3:40 min/km). Continu tips gekregen op m'n loopvorm en eigenlijk kwam er steeds 1 ding terug: M'n schouders moet ik meer ontspannen en m'n armen meer in een hoek van 90 graden.
Landen op de voorvoet en plaatsing van de voet onder het zwaartepunt was wel super netjes zei 'ie.
En, nog belangrijker: Geen pijntjes meer. Zelfs niet tijdens dat belachelijke tempo van 3:30 min/km.![]()
http://www.endomondo.com/workouts/276099395/8850231
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Hebben niet veel gemeentes die?quote:Op dinsdag 10 december 2013 23:04 schreef Ciscus het volgende:
De 201run.. ik kom er net achter dat ik me daar voor komend weekend voor heb ingeschreven. ..leuk!
Weet iemand waar die wedstrijd is die om 23 uur start, wanneer de klok die nacht een uur naar achter gaat?
In Delft is dat de Droomtijdloop. Wordt om de zoveel jaar gehouden (laatste in 2011). Ik ben erbij als dat weer eens wordt gehouden![]()
![]()
Inderdaad, die zocht ik. Ik zat met Leiden in mn hoofd... thanks.quote:Op dinsdag 10 december 2013 23:12 schreef Quoi het volgende:
[..]
Hebben niet veel gemeentes die?
In Delft is dat de Droomtijdloop. Wordt om de zoveel jaar gehouden (laatste in 2011). Ik ben erbij als dat weer eens wordt gehouden![]()
Ik loop dit weekend de helft van een duathlon, maar is een beetje vreemd ingedeeld: eerst 6,5 lopen, daarna fietsen, en dan weer 3,25 lopen. Het is ook nog een cross (mijn eerste), dus ik ben heel erg benieuwdOude schoenen gaan mee!
The line is a dot to you!![]()
oei dat is lekker lopen, redelijk lekker fietsen en dan 3.25 spaghettibenen.![]()
zo was mijn ervaring vroeger.home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
sorry, lees net dat het niet heel duidelijk is, maar ik doe alleen het loopgedeelte. Ik moet dus een uur wachtenquote:Op woensdag 11 december 2013 00:22 schreef winterstorm666 het volgende:
oei dat is lekker lopen, redelijk lekker fietsen en dan 3.25 spaghettibenen.![]()
zo was mijn ervaring vroeger.
Vast, op basis van mijn omslagpunt. Voor hardlopen tel ik er 5 slagen bij op, maar dat is alles. Wel is het zo dat je als je vermoeid bent een lagere hartslag hebt, dus daar moet je rekening mee houden. Sowieso is een strikte scheiding van zones tijdens een training imho overrated.quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:27 schreef Zwabberhark het volgende:
Voor de mensen die op hartslag lopen: nemen jullie vaste zones (..)?Gewoon op dat schema weggaan. No guts, no glory. En uitlopen, DAT gaat je echt wel lukken.quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:23 schreef Daywalk3r het volgende:
Heel stiekem hoop ik ook een sub 2 uur te lopen, maar geen idee hoe zwaar Egmond is (..)
Zo zelf terug van een langere (krap uurtje) tempo-training. Twee kilometer gelopen op beoogd wedstrijdtempo van a.s. zondag. Ging goed. Zelfs zo dapper geweest om deze training in korte broek af te werken. Het was verrukuluk!
[ Bericht 1% gewijzigd door Corniel op 11-12-2013 10:14:26 ]Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Ik heb de parkoersen van de Bruggenloop 2012 en 2013 eens vergeleken en het enige verschil is het beginstuk en de lus op het eind. Gek genoeg kan ik me herinneren dat ik vorig jaar langs het Excelsiorstadion liep en dit jaar helemaal niet. Toch was de route daar exact hetzelfde volgens de gps-data.![]()
Dat klinkt leuk!quote:Op woensdag 11 december 2013 00:10 schreef kepler het volgende:
Ik loop dit weekend de helft van een duathlon, maar is een beetje vreemd ingedeeld: eerst 6,5 lopen, daarna fietsen, en dan weer 3,25 lopen. Het is ook nog een cross (mijn eerste), dus ik ben heel erg benieuwdOude schoenen gaan mee!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
De Bruggenloop ging vorig jaar niet langs het Excelsior-stadion hoor.Het enige verschil vorig jaar was een klein lusje anders rond de Laan op Zuid, waardoor ze nu die 'keerlus' op de Olympiaweg moest maken...
Ben je niet in de war met de 10 kilometer bij de Rotterdam Marathon? Die gaat wel langs het Excelsior-stadion zo uit m'n hoofd. De Bruggenloop volgens mij nog nooit, want paar jaar daarvoor was hij afgelast en daarvoor een stuk kleinschaliger en bleef hij nog dichter langs de Maas lopen ri. de van Brienenoord.Jack does it in real time...![]()
Ik weet 100% zeker dat ik vorig jaar het Excelsiorstadion zag, dat blijkt ook uit de route. Die 10k waar jij het over hebt heb ik nog nooit gelopen.![]()
Ik zie ook dat we er vlak langs zijn gelopen:
Maar ook ik was daar in halve trance en heb het compleet gemist.
Jack does it in real time...![]()
Ik dus ook. Een mijn loopmaat dus ook. Het is besmettelijk.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:06 schreef DeeBee het volgende:
Ik zie ook dat we er vlak langs zijn gelopen:
[ afbeelding ]
Maar ook ik was daar in halve trance en heb het compleet gemist.![]()
Tis niks voor mij, maar het ziet er wel grappig uit:
als je het wel wat lijkt: Zaterdag is ie, t/m vrijdag inschrijvenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
aha!!! goed warmblijven. wel een aparte indeling haha!quote:Op woensdag 11 december 2013 08:39 schreef kepler het volgende:
[..]
sorry, lees net dat het niet heel duidelijk is, maar ik doe alleen het loopgedeelte. Ik moet dus een uur wachtenhome is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Ja man, mijn nicht heeft met een prijsvraag voor 2 startbewijzen voor ons (zus+moi) meegedaan. Omdat we zo fanatiek aan het hardlopen zijnquote:Op woensdag 11 december 2013 10:43 schreef Guard het volgende:
Tis niks voor mij, maar het ziet er wel grappig uit:
als je het wel wat lijkt: Zaterdag is ie, t/m vrijdag inschrijven![]()
Als ze er 2 wint trouwens, sta ik aan de start hoor!![]()
Voor een duathlon is dit vrij standaard 2/3de voor het fietsen 1/3de erna.quote:Op woensdag 11 december 2013 11:36 schreef winterstorm666 het volgende:
[..]
aha!!! goed warmblijven. wel een aparte indeling haha!Trek eens aan mijn vinger?
Zo, ik ben naar de fysio geweest, en ik mag weer lopen, jeej. Op geleide van de pijn. Hij wilde eigenlijk nóg een vervolgafspraak maken maar ik heb nu afgesproken dat ik bel, want ik ga er vanuit dat het gewoon goed gaat nu.
Ik had wel erg veel spanning in mijn bilspieren haha. En mag eigenlijk niet langer dan 30-45 minuten zitten van hem, dat wordt dus vaker koffie halen
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Al word dat ook wel vaak een run-bike-run genoemdquote:Op woensdag 11 december 2013 11:50 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Voor een duathlon is dit vrij standaard 2/3de voor het fietsen 1/3de erna.![]()
doelde ook meer op de indeling. 1 persoon fietst 1 loopt hard.
run bike runs ken ik wel van vroeger. heb ik als trainingsvorm in de zomer gedaan.home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Het is werkelijk prachtig loopweer. Ik ben net terug van een D2-duurloopje. Lang geleden dat ik zo langzaam gelopen heb. Ik was eigenlijk te hoesterig om te gaan lopen, maar ik dacht "stik d'r maar in, met dit weer op m'n vrije dag moet ik lopen". En dat stikken deed ik dan ook een paar keer in de eerste kilometers. Toch was het genieten, want alles was nog grotendeels berijpt en na een kilometer of 8 ging het steeds beter. Dus toch een kleine overwinning op mezelf.
Morgen wordt het nog beter weer. Je zou dan maar 22,5 km moeten gaan lopen, dan kun je na afloop dus niet meer stoppen met grijnzen denk ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ok...de kazerne is zo'n beetje het enige dat ik zomaar kan vinden in die klotestadquote:Op woensdag 11 december 2013 13:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
ja en vlak bij de Erasmus Universiteit
F means you're fucked![]()
![]()
rood: Campus Erasmus Universiteit
Blauw: Van Ghentkazerne
Groen: Exelsior
Oranje: looproute
Paars: Mijn werkplek![]()
![]()
Ik dacht het hardlopen zo weer op te pakken, maar dat valt tegen![]()
In februari van dit jaar ben ik begonnen met Evy, dat vond ik in het begin best pittig, maar ja nooit al te veel aan sport gedaan en ik word er niet jonger op (46), maar ik heb het toch volgehouden, zodat ik vanaf mei/juni 3 keer week een rondje van 5 km liep en dat tot eind september vol hield, want toen moest ik geopereerd worden.
Helaas duurde het herstel nogal lang, al dat wist ik dat vantevoren, maar ik ben deze week weer begonnen met lopen en dacht laat ik nou gewoon weer bij les 1 beginnen dan merk ik vanzelf dat ik minstens 10 tot 15 lessen over kan slaan
Niet dus, ik vind het weer verdomd pittig.
Duurt het echt weer minstens 30 lessen voordat ik mijn 5 km haal of herinnert mijn lichaam zich ver een paar lessen ineens weer dat ik 5 km kon lopen?Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!![]()
Opbouw zal wellicht op den duur wel wat sneller en makkelijker gaan. Gewoon rennen en kijken hoe 't bevalt weer, daar valt van een afstandje niet zoveel van te zeggen; elk lichaam is anders!
Maar, welkom (terug) in het topic!![]()
Ja doei.![]()
Weet niet waar je aan geopereerd bent, maar wellicht dat je lichaam daar nog van moet herstellen. Moeilijk te zeggen of je alles weer zou moeten doorlopen, of dat je straks wel wat grotere sprongen kan maken. Ik denk dat het een beetje proberen is op gevoel.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:38 schreef Deisyy het volgende:
Ik dacht het hardlopen zo weer op te pakken, maar dat valt tegen![]()
In februari van dit jaar ben ik begonnen met Evy, dat vond ik in het begin best pittig, maar ja nooit al te veel aan sport gedaan en ik word er niet jonger op (46), maar ik heb het toch volgehouden, zodat ik vanaf mei/juni 3 keer week een rondje van 5 km liep en dat tot eind september vol hield, want toen moest ik geopereerd worden.
Helaas duurde het herstel nogal lang, al dat wist ik dat vantevoren, maar ik ben deze week weer begonnen met lopen en dacht laat ik nou gewoon weer bij les 1 beginnen dan merk ik vanzelf dat ik minstens 10 tot 15 lessen over kan slaan
Niet dus, ik vind het weer verdomd pittig.
Duurt het echt weer minstens 30 lessen voordat ik mijn 5 km haal of herinnert mijn lichaam zich ver een paar lessen ineens weer dat ik 5 km kon lopen?Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Kwam deze foto tegen:
Genomen op een van mijn allereerste dagen op het hardlooppad. Stond (of misschien staat het er nog) onder een viaduct, dat meestal aan het begin en aan het eind van mijn loopjes lag. Was dus soort van "book-end" van mijn loopjes (van dag 1 tot mijn eerste 5 km aan een stuk).
Moest hier altijd even naar kijken als ik erlangs liep, en het werd al snel een soort motivational voor me
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Bedankt![]()
Het was gewoon even een tegenvaller, want ik dacht binnen no time weer 5 km te kunnen lopen, heeft mijn lichaam daar toch een ander idee over.
Dan loop ik toch gewoon mijn lessen weer door en zie wel of het in de loop van de tijd makkelijker gaat.
Het verschil is dat ik nu weet dat ik het kan
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!![]()
Zie de 5km niet als een einddoel maar geniet gewoon van de trainingen die je nu doetquote:Op woensdag 11 december 2013 16:56 schreef Deisyy het volgende:
Bedankt![]()
Het was gewoon even een tegenvaller, want ik dacht binnen no time weer 5 km te kunnen lopen, heeft mijn lichaam daar toch een ander idee over.
Dan loop ik toch gewoon mijn lessen weer door en zie wel of het in de loop van de tijd makkelijker gaat.
Het verschil is dat ik nu weet dat ik het kan
Misschien moet ik die 5 km inderdaad een beetje los laten, want ik kan natuurlijk ook al genieten van de weg ernaar toe.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:57 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Zie de 5km niet als een einddoel maar geniet gewoon van de trainingen die je nu doetIk ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!![]()
Precies!quote:Op woensdag 11 december 2013 16:59 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Misschien moet ik die 5 km inderdaad een beetje los laten, want ik kan natuurlijk ook al genieten van de weg ernaar toe.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Bevrozen handen. Ik was tegen 16u vertrokken toen het nog vrij warm was in het zonnetje. Vanaf zon achter horizon verdween ging de koelkast open met als gevolg dat dit tekstje een hele inspanning vroeg om te typenWel lekkere intervallen kunnen lopen.
![]()
2,5 uur durend zittend overleg zou verboden moeten worden![]()
Eens kijken of ik mrQ kan overtuigen om met me mee te lopen vanavond..![]()
Ik zou ook wel willen, maar lig sinds gisteren op bed. Gaat wel alweer wat beter gelukkig, dus ik heb er goeie hoop op dat ik zaterdag de Meeuwen Makrelenloop kan gaan lopen. Op zijn elfendertigstquote:Op woensdag 11 december 2013 17:57 schreef Quoi het volgende:
2,5 uur durend zittend overleg zou verboden moeten worden![]()
Eens kijken of ik mrQ kan overtuigen om met me mee te lopen vanavond..
F means you're fucked![]()
Voor mij is het nieuw, dus ik ben benieuwd hoe het gaat. Ik ga gewoon weg op 4.10 de km en kan altijd nog versnellen als het parcours meevaltquote:Op woensdag 11 december 2013 11:50 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Voor een duathlon is dit vrij standaard 2/3de voor het fietsen 1/3de erna.
Agg, beterschap!quote:Op woensdag 11 december 2013 18:00 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik zou ook wel willen, maar lig sinds gisteren op bed. Gaat wel alweer wat beter gelukkig, dus ik heb er goeie hoop op dat ik zaterdag de Meeuwen Makrelenloop kan gaan lopen. Op zijn elfendertigst
Ik wil ook een paar dagen op bed liggen![]()
![]()
![]()
Zie OPquote:Op woensdag 11 december 2013 18:13 schreef kepler het volgende:
Trouwens, erg herkenbare strip:
http://theoatmeal.com/comics/runningStaat er al een poosje in
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Net een leuke route gemaakt voor mijn 10 km testloop.
Uiteindelijk, zo min mogelijk verkeer of stoplichten, natuurlijke omgeving en toch een nieuw pad gevonden.
Ik zag net nog een hardloper door de dikke mist lopen. Jaloerse blik van mij vanuit mijn koekblik!Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
He he eindelijk gevonden Gijs?quote:Op woensdag 11 december 2013 18:13 schreef kepler het volgende:
Trouwens, erg herkenbare strip:
http://theoatmeal.com/comics/running
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Iederen is natuurlijk anders maar het zou mij zeer verbazen als de opbouw deze keer niet sneller zou gaan....maar hou ons in ieder geval hier op de hoogte!quote:Op woensdag 11 december 2013 16:38 schreef Deisyy het volgende:
Duurt het echt weer minstens 30 lessen voordat ik mijn 5 km haal of herinnert mijn lichaam zich ver een paar lessen ineens weer dat ik 5 km kon lopen?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
![]()
Trailen en wijn makenWat een leven
[ Bericht 0% gewijzigd door Daywalk3r op 11-12-2013 19:37:53 ]Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Forum Opties Forumhop: Hop naar: